Frankfurt 2013
Nějak mi uniklo, v čem je interiér Spacebacku lepší.
Myslím že Fabia hatchback i kombi úplně ztrácí smysl ... Citigo -> Rapid -> Octavia -> Superb by mělo Škodovce bohatě stačit - kdo by chtěl Škodovku tak si z toho vybere, ostatní půjdou stejně jinam a modely se budou mezi sebou jen kanibalizovat a živořit. Vývoj nové Fabie je plýtvání.
Dle tvého je výroba Fabie plýtváním, ale on by ti vypadnul jeden celý segment (a to u nás dosti významně prodávaný). Fabie je aktuálně modelem, na kterém to "katování kostů" je vidět mnohem méně, než na Rapidu. Uvidíme, jak to bude u nové generace.
No, Fabia II stojí na podvozku Fabia I a navíc je to nevzhledná úzká a vysoká krabice. Rapid hatchback + liftback velikostně pokryjí celý segment který zabírá Fabia a myslím že lidi by se rychle přeorientovali.
Drobit produktovou řadu na tisíc modelů je nesmysl - např. Apple víceméně jen s jedním modelem telefonu pohřbil výrobce, co chrlili ročně desítky nových modelů. U aut by jeden model nestačil, ale cesta kterou se vydala Škodovka v kombinaci s deignovými úlety, "katováním kostů" a neodpovídající ceně je cesta do pekel (což je vidět např. na prodejních "úspěších" Octavie III).
Drobit produktovou řadu na tisíc modelů je nesmysl - např. Apple víceméně jen s jedním modelem telefonu pohřbil výrobce, co chrlili ročně desítky nových modelů. U aut by jeden model nestačil, ale cesta kterou se vydala Škodovka v kombinaci s deignovými úlety, "katováním kostů" a neodpovídající ceně je cesta do pekel (což je vidět např. na prodejních "úspěších" Octavie III).
Drobit produktovou nabídku na tisíc modelů je dlouhodobý a myslím zcela logiký krok k zisku a pokrytí co největšího množství potenciálních kupců. Je podstatné pochopit třídní rozdělení trhu. V tomto pohledu by Śkodovka zcela zbytečně vyklidila pole, ve kterém loví stále velké množství zákazníků. Škoda to ví a proto novou Fabii připravuje. Přeskok mezi Citigo a Rapidem je příliš velký.
Jde o to, za jakou cenu takové pokrývání je a kolik zákazníků tím skutečně Škoda získá a jestli se jí vůbec vyplatí.
Zjednodušením modelové řady by možná ztratila 5% prodejů, ale uspořila 20% nákladů ... samozřejmě je to jen taková fantazie a na to abychom zjistili kdo z nás má pravdu nemáme ani jeden dostatek informací (aby to člověk mohl podložit argumenty by byla nutná studie vývojových a výrobních nákladů, marží, atd., k čemuž se člověk normálně nedostane)
Zjednodušením modelové řady by možná ztratila 5% prodejů, ale uspořila 20% nákladů ... samozřejmě je to jen taková fantazie a na to abychom zjistili kdo z nás má pravdu nemáme ani jeden dostatek informací (aby to člověk mohl podložit argumenty by byla nutná studie vývojových a výrobních nákladů, marží, atd., k čemuž se člověk normálně nedostane)
Vzhledem k faktu, že koncernová technika bude použita i u nové Fabie, nepředpokládám, že Škoda dá do vývoje něčeho nového zásadní finance. Stejně tak neznám žádnou významnou automobilku, která by opustila segment malých vozů s tím, že jde o prodělečnou kategorii. Na toto nemusíš být CEO ani mít dvacet titulů před a za jménem. Jedná se o velmi dobře prodávanou kategorii a Škoda nemá důvod odhánět potenciální zákazníky svým rozhodnutím o zúžení modelového portfolia. Otom zákazníi rozhodnou sami. 😉
Navíc mnohem nepochoptelnějším krokem je pro mě uvedení právě Rapidu Spaceback.
