Novinky
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
na kterých ti skoci cervena když se k nim blížíš, a když nejedes vic jak mas, tak po nejaky době skoci zelena.
ridic, kterej to nezna, tak zacne brzdit, ten kdo to zna, tak tomu necha volnej prubeh, protože vi, ze za chvili skoci zelena a v tom okamziku muze slapnout na plyn
ridic, kterej to nezna, tak zacne brzdit, ten kdo to zna, tak tomu necha volnej prubeh, protože vi, ze za chvili skoci zelena a v tom okamziku muze slapnout na plyn
to si zase nejaky aktivni politk stavi pomnicek ve jmenu bezpecnosti. Jak to dopadlo s kruhacama - je jich plna pr.el a to na mistech, kde to akorat brzdi dopravu. Doufejme, ze tohle se nestane dalsi "nutnou" investici, do ktere se nalejou miliardy a ve vysledku to bude akorat k vzteku.
To, ze su cesty plne dier, vytlkov a inych "spomalovacov" na kazdom kroku, tak na to peniaze niesu!
Česká zem to nikdy neměla jednoduché, další zlořád útočí. Vysouvací stěny a padací propadla mají smysl pro násilné zastavení auta uvnitř v chráněných areálech typu Buckinghamský palác nebo Pentagon. Na běžné silnici je toto hienizmus! Snad do toho děcka nasypou škváru a vyřadí to. Jinak budu muset nechat sedan doma a zabavit mé paní SUV.
Že se dálnice s cenou 300% musí po roce opravit nechává chladné všechny, ale cpát na cestu co nejvíc hovadin to jo. U nás zase narvali průběžný hrb ať se nepředjíždí přes tramvajový pás. Vzhledem k tomu že na okraji vozovky co chvíli někdo stojí, tak se to celé ucpe. Výsledek je, že si řidiči najedou na tramvajový pás hned na začátku a přejedou po něm celou vzdálenost. Zklidňování dopravy je chorý fenomén těch, které by většina řidičů z povolání minimálně zavěsila do průvanu.
Že se dálnice s cenou 300% musí po roce opravit nechává chladné všechny, ale cpát na cestu co nejvíc hovadin to jo. U nás zase narvali průběžný hrb ať se nepředjíždí přes tramvajový pás. Vzhledem k tomu že na okraji vozovky co chvíli někdo stojí, tak se to celé ucpe. Výsledek je, že si řidiči najedou na tramvajový pás hned na začátku a přejedou po něm celou vzdálenost. Zklidňování dopravy je chorý fenomén těch, které by většina řidičů z povolání minimálně zavěsila do průvanu.
A pozrime sa , našiel som prvé pozitívum môjho bydliska, a je ním východ východného Slovenska, 1 kilometer vzdušnou čiarou od Ukrainy. Prečo ? V okolí nie sú žiadne semafory, spomaľovacie prahy ( retardéry ) ani iné podobné výmysli, nie to ešte aktívne spomaľovacie prahy, tie kým sa k nám dostanú, buď budem už po smrti alebo do tej doby budú autá s možnosťou preletu prekážky na ceste >😁
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
v týhle zemi už se neví jak a kde ty peníze rozkrást . vymejšlej se turbo kraviny místo toho aby se udělalo to co je opravdu potřeba viz naše slavná D1 , pořád nějaký vychytávky ze světa ale pořádnej asfalt se tady vyrobit neumí nebo on by se uměl ale těch peněz .... a tak tedka se utopí miliardy korun několik šťastlivců si namastí kapsy , za čas se ukáže že je to úplnej nesmysl že to nic nezlepší životy to nezachrání , začne se to rozpadat údržba super drahá a tak se to bude ze silnic zase vytrhávat a ti co za to jsou zodpovědní o těch už se nikdy nedovíme ti už budou někde na Mallorce cucat koktejly .
Pořád a pořád dokola....
Pořád a pořád dokola....
Pokud by takové prahy byly dobře označeny a dejmetomu měly tak 10% toleranci u maximální povolené rychlosti, tak proč ne. Alespoň se vyhnu skákaní na zpomalovacích prazích.
