Škoda Rapid Spaceback se v Česku začne prodávat v půlce října. Tuzemský ceník vypadá velmi dobře, za to na západ od našich hranic si budou muset značně připlatit.
Možná stačilo jen pár posledních týdnů sledovat odvážnou kampaň Hyundai... ... opravdu je z čeho vybírat a bohužel škodovka zaspala dobu a její modely nenabízí nic navíc (o vzhledu nemluvě).
Já samosebou Škodovce fandím, protože díky koncernu a práci schopných českých lidí je opravdu světovou a respektovanou značkou.
Mně se prostě jen nelíbí ta neustálá PR kampaň. Není dne, aby tu nebyl článek o Rapidu nebo o Octavii. Prostor si česká značka českým čtenářům jistě zaslouží, ale aby tady byl článek o tom, kolik stojí Rapid v Německu a že vlastně Čech jedině vydělá, koupí-li si ono vozidlo, tak to mě přijde už trapné.
Copak tady jsou články: Toyota je ve Finsku o 50000 dražší než v Andoře? Další den pak: Toyota se objevila na Youtube?
Pokud někdo s cenou neporovná obsah výbav, nemá smysl cokoliv řešit. Škoda si v Německu nedovolí dojít s tak ožebračenou výbavou jako u nás. Je přirozené, že cena je pak vyšší.
asi bude nejlepsi to rozdelit:
- hmc v dolni lhote je firma, 100% vlastnena hmc soul, založená dle ceskeho prava a vyrabejici automobily korejske znacky, tj. fabrika sekundarne patri hyundai
- skoda auto v tramtarii je firma, 100% vlastnena zahranicnim vlastnikem, založená dle tramtarijskeho prava a vyrabejici automobily ceske znacky skoda, tj. skoda neni tramtarijska automobilka
- skoda auto v mb je firma, 100% vlastnena holandskym holdingem vw, založená dle ceskeho prava a vyrabejici automobily ceske znacky skoda, tj. skoda neni holandska automobilka; fabriky sou rizeny z reichu (bohudik) a brand je nas...
je to naprosto totozny pripad (jak jsem psal nahore), kdyz l&k sluplo raf (mimochodem nemecka automobilka ja remen) a pak byl l&k (zalozeny podle rakouskeho prava) koupen v krachu skodovkou (zalozenou taktez podle rakouskeho prava), a jako entita zanikla; zustala znacka/brand... vw v 1991 taky skodovku (vč. fabrik) zaclenilo do koncernu a je vymalovano, cesky skoda s.p. zanikl, ale brand je cesky...
Přesně a navíc - škodovka ty montovny, jakou má Hyundai v Nošovicích má taky a sdílí je vesměs s vlastním VW. A pokud by tady někdo tvrdil, že Hyundai se dělá jenom v česku, tak se setsakra plete - ty produkty se mezi Žilinou a Nošovicemi dost často mění, takže ne každé Hyundai vyráběné v Evropě (mimo Turecko) je z Nošovic, a ne každá KIA je "slovenská".....momentálně si snad žádné vozy nemění, ale už to tady bylo (větší SUV, malé MPV) a záleží na tom, jak se model(y) drží obchodně.
Ten rozdíl je v tom, že čím je pro Hyundai závod v Nošovicích, tím je pro škodovku třeba závod v Kaluze....
A co se týká akcií celého VW AG, ty jsou volně obchodovatelné, takže je nevlastní zdaleka pouze Němci nebo německé společnosti. Nakonec, svého času tuším největší balík akcií Mercedesu vlastnila saúdsko-arabská královská rodina - znamená to, že Mercedes byl arabská firma?
Hyundai je korejskou firmou, v ČR je to pobočka - výrobní závod korejské matky (tato pobočka má českou právní subjektivitu, to je pravda). Škodovka jako taková žádnou takovou matku nemá. Tudíž Hyundai nejde brát jako českou značku.
To je jako kdyby jste o Suzuki nebo Audi (TT) tvrdili že je to maďarská značka, protože tam vyrábějí.
No původní společnost založili pánové Laurin a Klement (1895), samozřejmě podle práva platného tehdy na našem území. Škodovka nikdy nebyla registrována mimo území současné ČR takže je to česká společnost. Do koncernu ŠKODA byla začleněna v roce 1925. Historicky tedy nikdy nebyla u nás působící zahraniční společností, vývoj a výroba od začátku probíhala na našem území a její zakladatelé ji nezakládali jako pobočku jakékoliv firmy. To ostatně není ani teď, v rámci koncernu je víceméně nezávislou- samozřejmě podléhající obchodním zájmům držitele většinového balíku akcíí.
