tiez sa mi toto clio RS vobec nepozdava vdaka tomu co s nim porobili... zlata 208GTi :yes😒br />
ono zrychlenie a maximalka nie je vsetko... ked sportovemu hatchu zoberiete dusu to je ovela horsie ... doslova ho zabijete.. a nove RS je taky podobny pripad.. lezi v kdesi kome mimo reality...
a ako sa ukazalo zakaznici nie su sprosti ako si mnohi vyrobcovia vacsinou myslia ...
Futurista
13
Toppere, kolik jsi najezdil s tímto RS? A kolik s Clio RS III.? 😄 Že tady píšeš o sebrané duši... Nebo zas jen plácáš slámu jen z přečtených testů a názorů pod nima? A že srovnáváš s 208GTi, to už jsi projel?
Tohle Clio je dost ostrý na to, aby ti utrhlo ruce. A nepotřebuje k tomu ani šalfpáku. 😄 Většina lidí, co to Clio odsoudí, se s ním v životě ani nesvezla (a to se ani nebavíme o diskuzích na ACZ), dost lidí prostě jen vadí, že to nemá Vohlý Widle na kapotě, a hodně lidí po zkušenosti řeklo, že je jiný, ale určitě ne horší. Věřím, že pro tebe a drtivou většinu těch, co tady píšou tyhle blbosti, by automat vyhovoval, protože s fofrklackem v pravý ruce bys skončil v příkopě, jak bys nevěděl, co dělat dřív. Jestli točit volantem, šlapat na plyn, nebo řadit. Pokud bys vůbec dokázal z toho auta dostat 50% jeho schopností. Já si taky myslel, jak umím řídit, než mě pak na okruhu s III. svezl 17ti letý kluk, co jezdí závody... Víš kulový o tom, co ten HH dokáže. A je jedno, jestli Clio RS, nebo 208 GTi a pod...
Víš, pokud Renault chtěl značku RS dostat k více lidem, protože Clio RS III. byl sice vynikající, ale prodeje vázly, musel udělat pár ústupků. A vsadím boty na to, že i kdyby přišlo Clio IV.RS s manuálem s motorem 230k, stejně to dost lidem nebude po chuti...
A že Clio RS přišlo o atmosféru a přešlo na turbo? No taky mi to radost nedělá, ale lepší už to nebude. Doba je taková.
Tak příště zkus nejdřív něco vyzkoušet, než začneš hodnotit, jaký má auto duši... A nebo se projeď stodvácou, ta má rovnou 4 a jednu pod kufrem. Hlavně ti přeju, abys nesklouznul mezi elitu, jakou je zde šéfdesignér GTI, globalekonom Ada, a světaznalec jossalito... 😉
woody-alien
4
Přidávám se k Futuristovi a táži se, kolik že kilometrů jsi najezdil s CRS a 208GTi, že si troufáš hodnotit. Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby opravdu leckteří (jak je psáno v článku) kritici po projetí s CRS změnili názor. Druhá věc je, že tahle změna CRS jistě nebude vonět vlastníkům předchozí generace, atmosféra vs. turbo, manuál vs. automat, umírněnější naladění podvozku atd. Současné CRS je směřováno prostě jinam, ale být kritizováno "od stolu" si tedy vážně nezaslouží.
KANKUNEN
2
Pánové, že tentokrát má Topper pravdu je potvrzeno přímo v článku tím tučným pod nadpisem. Ani není třeba s tím jet, kdo už trochu něco zažil s točivou atmosférou, tak ví jak se musí k tomu výkonu propracovat, u automatu šlápneš na plyn a jede to, nakonec je to i rychlejší, ale zážitek to rozhodně není lepší.
