Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Rapid Spaceback podrobně: Lepší interiér, pestřejší výbava

Škoda zveřejnila podrobné informace k Rapidu Spaceback. Co všechno víme o novém hatchbacku z Mladé Boleslavi?
Zpět na článek
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 21:57
Re: Motory
senilní důchodec by stejně nevěděl že tam tu šestku může dát :-)
10. 9. 2013 14:42
Re: Šrouby a matice
Máš jistě na mysli uchycení u magic seats ... Jenže tam je to z důvodu variability interiéru a je to řešení funkční - nikoliv šetřící !
10. 9. 2013 13:46
Re: Šrouby a matice
Pane bože, musíš tady furt ukazovat, že jsi ubožák, který ani neví, jak to v reálu v autě vypadá....dodej fotku, jak má "oplastované" šrouby pod sedadly ta Honda.....
10. 9. 2013 13:40
Re: Fabia vs. Rapid
Souhlas. A navíc je třeba si uvědomit, že to, že se Fabie prodává v Česku hůř než třeba Rapid je iluzorní, domácí trh není zdaleka prioritní, aby se modely vyráběly především pro něj. To si mohou dovolit Němci, ale fakt je, že daleko důležitější jsou dneska trhy v Německu, Číně, Velké Británii, Rusku a dalších velkých zemích, protože leckde Škoda prodá těch Fábií víc, než je její celý odbyt v České republice ve všech segmentech.

V Německu je Fabie vidět víc než třeba Oktávie a vsadím se, že třeba v Indii to bude ještě výraznější. Český trh skutečně není nejpodstatnější a určující, ale to je třeba vzít v úvahu při soudech co a za kolik v Česku škodovka prodává.

