Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Designérský pětiboj: Nejvýraznější designéři posledních 20 let

Každý z nich má osobitý rukopis, kterým vtiskli nezaměnitelnou tvář svým automobilkám. Připomeňme si pět nejvýraznějších designérů posledních dvou dekád.
Zpět na článek
8. 9. 2013 16:56
8. 9. 2013 17:27
8. 9. 2013 18:05
8. 9. 2013 19:42
9. 9. 2013 18:37
10. 9. 2013 00:33
8. 9. 2013 17:20
8. 9. 2013 17:31
8. 9. 2013 18:24
8. 9. 2013 19:15
8. 9. 2013 19:31
8. 9. 2013 18:47
9. 9. 2013 00:46
8. 9. 2013 19:41
9. 9. 2013 01:11
8. 9. 2013 23:30
9. 9. 2013 00:02
9. 9. 2013 00:27
9. 9. 2013 13:31
9. 9. 2013 23:50
9. 9. 2013 00:24
9. 9. 2013 07:28
9. 9. 2013 13:10
10. 9. 2013 00:40
11. 9. 2013 16:11
8. 9. 2013 16:26
u OII tuším špatná fotka interiéru
Za mě Chris a Schreyer... Pro E60 mám slabost i po těch letech...
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2013 19:56
Re: u OII tuším špatná fotka interiéru
Bangle je ode zdi ke zdi.

Stvořil fantastickou E60, ale taky to podělal s E65, která byla v předchozí generaci od van Hooydonka snad nejpěknějším sedmičkovým BMW.

Schreyer je osobnost, ten roste každým novým modelem. O tom ještě hodně uslyšíme.

De Silva je taková stálice, který dělá pořád na stejně vysoké úrovni.
8. 9. 2013 21:23
Re: u OII tuším špatná fotka interiéru
jossalito: možná mi neuvěříš,ale ta E65-ka,ten proslulej ,,zadek,, byl to nápad Van Hooydonka.... Jsem tam nebyl,takže kecat nechci,jen jsem četl na bmwism.com ( "Bangle butt" - an aggressive rear shape of the E65 7 series (in fact designed by van Hooydonk)

. jako bangla nechci hodnotit,mě se líbí z té éry nejvíc X3 která je považován za nejškaredejší BMW.Pro mě ale právě že neco v sobě má.Líbí se mi že je jako starší auta hranatejší,není nafouknutý jako ted všechny auta snad..
8. 9. 2013 16:56
PĚTIBOJ?
Zde musím silně zaprotestovat, nejde o žádný pětiboj, jde o připomenutí pěti nejvýraznějších osobností designu aut poslední dvě dekády. Všichni jsou to velmistři svého umění, všichni se nesmazatelně zapsali do dějin motorismu a všichni zaslouží náš výrazný obdiv.

Pokud však mermomocí budeme hledat jedničku, pak s odkazem na to, že hledáme toho, kdo umí jaksi... komplexně, samovolně, přirozeně, přesto vidí dopředu, aniž by se vznášel na příliš neživotných snech, pak ocenění zaslouží především Mistr de Silva.

Kladivo Mistra Bé pak zaslouží též ocenění, a to za schopnost vnutit svojí v jistém slova smyslu designově revoluční představu, doslova šokované veřejnosti. Dlužno dodat, že mistr Bé to samozřejmě umí, a ta veřejnost časem obrátila jak na garážovém obrtlíku.

Konečně si dovolím malý osobní dovětek - mému naturelu nejvíce konvenuje realistický, neumdlévající, přesný, jistý a neprvoplánový styl Mistra In. Nová Volva jeho schopnosti dokonale potvrdí.

P.S. Initiale concept... >:D Díky, malá ukázka mi stačí, zajímám se ovšem o auta...
Rozbalit vlákno
5
8. 9. 2013 17:27
Re: PĚTIBOJ?
SIlva ztvořil úžasná auta, která se nesmazatelně zapsala do designové historie, ale stejně tak dokázal pohřbít Seat s jeho Auto NEMOCión nápadem.

