Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prodej nových aut v Evropě vytrvale klesá, daří se jen Renaultu, Mazdě a prémiovým značkám

Vývoj evropského trhu s osobními automobily je jasný, od roku 2010 neustále klesá počet registrací.
Zpět na článek
18. 9. 2013 11:18
18. 9. 2013 11:26
18. 9. 2013 11:43
18. 9. 2013 12:20
18. 9. 2013 13:04
18. 9. 2013 13:55
18. 9. 2013 14:07
18. 9. 2013 14:11
18. 9. 2013 19:05
18. 9. 2013 15:28
18. 9. 2013 15:36
18. 9. 2013 15:52
18. 9. 2013 16:05
18. 9. 2013 16:19
18. 9. 2013 18:45
18. 9. 2013 13:09
18. 9. 2013 14:03
18. 9. 2013 19:08
18. 9. 2013 13:53
18. 9. 2013 14:12
18. 9. 2013 15:09
18. 9. 2013 11:33
18. 9. 2013 11:35
18. 9. 2013 11:42
18. 9. 2013 11:54
18. 9. 2013 12:17
18. 9. 2013 13:56
18. 9. 2013 15:30
18. 9. 2013 15:34
18. 9. 2013 11:41
18. 9. 2013 11:45
18. 9. 2013 12:05
18. 9. 2013 12:20
18. 9. 2013 12:22
18. 9. 2013 13:11
18. 9. 2013 13:11
18. 9. 2013 13:34
18. 9. 2013 14:09
18. 9. 2013 14:15
18. 9. 2013 14:45
19. 9. 2013 00:05
19. 9. 2013 09:53
19. 9. 2013 10:15
anonym
18. 9. 2013 14:21
19. 9. 2013 00:15
18. 9. 2013 14:29
18. 9. 2013 11:18
Produkt
U Mazdy krásný důkaz toho, že pokud máte výjimečný produkt nemusíte se cenově podbízet, sám si zákazníka najde.

U Renaultu nevím čím to je, vzhledem k tomu že alespoň v ČR dost zdražil, ale vlastně Clio a Captur jsou dost líbivá auta..

:yes:
Rozbalit vlákno
25
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 11:26
Re: Produkt
Pokud postaví novou Lagunu ve stejném duchu, tak se nemají čeho obávat.
U Mazdy musejí zákazníci ještě překonat půlroční čekačku.
18. 9. 2013 11:43
Re: Produkt
nove Mazdy se fakt povedli a sazi na opacne struny nez třeba VW, a myslim ze je dobře ze zakaznici zacinaji tyto Mazdy pomalu objevovat :-)
18. 9. 2013 12:20
Re: Produkt
Mazdy se povedlYYY! Tvrdý Kefalín!!! Tvrdý!!!

Na M6 je spousta působivejch věcí, ale...mě nepřijde lepší než třeba stávající Mondeo. V některejch ohledech je za průměrem třídy. Odhlučnění podvozku je vyloženě podprůměrný a dalším faktem je, že na kolech adekvátní velikosti vzhledem ke kastli (tedy 19") je tlumení už hodně chabý a samozřejmě bohužel souvisí s jinak bezprecedentně nízkou váhou celýho auta.
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 13:04
Re: Produkt
Nepozoroval jsem nějaký velký rozdíl mezi MZD6 a A6 v tlumení a hlučnosti podvozku. Jen to foukání kolem okna, kdyby nebyly dálnice betonové tak už jsem to identifikoval,zatím to vypadá na těsnění okna, spodek u B sloupku. Samozřejmě je to na facku.
18. 9. 2013 13:55
Re: Produkt
Kamínky, díry...to všechno je slyšet víc. Na velkejch kolech na Mondeo nemá a třeba z údajně fantastickýho řízení jsem neměl lepší pocit než z Mondea...naopak. Nemám vůbec nic proti Mazdě, jen jsem čekal náskok proti konkurenci a nevidím ho tam.
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 14:07
Re: Produkt
Však taky Mondeo je špička, jen jaksi ho Ford zabil kecama o novém, které beztak nedosáhne kvality současného Mondea.
18. 9. 2013 14:11
Re: Produkt
Pokud jim zůstalo ještě trochu benzínu v krvi, tak snad to nebude zlý ;-) Chtěl jsem napsat blog o výtvorech automobilky, která na vášeň nezapomněla, ale musím vydejchat nadšení z minulýho týdne, ať to nevypadá jako PR :-)
Najdou se ještě a věřím, že s přibývajícím zeleným tlakem se každej vývojovej tým bude snažit představit něco podobnýho, než se začnem scházet u zásuvek.
18. 9. 2013 19:05
Re: Produkt
Trefil jsi to úplně přesně, tvá slova tesat do kamene...
Avatar - Emel
18. 9. 2013 15:28
Re: Produkt
Co se řízení týče, řadil bych Mazdu nad Mondeo... i když... ono je těžké separovat jednotlivé atributy - Mazda těží se své lehkonohé agilnosti, která je pochopitelně cítit i v řízení... Mondeo (2.0TDCI, v jiném jsem neseděl) nezatáčí ani zdaleka tak ochotně.

