Velmi podobnou specifikaci G jsem jezdil, jen bez sportovního podvozku, na 16" kolech a s DSG. Tohle auto v ničem nezaostává za dražším sourozencem A3 a navíc jezdí stejně konejšivě jako nejlepší předokolky předchozí generace, ale o třídu výš. Hebkost s jakou dokáže i s trubkou vzadu filtrovat nerovnosti, jak příjemně se řídí by měli vyzkoušet klucio z vývoje podvozků ve škodovce.
Velmi těžko se hledají chyby a G si bez problémů ospravedlní i o něco vyšší cenu proti některý konkurenci (byť vzpomínáte na GIV????).
Neberu vůbec paket za kilo, ten je mi putna. Pryč jsou doby, kdy ti nechtěli ve VW udělat radost s tím, že ti nedopřáli realizaci obchodního ducha. Měl jsem auto v Highline a vyšlo by nastejno jako základní cena tohodle kousku a to navíc s DSG.
Proto mi lehce přes 460 přijde velmi solidně cenově nastavenej.
Sport bych za ty prachy nehledal, všichni vědí, za kolik se dá "sportovat" v GTD ;-)
No právě... že je Golf fajnově odladěné autíčko nepochybuju, spíš mě zarazila ta konfigurace... dlouhý pětikvalt, naftová šestnáctistovka, 18" kola... a ještě víc mě zarazilo, že se nad tím tester nijak nepozastavuje a řeší, jaký grip to má se Zero Nero.
Je to paket jen pro podívání, 1,6 TDI není žádný sporťák, je to auto pro klidnu a pohodovou jízdu. Dnes bohužel i auto s 1,2 TSI může vypadat, jako by pod sukní mělo šestiválec >:-[]
Jen ta základní optika působí dojmem slepce...bohužel problém všech novejch koncernovejch aut. Xenony jsou povinností, jinak si musíš připadat blbě a to vůbec nemluvím o tom, jak mizerně jejich halogen svítí.
...dokud ti ty xenony někdo v noci nevytáhne, aby sis je mohl nechat v servisu za 50 namontovat zpátky. Prý když si na ně dáš samolepku s SPZ a jménem servisu, tak zaručí, že dostaneš zpátky ty svoje a ne sousedovy ;-) .
Souhlas, už samotný fakt, že verze GTD (135kW/380Nm, navíc s podstatně hodnotnějším "sportpaketem" v základu) začíná na ceně 614 tis., nepotřebuje další komentář.
Golf nema vzadu trubku,ale multilink, a to u vsetkych verzii. Takze je aj dost logicke, ze nerovnosti bude filtrovat lepsie, ako Octavia s torznou prieckou. Za to ale kluci zo Skodovky nemozu...
Druha vec, auto za bezmala 600 litrov bez multifunkcneho volantu? Sa mi asi sniva. V dnesnej dobe este sahat na cudliky autoradia, tak od toho som si uz naozaj odvykol. Odhliadnuc od toho, ten volant sa mi aj tak nepaci. Ten klavirny lak tam vyzera ako past na oko, a vobec nezapada do interieru.
Přesto bych zvolil měkčí naladění...Škoda to vyjma OIII combi v poslední generaci nevychytala a postupně všechny modely dostanou naladění, jaký u rodinnýho auta očekáváš.
Highline má klavírák. Na přístrojovce/ středovém panelu klasický a před spolujezdcem a na dveřích má vzor. [odkaz] Ten na dveřích není tak dobře vidět, ale je stejný jako před spolujezdcem. Přihodím ještě jednu neoficiální [odkaz] .
Za devatero horami a devatero řekami osmnáctky nesnižují jízdní komfort.
Pokud měl pan redaktor na palube dvě osmnáctileté přítelkyně, tak by se tomu dalo věřit.
Máš samozrejme pravdu, realita je ale taká, že Golf je aj na 18kach prijateľne komfortné auto. Ak môžem porovnať, ktoré autá som jazdil na 18kach (Golf, Focus, Octavia III), tak Golf na tomto rozmere pneu najkomfortnejší.
