Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Škoda Fabia Combi 1.9 TDI: Prodejní trhák

Škoda Fabia je nejžádanější ojetinou na českém trhu. Provedení kombi s turbodieselem pod kapotou pak představuje skutečný hit, když splňuje nároky na úsporný provoz a schopnost přepravy více zavazadel.
Zpět na článek
9. 9. 2013 15:15
9. 9. 2013 18:08
9. 9. 2013 15:58
9. 9. 2013 17:41
9. 9. 2013 18:42
9. 9. 2013 19:02
9. 9. 2013 19:09
9. 9. 2013 16:59
9. 9. 2013 18:43
9. 9. 2013 18:49
9. 9. 2013 18:59
10. 9. 2013 07:40
9. 9. 2013 20:18
9. 9. 2013 20:23
9. 9. 2013 20:21
10. 9. 2013 09:50
10. 9. 2013 07:59
10. 9. 2013 09:45
10. 9. 2013 09:53
10. 9. 2013 10:07
10. 9. 2013 10:45
10. 9. 2013 11:40
10. 9. 2013 20:23
9. 9. 2013 23:05
17. 9. 2013 18:25
Avatar - KANKUNEN
9. 9. 2013 14:13
Taková fajnovost,
jakto, že to někdo vůbec prodává?
Rozbalit vlákno
12
9. 9. 2013 14:50
Re: Taková fajnovost,
asi mu uz z toho traktora zvraskaveli usi.

"automobil v oblíbené výbavě Sport zaujme i čilým a úsporným turbodieselem 1.9 TDI"
Takze kachle sport edition, to je podobne, ako kache eco edition. Cisty diesel do kazdej rodiny. Detska sedacka v oblasti vyfuku zdarma a plynulo menitelny sklon spalin priamo do kabiny, v zakladnej vybave.
Avatar - WinDiesel
9. 9. 2013 18:51
Re: Taková fajnovost,
Pozor aby nepraskla žilka ........... >:-[]
Avatar - Barrichello
9. 9. 2013 20:13
Re: Taková fajnovost,
Přesněji dehtovou oračku do každé dědiny.

I ty nový traktory maj už lepší zvuk, zejména studené SDI připomíná svýmzvukem ford Transit, ovšem z roku 1985 >:D >:D >:D >:D
9. 9. 2013 15:11
Re: Taková fajnovost,
:yes: No, pravdou je, že pokud to není vylítanej pekáč, tak to moc nikdo neprodává, bohužel za tu cenu Fabii 1.9 tdi soukromě ani nikdo moc nekupoval :-)

Fabia 1 je sympatické, kombi s 2.0 v dobre výbavě a málo kilometry (ano, takové neexistuje), by mě pravděpodobně bavilo i dnes. Skoro mě mrzí, že přesně takové rodiče v roce 2004 nekoupili a vzali Octavii 1 1.6 Ambiente (za ty samé peníze), která měla horší jizdní dynamiku i jizdni vlastnosti, výbavu a prostor pro cestující plus minus stejný. I když je fakt že pořád to byla Octavia, tak nevím nevím...
Avatar - baca42
9. 9. 2013 16:55
Re: Taková fajnovost,
Tu svojí jsem koupil po 5-ti letech s nájezdem 200 000km od zaměstnavatele za 120tkč a jezdím s ní pořád.

[odkaz]
10. 9. 2013 00:07
Re: Taková fajnovost,
Podle toho traktoridního zvuku na videu asi nebudeš fanda do hi-fi. Tipuju, že jsi už hluchej ;-)
Avatar - baca42
10. 9. 2013 17:55
Re: Taková fajnovost,
Mě to na tom videu taky překvapilo ale uvnitř to není tak hrozný. Ale je pravda že volnoběh je zvukově nejhorší.
9. 9. 2013 17:35
Re: Taková fajnovost,
No hele to je fakt. Měl jsem přesně tuhle Fabii Combi 1.9TDi v Eleganci z roku 2005, tedy po FL koupenou jako referentský vůz přímo z Fabriky po půl roce používání a s 20tis km najeto za cca 400tis Kč ;-) Když jsem viděl původní cenu 586tis, tak jsem šel do kolen, no ale měla spoustu extras >:D

Jinak to bylo velice příjemný naprosto postačující auto pro rodinu s 2 malými dětmi :yes: Ještě odpověď i pro Kankunena - proč to někdo prodává? Třeba proto, že se mu narodí 3 dítě a to už z Fabií dohromady nejde, nahradil ji Citroen C4GP 1.6HDi ;-)
9. 9. 2013 15:15
Re: Taková fajnovost,
No tak zřejmě chce už po 6 letech taky něco jinýho. ;-)
9. 9. 2013 17:34
Re: Taková fajnovost,
Nechce, 7U1 7xxx je značka vydaná na jaře 2012 - takže za tím bude něco jiného >:-[]
Avatar - KANKUNEN
10. 9. 2013 07:59
Re: Taková fajnovost,
Skvělý postřeh.
10. 9. 2013 08:04
Re: Taková fajnovost,
To teda :yes:
9. 9. 2013 15:15
Sport
Možná mi za posledních 13 let něco uniklo, ale tolik oblíbenou výbavu sport v první Fabii jsem nikdy neviděl a řekl bych že to bude tím, že se nikdy nenabízela. Maximálně paket Dynamic či později Sportline, to by byla jiná...
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2013 18:08
Re: Sport
Fabia Sport se prodávala v Německu.
Avatar - Barrichello
9. 9. 2013 15:18
Sen českého národa
Fabia 1,9 TDI popř. SDI. Bazrový hit, pane to se tu ani nevohřeje....to jen dáme do inzerce je to pryč.