No a škodovka není rozhodně levná značka, na to zapomeňme. Nakonec, představa, že ve škodovce dělají z Čechů hlupáky nebo že jim "to" dělají naschvál je docela úsměvná, takovým směrem se uvažování ve firmách rozhodně neubírá. Spíš si řeknou, prodáme v Německu 30 tisíc Fábií, ale musí být z hlediska kvality, designu a vybavení takové, že se nedají udělat pod prodejní cenu 8 tisíc EUR. Když se to auto povede, prodáme jich v Německu 35 tisíc a že v Česku to bude o dva tisíce míň a převálcuje je Rapid, to jim bude v konečných počtech jedno, protože platí onen nárůst 3 tisíce aut......a kde to je, je dost jedno.
10. 9. 2013 13:39
Re: Fabia vs. Rapid
No reagoval jsem na to že prý nemá úspěch.Mezi nejprodávanějšímy auty evropy nikdy asi nebude. Ale z osobních zkušeností vím že i v německu jsou na silnicích vidět, v ČR na domácím trhu je to druhý nejprodávanější model značky. Takže ho nelze označit za neúspěšný.
A pokud vím ani škodovka si nestěžuje na nezájem o tento model.
10. 9. 2013 13:39
Re: parada
Já bych tu debatu rovněž ukončil, nicméně bych vypíchl podstatu problému, která Ti stále uniká. Někdo prostě nemá na to, aby provozoval větší auto jako ty. Provozuje tedy to, na co má a z nedávné doby máme mnoho průkazných matriálů (fotografie, cestopisy, paměti rodičů a prarodičů), že se Tebou prezentované jako nepředstavitelné (např. cesta Rapidem na hory) zdá býti celkem reálné, až všední. A úplně Tě chápu, že radši na hory passatem kombi nebo nějakým SUV. Je to v pořádku, když na to máš. Ale někdo holt radši na hory v Rapidu než aby seděl doma a čuměl na Passata za oknem, protože mu na hory už nezbyly peníze. A o tom to je...
Avatar - Hafol
10. 9. 2013 13:13
Re: Šrouby a matice
Sklopné opěradla nemají i některé kombi. [odkaz] :-)
10. 9. 2013 13:07
Re: parada
Já myslím, že to bude nejlepší. Ty si prostě z množiny lidí co potřebuje 7 místný auto aby se mu tam vešly dvě malý děti, takže ti těžko někdo vysvětlí, že Rapid lze bez problémů používat jako rodinný auto.
10. 9. 2013 13:02
Re: parada
Kup si zrovna autobus a nemusíš řešit prostor ;-)
10. 9. 2013 12:40
Re: parada
dobře jsi to napsal.. byly doby... ty už nejsou.. na výběr je tolik možností a modelů,že si vybere každý. Ať už nové nebo ojeté. Každý co mu vyhovuje :-) Mě by prostě rapid velikostí nestačil. Každý má jiné nároky a požadavky. Tím bych tuhle bezvýznamnou a nikomu neprospěšnou debatu ukončil :-)
10. 9. 2013 12:37
Re: parada
nebudu dělat věci složitě,když to můžu udělat jednoduše - koupit si větší auto :-)
10. 9. 2013 12:31
Re: parada
To máš blbý, když si s takovou jednoduchou věcí neumíš poradit ;-)
10. 9. 2013 12:30
Re: parada
Dovedeš si představit, že byly doby (a není to tak dávno), kdy se za Trabanta zavěsil karavan a jelo se stím přes Maďarsko na do Jugoslávie na dovolenou? ... Všechno je otázka ekonomických možností. Já mám to štěstí, že mohu provozovat auta o třídu větší větší než jsou malé a minivozy, nicméně představa, že někdo si našetří na hory a jede tam s rodinou ve Rapidu je pro mě zcela korektní. Přeju všem takovým příjemnou a spokojenou dovolenou...
