Těžko soudit podlě těhle promo fotek. Tady vypadá celkem k světu, rozhodující ale bude, jak bude vypadat naživo v nějaké normální výbavě, ne v TOP se 17" kolama.
Interiér je vzhledově celkem pěkný, lepší než u liftbacku ze začátku výroby. To, že má tvrdé plasty je věc druhá. Pokud nebudou vrzat, vem to čert...
Podobne xenony, preco musia byt tie lacnejsie, ked sa za nich aj tak priplaca? Bali sa, ze cielova skupina nebude ochotna dat taku velku sumu?
1.4tsi - v tomto aute je ho skoda. Idealny motor do Leona, Golfa, Octavie.
tych 95 konikov v C4ke v klasickej atmosfere nie je nic moc.... sam viem ze 115 koni v lanceri nie je ziadne delo..... ale na bezne jazdenie samozrejme postaci :yes: preco nie
kazdopadne uz take slabsie TSi 63 kw bude vykonmi uplne inde ako 95 konova atmosfera v C4ke , ale vsetko je aj otazka ceny
porovnavam zaklady a tam ma schade ludru 1,2MPi 75ps. pokud se budeme bavit o verzi s TSI 85 PS za 285 koliku tak tam muze C4 postavit proti 1,6VTi se 120PS ve vybave tendence za 280 tycek. a tak muzeme jit az do toho nejlepsiho a to je u rapida TSi 120PS style plus za 471 a C4 1,6THP 150PS exclusive za rovny 4 kila.
Když je někdo shnilej zatáhnou za fofrklacek a dusí motor někde ve 2 tis ot. tak ať se nediví, že nejede. I kdejaká základní atmosféra umí v otáčkách zabrat.
Lidi zpohodlněli a zapoměli, že stačí podřadit a vytočit motor aby auto rozhýbali...
Jiný kafe, jo? Tebou nabízená C4 je dvakrát převařená Jihlavanka. Rapidu se v CZ prodá za měsíc tolik, co C4 za rok. Tolik k "hlasování" platících zákazníků.
se skodovkama lidi jezdej protoze musej. vyfasujou to v praci. sedel jsi v C4 nekdy? nevim co to je dvakrat prevarena jihlavanka ale vidim z jakyho odpadu postavili rapida.
ve francii se v srpnu prodalo tri a pul tisice C4 a skodovek vsech celkem 860.
Akorát tak u nás, kde lidi koupí od škodovky i velké kulové, když to bude se správným logem a ve stříbrné metli... C4 je plnohodnotná nižší střední se solidním zpracováním a volbou materíálu, k ní Rapid opravdu nešahá - akorát tak ceníkově.
Podle mého jsou ceny rapidu pořád ustřelené, ža 270 tis. bych o něm uvažoval pouze s motorem 1,2 TSI 77 kw, případně pokud by se rozhodli do evropy nabídnout 1,6 MPI, ale za toto maskované HTP určitě ne. A o akci s financováním ani nemluvím...
- Oceňuji estetiku kabiny. Je to jedinečnost třídy.
- Oceňuji kvalitu plastů v kabině. Nic pro garážového "patolízala", v této třídě nejde o komfort pohmatu, nýbrž o nízkou cenu. Struktura a kvalita je samozřejmě referenční.
- Oceňuji překrásnou karoserii a vyjadřuji současně obavy o úspěšnost liftbacku v předmětném klání.
A pak... mám před sebou poslední AutoTIP a jeho grafické, přehledné srovnání prostorových poměrů v kabině s... Golfem. Spaceback je lepší ve výšce nad oběma sedadly, je delší a v rozvoru kratší jen o 35 milimetrů. Golf má vyšší posaz a po sklopení opěradel rovnou ložnou plochu.
No, kostky jsou vrženy. Pokud "cítíš" hatchbacky a sleduješ i cenu, je pro tebe "CZ-GOLF" jasnou volbou. A. jistě nejen pro tebe.
