Sorry, ale pises mierne blud.
Bezbarierovy obchod by mal zmysel vtedy, ak by vsetci vyrabali IBA na zaklade fungovania trhovych vztahov.
Ked vsak Cajna dotuje svojich vyrobcov a stavia importerov do pozicie, kde MUSIA uzatvarat aliancie s domacimi vyrobcami, ktori nasledne ukradnu knowhow NEJEDNA SA O FEROVY medzinarodny obchod.
Preto tie obmedzenia bohuzial vyznam maju.
Aj spominana vysoka nakladovost nie je primarne problem vyrobcov. Je to problem vlad, kde vyrobcovia sidlia a hlavne problem celej europskej socialistickej unie, ktora robi podniky na vlastnom kontinente nekonkurencie schopnymi voci tym mimo jej hranic.
akekolvek stavanie barier medzinarodnemu obchodu je nezmyselne a muoze napadnut len cloveka, ktory nevie o ekonomike zhola nic. jedinou rozumnou cestou je zvysit vlastnu konkurencieschopnost a nesnazit sa "odstavit" toho, ktory dokaze rovnaku kvalitu vyrobit za podstatne nizsich nakladov. samozrejme, Cinania v tej kvalite este na Europu stracaju...otazka je, dokedy. o par rokov bude situacia celkom ina a ak sa iste svetove koncerny rychlo neprebudia z letargickeho spanku (minimalne z pohladu nizkej efektivnosti vyrobnych procesov a vysokej nakladovosti - vid povedzme Francuzov), tak ich sikmaci onedlho rozvalcuju. a ak sa tak stane, tak si to aj plne zasluzia. pred 20 rokmi sme sa smiali nad kvalitou/technikou/designom juhokorejskych firiem...a kde su dnes?
Díky za správnou připomínku.
Navíc: čínští výrobci jsou dosud na štíru s ekologičností a bezpečností svých konstrukcí. A proto jen některé země EU přichází v úvahu pro import nyní (Itálie, Řecko, Bulharsko, GB).
V poslední době se ukazuje, že čínské vozy, které pravděpodobně plní emisní a bezpečnostní normy EU, nejsou zdaleka tak levné, jak se očekávalo. Pochopitelně, Číňané budou muset budovat servisní a prodejní síť, a to něco stojí.
Situace není zcela přehledná a může se obrátit v neprospěch EU velmi rychle. Měly by opravdu existovat takové bariéry, aby alespoň technická kvalita (ekologičnost a bezpečnost) byla nezpochybnitelnou podmínkou povolení prodeje v EU. Tedy aby byla vytvořena taková situace ve prospěch pracujících a kupujících, která bude na hony vzdálena dřívější situaci v botách a tričkách. A tuhle snahu od orgánů EU opravdu nyní nevidím. Takže se vůbec nedivím Makovníkovu volání po řešení...