Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Běžně se zohledňuje region a věk řidiče, bonusy / malusy jsou za bezškodní průběh. No a některé pojišťovny berou v potaz i stáří vozu nebo výkon... takže podle mě už to na zákonné úpravě úplně nezávisí a pojišťovny si to dělají víceméně po svém.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
jj, to tu bývá v diskusích velmi pádný/zásadní argument... >:-[];-)
P.S. Na "západě" logicky rozhoduje o výši povinné pojistky hlavně výkon motoru, u nás nesmyslně objem, teda pokud se u nás už něco konečně (v tomto ohledu) nezměnilo.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ten trend má přece ještě jeden zjevný důvod - vývoj technologií vede k vyššímu výkonu ze stejného objemu. Ale lidi ten vyšší výkon nepotřebují, proto se nahrazují větší motory menšími.
Co bych si vybral není zase tak jednoduchá otázka... záleží také do jakého auta. Třeba do Pola bych si vybral 1.4 - možná trošku iracionálně bych měl obavu z většího motoru v malém autě.
Navíc, já (trošku netypicky) neřeším spotřebu... ty 1.6 budou principiálně úspornější, i když to nemusí platit pro každou dvojici motorů. Takže pokud bych jezdil hodně po dálnici, v zemích, kde se musí dodržovat maximální povolená rychlost... asi bych neměl problém s 1.6.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Já po sobě čtu reakce vždycky, a někdy i několikrát. Zkus to dělat taky a (mimo jiné) snad mi ušetříš opakované citace toho, cos tu napsal.
Znovu tedy cituji tvá slova v původní reakci na mě, která jsem si dovolil (za pomocí věcných argumentů) zpochybnit:
"...že výrobce (VW) prostě nemá co v dané třídě nabídnout, a řeší to dvoulitrem."
Výrobce (VW) má v dané třídě co nabídnout, co se týče samotného objemu 1.6 má nedávno modernizovaný 1.6TDI, který plní roli základní dieselové motorizace Golfu, stejně jako ji plní např. 1.5dCi u Meganu se shodným výkonem. Objemový rozdíl mezi 1,5kou a 1,6kou je poměrně zanedbatelný. A co se týče výkonu má dvoulitr s lepšími dynamickými parametry, než má 1,6dCi. Navíc do Golfu lze mít silnější diesel už od střední výbavy Comfortline, zatímco u Meganu je 1,6 dci vyhrazen pouze pro nejvyšší stupeň výbavy. Takže (v tomto ohledu) je to naopak spíš Megan, který nemá pro střední výbavu co nabídnout.
Ale hlavně VW nebyl u benzínu propagátorem výrazného snižování objemu u přeplňovaných! motorů. VW šel cestou nahrazení! "větších" atmosfér! menšími turbomotory, navíc aniž by přitom opustil objemovou třídu 1,8 - 2,0.
Takže to určitě nebyla obdoba případu zmenšení objemu při přechodu z 2,0 dCi na 1.6 dCi, kdy se jedná v obou případech o foukané motory.
Pokud VW časem u běžných verzí Golfu v TDIčku úplně opustí objemovou třídu 2.0 (jak sám tvrdíš) a spadne na objem 1.6, na žádný velký potlesk to (taky) rozhodně nebude a jediný "dobrý" důvod k tomu bude splnění emisí.
Osobně nevidím důvod, pokud není vyloženě nutné dělat kompromisy, nemít u motoru obojí, tedy jak slušný objem, tak přeplňování.
Není nutné abych tě nařkl, jak píšeš, na druhou stranu proč ti nedopřát se opravdu od srdce zasmát. Že jsi v diskusích vůči koncernu dlouhodobě zaujatý dokazují především tvé samotné příspěvky. Najdi mi v diskusích, např. za poslední dva roky, jediný tvůj příspěvek/reakci, který by byl vůči koncernu pozitivní. Nebo aspoň najdi jednu tvou obdobnou kritiku něčeho (nebo někoho) jiného, aniž by tam nebyla aspoň nějaká souvislost s koncernem, resp. něco proti němu. Na ty, co koncern kritizují reaguješ (se železnou pravidelností pozitivně) a naopak, samozřejmě viz zdaleka nejen tato diskuse... Bez zmínky/kritiky VW a "pindách" o jeho údajné modle apod. (viz reakce na Ham.a) už nejsi pomalu schopen napsat příspěvek/reakci. Kdybys byl inteligencí/písemným projevem na úrovní Ady, nebo toppera, je mi to šumák, ale zrovna ve tvém případě je to škoda.
Už jsem psal několikrát, že psát umíš, bohužel tvoje jednostrannost a zapšklost vůči koncernu to degraduje. Jistě, napíšeš mi, že já jsem to samé v opačném gardu, ale přečti si všechny moje příspěvky jen v této diskusi a zjistíš, že tu převážně jasně kritizuji jak nesmyslnou konfiguraci tohoto vozu, tak tendenčnost textu u tohoto testu a dávám za opravdu i kritikům v tomto směru. Takže i při své častější obhajobě koncernu nemám problém ani s kritikou některých jeho produktů apod.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Nevím proč hodnotíš moji úroveň čtení a chápání textu. Moje reakce byla na WL, takže asi on může hodnotit moji schopnost chápat jeho text. Ty tu jen napadáš bez argumentů.
1. V čem je konkurence proti 1.6 TDI dále? Jedině ve výkonu.
2. Nejde o to srovnávat benzin Mazdy s turbomotory, stačí ji srovnat s atmosférami. 88kW z atmosférického dvoulitru je mezi benzínovými atmosférami nízká hodnota, stejně jako je výkon 77/81kW u 1.6 TDI mezi diesely.
Ale 88kW z dvoulitru není samozřejmě špatně, protože Mazda nabízí i silnější motory. Stejně tak není špatně 1.6 TDI s 77kW/81kW, protože Golf nabízí i silnější motory a jako základní dieselová motorizace (nikoliv vrcholná) je 1.6 TDI zcela bez problémů. Jde o výkonové stupně, které ta nebo ona automobilka nabízí, jak v dolní tak horní části výkonového spektra, z jakého to je objemu není podstatné nebo dokonce platí, že stejný výkon z většího objemu je uživatelsky příjemnější.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Na dvoulitr můžu dát taky dvě turba a zase na tom budu lépe, než s 1,6kou. ;-)
Ten trend snižování objemu je jasný, ale ten rozhodně není primárně způsobený hledáním objemového optima pro danou třídu automobilu, ale mnohem spíš honěním se za plnění emisí. Zvlášť u R4 vždycky sáhnu raději po větším objemu (ať už v obou případech foukaném, nebo v obou případech nefoukaném), a to i při shodném výkonu, zvlášť pokud to nestojí podstatně víc.
Co by sis vybral ty, při shodném výkonu a ceně, 1,4 TSI, nebo 1,8 TSI? ;-)
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Pokud se nebavíme o GTD apod., pak si myslím, že se dvoulitry v nižší střední drží už jen ze setrvačnosti. Nové 1.6dCi s biturbem má mít minimálně 118kW a 380Nm... je otázka času, než takové motory své objemnější konkurenty vytlačí.