Nevím co je českého na firmě jejíž název neumí Čech ani pořádně vylovit a musí tomu být "naučen" pomocí reklamních spotů. >:D >:D Na stavbu montovny jim přisypal i náš stát a sype jim stále viz dotace na pracovní místa v lokalitě se zvýšenou nezaměstnaností. Tudíž nedělejte z nich dobrodince, mají nás za kašpary, kteří jim štědře dotují byznys a ještě jim za pobírání dotací plácají po ramenou...
to je blbost, ne? ta byla zalozena jako 100% dcera. zda se ti snad, ze johnson&johnson je svycarska firma? nejsem si sichr, ale myslim, ze ikoptak to myslel tak, ze v "puvodni", ne? ale i tam to kulha...
a prave proto je i Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. ceska firma, zalozena na uzemi CR, postavila si zde tovarnu a je uplne jedno ze ji vlastni kapital s koreje
ze s tim nemci/vwg nemaji problem, to chapu, zkratka "money has no nationality", zvlaste pak corporate, hm... ale, pokud vim, tak l&k, ktery byl zalozen za r-u, byl jako "automobilova divize" zaclenen do koncernu skoda. skodovka se stala a.s. jeste v 19. století a komousi z koncernu udelali s.p.; cili a.s. zalozenou podle ceskeho prava je skoda auta 22 let...
takze...?
... :-) NECHCE SE MI TO ČÍST CELÝ, ONO JE TO OD NĚMECKÝ AUTOMOBILKY VW ŠKODA DAS AUTO POSLEDNÍ DESETILETÍ NA JEDNO BRDO ... ALE KARDINÁLNÍ OTÁZKA : JEZDÍ TO ZAS NA SCHNILÍ DINOSAURY ?? ;-) NENAMONTOVALI TAM NÁHODOU SKVĚLEJ BEZÚDRŽBOVEJ ELEKTROMOTOR JAKO MÁ TESLA MODEL S [odkaz] ASI ŽE? :-)
Přispívám na diskuze na auto.cz už řadu let a stejně dlouhou dobu čtu taky tvé příspěvky. Proto vím, že pokud se objeví nějaký článek o novém modelu italské značky, každý si zde může být naprosto jistý, že GTI na něj VŽDY a bez výjimky dští síru a že se ho ze všech sil snaží zesměšnit. Takový fanatismus mě u tebe prostě mrzí a určitě nejsem sám, protože příznivců italských aut je tady docela hodně...
P.S. Vůbec si nemyslím, že Alfu může spasit už jen její začlenění do koncernu VW, Fiat v jejím případě ještě zdaleka neřekl poslední slovo! Kdybych to celé chtěl shrnout, tak si myslím, že vyhrocovat to tu ve stylu "koncern VW" proti zbytku světa je úplná blbost. Sám vlastním jedno koncernové a jedno italské auto a mám radost z obou dvou. Rozhodně se nebojím je zaparkovat vedle sebe, protože vím, že se nepokoušou! :-)
Je to akciovka založená v ČR (ČSR nebo jak to chcete) dle českého práva, v původní společnosti nebyl podstaný vliv jakéhokoliv zahraničního právního subjektu. (v kostce) Národnost majitele nebo držitele akcií či obchodních podílů nemá vliv.
Zajímavé, že němci s tím problém nemají, píšou např. český výrobce ŠKODA AUTO, člen skupiny VW.
panove, skoly nemam, ale mohl by mi nekdo vyjevit, o co více je skoda ceska, nez napr. ve sve dobe liberecka raf? podle ceho to urcit? narodnost zakladatele? narodnost matky zakladatele (aby židi neremcali, ze jsem je opomenul)? místo narození zakladatele? domicil? danovy domicil? umístení výroby? vnimani verejnosti? nejak mi chybi sacrum romanum imperium chybi; tam tak ňák byly zemske narody rovny, uredni rec byla latina, a vubec...
p.s. a mimochodem tecko od raf (byt o dvas roky starsi prvni prskolet l&k) bylo delo!
Já reaguji úvodní příspěvek GTI-ho. V něm se píše o "nejlepší koupi za 300". Pokud jsi alespoň minimálně inteligentní tak o pár příspěvku výše zjistíš, které všechny modely v nižší střední v aktuální generaci s mnohem lepší výbavou za 300 koupíš...
Nenavážím se pušálně do alfy, a nesrovnávám jí s rapidem, to bys mi křivdil, aktuálně šlo o to, že Grifith (milovník alf) nahoře dává k posměchu příď Rapida. Takže jsem mu připomenul realitu u alfy.