Náskok... dneska je těžké mít jakýkoli náskok v čemkoli. Mazda má dobré motory, dobré převodovky, dobrý podvozek a dobrý design. Na druhé straně je mizerná konfigurovatelnost s poměrně citelnými cenovými skoky, nemoderní palubní systémy a všeobecně horší odhlučnění.

Sečteno a podtrženo... pokud nevěříš na japonskou spolehlivost, pak je Mondeo při dnešních cenách lepší koupě.
18. 9. 2013 15:36
Re: Produkt
Mondeo ať s ecoboostem nebo tdci se chová naprosto příjemně, Mazda má možná u benzínu ostřejší reakci, u nafty mi nepřišla lepší než tdci.

A zrovna na japonskou spolehlivost věřím ;-) Obecně je M6 velmi dobrá, jen jsem po všech ódách asi čekal víc.
Avatar - Emel
18. 9. 2013 15:52
Re: Produkt
Lehký 1.6EcoBoost by mě docela zajímal. Druhá věc je, že jsem nikdy neseděl v opravdu novém Mondeu bez několika desítek tisíc kilometrů na tachometru... a to taky může dělat hodně.
18. 9. 2013 16:05
Re: Produkt
To jasně ;-) Jinak zpětnou vazbu, aby jsi cítil reálně vše nemá už dnes nikdo, Mondeo je na tom ale obecně nejlíp, pak Mazda a předokolková A4 se servotronicem taky není marná. Ale málokdo to ocení a příjemně naladěný řízení pašíka vyhovuje většinou všem.
Avatar - Emel
18. 9. 2013 16:19
Re: Produkt
Pokud mluvíš o prémii, tak bych logicky čekal dominanci zadokolkových střelců, zejména tradičně BMW... ostatně, přední náprava oproštěná od vlivů pohonu je jedním z důležitých argumentů pro RWD. Aktuální A4 neznám, projetou mám minulou generaci v předokolce a A5 quattro...
18. 9. 2013 18:45
Re: Produkt
Řešil jsem jen FWD ;-)
Avatar - white label
18. 9. 2013 22:40
Re: Produkt
Pokud nepozoruješ žádný rozdíl (u současné A6 a současné Ma6) v tlumení a hlučnosti podvozku (při stejné výšce pneu) pak je problém ve tvých schopnostech tento rozdíl identifikovat. ;-)
18. 9. 2013 13:09
Re: Produkt
Ty už nedroguj.Kolik si toho najezdil v nové M6 ? :-)
Avatar - woody-alien
18. 9. 2013 13:32
Re: Produkt
Další fanoušek, co se mu šláplo na kuří oko ? Webpaja určitě tu tvojí M6 projel důkladně. Názory se mohou různit, ale propána, to nemůžete mít nad svým (nebo třeba jen oblíbeným) autem trochu nadhledu ? Raději nám nevěřícím ďaurům podrobně vysvětli, v čem je ta prémiovost Mazdy.
18. 9. 2013 13:36
Re: Produkt
Měl by sis za tu dobu, co tady jsi, už na ortodoxní fans Mazdy a Hondy zvyknout >:D
18. 9. 2013 14:03
Re: Produkt
Jen se modlím, aby právě nový Mondeo nebylo horším autem než je teď. Vzhledově absolutně nezaostává, zasloužilo by si určitě revizi vnitřku, ale jezdí tak, jak může všechny auta představený po něm závidět.
Avatar - woody-alien
18. 9. 2013 18:41
Re: Produkt
No, byla by to škoda zkazit takhle dobrý auto. S muškami i mouchami, ale dobrý auto. Ale popravdě mě to zrovna žíly netrhá. Ten aston-look mě nebere a i kdyby, život je moc krátkej na to, abych jezdil pořád stejným autem, byť v jiné generaci. Takže žádné další Mondeo se konat nebude. Zkusím vyrazit zase jiným směrem. ;-)
18. 9. 2013 19:08
Re: Produkt
Obávám se, že tvoje (i moje) modlitby nebudou vyslyšeny a že se bude i u Mondea v bledě modrém opakovat globalizační pohroma jako u Focusu :'-( :'-( :'-( :no:
18. 9. 2013 13:53
Re: Produkt
Dost na to, abych dokázal porovnat s konkurencí ;-)
18. 9. 2013 14:12
Re: Produkt
...jinak jsem zapomněl deklarovat kolik...zhruba hoďku a cca 70km ;-)
Avatar - white label
18. 9. 2013 22:42
Re: Produkt
A nepleteš si třeba Ma6 s M6 od BMW? >:-[] ;-)
Avatar - Emel
18. 9. 2013 15:09
Re: Produkt
Mně přijde, že Mazda 6 snáší menší kola relativně dobře... ani ty základní 17" nevypadají vyloženě špatně a 18" jsou plně vyhovující.
Avatar - sargis
18. 9. 2013 11:31
vyrazny pokles VW...
akosi nesuvisi s diskusnymi predpovedami na auto.cz. Zaujimave :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - VWrofl
18. 9. 2013 12:11
Re: vyrazny pokles VW...
Náběh nové Octávky >:D :yes:
18. 9. 2013 11:33
redakce
no nekecejte. copak to neslo aspon trosku zamaskovat ve stylu jak folc roste a ostatni jsou ve sra*ckach?
Rozbalit vlákno
10
18. 9. 2013 11:35
Re: redakce
proč zbytečnej flame? zábava? ;-\
18. 9. 2013 11:42
Re: redakce
Napsáno je to blbě, ale v podstatě má pravdu. Kolik jsme toho už tady slyšeli o tom že všichni jdou dolu jen VW roste. Taky VW fans tě budou přesvědčovat že průměrné auto Passat je apoštol tvých snů, nejhezčí auto segmentu atd. Pravda je jiná poslední Passat není nic jiného než facelift a už to asi pochopili i zákazníci když se v Německu prodá víc BMW 3 než Passatu. ;-)
Avatar - Hammunasakra
18. 9. 2013 11:53
Re: redakce
Jestli novou trojkou a devět let nebo kolik starej jen faceliftovanej Passat to je fakt hodně snadná volba >:D >:-[]
18. 9. 2013 12:17
Re: redakce
Hmmm, ale je tam jeden drobnej háček...cena. Holden se tu šťavní nad tím, jak je Evropa špatná a že kupuje údajně levnej lowend v podobě Škody a ta samá Evropa dá o 10kEUR víc za BMW řady 3. Notabene...není ve střední třídě víc aut než jen Passat?
18. 9. 2013 12:38
Re: redakce
penize se ze sveta neztraci. chudi chudnou a bohati bohatnou. ten kdo mel driv na golfa musi sahnout po schade a ten co mel driv na passata muze sahnout po 3er
18. 9. 2013 13:56
Re: redakce
A proč se prodává stále Golfů víc než skoro celý konkurence dohromady? To mi nějak nesedí počty...ono to bude trochu jinak ;-)
Avatar - Emel
18. 9. 2013 15:30
Re: redakce
No počkej, Golf a Focus je celkem vyrovnaný duel... aniž bych chtěl zabíhat do nuancí typu Golf + Jetta apod.
18. 9. 2013 11:51
Re: redakce
ja ti tady vzdycky ctu jak jednotlive znacky VW prodavaji cim dal vic a v souctu je to -17%. nejak mi ta nafoukla bublina pripomina Nokii
18. 9. 2013 11:41
Chevrolet
se timto stava prémiovou značkou, tyjo tak to si pobezim pro Sparka, premiove auto jsem si vždycky pral :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2013 11:45
Re: Chevrolet
U konkurence mají test Clia RS, s tím automatem se nějak nedohodli. ;-)
18. 9. 2013 12:05
Re: Chevrolet
tam se nedohodli s celim autem, jednou si tam clovek precte jak by bylo super kdyby sli vypnout asistenty, a kdys to nahodou jde, tak s tim zas neumej jezdit a chteli by ho naopak zase zapnout >:D