IPace
5
byl jsem majitel prvni generace RS, druhou jsem si párkrát mel moznost projet jak civilne, tak i na okruhu v Brne a Moste, a s timto RS jsem najezdil cca 400km, tociva atmosféra me chybela jen minimalne a během par ostřejších km jsem na nejakej motor uplne zapomel, co me ale doslova nadchlo byl prave automat, předchozí manuály byli to co me na Cliu RS nejvic vadilo a byl to jeden z duvodu proc chci dnes radsi automat v jakemkoliv aute, doslova me to saltpaku zhnusilo 😄
Futurista
5
V tom se s tebou nehádám, ale sám si napsal "kdo už trochu něco zažil"... A o tom to je. Pro někoho je zážitek svézt se Rapidem 1,2 TSI, pro někoho svézt se ve Ferrari, pro někoho je zážitek ten, že si užije rychlou jízdu za volantem třeba právě v tom CRS IV. Zažil jsem lidi, co se svezli v tom CRS III, aniž by pořádně šlápli na plyn, a to jim stačilo. Renault se rozhodl, že s CRS IV. může jezdit víc lidí, než jen pár se zkušenostma. Řídit CRS III. už musíš mít něco najeto, abys vychutnal všechen potenciál, co to auto má. A v Dieppe chtěj mít taky prodejní úspěchy. Mimochodem, pokud bys chtěl dostat CRS IV. na limit, taky budeš mít co dělat. Já to zažil na sedačce spolujezdce vedle profíka, a stačilo... 😄
Já už to tady psal, že u jedný značky se univerzálnost a denní použití u HH bere jako naprostý plus, u jiný je to totální degradace třídy HH...
A já musím říct, že dávám palec nahoru pro Renault, kterej dokáže přiznat, že udělal chybu, a že je možné, že jí napraví. Jsou automobilky, co chybu nepřiznaj nikdy, a i kdyby vyrobily větší a víc se se.oucí šrot, vždycky to budou zatloukat.
KANKUNEN
3
Já už to tady psal, že u jedný značky se univerzálnost a denní použití u HH bere jako naprostý plus, u jiný je to totální degradace třídy HH... - věta roku.
pogo26
1
Já bych to bral spíš tak, že Clio RS IV je kritizováno proto, že navazuje na dle mnohých nejlepší ostrý HH Clio III. Není to kvůli tomu, že je to špatné auto. Jen někteří jedinci tu kritiku moc nechápou a mají pocit, že Clio IV je špatné. Pak tady z toho vylezou bláboly o tom jak Clio nemá duši a hned proti nim staví P208 GTi a další. Přitom vůbec nechápou, že třeba P208 GTi nebo Polo GTI tuto kritiku neschytává jen proto, že na nic nenavazují a nikdo od nich nic nečekal.
adamikos
0
Navíc obě tato auta jsou pomalejší než Clio 4 RS. A kdo tvrdí, že to o tom není, lže.
white label
0
A proč by musel hned lhát, třeba já bych si žádný hh primárně podle času na ringu vůbec nevybíral. Pro mě je to jedno z úplně posledních hledisek při výběru hh a sériové hh vůbec nepovažuji za auta vhodné pro ježdění na ringu. A chceš tvrdit, že když nové CRS zajede lepší čas, než to předchozí, je to automaticky celkově lepší aut👋hh, než předchozí CRS? Pokud ano, tak je pěkně "černobílá blbost".
pogo26
1
Je to jen o očekáváních a jejich naplnění. Od VW nikdo zábavnost nečeká a proto ji také nekritizuje. Od Renaultu každý čeká hlavně tu zábavu za volantem.