Vím přece o kvalitách alfy, ale uznej, že i ty víš o jejích jistých ... no jak to napsat... A pokud mě tu čteš, víš, že jsme ze stavu alfy dost posmutnělí snad všichni. Proto ty opakované výzvy á la ALVWA :-)
GTI, opravdu nechápu, proč se ustavičně a za každou cenu navážíš do Alfy Romeo (a Italů obecně). Ano, tato automobilka teď není v nejlepší kondici, ale to není vůbec důvod se za každou cenu Italům vysmívat. Giulietta je pro mě (a jistě je tady takových lidí víc) pořád jeden z nejlepších hatchbacků nižší střední třídy, auto s prvotřídní paltformou i motory a velmi atraktivním designem (ano, i s těmi světly, které mohly být mnohem hezčí, kdyby byly nízké a široké). Srovnávat low-endový Rapid Spaceback s téměř prémiovou Giu je opravdu trapné a zbytečně se tím zesměšňuješ. Podívej se třeba, jaké má Giu ve srovnání s Rapidem rozchody náprav, nebo konstrukci zadního zavěšení, nebo srovnání nabídky motorů.... (co by třeba Rapid mohl postavit proti 1.4 MultiAiru? >:D ). Jistě i tuhost karoserie má Giu tak o třetinu větší...
P.S. Grifith tady opravdu občas používá až příliš silné výrazy, ale můžeš si za to jen sám. Někteří zdejší diskutéři už prostě mají plné zuby tvé koncernové nabubřelosi a rádoby nadřazenosti, kterou nás tady celé roky krmíš. Tvé úvodní příspěvky, kdy přidrzlým tónem blahosklonně radíš, co mají ostatní dělat (při výběru auta) a jak jsou nemožní, když na nějaký ten koncernový "skvost" nemají dost peněz jsou prostě nesnesitelné, tak se nediv, že už to někdo nevydržel a je na tebe hodně ostrý. Vulgarity taky nemám rád, ale ty si o ně svým způsobem vysloveně říkáš, GTI!
Porovnej si cenu Rapidu s konkurencí u nás a s konkurencí v Německu. Pak ti jednoznačně musí vyjít, že v Německu je oproti konkurenci levnější než u nás a jeho koupě proto dává v Německu větší smysl než u nás. To se ale bavíme jen o cenících. Realita je však často o hodně jiná. Jak v Německu, tak i u nás.
Mohl jste si ušetřit spoustu času, o tom, že se tady na diskuzi nebude sprostě nadávat se bavit či polemizovat rozhodně nebudeme. Za soudruha byste zasloužil s prominutím facku. pěkný den.
Optikou konkrétního trhu je ta cena v Německu ještě více nesmyslná, než by byla u nás. V Německu vychází spousta věcí od oblečení, přes potraviny až po auta většinou levněji než v ČR. U bratrance, pracujícîho jako prodejce BMW v Bavorsku, jsem si před časem nechal porovnat ceny na BMW 1er. Udělal mi nějakou nabídku, pak jsem šel u nás do showroomu a nechal si udělat cenu u českého prodejce. Rozdíl u BMW 125i Coupe byl cca. 200tis. Kč ve prospěch Bavorska! U nás by lidi za tyhle prachy koupili i pytel sra**k, kdyby byl na něm znak škodovky, ale v Německu (a v bývalém západním zvlást) s touhle cenou velkou díru do světa neudělají. Ale jak už jsem napsal - o to možná lidovozu jde.
můj názor na zásadní designové problémy řady Rapid i Octavia:
1) není dostatečně velkých kol, která by na autě nevypadala směšně malá
2) ač je to způsobeno právě velkou masou plechu na bocích, paradoxně zejména Octávie působí opticky jako malé auto oproti svému předchůdci. Občas z dálky nejde rozeznat, zda jede Octávia, nebo Rapid.
3) zalomení spodní hrany víka pátých dveří neštastně odráží světlo tak, že tato část vypadá jak tmavěji lakovaná
Ty se taky chováš jako hulvát.
Nejprve si zameť před vlastním prahem, jdi příkladem, pak suď ostatní.
Já jsem nikde nelhal, to, že ty sis něco vyložil tak, jak se ti to zrovna hodilo, není lhaní, ale vysvětlovat ti to je zbytečné.
Gilgite vážně - bavit se s tebou je absolutně zbytečné, ty máš svou, jednoduchou, pravdu a svoje, a pouze svoje názory, nebereš ohled na nic, co ti kdo napíše v dobré víře, že pochopíš, žes to přehnal...
Takže si dál bojuj svůj nesmyslný a zbytečný boj, nadávej, urážej, slibuj a vykrucuj se - já s tebou končím a na rozdíl od tebe to dodržím.
Chlap, kterej něco slíbí a pak to poruší a pak to zase slíbí a zase poruší a pak zas a znova....je prostě jen pro legraci, a to bez ohledu na to, kolik důvodů si najde.
Krásné kam se ta diskuze zase zvrhla. Jestli ona Škoda spíš než "Simply clever" není "Auto emocion".
Pro mě je jasným sdělením článku to, že si nemám jezdit kupovat Spaceback do Německa, protože ho u nás seženu levněji. Tedy pokud nejsem pingl z Prahe a nemám €uro za 10,-Kč :-)
Uvidíme za kolik € bude na Slovensku.
Hele, klidně si piš, co chceš, v tom ti tu nikdo nebrání a ani bránit nebude.
To je princip diskuse.
Ale slušně - to je vše, oč tu běží.