Každopádně z těchto pánů Silva s Ingenlathem vyčnívají :yes:
8. 9. 2013 19:42
Re: PĚTIBOJ?
Právě Patrick le Quément se jako jediný z této TOP5 dostal mezi nejvýznamnější designéry století. Tvůj "vkus" opět nezklamal. Pokud se ti něco nelíbí, tak je to záruka kvalitní designérské práce.
9. 9. 2013 18:37
Re: PĚTIBOJ?
Da Silva toho jako designer zase tolik nepredvedl. Krome te AR156 a A5 nic ikonickeho. Jeho vliv na design je ovsem srovnatelny s Banglem.
Za mne Ingenlath :yes: Bangle :yes: prukopnici, nadcasovi borci.
Avatar - Ji/Ri
10. 9. 2013 00:33
Re: PĚTIBOJ?
....GTI.... s tím Initiale? ...proč chceš být, byť to nechápu, za hňupka z hornídolní? .....
8. 9. 2013 17:20
Erik Goplen
Zná někdo to jméno? BMW 3 (E46) .Podle mě možná nejvyváženejší automobil posledních 15 let.Pak dostal ještě jednu prácu od BMW,a to 2.generace X3 . Jsou to podle mě nádherné auta.
.
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2013 17:31
Re: Erik Goplen
Erik Goplen.
E46, především po faceliftu, stále pěkné auto :yes:
Avatar - pumpkin
8. 9. 2013 17:43
Dobrý článok
Prierez práce tých najlepších je síce tak trochu z rýchliku, ale aspoň človek vidí akú jedinečnosť a nadčasovosť dokázali dizajnéri niektorým modelom vdýchnuť. Dnes teda za mňa špeciálna vďaka 2 majstrom: Le Quémentovi za dôstojné starnutie Méganu II a Ingenlathovi za tak trochu severský dizajn Octavie II, na ktorú sa aj napriek jej premnoženosti dá stále pozerať :yes: (ale len do jej tragického faceliftu).
Vďaka! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Andromeda
8. 9. 2013 18:24
Jakube,
P.Le Qumenta jsi tentokráte dle mne docela ošidil -> Scenic, Laguna II, Laguna Coupé, atd. ( pro koncernové fans - pracoval dokonce v letech 85-87 právě u koncernu v jedné ředitelské pozici v tehdejším designovém oddělení ... ), o studiích nemluvě, viz třeba Nepta ... No nic ...
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2013 19:15
Re: Jakube,
V tvorbě Patricka le Quémenta najdeme řadu modelů - buď přímo jeho, nebo navržených pod jeho vedením. Šlo však o to vybrat pětici klíčových projektů.
Avatar - Andromeda
8. 9. 2013 19:31
Re: Jakube,
To se týká všech zúčastněných ... Z titulku nebylo ihned zřejmé, že kritériem je 5 modelů -> pětiboj evokoval porovnání 5-ti jmenovaných designerů, proto ta má reakce ... Výběr byl na Tobě ...
8. 9. 2013 18:27
Článek výborný, ale....
....mně, pokud se musím omezit jen na pět designerů, chybí Frank Stephenson. Akorát nevím, koho by měl nahradit, když jen pět.
Podle mě by ale s ním jistě měli zůstal v pětce Bangle, de Silva a Schreyer.
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2013 18:47
Chyba
Design Méganu II nedělal přímo Le Quément, ale projekt vedla Anne Asensio, přestože Le Quément byl její nadřízený.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - PeterLuk
9. 9. 2013 00:46
Re: Chyba
Podobne Twingo, to navrhol myslím p. Thierry Metroz. Ide o to, že bol Quément šéfom a že to pustil do výroby.
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2013 19:41
Schreyer
nie je o com... dizajnovy mag a kuzelnik ;-) c.1 :yes: :yes: :yes:

ale samozrejme uznavam vsetkych dizajnerov... pacili sa mi aj BMW od Bangla.... Walter Da Silva je tiez frajer
:yes:
Rozbalit vlákno
1
8. 9. 2013 20:13
To, co udělal Bangle s BMW...
... je neodpustitelný hřích. Zvláště v porovnání právě s Fiatem Coupé, který je dodnes jeho mistrovským dílem. .
Rozbalit vlákno
6
8. 9. 2013 20:20
Re: To, co udělal Bangle s BMW...
Ta pětka je ovšem uměleckým dílem stejné designové hodnoty. Podívej, co jeho pětce předcházelo, a i za deset let bude právě jeho pětka stále "čerstvá". Je to vizionář v pravém slova smyslu. Vidí dvacet let dopředu.
Avatar - Hammunasakra
8. 9. 2013 21:10
Re: To, co udělal Bangle s BMW...
Jo Bangle je Bůh. Jeho činy jsou taky dokonalý i když některý nechápeme ;-)
8. 9. 2013 21:39
Re: To, co udělal Bangle s BMW...
ja tu 5ku (e60) dodnes nechápu.Velkej,krásnej auto až dovtedy než uvidím předek.Způsobí silně na člověka,svalnatej,chce fakt vyčistit cestu pred sebou :)))) neumim líp napsat.To ok.Ale pak co tam dělají světlá co vypadají spíš romanticky?......jsou z uplneho jineho světa.Podle mě.
8. 9. 2013 23:20
Re: To, co udělal Bangle s BMW...
e60 navrhol a dokončil David Arcangeli. (Bangle síce tam byl,ale jen zodpovídal za vývoj,ne on vymýšlal hlavní rysy)
Avatar - Pekelná Micinka
9. 9. 2013 01:25
Re: To, co udělal Bangle s BMW...
A když už jsme u toho, tak [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
9. 9. 2013 01:32
Re: To, co udělal Bangle s BMW...
Divím se Sleepere, že se ti nelíbí. Bangle, respektive tým pod jeho vedením, dokázal vystřelit BMW do 21. století. Co by si z designem BMW chtěl dělat, další evoluce by byla už asi docela nuda a stalo by se z toho další "XJ".
8. 9. 2013 21:44
Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
Peugeot 206 je auto, ktore podla mna urobilo najvacsi prevrat . Ma takmer 15 rokov a svojho casu urobila prevrat v dizajne
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2013 21:52
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
suhlasim.... 206 bolo dizajnovo prelomove auto ale ani nas slovensky dizajner Kaban nie je vobec uz neznamy... ja by som povedal ze v buducnosti moze byt este velka hviezda... jednu peknu supersportovu hviezdu tohto sveta uz navrhol [odkaz]
8. 9. 2013 22:43
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
Kaban Veyrona nevymyslel.Už Giurgiaro měl koncept EB118 z devadesátých let,stačí se kouknout.Všechny základní rysy zůstali.Ve VW se točí dizajnéry jak na kolotočí,třeba jednou dostane volnou ruku.

,a když už 206,tak bych se nemělo zapomenout na 306
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2013 22:44
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
306 pininfarina cabrio .. to bolo krasne auto ... tusim prve kabrio roku ... ked zacali udelovat tieto tituly kabriam :yes:
8. 9. 2013 22:48
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
jjo,nadherný auto.Jinak,nechci aby někdo myslel že co není český to není dobrý,Kaban je šikovnej,třeba ještě to ukáže,ale moc svobody ted určitě nemá v kreativitě
Avatar - Hammunasakra
8. 9. 2013 23:11
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
Kaban vypadal nadějně ale zatim spíš :no: ;-\
Avatar - VWrofl
8. 9. 2013 23:54
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
Aby to nebylo tak, že většinu toho navrhl počítačový program. Tady totiž nejde o to jestli je to auto hezké či ne (mě na živo nijak nezaujalo), ale o to, aby se při té rychlosti nevzneslo a pořád fungovalo. Nevěřím, že bylo moc místa pro designéra v exteriéru ;-\
9. 9. 2013 01:14
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
Jsem někde četl že jenom spolupracoval....?
Avatar - Stejsn
9. 9. 2013 12:38
Re: Autor Peugeotu 206 bol najvacsi macher
S tím naprostý souhlas. 206 je krásné auto, po všech těch letech. A reklama se slonem a hindustanem je nezapomenutelná.
Avatar - biscuit
8. 9. 2013 23:30
?
a kde jsou egger, pagani, manzoni, stephenson, lamberty? je tady vyjmenovana velka rada plechovek, ale krasny auta a jejich designeri nikde :-(
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Petrolhead_CZ
9. 9. 2013 00:02
Re: ?
Přesně tak, auto.cz zase vytáhlo ty největší patlaly a jejich nudné krabice.
9. 9. 2013 00:27
Re: ?
neva,doplníme jména >:D
Avatar - biscuit
9. 9. 2013 13:31
Re: ?
no chtelo by to doplnit i spravne informace, treba o r8. nevim kde se vzala (dez)informace, ze r8 navrhnul silva. tohle auto, pokud vim, navrhoval prave lamberty... ;-\
9. 9. 2013 23:50
Re: ?
X6 je zas nápad Pierre Leclerc-a.
Avatar - PeterLuk
9. 9. 2013 00:10
3. najvýraznejší
1. miesto - Peter Schreyer
Dal novú, dynamickú, peknú a obdivovanú tvár autám pôvodne bezcharakternej značky, vytvoril nový vynikajúci dizajn odnuly, výrazne prispel k prerodu značky, jej úspechu a zmene jej (KIA) vnímania. Pritom je dizajn originálny a nič nekopíruje.