U Octavie je to hodně zkreslené tím, že je to větší auto, nejsilnější varianta má jen 77kW a je dostupná jen s pětikvaltem. Ale pokud bys nabídl variantu 1.6TDI 85kW s šestistupňovým manuálem, půjdou podle mě prodeje 2.0TDI hodně dolů ve prospěch menšího motoru.
Jinak jak říkáš, jako zákazníkovi ti ten objem může být celkem ukradený, hlavní je jak to funguje a kolik to stojí.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Čteš po sobě co píšeš ??? Nejde o mé vydýchávání, já s problém nemám ... Na tom, co jsem napsal nemám co měnit, je to prostě fakt - v objemu 1,6 diesel nemá koncern vůči konkurenci co nabídnout - je na tom něco nejasné ??? To, že nové 1,6 nahrazují výkonem stávající 2,0 litry je prostě fakt - neřeším, jestli se mi to líbí. Kde se jakkoli zmiňuji o nevýhodě většího objemu, či jeho neakceptovatelnosti ??? A až bude mít VW odpovídající jednotku, udělá to hned. Stejně jako nebrání nikomu mít paletu motorů jako VW, nikdo nebrání VW v tom samém .
To, že VW čeká stejná cesta je také fakt -> u benzínu to platí dávno ( ovšem tam byl koncern propagátorem , že ) a je klid, že - teda pokud jde o VW ...
Nepotřebuji školení o třídění pohonných jednotek - paradoxně je to už dnes spíše otázka marketingu jednotlivých automobilek.
Navíc jsem nejmenoval jen Renaulta - ten byl použit kýmsi předemnou, já se pouze otřel ( o něm jsem se zmínil snad jednou ), ale spíše zbytek - právě proto, že jsem odhadl, jak bude s tím co písnu naloženo - a trefa.
Klidně bych ho srovnával - toto směruj na místní tzv. redaktory, a z tendenčního vidění ( především v souvislosti s tím článkem nahoře ) mne snad Ty nechceš nařknout, to se opravdu od srdce zasměji ;-) , jako vtip dobré . Obzvláště v kontrastu s touto debatou.
A opět podsouváš , viz. např. formulace...jak by jsi si přál , atd. - ještě chvilku mi říkej něco o vydýchávání -> takové malé trvalé, zdejší podpásovky , že ???
Ještě jednou , pomalu - třeba se to ujme -> komentuji pouze objem 1,6 v naftě -> konkurence je dál - klapky máš klasicky Ty.
Nic jiného nezmiňuji, neřeším, nenapadám, nevysmívám - konstatuji. Až to budu dělat, bude to znát .
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Koukám, že zpracování sdělení v psaném textu je obecnější problém, než by jeden předpokládal ... Jakmile jde o VW, panečku to je najednou reálných a jasných důvodů, proč jo to či ono tak jak je, že ... Včetně klasického překrucování. Tedy znovu, pomaleji - konkurence je v této kubatuře dále, nejen výkonem, což se decentně přechází.
Míchat sem Mazdu je jaksi mimo , neb Magda se rozhodla pro atmosféru, zatímco zbytek "fouká" . Objem je vždy fajn, ale pokud je čeština jazykem, kterým se domluvíš, tak já zmiňuji jednoznačně třídu přeplňovaných dieselových 1,6-tek ( a kupodivu i ta Magda jej používala jak v minulé generaci M3, tak M5 ...) Smiř se s tím, že koncern v tomto případě "tahá nohy" ...
Nebo je modla opravdu nedoktnutelná, i v momentě toho agitačního slepence alá PR , mylně zvaného test jeho dieselové verze ???
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Jistě, ohledně dieselových 1,6ek je 1.6dCi momentálně na špci, ale to zároveň neznamená, že objem 1.6 je ten nejvhodnější objem pro silnější/vrcholné motorizace běžných verzí v nižší střední.
A ano, 1,5dCi/66kW je u Renaultu levnější alternativa úplně stejně, jako je u VW levnější alterntivou 1,6TDI/66kW. To je přesně to o čem píšu od začátku. ;-)
Tvůj "syndrom H/K" je tu (především díky tobě) dlouhodobě a dostatečně známý, takže v tomto ohledu nemůžeš překvapit... Pokud by tebe začal oslovovat koncern se svým "nudným" designem, bylo by něco špatně ve světě prohnilém... ;-)
ako ja nepochybujem o kvalite a imidzi noveho golfu.... tam je vsetko ok ....
ale suhlasim ze to auto je tak nudne ze by ma nedonutili ani s kalasnikovom za chrbtom ist do showroomu vw ist si ho kupit... totalne antypatie mam k celemu vw a ich nudnym autam bez kuska emocii kuska elegancie a akejsi charizmy a takeho toho vyzarovania ktore u vw chyba .. necitim nic k tejto znacke... proste spotrebny tovar re firmy ok... ale ja osobne by som si kludne kupil aj papierovo "horsie" auto ale proste take ktore ma chyti za srdce a paci sa mi a ktore ma zaujme a potesi oko ;-)
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Dávat Vertu a snobácké značky jako high-endové, to chce opravdu fištrón, pane Centurione... High-end je technologický pojem, ne cenový; může jím být i čínské Oppo za deset tisíc.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
A jeje, další zastánce spikleneckých teorii. Může se ti to nelíbit, ale Vettel je prostě nejlepší. Ano někdy má nejlepší auto (neplatí to vždy), ale to jen díky tomu, že vedle řidičského umění umí také velmi dobře testovat auta a následně komunikovat s konstruktérem a inženýry a vyladit optimálně auto, tedy něco co uměl třeba Schumacher, když v té době průměrné Ferrari dokázal dokopat na špičku. Jenom taková kombinace (super jezdec a super tester/technik) má dnes šanci pomýšlet na titul. Ale klidně věř teorii, že má kouzelné tlačítko pod volantem, které mu přidává 200hp výkonu a dvakrát lepší přilnavost v zatáčce proti konkurenci.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Není to jen o výkonu, s tím souhlasím. Přesto co se týče malé nafty trvám na svém, 1.6dCi je momentálně špička.
1.5dCi vs. 1.6TDI klidně srovnávejme, s vědomím 137ccm rozdílu v objemu (tedy téměř 10%) a s vědomím toho, že u Renaultu to je levnější alternativa.
Co se foukaných benzínů týče, tam VW dlouhodobě chválím napříč objemovým spektrem... tedy až na problémy se spolehlivostí, ale o tom už tu bylo napsáno víc než dost.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ani Red Bull nemal vzdy najrychlejsie a najlepsie auto. Vettelov prvy titul bol v sezone, kde kde Ferrari a McLareny boli pokladane za rychlejsie.
Koniec koncov, Vettel nikdy nebol prvy v priebeznom poradi - az po poslednych pretekoch. Ale podla teba to bolo asi len stastim... Ze Ferrari uplne zlyhalo po taktickej stranke je asi tiez Vettelova vina. Aj hlad v Afrike....
