Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Spy Photos: Hyundai i40 - Nová Sonata chce mezi elitu

9 komentářů

ps1818
Trošku OT, ale z jednej kuchyne: po Žiline a okolí už behajú 5-dv. hatchbacky Kia Ceed facelift. Zatiaľ sú však predky aj zadky maskované v tých čiernych perinách. Údajne ich však už je plná fabrika a okrem nových svetiel (konečne budú v ponuke aj xenóny), nárazníkov a masiek prejde modernizáciou aj palubná doska.
Anndy008
bohuzial prebehla aj setriaca kura, t.j. setrilo sa na odhlucnovacich materialoch (mensie, tensie) - a ze ceed v odhlucneni zrovna neexceloval 😞, atd, atd...
klasicky facelift - vyrobca uz vie, kde usetrit
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_patrik
Pokud vím, má facelift cee'du jít na náš trh někdy letos na podzim. Jestli je mezi vámi nějaký insider, můžete potvrdit, jestli kromě vzhledových úprav jsou i nějaká technická zlepšení, zejména na podvozkové části? Čekám ale, že opravdovou změnu - už podle designových standardů Schreyerova týmu pro evropskou větev a nové politiky kvality, co nedávno vyhlásilo korejské ústředí - přinese řádově za 2-3 roky další generace.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_patrik
To jsou hned dvě příznivé zprávy, díky :yes: Naladění podvozku je určitě dlouhodobá práce, která se neodbyde v jedné generaci, ale právě proto je třeba v ní stále pokračovat. Kia na rozdíl od Škody nemohla dostat shůry žádnou věky prověřenou platformu, sám Hyundai se v roce 1998 v tomhle směru teprve stavěl na nohy. Ale zlepšování za posledních 10 let v tomhle směru je trvalé a enormní a to je nadějné do (dnes už celkem blízkého) budoucna. -- A s tou kvalitou v Žilině je to výborná zpráva. Zvlášť teď před spouštěním výroby nových modelů, dává to předem pocit zvýšené důvěry. Doufejme, že se vzhledem k těsné kooperaci stejně vytáhnou i Nošovice.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
_patrik
:yes:
_patrik
Přidávám sem čerstvý rendering, který je pokládán za velice blízký konečnému výsledku + 2 nepříliš zřetelné amatérské fotky nezakryté i40: [odkaz] Snaha evropských médií stavět okamžitě Sonatu do zápasu s evropskými automobilkami a modely je - jako už tolikrát - střelba na klamný cíl. Sonata je především dobře etablovaná na americkém trhu, kde jsou jejími konkurenty japonské značky. Proto celková stylizace reaguje na tamější modely Hondy, Toyoty atd. Jistě - na druhé straně Huyndai zřetelně usiluje o globální design, ale v Evropě se provořadě prosazuje přes malá rodinná auta (od mini po nižší střední). Sonata v Evropě patří ne do rodinné ale manažerské kategorie, což ji předem odsouvá na druhé pořadí za německými (a dokonce i francouzskými) značkami. Příklad Toyoty v Evropě v tomhle směru mluví sám za sebe. Není to sice stav neměnný, ale určitě je dlouhodobý. Další přirozenou doménou Sonaty je Korea (kde Hyundai s Kiou ovládají přes 80% domácího trhu) a samozřejmě Čína, kde si Hyundai bude chtít upevňovat pozice. Slibně se také v poslední době mění prodeje na Středním Východě a nepochybně bude Hyundai dál hrát také indickou kartu (tam ale, na rozdíl od šejchanátů, určitě zatím sází především na místně produkované i10 a i20). Říkám to proto, aby bylo zřejmé, že uplatnění Sonaty nezávisí primárně na evropském trhu, to by byla sebevražedná koncepce.