Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia Combi vs. Ford Focus, Kia Cee’d, Opel Astra ST a VW Golf

Kus dobrého auta za poctivé peníze? To Škodovka umí. Jenže když proti Octavii Combi postavíte podobně drahý a pohodlnější Volkswagen Golf Variant, souboj se rázem přiostří...
Zpět na článek
18. 9. 2013 08:16
18. 9. 2013 09:33
18. 9. 2013 08:17
18. 9. 2013 08:49
18. 9. 2013 09:34
18. 9. 2013 08:35
18. 9. 2013 08:57
18. 9. 2013 09:20
18. 9. 2013 10:17
18. 9. 2013 12:29
18. 9. 2013 10:48
18. 9. 2013 11:24
18. 9. 2013 12:42
18. 9. 2013 19:18
18. 9. 2013 13:00
18. 9. 2013 19:25
18. 9. 2013 16:03
19. 9. 2013 09:05
18. 9. 2013 10:29
18. 9. 2013 12:34
18. 9. 2013 15:57
18. 9. 2013 16:08
18. 9. 2013 16:15
18. 9. 2013 17:00
18. 9. 2013 17:03
18. 9. 2013 17:25
18. 9. 2013 18:39
18. 9. 2013 18:58
19. 11. 2013 15:20
18. 9. 2013 14:46
18. 9. 2013 08:16
Kecy
Vítězové jsou daní. Coctavka ma super pero ani.lol :-! >:D :-! :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2013 09:33
Re: Kecy
Přelož mi to prosím. :-) Díky.
18. 9. 2013 08:17
Chybí
>:D v :-!
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2013 08:49
Re: Chybí
Rád bych ti porozumněl :-)
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2013 09:34
Re: Chybí
On pohulil. Silný matroš, wow !!!!!!!!!!
Avatar - sargis
18. 9. 2013 08:35
Nerozumiem...
podobny test bol v casopise cca. pred dvoma mesiacmi. Kvoli Golfu sa test robil znovu???
Rozbalit vlákno
4
18. 9. 2013 08:41
Re: Nerozumiem...
comu sa cudujes, poradie je jasne
golf
octa
focus
astra/ceed
18. 9. 2013 08:57
Re: Nerozumiem...
Jo, ten článek si pamatuju jenom matně, ale myslim, žes to trefil.. poslední je určitě Astra. Pak si vybavuju tu poznámku, jakej velkej náskok má ta první dvojička na ostatní.. a že Focus/Kia to měly fakt hodně o prsa.
Mimochodem ta Astra mě celkem mrzí.. měl jsem ji přesně v týdle konfiguraci s dvoulitrovym dieselem pučenou na tisíc kiláků po dálnici a bylo to velmi příjemný auto, troufám si tvrdit, že odhlučněním a pohodlím lepší, než ten Golf. Spotřeba taky slušná, na to, že je těžká jako prase. Úplně jsem sice nepochopil ty kličky oken vzadu a interiér je slabota. Nemyslim ergonomicky, to mi nevadilo, spíš tvrdý plasty a subjektivní "levnost" zpracování, ikyž nic nevrzalo. Golf je rozhodně komplexnější, ale i nákup tý furt poslední Astry se dá obhájit..
14. 2. 2014 14:23
Re: Nerozumiem...
Astra a Golf se nedají porovnávat. Mám teď Golfa VI a v benzínu nejde motor slyšet, odhlučnění ve třídě výborné. Jel jsem předváděčkou Astry, benzínové turbo. Řízení přeposilované, motor hlučný, auto těžké. Manželka se divila, že je auto celkově tak hlučné. Nový golf je ještě lepší. Cenový rozdíl mezi kombi Astra a Golf je výrazný, ale ten rozdíl je vidět a víš za co platíš. Pokud člověk přechází z Felicie tak je jasné, že je nadšený, ale Golf a Astra je sto a jedno...
Avatar - dal
18. 9. 2013 09:20
Re: Nerozumiem...
Tu octu by jsem dal na poslední místo. Ze všech těchto aut má suverénně nejhorší podvozek a nejvyšší cenu. Jinak pořadí ostatních sedí.
Avatar - Emel
18. 9. 2013 09:00
Problém se spotřebou
5.5 litru v kombinovaném provozu je s dvoulitrovou naftou problém? Tedy to by mě opravdu zajímalo, za kolik jezdí třeba ta Octavia...
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2013 09:01
Re: Problém se spotřebou
No...a to se nedovíš, kup si ten bulvární plátek a budeš vědět :-)
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2013 09:35
Re: Problém se spotřebou
A bude to za 5,4. :-)
Avatar - Ham.
18. 9. 2013 10:24
Re: Problém se spotřebou
Za 5,5 to umí všichni.