Cyklisty neberu jako argument - kdo má problémy objet podobnou věc, tak už beztak musí být obouchaný od padání do děr na silnicích apod. Ale upřímně - výdaje na takový systém musí být ohromné, když ještě započteme nutnost postarat se o automaticky fungující ovladače ve všech sanitách, policejních a hasičských vozech.. (ačkoli je fakt, že v současnosti se prahům beztak nevyhnou). Je otázkou, zdali mají ty výhody takovou cenu.
Cyklisty neberu jako argument - kdo má problémy objet podobnou věc, tak už beztak musí být obouchaný od padání do děr na silnicích apod. Ale upřímně - výdaje na takový systém musí být ohromné, když ještě započteme nutnost postarat se o automaticky fungující ovladače ve všech sanitách, policejních a hasičských vozech.. (ačkoli je fakt, že v současnosti se prahům beztak nevyhnou). Je otázkou, zdali mají ty výhody takovou cenu.
Na tomhle skvělém vynálezu mi vadí úplně všechno😒br />
1. Konstrukce
Co tahle genialita udělá, když vypadne elektrika ve spodní poloze? To tam jako budou pak všichni rozbíjet auta? Nebo přijde úředník s páčidlem, aby to přehodil do horní pozice?
2. Dopad na okolí
Dovede si někdo představit, jaká rána to bude, když do toho někdo najede? Chce někdo podobnou pitomost před svým domem, aby to pak v noci poslouchal?
3. Cena
Co takhle ze ty peníze opravit pár děr na našich tankodromech?
4. Základní myšlenka
Tady vůbec nejde o to, aby někdo při porušení předpisů dostal spravedlivý trest. Tohle je šikana! Proč? Protože neexistuje možnost obhajoby. Jedeš rychle? Prásk! Dobře ti tak! Že zrovna vezeš manželku do porodnice? Trhni si nohou, koho to zajímá?
Závěr😒br /> K čemu taková věc, když existují i jiná řešení? Zpomalovací semafory, stacionární radary... Ale chápu, že chudý úředník potřebuje bakšiš za zprostředkování nějaké další zakázky.
1. Konstrukce
Co tahle genialita udělá, když vypadne elektrika ve spodní poloze? To tam jako budou pak všichni rozbíjet auta? Nebo přijde úředník s páčidlem, aby to přehodil do horní pozice?
2. Dopad na okolí
Dovede si někdo představit, jaká rána to bude, když do toho někdo najede? Chce někdo podobnou pitomost před svým domem, aby to pak v noci poslouchal?
3. Cena
Co takhle ze ty peníze opravit pár děr na našich tankodromech?
4. Základní myšlenka
Tady vůbec nejde o to, aby někdo při porušení předpisů dostal spravedlivý trest. Tohle je šikana! Proč? Protože neexistuje možnost obhajoby. Jedeš rychle? Prásk! Dobře ti tak! Že zrovna vezeš manželku do porodnice? Trhni si nohou, koho to zajímá?
Závěr😒br /> K čemu taková věc, když existují i jiná řešení? Zpomalovací semafory, stacionární radary... Ale chápu, že chudý úředník potřebuje bakšiš za zprostředkování nějaké další zakázky.
No mě napadlo jak často budou mít vymlácený podvozky sanitky, cajti, hasiči... navíc je pravda, že když to bude samá elektronika, jednou se to prostě pokazí a pak teprve začne zábava..
tyhle auta sou vybavený většinou nějakym vysílačem nebo čim, kterej jim dává zelený apod.
Zajímavej je ale bod 4 - nejsem právník, ale toto je stejné jako kdybych na ulici třeba napsal sprostý slovo na nějakou výlohu a policajt za mnou by mě hned trefil tomfou po hlavě. Prostě za přestupek "mimoprávní" potrestání. Nebo myslí zákon na takové věci, neví někdo?
