Honda si s hybridním V6 troufá na maranellskou sportovní ikonu, nevylučuje za tímto účelem ani využití zkušeností McLarenu a jeho testovacích a závodních jezdců.
A co (ne)očekáváš od "projektu z USA"? Že to bude mít listová pera a rozvod OHV? >:D Fakt si myslíš, že největší mozky z Tochigi sedí v podnikové kantýně a skládají origami? ;-)
S tou americkostí se to má asi takhle - Honda už celá desetiletí pracuje na tom, aby si v USA vytvořila status domácí automobilky, dokonce svého času měla větší podíl v Americe vyrobených dílů, než Big3. A co může patriota na nejvýznamnějším trhu pro superauta na planetě potěšit víc, než že se mu auto vyvíjelo "doma" a bude se tam i vyrábět.
Ve skutečnosti na autě pracují inženýři z programu F1, kompletní pohonný systém se vyvíjí v Japonsku a jako konzultanti působí lidé z týmu, který vyvíjel původní NSX. Takže No Fear. ;-)
Neřekl bych, že to spolu souvisí, cena a avizovaná úroveň. Cena vychází z toho, na co se Honda, respektive Acura cítí imageově, respektive marketingově, nějaké vývojové a výrobní náklady myslím v tomto případě úplně nehrají roli.
Takže spíš si zaslouží ten potlesk už samotný fakt, že, pokud se to potvrdí, je vůbec šestiválcový hybrid schopný se přiblížit něčemu takovému, jako je 458.
Jistěže je cena odrazem postavení značky, resp. toho, na co se honda cítí, někde tvrdím něco jiného? Říkám, že bude-li to auto dosahovat alespoň z větší části avizovaných parametrů, pak je to za avizovanou cenu na potlesk.
Souhlas. Tady jde o image maker a rentabilita tohoto projektu není patrně za každou cenu nutná. Na druhou stranu, podívej se, co "prošlo" cenově Lexusu s LF-A. Ano, to auto je výborné.
Ta konkurenceschopnost k 458 klidně může nastat. šestiválec sám o sobě může mít s turbem klidně 500HP a zbytek ti "dožene" adekvátní pohon (viz. GT-R). Ale je konkurenceschopnost a konkurenceschopnost. Stačí se podívat na 458 a MP4-12C, kdy Mac nemá problém s rychlostí, ale s přítupem k řidiči. Obecné nadšení z 458 vs. vcelku chladné přijetí MP4-12C. Uvidíme, jak Honda NSX nastaví. ;-)
Já bych řekl, že chladné přijetí 12C už opadlo, ale pravdou je, že ten rozjezd byl hodně rozpačitý a McLaren byl donucen udělat "facelift" prakticky v řádu měsíců od uvedení v době, kdy mělo 12C opravdu doma jen pár lidí. Na druhou stranu bylo to po x letech první auto značky. 458 je určitě stále emotivnější, ale ono snad ani tu "italskost" nejde napodobit nebo se jí přizpůsobit. Na emoce prostě působí lépe, než cokoli jiného.
Přesně, tohle vypadá po drahné době na auto od hondy, které bude stát za to, byť je to v kategorii pro hondu z hlediska businessu nepodstatné. Ale jak říkáš, imagemaker to bude dobrý. Když čtu ta prohlášení šéfa vývoje, jsem taky trochu skeptik, ale i kdyby se to auto chytalo na 458 projevem třeba z 80% bylo by to za ty peníze super. ;-)
Jo palce. To bych neřešil, tahle nová acz fičura jde trošku mimo mě. Poté, co jsem nedopatřením zjistil, že můžeš dát palce i sám sobě a dokonce ne jen jeden, jsem to pustil z hlavy. >:D
Jen takové zamyšlení. Není od Hondy trošku alibizmus, že chce být JEN tak rychlé, jako 458 Italia? Protože pokud řeknou "budeme rychlí jako 458", současně říkají "budeme pomalejší, než GT-R". Tedy alespoň na Nordschleife. Jak známo, 458 tam má 7:28 a GT-R 7:19.