Berem to má mámo - velkej kufr nee, jezdí to za 5 litrů, je to přece naše škoda, servis na každým rohu. Jasně, berem to šéfe.

Že základní výbavy sou totál holobyt bez světýlka v kufru, klimy, a el. výbavu už tak nevadí. Aspon se to nerozbije.
Tvrdý černý plasty, který maj bej jako prej měkčený (kde jako???) taky nikomu neva. Zásuvku zapalovače vedle páky ruční brzdy zřejmě taky vymyslel někdo hlavou a nastavení sedaček taky - líp už to skutečně udělat nešlo. To když sem viděl tak sem měl záchvat smíchu

Jo nejlepší by byla RS mámo, ale ta už má dvouhmoták říkal Lojza ze Lhoty, tak to už nebrat.
Základní jednu devítku opraví Lojza ein cvaj z dílů z Kelly a jak pofrčíme na chajdu mámo. Tak šup do bazoše at sme simply klevr :o))
Rozbalit vlákno
40
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 17:25
Re: Sen českého národa
opravdu hoooodně trapné. Fabia byla ve své době jednoznačně jedním z NEJlepších vozů své třídy a ve variantě Combi dokáže plnit roli rodinného automobilu pro nenáročné a méně movité.
Jestli ji lze něco vytýkat, pak ne zrovna optimální nabídku motorů, kdy opravdu za něco stála 1.4 55 kW/ 74 kW a 1.9 TDI. Problémy HTP jsou známé, 1.4 MPI 50 kW byl řekněme dostatečný, ale konkurence měla rozhodně lepší.
Ale bytelnost, bezpečnost, antikorozní ochrana, prostornost, jízdní vlastnosti... to vše bylo na vrcholu třídy. Koneckonců Fabia II nepřinesla nic nového a přesto neztratila s konkurencí krok dodnes.
9. 9. 2013 17:37
Re: Sen českého národa
Tak.
Ještě bych mezi optimální motory dal 2.0i, s tím bylo parádní povození - jen takové...nudné.
:yes:
9. 9. 2013 18:27
Re: Sen českého národa
No nevím, jestli do malého auto ja vhodný benzínový dvoulitr. Za mne spíš ne.
9. 9. 2013 18:48
Re: Sen českého národa
No, ve své době to bylo rodinné auto - dnes už samozřejmě plní roli úplně jinou.
Dvoulitr je docela macek, ale i tak trápil přední nápravu míň než TDI a po zplynování jezdil za nějakých 10. 1.4 16v je taková veselejší, ale už dva lidi s bagáží jí dají dost zabrat.
Navíc ten motor nemá nad volnoběhem vůbec žádnou sílu (a debilní elektronickej plyn), takže i po dvou letech se rozjíždím do kopce s knedlíkem v krku :-)
Avatar - Otrava
9. 9. 2013 22:13
Re: Sen českého národa
Zvláštní, nebyla z minulého tisíciletí? I tak myslím v servisu upravovali odezvu elektronického plynu. Já ohledně 1.4ky (74kw) nemůžu říci nic špatného. Sice odspodu nebyla kdovíjak čiperná, ale rozjezd mi nepůsobil problémy ať s prázdným nebo plným vozem (to není chvástání, jen srovnání s jinými vozy)
10. 9. 2013 08:24
Re: Sen českého národa
Za mě 1,4 74 kW dostává jedničku. Byl to výborný motor. Svým charakterem připomínal vysokootáčkovou motorku. Do 4 tisíc to jezdilo nic moc ale nad 4 tisícema se to probudilo k životu a do 7 000 táhlo jak zběsilý. Moc povedenej motor. Na služebku jsem si vždycky radši bral tuhle fabku než O2 TDI. ;-)
10. 9. 2013 09:57
Re: Sen českého národa
Ne ne, je to MY2005 - ale odezva plynu je pořád divná - sice okamžitá, ale jednou málo a podruhé moc. Takže dát meziplyn je docela fuška a vzhledem k tomu, že spojka už má to nejlepší za sebou a zabírá někde v horní čtvrtině, rozjezdy nejsou taková sranda.
A když zapnu klimu, je to ještě horší, to tomu musím naložit jak stodvaciášovi.