Dinar
1
>😁 Možná od Renaultu s přídomkem RS, od Renaultu rozhodně nikdo zábavnost nečeká. A pokud jsi myslel jen HH, pak já např. od golfu GTI zábavnost čekám a on zábavný je. Není na NS tak rychlý jako megane rs s plastovými okny, ale zábavnost se snad časem na okruhu primárně nehodnotí. 😉
pogo26
2
Ten čas je u toho Mégane RS asi nejmíń podstatný. 😄
Futurista
5
Aha, takže u HH vlastně rychlost není potřeba, MRS má plastový okna, kdežto GTI je má z křišťálu, MRS vlastně není vůbec zábavnej... Co dál? Ty jsi zrovna jeden z těch, u kterých rozhoduje znak na kapotě... Nevím o nikom, kdo by očekával zábavu od VW. Pokud teda nemyslíš tu zábavu v servisu s TSI. To byla strašná p.del... >😁
Hele, Jirka Krampol je taky zábavnej... >😁 A když si do trabanta vezmu přenosný DVD, taky v tom autě bude zábava... 😉 Ona je zábava a zábava. Tobě evidentně stačí koukat na ty Vohlý Widle... >😁
PS: Největší zábava za volantem MRS je ve chvíli, kdy vidíš ve zpětnym zrcátku udivenej výraz řidiče GTI, co zjistil, že s těma německýma kW je vlastně na tý silnici až druhej... 😁
Provocateur
2
Zapomněl jsi v té svoji virtuání realitě dodat, že tebe zase ve zpětným zrcátku s úsměvem sleduje řidič eRka 😉
woody-alien
2
No a toho v eRku zase s úsměvem sleduje řidič traktoru s vlekem, kterej schválně zabírá celou silnici. >😁 Jo, to je život. >😒]
MariAchi
0
>😁 :yes:
white label
0
>😒] 😉
Ronault.
1
A co tím chtěl jakože básník říci? Protože smysluplný uchopitlný názor či fakt tady nevidím. Je nebo není to Clio zábavné nebo či chtěl říci, jestli je zábavnější než Golf či ke Cliu spíše Polo GTI?
white label
0
Netuším co na tom nechápeš, nebo co je tam (podle tebe) konkrétně napsáno špatně.
Výraznější "zábavu" nečeká nikdo od běžných modelů, což platí stejně pro VW, jako pro Renault. Naopak u HH je očekávání určité míry "zábavnosti" přirozené., a to opět u obou značek. Objektivně poměřovat míru tzv. zábavnosti je poměrně subjektivní záležitost, ale dá se docela objektivně říct, že vozy RenaultSport (zejména ve vezích CUP) jsou tradičně ultimativnější (viz i časy na ringu), než klasické HH, jako je GGTI, nebo FoST.
Jinak viz 10:50
white label
0
Podle toho na co reagoval, to pogo myslel v rámci hh, nikoli v rámci běžné produkce těchto značek. Ale jinak samozřejmě souhlas.
adamikos
0
Měl sem a firemně stále mám Megane 3 1,5 dCi a připadne mi jako velice zábavné a v zatáčkách dosti schopné auto. Golfa GTI sem neřídil, ale sám sem vlastnil Megane Coupe 2.0 16v (Williams), a celkem dost toho najezdil s H Type R 7G, H Prelude, Type R 8G. To píšu jen pro případ, abys nemlel něco o tom, že nevím, co to je mít rychlé auto atd. Pro mě zábavnost za volantem přesně taková, na jakou mám náladu 😄
_MT_
1
Kdo říká, že je to degradace třídy HH? Je to stejné kvákání jako u jiných minoritně zaměřených aut, když se vydají více mainstreamovou cestou. CRS i MRS mají své publikum, které je má rádo takové, jaké jsou. Motorističtí novináři mají tendenci mezi ně patřit. Také si občas nostalgicky zakvákám.
white label
1
Je to tak, od konkrétního auta/jeho verze se logicky očekává to, co jej dosud "symbolizovalo" především. Současné CRS má v tomto ohledu podobné problémy jako měl třeba GGTI ve třetí a zejména čtvrté generaci. Naštěstí potom přišlo mnohem lepší G5GTI a rázem se na něj (opravdu skoro všude ve světě) pěly ódy, a to i díky neschopnostem předchozích dvou generací GGTI.
