Na M6 je spousta působivejch věcí, ale...mě nepřijde lepší než třeba stávající Mondeo. V některejch ohledech je za průměrem třídy. Odhlučnění podvozku je vyloženě podprůměrný a dalším faktem je, že na kolech adekvátní velikosti vzhledem ke kastli (tedy 19") je tlumení už hodně chabý a samozřejmě bohužel souvisí s jinak bezprecedentně nízkou váhou celýho auta.
Nepozoroval jsem nějaký velký rozdíl mezi MZD6 a A6 v tlumení a hlučnosti podvozku. Jen to foukání kolem okna, kdyby nebyly dálnice betonové tak už jsem to identifikoval,zatím to vypadá na těsnění okna, spodek u B sloupku. Samozřejmě je to na facku.
Kamínky, díry...to všechno je slyšet víc. Na velkejch kolech na Mondeo nemá a třeba z údajně fantastickýho řízení jsem neměl lepší pocit než z Mondea...naopak. Nemám vůbec nic proti Mazdě, jen jsem čekal náskok proti konkurenci a nevidím ho tam.
Pokud jim zůstalo ještě trochu benzínu v krvi, tak snad to nebude zlý ;-) Chtěl jsem napsat blog o výtvorech automobilky, která na vášeň nezapomněla, ale musím vydejchat nadšení z minulýho týdne, ať to nevypadá jako PR :-)
Najdou se ještě a věřím, že s přibývajícím zeleným tlakem se každej vývojovej tým bude snažit představit něco podobnýho, než se začnem scházet u zásuvek.
Co se řízení týče, řadil bych Mazdu nad Mondeo... i když... ono je těžké separovat jednotlivé atributy - Mazda těží se své lehkonohé agilnosti, která je pochopitelně cítit i v řízení... Mondeo (2.0TDCI, v jiném jsem neseděl) nezatáčí ani zdaleka tak ochotně.
Náskok... dneska je těžké mít jakýkoli náskok v čemkoli. Mazda má dobré motory, dobré převodovky, dobrý podvozek a dobrý design. Na druhé straně je mizerná konfigurovatelnost s poměrně citelnými cenovými skoky, nemoderní palubní systémy a všeobecně horší odhlučnění.
Sečteno a podtrženo... pokud nevěříš na japonskou spolehlivost, pak je Mondeo při dnešních cenách lepší koupě.
Lehký 1.6EcoBoost by mě docela zajímal. Druhá věc je, že jsem nikdy neseděl v opravdu novém Mondeu bez několika desítek tisíc kilometrů na tachometru... a to taky může dělat hodně.
To jasně ;-) Jinak zpětnou vazbu, aby jsi cítil reálně vše nemá už dnes nikdo, Mondeo je na tom ale obecně nejlíp, pak Mazda a předokolková A4 se servotronicem taky není marná. Ale málokdo to ocení a příjemně naladěný řízení pašíka vyhovuje většinou všem.
Pokud mluvíš o prémii, tak bych logicky čekal dominanci zadokolkových střelců, zejména tradičně BMW... ostatně, přední náprava oproštěná od vlivů pohonu je jedním z důležitých argumentů pro RWD. Aktuální A4 neznám, projetou mám minulou generaci v předokolce a A5 quattro...
Pokud nepozoruješ žádný rozdíl (u současné A6 a současné Ma6) v tlumení a hlučnosti podvozku (při stejné výšce pneu) pak je problém ve tvých schopnostech tento rozdíl identifikovat. ;-)
Další fanoušek, co se mu šláplo na kuří oko ? Webpaja určitě tu tvojí M6 projel důkladně. Názory se mohou různit, ale propána, to nemůžete mít nad svým (nebo třeba jen oblíbeným) autem trochu nadhledu ? Raději nám nevěřícím ďaurům podrobně vysvětli, v čem je ta prémiovost Mazdy.
Jen se modlím, aby právě nový Mondeo nebylo horším autem než je teď. Vzhledově absolutně nezaostává, zasloužilo by si určitě revizi vnitřku, ale jezdí tak, jak může všechny auta představený po něm závidět.