2. miesto - Patrick le Quément
Odvážny dizajnér, ktorý sa nebál pustiť do výroby avantgardné, zvláštne a výrazne "iné" autá. Namiesto hranatého auta, v klasickom štýle tej doby navrhnutého auta od renomovaného slávneho dizajnéra zariskoval a pustil do výroby úplne iné auto (Twingo). Ďalej: Avantime, Vel Satis, Mégane II.

3. miesto - Chris Bangle
Ním navrhnuté autá BMW sa mi niak extra nepáčia, lenže navrhol úspešné BMW X5, nebál sa prísť s niečim iným. Zaktualizoval dizajn značky, pritom ale zanechal jej pôvodný štýl. Predovšetkým navrhol ÚSPEŠNÉ AUTÁ. Ním navrhnutéBMW boli dosť kontroverzne prijaté, ale moderné, nadčasové a predajne úspešné.

To je môj súkromný názor, neznamená to, že ich považujem za nahlepších či čo.
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2013 00:24
Éra Bangle
Jelikož typ E46(což není jeho dílo) se mi moc líbí,tak jsem začal pátrat co vlastně pokazil nebo stvořil Bangle.

Byl zodpovednej za dizájn u těchto aut : 1 (e81,82.87.88) 3 (e90.91 plus 92,93 cupé) 5 (e60.61 plus cupé 63.64) 7 (e65.66) a x5-ka první generace(e53) Teda jeden z generací u každého.Ani u jednoho se nestalo že by mu věřili do ruky i další generaci.

U 5ky a 7ky,na konci 90tých let finišovali vývoj. 5ku navrhoval a dokončil ital David Arcangeli(zemřel v roce 2004). U sedmičky ten kontroverzný zád vymyslel Adrian van Hooydonk.Podle mě evidentní že Bangle má minimum podíl natěch vozech.Spíš určité rysy nárazníků a pod poopravoval.
Pak přišli na rad 1 a 3 v roce 2004 a 05 .Podle línii,celej auto vypadá už od Bangle.Najednou to všechno hraje dohromady,rozhodně jsou právě ti krajší auta kteří navrhoval on,ale podle mě nic vyjimečnýho.A pak zodpovídal už jen za X5 kterej je vlastně předělanej E39(5ka) z roku 1995,která taky nebyla jeho práce.
.
Shrnutí: plně je jeho styl vidět jen na E90 a E81 .pouhé 2 řady....a pokračování není,odešel.Hned poté kouknu na novší trojku (kterej nedělal)a to je hned iné kafe..A jak bylo psáno,ti kontroverzné nevymyslel jen nato kyvnul.Chce to kuráž,a určitě dívá se dopredu,aleee,Ja nevím proč by měl být mezi 5 nejlepších. 90 a 81 ja tady na těch nic nejlepšího nevidím
Když už dizajn ztěch let tak Alfa 159 od Giugiaro
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2013 01:06
JEDEN NAD OSTATNIMI
Vsichni zmineni se vyrazne zapsali do dejin automobilismu. Chris Bangle si ziskal me uznani za Fiat Coupe. Vytecna prace.
Naopak Silvu beru za tzv. "One hit wander" cloveka s napadem, ale bez fantazie. Pri vytvareni AR156 zvyraznil predni "zobak", rys, ktery byl sice i pred nim, ale diky nemu je ted viditelnejsi a stale neopomenutelnou soucasti vzhledu vsech AR. Ale bohuzel u toho to take zustalo. To same se odehrava v Audi. Jeden napad, jeden vzhled .... a dal....nic. Co provedl se Seatem ani zminovat nechci.