ale jako co cekat od lidi co si kazdej tejden vozej zadek v jinym aute od mestskych zrůdiček prez luxusni vyssi stredni az po "sportovni" auta a ještě otom musej něco kloudného napsat, jen malokterej redaktor automagazinu je tim vyvolenym co ho práce bavi i po mesicich/letech a umi se rychle preucit z jezdeni v Mercedesu S na jizdu v CliuRS tak aby mohl posoudit kvality daného auta, ja to třeba neumim a s autem v jiné kategorii se zzivam třeba i mesic nez zjistim kde ma svoje "mužo", proto bych taky nechtel delat redaktora automagazinu, byl bych jen dalším nudnym textovacem tak jako všichni na české scene :-) ano podle me nemá ceska scena zadneho redaktora který by svoji praci nedelal jen jako textovac neceho ctiveho za par supu, proste textu který se proda a jde se na další text :-!
18. 9. 2013 12:20
Re: Chevrolet
Co třeba Pavel Janda z Autofóra ?
18. 9. 2013 12:22
Re: Chevrolet
...asi se budu opakovat, ale nejlepší testér jsi ve vztahu k tomu co od auta chceš právě ty sám. Až pak narazíš na to, že faktory, který jinej vyzvedává ty vidíš jinak a obráceně.
18. 9. 2013 13:11
Re: Chevrolet
Osobně mě přijde, že pokud nazýváš automobil jako "závodní prostředek" ve smyslu závod - pak ti testy Pavla Jandy budou vyhovovat. Pokud vidíš v automobilu především "dopravní prostředek" - ve smyslu dopravy (opustit místo A a dopravit se do bodu B) pak ti více budou vyhovovat testy Honzy Koubka.
Avatar - strýček BOB
18. 9. 2013 12:20
Lidé, čtěte...
Tušil jsem, že tento článek je vodou na mlýn místním anitikoncernistům a členům rejže klubu. Z jiného článku, zde na auto.cz, si dovolím odcitovat, cituji: "Za osm měsíců letošního roku prodej koncernu Volkswagen vzrostl o 4,5 procenta na 6,17 milionu. Dodávky do Evropy se ale o 3,3 procenta snížily a dosáhly 2,39 milionu." Prodeje za srpen, prodeje za osm měsíců, všechno jedno, hlavní je si odplivnout - "Fuj, koncern." >:-[]
Rozbalit vlákno
9
18. 9. 2013 12:53
Re: Lidé, čtěte...
Já myslím, že to není voda na mlejn antikoncernistům... Renault za první půlrok vytvořil prodejní rekord, když prodeje vzrostly o 4,3 %, a stačí se podívat, co mi na to odpověděl superekonom Ada... >:D Takže ono je to z obou stran stejný... A pokud prodeje VW v Evropě klesly o dvojciferné číslo (napsat skoro pětinu, to by bylo křiku), je nad čím přemýšlet. Holt VW drží Asie, kde ale prodává auta s technologií z 90 let...
Avatar - Choochoo
18. 9. 2013 13:08
Re: Lidé, čtěte...
Souhlasim s tim, ze je dulezite take hodnotit kvalitu prodavanych aut a s tim i uspech na narocnych trzich a ne se tlouct v prsa a pritom jeste nedavno vyrabet povalecne Brouky a 30 let stare Santany v Cine.