Samozřejmě, jak se to rozjede, tak i ta 75k verze jede moc pěkně.
9. 9. 2013 18:13
Re: Sen českého národa
Prostornost ? Kde ? Pojďte mi to ukázat :-)
Jinak na dálnici a delší jízdy mi přijde jako nejlepší dvoulitr.
9. 9. 2013 19:01
Re: Sen českého národa
Kufr je dobrej - dvě horská kola s komplet příslušenstvím jsem tam nacpal bez skládání sedaček.

Disclaimer: dát ta kola zpátky dohromady trvalo asi dvě hodiny. :-)
10. 9. 2013 08:41
Re: Sen českého národa
No už jsem si říkal, že jsi s těmi koly kouzelník :-)
Protože právě s kolem jsem zažil první zklamání - do Felicie hatchback jsem nacpal kolo (bez demontáže). Do Fabie Combi se to samé kolo nevešlo přes otvor kufru.
10. 9. 2013 09:58
Re: Sen českého národa
Nevešlo? To je divný, protože občas vozím horala po sklopení sedaček nerozloženého, jen shodím přední kolo.
10. 9. 2013 10:12
Re: Sen českého národa
Jak jsem řekl, Felicia hatchback bez demontáže, stačilo jen sklopit sedačky. Byl jsem takto zvyklý vozit auto do servisu - pak jsem jen vytáhl kolo a jel jsem domů.
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 19:36
Re: Sen českého národa
Zcela jednoduše:
Focus III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
840+880=1720
1050+630=1680

Fabia I
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 800
890+800=1690
570+1110=1680

Reálně tedy téměř stejná prostornost Fabie I a současného FoFoIII. FoFoIII je na tom sice v rámci své třídy bídně, ale evidentně je to vzhledem k prodejům ve světě zcela dostatečné o třídu výš a 10 let později než v době Fabie I >:-[] :-!
Pokud máš alespoň trochu soudnost a srovnáš si to s prostorností tehdejších konkurentů, pak ti nezbyde nic než Fabii za prostornost vynést do nebes.
9. 9. 2013 20:48
Re: Sen českého národa
Odkial mas tie rozmery, nejak mi to nesedi. Focus 2 bol sirsi a mal vacsi rozvor nez Octavia 2. Focus 3 je sice trochu uzsi oproti dvojke, ale ma este vacsi rozvor.
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 20:55
Re: Sen českého národa
??
To není o šířce, ale o podélném prostoru.
FoFo III má rozvor jaký má, ale s obestavěním prostoru hýří jak jen to jde. Rozměry jsou samozřejmě zde z auto.cz z tabulek pod testy.
9. 9. 2013 21:02
Re: Sen českého národa
Tak zase uzke dvere mozu znamenat aj slabe vysledky v bocnych narazovych testoch a odhlucneni.
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 21:18
Re: Sen českého národa
opakuji podruhé, že se o šířce vůbec nebavím ani jsem se o ní nebavil!
10. 9. 2013 07:33
Re: Sen českého národa
Nepreháňaj, priateľu, príliš to bije do očí. Toto už snáď nezožerie ani koncernista ani škodovák. Sarkazmus treba prejavovať trošičku decentnejšie, nie až na hranu... ;-)
10. 9. 2013 08:17
Re: Sen českého národa
Takhle jednoduše to provonávat nejde. Hodně záleží i na ukotvení sedaček - čím jsou níž, tím člověk potřebuje pro kolena více místa. A ve Fabii se sedí dost nízko, takže řidič a spolujezdec zpravidla dávají sedačku až dozadu. No a lidi vzadu pak mají smůlu. Pak je zde také šířka interiéru, kterou jste taktně nezmínil. Ve výsledku je ve Fabii o krapet méně místa než ve Felicii a to přesto, že vnější rozměry jsou větší (srovnejte třeba s tehdějším Peugeotem 306, který byl řazen o třídu výš). Ano, je to daň za mnohem lepší bezpečnost, kterou měla Fabie ve své době špičkovou (4 hvězdičky a to měla Fabia v základu jen 1 airbag).
Takže bytelnost, bezpečnost, ano, v tom Fabia vynikala, ale v prostornosti ne.
P.S. Fabii mám, takže to není nějaká laciná hospodská kritika.
Avatar - Barrichello
9. 9. 2013 20:00
Re: Sen českého národa
Máš pravdu, je skutečně trapné co si koncern Spojené Předražené AG dovolil ještě v roce 2005-06 nabídnout za 400 tis Kč >:D >:D

Ta základní výbava je k pláči, některé ovládací prvky a jejich rozmístění je dokonce k smíchu, plasty tvrdý jak šmirgl a k tomu motory ze sekačky a letité, zastaralé dehtáky typu SDI který byly v oblibě a dokonce u části lidí ještě jsou JEN a POUZE pro nízkou spotřebu a relativní robustnost.

