Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
sebinko
pri takomto vykone a bez samosvoru >😁 >😁 >😁
to pojde predkom napred tak isto ako dve predchadzajuce generacie
to pojde predkom napred tak isto ako dve predchadzajuce generacie
Neprehanej, vzdyt je to koncernova pecka a videls co s tim dokazal na okruhu Ogier, to bylo zrychleni a zatacky jak ze Startreku 😉
Spise me zajima vaha. Vykon to ma, 4x4 to ma a na trati je to pomalejsi nez slabsi predokolka s manualem. O pomalu deset let stare Impreze ani nehovorim 😉
Spise me zajima vaha. Vykon to ma, 4x4 to ma a na trati je to pomalejsi nez slabsi predokolka s manualem. O pomalu deset let stare Impreze ani nehovorim 😉
Blábol. [odkaz]
2005 Subaru Impreza STI - Nordschleife 8:06.01
Ta Impreza neni ale preci vubec dulezita 😉
Ta Impreza neni ale preci vubec dulezita 😉
Sériová, v Evropě prodávaná verze dala NS za 8:24. Tento nový Golf to má na běžných silničních pneumatikách za 8:15.
Ja myslel ze nejrychlejsi auta pochazej z nemecka a ono to je pritom z Francie nebo Japonska 😉
Co to bylo za pneu Matador nebo Barum? Ne, delam si srandu, jenze to muze rici kazdy 😉 Treba u Megana hovori o seriovych Bridgestone Potenza a da se tomu verit?
Co to bylo za pneu Matador nebo Barum? Ne, delam si srandu, jenze to muze rici kazdy 😉 Treba u Megana hovori o seriovych Bridgestone Potenza a da se tomu verit?
ja pisem o tom ze to bude bez samosvoru nedotacave, a nie ze to bude pomale 😉
a to bude, kedze ziadna elektronika samosvor nenahradi. a ked to nebudes pouzivat len na jazdenie do obchodu a roboty (rozumej na okruhu) tak uvidis ako ti bude miznut brzdove oblozenie a kotuce >😁
a to bude, kedze ziadna elektronika samosvor nenahradi. a ked to nebudes pouzivat len na jazdenie do obchodu a roboty (rozumej na okruhu) tak uvidis ako ti bude miznut brzdove oblozenie a kotuce >😁
Za to na výrazně těžší impreze mizet nebudou. >😁 Vy subaristi jste fakt komici. >😁
ak by si vedel ako elektronicky samosvor funguje, ten komentar by si si odpustile.
ale mozem ta poucit, pribrzduje ti pretacajuce koleso. no a ked ides na okruh, tak sa ti prehrievaju brzdy a deru asi 2x rychlejsie 😉
ale mozem ta poucit, pribrzduje ti pretacajuce koleso. no a ked ides na okruh, tak sa ti prehrievaju brzdy a deru asi 2x rychlejsie 😉
A slysel jsi jak OIII RS na okruhu brzdy nevadly a ze vse chodilo jak melo, ze je vlastne vse OK 😉 Kdyby ten clanek byl delsi, tak se tam jiste veslo, ze je to nakonec lepsi nez samosvor 😉
prave preto ze je elektronicky diferencial taky super, koncern montuje do GTI cka tento raz mechanicky - v performance verzii.
som zvedavy co mi na to napises 😄
som zvedavy co mi na to napises 😄
Trošku nevidíte souvislosti. Zákulisní informace, které mám hovoří o tom, že Škoda měla dost problémů s brzdama, který se snažila vyřešit co nejlevněji. Nakonec se jí to nepovedlo a musela nasadit na OIII velké brzdy, které má třeba te Performance verze Golfu. To je na jednu stranu dobré, že má lepší brzdy, ale bez toho přibrždovacího bazmeku je mít nemusela. 😉
Promiňte přátelé ale nedá mi při této příležitosti a v této souvislosti necitovati zde část textu jedné známé a svělé slovevenské kapely😒br />
"Už si dneska minul štyri kotúče,
čo s tým robíš Bacigala do púče?!
a včera flexku Narexku,ná kdes to videl v Tescu?
Však vedúci ťa s vodováhou utlče!"