Zajímavej je ale bod 4 - nejsem právník, ale toto je stejné jako kdybych na ulici třeba napsal sprostý slovo na nějakou výlohu a policajt za mnou by mě hned trefil tomfou po hlavě. Prostě za přestupek "mimoprávní" potrestání. Nebo myslí zákon na takové věci, neví někdo?
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
je v textu popsáno.
V textu je jenom napsáno, že složky IZS budou vybaveny dálkovým ovládáním. Mě by zajímalo jestli vybavěj jenom složky z okolí, nebo třeba z celé ČR (mezikrajská výpomoc, převozy, apod.). Tak jako tak můžeme uvedenou cenu zdvihnout mnohonásobně jen za tyhle dálkáče.
PS: nevíte kde si je může koupit normální smrtelník? >😁 >😁
PS: nevíte kde si je může koupit normální smrtelník? >😁 >😁
Tak předně - abych spáchal přestupek, nestačí jen formální naplnění obsahu popisu silničního přestupku, ale musí tam být prvek ohrožení společnosti. Takže pokud se v noci na vjezdu do obce, kde nikde ani noha, protože všichni sledují MS v hokeji, projedu přes příčný práh 70 km/h, tak nemám být za co trestán. Pokud si při tom poškodím vůz, můžu se domáhat úhrady škody.
Za druhé - jak by příčný práh fungoval v zimě? Přimrzání, voda, sůl, marast...
Za třetí - co přetížené kamiony? Ten práh odrovnají během půl roku...
Za čtvrté - nic není neomylné, ani tento práh
Není to nic než brutalita a demonstrace dozorové státní moci. Mmj. existuje nějaká norma, která říká, kolik cm nerovnosti je na povrchu silnice přípustné. Kdyby se do toho nějaký právník obul, věřím, že vymůžou náhradu škody i za jízdy po D1...
Osobně navrhuji na radar napojit SCUD, pokud pojede silniční gangster rychleji, bude náležitě potrestán >😒] 8-s
Každý zpomalovací práh je nesmysl, a takovýto typ non-plus-ultra. Zpomalovací prvek v 99% jen supluje nedisciplinovanost a nevychovanost řidičů. Tam je problém.
A stejně to dopadne tak, že každý bude muset mít povinně v autě GNSS+IMU modul, podle kterého se bude vybírat mýto a podle kterého nás bude velký bratr sledovat...
Za druhé - jak by příčný práh fungoval v zimě? Přimrzání, voda, sůl, marast...
Za třetí - co přetížené kamiony? Ten práh odrovnají během půl roku...
Za čtvrté - nic není neomylné, ani tento práh
Není to nic než brutalita a demonstrace dozorové státní moci. Mmj. existuje nějaká norma, která říká, kolik cm nerovnosti je na povrchu silnice přípustné. Kdyby se do toho nějaký právník obul, věřím, že vymůžou náhradu škody i za jízdy po D1...
Osobně navrhuji na radar napojit SCUD, pokud pojede silniční gangster rychleji, bude náležitě potrestán >😒] 8-s
Každý zpomalovací práh je nesmysl, a takovýto typ non-plus-ultra. Zpomalovací prvek v 99% jen supluje nedisciplinovanost a nevychovanost řidičů. Tam je problém.
A stejně to dopadne tak, že každý bude muset mít povinně v autě GNSS+IMU modul, podle kterého se bude vybírat mýto a podle kterého nás bude velký bratr sledovat...
Však by takové zařízení muselo nejdříve projít testy, takže bych se teď neděsil toho, jak bude fungovat v zimě či pod velkým zatížením.
Každopádně žádný příčný práh nesupluje nedisciplinovanost. Pouze je jejím důsledkem. Ostatně, sám píšeš, že ti přijde normální jet 70kou v noci v obci, neb předpokládáš, že všichni sedí u hokeje... jak tedy postupovat ve snaze ukáznit řidiče, když ne podobnou cestou?
Každopádně žádný příčný práh nesupluje nedisciplinovanost. Pouze je jejím důsledkem. Ostatně, sám píšeš, že ti přijde normální jet 70kou v noci v obci, neb předpokládáš, že všichni sedí u hokeje... jak tedy postupovat ve snaze ukáznit řidiče, když ne podobnou cestou?