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ano, Red Bull sa pripravi o desiatky milionov dolarov za body z pohara konstrukterov a zamerne bude sabotovat jedneho jazdca len preto, aby ziskal titul jazdcov, ktroy timu financne vobec nepomoze.
Ano, auto je site pre Vettela, tak ako Ferrari pre Schumachera a Alonsa, Williams pre Mansella...
Ale aby tim zamerne nestal o prachy.... Naivny si ty, a to na druhu, vzhladom na nick.
Highline má klavírák. Na přístrojovce/ středovém panelu klasický a před spolujezdcem a na dveřích má vzor. [odkaz] Ten na dveřích není tak dobře vidět, ale je stejný jako před spolujezdcem. Přihodím ještě jednu neoficiální [odkaz] .
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Přesně +- 0,1 třeba, takže 1.5dCi/66kW vs 1.6 TDI/66kW jsou opravdu srovnatelné motory. ;-)
Pouhý větší výkon z menšího objemu není automaticky o prvních houslích, to bys musel dnes třeba Mazdu naopak pomlouvat a VW naopak dlouhodobě opěvovat, už takový Golf V GT měl z objemu 1,4 170PS, ale já bych si těch přelňovaných 170PS přesto mnohem raději vzal z většího (a také přeplňovaného) objemu (1,8 - 2,0).
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Jenže cest k jejímu splnění je spousta... a Renault je na tom tuším s plněním této normy aktuálně nejlépe (ale to jsem jen někde zaslechl). Pokud ji neplníš, snad ti hrozí nějaká pokuta či co...
Co já pamatuju, byl Megane za akční cenu snad vždycky. I bez té akce je ale cena víceméně vyrovnaná... Dynamique je srovnatelná spíše s Highline a Golf v Highline je za 482.900... a to má pořád ještě pětikvalt (pár věcí má ale zase navíc). Jistě, je to tenký led, stačí jedna akce a všechno může být jinak... proto je jistější srovnání technologické, tedy nafty o objemu 1.6 (+- 0,1l třeba) - a tam hraje první housle Renault. Tečka, žádné další závěry z toho nevyvozuju...
A přitom úplně stačilo napsat: " neviem, nieje tam nič čoho by som sa mohol chytiť a povedáť " kokooos, tak toto je paráda " ".
A bylo by "vymalováno" úplně stejně.
Zkus třeba hjondééé, tam se jistě chytneš těch "kokooos" tvarů a křivek. >:-[];-)
Tento VW Golf je už tak okukaný a nudný až to mraky brzdí...
Ziadna emócia, ziadne prekvapenie, nič ...
ako si tak "prezerám" fotky kazda je stále nudnejsia a nudnejsia az to nakoniec zabalím pri piatej fotke :-) neviem, nieje tam nič čoho by som sa mohol chytiť a povedáť " kokooos, tak toto je paráda " samé nudné tvary a krivky...
pardon VW-geňáci ( >:D ) ale toť môj názor na túto otrepaninu a to nemusí byt vôbec havarovaná :)
no čistý prízrak >:D
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Jinak řečeno: ten rendlíkovský diesel to má po 100 tis km už v podstatě za sebou (jeho výkon začíná klesat), zatímco 2.0 TDI je právě dobře zajetý (jeho skutečný výkon ještě stoupá). :yes:
A to ani nemluvím, jaký aerodynamický odpor má velkoprostorová karosérie Tourana ve srovnání s tím rendlíkem...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Těžkej den ??? Zase depka z Rendlíka , žádná radost na tom světě, že ... Nikde to neříkej, ale stejní "*" kupujou Golfy, Fokusy i Astry . A pokud nejsi Tyson, tak svoje děsy neprezentuj před nimi ...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Slušný rádobyargumentační guláš - nevzal jsi si k srdci , že méně je více ... Na více je třeba něčím disponovat ... Když už ne zkušenostmi, tak formou jazyka - třeba .
Krátce - článek výše splňuje v mnoha ohledech manipulativní šablonu, konfigurace vozu, respektive cena mimozní, stejně jako pokus o obhahujobu autora ...
Motáš se v tom jako vítr v bedně. Já Ti Golfa přece neberu , premii necháme spát.
Je otázkou , co platí -> jestli se mainstream tolik zlepšil, nebo o kolik premie povolila, aby lovila ve vodách mainstreamu.
Nicméně to nechávám koňovi a "kovaným odborníkům" .
Jen o Golfa ale v oné formulaci o mizivých vlastních zkušenostech samozřejmě nešlo -> není to pupek světa ...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Aha, sprintmonitoru nevěříš, máš něco lepšího? Nemáš.
Podle nornované spotřeby mají rozdíl ve spotřebě desetinu, podle sprintmonitoru také.
Ve stotisícovém testu ujel Scénic 1.6 dCI 96kW 106705 km a spotřeboval 7897 litrů nafty, tedy průměr 7,4 litru
Ve stejném stotisícovém testu Touran 2.0 TDI (ještě s minulou generací 103kW) ujel 100274km se spotřebou 7439 litrů nafty, tedy průměr 7,42 litru.
Přičemž naměřená dynamika na konci testu
Scénic 0-100 11,8 sec., naměřený výkon na konci testu 93,3 kW.
Touran 0-100 10,3 sec., naměřený výkon na konci testu 104,75kW.
[odkaz]
[odkaz]
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ano, ale obojí musí výrobce plnit a v tomto případě je tedy limit (CO2) prakticky normou, na čemž se snad konečně shodneme. ;-)
S podobným cenovým srovnáním se pouštíš na tenký led. Cena kterou u Meganu 1.6 dCi uvádíš je cena akční, nikoli ceníková, která je o celých 60!tis vyšší. Srovnáváš tedy ceníkovou cenu Golfu s akční cenou Meganu. Až bude G7 na trhu tak dlouho jako Megan, jistě budou jeho reálné ceny vypadat poněkud jinak, než dnes, navíc na ceníkovou cenu dostaneš obvykle větší slevu, než na cenu, která je akční už jako taková. A pak tahle akční cena je velmi pravděpodobně jako výprodejová pro vozy vyrobené před aktuálním posledním/novým faceliftem představeným ve Frankfurtu.
A jiná situace bude např. při srovnání cen na francouzském trhu apod. Stejně tak by se musely rozebrat rozdíly v zákl. výbavě na konkrétních trzích.
Ale i tak není srovnání českých ceníkových cen (tzv "od") základních dieselů nijak dramaticky rozdílné. Dieselový Megan 1,5dCi/66kW začíná na ceně 389 990,- Kč a stejně výkonný Golf 1,6 TDI/66kW začíná na 405 900,- Kč, což logicky odpovídá i tradičně rozdílné image obou vozů u nás. Nehledě na to, že u nás má třeba každý Golf v základu automatickou dvouzónovou klimu, kdežto u Meganu v základu ji mít nemůžeš ani za připlatek a nemáš ji v základu ani u vyšší verze Advantage.