Opět máte smůlu že sem v tom jezdil, jako spolujezdec, jak v SDI, tak v TDI tak v 1,4 benzín.
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 20:37
Re: Sen českého národa
Který konkurent měl měkčené plasty??? Mimochodem - vrchní část naopak JE měkčená, to kdybys zapomněl když jsi v tom jezdil >:-[]
Základní výbava slavná nebyla, Junior byla dokonce ostudná. Nicméně konkurence byla v základech ožebračená obdobně jako Classic. To, že většina prodejů byla v Classicu, je věcí jinou. Ambiente měl výbavu rozumnou. A že byla Fabia drahá? Byla, a co má být?
Ale protože byla drahá, tak to neznamená, že byla špatná!
Který konkurent nabídl více? Ano, konkurence byla levnější a některé benzinové motorizace byly u konkurence lepší. Ale bytelnost, prostornost, nadčasovost, 1.9 TDI 74 kW, benzinové 1.4 55/74 kW ... Na tehdejší dobu jednoznačně na vrcholu třídy.
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2013 22:25
Re: Sen českého národa
Jsi jak kolovrátek. Motory ze sekačky? Do Fabie se snad nic jiného než 1.9 SDI a 1.0/1.2/1.4 MPI nedávalo?
10. 9. 2013 07:34
Re: Sen českého národa
1.4 TDI? ;-)
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 09:38
Re: Sen českého národa
Motr ze sekačky je 1,2 HTP a motor ze sekačky pícnin je 1,9 SDI. Svojí kultivovaností tento motor dokonce některé zemědělské stroje výrazně překonávají >:D
10. 9. 2013 08:26
Re: Sen českého národa
Zkus dvoulitr v Eleganci nebo nějaké specifikaci pro Německo (oproti českým mívají například ESP, někdy i xenony). Takový kousek rozhodně není k smíchu. Které jiné malé auto té doby mohlo tohle nabídnout ? K "dokonalosti" chyběla jen automatická klima a lepší odhlučnění od aerodynamického hluku.
Samostatnou kapitolou je verze RS, ta ve své době taky neměla konkurenci, jen ji nesmíš považovat za sporťák, ale za "obyčejnou" Fabii v nejvyšší motorové specifikaci. Konkurence takovou naftu neměla leckdy ani o třídu výš.
Máš však pravdu, že ty nejnižší specifikace oholené na kost udělaly Škodovce ostudu.
Avatar - Alpinis182
10. 9. 2013 10:22
Re: Sen českého národa
[odkaz]

... o třídu výš ;)
10. 9. 2013 11:35
Re: Sen českého národa
No jo, ale přišlo to až v době, když už se FRS se svou kariérou loučila (rok 2007). V roce 2003, kdy začínala, mohl mít Mégane maximálně 1.9 dCi 88 kW.
Avatar - Alpinis182
10. 9. 2013 11:57
Re: Sen českého národa
... přesně jsem věděl, že na tohle narazíš ;)
10. 9. 2013 14:51
Re: Sen českého národa
Tím hůř. V tenise taky nahráváš na smeč ? :-)
Avatar - Alpinis182
10. 9. 2013 15:06
Re: Sen českého národa
... ale já s tebou žádnou hru nehraju :-)
Avatar - Barrichello
9. 9. 2013 20:09
Re: Sen českého národa
Prej bytelnost....HEHE, HAHA, HIHI

Jestli chceš vidět něco bytelnýho, tak to musíš vzít strojčasu,hupsnout přes oceán a to do 60-80. let.
Pak uvidíš co znamená slovo BYTELNOST!!!

Tohle je parodie....
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 20:40
Re: Sen českého národa
a co si představuješ pod pojmem bytelnost? Že vše bude přišroubováno 3 torxy, čalounění z mamuta a místo plastů dřevěná intarzie 8-s ???
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 09:20
Re: Sen českého národa
Stačí se podívat na díly podvozku, jak byly dimenzovaány ramena, , tyčky atd, na kolejnice před nárazníkem, na sílu plechů a další věci. Pod pojmem mohutnost si představuju něco jinýho a věř že některý díly v letech co popisuju byly 3xnásobně silné.

Ano auta byla těžká, ale to k mohutnosti patří. Zas nebyla o moc těžší než dneska kde váhu hravě dotvoří prvky výbavy a eko zbytečnosti
Avatar - rohYpnol
10. 9. 2013 18:01
Re: Sen českého národa
přemýšlíš vůbec? Kdyby auta byla dělána ve stejném množství materiálu jako dřív, kdy výbava byla zcela jinde, tak by dnes auta vážila 2x tolik 8-s