Navíc mnohem nepochoptelnějším krokem je pro mě uvedení právě Rapidu Spaceback.
grifith: podle mě spaceback je na světe kvůli tomu že Rapid klasickej nemá takovej uspěch mezi lidí.Ne jen tady ale ani jindě.Co čtu ale o spaceback v zahraničí,lidem se líbí
Ona realita bude mnohem zlejší než jak ukazují marketingové fotografie nejvybavenějších verzí. Nedomnívám se, že by se Rapid ve verzi Spaceback stal stylovým vozem a lidi po něm šíleli.
Navíc mi přijde, že Škoda si svými prohlášeními o novém lepším Rapidu dosti podřezává větev a důveru zákazníků. Chtějí tím snad říct, že původní Rapid byl šitý horkou jehlou a jednalo se zmetek?
Navíc mi přijde, že Škoda si svými prohlášeními o novém lepším Rapidu dosti podřezává větev a důveru zákazníků. Chtějí tím snad říct, že původní Rapid byl šitý horkou jehlou a jednalo se zmetek?
no to ano,diplomaticky ze všeho umí hocikterá firma vykroutit,a větu řekne jinak aby to nebolelo.No uvidí se,ja bych se nedivil pokud by řekli že spaceback nestíhají vyrábět.. Má v sebe určitou novotu,a podle mě hodně lidí kteří doted rozmýšlali mezi francouzskýma(kvůli dizájnu jasný),tak ted porozmýšlají,protože síce tolik novoty by nedostali ale zato škodovka má docela dobrou pověst ve věci ,,kvalita,, (neporuchovost myslím,ne materiály použité)
Jak to firma řekne je jedno, normální člověk s mozkem a zdravým úsudkem to nemůže pochopit jinak, než jsem psal. Rapid liftack měl v sobě v době uvedení také auru novosti a nějak to nezabralo. Sám jedno zánovní auto nižší střední mám a i kdybch dnes vybíral znovu, Rapid bych ve výběru neměl.To auto ničím nenadchne, snižování výrobních nákladů mukouká z ráfků. To auto může jet pouze na pozitivně vnímánemu renomé domácí značky. Zrovna o neporuchovosti bych zrovna u motorů (EA111) používaných v Rapidu mluvil jen opravdu velmi opatrně. 😄
A jak to že je teď Rapid druhýž nejprodávanější auto? Nějaké divné na to že prý nemá úspěch.
Druhé kde, u nás? Tahle minizemička to fakt nevytrhne.
Pokud kapacita výroby, o které se při uvedení mluvilo, platí, tak by neměli mít problém ji naplnit. Na stejné lince se myslím vyrábí Octavia III a museli její kapacitu navyšovat.
No reagoval jsem na to že prý nemá úspěch.Mezi nejprodávanějšímy auty evropy nikdy asi nebude. Ale z osobních zkušeností vím že i v německu jsou na silnicích vidět, v ČR na domácím trhu je to druhý nejprodávanější model značky. Takže ho nelze označit za neúspěšný.
A pokud vím ani škodovka si nestěžuje na nezájem o tento model.
A pokud vím ani škodovka si nestěžuje na nezájem o tento model.
Ve světě IT se takové opouštění děje dost běžně ... výrobci jedou na hraně nákladů a mnoho jich z daného segmentu radši vycouvá (např. IBM, Sun/Oracle, apod.) U aut je to podobné - některé automobilky ztrácí na každém prodaném kusu značnou částku ... pak je to jen o tom, jak dlouho bude firma provádět optimalizaci mrtvého koně, místo aby dělala to co se skutečně vyplatí. Jestli je v segmentu malých aut velký přetlak a pokud se modely překrývají, tím spíš je to důvod jich část zrušit.
Pleteš si svět IT s automobilovým trhem a to jsou dvě zcela odlišné věci. Kdyby nastala tebou popisovaná situace, nedošlo by se tam, kde jsme. Malé vozy jsou jedním z nejprodávanějších segmentů trhu a není důvod je rušit. U Škody se nic nepřekrývá, model nižší střední třídy nezastoupí malý vůz a naopak. Ty si prostě pleteš kategorie. Nebo ti stejně zbytečné připadají všechny modely tohoto segmentu?