Za nejvetsi hvezdu z petice nahore povazuji Patricka le Quément. Cloveka, ktery by mel jit prikladem vsem ostatnim. Skvely vizionar, designer a hlavne ... umelec. Jeho prace v automobilismu zustane lagendarni.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Pekelná Micinka
9. 9. 2013 01:37
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Seat nezabil design. Leon, Altea (ne XL), jsou pěkný auta.
9. 9. 2013 07:44
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Jednak záleží na zadavateli. Můžeš umění tvořit, jak chceš, když ale nepřesvědčíš zadavatele, že tohle chce, tohle se bude prodávat, tak máš smůlu. A pak na autě typicky nepracuje jeden člověk. Jeden se pod něj podepíše, ale většinou nevíš, co přesně udělal a co udělali ti pod ním (popřípadě, co přišlo od designéra nad ním).
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 09:15
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Jistě, zadavatel, to je základ, proto pořád budou rozdíly v pojetí např. Asie vs. Evropa, jakkoliv pro evr. automobilku může kreslit asiat a naopak. Šéfdesignér pak určí směr, designovou řeč, jednotlivá auta, kreslí týmy lidí.

Jo, a taky je legrační nazývat vizionáři ty, jejichž vize se tak nějak nechytí, že. ;-)
9. 9. 2013 14:41
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Vizonare nelze delit na uspesne a neuspesne. Pouze na pochopene a nepochopene.
9. 9. 2013 19:27
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Přečti si to, cos napsal, ještě jednou a zamysli se. :-!
9. 9. 2013 22:49
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Fakt, ze nechapes je mi znam. Ac muj text je kratky, pro tebe je prilis obtizny. :-!
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 12:11
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Dobrá, ale pak postrádá jakýkoli smysl designéry nějak komentovat a hodnotit ... V ten moment tedy bude objektivnější rovnou hodnotit zadavatele, ne ??? Ne, že by mi to vadilo , jen je dobré se toho návrhu držet ...
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 13:18
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Jistě je třeba hodnotit i odvahu zadavatele, např. pustit k designovému kormidlu Bangla v BMW muselo být koncem 90. let pro zodpovědné velmi závažné, protože riskantní, rozhodnutí. A designérská osobnost se projeví, v kontextu této debaty, také právě tím, že dokáže zadavatele přesvědčit o svém pojetí. To je případ jak Bangla, tak např. Schreyera, jeho první generace kia byla více asijská, o to, že se design kia mnohem víc odliší od hyundaie směrem k evr. pojetí se zasadil a vedení přesvědčil právě on.
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 13:51
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
To je samozřejmě fakt, ve finále riziko nese skutečně zadavatel ... To, co píšeš nerozporuji. Navíc období konce 90. let bylo poznamenáno tehdy masívními fúzemi automobilek , jež dopadly jak dopadly.
Jen dodám ( je to subjektivně můj pohled ) , že snad ještě více odvahy na straně zadavatele, a schopnosti přesvědčit jej o své vizi, měl dle mne ( otázka mých osobních preferencí ) v letech devadesátých a na přelomu tisíciletí Renault + P-Le Quement, ať už jisté typy nebyly komerčně úspěšné.
Jen jsem reagoval na konstatování MT o roli zadavatele v souvislosti s probíhající emotivní diskuzí o "kvalitě" jednotlivých zmíněných osobností ...
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 14:02
Re: JEDEN NAD OSTATNIMI
Jasné. :-) ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 9. 2013 07:00
Designéři ničitelé
Kolik už designéři dokázali zvrzat aut a způsobit automobilkám miliardové úniky zisku.
Běžný člověk je schopen posoudit design auta z prvního obrázku, ale designéři jako by žili v jiném světě a kreslí si ty svoje kreatury a ještě jsou za to oceněni komisí stejně postižených. Příklad vyřechtaná MZD3 dostala světovou cenu za design a ve skutečnosti ten ksicht slouží GTImu akorát k posměchu. Divit se mu nejde.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 11:57
Re: Designéři ničitelé
To, že slouží jednomu zdejšímu k posměchu má dokazovat co ??? Panebože ...
9. 9. 2013 12:22
Re: Designéři ničitelé
Ale no ták, kankunen jistě není bůh, tak tak nevynášej.