Golf 5,0
Octa 5,0
Ceed 5,2
Focus 5,5
Astra 5,6
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 09:38
Vylučovací metoda je nejlepší
Astra - velká , těžká,
Focus - podivný celosvětový design
Octa - design levného Rapida, trubka
Ceed - jen podvědomí, že je to korejec
Golf - usedlejší design
Takže vše má chyby, ideál by asi byl Focus v designu Astry.
Rozbalit vlákno
10
18. 9. 2013 10:46
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
s interierom Golfa a cenovkou Ceedu :yes: ;-)
Avatar - petrumr
18. 9. 2013 15:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
18. 9. 2013 15:34
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Jen to ne :-)
18. 9. 2013 20:00
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Kvality toho krámu jsou myslím všem jasné. Málem mi způsobila těžkou nehodu - nebýt reakce protijedoucího vozu ...

edit: Jen bych připoměl, že to způsobil jen a pouze vůz a to svými vlastnostmi na mokré vozovce. Nevím teda jestli se Fabiaa II holobyt liší od fabie II plná palba v nějakých podvozkových komponentech. Kombík prostě ulítl v zatáčce, kterou projíždím denně s mnoha auty. ( fabka byla náhradní vůz )
18. 9. 2013 22:59
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Mame firemnu Fabiu elegance full vybavu s 1.2TSI77kw. To auto ma iba 2 chyby - dizajn a vysoku uzku karoseriu, ktora sa naklana v zakrutach, ale 16" alu to trochu zlepsuju. Na druhej strane auto je prijemne gumove na rozbitych cestach a zadna trubka nebucha ako v Peugeote. Motor je tiez gumovo-hrackarsky, ale je fantasticky tichy a radio Swing s 10 reproduktormi je velmi dobre. Celkovo, dal by som sa presvedcit do svojho garaza ;-)
19. 9. 2013 00:35
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Jasně. Ale to o čem tady mluvím já je až brutální rozdíl v chování podvozku oproti jiným vozům kterými tady jezdím. Jedná se o vracečku z kopce - mírně vynášející. Ta mrcha se prostě smykla při 20 - 30 km/h a ustřelil jí zadek. A to ne jen tak mírně, ale fakt hodně a šlo za ním celé auto. Vůbec jsem nechápal co se děje. S žádným autem zde nikdy nebyl problém a nikdy jsem neslyšel, že by se něco stalo. Prostě z pohodové jízdy se najednou stal obrovský problém. Naštěstí řidič protijedoucího vozu včas zareagoval a vjel na odbočku na lesní cestu. Jinak by mě vzal na dveře. Ty auta své kvality určitě mají, ale podvozek a jízdní vlastnosti jsou pro mě hodně nestravitelné a už vůbec ne hodné ceny co za to chtějí.
19. 9. 2013 09:10
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Ta Fabka stala 400tisicKc, ale je tam velky rozdiel v zvuko-tlmiacich materialoch, kvalite radia a ta vybava je super. Myslim, ze auto v plnej vybave je dvojnasobne auto - pozitkom i cenou bohuzial.
Ten smyk nebol sposobeny pneumatikami?
19. 9. 2013 09:41
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
No pneumatiky jsem kontroloval potom, protože jsem tomu odmítal uvěřit. Dokonce jsem i majiteli auta ( servis ) řekl, že si myslím že je tam nějaká závada. Nebyla. Byl to ale totální holobyt. Nějaká serie co se ani snad dlouho neprodávala. Vůbec bych se nedivil jestli to nebylo třeba úzkými pneu na malých defaultních discích.
Avatar - Hafol
19. 9. 2013 11:26
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Tlumiče v háji, to jsem zažil s Opelem a po výměně tlumičů to bylo zase auto, jinak šlo o život. :-!
19. 9. 2013 09:02
Re: Vylučovací metoda je nejlepší
Já ne. Už jsem si zvykl na seděčky v nižší střední, takže nic menšího bych už domů nechtěl. Zejména při mojí figuře (192 cm/110kg) by to asi nebylo ono...
Avatar - fOE
18. 9. 2013 10:17
Proc diesel?
Proc bych chtel mit do rodineho vozu diesel? Kdyz pominu ruzne akce tak nez se diesel proti modernimu benzinu zaplati auto pujde casto z domu a penize, ktere usetrim ted pri koupi maji vetsi hodnotu nez penize, ktere usetrim (kdo vi jestli) nekdy v budoucnu. Ekonomicky mi to smysl nedava.