No, byla by to škoda zkazit takhle dobrý auto. S muškami i mouchami, ale dobrý auto. Ale popravdě mě to zrovna žíly netrhá. Ten aston-look mě nebere a i kdyby, život je moc krátkej na to, abych jezdil pořád stejným autem, byť v jiné generaci. Takže žádné další Mondeo se konat nebude. Zkusím vyrazit zase jiným směrem. ;-)
Obávám se, že tvoje (i moje) modlitby nebudou vyslyšeny a že se bude i u Mondea v bledě modrém opakovat globalizační pohroma jako u Focusu :'-(:'-(:'-(:no:
Napsáno je to blbě, ale v podstatě má pravdu. Kolik jsme toho už tady slyšeli o tom že všichni jdou dolu jen VW roste. Taky VW fans tě budou přesvědčovat že průměrné auto Passat je apoštol tvých snů, nejhezčí auto segmentu atd. Pravda je jiná poslední Passat není nic jiného než facelift a už to asi pochopili i zákazníci když se v Německu prodá víc BMW 3 než Passatu. ;-)
Hmmm, ale je tam jeden drobnej háček...cena. Holden se tu šťavní nad tím, jak je Evropa špatná a že kupuje údajně levnej lowend v podobě Škody a ta samá Evropa dá o 10kEUR víc za BMW řady 3. Notabene...není ve střední třídě víc aut než jen Passat?
penize se ze sveta neztraci. chudi chudnou a bohati bohatnou. ten kdo mel driv na golfa musi sahnout po schade a ten co mel driv na passata muze sahnout po 3er
tam se nedohodli s celim autem, jednou si tam clovek precte jak by bylo super kdyby sli vypnout asistenty, a kdys to nahodou jde, tak s tim zas neumej jezdit a chteli by ho naopak zase zapnout >:D
ale jako co cekat od lidi co si kazdej tejden vozej zadek v jinym aute od mestskych zrůdiček prez luxusni vyssi stredni az po "sportovni" auta a ještě otom musej něco kloudného napsat, jen malokterej redaktor automagazinu je tim vyvolenym co ho práce bavi i po mesicich/letech a umi se rychle preucit z jezdeni v Mercedesu S na jizdu v CliuRS tak aby mohl posoudit kvality daného auta, ja to třeba neumim a s autem v jiné kategorii se zzivam třeba i mesic nez zjistim kde ma svoje "mužo", proto bych taky nechtel delat redaktora automagazinu, byl bych jen dalším nudnym textovacem tak jako všichni na české scene :-) ano podle me nemá ceska scena zadneho redaktora který by svoji praci nedelal jen jako textovac neceho ctiveho za par supu, proste textu který se proda a jde se na další text :-!
...asi se budu opakovat, ale nejlepší testér jsi ve vztahu k tomu co od auta chceš právě ty sám. Až pak narazíš na to, že faktory, který jinej vyzvedává ty vidíš jinak a obráceně.
Osobně mě přijde, že pokud nazýváš automobil jako "závodní prostředek" ve smyslu závod - pak ti testy Pavla Jandy budou vyhovovat. Pokud vidíš v automobilu především "dopravní prostředek" - ve smyslu dopravy (opustit místo A a dopravit se do bodu B) pak ti více budou vyhovovat testy Honzy Koubka.
Tušil jsem, že tento článek je vodou na mlýn místním anitikoncernistům a členům rejže klubu. Z jiného článku, zde na auto.cz, si dovolím odcitovat, cituji: "Za osm měsíců letošního roku prodej koncernu Volkswagen vzrostl o 4,5 procenta na 6,17 milionu. Dodávky do Evropy se ale o 3,3 procenta snížily a dosáhly 2,39 milionu." Prodeje za srpen, prodeje za osm měsíců, všechno jedno, hlavní je si odplivnout - "Fuj, koncern." >:-[]
Já myslím, že to není voda na mlejn antikoncernistům... Renault za první půlrok vytvořil prodejní rekord, když prodeje vzrostly o 4,3 %, a stačí se podívat, co mi na to odpověděl superekonom Ada... >:D Takže ono je to z obou stran stejný... A pokud prodeje VW v Evropě klesly o dvojciferné číslo (napsat skoro pětinu, to by bylo křiku), je nad čím přemýšlet. Holt VW drží Asie, kde ale prodává auta s technologií z 90 let...