Každopádně snad i tobě přijdou srovnatelnější zákl. motorizace 1,6TDI/66kW vs 1,5dCi/66kW, než nejslabší diesel v Golfu (1,6TDI/66kW) s nejsilnějším dieselem (1,6dCi 96kW) v Meganu.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Aha spritmonitor.. kolko je tam tych 1.6dci? 3? Akym stylom jazdia? Schvalne ten posledny 1.6dci ma najazdene 17.000 a jazdi na dialniciach za 4.2. S pribudajucimi km mu spotreba klesa, uz jazdil po dialnici podla spritmonitoru aj za 4.1. Ja po zasvietenie rezervy prejdem 1250-1300km (do dna samozrejme nejazdim), jazdim 70 percent po dialnici 130kou podla GPS, 10 percent v meste a 20 percent su okresky. Viem s 2.0tdi zajazdit za 4.6, ale budem prekazkou v doprave, pojdem 90 na 6ke, budem vyradovat rychlosti dole kopcom a podradovat 500m pred obcou, ked tak isto idem s dci tak pojdem za 3.6-3.8.
@Ada asi som * ale coskoro 9 rocny Megane II 1.5dci pouzivame v rodine nadalej, ma asi 330.tis km a stale sluzi :-)
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ne tak úplně... Euro 6 je norma přímo na každý motor, ale emise CO2 se posuzují v průměru za celou automobilku.
Jestli je to srovnání absurdní nebo ne... Megane 1.6dCi Dynamique stojí 434.900, Golf Comfortline 1.6TDI 458.900... Dynamique je top výbava, Comfortline je střed... podle mě to vcelku srovnávat jde, z pohledu zákazníka to jsou reální konkurenti na trhu. Ano, Golf umí nabídnout víc, taky si za to nechá víc zaplatit...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Limit CO2 (pro Brusel) je taky v podstatě norma (z Bruselu).
Prostě hohli použít místo objemu 1,6, objem 1,9, nebo 2,0 a bylo by po absurdním srovnávání "základu s vrcholem".
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Je to totéž, jako když Mazda řeší výkonový stupeň 88kW podladěným benzínovým dvoulitrem a někdo by začal argumentovat, že Ford umí větší výkon z tříválcového jednolitru. O podání výkonu platí, že větší objem je o něco příjemnější než menší objem o stejném výkonu, u turbo motorů navíc s menší turbodírou. A pokud se automobilka vejde do emisí tak je lepší větší motor.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Tebe asi v dětském věku mlátili rendlíkem, jinak si to nedokážu vysvětlit. Kdyby jsi uměl počítat, tak by jsi zjistil, že ztráta u VW a Renaultu při dalším prodeji je u většiny modelů téměř stejná.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ano, taky mohl zapracovat na tom, aby splnil přísnější emisní normu a ponechat jej v nabídce, ale rozhodl se jinak. Mohli mít taky v základu objem 1,6 a k tomu 2,0. Rozhodně ovšem není 1.6dCi základní dieselovou motorizací Meganu (jako 1,6 TDI u Golfu), ale nahražuje právě dvoulitr, což je poměrně zásadní fakt. Pokud chci srovnat motorovou paletu Meganu a Golfu, nemůžu vzít jen dva motory z opačného konce spektra nabídky jen proto, že mají náhodou shodný objem.
Navíc rozdíl objemu u zákl. motorizací (1,6 TDI vs 1.5 dCi) je zcela minimální a nic nebrání srovnávat (mnohem logičtěji) právě tyhle dvě zákl. motorizace, které mají souvislost s cenou modelu (s dieselem) "od".
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Jestli motivaci má nebo ne je otázka... Renault také vyrábí 2.0dCi a také ho umí zamontovat do Meganu, ale nejspíš kvůli emisím se rozhodl od toho upustit.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
S prvním odstavcem samozřejmě naprostý souhlas.
S druhým v podstatě taky, ale je třeba mít v tomto případě na vědomí, že dokud má koncern v nabídce ke Golfu i 2.0 TDI nemá logicky motivaci konkurovat mu výkonově základním 1.6 TDI. Jedna věc je tedy moci a jiná chtít (mít pro to patřičnou motivaci), nebo rovnou muset.
P.S. Trochu to připomíná už dlouhodobější postoj Audi k dvojitě přeplňovaným R4 dieselů ve střední a vyšší střední třídě, kdy raději volí podladěné větší/kultivovanější V6, což považuji v těchto případech za vhodnější řešení, než menší R4 biturbo typu 250CDI, který byl dokonce i v S-klase.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Je pravda, že 1,6 TDI nejede tak dobře jako 1,9 TDI, ale na druhou stranu je to otázka výkonového naladění kontra životnosti. A tak bych 1,6TDI s vyhoněným motůrkem od rendlíku, který se rozpadne po prvních 120tis km, vůbec nesrovnával.
Někde jsem slyšel, proč si dnes mladí zmr-di kupují rendlíky: popularita těchto křapek je poměrně jasná - chtějí co nejlevnější, ale zároveň co nejextravagantnější novou káru, které se budou moci brzy zbavit, aby si zase mohli koupit další nový křáp a být tak zase co nejvíce in. Jen looseři si přece podle jejich hloupých mozečků kupují auto na deset let a 300 tisíc km.
A prodejní ceny relativně zánovních rendlíků, stojících marně za bazarovým plotem, kvalitě těchto kreatur plně odpovídají...
Je zbytečné se ptát, zda je lepší TDI nebo dCi. O kvalitě nejlépe vypovídá jejich cena po prvních 120 tisících km... :yes:
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Je tady pohled trhu a pak je tady pohled technologický. Ten tržní říká, že důležitá je užitná hodnota pro zákazníka, zjednodušeně value for money. Takže pokud stojí 2.0TDI stejně jako 1.6dCi, je správné je srovnávat.
Druhý pohled je technologický - tedy kdo vyrábí lepší motor v té které kategorii, bez ohledu na cenu. A tam logicky srovnávám 1.6TDI s 1.6dCi a 1.6CRDI atd.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Jojo.
Ono to bude asi takhle.
Vettelovo auti je bugatti Veyron, Webber má nespolehlivý Gallardo, Alonso má Gallardo, Kimi, Hamilton a Rosgerg mají 911ku GT3 a zbytek má něco ve stylu 911 obyč až Lotus Evora :o))
Jestli chceš srovnávat Webberovo auto a Vettelovo jako jendo a to samý.....tak si hodně naivní. Není náhodou že závady má vždy ejn Webber, jehož vozu není zdaleka věnována tkaová péče jako Vettelovu.
Posad Vettela do Lotusu či Mercedesu a uvidíme jak pojede.
To co zajede se svým autem Vettel by zvládl Kimi, Alonso, Hamilton, Rosberg, Button a když by měli den tak i Romain, Hulki nebo DiResta taky.....