P.S. Je to vskutku událost, Spaceback je dokonalá... TREVWA :yes:
Pokud trpíš samomluvou, pak ses dokonale trefil. Já psal však o něčem jiném, psal jsem o tom, že tu nelze přijmout morálku, abych tě tu oslovoval osle. Věřím, že to chápeš. Co si o tobě myslím je úplně něco jiného, a rozhodně to napatří na diskuse.
Skutečnost, že Rapid prostorově komunikuje s etalonem třídy kompaktů je přece báječné zjištění. Spaceback je středoevrospká událost roku. Kabina je doslovný třídní estetický skvost.
K tomu estetickému skvostu, designově to opravdu není špatné. Zrovna palubní deska se mi líbí, ale má jeden velký problém. A to jsou použité plasty, ten tvrdý materiál mi připomíná plast z felicie, to taková palubní deska ve FI je po materiálové stránce úplně jinde. Popravdě, čekal jsem navíc, že Spaceback bude tak o 10, možná 15 tisíc levnější než liftback.
clovece,co si mam mysliet,ked pises onanie krásy o tom aute a o tom,ze osevujes najtvrdsie plasty v triede...Neobmedzuj sa znakom koncernu a poznavaj aj ine!
clovece,co si mam mysliet,ked pises onanie krásy o tom aute a o tom,ze osevujes najtvrdsie plasty v triede...Neobmedzuj sa znakom koncernu a poznavaj aj ine!
Mel jsem tu cest na D11 potkat dva tyto modely a je to spatne, hodne spatne. Design zezadu a hlavne zboku se nepovedl. Doufal jsem, ze z uzke fabie se skodovka pouci, lec bohuzel.
uprimne, tuto tvoju brigadu ti vobec nezavidim. Lebo trepat tu sprostosti k superbu, ok. K octavke, ok. K passatu, ok.. Ale k tejto zrude, hroze a absolutnemu estetickemu zvratku by som sa pri pisani tvojich slov asi povracal. Ak by ma k tomuto niekto nutil, tak brigadka dovi dopo..Popremyslaj, ci tych par stovak za to stoji.
Je to márne, tvrdíš takmer opak toho, čo je realitou.
Kabínu príliš estetickou nazvať nemožno, iba v prípade nízkych, až prízemných požiadaviek. X-tá obmena tých istých tvarov a čierno-šedé ladenie vytvára skôr pocit ponurosti až depresie.
Kvalita plastov sa neurčuje podľa lesku povrchu, samotný materiál je z tých nižším tried.
Karoséria má jednoduché, až primitívne tvary, ktoré nestarnú - vyzerajú rovnako staro v čase uvedenia ako budú vyzerať v čase ukončenia výroby modelu.
Napriek všetkému môže byť Rapid praktickým autom pre praktické použitie, ovšem za predpokladu cien odzrkadľujúcich jeho skutočnú hodnotu.
V podstatě se mi i líbí, ale nějak nedokážu skousnout některé detaily. Třeba odhalené pojezdy sedadel jako ve starým "embéčku", to je opravdu moc.Takové to šetření za každou cenu na nepravých místech.
Velká škoda, že pod dojmy s Frankfurtu je zdejší diskuze poněkud roztříštěná. Mnoho velice kvalitních názorů zde zapadá do propadliště dějin.
Za vyzdvihnutí rozhodně stojí porovnání Rapid vs "krásná" C4. Jistě, při prvním pohledu do ceníku můžeme zaplesat blahem, jaký to skvělý kauf nám frantík nabízí. Kdo tento skvost někdy jel ví o čem je řeč. Také já měl tu neblahou zkušenost...
Věř nebo ne, ale již po 30 tkm auto vrzalo jako stará herka. Kvality řízení, kde řidič je prakticky odtržen od reality a tupé řazení, kdy zaměnit pětku s trojku nedává příliš velkou práci.
Ano, porovnávej ceny, kupuj očima, ale věř tomu, že až budeš těch "směšných" 300 tyček mít v kapse, budeš se rozhodovat zcela jinak. Tady právě začíná ten velký rozdíl mezi plakátem a zákazníkem.
