Doba nepravých užitkových aut skončila. Od dubna si plátci mohou odečíst DPH i z ceny osobních aut. Podíl lehkých užitkových na celkové sumě registrací klesl na 8,2 %. Celý trh zaznamenal oživení, loňskou úroveň však nepřekonal.
Pokud se v lednu až březnu odkládaly firemní nákupy osobních aut a v dubnu se realizovaly, můžeme vzít 1-4/2009 jako reálný obraz poptávky trhu bez zohlednění odpočtu DPH. Tak uvidíme, jestli květnová čísla budou podobnější průměru leden až duben, nebo jestli se budou více podobat samotnému dubnu :-).
Ještě bych počkal na květen. ;-) Mě celkem zajímá jestli se některá ze zahraničních automobilek dostane přez 10% podílu na trhu. Pokud budou čísla u Škodovky nadále klesat tak by se například VW přez těch 10% mohl dostat.
á tak to se přiznám, že jsem žil v bludu - já myslel, že bude něco na Letné - nějaká parádička - tak to je chyba na mém přijímači... Jinak si ale nemyslím, že by to Rusové k nám nezvládli - mají v tom jistou tradici.... No a stav vozovek v Moskvě by jistě umožnil nějaký ten "offroudek". Jinak jim ty oslavy jistě přeju, ale zajímalo by mne jestli se někdy ukáže, zda strýček Josif chtěl strýčkovi malíři pokojů podupat bábovičky a frajtr ho jen předběhl, či nikoliv, to by pak teprve byla deziluze o Bolšoj otěčéstvěnoj...
no oficiálně se to neví. existují sice studie a některé indicie, které lze považovat za jasné, ale chybí otevření archívů s patřičnými rozkazy a operačními příkazy apod. Sice by to na oslavách vítězství nad fašismem mnoho nezměnilo, ale změnilo by to trošku náhled na směřování do prostoru na východ...
Dobře bavíš. Změnilo by to náhled v čem prosím? Že by nikdo nevěděl, že tam byl řezník Pepa a spol.? >:D >:D Všem to bylo tehdy někde. "nepřítel mého nepřítele je můj přítel"
Střet těch dvou byl nevyhnutelný. Stejně jako se vědělo, že dříve nebo později se střetne USA s Japonskem ;-)
A neplést si fašismus (Itálie/Japonsko/Španělsko) s nacismem (Německo) :-)
pobavím ještě lépe - fašismus ve spojitosti s Japonskem bych opravdu nemíchal - tam bylo pouze spojení s fašistickou Itálií a národněsocialistickým německem. Náhled by to změnilo v tom, že se neustále trvá na tom, že Německo napadlo Sovětský svaz jako čistý důsledek proklamovaného Hitlerova DnO. Těch pár historiků, kteří byli za voly, když od poloviny 60.let min. století poukazovali na to, že celé uspěchané Hitlerovo tažení na východ mohlo být vlastně obrannou operací, která měla eliminovat Stalinovu invazi do Evropy, tak těm by se dostalo určité satisfakce. To že střet těch dvou byl nevyhnutelný je jasné z jejich proklamovaných ideologií. A všem to tehdy někde nebylo, protože třeba část us kongresu byla proti FDR a jeho názoru vstoupit do války - tomu zase nahrál Pearl, i když o něm se také vědělo trošičku dopředu - to je zase us archívek. Takže hezkou zábavu...
jo jo, ten kruháč na letné bych jim v T-éčku dopřál. Tam i já se svým přeposilovaným frantíkovským řízením ručkuju jak o život, ani blinkry nestíhám >:-[]
tak výhodou 72ky či befka je, že jejich NCAP parametry jsou i bez airbagů, abs, eds, esp a isofixů poměrně vysoko a střet s osobním či dodávkovým vozem se řeší pouze barvou ve spreji. Pravda po střetu s náklaďákem je třeba vyndat i štětec....
viděl bych nejen problém v tom, že doma fabie nejsou, že jdou všecky do německa.
problém je taky v tom, že Ocravia cenově už je pár šupů od Fabie, a každej si dvakrát nyní rozmyslí, zda koupit malý auto, nebo už jít do většího:-))
nadávali jste prvně že fabbie je hnusná a nikdo ji nebude chtít... jezdí jich tu jak sr...
pak jste nadávali Octavii po faceliftu, že je hnusná, a už jich taky jezdí jak sr....