Principy podle kterých fungují všechna průmyslová odvětví jsou v zásadě stejné a velice jednoduché. Lidé si nekupují auto podle kategorie, ale podle potřeb a pokud bude poměr cena-výkon dobrá a parametry budou vyhovovat, je prakticky jedno jestli je auto o 5cm kratší nebo delší.
U Škodovky se momentálně překrývají Fabia s Rapidem a Rapid s Octavií ... ani pro jednu řadu to není dobré a jedna je tam prostě navíc.
U Škodovky se momentálně překrývají Fabia s Rapidem a Rapid s Octavií ... ani pro jednu řadu to není dobré a jedna je tam prostě navíc.
Výroba a vývoj mobilů a automobilů je to samé. Tak to potom jo, to se netřeba dále hádat. Jen ti na to odpovím, že je to mimo realitu. Fabie je potřebný model a s Rapidem se v ničem nepřekrývá. Prostě malý vůz a auto nižší střední. Pober ten rozdíl.
Jinak ještě poprosím odpověď na otázku, zda-li jsou všechny modely malých vozů zbytečné?
Jinak ještě poprosím odpověď na otázku, zda-li jsou všechny modely malých vozů zbytečné?
Ale no tak ... 😄
Vývoj a výroba automobilů a např. mobilů se prakticky neliší. To že to něco nechápeš neznamená že to špatně - jen nejsi schopen pro stromy vidět les.
Jinak mi vkládáš do úst slova která jsem neřekl a vytrháváš věci z kontextu. Řekl jsem že konkrétně Fabia ztrácí konrétně vedle Rapidu smysl v portofliu konkrétní jedné značky - dva podobné automobily za podobnou cenu s podobnou užitnou hodnotou.
Pokud by Škoda jednu modelovou řadu škrtla, možná by mohla díky úspoře vývojových a výrobních nákladů za stejnou cenu udělat zbylé dvě kvalitněji a tudíž by mohla lépe konkurovat.
Tahle diskuze o nesmrtelnosti chrousta je vážně nesmysl - napsal jsem svůj názor a vysvětlil jsem proč si to myslím. Ty máš názor jiný a uvedl svoje argumenty, které mě nepřesvědčili - já ti tvůj pohled neberu ani ten svůj tobě nijak nevnucuju 😉
Vývoj a výroba automobilů a např. mobilů se prakticky neliší. To že to něco nechápeš neznamená že to špatně - jen nejsi schopen pro stromy vidět les.
Jinak mi vkládáš do úst slova která jsem neřekl a vytrháváš věci z kontextu. Řekl jsem že konkrétně Fabia ztrácí konrétně vedle Rapidu smysl v portofliu konkrétní jedné značky - dva podobné automobily za podobnou cenu s podobnou užitnou hodnotou.
Pokud by Škoda jednu modelovou řadu škrtla, možná by mohla díky úspoře vývojových a výrobních nákladů za stejnou cenu udělat zbylé dvě kvalitněji a tudíž by mohla lépe konkurovat.
Tahle diskuze o nesmrtelnosti chrousta je vážně nesmysl - napsal jsem svůj názor a vysvětlil jsem proč si to myslím. Ty máš názor jiný a uvedl svoje argumenty, které mě nepřesvědčili - já ti tvůj pohled neberu ani ten svůj tobě nijak nevnucuju 😉
oni nepřekrývají v klasickém smyslu slova.Nezapomínej že Rapid je odpověd na krizi,a dělají to i další firmy(francouzké třeba,atd) .... vůbec ani nemusí být z těch 2.generace
Pleteš dohromady jablka a hrušky. Nevím o automobilce, která by prodělávala na kusu. Automobilky mají problém s tím, že jejich továrny nejsou vytížené a rušení míst je problematické. Rušení modelů jim v tomhle nepomůže. Můžou to udělat, když nemají dostatek peněz na vývoj. I tak budou nejspíš vyrábět starý model dál, protože se každé prodané auto počítá. Jsou málo flexibilní. To je jako bys řekl, že zelinář prodělává na každé okurce, když má problém vydělat na nájem. 😄 Když přestane prodávat okurky, nájem tím nezaplatí.