Souhlasim s tim, ze je dulezite take hodnotit kvalitu prodavanych aut a s tim i uspech na narocnych trzich a ne se tlouct v prsa a pritom jeste nedavno vyrabet povalecne Brouky a 30 let stare Santany v Cine.
Zajimava by byla tabulka prodeju pouze na narocnych trzich jako je Evropa, USA, Japonsko, mozna Korea.
Vydávat úspěch v Číně jako "falešný" počty je lichý...uspět tam můžou všichni. A snažit se tvrdit, že je VW koncern producentem zaostalejch aut je nesmysl, ať někdo tyhle auta rád nebo nerad.
Ten úspěch v Číně trochu falešný je. Nejde o svobodný a otevřený trh. Hodně záleží na tom, jak je kdo schopný a ochotný se domluvit s čínským soudruhem. Přece jenom i dnes ten soudruh rozhoduje o tom s kým tam auta budeš napůl vyrábět a zda vůbec povolení k nějakému společnému podniku dostaneš.
Hlavne, že minulý rok bol prepad predajov v Erópe -22 %. Z európskych automobiliek bol Renault najväčším prepadákom roka. (ak nerátam Alfu Romeo - o "mŕtvych" len dobre..)
Asi budeš prekvapený, ale druhým najväčším trhom Renaultu po domácom je Brazília a potom tuším nasleduje Rusko. V oboch prípadoch je to lowend nad lowend. Tam sa neštítia na Daciu lepiť znak Renaultu.
Meziroční poklesy a vzrůsty jsou nic proti absolutním číslům, meziroční (i větší) pokles může také odrážet prodejně výrazně úspěšné období minulého roku. A naopak loňské fiasko zveličí v % i pouhé odlepení ode dna. Sečti si čísla z obou roků a pak si sestav mnohem objektivnější tabulku.
Podívej se třeba na koncernové Audi, má sice meziroční pokles, ale oba roky prodává v Evropě (v mnoha ohledech na nejnáročnějším trhu světa) podstatně víc, než BMW/MB. Takže teď máš nad čím přemýšlet zase ty, ty "technologie z 90 let". :-O:*);-)
Popravde tu ma bejt statistika bez zbytecnych kecu. Staci sem hodit tabulku za aktualni mesic 2013 a za mesic 2012, plus tabulku za cely rok 2012,2013. Kazdy se muze podivat na co chce. Ve vysledku si clovek nektere tabulky pro srovnani musi hledat sam, ale hlavne ze jsou tam zbytecne reci.
Treba takovyto clanek je zajimavy. Clanek o Evrope a najednou na konci blafy o tom, jak se koncernu dari v Cine, Spojených státech.
[odkaz]
Nečekám šestiválce, ale když si zmínil Volvo, tak se podívej jakou nabídku čtyřválců nabízí Volvo a jakou Mazda. To samé třeba Ford, oproti nabídce motorů v Mondeu se Mazda musí smutně krčit v koutě :-)
Jojo, provokatér... A v čem se musí krčit v koutě? Já bych do té mazdy nechtěl motor z těch Tvých oblíbenců, ani kdybys mi vyplatit desetitisíce (obrazně řečeno).
Vždyť o tom píšu, v nabídce motorů. U Mondea můžeš vybírat v dieslech v rozmezí 115 - 200 koní, v benzínu 120 - 240 koní a teď to porovnej s Mazdou ;-)
Vídíš, já bych se zas nechtěl ploužit v Mondeu s motorem od Mazdy >:D
To už jsem psal hodněkrát, pokud člověk není závodník a nejezdí s tím po autodromech nějaké 12 h Le Most apod., tak na co bych to asi tak měl? V běžném provozu málokdy potřebuješ zrychlení z 0 na 100 za 5 sekund, nejedeš-li vyloženě blbě či nesmyslně, tak jaképak ploužení? Já bych někdy strašně rád vidět takové lidi,2C v akci (samozřejmě teď neřeším, že někdo potřebuje tahat třeba karavan apod.).
Mne osobně mnohem více zajímá efektivita, spolehlivost apod. parametry, které na silnici potřebuji. Jistě výběr je u Fordu větší, ale kdybych si měl vybrat do obecného auta na přání libovolný motor, tak by z celé škály byly ty mazďácké velmi vysoko, a určitě před fordovými ekobůsty apod., a to i kdyby měly tisíc koní >:D .