Jestli neumíš psát bez nadávek a sprosťáren, tak si klidně "vyhrazuj právo na další kroky", ale počítej s tím, že tě dříve, nebo později někdo zabanuje.
Když ti tak neuvěřitelně vadí GTI, dej si ho do hate listu a máš klid místo rudýho hadru.
Páry, ktorým stačí 3-dverové, celkom priestranné auto, slobodní ľudia, ktorí hľadajú auto s dávkou elegancie a športovým nádychom a chcú ostať v škodovke.. také cieľové skupiny, ktorým niečo šmrnc 3-dverového auta hovorí
Velmi si vyhrazuji, abys tu dovozoval, že tu snad někoho urážím. Nikoliv! Rozdáváš tu mnoho dní sprosté nadávky na všechny strany, a když tu poslední, doslova děsivou, smázne autorita, kopeš kolem sebe jak malý kluk. Vrať se do komunikační roviny na závěr diskuse pod článkem o Frankfurtu. Chci věřit, že právě tam jsi se zachoval, jako rozumný diskutér, a že právě tohle je tvá diskusní přirozenost.
A přitom je to tak jednoduché, kouzlo tohoto Rapida tkví především v proporcích. Až mi přijde, že většina dnešních automobilek na proporce úplně zapomněla a přitom je to úplný základ v estetické kvalitě auta.
Hranice přiměřenosti slov se nachází v rovině, kde se přirozená slušnost láme ve sprostotu projevu. Sprosté nadávky prostě na diskuse nepatří a v tom lze jistě zdejší autoritě přitakat. Pokus se pochopit, že diskuse může být názorově vyhraněná, ostrá, avšak nikoliv obdařená slovy, která se zde po tobě zdráhám i opakovat. Ano, včera jsem se pokusil ti vysvětlit tuto věc pod "frankfurtem", a z tvé reakce se zdálo že jsi pochopil, že jsi pochopil skutečnost, že vysmívat se tu sockám, či psát sprosté nadávky diskusním kolegům není diskusně konformní. Popravdě jsi zde svým "vybraným" slovníkem jistě zděsil nejen mně. Nezbývá věřit, že se na diskusích bude diskutovat stále slušně, třeba vyhraněně, třeba útočně, někdo bude kličkovat ako zdejší pověstní hádik, přesto tak nějak... přirozeně slušně, bez sprostých nadávek.
ty si to nejvetsi lidsky prase co ktere se vyskytuje v diskusich. urazis kazdeho a vzdy pokud si nevybere to co jsi mu urcil jako jedine spravne, pripadne pokud nema dostatek financi na to si vybrat to co chce. jsi maximalni dobytek, ktery nikdy nemuze vylezt na verejnost protoze by ti kazdy slusny clovek musel flusnout do ksichtu.
Vrať se ke svému přispěvku a přečti si sam sebe o čem píšeš. A pak mi napiš znovu jestli si chytrák co vykřikuje obecné pravdy a nebo jsi myslel vážně to své vlastenectví a pak mi popiš jak se shoduje z výprodejem českých podniků do zahraničních rukou.
Ano, řídí se to trhem. Jak výbava, tak cena. Neřekl bych, že je to pravidlem, ale v mainstreamu to není nic neobvyklého. Pokud má však JGucci dole pravdu a za stejné peníze dostaneš podobně vybavený Leon, tak je to trochu komické. :-)
Pokud budeš slušný, můžeme komunikovat na úrovni. To ti zde opakovaně píši, a jak vidíš, tvých sprostých příspěvků si všiml i ten nejpovolanější. Prostě jde jen o to, být slušný. A to je vše, Gilgite.
Skvělé,je vidět, že holt názor druhých nejsi schopen akceptovat. Dokazuješ jen svou zoufalost obhájit si svůj názor za každou cenu. Já zde nic nekřičím, jen se zamysli jak se zde prezentuješ ty, hýkáš jak již zmiňovaný osel, v každém druhém příspěvku útočíš na druhé a tvé pschologické rozbory jsou zcela mimo mísu. On ten problém je jinde, v tobě. Tvé kopání kolem sebe jen ukazuje tvůj pokřivený charakter, věcná diskuze u tebe končí s prvním tvým příspěvkem. Neber to jako výtku, to se stává v každé diskuzi, vždy se najde nějaký póvl, jenž pro svou malost není schopen racionálně uvažovat...
Ty jsi zase prase - to se ti líbí, takhle se častovat - ale o to přece nejde, zde musíme zachovávat slušnost. Trpíš mindrákem méněcennosti, Je to důvodné, nic proti, každý nemůžeme být vybaveni. Pokus se však o to, být slušný. Uvidíš, že se ti zmenší i ten komplex.
No to si piš, magistráte, že ten snímek dokumentuje jasný předvoj Rapida ve svém segmentu. Dobře se tu odkopáváš - vzhlížet jak na boha... :-) To jsou přesně ty podprahové věty, které tu o tvém nitru křičí do okolí pravdu pravd.