Kdyby takhle přemýšleli, tak vůbec nemuseli dělat Rapid. Původně to bylo dost úzce zaměřené auto s celkem malou plánovanou kapacitou výroby. Jinak Spaceback je o 30 cm delší než Fabia. Je delší i než kombi. Může lépe plnit roli rodinného vozu, ale Fabii nedokáže nahradit. Jsou lidé, kteří prostě chtějí menší auto. A není jich málo.
Súhlas s prvým odstavcom. Podľa mňa bude nová Fabia už inak zameraná. Niečo trochu imidžovejšie, prípadne s 3 a 5-dverovou karosériou. To všetko za predpokladu že príde ešte Rapid Combi.
překvapivě Rapid není na MQB platformě,ale je to stejně jako Roomster kříženec Fabie a Octavie mk1 :no:
A psal někdo opak? 😄
to byla reakce na Huga...přijde mi to jako kanibalizace Fabie...a nebo je to účel a třetí generace Fabie už nebude "malé rodinné auto" ale něco trošku fresh pro mladý a Rapid bude ten usedlejší model pro rodiny/důchodce.
Tak to jsem se přehlédnul. Uvidíme, kam Škoda novou Fabii nasměruje. 😉
možná Fabia dostane MQB...a když ne..bude to rozhodně krok zpátky
Měla by (a dává to i smysl). Někdo říká, že ne. Uvidíme, co bude z Fabie. Původně u Škody říkali, že kvalita dolu nepůjde. Tohle trochu dává do perspektivy OIII.
Rapid na MQB nejspíš nevyvíjeli proto, že neměli patřičné kapacity (a museli by odsunout jeho příchod na trh za A3/ Golf a nejspíš i Octavii). Uvidíme, jak to bude s jeho nástupcem. Držet si auta na starších platformách by nemělo dávat smysl.
Rapid na MQB nejspíš nevyvíjeli proto, že neměli patřičné kapacity (a museli by odsunout jeho příchod na trh za A3/ Golf a nejspíš i Octavii). Uvidíme, jak to bude s jeho nástupcem. Držet si auta na starších platformách by nemělo dávat smysl.
Podle mě Fabia neztrácí smysl.Síce se jedná o podobně velkej vůz,ale Rapid je model určený pro východní trh,je levná varianta auta,jako odpověd k krizi.Trh malých áut ale automobilky berou velmi vážne,lidi vyžadujou kvalitu větší (208,fiesta,polo,clio,atd) a tam je škodovka úspěšná,tak si myslím že už jen z strategických důvodů Fabie zůstane podobná,a velmi pečlivě udělaná (doufam že líp než 2ka)
Souhlas. A navíc je třeba si uvědomit, že to, že se Fabie prodává v Česku hůř než třeba Rapid je iluzorní, domácí trh není zdaleka prioritní, aby se modely vyráběly především pro něj. To si mohou dovolit Němci, ale fakt je, že daleko důležitější jsou dneska trhy v Německu, Číně, Velké Británii, Rusku a dalších velkých zemích, protože leckde Škoda prodá těch Fábií víc, než je její celý odbyt v České republice ve všech segmentech.
V Německu je Fabie vidět víc než třeba Oktávie a vsadím se, že třeba v Indii to bude ještě výraznější. Český trh skutečně není nejpodstatnější a určující, ale to je třeba vzít v úvahu při soudech co a za kolik v Česku škodovka prodává.
No a škodovka není rozhodně levná značka, na to zapomeňme. Nakonec, představa, že ve škodovce dělají z Čechů hlupáky nebo že jim "to" dělají naschvál je docela úsměvná, takovým směrem se uvažování ve firmách rozhodně neubírá. Spíš si řeknou, prodáme v Německu 30 tisíc Fábií, ale musí být z hlediska kvality, designu a vybavení takové, že se nedají udělat pod prodejní cenu 8 tisíc EUR. Když se to auto povede, prodáme jich v Německu 35 tisíc a že v Česku to bude o dva tisíce míň a převálcuje je Rapid, to jim bude v konečných počtech jedno, protože platí onen nárůst 3 tisíce aut......a kde to je, je dost jedno.