Dotklo-li se to snad někoho, tož se omlouvám, ale já si prostě nemohl pomoct >😁
"Už si dneska minul štyri kotúče,
čo s tým robíš Bacigala do púče?!
a včera flexku Narexku,ná kdes to videl v Tescu?
Však vedúci ťa s vodováhou utlče!"
Dotklo-li se to snad někoho, tož se omlouvám, ale já si prostě nemohl pomoct >😁
Nutnost samosvoru je u podobně výkonného vozu nesrovnatelně větší u fwd. S awd tedy prakticky nesrovnatelné.
ak by to bol permanentny awd tak by som s tebou suhlasil. ale haldex ma od toho daleko.
Koncernovy Haldex je v současných generacích jasne pernamentnim awd. Např. při rozjezdu jde část energie i na zadní nápravu bez ohledu na trakci kol přední nápravy apod.
Přesně tak, od 4 generace výše může jít na zadní nápravu 90% výkonu (což se využívá jak píšeš třeba při jakémkoliv rozjezdu nebo akceleraci, takže například neexistuje ani náznak torque steeru typického pro předohraby) a zároveň zadní elektronicky řízený diferenciál umí poslat na jedno kolo 85% točivého momentu a v každé situaci (mimo couvání) je vždy posílán výkon na obě nápravy v nějakém poměru, který se liší podle jízdního režimu. Takže v extrému, kdyby se přední kola dostávala do nedotáčivého smyku tak 85% všeho výkonu teče na zadní vnější kolo, jenže přední kola se do nedotáčivého smyku ani náznakem nedostanou, protože elektronika zvyšuje výkon na zadku preventivně, dopředu, podle natočení volantu, otáček kol a polohy akcelerátoru, tedy již v době kdy ještě auto nepotřebuje žádnou korekci. A samozřejmě stáčení auta pomocí výkonu na zadní nápravě, resp. zadním vnějším kole je daleko efektivnější než jakýkoliv samosvor na předku u předohrabů. Záleží jen na nastavení elektroniky jestli auto má neutrální, nedotáčivou nebo přetáčivou charakteristiku. Od 4 generace a od převzetí Haldexu Borg Warnerem celý systém mezinápravové spojky a zadního el. řízeného diferenciálu označují XWD, cross-wheel-drive což je název, který původně využíval Saab, který si systém 4 gen. nechal u Haldexu vyvinout pro 9-3.
Můžeš mi prosím vysvětlit jak chceš s Haldex spojkou přenést 90% výkonu na zadní kola? Nebo má Golf nově mezinápravový diferenciál?
A co jiného, než mezinapravovy dif. ta vicelamelova spojka (Haldex) je? Jde o tzv. třecí diferenciál, který využívá např. i x-drive. Lamelové spojky přenesou na jednu napravu vice než klasická mechanika typu Torsen apod.
X-drive má rozdělovací převodovku s lamelovou spojkou. Ta u Golfa není. Haldex spojka je u zadního diferenciálu. Kardan se pořád točí a pouze se připojuje zadní pohon, předek se neodpojuje, proto je to vždy 50:50
Odpojis predni napravu (resp ji nechas 10😖 - a hle, 90% jde na zadni 😄
Tim rozhodne nechci rict, ze je to lepsi nez x-drive, nicmene ani x-drive neni bez chyb.
Tohle reseni pravdu dokaze prevadet pltrebny vykon na kazde kolo zvlast a ikdyz by se tomu asi ve WRC pousmali, my tady nejsme rallye jezdci a tohle reseni je dostatecne a uzijeme si ho velice 😄 Precejen kdo ma chut, muze si koupit lepsi auta, treba A 45AMG apod. 😄
Ja cekam na cenu, start prej pod 30k EUR, uvidime, jestli penezenka dovoli 😉
Tim rozhodne nechci rict, ze je to lepsi nez x-drive, nicmene ani x-drive neni bez chyb.