Ne nadarmo se říká, že žádná sleva není zadarmo. Také se říká, že "nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci". Věř tomu, že rozdíl v ceně není je ve větší marži obchodníka. Ten skutečný rozdíl poznáš po třech letech provozu
tak to mas asi nejaky problemy s rukama. s razenim jsem nemel v C4 zadny problem to mam mnohem vetsi problem u skodovky s debilne razenou zpateckou. kvalita materialu je taktez jina trida. rapid je proste zebrak poskladanej z bazarovyho zbozi.
Konečně víme, o čem sní hrdinný cosworth, C4 v základu. To tak nějak vysvětluje to tvé diskusní zoufalství, otřít se můžeš max. o nejlevnější škodovku, nic víc vlastní zkušenost nedovolí. >:-[]:no:
jak si prisel na to ze je to mym snem? porovnavam zaklady stejne jako vrcholne verze. jinak to muzeme porovnat s cimkoliv jinym a vzdy dopadne rapid blbe
přestaň účelově vybírat nejevnější značky podbízející se pouze cenou. Vynech Frantíky a Koreu. Snaž se trochu a udělej kvalitnější srovnání, pokud jsi tedy toho schopen
Stefiči a s čím by jsi chtěl rapida srovnávat??? Jaký "kvalitnější srovnání" máš na mysli??? Napiš to kvalitnějí, co by se tak mělo s rapidem srovnat. Dík za opověď.
No moment... chceš snad říct, že Korejský, potažmo Francouzští plnohodnotní zástupci nižší střední třídy jsou na tom hůře než Rapid?!! Seděl si v Rapidu někdy? A seděl si třeba v Meganu, nebo té C4ce.. potažmu Hyundai I30 či Kie Ceed?!
Asi ne vid...
Muj názor na Rapid sem už psal mockrát, líbí se mi, ale že by na něj neměly Fr. ani korejské vozy co jsem jmenoval, nebo co přebíráte v diskuzi? Tak to ani omylem.. O spolehlivosti se snad bavit v době TSI a poruchovejch skoro všech částí vozu u každé značky nebudem a design je subjektivní. Tak kde zaostávají?
Správné srovnání a to psal i všemi vámi kamenovaný GTI je třeba dvojice 301/Elyesse, tam je Rapid králem bez debaty.
Jinak když chceš tu konkurenci k 1.2 MPI , sice to neni prémie ke který asi tedy Rapid rovnáš...
[odkaz]
Kdybys měl skutečně srovnání s čímkoliv jiným, a tím myslím i s tím rapidem, pak bys nemohl napsat nesmysl o bezproblémovém řazení nebo kvalitních materiálech uvnitř C4 v základu. Takže sen... na druhou stranu to chápu, C4 vypadá dospěle, za ty peníze se tváří jako dražší auto, ideální holden masírka. Jo, a nestojí na každým rohu, sorry, na to jsem zapoměl. ;-)
naprosto objektivní recenzi majitele najdeš zde [odkaz] Najdeš jistě mnoho jiných oslavných, ale pozor na faktor zaslepenosti majitele, neschopného reálného pohledu
Minusy
Nepřesné řazení, dlouhé dráhy v kulise
Vysoký práh zavazadelníku, nedělený sedák druhé řady
Vyšší spotřeba a hluk motoru na dálnici
Méně místa na zadních sedadlech do výšky
Jezdím ve služební fábii, nevím kolik mám na ní najeto (cca 5000 ročně?? asi) protože já si jen půjčuji, má ji přidělenou kolega. To řazení zpátečky i mně hodně irituje. Kdo v tom nesedí pořád ale mám i jiné auto ví o čem mluvím. Ještě máme v práci ford connect, ma tom jezdím víc a to jeho řazení je o třídu lepší. Ta zpátečka ve fábii napoprvé nejde zařadit, člověk se na to musí soustředit aby ji tam dal. Prostě nechápu ty recenze kde se píše že fábie má skělé řazení. ;-\
Je to na nervy, nemam to tiez rad. Radsej potiahnut aretacny cudlik, nez tlacit niekam paku. Naj riesenie je vsak vzdy samostatna medzera v scheme po boku ostatnych kvaltov.