Ze seznamu nahore mi je nejsympatictejsi Kia Cee'd, ale ne s CRDI, ale s 1,6 benzinem. U Golfu a Octavky bych mel strach o zivotnost motoru. Focus mi nesedi jen designove.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 10:26
Re: Proc diesel?
Trochu si odporuješ. Píšeš o srovnání dieselu s moderním benzínem, pak ale sníš o Ceedu s 1,6 benzínem, Ceed ale žádný moderní benzín (krom T-GDI v GT) v nabídce nemá. Pak píšeš, že než se diesel zaplatí, tak půjde z domu, ale totéž bys mohl říct o moderním benzínu, že než se moderní benzín bude mít šanci projevit jako nespolehlivý, půjde z domu.

Pak ještě jedna věc je u nafty opomíjená, nákupní cena bude z části vykoupena vyšší prodejní.

Ale spíše bych se při rozhodování, co za motor, řídil profilem tratí a nájezdem. Na poskakování kolem 10 km a jednou za rok Chorvatsko, to se i v upocené dýchavičné atmosférické jednašestce dá přežít, ale jakmile bude mít rodinné auto využití i jako např. na půl služební nebo opravdu dlouhé trasy, začíná mít silnější diesel smysl
18. 9. 2013 10:28
Re: Proc diesel?
Nejen tam, zkus do atmo 1,6 apod naložit každej tejden rodinu a pokud nejsi řadící masochista, budeš otrávenej. Jinak s cukačkama pravda, ale fakt je, že na to dnes už většina používá druhý auto v rodině.
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 11:09
Re: Proc diesel?
Mě to nevyprávej, víš z čeho do čeho jsem přešel a nemůžu si zatím vynachválit volbu motoru. O weekendu jsem jel Poprad a zpět za 4,5 l/100 km, dneska v noci vyrážím na Gdaňsk a v neděli v noci pro změnu na Grossglockner hochalepenstrasse, tak jsem zvědav. :-)
Avatar - iudex
18. 9. 2013 12:29
Re: Proc diesel?
Poprad či Gdaňsk OK, ale s daným vozidlom na Grossglockner? ;-) Priznaj sa, že v Tebe stále drieme tá túžba po hotheči. :-)
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 13:03
Re: Proc diesel?
No tak počítám spíše s pohodovým proplutím Grossglockenerem, trápit ji nebudu :-) Hot hatch jednou bude, pravděpodobně Favorit GLX Silver line >:D :-!
Avatar - volvo s60
18. 9. 2013 14:27
Re: Proc diesel?
Jasně máš Pažouta!
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 14:36
Re: Proc diesel?
Pavle, trochu na sobě pracuj...
Avatar - volvo s60
18. 9. 2013 14:42
Re: Proc diesel?
Proč myslíš? Jen hádám! Já bych dnes volil novou 6, ale ty jsi už vybral, tak napověz! Dík za info! P :yes:
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 15:13
Re: Proc diesel?
Však to přece pro diskuze není tak podstatné v čem jezdím a když budeš chtít, tak to velmi snadno najdeš.
18. 9. 2013 10:48
Re: Proc diesel?
"Pak ještě jedna věc je u nafty opomíjená, nákupní cena bude z části vykoupena vyšší prodejní."
Asi iba u TDI
18. 9. 2013 11:24
Re: Proc diesel?
Nechce se mi říkat u všech, ale rozhodně to není nic nenormálního. Například u BMW to také platí. Proto má člověk problém najít předváděčky s benzínovými motory - nezbavili by se jich pak (bez značné ztráty).
18. 9. 2013 12:42
Re: Proc diesel?
nj, ale myslel som skor nizsiu strednu triedu, ale v podstate davas odpoved aj do clanku o trojvalcovom Golfe, C4 alebo Focuse. Kazdy nadava na EU a jej downsizing, ale aj tak si nikto nekupi benzinovy 3.0L
18. 9. 2013 19:18
Re: Proc diesel?
Nesleduji ceny v bazarech, ale třeba u francouzských značek bych věřil tomu, že se diesely prodávají lépe. VW myslím celkem oživil zájem o benzínové jednotky, ale jestli je tomu tak i u ojetin, nevím. U japonských značek bude nejspíš vládnout benzín.
18. 9. 2013 12:51
Re: Proc diesel?
Je otázkou, zda ta vyšší prodejní cena nebude za pár let už jen zbožné přání. Reálné ceny aut neustále vcelku brutálně padají, takže řešit, že teď sice vyvalím o 60-80tKč více, a za 5 nebo více let dostanu naopak při prodeji víc možná o 10-15tKč, je podle mne bezpředmětné.