1. Mazda nikdy nebude premiovym produktem. Cim jako?
2. Jak to souvisi s prodeji? Před rokem Mazda prodávala v EU asi tak 3 auta za mesic. Ze dna se s novym modelem lehce zveda.
1. Třeba originalitou, estetickým dojmem, svou nenabubřelou image, apod. I když to samozřejmě nemusí být znakem prémiovosti, pro mne je to mnohem víc než tzv. prémiové značky, které jsou spíše vyjádřením pózy určitého typu zákazníků /jen v některých případech pochopitelně/. Kdybych se rozhodl pro Audi, či BMW, tak bych je měl rád podobně, ale ne kvůli údajné prémiovosti, ale proto, jak na mne působí. Momentálně to však vyhrála Mazda.
2. To je pravda, že se ze dna lépe zvedá, ale i tak je to úspěch. Nebo ne?
a zveřejnit tady kompletní tabulku ACEA( [odkaz] ) (str. 3) a teprve tu za použití vlastních mozků analyzovat. Výsledky za měsíc jsou "bod v čase" a ne žádná "tendence". Tendence je patrná teprve za nějaké delší období, v tomto případě aspoň od začátku roku. A při pohledu na výsledky od začátku roku 2013 se pohled na situaci jednotlivých značek ve většině případů dost promění.
U Renaultu vydali další z řady prohlášení, že to brzy vyřeší elektromobily. Až prý se zlepší infrastruktura a zapojí se další v čele s VW....
Malinko zapomněli na to, že až se zapojí VW, možná zase nezbyde dost místa pro Renault a budou tam kde jsou.
To je hodně odvážné tvrzení. Když pominu, že velká část know-how ohledně elektromobilů je v rukou třetích stran, víš o tom, že VW vyrábí přerušovaně elektromobily od 70. let? Skupina Renault-Nissan má více zkušeností s výrobou ve větších sériích, nicméně VW na to půjde úplně stejně (budou je vyrábět vedle konvenčních vozů na stejných linkách). Nebo mi možná prozradíš, kde ten slušný náskok je.
To poznáš až se e-UP a e-Golf postaví proti Zoe a Leafu. Už jen ten dojezd o něčem svědčí. :-) Asi nebude tak docela jednoduché elektroauto postavit. Třeba srovnání e-Focusu s Leafem a Zoe dopadlo pro Focus katastrofálně. A to v pro Ford skoro domácí Británii.
A co poznám? Že někdo odklepl menší kapacitu baterií podobně jako někdo odklepl menší palivovou nádrž? To nemá s technickým, ani technologickým náskokem nic společného. Neříkám, že to budou automaticky lepší produkty, ale chtěl bych vidět ten náskok. :-) Náskok by mohli mít, kdyby měli například fungující síť stanic pro výměnu baterií.
Pokud si myslíš, že je vše dáno jen kapacitou baterie, tak asi ani nebylo do vývoje elektroaut potřeba investovat ani Euro. Třeba VW překvapí a nedopadne jako Ford s e-Focusem.
Renault přece jen má více reálné zpětné vazby z rodiny ZE... a to se počítá. Je prostě potřeba se to na něčem naučit, žádný učený z nebe nespadl atd. ;-)
Z mainstreamu je Renault Group automobilka s nejmenším meziročním poklesem (- 2%), VW Group je na tom 2,5x hůř (-4,8%) Aneb každý si ve statistice najde to své, že ;-)
Ono při tak minimálních prodejích, jaké v Evropě generuje Mazda a Honda, je každý kus navíc poznat o mnoho víc, než u 2. největší evropské automobilky. Takže upřesňuji - u důležitých hráčů na evropském poli je na tom Renault Group nejlépe. Jinak Mazda a Honda produkují velice dobré vozy a patří mezi mé oblíbence, obecně jako skoro všechny japonské automobilky. Samotný Renault je na tom v Evropě nic moc, ještě, že má tu Dáčii :-) Uvidíme, jak s prodeji zahýbá facelift Meganu a hlavně Laguna 4, kterou automobilka již potřebuje jako sůl. Jestli budou úspěšní stejně, jako Clio a Capture - nejlepší prodeje ve svých třídách, má VW zaděláno na problém se svoji pozicí no. 1 v Evropě. Celosvětově má aliance Renault - Nissan max na 3. místo...