Tvé pojmy jako nacionalismus, čecháčkovství pak jen dokresují ten dokonalý brajgl, který máš na toto téma v hlavě. Totiž charakter... to je to, čeho se ti tak nějak značně nedostává. Ale nechme toho, zpět od tvé zatuchlé, životně podměrečné až hrůzné imaginace, a věnujme se tu autu pro lidi, co se nesnaží, kompenzovat si cizokrajným papouškem skutečnost, že jejich světem, je než obrezlá klec vlastního nevědomí...
že tenhle hatchback si mi docela líbí, je sice moc úzkej-proč jsou všecky škodovky tak úzký, to nechápu-ale to vem čert. za ty prachy. jinak docela sympatický, praktický, normální auto bez komplexů, na každodenní ježdění, samozřejmě ne na štrádování po evropě. ideální náhrada za příšernou a děsivou fábii. ještě kdyby to tak mělo atmosferickou šestnáctku, osmnáctka je sen. >:D diesely nežeru a ty mi malý turbomixéry ve mě nevzbuzujou příliš velkou důvěru. škoda. jak říkám, postavte mi tohohle hatche s atmo 16 (atmo 18! ) a zejtra vám vypíšu šek. >:D >:D >:D
která konkurence? Korea je jasná, ta se dlouhodobě podbízí cenou. Jaká ještě konkurence? Fluence, Mégane....co dál. Možná P301 (fakt krasavec) a co ještě. Já si zkusmo hodil Rapida do konfigurátoru a vypadlo na mě 350k. A to se ti jako zdá hodně?
Proč? Jednoduše pro to, že pro mě při výběru vozu je země původu automobilky zcela irelevantní. Ty jsi takový malý čecháček, který si myslí, že když koupí domácí značku, budou na něj v okolí vzhlížet jako na boha. Bohužel jak už dobře víme, tvoje znalosti jsou pouze v rovině teorií a bychařství. Ostatně co jiného očekávat od člověka, jenž za třídní skvost považuje toto [odkaz] 8-s:no::-(
Cti si popravdě co chceš, ale když použiješ nadhled a odhodíš nacionalismus, třeba se ti obzory rozšíří. Nechce si to vidět jen na špičku svého nosu...
Proč dáváš ty patrioty do uvozovek? Ty uvozovky o tobě řekly diskusnímu okolí všechno. Jsi odsouzen jen tápat. Co si ostatně může člověk myslet o tom, když je toto pro tebe ukázka skvělého designu - [odkaz] 8-s >:D:no:
Nejsem akcionář ani jinak zainteresovaný. Jakékoliv spotřební zboží si vybírám podle preferencí - nejsem ovce, nejdu ve stádu..
Tvrdím pouze to, že pokud někdo koupí podobně vybavený vůz za tyto peníze, je to hlupák - minimálně proto, že konkurence mu nabídne někdy MNOHEM více.
Bohužel čacháčkovství v této oblasti není na místě. Ty jsi zdě skvělým příkladem toho,kam až fanatičnost může zajít. Je-li pro tebe hrdostí jezdit škodovkou, jezdi si v ní. Pro mě to hrdost není a nestydím se za to. Klidně se o domnívej, že jsou Škodovky ve třídě opravdu to nejlepší, taky je to tvůj názor. Jen například Spaceback králem segmentu rohodně není, nemá na to prakticky žádné předpoklady. V lowendové hladině jde o relativní průměr ze nelowendovou cenovku, jterou si dokáže jen stěží obhájit. Tím nepopírám, že se zde najde dost "patriotů", kteří si Spaceback pořídí. Pro mě je tento model krajně nezajímavým a nemá příliš co nabídnout.
No, vzhledem k faktu, ze v Nemecku je jina zivotni uroven, jina kupni sila a jina vyse platu, tak je naproste bezpredmetne tady psat o tom, kdo si toho Rapida koupi v prepoctu na ceske koruny. V ramci nemeckych cen je rapid postaven stejne nebo nize nez v ramci ceskych cen u nas. Nic vic. Je treba se na to divat optikou konkretniho trhu.
Přesně tak. Stačilo napsat, že za stejnou cenu jsou v Německu o třídu menší auta jako Clio nebo Polo. Takhle to spíš vyznělo jako nějaký marketingový článek na podporu českého prodeje Rapidu. Přitom v ČR je Rapid vůči konkurenci dražší než v Německu.
Díky za upozornění.
Byla to moje poslední reakce na příspěvěk tohoto korespondenta. Ten pán si totiž žádnou reakci nezaslouží, jelikož je to klasická ukázka narcisty. A s těmi jak je známo nelze vyjít. Narcisté ostatní chápou jen jako nástroje pro vlastní cíle.
V psychlogii se tomu říká porucha osobnosti. Takový člověk například závidí druhým jejich úspěchy, přehnaně oceňuje sám sebe a podobně.