Práh bude stejně jako práh běžný označený značkou, tzn je úplně jedno, jestli vletíš v 70 km/h na běžný práh nebo na tento, hubu a auto si rozbiješ úplně stejně, tak jako tak tvá blbost. Každý normální před prahem zpomalí, proč ne tady. Navíc pravy nejsou umisťované např na hlavní cesty (průtahy, hlavní třídy atd), ale na cesty problémové, kde jede auto občas a je potřeba, aby opravdu jelo pomalu (školy, nemocnice, obytné zóny atd), tzn nepředpokládá se zabrždění dopravy, tvorba kolon atd.
A až budeš po někom vymáhat škodu za to, že jsi jel v obci o 20 více a poškodilo se ti auto, moc rád se na to přijdu podívat, ta obhajoba vysoké rychlosti by mě zajímala
O zimu se neboj, přišli s tím skandinávci, kdo jiný je na zimu povovlanější?
Kamiony jsou i ve Skandinávii a navíc to bude stejně jako normální prahy na bočních komunikací, kde ten nákladní provoz není vysoký
Ten omyl bych chtěl vidět, toto není solární tabulka na vjezdu, toto bude i s kamerou atd - kolik je reklamací na policejní radary? Asi žádná (oprávněná), co?
Řekni prosím číslo normy, kde to je popsáno, děkuju...nic takového samozřejmě není, povrch komunikace má být rovný a případný výškový rozdíl musí být označen (práh, sjezd atd), což toto označeno bude.
Každý dobře umístěný práh je to nejjednodušší, co se dá na hovada tvého typu vymyslet. Zpomalovací prvek 99% nedispiclinovaných řidičů usměrní, to jedno procento po prvním přelétnutí dobře vychová, lepší než pokuta nebo dobře mířená facka.
Ten poslední výlev nehodnotím
A až budeš po někom vymáhat škodu za to, že jsi jel v obci o 20 více a poškodilo se ti auto, moc rád se na to přijdu podívat, ta obhajoba vysoké rychlosti by mě zajímala
O zimu se neboj, přišli s tím skandinávci, kdo jiný je na zimu povovlanější?
Kamiony jsou i ve Skandinávii a navíc to bude stejně jako normální prahy na bočních komunikací, kde ten nákladní provoz není vysoký
Ten omyl bych chtěl vidět, toto není solární tabulka na vjezdu, toto bude i s kamerou atd - kolik je reklamací na policejní radary? Asi žádná (oprávněná), co?
Řekni prosím číslo normy, kde to je popsáno, děkuju...nic takového samozřejmě není, povrch komunikace má být rovný a případný výškový rozdíl musí být označen (práh, sjezd atd), což toto označeno bude.
Každý dobře umístěný práh je to nejjednodušší, co se dá na hovada tvého typu vymyslet. Zpomalovací prvek 99% nedispiclinovaných řidičů usměrní, to jedno procento po prvním přelétnutí dobře vychová, lepší než pokuta nebo dobře mířená facka.
Ten poslední výlev nehodnotím
Lidská pitomost a sebemrskačství je skvělá. Logika jde bokem. Jinak by ti došlo, že prahy okolo přechodu znamenají jen to, že auta jedou pomalu PO přechodu (ne před což by bylo potřeba) a lidé musí ty auta ssunoucí se po přechodu k dalšímu hrbu obcházet. Následně dnešní auto zrychlí na 50 na 3-5metrech. A když je hrb před školou, tak si piš, že děcka tam lítaji 50m okolo přechodu. Takže snad jediný účel je, že auta jedou pomalu kolem policajta, co tam dělá děckam šaška.
Nejak nechápu, kam míříš - jakože je práh hned před a za přechodem? No a kam bys ho chtěl v tomto případě umístit? 100m před a 100m za? Dáváš ho snad tam, kde chceš, aby jelo auto pomalu. Že běží děcka kdekoliv není přece chyba řidiče. A propos, u škol existuje velice často omezení na 30 a kdo ho dodržuje, že...