Když se vezmu např. OIII, tak rozdíl mezi výkonově srovnatelnými motorizacemi TSi vs. TDi je těch 60-80tKč, ale reálný rozdíl ve spotřebě jen cca. 0,9 litru, tak pak jako rodinné vozítko s „českým“ nájezdem nemá nafta smysl.
Avatar - iudex
18. 9. 2013 13:00
Re: Proc diesel?
Presne tak. Ľudia, čo si kúpili pred 6 rokmi auto povedzme za 700t Sk (23t eur) ho nemôžu predávať za povedzme 40% ceny (tabuľkový pokles hodnoty), keď dnes porovnateľné nové auto stojí 16t eur.
Takže ako píšeš, stratia na tom všetci, ako majitelia dízlov, tak benzínov a kupovať auto podľa nejakého veštenia z gule, za koľko ho o 5-10 rokov predám, je blbosť.
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 13:14
Re: Proc diesel?
To s tím věštěním z křišťálové koule je iudexi přeháňka, sám jistě víš, že není problém si proklikat inzertní servery a dle nich se dá dobře v horizontu 3-5 let dobře usuzovat, dokonce jsou tady na to i firmy...

Ale ano, za 5 let ti tu dobře držící si cenu Octavii 2,0 TDI 3x ukradou >:D
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 13:12
Re: Proc diesel?
Uznávám, že prodejní cena není lepší pravidlem a bohužel ne u všech značek.

Příklad Peugeot - příplatek za HDI proti VTi třeba u 308 je v řádech do 30t kč, prodejně tam klidně zůstane při stejném počtu najetých km pořád 15t Kč rozdílu minimálně, těch 15t Kč ušetříš na max 30t km, v podstatě i dříve.

Příklad Renault - to je velmi podobné jako u Peugeotu, s tím, že zde nastupuje výhoda benzínu v docela podařeném 1,2 tCe.

Příklad Škoda a VW celkově - příplatky jak píšeš za TDI jsou 60-80t Kč, TSI motory jsou navíc úsporné, v nové generaci s řemenem by už nemusely mít tak špatnou pověst, takže ano, tady už je volba TSI v podstatě daleko rozumnější i při větším nájezdu, plus TSI i na dálnici díky turbu a dlouhým převodům je příjemným společníkem. Prodejní rozdíl, máš pravdu, 60-80t Kč nebude, ale pořád kolem 30-40t Kč ano, záleží na stáří...

Take u některých značek typu Peugeot, Renault, Hyundai (bohužel tam nevidím zatím schopný benzínový motor) j evolba hodně na straně nafty, u VW s TSI nebo i u Opelu s 1,4 T (pravda, není tak úsporný jak TSI) už benzín dostává další důvody.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2013 14:25
Re: Proc diesel?
Je to jinak.
Prodat ojeté TSI bude obrovský problém! Malinkej a přefoukanej benzínovej motor, u kterého nevím, jak se majitel choval, jehož případná oprava bude stát větší procento kupní ceny, než v případě dieselu, bude hazardem. U dieselu je navíc předpoklad, že majitele zajímala nízká spotřeba (na kterou tudíž bude jezdit) a nevyžadoval zábavu a rychlost (tudíž i jezdil klidněji).
Co se týče klasických atmo benzínů (a nevím, co máš proti GDI - je to moderní atmosferický motor), tam ta cena bude poměrně vysoko ve srovnání s tou kupní, protože není z čeho mít strach.
Ale podle mě má cenu spíš sledovat výbavu, než motorizaci, protože ta cenu drží lépe a déle.
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 14:35
Re: Proc diesel?
Je spíše otázkou, co předvede nová generace TSI... a s tou zábavou... ono i od dieselu něktří očekávají zábavu, přinejmenším tak s tím i jezdí, tedy brzda plyn u služebních aut je naprosto normální styl... přitom spotřeba až tolik neroste jako u stejného stylu jízdy s TSI.

Spíše ale narážím na cenový rozdíl oněch 60-80t Kč u VW groupe, který je opravdu velký.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2013 14:42
Re: Proc diesel?
Dělají jen to, co jim trh dovolí.
Tady chce každý zaslepeně "Oktávku s TéDéÍčkem", protože Fratna říkal, že je to prostě to nejlepší auto na světě! Kdo nemá na Oktávku (nebo ji zrovna nechce), zůstane aspoň u toho TDI a kupuje se a kupuje... Proč by to prodávali za nižší cenu, když jim to i tak velká masa kupců koupí bez rozmyslu?
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 15:15
Re: Proc diesel?
To já jim nic neříkám, že dělají špatně, když si zákazníci připlatí, proč toho nevyužít... Jen reflektuju z pohledu zákazníka, který by u VW viděl více důvodu pro benzín proti naftě než u konkurence, nic více ;-)
18. 9. 2013 19:25
Re: Proc diesel?
Jasně, staví politiku podle Frantů. Jestli to spíš nebude tím, že flotily preferují diesely.
18. 9. 2013 15:36
Re: Proc diesel?
Nevím, kde se pořád bere to, že nafta je méně závislá co do spotřeby na jízdním stylu, než benzín. Pokud potřebuji x-násobek běžné práce, tak prostě musím spálit paramatricky obdobně více paliva.