Nedělej z pana Jetela fenomén, to jeho auta prostě nemá konkurenci...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
2.0 TDI a 1.6Ci urcite nema zhodnu spotrebu, len ak podla marketingovych zvastov VW. 1.6DCi zerie vyrazne menej, realne o liter menej ako 1.6tdi podla toho co som videl v tomto teste, spotreba 2.0 TDI je uplne mimo, a diesel si kupujem predovsetkym koli spotrebe.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Zkus se nejdřív trochu vydýchat a přečti znovu a pomalu mou reakci a pokus se prosím odpovědět na mnou slušně položené otázky.
Než mě tu znovu začneš osočovat z podsouvání, cituj konkrétně, kde přesně píšu že jsi ty něco konkrétně psal o výhodě/nevýhodě většího objemu.
Moje řečnická otázka byla reakcí na tvoje: "...že výrobce (VW) prostě nemá co v dané třídě nabídnout, a řeší to dvoulitrem."
Ta "třída" motoru je (zejména v dnešní "turobodobě") definována především výkonovými parametry, nikoli primárně objemem, takže jaképak nemá co nabídnout, dvoulitr je vzduch? Nebo (a ptám se znovu) má samotný větší objem (+0,4l) nějaká podstatná negativa o kterých zatím nevím?
Kolik se prodá 2.0 TDI (určitě ne málo i v porovnání s 1,6 TDI, ale to v tomto ohledu není podstatné) je asi takové "kontrování", jako když se zeptám kolik se prodá Meganů s 1.6DCi ve srovnání s podstatně slabšími 1,5dCi.
Dvoulitr u VW nelze jen tak nechat být (jak by sis přál), pokud má Golf dieselovou paletu motorů s objemem 1.6 - 2.0 (verze GTD/GT můžeme nechat klidně stranou) a Megane s objemem 1,5 - 1,6, je logické, že při srovnání zákl. motorizací budu srovnávat 1.6TDI s 1,5dCi, ale to se zřejmě jaksi zrovna nehodí do tvého tendenčního vidění věci.
Nikdo nikomu nebrání mít paletu motorů s podobným objemem jako má VW.
Srovnávat v dnešní době motory primárně/výhradně dle objemu může být velmi zavádějicí, např. celkový rozdíl mezi motory 1.5 dci a 1.6 dci rozhodně neodpovídá minimálnímu rozdílu jejich objemu. Mrkni třeba na francouzský konfigurátor Renaultu, tam je u motorizace pouze výkon a (pro běžného zákazníka poměrně nepodstatný) objem si může dohledat až v detailech tech. specifikace.
[odkaz]
P.S. Co se týče tohoto testu jako takového, je tady myslím dost mých jasných reakcí ohledně tendenčnosti hodnocení této konfigurace, i její (ne)smysluplnosti, ale ty jsi je zřejmě opět přehlédl...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Vždyť pojem "mainstream" je v podstatě synonymem pro "spotřebku". O tom vůbec nediskutuji. Samozřejmě, že je Volkswagen auto pro masy. Chcete mi říci, že """malovýrobní""" konkurence je tím pádem lepší? Zda jsem nebo nejsem produktem marketingu je obtížné říci. Každý jsme svým způsobem produkty naší doby a reklamy a společenské a kvalitativní postavení vozů vnímáme ať už přímo nebo nepřímo. I proto si třeba Mercedes dovolí užívat dieselové motory od Renaultu apod. Jestli máš dojem, že ty jsi na tom lépe a že ten tvůj pohled je ten nestranný a nezmasírovaný, tak si opravdu hodně naivní. Smyslem je v těch všech reklamních sloganech a recenzích nalést nějaký vlastní názor. Pro mě je Golf (a to i v minulé generaci) podstatně lepším vozem než většina konkurence vyjma prémie (A3, 1er, A-Klasse), která však zejména v nižších verzích výbavy ani není o tolik lepší jak by si člověk možná myslel (pokud člověk nechce třeba náhon na zadek u 1er apod.). Konstatování tohoto názoru nebo faktu neznamená, že dostávají v auto.cz šeky z Wolfsbugu.
S tím zbytkem souhlasím. Že tu tak 80% diskutérů sedmičku golfa akorát tak vidělo přes ulici u dealera je dost pravděpodobné.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Pokud vím, tématicky jde KONKRÉTNĚ o objem 1,6 - dvoulitry necháme být . Faktem je, že koncern prostě v této kubatuře tahá vůči konkurenci za krátký konec - je to nyní znovu mnou doufám jasně formulováno.
Mohl bych kontrovat tím, kolik že těch dvoulitrů se prodá, a jednou jistotou, že VW stejně nic jiného než následovat ostatní nezbyde, až bude mít čím .
Takže nikde jsem nepsal o nevýhodě většího objemu ( ukaž mi prosím, kde a jak ) jak mi mylně podsouváš, nýbrž byly vyjmenovány značky , které jsou v této kubatuře dle mne dále.
A pokud bych se chtěl vozit na tendenčnosti toho výplodu, který je nazván testem, respektive na místním stylu, tak nedej bože, kdyby se v téže situaci ocitl jiný výrobce a VW stálo na druhé straně barikády - to by byl mazec a fíčák ...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Jaká je tedy (podle tebe) podstatná nevýhoda 2,0 TDI proti 1.6 dCi?
Jak píše Ham. na straně Golfu s 2,0 TDI je výrazně lepší dynamika (9,8 vs 8,6), nižší hmotnost (1395kg vs 1354kg) a shodná spotřeba.
Od kdy je v takovém případě (v obou případech přeplňovaný R4) větší objem nevýhodou?
U Civicu je to tak, že se v Evropě výhledově počítá s novou dieselovou 1.6 jako jedinou dieselovou motorizací Civicu. Takže opět nikoli pouze zákl. dieselová motorizace, jako 1,6 TDI.
A ano, paletu motorizací má VW relativně pestrou.
Přesně tak, a slovo tendenční , které jsi použil, je vyloženě milosrdné , dle mne až příliš diplomatické... Slušně jde o projev Krhounkovství v čisté podobě , jen ještě trocha lubrikačního gelu ...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ale on ten motor nemá problém pouze s onou 1,6 - kou od Rencka , což je fakt. A faktem dalším je, že koncern prostě malé nafty, konkurenceschopné nemá , což není problém té konkurence. Velmi často je tady omlacována jiným bohatá motorová paleta koncernu, tak tedy fajn, nicméně v tomto případě jsou plačky o základních ropa motorizacích malinko mimo střed terče, neb je to tak proto, že výrobce prostě nemá co v dané třídě nabídnout, a řeší to dvoulitem.
Nové motory představil Opel, Honda, Renault už nějaký čas prodává, Fiatí 1,6 je dle mne taky lepší , kousek od HK je chodem měkčí, PSA je velmi příjemný ...
Pokud by podobnou jednotku měl, čteme tady ódy na um koncernových motorářů . V této objemové třídě nafty koncern tahá za sakra krátký konec ...