Tohle reseni pravdu dokaze prevadet pltrebny vykon na kazde kolo zvlast a ikdyz by se tomu asi ve WRC pousmali, my tady nejsme rallye jezdci a tohle reseni je dostatecne a uzijeme si ho velice 😄 Precejen kdo ma chut, muze si koupit lepsi auta, treba A 45AMG apod. 😄
Ja cekam na cenu, start prej pod 30k EUR, uvidime, jestli penezenka dovoli 😉
Už to 50:50 je nesmysl. Pokud bys spojku sepnul naplno (předpokládejme, že zvládne, co na ni hodíš, a nezačne prokluzovat), pak by se to chovalo jako uzávěrka diferenciálu. Nápravy by byly spojené co do otáček, ne síly. Moment by šel tam, kde je potřeba. Klidně 100:0, nebo 0:100. Tenhle systém jen moc dobře nefunguje s klesajícím poloměrem otáčení a rostoucí rychlostí. Diferenciál je diferenciálem, protože umožňuje různou rychlost otáčení přední a zadní nápravy. Spojka to zvládne prokluzem, ale nevyrovná se klasickým mechanickým diferenciálům.
Samozřejmě, že jde systém navrhnout tak, aby nešlo dozadu nikdy 100% momentu, ale nemá to moc co dělat s tím, jestli je to diferenciál, nebo není.
Samozřejmě, že jde systém navrhnout tak, aby nešlo dozadu nikdy 100% momentu, ale nemá to moc co dělat s tím, jestli je to diferenciál, nebo není.
Od 4. generace Haldex není jen lamelová spojka jako byly 1 a 2 generace (které skutečně neuměly přenést víc jak 50% na zadek), jsou tam navíc minimálně další tři komponenty.
1. U přední nápravy je speciální převodovka pro přenos síly, která reguluje moment na přední nápravě a v případě pokynu od řídící jednotky umí ponechat na předku jen zbytkový moment (někde se uvádí dokonce 0%, pravda je cca 8-10😖
2. Na zadní nápravě je elektronický diferenciál s omezenou svorností.
3. Proti první generaci se celý systém neřídí na základě rozdílu otáček přední a zadní nápravy, kdy tento rozdíl generoval tlak, který sepnul hydrauliku v mezinápravové spojce, ale v systému přibyla třetí komponenta, el. čerpadlo, která drží celý systém po nastartování vozu natlakovaný a k sepnutí dává povel výhradně elektronika podle natočení volantu, polohy akcelerátoru, zařazeného stupně, otáček jednotlivých kol z čidel ABS.
[odkaz]
Jak jsem psal nahoře, celé se to jmenuje XWD, právě proto, že to zdaleka už není jenom lamelová spojka.
1. U přední nápravy je speciální převodovka pro přenos síly, která reguluje moment na přední nápravě a v případě pokynu od řídící jednotky umí ponechat na předku jen zbytkový moment (někde se uvádí dokonce 0%, pravda je cca 8-10😖
2. Na zadní nápravě je elektronický diferenciál s omezenou svorností.
3. Proti první generaci se celý systém neřídí na základě rozdílu otáček přední a zadní nápravy, kdy tento rozdíl generoval tlak, který sepnul hydrauliku v mezinápravové spojce, ale v systému přibyla třetí komponenta, el. čerpadlo, která drží celý systém po nastartování vozu natlakovaný a k sepnutí dává povel výhradně elektronika podle natočení volantu, polohy akcelerátoru, zařazeného stupně, otáček jednotlivých kol z čidel ABS.
[odkaz]
Jak jsem psal nahoře, celé se to jmenuje XWD, právě proto, že to zdaleka už není jenom lamelová spojka.
Mohu se zeptat na tu speciální převodovku u přední nápravy? Pokud kouknu do Etky tak vidím pouze úhlový převod pro pohon všech 4 kol na Golfa 7. Nedělám u VW ale u Opla a podobný systém s Haldex spojkou má i insignia 4x4 a ta rozhodně umí přenést jenom 50:50 a to má poslední Haldex spojku s přidaným samosvorným diferenciálem
Jak je to označené v katalogu náhradních dílů nevím, nepracuji u VW ani u žádného jiného autovýrobce, ale XWD (haldex 4 a 5 gen.) má označení jednotlivých komponent
PTU (Power Take-Off Unit), což je pohonná jednotka v přední části vozidla, které přenáší sílu na přední kola a posílá část na hnací hřídel zadních kol
LSC – vlastní lamelová spojka umístěná v zadní části vozu před zadním difem, řídící rozdělení kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu.
ELSD (Electronic Limited Slip Differential), které je umístěno mezi zadními koly. V ELSD se přerozděluje točivý moment na dvě zadní kola.