Hlavně z toho zas nedělejte kovbojku, týká se to průjezdů nepovolenou rychlostí a nebude to nastavené na 53, bude to tak 60+, ani úředník ani policajt zas takový blb_ec není, ostatně ani to, že se někdo jen tak rozhodne něco udělat, neznamená, že toto nemusí projednávat s x ostatníma lidma, na tomto musí být všeobecná shoda, nehodnoťte něco, čemu nerozumíte...
Hlavně z toho zas nedělejte kovbojku, týká se to průjezdů nepovolenou rychlostí a nebude to nastavené na 53, bude to tak 60+, ani úředník ani policajt zas takový blb_ec není, ostatně ani to, že se někdo jen tak rozhodne něco udělat, neznamená, že toto nemusí projednávat s x ostatníma lidma, na tomto musí být všeobecná shoda, nehodnoťte něco, čemu nerozumíte...
Problém je, že tohle namá s policejním radarem nic společného.
Jsi si tím absolutně jistý? Solární tabulka je čistě orientační, toto bude muset být sakra přesné, tzn nejde použít jiná technologie než jako má policejní radar (ostatně jiná technologie ani není, že, jde jen o přesnost). Nemluvím o fotkách, mluvím o měření
Na 99% si jistý jsem a to na základě zkušeností s radary řízenými semafory. Technologie jako taková přesná samozřejmě je, ale záleží na nastavení a je jedno jestli záměrně a nebo mylně chybném. Ve svém okolí znám několi semaforů, které jsou špatně nastaveny. Byl o nich i článek a dokonce mám pocit, že i zde. Největší "odchylka" byla změřena v Dolních Břežanech, kde na 50 semafor zastavoval provoz červenou již při 42km/h. Tedy jedeš podle předpisů a jsi zastaven a nebo jedeš podle předpisů a dostaneš fotku za jízdu na červenou. Paráda, ne. Otázkou je, jestli je to jen neschopnost/neochota měřící radar správně nastavit a nebo záměr. Tak jako tak je tohle přesně ten důvod proč z toho nejsem nadšen.
Nelze než nesouhlasit.
Rozdíl mezi klasickým prahem a touto zhovadilostí je ten, že klasický práh se dá třeba před školu do nějaké vedlejší ulice. Na hlavním tahu jsou velmi výjimečně. Ale tohle automatické propadlo úředník klidně dá na ten hlavní tah. Bude argumentovat tím, že reaguje cíleně, takže nebude způsobovat dopravní komplikace. Proto taky mluví o dálkovém ovladači pro sanitky nebo hasiče.
Ad obhajoba vysoké rychlosti. Možná to je pro tebe novinka, ale něco takového je naprosto běžné. Když třeba někoho vezeš do nemocnice. A pamatují na to i zákony, jde o "krajní nouzi". Viz např.
[odkaz]
Rozdíl mezi klasickým prahem a touto zhovadilostí je ten, že klasický práh se dá třeba před školu do nějaké vedlejší ulice. Na hlavním tahu jsou velmi výjimečně. Ale tohle automatické propadlo úředník klidně dá na ten hlavní tah. Bude argumentovat tím, že reaguje cíleně, takže nebude způsobovat dopravní komplikace. Proto taky mluví o dálkovém ovladači pro sanitky nebo hasiče.
Ad obhajoba vysoké rychlosti. Možná to je pro tebe novinka, ale něco takového je naprosto běžné. Když třeba někoho vezeš do nemocnice. A pamatují na to i zákony, jde o "krajní nouzi". Viz např.
[odkaz]
Když před ním budou všichni preventivně zpomalovat, tak se mine účinkem, ne? To tam můžeš dát 20 a hlídku s radarem. Nebo silnici totálně rozkopat (třeba ji vyfrézovat ala šachovnice), aby po ní nikdo nemohl jet rychleji než krokem.