Dnes nejsou o moc těžší právě proto, že nejsou třeba plechy tak silné. Navíc když je plech pevnější a kvalitnější, logicky ho potřebuji míň >:-[]
Avatar - Barrichello
11. 9. 2013 08:49
Re: Sen českého národa
No ono s tou výbavou - některé ovzy z 60 let měly takovou výbavu, že tady to neměly auta ještě v 90. letech, takže já bych s tou výbavou byl opatrnější >:D >:D >:D
Avatar - Otrava
9. 9. 2013 22:20
Re: Sen českého národa
Přestaň se chovat jako hlupák. U nás má Fábia odkrouceno přes 230 tis. Km. Její řízení jsem střídal i s jinými vozy. Překvapivě jsem za celou dobu, co jí máme, neřešil žádné problémy se špatně umístěnými ovládacími prvky, ba ani s bytelností.
Pokud jde o výbavu, co si volili zákazníci je jedna věc, ale faktem zůstává, že možností výbavy právě Fabia ve své době vcelku excelovala a třeba takové xenony se už u druhé generace vůbec neobjevily.
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 09:22
Re: Sen českého národa
Problém byl že Fabie s výbavou stála tolik, že si to nikdo soudnej nikdy nekoupil, navíc hafo služebáků, takže skoro vše ja základ.
A nedat světýlko do kufru, to už je výsměch.
Avatar - Otrava
10. 9. 2013 19:10
Re: Sen českého národa
Výbava naší fábie nebyla ani zdaleka vrcholná a nemá ani klimu, přesto máme "světýlko v kufru". Jestli jej nemá nějaká nejhorší výbava mne vcelku netrápí a skutečně to moc nevypovídá o kvalitách vozu...
Avatar - Barrichello
11. 9. 2013 08:48
Re: Sen českého národa
vypovídá to o tom že výrobce šetřil kde mohl i nemohl....a pokud auto stojí tolik co stojí a nemá ani základní výbavu tak to nemůže být nikdy dobrý auto, naprosto jednoduchá matematika.
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:01
Re: Sen českého národa
za mně 1.4 50kW fplynu nebo 1.9 SDi..asi nej volba. 2.0 není taky žádnej zázrak.A koroze? Ta začíná pěkně ve spojnici přední blatník-práh... :yes:
Avatar - VWrofl
9. 9. 2013 15:35
Netoužím po 1 000 000 km
mám rád svou kostru i sebe :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2013 15:58
Peřlička
Docela fajn článek, ocenil jsem "ohodnocení" debilního zmenšeného pravého zrcátka. Ovšem termín "výhřev předních sedadel", ten mě tedy zboural smíchy! >:D >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
9
9. 9. 2013 17:41
Re: Peřlička
Malý pravý zrcátko jsem vyřešil jednoduše, na výletě do Londýna jsem si místo do Harrods zašel do servisu Škody... 42 liber se vším všudy. :-)
9. 9. 2013 18:00
Re: Peřlička
A co v tom zrcátku vidíš? :-!
9. 9. 2013 18:42
Re: Peřlička
Prd, ale to jsem zjistil až doma. ;-)
Avatar - WinDiesel
9. 9. 2013 18:57
Re: Peřlička
Ale pocit jsi měl dobrý .......... :-) :yes:
9. 9. 2013 19:02
Re: Peřlička
Snaha byla.
Ale sklíčko už mám konečně správné, teď to jen vyměnit.
9. 9. 2013 19:04
Re: Peřlička
Obávám se, že to nepomůže. ;-)
9. 9. 2013 19:09
Re: Peřlička
Pročpak? Má jinak dorazy a jiné sklo, ale to mi nevadí - sklo vyměním a dorazy mi nevadí, protože stejně nemám el. ovládání, tak je dám nafest...
Třeba kolega to britské zrcátko má taky (na Oktě) a vidí perfektně, protože je jinak vysoký a má jinak sedačku.
Vážně, motor rozeberu a složím bez problémů, tohle je ale pro mně španělská vesnice.

Zpětně bych taky koupil normální u nás v servise v ČR, ale kdo to mohl tušit že už je mají...
9. 9. 2013 19:23
Re: Peřlička
Dle mého bude úplně jiný úhel natočení.

Však až to vyzkoušíš, dej vědět, jak jsi dopadl.
9. 9. 2013 16:02
Dovolím si tvrdit ža možná nejlepší škodovka co kdy vyrobili
1. Kde jindě dostaneš zatu cenu takovou kvalitu?Podvozek,řízení,prevodovka,i dnes klidně můžu postavit vedle nových
2.Dizájn. .Exteriér(kombík): že to není oslava moderního umění,to je zřejmé,ale ja si nato koukám jinak.Nenajdete moc takových aut,kteří navrhli v 90-tých letech,a nevypadají nato.Není to hyundai,dokonce ani ford,a i VW má snad zajímavejší tvary,ale je sice jednoduchá zato i dnes vypadá ,,moderně,,
Interiér: strohý. A? .... když chci vidět sci-fi,tak kouknu na film.Radši strohý než nesmysli,na kterých za deset let už nemůžu koukat.

