Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf VW Winterkorn: V Evropě může být zavřeno 10 dalších továren

David Bureš David Bureš 13. 9. 2013
18
Odborníci tvrdí, že kapacita evropských továren je nadbytečná. Myslí si to i šéf VW Group Martin Winterkorn.

Mnohé automobilky v nedávné době zavřely některé ze svých evropských továren, další závody mají zavřít i v následujících letech. Podle předsedy představenstva VW Group Martin Winterkorn je možné zavřít dalších 10 závodů na starém kontinentu.

Podle Winterkorna by uzavření 10 továren pomohlo vyřešit nadbytečnou kapacitu evropských závodů. Ta je následkem klesajících prodejů nových aut na evropských trzích.

Konzultační společnost AlixPartners v nedávné studii odhaduje, že 58 továren ze sta největších pracuje na méně než 75 procent své kapacity. Jedná se přitom o hranici, po jejíž překonání se automobilce vyplatí v dané továrně vyrábět.

Neefektivnost výroby už několik automobilek muselo řešit uzavíráním vybraných závodů, které nebyly dostatečně využívané. Díky zavírání postupně roste využitelnost továren, ještě před dvěma lety se jen v 40 procentech evropských závodů vyrábělo na více než 75 procent jejich kapacity.

V minulých letech zavíraly své podniky například Fiat (sicilský Termini Imerese v roce 2011) a Opel (belgický závod v Antverpách v roce 2010), další zavírání jsou v plánech.

Do konce roku budou zavřeny závody Uddevalla (Volvo) a Aulnay (PSA), v příštím roce bude ukončena výroba v továrně Genk (Ford). Do roku 2016 pak bude uzavřena i továrna Opelu v Bochumi.

Sám Volkswagen však podle Winterkorna provádět škrty nemusí. Automobilka totiž těží ze silného růstu v Číně, Rusku nebo Spojených státech.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Světlá budoucnost....
Hammunasakra
| 13. 9. 2013
To si průměrnej číňan asi nemyslí.. >:-[]
Avatar - Bubáq
pochopitelné...
Bubáq
| 13. 9. 2013
Díky za správnou připomínku.
Navíc: čínští výrobci jsou dosud na štíru s ekologičností a bezpečností svých konstrukcí. A proto jen některé země EU přichází v úvahu pro import nyní (Itálie, Řecko, Bulharsko, GB).
V poslední době se ukazuje, že čínské vozy, které pravděpodobně plní emisní a bezpečnostní normy EU, nejsou zdaleka tak levné, jak se očekávalo. Pochopitelně, Číňané budou muset budovat servisní a prodejní síť, a to něco stojí.
Situace není zcela přehledná a může se obrátit v neprospěch EU velmi rychle. Měly by opravdu existovat takové bariéry, aby alespoň technická kvalita (ekologičnost a bezpečnost) byla nezpochybnitelnou podmínkou povolení prodeje v EU. Tedy aby byla vytvořena taková situace ve prospěch pracujících a kupujících, která bude na hony vzdálena dřívější situaci v botách a tričkách. A tuhle snahu od orgánů EU opravdu nyní nevidím. Takže se vůbec nedivím Makovníkovu volání po řešení...
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
JASNĚ ŽE TĚ MÁME VŠICHNI RÁDI !!
Berenika ANTIDIESEL
| 13. 9. 2013
ČOŽE, JO TAK TYS JEŠTĚ NESLYŠEL O RAKOVINĚ Z DIESELŮ [odkaz]
Avatar - PeterLuk
JASNĚ ŽE TĚ MÁME VŠICHNI RÁDI !!
PeterLuk
| 13. 9. 2013
Koľko ti v Tesle platia?
pochopitelné...
Makovnik
| 13. 9. 2013
Sorry, ale pises mierne blud.
Bezbarierovy obchod by mal zmysel vtedy, ak by vsetci vyrabali IBA na zaklade fungovania trhovych vztahov.
Ked vsak Cajna dotuje svojich vyrobcov a stavia importerov do pozicie, kde MUSIA uzatvarat aliancie s domacimi vyrobcami, ktori nasledne ukradnu knowhow NEJEDNA SA O FEROVY medzinarodny obchod.
Preto tie obmedzenia bohuzial vyznam maju.

Aj spominana vysoka nakladovost nie je primarne problem vyrobcov. Je to problem vlad, kde vyrobcovia sidlia a hlavne problem celej europskej socialistickej unie, ktora robi podniky na vlastnom kontinente nekonkurencie schopnymi voci tym mimo jej hranic.