Predpokladám, že to mala byť ťažká irónia, ale moc nevyšla. Opakujem, po osobnom vyskúšaní daných troch áut na 18" diskoch pôsobí z nich Golf najkomfortnejšie (pre jednoduchších jedincov uvádzam, že to platí V RÁMCI 18" diskov, neporovnávam s C4 na 15kac).
S titanově černým lakem karoserie v noci Golf vypadá jako přízrak.
"Po usednutí do testovaného Golfu jsme se ihned cítili jako doma."
"Maximální příval síly je dostupný v rozmezí tří až čtyř tisíc otáček za minutu, ani při nešikovném přeřazení jsme nepocítili silnější turboefekt."
"Jízda: Táta sporťák"
"Obecně vzato lze říci, že se Golfu jízdně vyrovná jenom málokterý kompakt, přičemž je navíc úplně jedno, zda řídíte základní verzi s turbomotorem 1.2 TSI nebo vrcholné GTI Performance."
Souhlas s podvozkem. Jizdne prumerny, jako vzdy na auto.cz vydavan za neco extra. Pri losim testu to jede po trech a na 18" to musi na nerovnostech skakat s torzkou v zatackach jako koza.
Konkurence jako Ford, Hyundai je nekde jindy a jiste i dalsi
[odkaz]
Ten petikvalt je taky smutnej, za 600tis >:D
Vykon v uvedenem objemu prekonava kdeco.
No proč... protože samozřejmě to že máš jen pět stupňů a zároveň je máš natažené tak, že na dálnici točíš jen 2500 na pětku, se logicky musí někde projevit - budeš mít velké přeskoky mezi kvalty a po odřazení z trojky při intuitivně správných otáčkách spadneš k volnoběhu na čtyřku.
Je to obráceně... u relativně slabého motoru je naopak potřeba většího počtu rychlostních stupňů větší.
S golfem s daným motorem (na 15 palcových kolech) jsem jezdil. Možná právě proto mi vyznění testu připadá trochu přehnaně pozitivní. Nejslabším článkem je v daném případě motor, který je úsporný, ale také poměrně hlučný a hlavně trpí značnou dírou v nízkých otáčkách, což není uživatelsky právě přívětivé. Zaráží mě, že si toho testeři nevšimli. Jakkoli nelze pochybovat o kvalitách golfu, tak podle mých zkušeností výkonnější verze 1.6 HDi v Citroenu C4 je (zevnitř) výrazně tišší, má menší prodlevu na sešlápnutí plynu a od nějakých 1500 otáček je na rozdíl od TDI krásně lineární. Tím určitě nechci říct, že C4 je lepší než Golf, ale motoricky se mi líbí víc. 1.2 TSI je v Golfu rozhodně lepší volba, alespoň mně přišel Golfík s benzínovým motorem s nadsázkou řečeno jako o 50% lepší auto ve srovnání s nafťákem.
Překonávání nerovností je u Golfu velmi dobré, tedy ne tak dobré, jako u většiny aut střední třídy, jak novináři s oblibou píší, ale na špičce své třídy.
Odhlučnění podvozku i aerodynamického hluku má Golf bezvadné.
Celkově mám z Golfu pocit, že se na současné generaci docela šetřilo , ale aspoň se na rozdíl od Octávky omezili na místa, kde to není vidět (výplně dveří vzadu, kufr...). Něco podobného naznačují i průběžné výsledky testu Autobildu na 100 tis. km, kdy se jim, jestli se nepletu, rozpadlo madlo, praskla páčka otevírání dveří a k tomu prosakovala zkondenzovaná voda z klimatizace. Nelze se divit, všichni tlačí náklady dolů, většina konkurentů na tom asi nebude líp.
Tenhle trend nastartovala Toyota, jenže ta je známá tím, že dokáže šetřit na úkor toho, aby to bylo znát na kvalitě. Podle mě ten trend zachytil VW v době, kdy udeřila krize a si mysleli, že jim to hodně lidí bude tolerovat (což se koneckonců děje).
Pokud mám na mysli efektivnost výroby a pocit kvality za ušetřené peníze, tak dost konkurentů je podle mě na tom právě kvůli tomu líp.