Zajimava by byla tabulka prodeju pouze na narocnych trzich jako je Evropa, USA, Japonsko, mozna Korea.
18. 9. 2013 14:18
Re: Lidé, čtěte...
Vydávat úspěch v Číně jako "falešný" počty je lichý...uspět tam můžou všichni. A snažit se tvrdit, že je VW koncern producentem zaostalejch aut je nesmysl, ať někdo tyhle auta rád nebo nerad.
Avatar - Choochoo
18. 9. 2013 15:03
Re: Lidé, čtěte...
Nerikam ze je falesny, jde preci o prachy az v prvni rade. Rikam ze by tato tabulka byla zajimava.
18. 9. 2013 15:10
Re: Lidé, čtěte...
Ten úspěch v Číně trochu falešný je. Nejde o svobodný a otevřený trh. Hodně záleží na tom, jak je kdo schopný a ochotný se domluvit s čínským soudruhem. Přece jenom i dnes ten soudruh rozhoduje o tom s kým tam auta budeš napůl vyrábět a zda vůbec povolení k nějakému společnému podniku dostaneš.
18. 9. 2013 13:51
Re: Lidé, čtěte...
Prodejní rekord?Ještě před osmi léty prodával Renault v Evropě cca 100tisíc automobilů měsíčně a teť sotva polovinu...
Avatar - abacus
18. 9. 2013 15:41
Re: Lidé, čtěte...
Hlavne, že minulý rok bol prepad predajov v Erópe -22 %. Z európskych automobiliek bol Renault najväčším prepadákom roka. (ak nerátam Alfu Romeo - o "mŕtvych" len dobre..)
Asi budeš prekvapený, ale druhým najväčším trhom Renaultu po domácom je Brazília a potom tuším nasleduje Rusko. V oboch prípadoch je to lowend nad lowend. Tam sa neštítia na Daciu lepiť znak Renaultu.
Avatar - white label
18. 9. 2013 22:52
Re: Lidé, čtěte...
Meziroční poklesy a vzrůsty jsou nic proti absolutním číslům, meziroční (i větší) pokles může také odrážet prodejně výrazně úspěšné období minulého roku. A naopak loňské fiasko zveličí v % i pouhé odlepení ode dna. Sečti si čísla z obou roků a pak si sestav mnohem objektivnější tabulku.
Podívej se třeba na koncernové Audi, má sice meziroční pokles, ale oba roky prodává v Evropě (v mnoha ohledech na nejnáročnějším trhu světa) podstatně víc, než BMW/MB. Takže teď máš nad čím přemýšlet zase ty, ty "technologie z 90 let". :-O :*) ;-)
Avatar - Choochoo
18. 9. 2013 12:54
Re: Lidé, čtěte...
Popravde tu ma bejt statistika bez zbytecnych kecu. Staci sem hodit tabulku za aktualni mesic 2013 a za mesic 2012, plus tabulku za cely rok 2012,2013. Kazdy se muze podivat na co chce. Ve vysledku si clovek nektere tabulky pro srovnani musi hledat sam, ale hlavne ze jsou tam zbytecne reci.

Treba takovyto clanek je zajimavy. Clanek o Evrope a najednou na konci blafy o tom, jak se koncernu dari v Cine, Spojených státech.
[odkaz]
18. 9. 2013 13:11
Mazda
Mazda začíná být prémiovým produktem.A není se čemu divit.Vzhled,jízda,originalita. :yes:
Rozbalit vlákno
10
18. 9. 2013 13:34
Re: Mazda
Ano, hlavně nabídka motorů je opravdu prémiová >:D
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2013 14:09
Re: Mazda
Technicky jistě. Pokud čekáš šestiválce, Volvo už také přechází pouze na 4válce a přesto je považováno za prémii.
18. 9. 2013 14:15
Re: Mazda
Spíš rozsahem nabídky, byť mainstream asi vykrývají dobře. Navíc si uvědomili, že i náš kontinent už dnes nechce kvedlat v každým autě.
18. 9. 2013 14:45
Re: Mazda
Nečekám šestiválce, ale když si zmínil Volvo, tak se podívej jakou nabídku čtyřválců nabízí Volvo a jakou Mazda. To samé třeba Ford, oproti nabídce motorů v Mondeu se Mazda musí smutně krčit v koutě :-)
19. 9. 2013 00:05
Re: Mazda
Jojo, provokatér... A v čem se musí krčit v koutě? Já bych do té mazdy nechtěl motor z těch Tvých oblíbenců, ani kdybys mi vyplatit desetitisíce (obrazně řečeno).
19. 9. 2013 09:53
Re: Mazda
Vždyť o tom píšu, v nabídce motorů. U Mondea můžeš vybírat v dieslech v rozmezí 115 - 200 koní, v benzínu 120 - 240 koní a teď to porovnej s Mazdou ;-)