10. 9. 2013 11:48
Re: Fabia vs. Rapid
FIII podle informací z MB má rozhodně mít MQB a základ má tvořit 1.0 TSI.
10. 9. 2013 11:46
Re: Fabia vs. Rapid
Kdybych si měl kupovat novou Škodovku, tak právě počkám na FIII, protože jezdíme max ve dvou a rapid je už zbytečně velké auto - naopak těch 30 čísel se mi bude hodit při parkování na přeplněném sídlišti, navíc FIII bude mít opět o něco nižší spotřebu.
10. 9. 2013 11:37
Re: parada
Pro větší romskou menšinovou určitě NE, ale pro rodinu vzor Kalousek 09 je to tak akorát..
10. 9. 2013 11:34
Motory
I když zde všichni najdeme kompromis, co se týká výbavi a vnitřního provedení, tak je zde pro mě ozázka jiná a to motory. Nějak postrádám u 1.4 TSI 6M a to samé u 1.6TDI také 6M pořád je zde hodně lidí, kteří automatu nikdy důvěřovat nebudou a budou se obávat z jeho poruchovosti i potom jako ojetina se to bude hůře prodávat. A konkurence nám nabídně stejně výkoné motory co se dieslů týká tak snad i víc kw a hlavně 6M tak nevím. Asi bude větší zlo pro ty na které je tento model situován vybrat si své auto trošku výkonné a hlavně 6M..Tak se na to dívám já mima očima.. Proč si kupovat 1.6TDI 5M když se rozhlídnu a snad všechny konkurence mi nabídnou ty samé kw néé li víc s 6M a tam asi bude kámen úrazu. Netvrdím, že pro všechny, ale pro mě ano..
10. 9. 2013 10:56
Re: parada
jak nepojedu na hory? :-) koupím si auto,které mi bude vyhovovat celoročně a né že nepojedu na hory. Proto říkám,že pro rodinu je to prostě malé. A rakev už na střeše dávno je :-) nevím kam bych dal do saxa ještě čtvery lyže dovnitř :-)))
10. 9. 2013 10:50
Re: parada
No tak s tím holt nepojedeš na hory nebo si hodíš na střechu rakev. ;-)
10. 9. 2013 09:59
Re: Šrouby a matice
Bohužel i v prémii jsou ledabyle zasazené plasty, takže dvoubarevná palubní deska často nevypadá nic moc (ať už je tam podivně vypadající barevný plast, nebo z kůže trčí černý, popřípadě se ti tam míchají různé barvy plastů). V tomhle směru z Němců vede asi Mercedes.
Avatar - grifith
10. 9. 2013 09:55
Re: parada
Do 415l kufru s prostorem pro rezervu asi jo, ale to je tak vše. Kufr je prostě standardní velikosti hatchbacku nižší střední třídy. Pro rodinu je v tomto ohledu mnohem vhodnější Fabie kombi nebo liftback.
10. 9. 2013 09:44
Re: parada
nedovedu si představit jet na hory s ani jedním vozem co jsi napsal. To prostě nejde. :-)
10. 9. 2013 09:31
Re: parada
ale kočárek tam nacpeš, takže bych se ani o nedostatek místa v kufru nebál.
10. 9. 2013 09:30
Re: parada
Jeden můj známý rodinné auto Seat Ibiza. Druhý Citroen Saxo, Třetí Toyota Yaris a tobě přijde Rapid se svojí prostorností malý. To máš 4 metrový dítě nebo co?
Avatar - Emel
10. 9. 2013 09:27
Re: Šrouby a matice
Možná je tu ještě varianta sklopit i sedáky a opěradla pak na jejich místo...
10. 9. 2013 09:23
Re: Fabia vs. Rapid
Měla by (a dává to i smysl). Někdo říká, že ne. Uvidíme, co bude z Fabie. Původně u Škody říkali, že kvalita dolu nepůjde. Tohle trochu dává do perspektivy OIII.