Renault-Nisan šli nahoru.
Mazda, Honda, Toyota jsou dlouhodobě na špičce.
Kia/Hyundai šli taky nahoru.
Teprve pak bych viděl VW a za ním další značky jako Ford, Peugeot, Citroen, Opel atd...
ale fakt by mě zajímalo, kolik lidí (Čechů?) si pořídí ten tovární sportovní paket, k relativně slabýmu dieselu s pětistupňovou převodovkou. Za kilo? Čim víc o tom přemejšlim, tim víc nesmyslný mi to přijde.
Ale v tom Comfortline bez "sportovních" kravinek smysl dává.
Plakát končí:)
Když si tak po přečtení testu pročítám diskusi, napadá mi u některých příspěvků, že snad by možná i bylo lepší "psát" testy výhradně formou piktogramů. No schválně, jestli uhádneš, jak vůz byl testován v tomhle testu - ;-\ 8-s >:D:*) >:-[]:no::-! Jasně, věděl jsem že uhádneš. No a nyní další testík: :-):-);-):yes: Ano ano...
Dnes ovšem nahoře, to je tutová věc, sám generální Koncernu panu testérovi, jako té příznačné huse, do krku zlaté renety vmasírovával, jak jinak by ses mohl z testu dozvědět, že GOLF je špičkovým produktem své třídy... Ovšem, těch renet bylo nepochybně pomálu, sem tam dokonale mířený kritický osten, znaleckým okem dávkovaná objektivita s kadencí přenosného... heveru, no když tak o tom přemýšlím, nebylo to ono vlastně tak, že nikoliv pan generální se zlatou renetou, nýbrž pan testér s testovým tříštivým granátem? Padni komu padni.
A tedy navážno - Dobrý test. Dobrá slova a dobrý verdikt. Totožním se rovněž s panem testérem ve výběru motorizace, benzínová jedna dvojka je jakýmsi "ideálním optimem" - sametový běh, sametový zátah, a sametové... pohlazení účtu.
Golf jako model je na palce, bez debaty, tahle konfigurace je ale při výsledné ceně naprosto nesmyslná, typická dealerská masírka. Test o ničem, těch pár řádků a "jízdních dojmů" takto napsaných, splácáš z obýváku za deset minut. Velebení flotilového dýzlu na osmnáctkách se sport paketem mi přijde akceptovatelné u nějakého uhrovitého tunera, od profi testera bych čekal větší nadhled.
Za sebe můžu k tomu, co tu napsali kolegové, dotat, že v benzinových motorizacích je golf prakticky bezchybný, pokud dýzl, pak dvoulitr, ta jednašest je dalece nejhořší varianta ze všech nabízených. ;-)
Nemůžou testovat jen jednu jednadvojku za druhou. Souhlas, že se jedná o vystředěnou konfiguraci, ale s odkazem na ty statisíce jezdců golfa není od věci čas od času angažovat i předmětné "vášně". S motorem souhlas, Webpaja mě masíruje směrem k jedna čtyřce. Asi vycentrovaný ideál.
Ale jo, nejde ani tak o golfa, ta 1,6tdi může v nějaké skromné konfiguraci ve firmě posloužit, proč ne, jde mi spíš o ten testerův jásot nad nesmysly konkrétního auta.
Teď jsem si uvědomil, asi jsi přehlédl, že jak nahoře píši, že se ztotožňuji s výběrem motoru panem testérem, tam píši o jeho závěrečném výběru jedna dvojky, možná jsi to přehlédl a domníval ses, že velebím tu jednašestku.
Přesně... vidím konfiguraci 1.6TDI + pětikvalt + 18" kola, tuším cosi podivného... ale tester nic, normálně chválí grip Zero Nero jako by se nechumelilo :-) .
A co bys nám tak, cosworthe, dokázal napsat k tomuto testu, potažmo golfu? Zvládneš víc než dvě věty? A myslím aspoň dvě věty, které mají hlavu a patu a z nichž není okamžitě poznat, žes naprostý automobilový ignorant. Předveď se! ;-)