Vídíš, já bych se zas nechtěl ploužit v Mondeu s motorem od Mazdy >:D
anonym
19. 9. 2013 10:15
Re: Mazda
To už jsem psal hodněkrát, pokud člověk není závodník a nejezdí s tím po autodromech nějaké 12 h Le Most apod., tak na co bych to asi tak měl? V běžném provozu málokdy potřebuješ zrychlení z 0 na 100 za 5 sekund, nejedeš-li vyloženě blbě či nesmyslně, tak jaképak ploužení? Já bych někdy strašně rád vidět takové lidi,2C v akci (samozřejmě teď neřeším, že někdo potřebuje tahat třeba karavan apod.).
Mne osobně mnohem více zajímá efektivita, spolehlivost apod. parametry, které na silnici potřebuji. Jistě výběr je u Fordu větší, ale kdybych si měl vybrat do obecného auta na přání libovolný motor, tak by z celé škály byly ty mazďácké velmi vysoko, a určitě před fordovými ekobůsty apod., a to i kdyby měly tisíc koní >:D .
18. 9. 2013 14:21
Re: Mazda
1. Mazda nikdy nebude premiovym produktem. Cim jako?
2. Jak to souvisi s prodeji? Před rokem Mazda prodávala v EU asi tak 3 auta za mesic. Ze dna se s novym modelem lehce zveda.
19. 9. 2013 00:15
Re: Mazda
1. Třeba originalitou, estetickým dojmem, svou nenabubřelou image, apod. I když to samozřejmě nemusí být znakem prémiovosti, pro mne je to mnohem víc než tzv. prémiové značky, které jsou spíše vyjádřením pózy určitého typu zákazníků /jen v některých případech pochopitelně/. Kdybych se rozhodl pro Audi, či BMW, tak bych je měl rád podobně, ale ne kvůli údajné prémiovosti, ale proto, jak na mne působí. Momentálně to však vyhrála Mazda.

2. To je pravda, že se ze dna lépe zvedá, ale i tak je to úspěch. Nebo ne?
Avatar - Charger
18. 9. 2013 14:29
Re: Mazda
Jsou to velmi dobrá, poctivá auta, která si na nic nehrají. S prémií však (v mnoha ohledech naštěstí) nemají nic společného.
18. 9. 2013 13:31
Redakce by si měla dát tu práci
a zveřejnit tady kompletní tabulku ACEA( [odkaz] ) (str. 3) a teprve tu za použití vlastních mozků analyzovat. Výsledky za měsíc jsou "bod v čase" a ne žádná "tendence". Tendence je patrná teprve za nějaké delší období, v tomto případě aspoň od začátku roku. A při pohledu na výsledky od začátku roku 2013 se pohled na situaci jednotlivých značek ve většině případů dost promění.