.. Jo,má i negatíva.Má.Ale to každej malej automobil.Jen mi s fabiou jezdíme i tisíce kilometre a pak hodnotíme jakej nepohodlnej,ale jinak nato jsou stavaný větší auta,tihle jsou do města a do blízkého okolí.
.
Rozbalit vlákno
1
9. 9. 2013 17:10
Re: Dovolím si tvrdit ža možná nejlepší škodovka co kdy vyro
Až na tu gramatiku souhlas. Kamarád má jednu takovou odkoupenou z firemní flotily. Má 330 000 km a pořád šlape jak hodinky :yes:
Avatar - Atlis
9. 9. 2013 16:59
svab
fabia - taky svab cz/sk ciest - krasavec to urcite nie je, v principe relativne vela vydrzi a tazko sa ho zbavit, lebo za rohom uz ciha dalsi... kto by chcel mat doma, ze? >:D
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2013 17:10
výborný motor
Mám k nemu výbornú referenciu. Išiel som na služobnú cestu z BA do Švajčiarska, ca 900km. Vyrazil som v nedelu ráno, tam som sa mal hlásiť nedelu večer, neponáhlal som sa, na dialnici som šiel do 120, mimo mesto do 90. Prvý krát som bol nútený brzdiť asi po 500km, celú cestu som dal na jednu nádrž, samozrejme, že keď som odchádzal z domu , ttankoval som na pumpe a natlačil som do nádrže čo sa zmestilo. Keď som tam prišiel ani len mi nezasvietila rezerva v nádrži. Výborný motor v priemernom aute. To auto bolo vtedy 8-ročné a malo viac ako 260tisíc km. Spotreba mi vtedy vyšla tuším 4,2 l/100km.
Cestu späť po pár dňovom školení som spravil v podobnom duchu.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Atlis
9. 9. 2013 17:13
Re: výborný motor
pri podobnom tempe nie je problem taku spotrebu dosiahnut akymkolvek modernym dieslom a to este o dve triedy vyssie...
9. 9. 2013 17:32
Re: výborný motor
Ale nemôžeš porovnávať moderný turbodiesel so všeliakými technologickými novinkami (usporné gumy súčasťou ECO balíka, start/stop systém, zakrytovanie podvozka, nízky podvozok, 6 st. prevodovka, lepšia aerodynamika) proti starému vyjazdenému zaostalému (aerodynamikou, podvozkom, prevodovkou, ...) autu, ktoré by dnes malo asi 12 rokov. Porovnávaj porovnateľné. :-)
9. 9. 2013 18:06
Re: výborný motor
Praveze mozes, pretoze nove dizle musia splnat Euro 5/6, ktora dobrej spotrebe rozhodne nepridava, prave naopak. Stare TDI splnalo tak Euro2 a preto tie krasne cisla.

900km na jednu nadrz pri takom pomalom tempe nie je ziadny zazrak, najma pri Fabiackej nadrzi, ktora ma oficialne sice 45L, ale neoficialne vtlacis aj 53L.
9. 9. 2013 18:26
Re: výborný motor
Např. Fabia z článku je Euro III, "dvojkové" motory se do ní ani nedávaly.
9. 9. 2013 19:29
Re: výborný motor
Jo, pozeram, ze E3 je od r.2000. Nicmenej, plati to, ze emisie teraz skrtia viac.
Uz dokonca E4 je 2x taka prisna ako E3.
Avatar - baca42
10. 9. 2013 18:42
Re: výborný motor
Nejvíc jsem natankoval 56 litrů, ale to jsem vyjel nádrž 60km pod 0, a zbyly tam ještě 2 litry. Úplně plná nádrž má 58litrů a při dojezdu 0km je v ní ještě 5litrů. Odpovídá to i těm udávaným 45-ti litrům + 13 litrů který tam nacpeš po vypnutí tankovací pistole.
9. 9. 2013 17:46
Re: výborný motor
akymkolvek ne.Bude to motor menší než optimální k té autě.Třeba základní motorizace... Pak ještě má vydržet 260 tisíc kilometru,bez větší opravy.
Avatar - idam.i
9. 9. 2013 18:34
Nechápem tieto neskrývané inzeráty!
To už ozaj nie je čo iné písať ?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - poterienko
9. 9. 2013 18:43
Fabia I
Bylo to "mé" první auto, respektive první auto, které jsem mohl používat a dát si do něj držák na mobil a FM Transmitter. Byla to asi nějaká střední výbava - HTP silnější, klima, vpředu elektrika, rádio s pamětí a kazeťákem a volant. Prostě vše, co náročný řidič chce. Je to zvláštní, ale s tím autem jsme byly plně spokojeni, když zohledníme to, že jsme ho jen používali a bylo zdarma. HTP se sice pomlouvá kde může, ale narozdíl od japonců se dá normálně používat mezi 2-3000 a když člověk rezignoval na to, být někde včas, dle PP to bylo stejně úsporné jako TDI. Navíc měla fobijka poměrně pohodlné sedačky, rozhodně pohodlnější než kazajky v Octavii II FL.
Auto mělo jen jednu vadu a tou byla kola. Byly to krásné 16", co se standartně dávají na Octavii, ale taky sežraly minimálně 80 koní.
Rozbalit vlákno
24
9. 9. 2013 18:49
Re: Fabia I
Naši mají 40 kW HTPéčko a jakmile se jede mimo město, tak je to mezi 2-3000 rpm použitelné jen na udržení rychlosti na rovině. Jakmile se po autě něco chce, musí se to točit nad 4000 rpm. Tam má motor taky celkem zajímavý mechanický zvuk, do té doby zní utrápeně. Díky krátkým převodům se s tím dobře jezdí ve městě.
9. 9. 2013 18:59
Re: Fabia I
40kW v jakémkoliv autě je dobré tak na ježdění kolem komína.
10. 9. 2013 07:40
Re: Fabia I
Niekto má nos príliš hore... Netreba ísť ani ďaleko do histórie a zistíš, že autá tejto veľkosti vystačili aj s výkonmi okolo 30 kW...
Ale dnes holt čo nemá stovku koní, je zdochliak...
17. 9. 2013 18:28
Re: Fabia I
Rozzuřený vysavač :-)
Avatar - poterienko
9. 9. 2013 20:29
Re: Fabia I
Mimo město jsme se pod 3000 moc nedostal, protože na 5 to jelo 90. Jinak jasně, mimo město to bylo na dlouho, když člověk chtěl zrychlit..
Avatar - Barrichello
9. 9. 2013 20:05
Re: Fabia I
Kam sis ten FM transmitter čéče zapojil? Do zásuvky zapalovače u ruční brzdy?
HAHAHA, to sem se nasmál.