Vzhledem k tomu, že Saab 9-3 uměl to samé (90% na zadek) tak mě překvapuje, že Opel nemá totéž.
PTU (Power Take-Off Unit), což je pohonná jednotka v přední části vozidla, které přenáší sílu na přední kola a posílá část na hnací hřídel zadních kol
LSC – vlastní lamelová spojka umístěná v zadní části vozu před zadním difem, řídící rozdělení kroutícího momentu mezi přední a zadní nápravu.
ELSD (Electronic Limited Slip Differential), které je umístěno mezi zadními koly. V ELSD se přerozděluje točivý moment na dvě zadní kola.
Vzhledem k tomu, že Saab 9-3 uměl to samé (90% na zadek) tak mě překvapuje, že Opel nemá totéž.
Opel insignia 4x4 ma uplne tutez techniku jako Saab 9-3, Haldex 4 a eLSD takze umi prenaset vsechen tocivej moment i na zadek stejne jako Saab 😄
Také bych to předpokládal, ale vysvětli zemlakovi, kde má Opel to PTU (odhaduji, že je to součást převodovky) a jak vypadá.
Tady je obrazek nic lepsiho sem nenasel, ale rekl bych ze videt to tam je dost 😄 [odkaz]
Jo tento obrázek zná i jsem ji viděl rozebranou. I na školení nám technik potvrdil, že Insignie umí pouze 100 na předek a nebo 50:50. Zadní náhon je vyveden z klece předního diferenciálu. Tak je to u Insignie. Proto mne zajímá jak je to u Golfa
Ten system je musi byt rovnaky u oboch aut....
Tych teoretickych 90% by dokazalo preniest jedine vtedy ked by predne kolesa uplne stratili prilnavost....
Vsak to aj presne popisuje co presne dokazu jednotlive jednotky...kde tam mate jednotku ktora by dokazala uplne odpojit predok a preniest 100% na zadok???
Tych teoretickych 90% by dokazalo preniest jedine vtedy ked by predne kolesa uplne stratili prilnavost....
Vsak to aj presne popisuje co presne dokazu jednotlive jednotky...kde tam mate jednotku ktora by dokazala uplne odpojit predok a preniest 100% na zadok???
90% dozadu nepotřebuje aby přední kola ztratila přilnavost. Rozhoduje elektronika a ta například při rozjezdu dává preventivně 90% na zadek.
Ale ktora jednotka/spojka to dokaze???
Je tam iba jedna spojka ktora je az vzadu na hriadeli pri zadnej naprave....a ta riadi kolko pusti na zadok....
Co rozpoji ten predok??
Je tam iba jedna spojka ktora je az vzadu na hriadeli pri zadnej naprave....a ta riadi kolko pusti na zadok....
Co rozpoji ten predok??
viz 9:41, PTU rozpojuje předek, LSC připojuje zadek a ELDS balancuje zadní kola mezi sebou. A vše (PTU, LSC, ELSD) řídí (připojuje, odpojuje) elektronika.
Citujem tvoj prispevok...
"PTU (Power Take-Off Unit), což je pohonná jednotka v přední části vozidla, které přenáší sílu na přední kola a posílá část na hnací hřídel zadních kol"
Je tam jasne napisane ze prenasa cast na zadok, ztoho mi nepride ze vecsinu! Ale asi som to teda zle pochopil ja...ani nenapisu ako odpaja ta jednotka predok, spojka to predsa neni....
"PTU (Power Take-Off Unit), což je pohonná jednotka v přední části vozidla, které přenáší sílu na přední kola a posílá část na hnací hřídel zadních kol"
Je tam jasne napisane ze prenasa cast na zadok, ztoho mi nepride ze vecsinu! Ale asi som to teda zle pochopil ja...ani nenapisu ako odpaja ta jednotka predok, spojka to predsa neni....