Rapid na MQB nejspíš nevyvíjeli proto, že neměli patřičné kapacity (a museli by odsunout jeho příchod na trh za A3/ Golf a nejspíš i Octavii). Uvidíme, jak to bude s jeho nástupcem. Držet si auta na starších platformách by nemělo dávat smysl.
10. 9. 2013 09:08
Re: Fabia vs. Rapid
Kdyby takhle přemýšleli, tak vůbec nemuseli dělat Rapid. Původně to bylo dost úzce zaměřené auto s celkem malou plánovanou kapacitou výroby. Jinak Spaceback je o 30 cm delší než Fabia. Je delší i než kombi. Může lépe plnit roli rodinného vozu, ale Fabii nedokáže nahradit. Jsou lidé, kteří prostě chtějí menší auto. A není jich málo.
10. 9. 2013 09:03
Re: Interiér
Všiml jsem si minimálně jedné změny - zadní okna lze ovládat z místa řidiče! To u liftbacku nejde ani za příplatek a s ohledem na to, že se o tom dost psalo, se asi škodovka zamyslela...... :-)
10. 9. 2013 09:00
Re: Fabia vs. Rapid
Pokud kapacita výroby, o které se při uvedení mluvilo, platí, tak by neměli mít problém ji naplnit. Na stejné lince se myslím vyrábí Octavia III a museli její kapacitu navyšovat.
10. 9. 2013 08:44
Re: Fabia vs. Rapid
Pleteš dohromady jablka a hrušky. Nevím o automobilce, která by prodělávala na kusu. Automobilky mají problém s tím, že jejich továrny nejsou vytížené a rušení míst je problematické. Rušení modelů jim v tomhle nepomůže. Můžou to udělat, když nemají dostatek peněz na vývoj. I tak budou nejspíš vyrábět starý model dál, protože se každé prodané auto počítá. Jsou málo flexibilní. To je jako bys řekl, že zelinář prodělává na každé okurce, když má problém vydělat na nájem. :-) Když přestane prodávat okurky, nájem tím nezaplatí.
Avatar - Blue Sun
10. 9. 2013 07:49
Re: Fabia vs. Rapid
Druhé kde, u nás? Tahle minizemička to fakt nevytrhne.
10. 9. 2013 06:53
Re: Šrouby a matice
No já bych například jinej než černej nekoupil. Vozím dítě a psa, např. béžovej interiér by byl do pár tejdnů jeden velkej flek + chlupy. Na černý to za až tak vidět není.
10. 9. 2013 06:47
Re: Fabia vs. Rapid
A jak to že je teď Rapid druhýž nejprodávanější auto? Nějaké divné na to že prý nemá úspěch.
10. 9. 2013 01:19
Re: Fabia vs. Rapid
Ale no tak ... :-)

Vývoj a výroba automobilů a např. mobilů se prakticky neliší. To že to něco nechápeš neznamená že to špatně - jen nejsi schopen pro stromy vidět les.