Kazdopadne, tie ody na presnost Fabiackej saltrpaky mi pridu usmevne. Sice ma pekne tvrde dorazy a jazdi v drahach lahko, ale fuknut 3 namiesto 5 nie je ziadny problem, neraz sa mi to stalo.
trefa kam? prave ze az mas tech trista tycek a vybiras tak vybiras poradne a skodovku dnes jiz mijis. kvalita nic moc, spolehlivost tezce pod prumerem. je neco jineho kvicet blahem kdyz jsem na to dostal v praci a prikaz byl skoda. takze ano nejlepsi auto je to ktery jsem nemusel platit. porovnavas ceny na nasem deformovanem trhu?
Jenže se na to díváš špatně, lidé co vybírají jen podle ceny přesné řazení a vrzání v interiéru nic neříká. Odřídí si jízdu, zastaví a zamkne. To poznáš i tady, jeden je nespokojený z nedokonalou A6 a druhý má nepokazitelného, dokonalého Accenta.
s tím si dovolím nesouhlasit. Vrzání interiéru tě při koupi možná nezajím, ale po dvou letech tě bude sakra zajímat. Nejdřív začne přístrojovka a pak oboje dveře. Možná si pak majitel ťukne do čela a možná ho napadne, že si těch 30k za mnohem lépe zpracovanou Škodovku měl připlatit
Hmmm, to je ale bolest i některých škodovek , a že jsem to zažil i u nich - co s tím teď ??? Paradoxně kamarád má dnes letitou C4 a je OK ... To jsou mi věci, že ... Kdo si pak má ťukat na čelo, za co že se to připlácelo ???
v praci mame dvě, stejně stare, nove fabie, najeto malo, jedna vrze uz taky... takze pokud budu majitelem tak si budu tukat taky, ze jsem si nevzal něco nevrzajícího... za nejake pochybně oduvodnitelne udajne nevrzani skodovek si clovek co vybira podle ceny priplacet asi nebude. Pokud totiž bude jezdit po cestách ala tankodrom, tak mu se mu rozhrka a zacne vrzat palubovka ve vsem
Stefiči, nevím co tady řešíš??? Ty máš rapida 3-4 roky se 30 - 50 tis. km??? Jak můžeš říct že rapid má kvalitní interiér, podle obrázku?? Kde je záruka že v rapidu po 30 000 km nebude vrzat interiér???
Takže na rovinu... ceník vypadá v podstatě stejně jako u sed
Takže naběhnete s radostí, že dostanete za 299.900 pěkný auto a ve finále si připlatíte za rádio, mlhovky, elektrický okýnka atd.. a jste na 350-370.ooo. Pokud chcete do firmy diesel = škodováckou modlu tak připlatíte 60-80 tis. navrch, diesel kterej táhne o maličko líp.. +30.ooo a jsme v cenově jiné lize...
Cenově je na tom Rapid lépe než byla minulá generace Octavie, ale pořád mám pocit, že z nás škodovka dělá křováky, kteří mají jezdit 3válcovou 1.2 bez klimatizace a věci jako mlhovky, nebo rádio hezky doplácet...
Ceník mě docela překvapil. Zatímco liftback má výhodné Fresh výbavy bez ohledu na financování (resp. leasing jejich cenu ještě o 20 tis. sníží), spaceback má pro změnu Fresh pouze pro leasing a za plnou cenu...Možná Škoda zkouší, jak na nový model zareaguje trh, a podle situace s tím ještě bude hýbat...
Znám osobně pouze liftback, ten je vevnitř co se týká estetiky, materiálů a především ergonomie, klasicky škodovácky jedinečný, a když k tomu připočtu aktuální informace, podívám se nahoře na snímky, mám jasno.