Pár let zpět byl někde (Tipcars?) souhrn 100 testů spotřeby různých aut a motorizací od pidivozítek po SUV, mix motorů od extra malých a úsporných až po vrcholné motorizace, kde se porovnávala normální (úsporná?) jízda vs. rychlý okruh. A výsledek? Průměrný nárůst spotřeby u benzínů byl 54,0% a u nafty 52,6%.

A třeba 0II 2.0 TFSi - 7 vs 11,7 (67%)
OII RS TDi - 5,7 vs. 9,7 (+70%)
Avatar - Emel
18. 9. 2013 16:03
Re: Proc diesel?
Jeden test byl třeba tady:
[odkaz]
18. 9. 2013 15:00
Re: Proc diesel?
Vždycky mne pobaví slova o "malých a přefoukaných" benzínových motorech >:D

Dnes mají ty nejlepší spotřební atmosféry litrový výkon okolo 62 Kw. Proti tomu ty nejrozšířenější turba se pohybují mezi 50 - 92kW, tzn. kvůli elektronickému přiškrcení často nedosahují ani svého "atmosférického potenciálu" (viz. slabší 1.2TSi nebo 114i), resp. ty nejvýkonnější jsou "přefoukané" o nějakých vskutku šílených 50% (Ecoboosty, 1.6THP). To je opravdu dnes takový technologický a materiálový problém, díky kterému se ze spolehlivých motorů stanou šunty?

Naopak u dieselu, kdy legendární držák 1.9SDi s parametry 47kW/125Nm v dnešní době nahradil třeba i dvoulitr, který z podobného obsahu doluje turbem klidně 160kW a 450Nm (125d), tzn. o 230% více (!!!) je naopak stále veřejné povědomí o spolehlivosti a nezničitelnosti takových motorů.

Já osobně bych při výběru mezi těmito dvěma variantami měl o přefoukání jasno.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2013 15:20
Re: Proc diesel?
Tady jde spíš o to, že kde byl základem dvoulitr, cpe se dnes litr s turbínou (viz chystané Mondeo). Neměl bych nic proti tomu, kdyby tam dnes cpali turbobenzíny (či ideálně kompresory) bez prodlevy a s rozumným zvýšením výkonu.
Atmo benzín = tichý, okamžitá reakce, gradace výkonu, výkonová špička
Atmo diesel = hlučný, pomalé vytáčení, malý výkon
U toho dieselu přidáním turba vlastně nic neztratíš (až na složitost a spolehlivost), jenže u benzínu jde většinou do háje ta reakce, špička i přesná dávkovatelnost výkonu, proto se u dieselů přeplňování neřeší, ale u benzínů ano ;-).
18. 9. 2013 16:08
Re: Proc diesel?
Problém těch turbobenzínů je jen jeden zásadní. Marketing a setrvačné vnímání zákazníků. Viz. mj. i můj minulý příspěvek.

Veřejnost je stále dost přesvědčena o jakési sekačkoidnosti benzínových turb, takže tyto motory byly alespoň do dneška výrazně elektronicky škrceny, protože prostě bylo ze strany zákazníků jaksi neakceptovatelné, aby běžný objem (1.4 - 2.0) byl najednou a skokově nahrazen motory 0.9 - 1.6 s často lepšími parametry, viz. třeba všem známé HTP 51kW, kdy i současné silnější a rozhodně nijak výkonově extrémní 1.2 TSi 77kW je na pouhých 4.100 ot. prostě uškrceno (a kde mj. dává už 75kW!), když bezpečný potenciál i tohoto motoru leží za 90kW, což potvrzuje mj. třeba nové 1.2 TCe 96kW,1.4 TSi 103kW, silnější 1.0 EB, T-GDI nebo avizované 1.0TSi.

A od toho se pak také odvíjí ta chybějící špička a reakce motoru, i když při jízdě pod plynem jsem u žádného auta nad 2.500 ot., kdy turbo už aspoň trošku tlačí, problém neviděl.