"ale na cesty problémové, kde jede auto občas a je potřeba, aby opravdu jelo pomalu (školy, nemocnice, obytné zóny atd), tzn nepředpokládá se zabrždění dopravy, tvorba kolon atd." - to je hloupost. Prahy jsou kolikrát kolem přechodů na tazích, kde jezdí MHD. Ani magistrála, ani ulička u nemocnice, prostě normální silnice spojující městské části.
Co se týče reklamací, už jsem se s tím setkal, nicméně to prý nemá smysl řešit a je jednodušší využít nějakou kličku, než se s nimi dohadovat, že zařízení naměřilo naprostý nesmysl.
"ale na cesty problémové, kde jede auto občas a je potřeba, aby opravdu jelo pomalu (školy, nemocnice, obytné zóny atd), tzn nepředpokládá se zabrždění dopravy, tvorba kolon atd." - to je hloupost. Prahy jsou kolikrát kolem přechodů na tazích, kde jezdí MHD. Ani magistrála, ani ulička u nemocnice, prostě normální silnice spojující městské části.
Co se týče reklamací, už jsem se s tím setkal, nicméně to prý nemá smysl řešit a je jednodušší využít nějakou kličku, než se s nimi dohadovat, že zařízení naměřilo naprostý nesmysl.
Pokud jde o nekvalitu silnic, důležité je, žes nemohl překážku (díru, práh) čekat. Na celkově rozbité silnici se náhrady jen tak nedomůžeš, protože je prostě celá rozbitá a měl jsi přizpůsobit jízdu stavu. Když ale bude díra na pěkné silnici, máš dobré šance - za určitých okolností ti náhradu uznají, i když bude řádně vyznačena. Pokud ten práh označí, tudy asi cesta nepovede (za předpokladu, že tenhle výmysl vůbec schválí). Mohla by, ale nebude to nejjednoduší.
Spíš bych viděl cestu z toho hlediska, že jde o trestání - z pohledu systému jedeš rychle, tedy ti úmyslně způsobí škodu na voze. To podle mne není korektní princip. Když už jsme u automatizovaných systémů, správný princip je přestupek zdokumentovat a dát ti možnost se hájit ve správním řízení, popřípadě u správního soudu. Podle mne je to prostě pochybné. Navíc by ti museli dokázat, že jsi skutečně jel rychleji, kdyby ses s nimi přetahoval o náhradu škody. Z toho, co jsem o tomhle zařízení četl, není zřejmé, jak to budou mít podchycené.
Co se týče porušování rychlosti, tady si člověk musí dávat pozor na značky. U značek je presumpce správnosti - umístění značky je úkon správního orgánu; porušení značky na pokutu tedy stačí bez dalšího dokazování; můžeš se ale vozit po tom, jestli značení splňuje dané normy, nebo i napadnout samotné značení - jen nevím, jestli ti to pomůže u přestupku, který jsi už spáchal, jak bys soudce přesvědčil, žes mohl něco takového usoudit z poza volantu. Jak jsem již napsal výše, zákon ti umožňuje překročit povolenou rychlost, ale pouštíš se tím na tenký led.
Spíš bych viděl cestu z toho hlediska, že jde o trestání - z pohledu systému jedeš rychle, tedy ti úmyslně způsobí škodu na voze. To podle mne není korektní princip. Když už jsme u automatizovaných systémů, správný princip je přestupek zdokumentovat a dát ti možnost se hájit ve správním řízení, popřípadě u správního soudu. Podle mne je to prostě pochybné. Navíc by ti museli dokázat, že jsi skutečně jel rychleji, kdyby ses s nimi přetahoval o náhradu škody. Z toho, co jsem o tomhle zařízení četl, není zřejmé, jak to budou mít podchycené.
Co se týče porušování rychlosti, tady si člověk musí dávat pozor na značky. U značek je presumpce správnosti - umístění značky je úkon správního orgánu; porušení značky na pokutu tedy stačí bez dalšího dokazování; můžeš se ale vozit po tom, jestli značení splňuje dané normy, nebo i napadnout samotné značení - jen nevím, jestli ti to pomůže u přestupku, který jsi už spáchal, jak bys soudce přesvědčil, žes mohl něco takového usoudit z poza volantu. Jak jsem již napsal výše, zákon ti umožňuje překročit povolenou rychlost, ale pouštíš se tím na tenký led.