Spacebacka můžeme vnímat v rámci emoční třídy někde po boku Golfa, Átrojky, to jednoznačně. Samozřejmě, že cena dává odpověď na to, je-li to referenční mainstreamový či prémiový kompakt, či tradičně cenově jemnocitně naceněná škodovácká jakost, v tomto modelu cílená na spodní pásmo třídy, podobně jako to udělal peugeot s třistajedničkou či citroen se spřízněným modelem. Nepřeceňujme tedy Spacebacka, avšak velmi varuji před neuváženým podceňováním tohoto překrásného modelu. A právě v konfrontaci s uvedenými PSA modely vyniká designový předvoj a technická nadstavba značek doslova excelujících pod Koncernovými křídly Volkswagenu. O tom, že Rapid je v rámci své jakostní a velikostní třídy premiantem tu nemá význam diskutovat, tak to prostě je. Spaceback navíc těží z toho, že v dané jakostní třídě dnes nemá opravdu konkurenta.
Píši-li o emoční třídě, pak bych, s odkazem zejména na to, co Škoda tímto modelem nabízí, respektoval i cenu v hladině oscilující kolem čtyř set tisíc. Pokud však někdo nemá tolik prostředků, vezměmě to při zdi:
Pořizovací cena solidně vybavené verze, hrdých, nesmlouvaných - 299.9000,-
Akontace - cca 100.000,-
60 měsíčních splátek, spolu s připočtením splátek za havarijní a "zákonné" pojištění - plus mínus 4.500,-
Osobně považuji tuto možnost za zcela využitelnou pro doslova každého jedince, který se ve výdělku pohybuje někde kolem průměrné mzdy (platu). Za necelých pět tisíc měsíčně tedy člověk může mít v garáži tohle: [odkaz] [odkaz] Skvostné, ne?
Tak jsem si to nechal projít hlavou a došel jsem k tomu, že se naprosto fatálně mýlíš - mezi golfa a Atrojku?! Phe! Speadback patří jasně mezi A8 a Phaeton.
Je jasné, že tímto modelem udělala škodovka něco, co se v rámci koncernu nesmělo stát - jasně překonala a zastínila ostatní značky - a to naprosto zdrcujícím rozdílem.
A cena 299 tis?! Proč se tak cenově podbízí, to je naprosto nedůstojné pro něco takového! Nevím proč škodovka uráží domácího zákazníka tak podbízivou cenou..
Ano srovnání s VW a Audi je trefné. Pokud tedy nevadí obstarožní platforma, motory staré řady a velmi levné materialy v interieru. No myslím že to srovnáni si fakt trefil. >:D
Tak mne napadá, jestli si GTI nepřibral ke své stávájící práci nový job a to práci v leasingové společnosti. :-! To je podruhé za krátký čas co tu čtu slova jako akontace, 60 splátek, pětka měsíčně je pro každého člověka s průměrným příjmem malina.
Moje propočty jsou asi takové:
Slušně vybavený rapid s tsi cca 320, po nějaké té slěve možná i těch 299 jak píšeš
Golf se srovnatelnou výbavou cca 350, viděl jsem někde reklamu za 309
Leon, viděl jsem reklamu na nejlevnější "Leon v Brně" za 285
Proti Rapidu jako autu nic nemám, dokonce jsem si říkal už před lety, proč škodovka něco podobného nedělá. Pokud bych se měl rozdodnout, jestli za stejné peníze C4, Rapida nebo Golfa ( nebo Leon), jednoznačně bych si 10 tisíc připlatil
platit to budete na leasing. ŠKODA se poučila a novince nenastřelila tak přemrštěnou cenu jako tomu bylo zpočátku u Rapidu. Tentokrát to udělala jinak a lépe. Každá automobilka, která se za každou cenu nechce vnutit zákazníkovi, nezačíná se slevou. Rapid Spaceback a výbava Fresh je teď dostupná jen s leasingem. To je holt cena za to, že jezdíte novinkou. Předpokládám, že za pár měsíců, až to nebude žhavá novinka, bude cenové zvýhodnění Fresh dostupné i při platbě v hotovosti. Každopádně, pro někoho to může být skvělá volba. Za 299 990,- Kč, s velmi pěknou výbavou to je pro mnoho rodin férová nabídka, a mnohým z těchto rodin, ten leasing příjde vhod :-)
Vezmi Rapid liftback, sestřel mu kufr a kuk, je tu Spaceback. Jasně, líbí se ti ten "jedinečnej styl" krátký ***ky, tak koukneš do ceníku. No nejen k tvému překvapení nám Škoda zavedla novou metodu. Auto s menšími užitnými vlastnostmi, které proti původnímu modelu nenabízí zhola nic je stejně drahé.... ovšem má to ještě jeden háček. Co háček, to je hák jako vrata. Ona ta cenovečka je pouze v případě financování. No nějak mi to hlava nebere, míň auta za víc peněz >:D Celkově je stále vidět, jak si je Škoda silná v kamflecích, když nijak zázračně vybavený lowend prodává za tyto peníze. Chápu, pořád je u nás dosti těch, pro něž je patritismus při výběru auta to nejpodstatnější kritérium, bez ohledu na jakékoliv srovnání. Osobně se domnívám že v porovnání s konkurencí jde o hodně zlý poměr "cena/výkon".