Doporučuju lidem s vlastním názorem.
Rozbalit vlákno
21
18. 9. 2013 13:42
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Ano, zvlášť při pohledu na pokles Renaultu (-7,9%) za prvních 8 měsíců. Při čtení nadpisu jsem už myslel, že u Renaultu bouchají šampaňský :-)
Avatar - woody-alien
18. 9. 2013 13:49
Re: Redakce by si měla dát tu práci
No možná, že i bouchaj, ale o vlastní hlavy... ;-)
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2013 14:11
Re: Redakce by si měla dát tu práci
U Renaultu vydali další z řady prohlášení, že to brzy vyřeší elektromobily. Až prý se zlepší infrastruktura a zapojí se další v čele s VW....
Malinko zapomněli na to, že až se zapojí VW, možná zase nezbyde dost místa pro Renault a budou tam kde jsou.
18. 9. 2013 15:09
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Renault má nad VW v elektromobilech celkem slušný náskok . A hlavně, ještě hodně let budou prodeje elektromobilů pouze okrajová záležitost.
18. 9. 2013 18:33
Re: Redakce by si měla dát tu práci
To je hodně odvážné tvrzení. Když pominu, že velká část know-how ohledně elektromobilů je v rukou třetích stran, víš o tom, že VW vyrábí přerušovaně elektromobily od 70. let? Skupina Renault-Nissan má více zkušeností s výrobou ve větších sériích, nicméně VW na to půjde úplně stejně (budou je vyrábět vedle konvenčních vozů na stejných linkách). Nebo mi možná prozradíš, kde ten slušný náskok je.
18. 9. 2013 19:11
Re: Redakce by si měla dát tu práci
To poznáš až se e-UP a e-Golf postaví proti Zoe a Leafu. Už jen ten dojezd o něčem svědčí. :-) Asi nebude tak docela jednoduché elektroauto postavit. Třeba srovnání e-Focusu s Leafem a Zoe dopadlo pro Focus katastrofálně. A to v pro Ford skoro domácí Británii.
18. 9. 2013 21:06
Re: Redakce by si měla dát tu práci
A co poznám? Že někdo odklepl menší kapacitu baterií podobně jako někdo odklepl menší palivovou nádrž? To nemá s technickým, ani technologickým náskokem nic společného. Neříkám, že to budou automaticky lepší produkty, ale chtěl bych vidět ten náskok. :-) Náskok by mohli mít, kdyby měli například fungující síť stanic pro výměnu baterií.
19. 9. 2013 08:02
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Pokud si myslíš, že je vše dáno jen kapacitou baterie, tak asi ani nebylo do vývoje elektroaut potřeba investovat ani Euro. Třeba VW překvapí a nedopadne jako Ford s e-Focusem.
Avatar - Emel
19. 9. 2013 09:02
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Renault přece jen má více reálné zpětné vazby z rodiny ZE... a to se počítá. Je prostě potřeba se to na něčem naučit, žádný učený z nebe nespadl atd. ;-)
18. 9. 2013 15:08
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Z mainstreamu je Renault Group automobilka s nejmenším meziročním poklesem (- 2%), VW Group je na tom 2,5x hůř (-4,8%) Aneb každý si ve statistice najde to své, že ;-)
18. 9. 2013 15:51
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Např. Honda nebo Mazda je dle tebe co? Lowend nebo prémie? :-)

P.S. Pominu-li Dacii, tak Renault je v té dolní půlce ;-)
18. 9. 2013 16:03
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Ono při tak minimálních prodejích, jaké v Evropě generuje Mazda a Honda, je každý kus navíc poznat o mnoho víc, než u 2. největší evropské automobilky. Takže upřesňuji - u důležitých hráčů na evropském poli je na tom Renault Group nejlépe. Jinak Mazda a Honda produkují velice dobré vozy a patří mezi mé oblíbence, obecně jako skoro všechny japonské automobilky. Samotný Renault je na tom v Evropě nic moc, ještě, že má tu Dáčii :-) Uvidíme, jak s prodeji zahýbá facelift Meganu a hlavně Laguna 4, kterou automobilka již potřebuje jako sůl. Jestli budou úspěšní stejně, jako Clio a Capture - nejlepší prodeje ve svých třídách, má VW zaděláno na problém se svoji pozicí no. 1 v Evropě. Celosvětově má aliance Renault - Nissan max na 3. místo...
18. 9. 2013 17:03
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Ovšem samotná automobilka Renault je na tom ještě o kousek hůř než samotné VW, že :-)
18. 9. 2013 17:31
Re: Redakce by si měla dát tu práci
To je pravda. Což ovšem nekoresponduje s neustále opakujícíma se zprávama o tom, jak francouzské automobilky krachují (- 7,9% Renault) a německým se daří (- 7,7% VW). Netvrdím, že je to jev zde na AUTO.cz, ale nespecializované média to tak normálně prezentují a tudíž lžou. A to mi vadí. Tím Renault Group vs VW Group sem chtěl jen ukázat, jak je každá statistika ohebná a když člověk chce, není tak těžké najít si tu "správnou" statistiku.
18. 9. 2013 18:39
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Tak taková média nesleduj, když ti to vadí, a podobný odpad sem netahej, je ho tu dost.
Avatar - white label
18. 9. 2013 23:28
Re: Redakce by si měla dát tu práci
>:D Tak ten závěr reakce přesně sedí především na tebe: >:-[]
VW (pouze jako značka, nikoli celý koncern) prodal v Evropě celkem (za 8+8 sledovaných měsíců v tabulce) 191 tis aut, Renault ani ne polovinu (85,5 tis.) a jen samotné prémiové Audi prodalo dokonce víc (86,8 tis.), než mainstreamový Renault a zároveň zdaleka nejvíc z celé D3. Další komentář není potřeba.