Jinak mi vkládáš do úst slova která jsem neřekl a vytrháváš věci z kontextu. Řekl jsem že konkrétně Fabia ztrácí konrétně vedle Rapidu smysl v portofliu konkrétní jedné značky - dva podobné automobily za podobnou cenu s podobnou užitnou hodnotou.

Pokud by Škoda jednu modelovou řadu škrtla, možná by mohla díky úspoře vývojových a výrobních nákladů za stejnou cenu udělat zbylé dvě kvalitněji a tudíž by mohla lépe konkurovat.

Tahle diskuze o nesmrtelnosti chrousta je vážně nesmysl - napsal jsem svůj názor a vysvětlil jsem proč si to myslím. Ty máš názor jiný a uvedl svoje argumenty, které mě nepřesvědčili - já ti tvůj pohled neberu ani ten svůj tobě nijak nevnucuju ;-)
10. 9. 2013 00:51
Re: Šrouby a matice
nevím,asi stou přístrojovkou nejak pohli protože i ted u Rapidu už jezdí(teda vyrábí se) hodně(snad polovina) stou barevnou lištou uprostred.A predpokládám že teda ne každej kupuje s nej výbavou Rapida.
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:45
Re: Šrouby a matice
Mercedes kdysi do nižších výbav dával sice alu kola v základu,ale měly tak odpornej design,že vypadaly skoro jako plecháče,tím nenápadně nabádal zákazníky ke koupi líp vybavený a reprezentativnější verze.Stejně tak na autosalonu je zdaleka nejvíc top výbav a auta v základu tam skoro nejsou.Když jsem byl ve Frankfurtu kde měl tehdy premiéru Superb...byly tam všechny modely v nej výbavě a kolem pobíhaly hostesky a lákaly budoucí kupce...fotky z tohodle článku jsou trochu zavádějící...počkám si na fotky všech výbavovejch stupňů a ceník...pak už to taková euforie nebude
10. 9. 2013 00:44
Re: Šrouby a matice
viděl jsem,hezká,i jsem se divil jak hezká.
Avatar - grifith
10. 9. 2013 00:44
Re: Fabia vs. Rapid
Výroba a vývoj mobilů a automobilů je to samé. Tak to potom jo, to se netřeba dále hádat. Jen ti na to odpovím, že je to mimo realitu. Fabie je potřebný model a s Rapidem se v ničem nepřekrývá. Prostě malý vůz a auto nižší střední. Pober ten rozdíl.
Jinak ještě poprosím odpověď na otázku, zda-li jsou všechny modely malých vozů zbytečné?
10. 9. 2013 00:43
Re: Šrouby a matice
když už šetření u škodovky.Nevím kdo viděl,ale když já mám RS,tak bych byl velice rád za malou plast nebo cojávím zčeho s nápisem RS anebo jinak na přístrojovke.Prostě jako řidič,chci nejak i vidět že sedím v RS a ne v bežním.Ale asi by to bylo drahý :-|
10. 9. 2013 00:40
Re: Šrouby a matice
pak to fajn když se dá vyčistit.Jinak u těch základných verzí,mě ani ta černá nevadí,ale někdy v základu zvolej takovou barvu automobilky(jestli záměrně aby lidi koupili ten dražší?) že se nato nedá koukat.
šetří.Nejen tady,dokonce jsem nedávno četl že u BMW v opěrce hlavy neco vyměnili protože vyšlo levněji o 0.007 euro
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:36
Re: Šrouby a matice
[odkaz]
Tahle kombinace je léta u vyšších výbav koncernu.A já si nemůžu pomoct ale líbí se mi nejvíc
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:34
Re: Šrouby a matice
i sedáky....dneska není problém si nechat interiér vyčistit u profíků,takže to bych neřešil.Je to ale věc vkusu.Horší třeba je,že u základní verze tu ponurost nerozbijou alespoň chromovaný páčky otvírání dveří...je to pár korun..ale šetří se všude...
Avatar - grifith
10. 9. 2013 00:33
Re: Šrouby a matice
Kde se nabízí kombinace černého vršku a béžového spodku? Myslíš jako u Octavie III?
Béžový interiér mám v jednom svém voze a vypadá pěkně, což o to, ale praktická stránka věci mluví jinou řečí :-)
10. 9. 2013 00:32
Re: Šrouby a matice
hezký,jen aby sedáky nebyly béžový,protože nebude jedno včem si oblečen ;-)
10. 9. 2013 00:31
Re: Šrouby a matice
máš pravdu.Jinak ale mě spíš brzdí plynová.Třeba když máš plynovou na pátých dvěřích,luxus?? ,to ano,ale spíš brzdí.To když je člověk zvyklej na klasický,nemůže se vyčkat kdy už konečně se to otevře uplně. (dokonce i zasekávají občas)
10. 9. 2013 00:30
Re: Fabia vs. Rapid
Principy podle kterých fungují všechna průmyslová odvětví jsou v zásadě stejné a velice jednoduché. Lidé si nekupují auto podle kategorie, ale podle potřeb a pokud bude poměr cena-výkon dobrá a parametry budou vyhovovat, je prakticky jedno jestli je auto o 5cm kratší nebo delší.