A v dávkovatelnosti problém také nevidím - doma mám 2 motory se shodným základem, jeden turbo a druhý atmo. A po všech stránkách se lépe jezdí s tím prvním, i když je pochopitelné, že je rozdíl dávkovat v běžných cestovních otáčkách 2.500 "tupých" 70 atmokoní nebo 140 "divokých" pod turbem.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2013 23:23
Re: Proc diesel?
Je pravda, že při 2500 otáčkách to asi udávkuje každej, ale při 6000 už to bude horší. (viz hodně testů GT86).
Myslel jsem to tak, že diesel se nezměnil projevem po přidání turba - pořád táhne odspodu, nemá cenu ho hnát příliš vysoko, ale zároveň získal tolik potřebný výkon. Kdyby to udělali jako u benzínu - nahradíme dvoulitr (cca 100 kW) turbobenzínem 1l (cca 100 kW), taky by to lidi nebrali tak s nadšením...
18. 9. 2013 15:04
Re: Proc diesel?
Tak třeba ten Peugeot není zrovna ideální příklad. Když vezmu nové kousky, ne ceník, ale reálné nabídky - VTi 1.4 / 1.6 vs. srovnatelné HDi, tak i zde je rozdíl cca. 50tKč (což je u auta za 250tKč už 20%). A naopak, např. při prodeji r.v. 2008 jsou inzerované ceny prakticky stejné.
19. 9. 2013 09:05
Re: Proc diesel?
Já si koupil "nemoderní" benzínovou atmosféru, kterou jsem nechal doplnit LPG...
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 10:31
Re: Proc diesel?
Protože v běžných otáčkách to pojede jako dvoulitr a benzínový dvoulitr je dražší ve všech ohledech.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2013 14:26
Re: Proc diesel?
Blbost, benzínový dvoulitr je mnohem levnější právě v ohledu kupní ceny!
18. 9. 2013 10:31
Re: Proc diesel?
Diesel dava smysl uz proto, ze casto neni zadna jina moznost. Treba Korejci nabizi bud drahy diesel a nebo slaboucke atmosfericke maloobjemy, ktere jsou sice papirove vyhnane otackama, ale v beznem provozu mrtve jak vcerejsi zpravy. Pak si kupujici radeji priplati na diesel, ktery alespon neni odspodu uplne zamrely a da se s nim alespon trochu jezdit.
A pak samozrejme jsou tu ruzne turbomotory, ale jejich realna spotreba je masivne zavisla na stylu jizdy a navic je otazkou spolehlivost, viz opakovane problemy TSIcek vsech provedeni.
Avatar - JuckiCZ
18. 9. 2013 14:32
Re: Proc diesel?
Co je na 2.0 a 2.4 slaboučkého a maloobjemového? >:D
18. 9. 2013 11:23
Re: Proc diesel?
Tak ne každej kupuje auto aby ho měl 10 let, navíc diesel si drží mnohem větší cenu při prodeji. Ač do práce chodím pěšky, tak mám nájezd 25k km za rok, auto kupuju na 150 tis. km a pak jde z domu. U většiny automobilek se dá uhádat sleva ve výši příplatku za diesel. Argumentů pro je pro mě dost.
Avatar - sargis
18. 9. 2013 11:47
Re: Proc diesel?
a kufrom Octavky pre diskuterov a chaluparov :-)
18. 9. 2013 10:29
Vysledky...
5. Astra, 473 bodov: vyssia cena, vysoka spotreba, malo miesta vzadu
4. Focus, 479 bodov: maly kufor, slabe brzdy
3. Cee'd, 484 bodov: dobra cena, 7-rokov zaruka, slabsi motor a podvozok
2. Octavia, 520 bodov: hlucnejsi motor, vibracie, slabsi podvozok, najvacsi kufor
1. Golf, 522 bodov: vyborny motor/podvozok, vysoka cena
[odkaz]
Rozbalit vlákno
13
18. 9. 2013 10:32
Re: Vysledky...
:-) 2body rozdílu za vibrace, hlučnější motor a slabší podvozek? Fiiiooo :-)
Avatar - Ronault.
18. 9. 2013 11:10
Re: Vysledky...
Pájo, kufr, kufr!!! Hlavně ten objem, kde by byla rezerva, ten se počítá, tam se vleze kočárek pro dvojčata! ;-)
18. 9. 2013 11:20
Re: Vysledky...
Neviem presne ako to hodnotili, ale osobne by som ten rozdiel dal vacsi. Najma ked o vibraciach pisu ze prestupuju celym autom, a citit ich aj v spojkovom pedali. Takisto kritizovali setrenie na utlmeni motora Octavie. Ale zas ziskala body za priestor (pre batozinu aj pre pasazierov).

Na druhej strane, Golf mal tusim este aj adaptivne tlmice (alebo nieco podobne), a to dost vylepsi (uz aj tak lepsie) jazdne vlastnosti.