Takže je otázkou, jestli je cílení na 458 Italia pouze marketingové a u Hondy se počítá i s útokem na čas GT-R (Lexus LFA už je přece jen asi příliš vzdálený) nebo jestli se Honda bude tvářit, že Godzilla není něco, s čím by se chtěla srovnávat prostě proto, že na ni (jako většina ostatních supersportů) nebude stačit. Nějaký ideální čas ze simulátorů Honda už údajně má, ale pochopitelně o něm nemluví. :-)
Honění absolutních časů bych nechal stranou. Pokud se Hondě podaří postavit auto, které jako V6 hybrid bude rychlostně a hlavně řidičsky umět konkurovat 458 za tu zmiňovanou cenu R8, bude to na velký ohňostroj.
Souhlas, R8 je skvělé auto, pro jehož úspěch naprosto není podstatné, za kolik dá NS. Kingův pohled na svět je příliš utopený mezi čísly oddělenými dvojtečkou, jako je nepodstatné pro NSX dá-li na NS "godzilu" nebo nedá, je resp. bude čas z NS naprosto nepodstatný i pro snad už přicházející CTR, které je pro hondu mnohem důležitějším autem. ;-)
Ale to vůbec ne. U aut dávám přednost ovladatelnosti a radosti z jízdy, poukazuji na to, že je dnes v módě svůj čas na Ringu mít a náležitě se tím chlubit. Ono mít skvělé auto a Ring neřešit, to Honda také před lety praktikovala a tím pádem nemá NSX, NSX-R ani S2000 oficiální, řidiči automobilky zajetý čas. Což je opačný extrém.
Z toho důvodu je vhodné co nejlepší čas mít, už proto, že dobrý čas možná není důležitý, ale rozhodně neuškodí. To poslední, co by auto jako NSX, které má značce zpátky vrátit hrdost, potřebovalo je, že by se Honda tvářila, že za kolik dá NS není podstatné. Co se motorsportu a jeho roli ve filozofii značky týče, je mezi Hondou a Audi dost značný rozdíl.
V době, kdy Honda měla NSX, NSX-R a S2000, nikoho netrápilo, že nemá oficiální čas na Ringu - všichni věděli, že jsou to dobrá auta. A stejně to bude u té nové - pokud bude jízdně srovnatelná s Ferrari 458, pak si může dělat z lepšího času u Nissanu stejně málo vrásek, jako si jich dělají v Maranellu.
Částečně máš pochopitelně pravdu, ale v Japonsku panuje mezi H/N/T obrovská rivalita a počítám, že by vedení Hondy špatně trávilo fakt, že o šest let novější auto na GT-R nemá. Co se oficiálně říká a jaká je skutečnost, to bývají dost odlišné věci. :-) Počítám, že principy Bushido v Japonsku furt přetrvávají.
Než přijde NSX, bude na trhu nejspíš hybridní GT-R... to bude správný soupeř pro NSX a já celkem chápu, že je Honda ve svých prohlášeních opatrná, protože o hybridním GT-R se toho zatím moc neví.
V Japonsku by možná spáchal konstruktér seppuku, ale NSX je vyvíjeno v US... a tam už možná Bushido nesahá. Já budu spokojený, pokud bude NSX dobře postavené auto bez nějakého faux pas (například hmotnost přes 1800kg díky hybridnímu ústrojí apod. - zdravíme Audi).
Ano, ano. Neodpustím si ale trochu skeptickou poznámku (v mém honda stylu), že mne trochu "děsí" ta neustálá prohlášení v super stylu. ;-\ (ve vztahu k NSX a CTR).
Z pohledu příznivce značky mi přijde daleko sympatičtější, když se mi postupně hází drobečky, než zaryté mlčení, které bylo u Hondy ještě před pár lety základním marketingovým nástrojem. ;-)
To ano, jen bych předem tolik konkrétně nesliboval a raději příjemně překvapil, než naopak.
Když nebylo před tím o čem psát, kde nic není ani čert nebere...