V Německu je Fabie vidět víc než třeba Oktávie a vsadím se, že třeba v Indii to bude ještě výraznější. Český trh skutečně není nejpodstatnější a určující, ale to je třeba vzít v úvahu při soudech co a za kolik v Česku škodovka prodává.
No a škodovka není rozhodně levná značka, na to zapomeňme. Nakonec, představa, že ve škodovce dělají z Čechů hlupáky nebo že jim "to" dělají naschvál je docela úsměvná, takovým směrem se uvažování ve firmách rozhodně neubírá. Spíš si řeknou, prodáme v Německu 30 tisíc Fábií, ale musí být z hlediska kvality, designu a vybavení takové, že se nedají udělat pod prodejní cenu 8 tisíc EUR. Když se to auto povede, prodáme jich v Německu 35 tisíc a že v Česku to bude o dva tisíce míň a převálcuje je Rapid, to jim bude v konečných počtech jedno, protože platí onen nárůst 3 tisíce aut......a kde to je, je dost jedno.
Že se Škoda chlubí zrovna tímhle...
[odkaz]
Nezakryté uchycení a oni ho ještě vystaví jako přednost... Jasně, jde tam o výstražnou vestu a tu plastovou cetku pod sedadlem za 20 Kč i s montáží... Fabia MY 2001 měla seriozní odkládací schránku pod sedadlem spoujezdce, to jen tak na okraj...
Dělají z lidí hloupé ovce, předvádí rádoby praktické, ale naprosto nepodstatné detaily, přitom základ je odrbaný jak jen to jde... Tomuhle říkají sklopené opěradlo??? U klasického HB bych to i odpustil, dnes takto dopadá vlivem šetření kdekdo. Ale Rapid je přeci SPACEBACK!
[odkaz]
Ale hlavně že je škrabka, příplatkový otočný koberec (který jde koupit snad ke každému vozu...
Jak to může vypadat bez toho, aby ze zákazníka dělali vo-la, ukazuje třeba Honda.
[odkaz]
Tak až zas někdo přijde s tím, že Rapid Spaceback je něco víc než naprosto normální odrbaný lowendový HB...
[odkaz]
Nezakryté uchycení a oni ho ještě vystaví jako přednost... Jasně, jde tam o výstražnou vestu a tu plastovou cetku pod sedadlem za 20 Kč i s montáží... Fabia MY 2001 měla seriozní odkládací schránku pod sedadlem spoujezdce, to jen tak na okraj...
Dělají z lidí hloupé ovce, předvádí rádoby praktické, ale naprosto nepodstatné detaily, přitom základ je odrbaný jak jen to jde... Tomuhle říkají sklopené opěradlo??? U klasického HB bych to i odpustil, dnes takto dopadá vlivem šetření kdekdo. Ale Rapid je přeci SPACEBACK!
[odkaz]
Ale hlavně že je škrabka, příplatkový otočný koberec (který jde koupit snad ke každému vozu...
Jak to může vypadat bez toho, aby ze zákazníka dělali vo-la, ukazuje třeba Honda.
[odkaz]
Tak až zas někdo přijde s tím, že Rapid Spaceback je něco víc než naprosto normální odrbaný lowendový HB...
Už teď vrhám soustrastné pohledy na odsouzence v nových Octávkách a Rapidech, ale na tohle si budu muset natrénovat ještě soustrastnější výraz :-!
za rozumný peníze to bude holobyt....všechny fotky z Frankfurtu jsou top výbavy a tam to vypadá opravdu skvěle...ale...cena totálně mimo...
