Šéf VW Winterkorn: V Evropě může být zavřeno 10 dalších továren
Mnohé automobilky v nedávné době zavřely některé ze svých evropských továren, další závody mají zavřít i v následujících letech. Podle předsedy představenstva VW Group Martin Winterkorn je možné zavřít dalších 10 závodů na starém kontinentu.
Podle Winterkorna by uzavření 10 továren pomohlo vyřešit nadbytečnou kapacitu evropských závodů. Ta je následkem klesajících prodejů nových aut na evropských trzích.
Konzultační společnost AlixPartners v nedávné studii odhaduje, že 58 továren ze sta největších pracuje na méně než 75 procent své kapacity. Jedná se přitom o hranici, po jejíž překonání se automobilce vyplatí v dané továrně vyrábět.
Neefektivnost výroby už několik automobilek muselo řešit uzavíráním vybraných závodů, které nebyly dostatečně využívané. Díky zavírání postupně roste využitelnost továren, ještě před dvěma lety se jen v 40 procentech evropských závodů vyrábělo na více než 75 procent jejich kapacity.
V minulých letech zavíraly své podniky například Fiat (sicilský Termini Imerese v roce 2011) a Opel (belgický závod v Antverpách v roce 2010), další zavírání jsou v plánech.
Do konce roku budou zavřeny závody Uddevalla (Volvo) a Aulnay (PSA), v příštím roce bude ukončena výroba v továrně Genk (Ford). Do roku 2016 pak bude uzavřena i továrna Opelu v Bochumi.
Sám Volkswagen však podle Winterkorna provádět škrty nemusí. Automobilka totiž těží ze silného růstu v Číně, Rusku nebo Spojených státech.