Srovnání s předchozími generacemi je tedy přirozenou součástí hodnocení generace aktuální.
A jak správně píšeš, CRS/MRS má už svůj okruh zákazníků, kterému jejich (pro ně již typické) vlastnosti vyhovují/vyhovovaly a stejně tak je tomu i u zákazníků GGTI.
woody-alien
0
:yes: Tak tak. Myslím, že pro koncern by taky nebyl problém udělat z GTI okruhový prkno a získat tak uznání od pár zákazníků, kteří vyžadují méně univerzálnosti a více ultimativnosti. Většině předešlých zákazníků by se to ale jistě nelíbilo, obzvlášť když jim GTI v rámci kategorie nabízí více než schopné ježdění při zachování užitných vlastností. A tohle je podle mého trochu i problém hodnocení současného CRS. Kdyby to byla novinka bez předchozí historie, myslím, že by hodnocení vypadalo jinak. Změna je vždycky těžká. Nicméně je to jen teorie, vlastní zkušenost nemám.
adamikos
0
Je to pro ně problém. Kam si asi myslíš, že zavítá Golf 7 R? Na smyčku, proč tam 2 roky dopředu Hondaři vyhlašují ofenzívu na Renault? Proč je Renault Spotr technologies nejlepší v produkci HH? Protože mají ty nejlepší lidi a opravdu velkou zpětnou vazbu z motosportu od Formule 1 až po Clio Cup a mají obrovskou tradici (od dob Gordiniho). Nic z toho VW nemá, proto nedělá tak dobré HH. Jestli si myslíš, že je jen díky tomu, že se klukům ve VW nechce dělat nejlepší HH, tak si podej ruku s GTIm a vzájemně se utěšujte. Krásný příklad - Toyota (mimochodem sportovně velice úspěšná automobilka) nasypala do Formule 1 nehorázné peníze a přetáhla plno skvělých lidí, ale po celou dobu tam byli pro smích a takovej Renault je dával s 2/3 rozpočtem a prstem v nose. 😉 Proč asi? 😉
white label
0
Dokud si v hlavě neujasníš, že nejlepší čas na ringu, nerovná se (automaticky) obecně nejlepší hh/auto, pak s tebou diskuse na tohle téma nemají smysl.
Podle tvé "jednoduché logiky" nemají např. srovnávací testy hh (ale i sportovních aut) vůbec žádný význam/smysl, stačí přece pouze změřit časy na ringu a máme jejich celkové konečné pořad jak na podnosu. 8-s
P.S. Když si budeš vybírat partnerku, taky si necháš hlavně změřit za kolik uběhne kolečko na stadionu?
adamikos
0
Tak kromě toho, že Megane 3 RS má nejlépe odladěný podvozek, nejlepší jízdní vlastnosti, nejlepší motorovou odezvu, tak má i líbivý design, kvalitně zpracovaný interiér s použitými kvalitními materiály. Navíc punc "prémiovosti" Renault Sport. Myslíš, že odborná veřejnost po velé Evropě a dál mají objektivně Megane 3 RS za nejlepší HH své kategorie pouze a jen díky tomu, že je to nejrychlejší předokolka na světě? Ne White, mají ho za nejlepší ve své třídě proto, že na konkurenci v ničem neztrácí (a nebo ztrácí opravdu marginálně), kdežto v několika zásadních aspektech má nad konkurencí kolikrát výrazně navrch. Moje partnerka pravděpodobně nebude dokonale průměrná 😉 To souhlásím. A ty budeš atletku do svého nového atletického družstva vybírat podle toho, jestli bude mít dokonale průměrný čas na stadionu? Protože ať se ti to líbí nebo ne, když kupuješ HH, už nemůžeš mluvit o ženě (autu) jako takovém, už musíš mluvit o sportovkyni (Hot Hatchi). To, že pro tebe vítězí ta průměrná je tvá volba. Já beru tu, co možná nemá dokonale luxusní postavu, nebo pleť, ale v tom, co dělá (běhá), je nejlepší. 😉
white label
0
Žádné auto (včetně hh) nemá obecně "nejlépe" naladěný podvozek (tím spíš ten s pouhou "trubkou" vzadu). Vždy bude záléžet na prioritách, jak při jeho odladění, tak při jeho hodnocení. Když je tedy MRS (podle tebe) tak všeobecně dokonalý a nejlepší, proč třeba nevyhrál letošní srovnávačku hh v prestižním časopisu EVO a celkově jej přeskočil FoST? Proč ta ultimativnost MRS celkově nestačila na dokonalejší univerzálnost FoST, která je pro charakter/DNA hh tradičně naprosto typická?