Interiér základního rapidu je černočerná havraní tragédie 😒
Interiér základního rapidu je černočerná havraní tragédie 😒
černá frčí. 😄 Si jen podívej na nejdražší segment.Miliony barev na výběr,stejně berou většinou černou.
já jsem úchylnej na krémovej interier...a kombinace černej vršek + krémovej spodek je pro mně top 😄
hezký,jen aby sedáky nebyly béžový,protože nebude jedno včem si oblečen 😉
i sedáky....dneska není problém si nechat interiér vyčistit u profíků,takže to bych neřešil.Je to ale věc vkusu.Horší třeba je,že u základní verze tu ponurost nerozbijou alespoň chromovaný páčky otvírání dveří...je to pár korun..ale šetří se všude...
pak to fajn když se dá vyčistit.Jinak u těch základných verzí,mě ani ta černá nevadí,ale někdy v základu zvolej takovou barvu automobilky(jestli záměrně aby lidi koupili ten dražší?) že se nato nedá koukat.
šetří.Nejen tady,dokonce jsem nedávno četl že u BMW v opěrce hlavy neco vyměnili protože vyšlo levněji o 0.007 euro
šetří.Nejen tady,dokonce jsem nedávno četl že u BMW v opěrce hlavy neco vyměnili protože vyšlo levněji o 0.007 euro
Mercedes kdysi do nižších výbav dával sice alu kola v základu,ale měly tak odpornej design,že vypadaly skoro jako plecháče,tím nenápadně nabádal zákazníky ke koupi líp vybavený a reprezentativnější verze.Stejně tak na autosalonu je zdaleka nejvíc top výbav a auta v základu tam skoro nejsou.Když jsem byl ve Frankfurtu kde měl tehdy premiéru Superb...byly tam všechny modely v nej výbavě a kolem pobíhaly hostesky a lákaly budoucí kupce...fotky z tohodle článku jsou trochu zavádějící...počkám si na fotky všech výbavovejch stupňů a ceník...pak už to taková euforie nebude
Kde se nabízí kombinace černého vršku a béžového spodku? Myslíš jako u Octavie III?
Béžový interiér mám v jednom svém voze a vypadá pěkně, což o to, ale praktická stránka věci mluví jinou řečí 😄
Béžový interiér mám v jednom svém voze a vypadá pěkně, což o to, ale praktická stránka věci mluví jinou řečí 😄
[odkaz]
Tahle kombinace je léta u vyšších výbav koncernu.A já si nemůžu pomoct ale líbí se mi nejvíc
Tahle kombinace je léta u vyšších výbav koncernu.A já si nemůžu pomoct ale líbí se mi nejvíc
hm,pak koukni na ostatní levny auta a uvidíš třeba uchycení kapoty,nebo pátých dveří ve stylu 70tych let-Tolik o šetření....... U O3 teda šetřili,asi spočítali a spočítali a vyšlo jim že i tak to auto prodají.A u menších,hm,uplně jedno.Podívej se čísla prodeje,škodovka nepadá jak někteří.Měli pravdu?Asi ano
bohužel třeba Logan má plynový vzpěry kapoty...a to je to těžkej lowend
Pane bože, musíš tady furt ukazovat, že jsi ubožák, který ani neví, jak to v reálu v autě vypadá....dodej fotku, jak má "oplastované" šrouby pod sedadly ta Honda.....
I když zde všichni najdeme kompromis, co se týká výbavi a vnitřního provedení, tak je zde pro mě ozázka jiná a to motory. Nějak postrádám u 1.4 TSI 6M a to samé u 1.6TDI také 6M pořád je zde hodně lidí, kteří automatu nikdy důvěřovat nebudou a budou se obávat z jeho poruchovosti i potom jako ojetina se to bude hůře prodávat. A konkurence nám nabídně stejně výkoné motory co se dieslů týká tak snad i víc kw a hlavně 6M tak nevím. Asi bude větší zlo pro ty na které je tento model situován vybrat si své auto trošku výkonné a hlavně 6M..Tak se na to dívám já mima očima.. Proč si kupovat 1.6TDI 5M když se rozhlídnu a snad všechny konkurence mi nabídnou ty samé kw néé li víc s 6M a tam asi bude kámen úrazu. Netvrdím, že pro všechny, ale pro mě ano..
predaj octavky asi opat klesne, ten spaceback je totiz uplne idealny .... 😉 .. rodiny sa opat mozu tesit na rozmerovo prijatelne a aj cenovo dostupne auto ( ktore po odchode O1 a O2 zmizlo )