Mimochodom nedavno som bol kupovat (sice nie pre seba) takze som si dobre vyskusal Octu-kombi aj Golf-variant (s 1.2tsi/77), navyse u jedneho predajcu a mal som ich vedla seba. Nechapal som preco buduca majitelka vobec vaha, ale napokon som ju presvedcil na Golfa...
Avatar - iudex
18. 9. 2013 12:34
Re: Vysledky...
Keď som bol nedávno vyskúšať GTI, sadol som si pre porovnanie do opačného kraja Golfu: úplný základ Trendline 1,2TSI. A musím skonštatovať, že ani v holobyte sa to auto nemá za čo hanbiť, tie podstatné veci tam sú a nekričí to, že si človek za niečo nepriplatil (typu zaslepený otvor pre navi a pod.). Mať tight budget, nemám problém kúpiť takýto základ.
Avatar - Emel
18. 9. 2013 15:57
Re: Vysledky...
Kufr, cena, brzdy, prostor... ale sami testeři píšou, že pro ně je Golf jasným vítězem.
18. 9. 2013 16:08
Re: Vysledky...
Ale prosim ta ty tomu veris ??? >:D >:D >:D
Avatar - Emel
18. 9. 2013 16:15
Re: Vysledky...
Jako čemu?

Věřím, že Golf je komfortnější a po všech stránkách dotaženější auto, které v této konkrétní konfiguraci navíc těží z adaptivního podvozku s multilinkem ve srovnání s torzkou u Octavie.

Věřím, že Octavia je větší a levnější.
Avatar - Ham.
18. 9. 2013 17:00
Re: Vysledky...
Na adaptivní podvozek Golfu Octa a konec konců i konkurence skutečně těžko dosáhne, v dané konfiguraci je Golf prostě lepší. Na druhou stranu jsou konfigurace, kde je to přesně naopak.
[odkaz]
Avatar - Emel
18. 9. 2013 17:03
Re: Vysledky...
No, 1.4TSI je ale taky na straně Golfu lepší podvozek. To že se to tady ztratí v bodech za cenu je věc jiná. Ačkoli... Octavia má víc bodů i za vnitřní hluk, to by mě vážně zajímalo jak k tomu dospěli :-).
Avatar - Ham.
18. 9. 2013 17:25
Re: Vysledky...
Dospěli k tomu měřením. V průměru měla Octa o 1dB nižší vnitřní hluk. Ano, lepší podvozek Golf měl ve smyslu odpružení, tam Octa ztrácí na Golf díky vlečce, co se týče jízdní dynamiky podvozku je na tom vlečka stejně jako víceprvek v Golfu a o dost napřed před konkurencí.
18. 9. 2013 18:39
Re: Vysledky...
no vidis ale v tomto testu je lepsia Octavka ;-)
Avatar - Ham.
18. 9. 2013 18:58
Re: Vysledky...
Je to také jiná konfigurace, benzín, Golf nemá adap. podvozek etc. Nicméně rozdíly mezi Octou a Golfem jsou v obou testech minimální, takže záleží na prioritách každého jednoho zájemce, kterým parametrům dává přednost. Jen projetí obou modelů těsně po sobě může rozhodnout co komu skutečně sedne lépe.
19. 11. 2013 15:20
Re: Vysledky...
Pocuvaj to co si vymenoval to golf nema ani jedno no dobre no cena , ale brzdy kufor a priestor ma Octavka
18. 9. 2013 14:46
to co
Tak zakupil som si tento casopis a co tam vidim no toto. Ti co porovnavali tieto auta bud museli byt s prepacenim ozrany na mol alebo museli brat uplatky. V tomto teste Octavku zrobili o proti Golfu uplnu NULU. Tak kritizovali tu Octavku akokeby to bola najhorsie auto na svete stale len dookola naprava cena naprava cena naprava a cena. A Golf tak chvalili az do nebies ze to je auto najlepsie vo vsetkych smeroch a v tomto teste je jasnou jednickou, hehe a o par stran dalej pisali zavady Glofu 7. Dobre mne len stacilo pozriet na to hodnotenie a uz mi tam cosi nesedelo. Napr. v kategorii Jazdna dynamika - stopovy prumer otaceni:
golf ma 11.0 m - Octavka ma 11.0 m a hlavna vec ze Golf ma za tuto disciplinu 6 b. a Octavka ma 5 b. dalej brzdy Golf ma za studena 35,5m a zohriate 34,5m. Octavka ma brzdy za studena 35,0m a zohriate ma 34,1m, Octavka je jasny vytaz ale hlavna vec ze za tuto disc. ma Golf 18 b. a Octavka ma tiez 18 b. Co sa tyka klimi. tak Golf ma 3 b. samozrejme je to VW a Octavka ma tiez 3 b. a neviem s akeho dôvodu ved stale Octvka mala 6 b. ved pri porovnavani s Golfom, Leonom a A3 alebo Passatom alebo Focusom, i30, Astrou, Ceedom vzdy mala 6 b.akonahle sa dostala do suboja s Golfom tak 3 b. a co sa tika kvalita zpracovaní tak Golf ma 18 b. a octavka 17 b. ale hlavna vec ze pri porovnavani tychto aut Leon, A3, Golf tak Golf mal 18 b. a Octavka tiez mala 18 b. dalej kultura chodu motora Golf ma 11 b. a Octavka 10 b. v minulom porovnavaciom teste (Leon, A3 atd) tak vsetci mali 11 b. a tiez to boli motori 2,0 TDI 110 kw. A co sa tika napravy tak klukovka je na pohodove jazdenie a ne na pretekanie, na pretekanie je tu multilink. Keby mi ta klukovka vadila dost tak vymenil by som ju za multilink. :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
18. 9. 2013 16:02
Já se jen směju
Já se musím smát, že v čechách a střední evropě se hodnotí vozy podle velikosti kufru a toto srovnání je velice padlé na hlavu, ale hodně hloupých čechů na to bohužel slyší.
Když si kupuji vůz, tak se zejména dívám na bezpečnost vozu, design, kvalitu/cenu, pohodlí pro cestující a jestli mám v kufru o 50 litrů méně je mi fuk, protože mít méně je někdy více. (netrpí tak cestující malým prostorem - jako ve slavné octávce či golfu)