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Méně je mnohdy více, v mnoha směrech ... Golf je spotřebka ( počty prodaných kusů to potvrzují ), nic na tom nemění místní adorace. Jak tak koukám, jsi slušný produkt PR a marketingu ...
A místní realita je ta, že adoranti či zapřísáhlí kritici mnohého oním produktem velice často ani nejeli ...
Podívej, ty se utápíš v nějakém obecném mudrování. Ze snahy o absolutní korektnost máš strach něco říct. Já takové zábrany nemám, takže - kombinace sportpaketu s 1.6TDI je omyl od začátku do konce, takové auto nebude ani sportovní, ani pohodlné... a k tomu všemu je pekelně drahé. Koupit si to může jedině nějaký pozér, kterému záleží pouze na vzhledu, ale nemůže si dovolit 2.0TDI kvůli... hm, vyššímu povinnému ručení >:-[] .
S Golfom to priamo nesúvisí, ale na auto.sme.sk sa k Toledu vyjadrili, že rozhodne lepšie jazdí na pneu s vyšším profilom a nízkoprofiláče mu nesedia: [odkaz]
Teda nie každé auto znesie veľké disky a hoci opticky to každému autu pomôže, nie vždy si sadnú s naladením tlmičov/pružín.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Vettela jde s Chiltonem porovnat krásně. Oba sou to namyšlení fracci co si myslí že sou naprostý esa.
Soudruh Jetel kvůli tomu že sedí v nejlepším autě ve startovním poli a soudruh Chilton že mu platí sedačku tatínek.....
Ale křičí že je stejně dobrý jako Bianchi >:D
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Přesně, co se týká techniky, tak je to "sprostý" základ (1,6 TDI + 5kvalt), ten by neměl být za víc než cca 360 tisíc. Veškerý zbytek je jen nesmyslně předražený optický tuning, byť přímo z fabriky.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Ano, proti Megane 1.6 dCi stojí Golf se základním 2.0 TDI s výrazně lepší dynamikou (9,8 vs 8,6), s nižší hmotností (1395kg vs 1354kg) a se stejnou spotřebou.
[odkaz]
[odkaz]
Naopak Mégane nemá alternativu ke GTD.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
To ovšem srovnáváš nesrovnatelné, i přes shodný objem nemá 1,6 dCi v Meganu za úkol plnit úlohu základní dieselové motorizace (spíš právě naopak, viz i cena s 1,6 dCi), tak jako 1,6 TDI u Golfa. Pokud by se tedy 1,6 TDI v Golfu plně vyrovnal 1.6 dCi v Meganu, byla ba to pro Megan dost špatná vizitka.
No, ceny hliníkových ráfků a pneumatik P-Zero budou logicky stejné nebo hodně podobné u většiny značek. Ty sportovnější nárazníky a prahy (nebo co všechno tam ještě je) jsou možná u VW již trochu předražené. To však lze Volkswagenu přičítat k tíži jen do určité míry. Jak píši výše, je na každém si vybrat, jestli si tento paket koupí, nebo ne. Můžeme se ještě pozastavovat nad cenou funkčního vybavení (xenony, mlhovky, automatická převodovka atd.), ale již méně na stylistických prvcích. Třeba chce Volkswagen tímto nabídnout kupcům možnost, jak svého Golfa "zprestižnit". Přiznávám, že já bych si tu kombinaci v testu nekoupil. Oceňuji však přístup redakce, která okomentovala sportovní paket, dieselový motor a pak opatrně (leč pochopitelně) doporučila 1.2TSI. Pokud všichni čtenáři chtěli číst o tom, jak neuvěřitelně předražené a nevýhodné jsou dnešní Volkswageny a jejich položky výbavy, tak si kladu otázku, co na tomto serveru dělají a jaké jsou jejich představy o ideálním jazyku recenzenta. Já za sebe mohu říci, že by mě takový tón recenze rozzlobil. Hodnota je to, co je někdo na trhu ochoten za danou věc zaplatit. Pokud si tedy bude tento paket kupovat více lidí, tak asi tu hodnotu pro ně mít bude.
Přesto rozhodně v článku chybí alespoň zmínka o mnohem silnějším GTD s obdobnou cenou, 6st. přev. a sofistikovanějším "sportpaketem" už v základu. Rozhodnout se může každý sám jak chce, ale novinář by měl umět srovnat a informovat o podobných alternativách, které dávají většině zákazníků větší smysl.
Tvé srovnání s příplatky u prémie není úplně adekvátní. Co je tam cena normální je u mainstreamu moc. Navíc u 1er, nebo i A3, nenajdeš ekvivalent k "výbavě" GTD/GTI.
Zda má nějaká konfigurace smysl nebo ne je pro posouzení jednotlivce, není to měřitelný nebo poznatelný fakt. Když řeknete, že daná konfigurace nedává smysl, tak vlastně rozhodujete za druhé. Někdo třeba chce jezdit za 4,8 na sto a zároveň mít sportovněji vypadající auto. Ten sportovní paket u tohoto vozu je za zhruba 90 tisíc, tedy podobnou cenu, jako stojí M-paket u jedničkového BMW. Když si někdo koupí 114i s M-paketem, tak je rázem na 650 tisících a ani nemrkl. Člověk by čekal, že si něco takového nikdo nikdy nekoupí, ale přesto se občas objevují. To samé pro slabé Audiny s S-line pakety nebo různé R-Line pakety pro Pola atd. Obecně už mě nebaví ty neustálé diskuze "za tu cenu" číst. Článek pojednává o 1.6TDi motorizaci a sportovním balíčku odděleně a následně jasně naznačuje, že může být 1.2TSI 77kw levnější a lepší volbou. Tak nevím, co víc ještě chcete. Řekněte mi, jaké to auto je a já se podívám do peněženky a promyslím to. Tak to má vypadat.. Jiné formy vedení testů vedou k šíleným výsledkům, kdy jsou některé vozy (třeba Škoda Superb) teoreticky schopny konkurovat A6kám, pětkám a éčkům, protože "za ty peníze jsou dost dobré". To už ale novinařinou moc nezavání.
Navíc je třeba dodat, že se v tomto případě jedná o předváděcí auto pro recenzenty. Smyslem recenze je tedy spíše vyjádřit se k tomu, co tento sportovní paket s vozem dělá (obecně, bez ohledu na motorizaci), což v podstatě v článku je. Na recenzi motoru a recenzi exteriérových částí je třeba hledět odděleně.
Nenafukuj sa a cum na fotky.
Ked tam nevidis tu identitu, disfunkciu hladaj len a len u seba.
Nikto sa tu nebavi o rozdieli na ulici. Motas hrusky s jablkami.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Porovnání je to naprosto odpovídající.