U Škodovky se momentálně překrývají Fabia s Rapidem a Rapid s Octavií ... ani pro jednu řadu to není dobré a jedna je tam prostě navíc.
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:30
Re: Šrouby a matice
já jsem úchylnej na krémovej interier...a kombinace černej vršek + krémovej spodek je pro mně top :-)
10. 9. 2013 00:27
Re: Šrouby a matice
černá frčí. :-) Si jen podívej na nejdražší segment.Miliony barev na výběr,stejně berou většinou černou.
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:26
Re: Šrouby a matice
bohužel třeba Logan má plynový vzpěry kapoty...a to je to těžkej lowend
10. 9. 2013 00:23
Re: Šrouby a matice
hm,pak koukni na ostatní levny auta a uvidíš třeba uchycení kapoty,nebo pátých dveří ve stylu 70tych let-Tolik o šetření....... U O3 teda šetřili,asi spočítali a spočítali a vyšlo jim že i tak to auto prodají.A u menších,hm,uplně jedno.Podívej se čísla prodeje,škodovka nepadá jak někteří.Měli pravdu?Asi ano
Avatar - grifith
10. 9. 2013 00:22
Re: Fabia vs. Rapid
Jak to firma řekne je jedno, normální člověk s mozkem a zdravým úsudkem to nemůže pochopit jinak, než jsem psal. Rapid liftack měl v sobě v době uvedení také auru novosti a nějak to nezabralo. Sám jedno zánovní auto nižší střední mám a i kdybch dnes vybíral znovu, Rapid bych ve výběru neměl.To auto ničím nenadchne, snižování výrobních nákladů mukouká z ráfků. To auto může jet pouze na pozitivně vnímánemu renomé domácí značky. Zrovna o neporuchovosti bych zrovna u motorů (EA111) používaných v Rapidu mluvil jen opravdu velmi opatrně. :-)
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:21
Re: Šrouby a matice
za rozumný peníze to bude holobyt....všechny fotky z Frankfurtu jsou top výbavy a tam to vypadá opravdu skvěle...ale...cena totálně mimo...
Interiér základního rapidu je černočerná havraní tragédie :-(
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:20
Re: Fabia vs. Rapid
možná Fabia dostane MQB...a když ne..bude to rozhodně krok zpátky
10. 9. 2013 00:18
Re: Fabia vs. Rapid
oni nepřekrývají v klasickém smyslu slova.Nezapomínej že Rapid je odpověd na krizi,a dělají to i další firmy(francouzké třeba,atd) .... vůbec ani nemusí být z těch 2.generace
Avatar - grifith
10. 9. 2013 00:14
Re: Fabia vs. Rapid
Tak to jsem se přehlédnul. Uvidíme, kam Škoda novou Fabii nasměruje. ;-)
10. 9. 2013 00:13
Re: Fabia vs. Rapid
no to ano,diplomaticky ze všeho umí hocikterá firma vykroutit,a větu řekne jinak aby to nebolelo.No uvidí se,ja bych se nedivil pokud by řekli že spaceback nestíhají vyrábět.. Má v sebe určitou novotu,a podle mě hodně lidí kteří doted rozmýšlali mezi francouzskýma(kvůli dizájnu jasný),tak ted porozmýšlají,protože síce tolik novoty by nedostali ale zato škodovka má docela dobrou pověst ve věci ,,kvalita,, (neporuchovost myslím,ne materiály použité)
Avatar - KubikCv
10. 9. 2013 00:08
Re: Fabia vs. Rapid
to byla reakce na Huga...přijde mi to jako kanibalizace Fabie...a nebo je to účel a třetí generace Fabie už nebude "malé rodinné auto" ale něco trošku fresh pro mladý a Rapid bude ten usedlejší model pro rodiny/důchodce.
Avatar - VWrofl
9. 9. 2013 23:52
Re: Šrouby a matice
Už teď vrhám soustrastné pohledy na odsouzence v nových Octávkách a Rapidech, ale na tohle si budu muset natrénovat ještě soustrastnější výraz :-!
Avatar - KubikCv
9. 9. 2013 23:51
Re: Fabia vs. Rapid
překvapivě Rapid není na MQB platformě,ale je to stejně jako Roomster kříženec Fabie a Octavie mk1 :no:
Avatar - grifith
9. 9. 2013 23:44
Re: Fabia vs. Rapid
Pleteš si svět IT s automobilovým trhem a to jsou dvě zcela odlišné věci. Kdyby nastala tebou popisovaná situace, nedošlo by se tam, kde jsme. Malé vozy jsou jedním z nejprodávanějších segmentů trhu a není důvod je rušit. U Škody se nic nepřekrývá, model nižší střední třídy nezastoupí malý vůz a naopak. Ty si prostě pleteš kategorie. Nebo ti stejně zbytečné připadají všechny modely tohoto segmentu?
Avatar - grifith
9. 9. 2013 23:39
Re: Fabia vs. Rapid
Ona realita bude mnohem zlejší než jak ukazují marketingové fotografie nejvybavenějších verzí. Nedomnívám se, že by se Rapid ve verzi Spaceback stal stylovým vozem a lidi po něm šíleli.
Navíc mi přijde, že Škoda si svými prohlášeními o novém lepším Rapidu dosti podřezává větev a důveru zákazníků. Chtějí tím snad říct, že původní Rapid byl šitý horkou jehlou a jednalo se zmetek?
9. 9. 2013 23:34
Re: Fabia vs. Rapid
Ve světě IT se takové opouštění děje dost běžně ... výrobci jedou na hraně nákladů a mnoho jich z daného segmentu radši vycouvá (např. IBM, Sun/Oracle, apod.) U aut je to podobné - některé automobilky ztrácí na každém prodaném kusu značnou částku ... pak je to jen o tom, jak dlouho bude firma provádět optimalizaci mrtvého koně, místo aby dělala to co se skutečně vyplatí. Jestli je v segmentu malých aut velký přetlak a pokud se modely překrývají, tím spíš je to důvod jich část zrušit.
Avatar - rohYpnol
9. 9. 2013 23:31
Šrouby a matice
Že se Škoda chlubí zrovna tímhle...