Bohužel ale žijeme v čechách, kde pro každého je velice důležitý kufr.
Jinde ve státech člověk co potřebuje velký zavazadlový prostor si koupí pickup nebo SUV.

Za mě na posledním místě škodovka a vw.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
18. 9. 2013 17:23
Re: Já se jen směju
Ty se jen směješ, protože nic jiného neumíš. V tvém vnitřním světě Octavia propadá v bezpečnosti a má uvnitř málo místa pro posádku... a co na tom, že v nárazových zkouškách si vede dobře, brzdí nejlépe z testovaných vozů a vnitřním prostorem překonává třeba tu Astru rozdílem třídy?
18. 9. 2013 17:29
Re: Já se jen směju
Tak to je super! Konečně se to ve třetí generaci podařilo a pět hvězd je doma, hurá! Gratulace do Boleslavi!

Teď ještě aby to jezdilo na dálci rovně a je to v suchu.

:-)
18. 9. 2013 17:15
Tohle už se nedá číst
"Upoutávka" na test AutoTipu alá ACZ:

1.) Astru, Focus a Kiu pořádně zkritizujeme
2.) Oktávku vychválíme do nebe, až na tu drobnou nepříjemnost ohledně podvozku
3.) Golf vychválíme do nebes a pochválíme za to jak je levný (resp. on je teda jako docela drahý, ale vzhledem k Oktávii pohoda)

Pár poznámek (zatím ještě) vašeho věrného čtenáře:

1.) Jako vlastník kombíku C segmentu odpovědně prohlašuji, že kombíka mám, neb kufr využiju (např. převoz jízdních kol), ale jestli má kufr 500, 550 či 600 l je mi úplně putna. Ta česká obsese kufry (ano, jež je tu od dob OI, prostě od doby, kdy má Škoda největší zavazadelníky) je už směšná. Praktičnost, přístup do zavazadelníku, možnost přepravy velkých a dlouhých předmětů. To majitele kombi zajímá.

2.) Řídit OIII s vlečkou na dálnici (ona "drobná" chybka) je jako řídit jachtu. Nedrží přímý směr a nedrží. To není chybka, to je bota jako hrom, sakra! Takové auto mi domů nesmí... Ale co se divím, viz. OII a pravé koleno zaryté do palubky. Ono se o tom taktně pomlčí a zákazník si zvykne - si s tím zkuste jezdit několik let, páni novináři!

3.) Řídil jsem všechny testované vozy a u mě by vyhrála ta Astra. Asi jsem divnej...

A teď končím. Udělalo se mi trošku špatně. Z toho vašeho neuvěřitelně tendenčně sepsaného článku, vážená redakce.
Rozbalit vlákno
1
18. 9. 2013 18:52
Re: Tohle už se nedá číst
fakt ta klukovka je az taka zla ??? :-|
18. 9. 2013 19:55
Mé pořadí
1. Octa
2. Golf
3. Astra
4. Focus
5. Cee´d
Rozbalit vlákno
3
18. 9. 2013 20:06
Re: Mé pořadí
Předpokládám, že všemi auty jsi jel.
Avatar - grifith
18. 9. 2013 22:28
Re: Mé pořadí
To nevíš, že Mr.Novák to hodnocení bere podle obrázků? >:D
19. 9. 2013 00:38
Re: Mé pořadí
Stejne jako Auto Tip/Bild. Nejdriv rozhodneme kdo vyhraje a pak udelame test. ;-)