Na vychechtanou Mazdu3 ze zeptám tebe jinak: To, že pro tebe to je jistě designérské nebe má dokazovat co?
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 12:41
Re: Designéři ničitelé
Měl by jsi začít jinak a jinde - tím myslím školením ( když už to škola zanedbala )týkající se pochopení smyslu psaného slova.
Pro Tebe znovu -> kde píšu cokoli o tom, že M 3 je nějaké designerské nebe ??? Opatrně s kopírováním "rádobysvětáckého" stylu z jisté cenové, neb to z nejen z těch písmenek zavání na sto honů ...
Nebo-li ona významová přesmyčka, vyhýbka, je tak propagandisticky profláklá, nízká, úměrná možnostem autora.
Když jsme si upřesnili, o co go, tak na co že se to vlastně v souvislosti s Mazdou 3 ptáš ???
9. 9. 2013 12:54
Re: Designéři ničitelé
To je v podstatě fuk, ve tvém případě se můžu ptát na cokoliv a v odpověď dostanu megalomanský blábol na deset odstavců o ničem.
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 13:03
Re: Designéři ničitelé
Nediv se, na blábol, kterému Ty říkáš otázka , se nedá jinak odpovědět ...
9. 9. 2013 14:57
Re: Designéři ničitelé
Tvé nervové pohnutí není na místě, přečti si Mariachiho ještě jednou, možná ti to docvakne. Štěkáš tu nahlas, ovšem pouze do zrcadla...
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 15:52
Re: Designéři ničitelé
Díky za zájem o mé zdraví ;-) , nicméně zkus absolvovat stejný kurz, alespoň tam kolega nebude sám ...
Co se týče toho mého "štěkotu" - měl by jsi mu rozumnět, neb přece sám tu neděláš nic jiného...
Leda že by jsi to ve své pýše považoval za ( jak Ty sám uvádíš ) :myšlénky", což je tragický omyl. V ten moment platí odstavec 1 ...
Nicméně ještě jednou pro zmatené -> na co se vlastně ptáte, ale k věci ...
9. 9. 2013 15:56
Re: Designéři ničitelé
Neptám se tě na nic, naopak, tě vedu k tomu, že když si tu naskočíš na svůj vlastní špek, nemlať se tu jako mlok, ale reaguj pak alespoň trochu věcně. A bez křečí...
Avatar - Andromeda
9. 9. 2013 16:31
Re: Designéři ničitelé
Jujky díky, ale to jsi to Tvé originální "rukavadítělstvo" spletl v osobě adresáta >:-[] ... Netušil jsem, že významová logika psaného slova je pro Tebe doslova Španělskou vesnicí ... Uvolni se, z hluboka dýchej, a znovu, speciálně pro Tebe: ptej se k věci ...
9. 9. 2013 14:52
Re: Designéři ničitelé
S těmi světovými cenami musíme nakládat opatrně. Ty si to asi nepamatuješ, ale v polovině devadesátých let si tu manažeři kupovali zhusta ceny z celého světa, stačilo jen na diplom za mistra světa doplnit své jméno. Nevěřil bys, jak to na zdi pracovny za křeslem pěkně vypadalo...

Smál jsem se nikoliv trojce nýbrž zdejším prosťáčkům, pro něž je mazda tři mistrem v designu... >:D Například nový peugeot 308 je v dané třídě designově řádově inovativnější, ale to by holt svět diskusních prosťáčků nesměl končit za prvním kodo-mončičákem. A jak píšeš, ten "vysmátý obličej" to tedy bylo dílo :-)

Avšak nechme trojku, ty nastoluješ jinou dobrou obecnější otázku - zneuznaný designový génius - ano, to má diskusní potenci. Nestačí tedy jen "vidět", je nutné především "vidět" a "vědět"... A že toho bylo zvrzáno dost, přičemž ani tak nevadí zvrzaná studie, jako přesně to, o čem píšeš - "nahnání" výrobce do výroby modelu, takříkajíc "vejbuchu" století :-) Známe, známe... :-)
Avatar - euro89
9. 9. 2013 07:28
Čmáralové
Z téhle pětice mi asi nejvíce sedí Chris Bangle, ale v porovnání s mistry designu jako byl Bertone, Gandini, Michelotti, Pininfarina a zejména všechny tři generace rodu Zagato jsou všichni tihle novodobý desegnéři pouze čmáralové.
Rozbalit vlákno
12
9. 9. 2013 09:30
Re: Čmáralové
........s mistry designu jako byl Bertone, Gandini, Michelotti, Pininfarina.........a ještě Giorgetto Giugiaro.
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 09:43
Re: Čmáralové
A co teprve proti Michelangelovi nebo Da Vincimu... >:D Pro vám podobné je v titulku přímo napsáno ... designéři posledních 20 let.
9. 9. 2013 10:12
Re: Čmáralové
Jestli sis všiml, příteli, tak na článek, jako takový jsem reagoval již 8.9. v 18:27 a zcela jsem ho pochopil.