To je pravda. Což ovšem nekoresponduje s neustále opakujícíma se zprávama o tom, jak francouzské automobilky krachují (- 7,9% Renault) a německým se daří (- 7,7% VW). Netvrdím, že je to jev zde na AUTO.cz, ale nespecializované média to tak normálně prezentují a tudíž lžou. A to mi vadí. Tím Renault Group vs VW Group sem chtěl jen ukázat, jak je každá statistika ohebná a když člověk chce, není tak těžké najít si tu "správnou" statistiku.
>:D Tak ten závěr reakce přesně sedí především na tebe: >:-[]
VW (pouze jako značka, nikoli celý koncern) prodal v Evropě celkem (za 8+8 sledovaných měsíců v tabulce) 191 tis aut, Renault ani ne polovinu (85,5 tis.) a jen samotné prémiové Audi prodalo dokonce víc (86,8 tis.), než mainstreamový Renault a zároveň zdaleka nejvíc z celé D3. Další komentář není potřeba.
P.S. Nehledě na to, že dělat jakékoli vážnější závěry ohledně tendence při pouze meziročním srovnání, navíc pouze za období pouhých osmi měsíců, je (mírně řečeno) směšné.
len doplnim ze krajiny EFTA by tam mali tiez zaratat... ako spravne poukazujes na tabulku na str 3...... aky to je europsky predaj ked tam nemame napr svajciarsko.... takze aj to je taky dost podstatny detail...
krajiny eu + efta... tak treba ratat europske predaje na stranke ACEA to je pekne vsetko :yes:
Mas naprostou pravdu Patriku. Clanek je jenom dalsim v serii, ktera ma za cil vyprovokovat flamewar mezi priznivci, resp. odpurci jednotlivych znacek. A vzdycky se najde nekdo, kdo na to skoci.
No je to jasná "vaverkovina", pokud vezmeme v úvahu i jím provokativně zpracované testy, tak nás to nepřekvapí. Hlavně, že bude xyz příspěvků, kliků, atd... Kvalita? Na co? Ta reklamu přeci neprodává.
Nicméně bych chtěl redakci poděkovat, že již uvádí i zdroje ze kterých čerpá, což nebylo pravidlem.
... zabýváme se výrobou komponentů z 80% pro dražší německé značky, a odvolávky na 2014 jsou asi na 130% oproti 2013, tak bych to tak černě neviděl ;-)
No pokud se pohybuješ v autoprůmyslu, tak asi víš, že nikdo netuší, co bude příští rok. Plány automobilek dnes neznamenají vůbec nic, rozhoduje zákazník. Objednávky od automobilek se řeší měsíc od měsíce a ty rozdíly oproti plánům jsou obrovské.
Pravdou je, že já mluvil přímo o výrobě. Tam se ví docela přesně, kolik čeho bude třeba např. v cw 17/2014. .... Prodej hotových aut je druhá věc, ten moc neřeším njn, automobilka si zaplatila tak pohoda. Časem to stejně prodá, zda hned nebo za 2-3 měsíce s rádoby akcí je věc druhá. Stejně jsou to jen nenažraní akcionáři a o auta jim až tolik nejde.
Na všem se dá najít něco pozitivního, Evropa chrlí plno nudných aut, no tak jdou nahoru aspoň prémie, a to ještě díky menším vozům, no a Mazda, která pořádně inovuje. A tak to má být. Lepší zprávy snad za dané pochmurné situace v Evropě ani čekat nešly. A doufejme, že to bude ještě - navzdory názorům některých pisálků na auto.cz - nějakou dobu tímto trendem pokračovat. Ono není na škodu, když už člověk vyleze na ulici, koukat taky na něco pěkného, ať už to jsou auta, nebo jiné objekty :-) .
To je poměrně subjektivní záležitost, třeba já se budu raději se dívat na "nudnou" (zřejmě nejprofláklejší "přívlastek" zdejších diskusí) produkci koncernu VW, než na mnohé designové kreatury od Hyundaie, nebo třeba na zadní partii nové Ma6 v kombíku. Není nic horšího, než snaha zalíbit se tzv. za každou cenu, což platí nejen u designu automobilů (a průmyslového designu vůbec).