(když už tu chceš srovnání mobilních telefonů)
iPhone 5s stojí zhruba o dva tisíce více než než Samsung Galaxy S4. Každý má své výhody a nevýhody. Není to sice úplný mainstream, ale rozhodně ani high-end. High-end mezi mobily jsou Vertu (luxusní přeznačené Nokie) a pak zvláštní značky různých návrhářů a zlatníků (Gucci, Cartier apod.). Pravda, jsou to spíše designové než funkční produkty, ale cenově i zpracováním daleko přesahují prostý iPhone. Až budeš někdy v Praze, tak se v Pařížské ulici můžeš do obchodu Vertu podívat. Je pravda, že tam mnoho lidí obvykle není...
Hlavně mi ale šlo o pointu. Lidi neustále iritují produkty, které jsou trochu dražší, než je středová zóna. To je (u nás) obávám se i případ Golfu. Ano, Hyundai nebo Renault lze koupit levněji. Jsou ale lepší?
Neboli ještě jinak - ano, Golf je mainstream. Není to low-end, není to nejlevnější varianta. Každý si musí spočítat, jestli mu 50 tisíc nad 1.2TSI 77kw za diesel za to stojí (myslím, že mnoha lidem ne) a podle toho se rozhodnout. Cena je to ale adekvátní.
Ty z toho zkoušíš redaktora vysekat dost lacinou fintou - vše je subjektivní, a tedy nelze redaktora kritizovat za jeho názor, na který má svaté právo. To je ale hloupost. Od redaktora měla v první řadě zaznít jasná kritika testované konfigurace, ta prostě za dané peníze nedává smysl.
Vezmi třeba tu příkladnou ergonomii... najednou nikomu nevadí, že rádio nelze ovládat na volantu ani pod volantem? Kolik kritiky tu Renault schytal za svoje páčky. Golf nemá nic, a ticho po pěšině...
Nebo motorizace... sportovní model s 1.6 naftou a ekopětikvaltem, u kterého po zařazení čtyřky spadnou otáčky k bodu mrazu? Za 600.000???
Těm co mají něco najeto a načteno je to jasné a nikdy by podobný hybrid za cenu GTD neobjednali, ale pokud si to tu čtou nějací zelenáči, tak by mohli usoudit, že nejlepší sportovní auto za jejich 600.000 je tenhle supr čupr Golfík... mno, to by snad bylo normálně na žalobu za klamání spotřebitele ;-) .
Na tu dálnici musíš nejdřív dojet.....někudy....což znaméná dojet do čestlic v mém případě >:D
A např. v pátek odpoledne to moc nejede ani po tý dálnici
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Pravda, co by za takové hodnocení dal třeba Mégan :-)
Myslím, že se to toho nad očekávání dobrého (hvězdičkového) hodnocení promítl parádní vzhled testovaného kousku - to prostě nejde nechválit. A on i ten 1.6 TDI není vůbec špatný...dokud se člověk neprojede s o generaci novějším dCi. :-|
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Opravdu pouze "slušného hodnocení"? Vzhledem k cenovce tohoto konkrétního kousku určitě spíš přehnaně pozitivního...
Tuhle konfiguraci, za tuhle cenu, může celkově podobně vychválit jen "blázen", stejně jako si ji jen "blázen" (také v uvozovkách!) může zvolit/vybrat. ;-)
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Nikdo Golfa nikam nesráží.
Jediné, co se jako nit táhne diskusí, je konstatování, že tenhle motor a tahle převodovka za 600 tisíc teda ne-e. 1.6 TDI ve své třídě už jen tak tak průměrem a řazení se mezigeneračně zhoršilo (o počtu stupňu nemluvě).
Takže jen a jen díky kvalitám Golfa jako základu se tohle konkrétní auto dočkalo slušného hodnocení.
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Takže iPhone není spotřební zboží, ale Hi-end? >:D >:-[]
P.S. Golf (jako každé jiné auto!) je třeba logicky hodnotit v rámci své třídy, tedy v rámci kompaktních hb, nebo bys ho chtěl srovnávat rovnou třeba s nějakým Rollsem? ;-)
Re: Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Sorry, ale porovnavat iPhone a Golf? Hi-end a spotrebny tovar? Vettela a Chiltona?
Vybral si si velmi, ale velmi zle porovnovanie, pretoze Golf a iPhone vo svojich kategoriach (auta a telefony), nepatria ani blbou nahodou do rovnakych segmentov.
Souhlas, už samotný fakt, že verze GTD (135kW/380Nm, navíc s podstatně hodnotnějším "sportpaketem" v základu) začíná na ceně 614 tis., nepotřebuje další komentář.
Snažíš se tu o disekci textu, ale selháváš. Jsi více tendenční, než tento článek a to o celou kategorii. Vrcholem toho příspěvku je právě použití slova disekce.
1) "naší redakci několikrát prokázal své nesporné kvality"
Tohle neznamená nic jiného, než že už byl auto.cz recenzován a líbil se. Najdi si minulé recenze G7. Jsou vesměs pozitivní až velmi pozitivní.
2) "Design: Trefa do černého" / "S titanově černým lakem karoserie v noci Golf vypadá jako přízrak."
Design je vždy subjektivní a tak mohou být tyto fráze vždy jen popisem názoru autora (což je ostatně vlastně celá recenze kromě čísel a dat). Když by mi toto někdo napsal pod recenzi poslední BMW 1 v černé barvě, tak bych se smál a považoval autora za slepého. Rozhodně bych si ji já nešel slepě koupit.
3)"Po usednutí do testovaného Golfu jsme se ihned cítili jako doma. Ergonomicky je všechno perfektně zvládnuto..."
První věta znamená, že už recenzenti rozložení ovládacích prvků vozu VAG znají. Nevidím v něm žádnou pozitivní kvalitu. Druhá věta jsou skutečně slova chvály, ale to je subjektivní názor recenzenta. Ergonomii můžeme posoudit i my z přiložených fotografií a buď souhlasit, nebo nesouhlasit.
4)"Stísněně se v nich necítí ani objemnější postavy..."
Objem je šířka, takže se tu spíše asi hovořilo o bočnicích sedadel a zda zezadu trochu netlačí, když nejste postavou zrovna atlet. Je ale pravda, že zmínka o vyšším vzrůstu a jeho následcích na komfortu v kabině by se hodila. Budiž.
5) " K testované výbavě Comfortline se dodávají za příplatek 14.100 korun, což je vzhledem k odváděným službám plně adekvátní."
Tady těžko říci. Pojem "adekvátní" je jen soukromým názorem recenzenta. Jak jinak se k tomuto problému postavit. Říci, že jinde je ten příplatek menší nebo větší?
6) "ani při nešikovném přeřazení jsme nepocítili silnější turboefekt."
Tady je tvůj komentář nesmysl. Co když ten výpadek dostupného točivého momentu opravdu nepocítili? Co mají napsat, abys to přijal? (samozřejmě nevím, zda turboefekt pocítili, nebo ne).
7) "Vzhledem k tomu, že však testovaný Golf jezdil na 18” kolech a v době testu neměl najeto ani 1000 kilometrů, považujeme průměrný odběr 4,8 l nafty za vynikající výsledek."