Tady jsem jen doplnil euro89 o jedno jméno k těm jeho.

Nemyslím, že by tvůj pokus byl zas až tak vtipný. Ale když tě to baví....
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 10:32
Re: Čmáralové
Jen technická, nejsem tvůj přítel, zbytek viz. reakce na euro89. ;-)
9. 9. 2013 11:46
Re: Čmáralové
Jestli považuješ za nutné komentovat takto oslovení "příteli", dám si na to příště pozor a už to nikdy neudělám.
Stejně si ale myslím, že je takové oslovení méně iritující než oslovení suchop.r.d,, které jsi použil ty a které jsem mlčky přešel. ;-) (Jen pro pořádek, když jsi tak akurátní.)
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 12:06
Re: Čmáralové
Když si myslím, že jsi jouda, oslovím tě, joudo. Když napíšeš něco falešně moralizujícího ve stylu suchopr.da, nazvu tě suchopr.dem. Prostě tak, jak to skutečně mám. Ty mně za svého přítele zcela jistě nepovažuješ... ;-)
9. 9. 2013 12:47
Re: Čmáralové
Snad jsi pochopil význam slova "příteli" v mém příspěvku v 10:12.

Ne, opravdu to v těch 10:12 nebylo myšleno jako že jsme přátelé (i když proti tobě vůbec nic nemám). Fakt je nutné si takové elementární, banální a zbytečné věci x krát dovysvětlovávat a pitvat ?
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 13:13
Re: Čmáralové
Ano, je to banální, tedy, používejme slova úměrně jejich významu, to stačí. ;-)
Avatar - euro89
9. 9. 2013 10:15
Re: Čmáralové
Tak minimálně Sergio Pininfarina a Andrea Zagato patří i do posledních 20 let. Zejména Zagato je pro mě osobně No. 1 v designu automobilů. A že nenavrhuje žádné lidové masovky ještě není důvod k tomu, aby na něj autor článku zapoměl. :-!
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 10:31
Re: Čmáralové
Pích do sršňů... >:D Pininfarina se posl. dvacet let tak maximálně podepisoval, jeho studio těžilo z jeho jména, nic proti, ale dávat ho mezi nejlepší designéry určující směry posledních dvou dekád je mimo, a ty to dobře víš, navíc z tématu článku je zřejmé, že je řeč o designérech konfekčních značek a ne o designérských studiích, takový Zagato se ti, stejně jako mně, může líbit, jenže do současného autodesignu svými studiemi příp. přeboucháním nějakého stávajícího modelu reálně nijak nepromlouvá. Jinými slovy, tvůj původní příspěvek chápu pořád stejně, není tam žádný známý Ital, a to je pro tebe nepřijatelné, tedy je třeba se vymezit, byť mimo logiku článku. ;-)
9. 9. 2013 10:35
Re: Čmáralové
de Silva je Ital. ;-)

Ale zaprodal se >:-[]
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 10:44
Re: Čmáralové
Jasně, já jsem myslel Itala ve smyslu italského studia, to že Silva jede v žoldu největšího nepřítele ho z řad Italů dávno exkomunikovalo. >:D ;-)
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 09:07
Každý z jmenovaných
je špičkou ve svém oboru, ovšem, má-li se vybírat kandidát na designerský olymp, pak bych hodnocení designéra viděl více ve smyslu největšího přínosu pro autodesign obecně, než jen pro danou značku, jinými slovy, kdo z těch pánů svou prací určil nějaký trend, popostrčil design svým pojetím tak, že se stalo, třeba částečně, pojetím obecným. V takovém případě bych hlasoval pro Bangla, jeho "plamenný" přístup, konkávní křivky na autech, to je věc, která před ním nebyla a dnes je běžná napříč automobilkami, plus zvýřecí prvky, "nozdry", "orlí oči" uplatněné nejen na konceptech.