...už vidím řidiče sanitky jak spěchajíc s urgentním případem neustále mačká RC, aby nenechal kola v týhle jámě.
Za pár let tu vyjde článek o tom, že pokud jedete 50km/h a jste slušný, nic vám nehrozí...v opačným případě vám vystřelí mozek z hlavy a vozidlo bude zabržděno záchrannou sítí.
Je to samozřejmě nesmysl dokazující jak moc se některý lidi nudí, přesto se tu najdou nadšenci, který hýkají blahem.
_MT má pravdu, že radarovej semafor naruší plynulost, ale citlivě umístěnej (školy apod.) je podle mě lepší...o průjezdových obcích se ani nebavím.
Za pár let tu vyjde článek o tom, že pokud jedete 50km/h a jste slušný, nic vám nehrozí...v opačným případě vám vystřelí mozek z hlavy a vozidlo bude zabržděno záchrannou sítí.
Je to samozřejmě nesmysl dokazující jak moc se některý lidi nudí, přesto se tu najdou nadšenci, který hýkají blahem.
_MT má pravdu, že radarovej semafor naruší plynulost, ale citlivě umístěnej (školy apod.) je podle mě lepší...o průjezdových obcích se ani nebavím.
V neděli jsem se vrátil z dovolené po Francii, kde jsem jezdil hlavně po okreskách. Ve většině obcí měli asfaltové hrby přes celou šířku vozovky, délkou 4-5m a přes ně přechod pro chodce. Hrby jsou tak vysoké, že jen imbecil by tam jel rychle, před každým hrbem je značka hrbu a 30km. A jsou tak často za sebou, že se moc nevyplácí zrychlovat. Nikdo tam nejezdí tak rychle, jinak by si zrychtoval auto. Sice jsou tam vidět škrábance od podvozku, ale to je blbost daného řidiče. A určitě je to levnější než tenhle technologiský výmysl. No a po téhle zkušenosti z okreskama ve Francii si příště radši připlatím za jízdu po dálnici, než abych se kodrcal po okreskách a dědinách, kde jsou samé hrby. S plně naloženým autem to je opravdu "zábava".
To je zase parchantovina fungující v zemi kde mají úplně jiné silnice, mentalitu, fnance atd.
Šmejdi z actibump.cz
Šmejdi z actibump.cz
Zase si někdo chce nahrabat kapsu. O nějakou bezpečnost vůbec nejde. Místo aby staviti dálnice, vyplácnou miliony neli miliardy za zpomalovací práhy.
Pokud dítě vyběhne prudce mimo přechod tak na klasickem prahu nejde brzdit ani ve 30tce!!! Dítě tak srazíte i když na normálni cestě by se vozidlo zastavilo. V praxi se tak jedna o omezení na 5km/h, které dnešní auta srovnaji na libovolnou rychlost během 2-3m, tedy mnohdy dříve, než je vlastní přechod 😡 Tyto kovové desky rovněž znemožní brždění a to nejen motorkářům, ale i autům a to v místě, kde naopak je mnohdy třeba prudce zastavit. navíc auta po nich pojedou 50km/h a ne 5km/h. A kdo bude řešit propad v 49km/h a poškození vozidla netuším 😡
A to nemluvím o módě dávat do cesty betonové objekty s je mizerným označením. To už by snad mělo jit klasifikovat jako veřejné ohrožení!
Boze ta toto je strasna kokocina. V zime to bude vyhrievane aby to nemrzlo?(-dalsie naklady na prevadzku) Ked sa budu solit cesty, ako dlho to vydrzi?
V Presove sa rozmohol dalsi famozny napad. Dat toten gumovy zlto-cierny retarder pred stopku. Cize ide retarder, prechod pre chodcov a stopka. U nas v Kosiciach do podzemnych garazi v Auparku dali tote male retardery. Na kiho frasa...