[odkaz]

Nezakryté uchycení a oni ho ještě vystaví jako přednost... Jasně, jde tam o výstražnou vestu a tu plastovou cetku pod sedadlem za 20 Kč i s montáží... Fabia MY 2001 měla seriozní odkládací schránku pod sedadlem spoujezdce, to jen tak na okraj...

Dělají z lidí hloupé ovce, předvádí rádoby praktické, ale naprosto nepodstatné detaily, přitom základ je odrbaný jak jen to jde... Tomuhle říkají sklopené opěradlo??? U klasického HB bych to i odpustil, dnes takto dopadá vlivem šetření kdekdo. Ale Rapid je přeci SPACEBACK!

[odkaz]

Ale hlavně že je škrabka, příplatkový otočný koberec (který jde koupit snad ke každému vozu...

Jak to může vypadat bez toho, aby ze zákazníka dělali vo-la, ukazuje třeba Honda.

[odkaz]

Tak až zas někdo přijde s tím, že Rapid Spaceback je něco víc než naprosto normální odrbaný lowendový HB...
9. 9. 2013 23:30
Re: Fabia vs. Rapid
grifith: podle mě spaceback je na světe kvůli tomu že Rapid klasickej nemá takovej uspěch mezi lidí.Ne jen tady ale ani jindě.Co čtu ale o spaceback v zahraničí,lidem se líbí
9. 9. 2013 23:26
Re: Fabia vs. Rapid
Podle mě Fabia neztrácí smysl.Síce se jedná o podobně velkej vůz,ale Rapid je model určený pro východní trh,je levná varianta auta,jako odpověd k krizi.Trh malých áut ale automobilky berou velmi vážne,lidi vyžadujou kvalitu větší (208,fiesta,polo,clio,atd) a tam je škodovka úspěšná,tak si myslím že už jen z strategických důvodů Fabie zůstane podobná,a velmi pečlivě udělaná (doufam že líp než 2ka)
Avatar - grifith
9. 9. 2013 23:22
Re: Fabia vs. Rapid
Vzhledem k faktu, že koncernová technika bude použita i u nové Fabie, nepředpokládám, že Škoda dá do vývoje něčeho nového zásadní finance. Stejně tak neznám žádnou významnou automobilku, která by opustila segment malých vozů s tím, že jde o prodělečnou kategorii. Na toto nemusíš být CEO ani mít dvacet titulů před a za jménem. Jedná se o velmi dobře prodávanou kategorii a Škoda nemá důvod odhánět potenciální zákazníky svým rozhodnutím o zúžení modelového portfolia. Otom zákazníi rozhodnou sami. ;-)
Navíc mnohem nepochoptelnějším krokem je pro mě uvedení právě Rapidu Spaceback.
9. 9. 2013 23:11
Re: Fabia vs. Rapid
Jde o to, za jakou cenu takové pokrývání je a kolik zákazníků tím skutečně Škoda získá a jestli se jí vůbec vyplatí.

Zjednodušením modelové řady by možná ztratila 5% prodejů, ale uspořila 20% nákladů ... samozřejmě je to jen taková fantazie a na to abychom zjistili kdo z nás má pravdu nemáme ani jeden dostatek informací (aby to člověk mohl podložit argumenty by byla nutná studie vývojových a výrobních nákladů, marží, atd., k čemuž se člověk normálně nedostane)
Avatar - pumpkin
9. 9. 2013 22:53
Re: Fabia vs. Rapid
Súhlas s prvým odstavcom. Podľa mňa bude nová Fabia už inak zameraná. Niečo trochu imidžovejšie, prípadne s 3 a 5-dverovou karosériou. To všetko za predpokladu že príde ešte Rapid Combi.
Avatar - grifith
9. 9. 2013 22:52
Re: Fabia vs. Rapid
Drobit produktovou nabídku na tisíc modelů je dlouhodobý a myslím zcela logiký krok k zisku a pokrytí co největšího množství potenciálních kupců. Je podstatné pochopit třídní rozdělení trhu. V tomto pohledu by Śkodovka zcela zbytečně vyklidila pole, ve kterém loví stále velké množství zákazníků. Škoda to ví a proto novou Fabii připravuje. Přeskok mezi Citigo a Rapidem je příliš velký.
9. 9. 2013 22:45
Re: Fabia vs. Rapid
No, Fabia II stojí na podvozku Fabia I a navíc je to nevzhledná úzká a vysoká krabice. Rapid hatchback + liftback velikostně pokryjí celý segment který zabírá Fabia a myslím že lidi by se rychle přeorientovali.