Takže při uvedení nové karosářské verze je tato dražší bez ohledu na ostatní modely či varianty? Nemyslím si. Ukaž mi příklad, kdy 3dv varianta je dražší jak 5dv., 5dv jako kombi atd.
Možná o tom nevíš, ale skutečně je občas třídveřová verze dražší než pětidveřová. Někdy ji totiž považují za exkluzivnější. Musel bych zavzpomínat, ale už jsem to v minulosti viděl. Pokud opustíme svět HB, tak se stačí podívat snad na jakoukoli prémii (sedan vs. kupé). Z dnešních HB bych zkontroloval Astru, Mégane a Cee'd.
1. urcite to nenahradi fabiu combi, ta ma o cca 10cm dlzsi kufor.
2. cena nie je urcite lakava.
3. uz som myslel, ze sa poucili a oni to spravia aj tu.
[odkaz]
Ako priaznivec skody musim povedat do p..., ste uz normalny, to fakt trocha plastu je pre vas taka ukrutne draha polozka. Na toto sa mam pozerat ako solidne auto. Toto si uz nedovolia ani korejci, toto je akceptovatelne v dacii za 7000 euro.
Mate jedno velke :no::no::no::no::no::no::no::no:
Skoda, kde to kracas, to je zla cesta zarubana. Ak zmrsite (takymito hovadinami) fabiu 3, pridete o zakaznika.
Ano, ten pohled na nekrytou konstrukci předního sedáku je opravdu k zblití, za povšimnutí určitě stojí i ničím nekrytý ostrý konec kolejnice na vnitřní straně, o který se lze dokonce zranit třeba když má člověk obuté sandály, které nekryjí paty.... Jak by nám ale v Boleslavi vysvětlili, její zakončení plastovou krytkou by proboha stálo tak o 5 Kč víc!!!
Je to opravdu smutné, ale Škoda znovu zkouší oblafnout své české zákazníky. Nestačilo jí, jak si nabila ústa při rozjezdu prodejů Rapidu liftback, a pokračuje úplně ve stejném stilu - tzv. "průzkum cenovým bojem". Je prostě na výběr buď nepříliš pohledý liftback s velkým kufrem, nebo auto s relativně hezčí zádí, zato kufrem menším a to vše za stejnou cenu. Kvalitativně ošizený interiér i starší technika samozřejmě zůstala... Nepochybuji o tom, že v Česku bude i Spaceback nakonec úspěšný (až se škodovka uráči nabídnou alespoň trošku akceptovatelnou cenu), ale na západ od našich hranic to asi moc velká sláva nebude...
Podtrženo a sečteno - opět se tu nabízí jasně LOWENDOVÉ auto za mainstreamovou cenu. Každý, kdo se v autech jen trochu vyzná, to musí vidět a při případném výběru nového vozu se podle toho zařídí... Pro ovce to samozřejmě neplatí >:D:no::no::no:
uvazoval bych o tom jako o druhym aute
manželka odmita jezdit s cimkoliv slabsim nez 150 koni, snad by přimhouřila oko
prece jenom, krize stále trva ...