Neměl sem jediný auto který by mělo takto debilně umístěnou zásuvku!! Všechna normální auta to maj v palubce pod rádiem. I to blbý Alero, který má ještě navíc zboku další zásuvku pro spolujezdce. Pak někdo chválil němce pro ergonomiii - potěš koště.
Prostě škoda no - slov ale.

Ovládání posuvu sedaček je kapitola sama pro sebe, a to prosím ve výbavě která stála v německu v přepočtu 460 000 Kč.
To sem se hodně nasmál, ty ucha.....trapný no, hodně trapný.
9. 9. 2013 20:18
Re: Fabia I
Trapný jsi tu svými hláškami ty.

Nevím co je špatný na zásuvce někde u ruční brzdy? Když je v šuplíku popelníku, nabíječka z tama trčí a zavazí.

Ale jestli si v autě čvaňháš, tak tvé rozpoložení naprosto chápu. :-!
9. 9. 2013 20:23
Re: Fabia I
Co si budem povídat, ta zásuvka tam je blbě - když je na skle navigace, kabel vede prostředkem kabiny a překáží při řazení 4,5,6...

Vyřešilo se to shozením přístrojovky a doděláním kablíku pod čelní sklo a další zásuvky ke spolujezdci - ale kdo to chce dělat... :-|
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 09:29
Re: Fabia I
že tam nejde nic zapojit ani by tomu ta páka překážela...např. ten zde zminovaný transmitter.

V šuplíku popelníku je jedna možnost, ale nemusí to být přímo v šuplíku. Ony jisté vozy maji dole pod rádiem odkládací prostor víš.
Fabia pravda taky ovšem nikoliv dole ale uprostřed štěrbinu 30x 8 cm.
Taky super.

Kdyby v tý palubce měla anvigaci, enřeknu popel, ale když tam krom rádia 25x 6cm a stejného panelu na ovládání ventilace/topení/klimy nic jinýho není....

Pro tvoje info nekouřím, takže popelník mě nezajímá.
9. 9. 2013 20:21
Re: Fabia I
A mělo Alero 12v zásuvku i v kufru?
Nee?
To je jebka!
>:D
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 09:32
Re: Fabia I
K čemu zásuvku v kufru???
Ty vozíš v kufru Krytináře aby ti ovládal FM transmitter z kufru popř. tam nabíjel telfon anebo táhneš z kufru 10m kabel k navigaci????

Zásuvku v kufru sem nepochopil, a jo vlastně. Když fábie nemá světýlko v kufru, můžeš si tma napojit externí, HEHE.

Jediný na co můžeš využít zásuvku v kufru je foukání penu, jenže na to je lepší zásuvka v palubce a druhá před zadníma sedačkama.
10. 9. 2013 09:50
Re: Fabia I
Představ si, že Fabia (MY2005) má v kufru zásuvku I to světýlko :-)
Zásuvku využívám třeba na autolednici - ano, teď jsem s tím autem byl i na dovolené - na kompresor nebo na nabíjení různých věcí, když auto stojí.