Myslenka clanku pekna, ale jako obvykle nedotazena - chtelo by to take spaceback zarovnat s konkurenci v CR a v Nemecku vcetne cen, protoze nakrasne i pres tu "drahotu" Rapid a dalsi klony Skodovky mohou davat vetsi smysl prave v Nemecku....
No já se na rozdíl od tebe nestydím svůj věk zveřejnit zde na profilu. Za to u tebe bych si tipnul, že jsi 2. září odcházel ze školy s velkým kornoutem plným sladkostí. >:D
Francouzi jsou takový vlastenci, že si nechali vlastní zemi zamořit muslimy a když náhodou např. policista jedno z těch prasat zastřelí při útěku, tak hned vyjdou do ulic a proměňují auta v hořící pochodně. Ano, bereš si příklad z doslova rajské zahrady starého kontinentu. :-!:no: Francouzi byli vlastenci možná za Napoleona, ale rozhodně né dnes... >:D
GTI zřejmě ventiluje názor, že ten rapid je tak krásný, že nemusí mít stejné funkce, sedačky, šířku, dveře atd. jako ostatní, protože tím to přebije.
A protože estetika je značně individuální věc, v tomhle bodu se v podstatě nelze přít.
Třeba já si vloni koupil větší pohodlnější auto s lepší výbavou. Ale pokud má GTI pocit, že by Rapid byla lepší volba, nebudu mu ten názor brát.
Celý rozdiel v cene určite nie, Nemci ale majú celkovo autá drahšie ako u nás, takže aj úplne rovnaký model by u nich určite stál viac. Ale tiež môžeš mať pravdu, odlišných môže byť dosť vecí. Okrem výbavy možno vyspelejšia technika, iné materiály, atď...
Ty jsi zase prase - to se ti líbí se takhle častovat? - ale o to přece nejde, zde musíme zachovávat slušnost. Trpíš mindrákem méněcennosti, Je to důvodné, nic proti, každý nemůžeme být vybaveni. Pokus se však o to, být slušný. Uvidíš, že se ti zmenší i ten komplex.
Kroužíš kolem, padre....Alfa je někde jinde. Nebo... ty bys opravdu volil rapoucha spejsbeka místo Alfy? .... to potom je něco shnilé ...ve státě Východním...
...je nedůstojné tak levně glorifikovat úplně obyčejný vuzek. Je to líbivý univerzál. Když se do něj nacpe patřičná částka, tak to bude i hezké. Nicméně.... s jednadvojkou, pětikvalt, levné hlíny, klima, pár pytlů a je tu příjemný univerzál....kolem komína. nic víc, nic míň. Každopádně viděno okulou z Hněvína.... je to opravdu dělo ;-)
Za 300 to bude chudý příbuzný - stačí porovnat s konkurencí - a člověk zjistí, že i základ "do 300", nabídne nejen rozsahem výbavy lépe:
Kia Ceed, Hyundai i30, Seat Leon, Ford Focus, P308...
V seznamu nehledej preference - hledej výčet konkurentů.
A k tebou popisovanéme kvádru - to co zatím potkávám na cestách (klasický Rapid) mě vždy donutí vyprsknout smíchy - obrovské převisy, malá kola, šílené masy plechu, obludná přední maska díky níž je Rapid zepředu vyloženě k pláči. Ostatně podobné to je se všemi verzemi Octavie - vyjma nejvyšší výbavy s 18" koly.
Někde se nám vytratila vizulní lehkost Fabie I či Octavie II - jakkoliv ani to nejsou mí favorité segmentů.
Pokud má na trhu Spaceback skutečně dlouhodobě fungovat, bude muset zacílit výbavu a cenu ke korejské dvojici - někde na úroveň 274.990,- se základní TSI.
Mírni se, já tě též neslovuji - prase. Zde se diskutuje slušně, a pokud máš natolik silný komplex méněcennosti, že se nedokážeš ovládnout, zkus něco na uklidnění :no:
U Škody právě nejde o glorifikování bez obsahu (to není alfa romeo). Škoda je (pro současnost a především pro budoucnost) v dokonalém koncernovém týmu. Když si občas vybavím tehdejší realitu, že se tu jednalo o tom, že by škodovku koupil Renault, jímá mě hrůza...
Takže chválit škodovku je plně na místě. A je přirozenou hrdostí třeba i tu škodovku jezdit, neb každý model v každé jakostní a velikostní třídě patří vždy k tomu nejlepšímu, co lze získat.
Blíží se nový Superb. Pokud máš bližší informace, asi tušíš co to bude za třídní kládu. Osm cenťáků navíc na rozvoru. Superb získá status absolutního (spolu)krále třídy. A takhle je to třeba už i dnes v subsegmentu Spacebacku.
Nemusí to byť pravidlom. Ale zrovna teraz to môže byť dôvod tak markantne vyššej ceny. Aj keď je jasné, že na nemeckom trhu si môžu zapýtať za rovnaké auto viac - len asi nie o toľko viac.