Drobit produktovou řadu na tisíc modelů je nesmysl - např. Apple víceméně jen s jedním modelem telefonu pohřbil výrobce, co chrlili ročně desítky nových modelů. U aut by jeden model nestačil, ale cesta kterou se vydala Škodovka v kombinaci s deignovými úlety, "katováním kostů" a neodpovídající ceně je cesta do pekel (což je vidět např. na prodejních "úspěších" Octavie III).
9. 9. 2013 22:41
Re: parada
Odvareny si z toho akoby to malo znak KIA/Hy.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2013 22:37
Re: parada
jednu ti mozem dat >:D ale feldy dnes uz ani nema vyznam predavat ako jazdenky lebo auto mi spravi daleko vacsiu sluzbu ako tych par eur co uz za neho dostanem... ale ako druhe auto v rodine je felda stale este v pohode... panuje spokojnost.... a lacny servis je vyhodou ... dnes je nieco podobne ako kedysi felda zrejme dacia sandero... na dnesne ceny aut je sandero skutocne takou vstupnou branou do sveta beznych dostupnych aut ktore splnia aj rodinnu sluzbu .....
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2013 22:34
Re: parada
na slovensku stale vela rodin ( 4 clennych ) jazdi fabiami, thaliami kdejakymi aveami ci fiestami .... ver mi ze rapid by bol pre nich doslova rolls ;-) , maly nie je.... akurat ze ani lacny az tak moc nie je.... ale rozhodne dostupnejsi ako octavia ;-)
Avatar - grifith
9. 9. 2013 22:34
Re: Fabia vs. Rapid
Dle tvého je výroba Fabie plýtváním, ale on by ti vypadnul jeden celý segment (a to u nás dosti významně prodávaný). Fabie je aktuálně modelem, na kterém to "katování kostů" je vidět mnohem méně, než na Rapidu. Uvidíme, jak to bude u nové generace.
Avatar - mango
9. 9. 2013 22:32
Re: parada
Tady především rozhodne cena.. :-)
Avatar - grifith
9. 9. 2013 22:30
Re: parada
Nevěř tomu, Spaceback soupeřem pro octavii příliš nebude. Na uvedené oficiální pezentační fotografii vypadá sice zajímavě, ale danou konfiguraci uvidíš jen na té prezentační fotce. V reálu bude cenovka atakovat 400 tisícovou hranici a to kupující lowendu těžko překousne... A rodinné auto? U liftbacku budiž, ale zde už to musí být rodina hodně skromná a kufr nevyužívající.
9. 9. 2013 22:29
Fabia vs. Rapid
Myslím že Fabia hatchback i kombi úplně ztrácí smysl ... Citigo -> Rapid -> Octavia -> Superb by mělo Škodovce bohatě stačit - kdo by chtěl Škodovku tak si z toho vybere, ostatní půjdou stejně jinam a modely se budou mezi sebou jen kanibalizovat a živořit. Vývoj nové Fabie je plýtvání.
9. 9. 2013 22:27
Re: parada
no spis mam dojem ze prijemne auto zmizelo s odchodem felicie
9. 9. 2013 22:27
Re: parada
no nevím,ale mě tohle přijde pro rodinu malé. To spíš pro nějaký mladší pár ještě bez dětí, maximálně s jedním. :-)
Avatar - Big S
9. 9. 2013 22:22
Interiér
Nějak mi uniklo, v čem je interiér Spacebacku lepší.
Avatar - 3_diamanty
9. 9. 2013 22:14
parada
[odkaz] :yes:

predaj octavky asi opat klesne, ten spaceback je totiz uplne idealny .... ;-) .. rodiny sa opat mozu tesit na rozmerovo prijatelne a aj cenovo dostupne auto ( ktore po odchode O1 a O2 zmizlo )