Abys to pochopil správně, mně je úplně jedno, jestli má Alero zásuvku v kufru nebo na volantu, to auto jsem nikdy ani neviděl - ale nemá smysl shazovat Fabii jen proto, že tuhle jednu jedinou věc udělali naprosto zhovadile. Jinak interiéru není v intencích malých vozů co vytknout, spíš naopak.
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 15:14
Re: Fabia I
Jo ve vyšší výbavě to světýlko je, ale v 2002 co sem jel v té základní bylo kulový >:-[] To mě hrozně dostala kam až je koncern schopen zajít ve snaze ušetřit ;-\
Avatar - twistedTSD
9. 9. 2013 20:23
Re: Fabia I
Baví mě experti, kteří když už neví co by se tak dalo na Škodě zkritizovat, stanou se z nich náhle olizovači měkkých plastů, kteří jsou přímo šokováni a pobouřeni zásuvkou zapalovače u ruční brzdy, nebo třeba grafikou světlometů...
Avatar - poterienko
9. 9. 2013 20:28
Re: Fabia I
Zapojil jsem si ho do jediné zásuvky a to přesně tam, co jsi správně uhodl. Ano, možná je to blbě umístěné na auto za 300 tisíc, ale A4 za mega a půl to má ještě debilněji. U palubky je to pod roletkou společně s popelníkem, takže musím koukat na lístečky za parkování, když chci nabíjet.
Posuv sedaček - pokud není elektrický, je vždy na prd.
10. 9. 2013 07:59
Re: Fabia I
Zásuvku nepoužívám, takže její umístění nemůžu posoudit. Ale ergonomie mi jinak přijde velmi dobrá, zejména oproti Japoncům a Korejcům, kteří se snaží ovládání světel nacpat do levé páčky a třeba takový Yaris z té doby má přístroje někde u spolujezdce a chybí v nich například kontrolka tlumených světěl.
Madlo na posuv sedaček je trochu nezvyklé, to jo, kdo v tom jede poprvé, tak to asi hned nenahmatá.
Avatar - Alpinis182
10. 9. 2013 09:45
Re: Fabia I
... jezdil jsem s auty, která měla ovládání světel v páčce a i s ovládáním vlevo na palubce. Je dost nevhodné toto uvádět jako špatnou ergonomii, protože je to jen o zvyku, nic jiného.
10. 9. 2013 09:53
Re: Fabia I
Ty páčky jsou pak funkcema dost přeplácané. Zajímalo by mě, jak pak Japonci a Korejci řeší ovládání tempomatu.
10. 9. 2013 10:07
Re: Fabia I
Většinou je ovládání na zvláštní páčce vlevo pod volantem nebo na volantu :-)

Mně to přijde docela pohodlný, když je veškerý ovládání osvětlení na levý páčce - od blinkrů přes mlhovky po dálkový :-)
(akorát automatcký přepínání dálkových světel je na středovém tunelu)
Avatar - Alpinis182
10. 9. 2013 10:45
Re: Fabia I
... momentálně mám ovládání tempomatu na volantu ;)

edit: přeplácané ? Jsi si tím jistý? Výše jsem psal, že je to fakt jen zvyk, nic víc...
10. 9. 2013 11:40
Re: Fabia I
Zvyknout se dá i na vězení :-) Mně prostě to kumulování funkcí do jednoho ovládací prvku moc nevyhovuje. Žít se s tím dá, na autech jsou i horší věci ... ¨
Avatar - Barrichello
10. 9. 2013 15:17
Re: Fabia I
Normálně, ovládání světěl páčkama měly krom 300C i všechny moje ameriky, tempomat se ovládá na volantu, co je nejlepší místo kudy se může ovládat.

Co je na tý páčce přeplaácanýhho? nahoru dolů blinkry, k sobě světelná houkača, od sebe dálkový.

to maj všechny káry. Tady je akorá na konci té páčky otočný vypínač na parkovačky, hlavníé světla a OFF? případně poloha auto.
10. 9. 2013 20:23
Re: Fabia I
A co přední a zadní mlhovky ? Ty se zapínají kde ? :-O
Avatar - Barrichello
11. 9. 2013 08:45
Re: Fabia I
Na palubní desce >:D
Např. ale byly i další verze co to měli jinak.
Avatar - vabis
9. 9. 2013 20:09
kvalita ještě žije
Tak když to natočí 1.000.000 km, tak se není co divit. :-! U Kie redaktoři jásají i po 20.000 km >:-[]
Rozbalit vlákno
0
9. 9. 2013 20:22
Jojo KIA nic nevydrží
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2013 20:34
Re: Jojo KIA nic nevydrží
Výborně, sám jsi nalinoval auto, které patřilo na trhu k těm nejhorším, co se týče spolehlivosti. :-! :yes:
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 20:53
Re: Jojo KIA nic nevydrží
mám sem dát odkaz na to, co vydáběla Škoda před 20 lety >:-[] >:-[] ?
Ano, před 20 lety vyráběla Kia parodie na auta, před 15 lety to byly zoufalé pokusy, před 10 lety to byly první auta, co se nemusela na silnici stydět, před 5 lety Kia vyráběla sotva průměrné vozy.
ALE DNES SE PÍŠE ROK 2013, kdy toto pochopí někteří stále sametem zaslepení jedinci??? :-!
9. 9. 2013 23:05
nene
Určitě bych se porozhlédnul jinde u konkurence.
Rozbalit vlákno
0
17. 9. 2013 18:25
proč ne?
Já měl možnost jet ve žlutém combi červené celé TDI na motoru a dalo se z toho vytáhnout 226 km/h..Známej si ale koupil takovou podobnou Fabku v auto ESA a jeho kámoš co má autoservis zjistil že je auto stočený o 50 tisíc Km..a navíc bouraný! servisní knížka byla prapodivně upravená a celé to je zajímavé.. Jednání toho autobazaru je tedy nic moc co takhle od něho slyším. Takže proč toto auto ne...jako obyčejný povoz je dobré ale bacha kde kupujete.
Rozbalit vlákno
0