HH mezi auty nejsou ekvivalentem atletů mezi lidmi, to je právě od začátku tvůj fatální omyl. Od toho jsou ryze sportovní vozy, ke kterým má jakýkoli sériový hb/hh logicky daleko.
A pokud zůstaneme u srovnání se ženami, pak je hh ekvivalentem ženy která umí prakticky "vše" (v dobrém smyslu slova) , je milá/pohledná, vstřícná, spolehlivá, rychlá a umí pobavit i uvařit...
Ale není ani tak rychlá jako Jarmila Kratochvílová (naštěstí ani tak "krásná"), není to miss world a není to ani profesionální bavič(ka), ani profesionální kuchař(ka)...
Borek B.
0
"u automatu šlápneš na plyn a jede to"
To s automatem nebo manuálem nijak nesouvisí, motor v C4RS má taky gradaci výkonu a je potřeba ho točit (dole je poměrně líný). A řadí se tam při sportovní jízdě pochopitelně taky manuálně, takže jediný rozdíl je, že je samotný akt přeřazení o něco jednodušší. Což v reálu nevadí nebo je spíš dobré, protože s vypnutou stabilizací má člověk plné ruce práce, aby auto udržel na silnici.
adamikos
0
Problém je jinde Toppere. Takový Polo GTI nemělo "duši" nikdy, ale díky své usedlosti a dvojspojce oslovilo podstatně víc zákazníků, než nekompromisní a pro milovníky HH kategorie defakto kultovní Clio 3 RS. Já chápu Renault proč šel u Clia 4 RS "cestou Pola" - protože chce prodávat. Každej kritizuje Renault, ale sami si pro Clio 3 RS nejdou. Myslíš, že kdyby se Clií 3 RS prodávalo 3x tolik, co Pol GTi, že by jeho nástupce vypadal takto?! Všichni dobře víme, jaká automobilka v HH kategorii dominuje, proč se tedy objektivně horší Golf GTI a Focus RS prodávají lépe, než Megane 3 RS? Ani trochu bych se nedivil, kdyby další Megane ztratil na své agresivitě... a je to jen chyba zákazníků, né automobilky! Nebo si snad myslíš, že Renault už neumí dělat nejlepší HH na světě? Umí... ale pro koho? Každej souhlasně pokýve hlavou, jaký je to skvělý stroj (dokonce i Vaverka) a pak dou pro Golfa GTi, nebo nedej bože pro Ceeda GT ...
white label
0
A to tě nenapadlo, zamyslet se nad tím, proč si nakonec tolik lidí koupí toho GGTI apod. a Cupové RS zůstane obvykle nad postelí na plakátu?
