akekolvek stavanie barier medzinarodnemu obchodu je nezmyselne a muoze napadnut len cloveka, ktory nevie o ekonomike zhola nic. jedinou rozumnou cestou je zvysit vlastnu konkurencieschopnost a nesnazit sa "odstavit" toho, ktory dokaze rovnaku kvalitu vyrobit za podstatne nizsich nakladov. samozrejme, Cinania v tej kvalite este na Europu stracaju...otazka je, dokedy. o par rokov bude situacia celkom ina a ak sa iste svetove koncerny rychlo neprebudia z letargickeho spanku (minimalne z pohladu nizkej efektivnosti vyrobnych procesov a vysokej nakladovosti - vid povedzme Francuzov), tak ich sikmaci onedlho rozvalcuju. a ak sa tak stane, tak si to aj plne zasluzia. pred 20 rokmi sme sa smiali nad kvalitou/technikou/designom juhokorejskych firiem...a kde su dnes?
Sorry, ale pises mierne blud.
Bezbarierovy obchod by mal zmysel vtedy, ak by vsetci vyrabali IBA na zaklade fungovania trhovych vztahov.
Ked vsak Cajna dotuje svojich vyrobcov a stavia importerov do pozicie, kde MUSIA uzatvarat aliancie s domacimi vyrobcami, ktori nasledne ukradnu knowhow NEJEDNA SA O FEROVY medzinarodny obchod.
Preto tie obmedzenia bohuzial vyznam maju.
Aj spominana vysoka nakladovost nie je primarne problem vyrobcov. Je to problem vlad, kde vyrobcovia sidlia a hlavne problem celej europskej socialistickej unie, ktora robi podniky na vlastnom kontinente nekonkurencie schopnymi voci tym mimo jej hranic.
Díky za správnou připomínku.
Navíc: čínští výrobci jsou dosud na štíru s ekologičností a bezpečností svých konstrukcí. A proto jen některé země EU přichází v úvahu pro import nyní (Itálie, Řecko, Bulharsko, GB).
V poslední době se ukazuje, že čínské vozy, které pravděpodobně plní emisní a bezpečnostní normy EU, nejsou zdaleka tak levné, jak se očekávalo. Pochopitelně, Číňané budou muset budovat servisní a prodejní síť, a to něco stojí.
Situace není zcela přehledná a může se obrátit v neprospěch EU velmi rychle. Měly by opravdu existovat takové bariéry, aby alespoň technická kvalita (ekologičnost a bezpečnost) byla nezpochybnitelnou podmínkou povolení prodeje v EU. Tedy aby byla vytvořena taková situace ve prospěch pracujících a kupujících, která bude na hony vzdálena dřívější situaci v botách a tričkách. A tuhle snahu od orgánů EU opravdu nyní nevidím. Takže se vůbec nedivím Makovníkovu volání po řešení...