P.S. Nehledě na to, že dělat jakékoli vážnější závěry ohledně tendence při pouze meziročním srovnání, navíc pouze za období pouhých osmi měsíců, je (mírně řečeno) směšné.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2013 15:48
Re: Redakce by si měla dát tu práci
velmi dobra poznamka patrik

len doplnim ze krajiny EFTA by tam mali tiez zaratat... ako spravne poukazujes na tabulku na str 3...... aky to je europsky predaj ked tam nemame napr svajciarsko.... takze aj to je taky dost podstatny detail...

krajiny eu + efta... tak treba ratat europske predaje na stranke ACEA to je pekne vsetko :yes:
Avatar - Katikakus
18. 9. 2013 15:51
Re: Redakce by si měla dát tu práci
Mas naprostou pravdu Patriku. Clanek je jenom dalsim v serii, ktera ma za cil vyprovokovat flamewar mezi priznivci, resp. odpurci jednotlivych znacek. A vzdycky se najde nekdo, kdo na to skoci.
Avatar - 3_diamanty
18. 9. 2013 16:01
Re: Redakce by si měla dát tu práci
;-) :yes: :yes: :yes:
18. 9. 2013 16:21
Re: Redakce by si měla dát tu práci
No je to jasná "vaverkovina", pokud vezmeme v úvahu i jím provokativně zpracované testy, tak nás to nepřekvapí. Hlavně, že bude xyz příspěvků, kliků, atd... Kvalita? Na co? Ta reklamu přeci neprodává.

Nicméně bych chtěl redakci poděkovat, že již uvádí i zdroje ze kterých čerpá, což nebylo pravidlem.
Avatar - white label
18. 9. 2013 23:36
Re: Redakce by si měla dát tu práci
:yes:
Avatar - vabis
18. 9. 2013 19:57
strašení za účelem pozornosti
... zabýváme se výrobou komponentů z 80% pro dražší německé značky, a odvolávky na 2014 jsou asi na 130% oproti 2013, tak bych to tak černě neviděl ;-)
Rozbalit vlákno
2
18. 9. 2013 20:03
Re: strašení za účelem pozornosti
No pokud se pohybuješ v autoprůmyslu, tak asi víš, že nikdo netuší, co bude příští rok. Plány automobilek dnes neznamenají vůbec nic, rozhoduje zákazník. Objednávky od automobilek se řeší měsíc od měsíce a ty rozdíly oproti plánům jsou obrovské.
Avatar - vabis
18. 9. 2013 23:22
Re: strašení za účelem pozornosti
Pravdou je, že já mluvil přímo o výrobě. Tam se ví docela přesně, kolik čeho bude třeba např. v cw 17/2014. .... Prodej hotových aut je druhá věc, ten moc neřeším njn, automobilka si zaplatila tak pohoda. Časem to stejně prodá, zda hned nebo za 2-3 měsíce s rádoby akcí je věc druhá. Stejně jsou to jen nenažraní akcionáři a o auta jim až tolik nejde.
19. 9. 2013 00:26
Potěšující zprávy
Na všem se dá najít něco pozitivního, Evropa chrlí plno nudných aut, no tak jdou nahoru aspoň prémie, a to ještě díky menším vozům, no a Mazda, která pořádně inovuje. A tak to má být. Lepší zprávy snad za dané pochmurné situace v Evropě ani čekat nešly. A doufejme, že to bude ještě - navzdory názorům některých pisálků na auto.cz - nějakou dobu tímto trendem pokračovat. Ono není na škodu, když už člověk vyleze na ulici, koukat taky na něco pěkného, ať už to jsou auta, nebo jiné objekty :-) .
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
19. 9. 2013 10:49
Re: Potěšující zprávy
To je poměrně subjektivní záležitost, třeba já se budu raději se dívat na "nudnou" (zřejmě nejprofláklejší "přívlastek" zdejších diskusí) produkci koncernu VW, než na mnohé designové kreatury od Hyundaie, nebo třeba na zadní partii nové Ma6 v kombíku. Není nic horšího, než snaha zalíbit se tzv. za každou cenu, což platí nejen u designu automobilů (a průmyslového designu vůbec).
19. 9. 2013 14:19
Re: Potěšující zprávy
a prave proto by sis mel koupit tu Ma6, uzivat spickove jizdy a koukat se na ty chudaky ve vyfasovanejch folcvagnech