Nechtěl by toho panáček nějak moc? :-) Nějaké rozdíly tam pravděpodobně budou, ale neřekl bych, že udělají celý rozdíl v ceně. Další možností je, že se liší provedení. Nebylo by to poprvé. A z katalogu to jen tak nezjistíš.
A já zase nechápu, proč by měla domácí značka pomalu glorifikována za vše, co udělá? Můžou být i lidé, kterým se daný model líbit nemusí. S odsuzováním čehokoliv českého to nemá pranic společného, to zde tvrdíš jen ty. Není třeba zabíhat do extrémů.
Možnost volby nikomu neupíráš, ale lidé by dle tebe měli kupovat a vynášet do nebe jen vše české. Já tvrdím, že to je nesmysl.
možnost volby nikomu neupírám. Ani já nevlastním koncernové auto, respektive Škodu. Jen tak nějak nedokážu pochopit lidi, kteří nadávají jen proto, aby nadávali. Nechápu to. To je všechno.
Ten negativní postoj ke všemu českému nemá absolutně žádné opodstatnění. Tady jde jen o ryzí blbost....
A předpokládám že pánove Laurin a Klement by jásali radosti nad prodejem Škody do němec. Btw. moc bych národní hrdost nepřeceňoval. Národ který odprodal vše cizákum, rusům, němcům, indům atd. asi moc na své dědictví nebude.
Ja by som chcel tichsi a aspon trochu sirsi podvozok, menej tvrdu jazdu, hrubsie dvere a normalne sedadla namiesto trestnej lavice. Inak vonkajsi dizajn, palubovka a motor 1.2 TSI 77kW su OK. Cena by tiez mozno mohla byt OK, ale to by som z toho auta nemohol mat pocit, ze sa ma snazia oklamat, kde sa len da. Takto je cena prilis vysoka.
a co až teprve začnou rozklepávat nejtek......
jejich ségra Markíza se do toho pustila už dneska ;-)
Tuhle míru sebeironie by měli mít všichni - a hoši si to vyloženě užívaj ;-)
Me ta cena v Nemecku docela zarazila, jelikoz Leon i Spaceback stoji shodne 14 990 Euro - oba nemaji v teto cene skoro zadnou vybavu natoz klimatizaci. Spaceback ma o neco vetsi kufr , ale Leon ma kolenni airbag. Mam sice Skodu rad , ale kdybych se mel rozhodnout mezi Spacebackem a Leonem... 8-s
Spaceback se s 1,2 MPI v Nemecku ani neprodava a je o ca 3000 Kc levnejsi nez klasicky Rapid se stejnou vybavou a motorem.
Čtu a a čtu a nedá mi to nereagovat, respektive nesepsat svoje poznatky. Jistě nepředkládám žádné nové informace, ale myslím, že stojí za to ta smutná fakta tak nějak sesumarizovat.
Takže kdo jsme a kde žijeme? Jsme Češi a žijeme v ČR. Pracujeme v ČR, platíme v ČR, čerpáme služby v ČR. Logicky bychom měli také podporovat výrobky a značky pocházející z ČR.
O to více je smutnější, když vlastní lidé, žádní cizáci a přistěhovalci, bez zjevných důvodů nasazují proti českým značkám a místo vynášení jejich jména do nebe na ně kydají špínu . Kdo si myslíte, že firmu Škoda, respektive automobilovou část, založil? Myslíte, že to byl Vy Hul Miho nebo snad Usála Mi Úd. Nene, byli to pánové Laurint a Klement. Oba Češi.
Takže srovnejte si to v hlavě. A vemte si příklad třeba z Francouzů. To jsou vlastenci.
Není divu, že celý svět z nás má legraci. Přestaňme se chovat jako Švejci, ale jako plnohodnotní občané tohoto slavného národa s obrovskou historií
zase budeme oscilovat na obou spektrech. Budeme kopat zákopy a přitahovat pásky přileb před střelbou "těch druhých", kteří mají to jediné a správné pohlédnutí na dav na tomhle serveru. A ti mentálně zdatnější budou nadávat a hledat pejorativa, aby se povznesli nad svým běžným stínem. Šmarjá Panno.........Rapid no a co......
Škodovka udělala nové auto. Hezké auto. Auto, které startuje v entry verzích na cenách, které mohou být zajímavé pro "začínající" motoristy. Myslet si, že noumáuní nakupující svého vozu vyplázne v plné palbě půl míče za Rapida, jenom proto, že to je Rapid - no tak to spolkněte prášek, ale do těch 350 s nějakou slevou a zdatnější výbavou - proč ne. To auto je hezké a dělat z něj "ošklivku" jen proto, že je to Škodovka, nebo, že to není značka "xyz" - tak je to zbytečnost a navíc trošku mimo mísu.