Na druhé místo bych postavil Schreyera, protože jak asijsky beztvará auta dokázal přebouchat na jednotný, moderní a značku definující designový styl, za to mu musejí v Kia líbat ruce. Dnešní Kia design drtí klasiky evropského mainstreamu, psa, renault nebo fiat se dívají na záda designu korejského výrobce. Předvést tohle v rámci jedné až dvou modelových generací je skutečný majstrštyk. ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - euro89
9. 9. 2013 13:27
Re: Každý z jmenovaných
>:D >:D >:D Jestli se Fiat v něčem kouká Kii na záda, tak to rozhodně není design. Protože to je asi jediná věc, ve které je Fiat stále i pod Marchionneho hrůzovládou světová špička. :yes: A stejně tak si myslím, že si korejská auta lidé nekupují kvůli vzhledu, ale spíše kvůli poměru cena/výbava/praktičnost a samozřejmě v neposlední řadě díky masivní reklamě, kterou Hnůjdaj/Kia v posledních letech má (zatímco např. u Fiatu si ani nevzpomenu, kdy jsem naposled viděl v TV nějakou reklamu).
Avatar - Dinar
9. 9. 2013 13:55
Re: Každý z jmenovaných
Áááno, fiat je designová špička a se SSSR na věčné časy... Budíček!! >:D >:D
9. 9. 2013 14:58
Re: Každý z jmenovaných
>:D
15. 9. 2013 20:47
Re: Každý z jmenovaných
cemu se tlemis osle?
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2013 16:53
Re: Každý z jmenovaných
suhlas

bangle a schreyer su proste frajeri ;-)
9. 9. 2013 18:49
Re: Každý z jmenovaných
Amen.
9. 9. 2013 13:10
korejec
Podle mě dizájn vyjde i z potřeby té firmy.Nejaký ten ital,francouz třeba klidně pošle do výroby auto kterej v porovnání s předchozí generaci nemá skoro nic společního.Zato ich máme rádi,ta volnost,lehkost,nikdy nevíme sčím překvapí.Nemec je chladnější.Myslí víc na kvalitu,a věří tomu že co je dobrý natom moc není potřeba změnit.Má pravdu?Určitě.Stačí si kouknout na Golf,Octávie,na audi,na Porsche(porsche je snad 60 let jen nekončící facelift),atd,vždicky novinka vypadá že má blíž k faceliftu než k uplně nové autě.I jeden i druhej způsob je dobrej,kdyby nebylo ty firmy už by neexistovali dnes.
.
Taky podle mě je těžký určit kterej návrhář je ten nej a nej,protože každá tá firma je na jiné pozici.BMW,Mercedes,VW,Audi,mají tradici,uspěšnou,a snažej se čerpat základy z minulosti,udržovat,a být takhle uspěšný.Zato Hyundai,Kia,nemá z minulosti nic,můžu se měnit vyzáž jak kameleoni,plus neměli co ztratit,vždyt kde byly před třiceti lety,,nejak musej získat zákazníka.Korejci jsou blázni.Japonská škola,mentalita,ale ovela víc otevřenejší,na plné pecky.Chybí minulost tak jak získat evropana?Tak že vnejšek dělají pro vkus evropana víc.(Kdo zná vnejšek japonských áut,ví že moc se oto nestarají).Podle mě korejec nekopíruje evropu jak se píšou často.Když hodnotit dizájn,plus auto co je spolehlivej,tak jednoznačně Korejské. Namakali jak blázni,nebáli se,a za deset let stihli tolik novoty,a taky ve kvalitě,že se to v evropě nestalo nikdy.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
10. 9. 2013 00:40
Vítězové
Kvement a Bengl... ti ostatní dělají jen to, za co jsou placení.... Chris vytáh bmw ze šedi.... a Patrik... ten dal nový směr pro další století...satise kopíruje i bmw.... ale to střelci s dohledem na Litvínov nevidí...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petr164
11. 9. 2013 16:11
Uff
Kolik asi dalo práci zde uvádět jediného italského univerzálního stylistu. U Ital Design, Pininfariny i Bertoneho se dělal komplexní design, nejen vnější a vnitřní tvarové řešení (styling). Vynechat tohle trojhvězdí (nejde jen o Georgetta, Giuseppeho a Nuccia), zapomenout na Ghandiniho a vůbec na tu kolektivní italskou sylisticko-designerskou školu je důkaz o nepochopení tématu. Bangle je narcis bez smyslu pro soulad. Schreyer má potenciál, pokud dostane tvůrčí prostor, ale stát s otevřenou pusou před jeho díky prostě nejde. LeQement je zasvěcen dokonalosti vejce až příliš. Klabaň dokázal, že Inglenath je stylisticky i designersky zoufalec. Zůstává de Silva, který mimochodem spolupracoval už na Alfách 145/146 a který dokáže nechat vykvést i jinak sešněrovaný tecnologický diktát. Asi tak.
Rozbalit vlákno
0