Nebude to náhodou tím, že v reálu si lidi logicky nekupují nové hh na honění časů na ringu, tedy nikoli primárně pro jejich ultimativnost, ale univerzálnost a hledí přitom na tak "nepodstatné" věci jako je přijatelná míra komfortu, zpracování, ergonomie interiéru atd.
adamikos
0
Vidíš, já bych si Hot Hatch koupil hlavně díky jeho ultimátnosti. A navíc s pocitem, že mám to nejlepší ve třídě. Proč si kupovat průměr? Mimochodem, co vidíš na ergonomii Meganu horšího, než na ergonomii Golfu? Použité materiály taktéž ok, zpracování taky ok a poruchovost malá.
white label
0
Mě zase k hb/hh ryzí ultimativnost (nikoli "ultimátnost") prostě nesedí. Ale tady nejde o to, kdo z nás dvou čemu dává u nového hh přednost (ultimativnost vs univerzálnost), ale o to, čemu dává přednost většina těch, který si nový hh skutečně kupuje. Proto má RenaultSport více "plakátů" a GTI apod. zase více kupců.
Jenom si sedni do aktuálního GGTI a bezprostředně přesedni do MRS. Ano, MRS je OK, ale GTI je tady prostě jinde, v tomto ohledu s ním má "problém"i kompaktní prémie (kromě A3). Stejně tak možná míra komfortu je u GTI s víceprvkem vzadu a možným DCC i se 17" koly s MRS velmi těžko srovnatelná.
A jel si někdy ostře v GGTI? Tam je taky vše OK.
A když chceš manuál, můžeš ho mít, stejně tak dvojspojku, 3, nebo 5 dveří, adaptivní podvozek, adaptivní tempomat... atd. atd.
ono zrychlenie a maximalka nie je vsetko... ked sportovemu hatchu zoberiete dusu to je ovela horsie ... doslova ho zabijete.. a nove RS je taky podobny pripad.. lezi v kdesi kome mimo reality...
a ako sa ukazalo zakaznici nie su sprosti ako si mnohi vyrobcovia vacsinou myslia ...
Tohle Clio je dost ostrý na to, aby ti utrhlo ruce. A nepotřebuje k tomu ani šalfpáku. 😄 Většina lidí, co to Clio odsoudí, se s ním v životě ani nesvezla (a to se ani nebavíme o diskuzích na ACZ), dost lidí prostě jen vadí, že to nemá Vohlý Widle na kapotě, a hodně lidí po zkušenosti řeklo, že je jiný, ale určitě ne horší. Věřím, že pro tebe a drtivou většinu těch, co tady píšou tyhle blbosti, by automat vyhovoval, protože s fofrklackem v pravý ruce bys skončil v příkopě, jak bys nevěděl, co dělat dřív. Jestli točit volantem, šlapat na plyn, nebo řadit. Pokud bys vůbec dokázal z toho auta dostat 50% jeho schopností. Já si taky myslel, jak umím řídit, než mě pak na okruhu s III. svezl 17ti letý kluk, co jezdí závody... Víš kulový o tom, co ten HH dokáže. A je jedno, jestli Clio RS, nebo 208 GTi a pod...
Víš, pokud Renault chtěl značku RS dostat k více lidem, protože Clio RS III. byl sice vynikající, ale prodeje vázly, musel udělat pár ústupků. A vsadím boty na to, že i kdyby přišlo Clio IV.RS s manuálem s motorem 230k, stejně to dost lidem nebude po chuti...
A že Clio RS přišlo o atmosféru a přešlo na turbo? No taky mi to radost nedělá, ale lepší už to nebude. Doba je taková.
Tak příště zkus nejdřív něco vyzkoušet, než začneš hodnotit, jaký má auto duši... A nebo se projeď stodvácou, ta má rovnou 4 a jednu pod kufrem. Hlavně ti přeju, abys nesklouznul mezi elitu, jakou je zde šéfdesignér GTI, globalekonom Ada, a světaznalec jossalito... 😉
Já už to tady psal, že u jedný značky se univerzálnost a denní použití u HH bere jako naprostý plus, u jiný je to totální degradace třídy HH...
A já musím říct, že dávám palec nahoru pro Renault, kterej dokáže přiznat, že udělal chybu, a že je možné, že jí napraví. Jsou automobilky, co chybu nepřiznaj nikdy, a i kdyby vyrobily větší a víc se se.oucí šrot, vždycky to budou zatloukat.