No dovol! V bazaru jsem byl naposled asi před pěti lety, a to jsem tam byl na pracovní pohovor! Bohužel na první pohled odhalili že jsem dobrák od kosti, takže jsem si musel najít normální práci >:-[]
Ale zanedlouhou budu polobazarovej kovboj (pozor!, neplést s POLObazarowým kowbojem!). V rámci rodiny zakoupím voňavku na takovýto běžný ježdění >:-[]
Myslel jsi SAABa...?...nestraš "proboha"...další dluhy už si nemůžu dovolit... ;-)
P.S. Beru to zpět, neuvědomil jsem si, že jako milovník značky píšeš vše stylově s "eS"... :yes:
to jo, mně se to taky zdálo moc korejský, ty světla, ale ta nová přední maska je fakt eště lepší než ta původní:-)) stará a jednoduchá s těma světlama co tam byly, tak to bylo hezší protože v jednoduchsoti je krásna, ale přece jen musím říct, že ta přední maska jako celek je opravdu super:-)
Jak psali - nejkrásnější jak pro koho, ale myslím si že kdyby se zapracovalo na interiéru víc do "luxusu" (tzn. protáhnout středový tunel celým autem, nelíbí se mi tam takové to prázdné místo, nahradit ty šílené plasty ovládání okýnek - je to vidět i na fotce), za to auto by se nemusela stydět i prémiová značka ;-)
No, tak nám pomalu končí peneženková fúze a nastává čas VWelkých VWln. Jistě - Touareg, Apoštol, CC, Golf, Tigi, Rocco a Fox, mistr elegance. Schází ti snad v této nabídce něco? Nic, akorát vata... a do toho za pár tejdnů POLO, mistrovský kousek mezi subkompakty. A je zameteno. Na dlouhý víkend doporučuju rocca v nějaký solidní barvě. V podstatě je to z mainstreamové sportovní mutace vůbec to nejlepší, co si můžeš pořídit. Fantastická kára, která navíc směruje do ikony.
Číslo měsíce je ovšem - 7. Jo, Ferrari. Sázím se, žes ten osmej...
.... V podstatě je to z mainstreamové sportovní mutace vůbec to nejlepší.... Nutno dodat, že v podstatě i jediné. Za to bych dal VW :yes: . Segment ve kterém si solidní jméno v 90tý letech udělali ( i v Evropě ) japonci a který "bez boje opustili" na začátku nového tisíciletí "znovu objevilo" VW.
Jen mě mrzí, že zatím ( jasně, krize ) na to nezareagovali i jiní výrobci. Dalo by se snad ještě polemizovat o Hyundai coupe, ale jinak....
Nutno říct, že VW žádnou velkou prodejní vlnu netvoří. Pokud uvěříme na odložené nákupy leden až březen realizované v dubnu, pak za první 4 měsíce je VW sice před Renaultem, ale stále za Fordem, což by měl být prodejně hlavní konkurent.
Čísla u Golfa taky nic moc, Megane je překonává skoro dvounásobně, Kia o nějakých 50%. Ale nakonec se jedná pouze o ČR, takže žádný stres...
No jo no...čísla.Někteří prodávají hodně nízko, teda né že by chtěli, musej.To se pak dělaj čísla.Nejvíc lidí má taky trika od Vietnamců a u Nike či Adidasu z toho nejsou tumpachový že jo. >:D
Ale jo, omluv to jak chceš. Dopřej si trochu přirovnání a pak se mrkni na čísla o něco výše jmenovanýho mistra elegance Foxu. Tak tomu asi nepomůže ani kdyby ti peníze dávali, za to, že si ho vezmeš. ;-)
Ale jinak se VW dařilo a Renaultu též, zajímavější než samotný registrace např.Golfu a Meganu by ale byla statistika motorizací a výbav těch aut. Co se týká Meganu, zaslechl jsem od dealera že většina lidí kupuje základní šestnáctistovku ale navyšuje výbavu nejméně na Expression plus ptákoviny navíc.
Totéž by mě zajímalo u Golfu, ale u VW dealera je věčně přecpáno Vietnamcema, což je celkem pikantní vzhledem k těm tvým Adidasům...Hezký den. :-)
Nastavení ceny je volba automobilky, na kterou trh nějak reaguje. Umění není jen postavit dobré auto, ale také postavit dobré auto za málo peněz a vydělat na tom.