Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej nových aut v Evropě vytrvale klesá, daří se jen Renaultu, Mazdě a prémiovým značkám

18. 9. 2013
94
Vývoj evropského trhu s osobními automobily je jasný, od roku 2010 neustále klesá počet registrací.

I většina z těch nemnoha automobilek, které jsou za období leden až srpen v plusu, musí v srpnových statistikách hledat červená čísla. Konkrétně se jedná například o českou Škoda Auto – za celý rok +9,7 %, ale v srpnu přesto -4,0 %. Pozitivní trend nedrží ani Kia, naopak Chevrolet je jedinou výjimkou, které se povedlo zvrátit dosavadní vývoj (za celý rok -22,6 %, v srpnu +17,5 %).

Celý trh klesl o rovných pět procent na 653 tisíc kusů, od začátku roku to je -5,2 %, resp. 7,84 milionu ks – to jsou nejhorší výsledky od roku 1990, kdy se začaly shromažďovat statistiky v současné podobě.

Trendu se vymyká jen několik značek. Spokojenost jistě vládne u skupiny Renault, samotný Renault si polepšil o 1,5 % a vytáhl se na pozici druhé nejprodávanější značky, levná značka Dacia je v plusu dokonce o 16,5 %. Po letech nestálých poklesů se daří i Mazdě, zásluhou nových modelů roste o 27,8 %.

A daří se i prémiovým značkám, kterým se vyplácí nasazení nových modelů do masových segmentů – v srpnu vzrostly registrace u BMW (řada 3), Mercedesu (nové kompaktní modely), Volva (V40) i Jaguaru (kombi a 4x4 pro XF).

Evropský trh v srpnu - pořadí značek (EU27 podle ACEA)
Značkaks 8/2013ks 8/2012změna [%]
VOLKSWAGEN8199199099-17,26
RENAULT43042424051,50
AUDI4217344671-5,59
OPEL/VAUXHALL4104242507-3,45
FORD4064541266-1,50
MERCEDES37209341768,87
BMW37062338329,55
PEUGEOT3652244503-17,93
ŠKODA2851929707-4,00
CITROËN2838533987-16,48
TOYOTA2768129269-5,43
FIAT2708227242-0,59
HYUNDAI2389825322-5,62
DACIA210701808216,52
NISSAN2027521876-7,32
KIA1958620308-3,56
SEAT1673217247-2,99
CHEVROLET11599986917,53
VOLVO961791784,78
MAZDA8654676927,85
SUZUKI80349795-17,98
MINI7430670610,80
HONDA62637883-20,55
MITSUBISHI38044265-10,81
LANCIA/CHRYSLER31603648-13,38
LAND ROVER30943256-4,99
ALFA ROMEO28963842-24,62
SMART26973535-23,71
JEEP13621507-9,62
LEXUS11941264-5,54
JAGUAR94359359,02
CELKEM653872688143-4,98

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Potěšující zprávy
holden_holden
| 19. 9. 2013
a prave proto by sis mel koupit tu Ma6, uzivat spickove jizdy a koukat se na ty chudaky ve vyfasovanejch folcvagnech
Avatar - white label
Potěšující zprávy
white label
| 19. 9. 2013
To je poměrně subjektivní záležitost, třeba já se budu raději se dívat na "nudnou" (zřejmě nejprofláklejší "přívlastek" zdejších diskusí) produkci koncernu VW, než na mnohé designové kreatury od Hyundaie, nebo třeba na zadní partii nové Ma6 v kombíku. Není nic horšího, než snaha zalíbit se tzv. za každou cenu, což platí nejen u designu automobilů (a průmyslového designu vůbec).
Mazda
Provocateur
| 19. 9. 2013
Vždyť o tom píšu, v nabídce motorů. U Mondea můžeš vybírat v dieslech v rozmezí 115 - 200 koní, v benzínu 120 - 240 koní a teď to porovnej s Mazdou ;-)

Vídíš, já bych se zas nechtěl ploužit v Mondeu s motorem od Mazdy >:D
Avatar - Emel
Redakce by si měla dát tu práci
Emel
| 19. 9. 2013
Renault přece jen má více reálné zpětné vazby z rodiny ZE... a to se počítá. Je prostě potřeba se to na něčem naučit, žádný učený z nebe nespadl atd. ;-)
Redakce by si měla dát tu práci
pogo26
| 19. 9. 2013
Pokud si myslíš, že je vše dáno jen kapacitou baterie, tak asi ani nebylo do vývoje elektroaut potřeba investovat ani Euro. Třeba VW překvapí a nedopadne jako Ford s e-Focusem.