Chce to trošku nadhledu - kdo by ho neměl - právě koukám na Expandables 2 - nástup Chucka ..... Co tím chtěl autor říci? Neberte se tak vážně - vyentrujete si vředy.... ;-)
ale ke každé variantě (motoru v kombinaci s výbavou) lze na českém trhu najít lepší alternativu u konkurence. Chce to jen prohlédnout ceníky a ještě lépe zajít přímo do prodejny ...
Sako ti musí padnout a ty bys v něm měl vypadat "honosně". Tad to bohužel nelze považovat za nic jiného než bežnou konfekci. Osobně to ve mě opravdu vyvolává mírný pocit kvadírka z bazaru.
Cena? Tři stovka za takto ohavné lowendové auto se mi zdá opravdu moc. Nepřeháním, jen se nad to musíš povznést. Ty si klidně můžeš považovat Rapida za skvost, já jej budu brát jako hrůzu s děsem ze nepatřičnou cenu, což Spaceback jen povýšil.
Neměl jsem na mysli to probarvení, když modré sako, pak tmavomodrý odstín, to je jasné, dal jsem nahoru snímek z profilu, tu klidnou stylovou linii, a píši, že je sympatická, že se na ní jistě každý člověk rád podívá a že pro chlapa může evokovat oblíbené kvádro.
Cena? No tři stovky za tak nádherné a povedené auto se ti zdá moc? Grifithe, to tedy přeháníš. Dokoce bych řekl... až beaumontovsky nepatřičná charakteristika...
Jestli lze toto [odkaz] považovat za kvádro, tak asi jo.... Nejspíš ze sekáče. Příliš se to nepovedlo, lowend za nelowendovou cenu, prostě hrůza s děsem.
Toho blba, co dá Rapida 600tis., bych rád poznal. A pak že jsou němci šetřivý národ... >:D Jediný rozumný důvod pro tuhle cenovou politiku vidím v tom, že němci nechtějí, aby lidi u nich dali přednost prostřelený slepici před lidovozem.
Ved Spaceback, AutoBild v poslednom augustovom cisle porovnal s VW Golfom, s recnickou otazkou, ze naco vlastne Golfa, ked Spacebak ho moze v klude nahradit, je vacsi, viac priestoru pre pasazierov, velky kufor, slusne jazdi, dobre spracovanie, vybava, slusne motorizacie. A hlavne za ovela lepsiu cenu, co u mnohych potencialnych kupcov zohra dolezitu ulohu. Golf vo vyssich vybavach a motorizaciach, to je uz nieco ine, jasna zalezitost pre Golfa, kde Spaceback sa uz nechyta, koniec koncom to nie je jeho revir. ;-)
Takové auto za takové peníze nebude chtít nikdo, a pokud o to nebude zájem, nebude ani reexport. Ano, spíše to vyřeší trh, kdy budou muset za 1/2 roku slevit 2000 Euro, Němci nejsou tak blbí. Předražovat se může Golf, ne Ropid.
Ještě bych měl jednu variantu, a sice, že si třeba nevidíš na špičku nosu, ale přenesme to od vzájemného hledání nejpříhodnější charakteristiky diskutérů přímo k autu, to si myslím, že je namístě, ne?
Buď jste nadaný provokatér, nebo nemáte přehled o konkurenci, či jste fanatický fanoušek značky Škoda. Co z toho je důvod Vašeho příspěvku se neodvažuji odhadnout.
Místo toho, aby lidi byli rádi, že se ještě vyrábí něco co se tváří jako českej produkt tak akorát držkujou co všechno je špatný a jak by to to dělali jinak přitom sami dokázali ho*no. Jděte se bodnout. 8-s
Krásné. Spaceback je jako dokonale padnoucí kvádro. No mrkni na tohle - [odkaz] Ať to člověk sjíždí z jakéhokoliv směru, nenajdeš jediný kaz, kázek, kazíček. Skvostné. Mistr Kabaň, když se po "šichtě" zhoupne v pracovně ve svém křesle, kopyta uloží k odpočinku na stůl, přivře voči a zadívá se na ten snímek, myslím, že na sebe může být oprávněně hrdý a pyšný. Se svým týmem stvořil opravdový silniční třídní skvost.
Emoční třídu Spacebacku lze jistě hodnotově vnímat někde v rovině našich čtyř set tisíc. V horním kontextu se tedy zdá, že koupit v říjnu Spacebacka za necelých tři sta je asi to nejlepší, co můžeš na podzim udělat. Však znáš ten krátký slogan - Nebudou...
Tak týmto dali jasne najavo kde chcejú to auto predávať ako teplé rohlíky... Krááásnu reklamu by som produkoval pre Škoda Auto CZ .Volakého kórejca z nošovíc alebo aj od nás z Tepličky by som podplatil a došol by na cicide spooty wagóón,tresol by dvermi ktoré by odpadli,a šupital by klusal do predajne s kufrom a otíkovskym tónom by zašušlal, zamravčal či pošuškal predajcovi vuapid spajsbak pôsím >:D >:D >:D