PTU je na výstupu převodovky pro přední nápravu a umí ji odpojovat. Tím automaticky roste moment na kardanu který vstupuje do LSC. Jak je přesně zkonstruované PTU vevnitř nevím, to bychom museli k Borg Warnerům,
tak toto mne také zajímá. Zadní pohon je u Haldexu napevno spojen s předkem. Nikde jsem žádnou spojku nedohledal.A pokud přední kola prokluzují tak na ně výkon jde, ale ztrácí se v prokluzu. Proto jak si myslím bud 100:0 plynule až po 50:50 nic víc to podle mne nemůže umět
To je zvlastni ptz sem ve dvou clancich cetl ze dokaze prenest az 92% tociveho momentu dozadu a 85% na jedno zadni kolo. Jak sem napsal vsechen tak sem si uvedomil ze je to kravina ale uz sem to nestihl prepsat 😄
když píšeš o článku, tak Opel v prodejních materiálech také uvádí, že dokáže přenést 60% na zadek, Ale po technické stránce to s tímto nejde. Pokud budu chtít rozdělovat výkon musím mít mezinápravový diferenciál jako má třeba Subaru nebo Audi s torsenem
Jen pro upřesnění, ne každý systém 4. a 5. generace je XWD. XWD je systém, ve kterém jsou v principu dvě spojky (jedna mezinápravová a další na zadní nápravě). První verze myslím stála dokonce na třetí generaci Haldexu (mezinápravová byla myslím čtvrtá a nápravová třetí, ale jistý si nejsem) a byla vyvinuta pro Saab.
je to stvorkolka. pokial sa vykon rozdeli 50:50 tak je to iba 150k na os, na co by ti pri takom vykone bol samosvor.
Emel
Nejsilnější VW všech dob, opravdu? Kolik měla W12 v Phaetonu a Touaregu, 330kW? I ta 5.0 nafta byla silnější...
PS: ty články o nejsilnějších autech vám moc nejdou 😉
PS: ty články o nejsilnějších autech vám moc nejdou 😉
presne.....
to mas jak s tym clankom o novej RS: nejrychlejsi skoda vsech dob
a ono sa nakoniec zistilo ze to je stale superb 😉
to mas jak s tym clankom o novej RS: nejrychlejsi skoda vsech dob
a ono sa nakoniec zistilo ze to je stale superb 😉
white label
Tvrzení, ze se nejrychlejší Golf vykašlal na šestiválec už po dvou generacích je minimálně zavádějící. Šestivalec totiž využíval už i nejrychejší sériový Golf 3. g., tedy Golf 3., 4. a 5. g.
Nagano
Pěkné, moc pěkné. Nevím co budu muset udělat s STéčkem, aby mi R neujelo...asi ho prodat 😄 a počkat na RSo.
Tohle se VW vážně povedlo a musím říct, že mě to baví :yes:
Tohle se VW vážně povedlo a musím říct, že mě to baví :yes:
Až na ty čtyři koncovky výfuku. Mohli mnohem radeji zůstat u tradice dvou uprostřed. Tohle je v duchu "čím více pruhů, tím vice Adidas". 8-s
Dřív stačily dvě pro VR6 a dnes čtyři pro R4. :no:
Dřív stačily dvě pro VR6 a dnes čtyři pro R4. :no:
To je pravda. Je to stejné jako O3RS, taky má výfuky jak z pouti. Na jednu stranu je R jen decentně přiostřeno designem a nakonec má vzadu 4 laufy.
Doufám, že u eRka budou ty výfuky alespoň tvořit pěkný zvuk a nebude to doháněno nějakými reproduktory nebo rezonátory apod.
Doufám, že u eRka budou ty výfuky alespoň tvořit pěkný zvuk a nebude to doháněno nějakými reproduktory nebo rezonátory apod.
Proto nevidím jediný důvod se divit výkonu 300 koní ze stejného obsahu v roce 2013.
Tím nechci v žádném případě snižovat kvality Golfu R. Fakt pěkné.
Pokud děláš úpravy typu 200k -> 500 koní, je těch dílů na výměnu typicky o dost víc - nové větší turbo, větší mezichladič... ojnice, ložiska... někdy převodovka a diferák... silentbloky... rozvody...
Kdybys to zkusil a to auto pak najezdilo aspoň 10.000km...
- Silnější stěna válců
- Větší turbo
- Větší intercooler
- Druhá sada vstřiků a dodatečný rozvod paliva
- Posílená palivová pumpa (nevím jestli nová nebo jen nějaký upgrade nastavení)
- Přepracované zapalování
- Posílené mazání
- Posílené chlazení
A víš jaký byl výkon? 225 koní...