V Presove sa rozmohol dalsi famozny napad. Dat toten gumovy zlto-cierny retarder pred stopku. Cize ide retarder, prechod pre chodcov a stopka. U nas v Kosiciach do podzemnych garazi v Auparku dali tote male retardery. Na kiho frasa...
Už nás sledujou na každém kroku, odposlouchávaj kde se dá, nyní nám budou rozbíjet auta a nakonec nám zakážou dejchat. A pak že komanči byli ženský od vepřového.
O cyklisty bych se taky nebal, jak vidno dle foto, není to úplně do krajnice. A motorkáři si budou muset dát o něco větší pozor než auta, aby nejeli moc rychle. Však značka příčný práh tam stejně bude.
Ale teda drahé je to hodně a pro naše skromné české rozpočty se to moc nehodí.
Zpomalovací semafory, které jsou dnes celkem IN, nejsou taky levnou záležitostí. Navíc postihují i ty co nic neprovedli, jen náhodou jedou za někým kdo byl rychlejší a musí si taky odstát červenou. Nemluvě o tom, že málokde je umí kloudně nastavit.
Takže ty aktivní prahy vlastně nejsou až tak blbé.
krasna modelova situace, motorkare to muze natolik rozhodit, ze strati nad stojem kontrolu, polozi ho a muze ho klidne poslat mezi lidi, to same pneu u auta, muze se klidne stat ze proste pneu nevydrzi tu ranu a ridic tak muze s autem skoncit i na chodniku kde jsou lidi, a kdo bude v tu chvili odpovednej?
a jak hrozne funguji ty ukazovace rychlosti/radary radsi ani netřeba zminovat, vim o dvou které me pravidelne ukazuji totalni nesmysl, netusim na jakem principu funguji, ale pokud me jeden ukaze při rozjezdu ze moje A6 zvladne na 50 metrech 150+km/h (jednou me dokonce ukazala jen E, asi si myslelo ze jedu přes 199) a druhej v Praze me pravidelne ukazuje o cca 45km min nez me ukazuje GPS >😁
Ta rána do podvozku bude od aktivního prahu menší než od těch co se bežně používají. Ten hlavní rozdíl je jen v tom, že tu ránu nedostane každý.
Tu modelovou situaci bych mohl použít na jakýkoli pevný zpomalovací práh a to jich jsou po celé zemi tisíce. A když to prošlo u nich, projde to i u těchto.
"Nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky" funguje skoro na všechno.
mimochodem staci se podivat v jakem stavu jsou kupříkladu kanaly třeba po 1 roce uzivani silnice, bud jsou propadle, nebo naopak o 1-2 cm vycnivaji, to same ceka zrejme i tento nesmysl
tohle je proste nebezpecne a to nejen pro samotne ridice, ale nakonec i pro ty co jdou okolo, kdyby nato místo radsi poridili za ty prachy normalni stacionarni radar, udelali by mnohanasobne lip :-!
ja tuhle metodu občas pouzivam, der hlavne na jare jsou 3 pr.... a je to docela ucinna metoda jak se lepice zbavit..
Aktivní prahy mohou vypadat jako dobrý nápad, ale jen tak vypadají. Pro mne je prostě 6 cm moc. U klasického prahu alespoň vím, na čem jsem. Hlavně se mi nelíbí myšlenka automatického trestání. Zákon ti umožňuje za určitých okolností jet rychleji. To počítač nedokáže posoudit. A občas naměří úplné nesmysly (neříkám, že tenhle konkrétní systém, ale mám své pochybnosti). Vůbec myšlenka zpomalovacích prahů je zvrácená - zvedání bezpečnosti přidáváním překážek na silnici. To můžeme zrušit povinnost záplatovat/ udržovat silnice a ještě ušetříme. Kromě toho, že je to naprosto na hlavu, jde podle mne i o diskriminaci - nemáš dostatečnou světlou výšku, máš smůlu.