Hele, Jirka Krampol je taky zábavnej... >😁 A když si do trabanta vezmu přenosný DVD, taky v tom autě bude zábava... 😉 Ona je zábava a zábava. Tobě evidentně stačí koukat na ty Vohlý Widle... >😁
PS: Největší zábava za volantem MRS je ve chvíli, kdy vidíš ve zpětnym zrcátku udivenej výraz řidiče GTI, co zjistil, že s těma německýma kW je vlastně na tý silnici až druhej... 😁
Výraznější "zábavu" nečeká nikdo od běžných modelů, což platí stejně pro VW, jako pro Renault. Naopak u HH je očekávání určité míry "zábavnosti" přirozené., a to opět u obou značek. Objektivně poměřovat míru tzv. zábavnosti je poměrně subjektivní záležitost, ale dá se docela objektivně říct, že vozy RenaultSport (zejména ve vezích CUP) jsou tradičně ultimativnější (viz i časy na ringu), než klasické HH, jako je GGTI, nebo FoST.
Jinak viz 10:50
Srovnání s předchozími generacemi je tedy přirozenou součástí hodnocení generace aktuální.
A jak správně píšeš, CRS/MRS má už svůj okruh zákazníků, kterému jejich (pro ně již typické) vlastnosti vyhovují/vyhovovaly a stejně tak je tomu i u zákazníků GGTI.
Podle tvé "jednoduché logiky" nemají např. srovnávací testy hh (ale i sportovních aut) vůbec žádný význam/smysl, stačí přece pouze změřit časy na ringu a máme jejich celkové konečné pořad jak na podnosu. 8-s
P.S. Když si budeš vybírat partnerku, taky si necháš hlavně změřit za kolik uběhne kolečko na stadionu?
HH mezi auty nejsou ekvivalentem atletů mezi lidmi, to je právě od začátku tvůj fatální omyl. Od toho jsou ryze sportovní vozy, ke kterým má jakýkoli sériový hb/hh logicky daleko.
A pokud zůstaneme u srovnání se ženami, pak je hh ekvivalentem ženy která umí prakticky "vše" (v dobrém smyslu slova) , je milá/pohledná, vstřícná, spolehlivá, rychlá a umí pobavit i uvařit...
Ale není ani tak rychlá jako Jarmila Kratochvílová (naštěstí ani tak "krásná"), není to miss world a není to ani profesionální bavič(ka), ani profesionální kuchař(ka)...
To s automatem nebo manuálem nijak nesouvisí, motor v C4RS má taky gradaci výkonu a je potřeba ho točit (dole je poměrně líný). A řadí se tam při sportovní jízdě pochopitelně taky manuálně, takže jediný rozdíl je, že je samotný akt přeřazení o něco jednodušší. Což v reálu nevadí nebo je spíš dobré, protože s vypnutou stabilizací má člověk plné ruce práce, aby auto udržel na silnici.
Nebude to náhodou tím, že v reálu si lidi logicky nekupují nové hh na honění časů na ringu, tedy nikoli primárně pro jejich ultimativnost, ale univerzálnost a hledí přitom na tak "nepodstatné" věci jako je přijatelná míra komfortu, zpracování, ergonomie interiéru atd.
Jenom si sedni do aktuálního GGTI a bezprostředně přesedni do MRS. Ano, MRS je OK, ale GTI je tady prostě jinde, v tomto ohledu s ním má "problém"i kompaktní prémie (kromě A3). Stejně tak možná míra komfortu je u GTI s víceprvkem vzadu a možným DCC i se 17" koly s MRS velmi těžko srovnatelná.
A jel si někdy ostře v GGTI? Tam je taky vše OK.
A když chceš manuál, můžeš ho mít, stejně tak dvojspojku, 3, nebo 5 dveří, adaptivní podvozek, adaptivní tempomat... atd. atd.