Však oni zas tak moc neslibují. Opravdu si myslíš, že když řeknou "budeme rychlí jako Ferrari", že tím myslí, že s ním udrží krok? Pokud řeknou "budeme rychlí jako Ferrari, znamená to, že chtějí být kurňa lepší". ;-)
To máš to samé, jako s CTR a jeho atakem na MS Trophy. "Téměř jsme se přiblížili" znamená "už teď ho máme, ale ještě na tom trošku zamakáme". >:-[]
No právě, zatím jen hodně slibují. Je lepší slíbit někomu 15 tis. a dát mu 20 tis., než někomu slíbit 25 tis. a dát mu 20 tis. Ve finále má sice v obou případech reálně stejně, ale v tom prvním případě s tím bude mnohem víc spokojený. ;-)
Srovnávej srovnatelné. Ferrari na NS netestuje, ten čas zajel šéfredaktor SportAuto, kterého bych za profesionálního závodníka rozhodně neoznačil (i v redakci se najdou talentovanější piloti) a ten samý pisálek s GTR zajel 7:36.
Pokud myslíš von Saurmu, tak ten už SportAutu myslím nějaký ten pátek nešéfuje a pokud ano, je to spíš funkce čestná a co nedělá - závodí. ;-) Na druhou stranu máš pravdu, viděl jsem z Ringu několik srovnávacích testů a tomu, co zajel Nissan se nikdo nepřiblížil, ba dokonce GT-R zaostalo za 458, Gallardem Sup. i 911 Turbo S. Tochio Sukuzi musí být démon a mít auto naprosto neskutečně v ruce. Vcelku chápu tehdejší křik Porsche, že jsou ty časy vylhané. :-)
Spíš bych to viděl na to, že ten rekordní vůz nemá s tím sériovým moc společného. ;-) Ostatně fakt, že se SportAuto podařilo s GTR až na třetí pokus objet celou NS, říká o vyladěnosti toho auta vše. :-)
Ale za tu cenu by to byl asi takový prodejní trhák jako původní NSX. Ono totiž největší výtkou potencionálních zájemců o R8 je skutečnost, že jim je prostě líto vyhodit takový balík "pouze" za Audi. A kdo by pak byl asi ochoten vyklopit podobnou sumu za Hondu, tedy značku, kterou si většina lidí spojuje s produkcí levných hatchbacků.
Kdo si Hondu spojuje s produkcí levných hatchbacků a přišlo by mu NSX divné (rozuměj nezapadající do značky) s největší pravděpodobností ani nebude kupcem R8. Pokud ano, klidně si troufnu tvrdit, že schopnosti R8 neocení/nedocení. I přes to, že s ní bude spokojen na milion procent.
NSX bude v první řadě Acura a to na řadě klíčových světových trhů - v USA, Číně a Rusku, takže asociace s levnými (levnými? >:D ) hatchbacky 0. A na těch zbývajících trzích, které už jsou z hlediska prodejních čísel nepříliš významné, buď sportovní Hondu budeš chtít a nebo ne.
Ostatně problémem Hondy není ani tak to, že vyrábí na jedné straně ty údajně levné hatchbacky a na druhé supersport, ale spíš v tom, že mezi NSX a nejbližším drahým autem zeje v nabídce obrovská propast. Prostor mezi NSX a kompaktním SUV, popřípadě sedanem střední třídy v obou případech ca za mega je gigantický a jak už tu zaznělo, NSX nebude auto pro tradičního zákazníka Hondy a stejně tak zájemci o NSX bude nějaký Civic upřímně u zadku. NSX je značka.
Pokud bych nevěděl co s penězi, tak bych upřímně šel raději do Hondy, protože Audi R8 mi připadá, že svými patvary byla stvořena pro 4% skupinu obyvatel.
Doufám, že se neobáváš, že bys byl s R8 (po této stránce) snáze identifikovatelný...? :-O:*) >:D
Podle titulky by to mohlo mít (designově) právě k R8 blízko, takže nevím jestli by sis v tomto ohledu pomohl. ;-)
Tohle už mě přijde postavené na hlavu stejně, jako když někdo napíše, že NSX vypadá jako R8. :-O R8 je designově jedno z nejpůsobivějších aut poslední dekády. :-|