Nové auto má vždy do určitého nájezdu vyšší spotřebu. Tu navíc (jak autor správně zmiňuje) i velikost a šířka kol. Procenta jsou u tak malých hodnot, jako je 3-5 litrů zcela irelevantní. Motor o objemu 1.6 litru prostě dnes ještě při běžném použití nedokáže jezdit za 3-4 litry. To je hodnota, které by s vozem v testu možná šlo dosáhnout při super opatrném až nebezpečném courání. Je pravda, že asi Volkswagen ve svých hodnotách spotřeby uvádí spíš zbožná přání než realitu, ale v tom není jediný. Navíc je třeba dodat, že spotřeba 4.8 je opravdu dost dobrá. Když chce někdo méně, tak se nabízí otázka, zda vůbec na provoz auta jako takového má.
8) "Rychlostní skříň překvapí přesnými a krátkými drahami..."
Pokud nevíte, co jsou to krátké dráhy a jaké jsou jejich výhody pro sportovnější jízdu, tak na tomto fóru asi nemáte co dělat.
9) "Podvozek je díky osmnáctipalcovému obutí docela tvrdý, ne však natolik, aby snižoval jízdní komfort. Potěšilo přímo ukázkové chování v zatáčkách, stejně jako nezvykle vysoká míra přilnavosti díky pneumatikám Pirelli Zero Nero."
K pneumatikám a kolům je nutné se vyjádřit, protože jsou odlišujícím faktorem tohoto vozu od jiných. Tvrzení autorů je podle mě to, že je auto tvrdší, ale že se to ještě dá (rozuměj ne tak tvrdé, že by člověk nemohl jezdit po Praze) a také že tuto tvrdost nahrazuje sportovnějším projevem v zatáčkách. Nic víc.
Na 16" vypadá lépe než na 18"? Přišel jsi o oči? Jedinou výhodou je lepší komfort, o tom je jasné. TSI je opravdu mnohem lepší variantou než TDI, která toho příliš nabídnout nemůže...
Je to stále stejná postsocialistická diskuzní klasika
Když stojí něco trochu více než je průměrná cena v daném segmentu trhu (Golf, iPhone, triko Ralph Lauren), je třeba to srazit pěkně zpátky na zem a ukázat, jak ti zlí kapitalisté své produkty prodávají předražené a nekvalitní. Jsou to všechno stejné argumenty. Jedna krátká zkušenost, hospodská historka, prázdný výrok. "Jel jsem s tímto Golfem jednou 5 kilometrů z Holešova do Dolní Lužiny. Nestálo to zanic." "Jednou jsem telefonoval s iPhonem a vypadlo mi to. Je to krám." Kolik z těchto kritiků ale produkty VW poznalo dlouhodobě? Kde jsou ti rozzuření majitelé Golfů minulé generace, nespokojení s tím, kolik za takový krám zaplatili? Jsou u dealera a objednávají si novou generaci...
Teď k autu. 1.6TDI bych asi taky nemusel. Naprosto se podepisuji pod doporučení redakce sáhnout po 1.2TSI 77kw (slabší 63kw asi v nouzovém případě). 18ky kola jsou krásná. Pokud máte v sobě aspoň špetku mládí (a 44 tisíc), tak po nich sáhnete, kostrč nekostrč. Místo sportovního paketu bych si dovolil koupit xenony, ale jinak v pohodě. Černá vozu dodává na vážnosti a celkově působí velmi dobře.
Osmnáctipalcové ráfky jsou pro tento automobil opticky i funkčně příliš velké. Na 16' vypadá Golf mnohem lépe a navíc tolik nedrncá. Diesel 1,6 je malý, autu by slušel dvoulitr. Pochopitelně TDI. Dalším nesmyslem v tom článku je doporučování TSI jako levnější (a lepší 8-s ) náhrady TDI. Objem ničím nenahradíš a pod kapotu každého vozu pro dospělého chlapa patří diesel!
Áno, ja mám Pirelli Snowcontrol 2 a nie je to bohviečo, prešmykujú i tam, kde druhé auto s Conti TS830 zaberajú. Vraj 3ky sú ale o dosť lepšie, neviem.
Predpokladám, že to mala byť ťažká irónia, ale moc nevyšla. Opakujem, po osobnom vyskúšaní daných troch áut na 18" diskoch pôsobí z nich Golf najkomfortnejšie (pre jednoduchších jedincov uvádzam, že to platí V RÁMCI 18" diskov, neporovnávam s C4 na 15kac).
Tahle konfigurace nadává smysl...
To už radši Civica ve fullu za 564 000 (A nebo naprosto dostatečný Sport za 514 000). Srovnatelnej podvozek, srovnatelná kvalita interiéru, lepší převodovka, o třídu lepší motor, prostornější interiér, lepší výbava. Ikdyž uznávám, nemá to ty "boží" 18ky Zero Nero, ale o palec míň v průměru (o palec víc v komfortu) :-D.
V benzínu to je diskutabilní (obzvláště u 1,4ky díky multilinku), ikdyž i tam je 1,8 sport za 419 000 a to je náramná nabídka!
Obzvláště pokud člověk vezme v potaz zájem zlodějů.
A na GTD a GTI nemá Honda výkonově odpověď, tam to nemá cenu řešit.
Ani náhodou netvrdím, že je Golf špatné auto, ale za tu cenu mi dává mnohem větší smysl právě Civic.
Ostatní automobilky tak nesleduji, tak se někdo přidejte, jak je na tom další konkurence.
Moje zkušenost je (opět) opačná. Sjezdy z dálnice, kruhové objezdy, jednotlivá auta na křižovatce - to všechno jsou časové položky v řádu sekund a 150 se jich na jedné cestě rozhodně nevyskytne. Pokud potřebuješ ušetřit čas, nejlepším místem je dálnice. Rozdíl mezi 120 a 150km/h dělá na 300km 30 minut, to už může být zajímavé... a přitom těch 150 není žádný extrém.
Pirellky Sotto Zero jsem zul z auta po 15tkm...hrudkovatěly, hlučný, nedotáčivý auto...na druhou stranu na Salzringu je měly všechny auta a celodenní trápení naprosto v pohodě...záleží na řadě.
coninentali sem měl...kdysi TS810.....žádná super kvalita to nebyla.....Micheliny sem měl dvoje - Pilot Primacy - hučely jako žádný jiný gumy co sem měl a pak ještě zimní Alpine něco, ale ty pravda nebyly nový.
Jinak sem měl Hankooky a ty byly naprosto v pohodě, Nokiany sou v zimě taky OK, Goodyeary sem měl taky...Eagle F1
To je tvůj názor, nicméně to nemění nic na faktu že pán ho tam chtěl zapojovat a pokud ho tam zapojí, zajímalo by mě jak to bude ovládat, při umístění zásuvky ve Fobiatikovi >:D
Ne, ne, materiál je ok, ale ony mají jiný tvar, než sedačky v comfortu. Nemají myslím nastavitelnou bederní opěrku a jsou úplně mělké. Osobně tomu věnuju pozornost, přece jen se sedačkou je člověk v kontaktu pořád a záda ze špatných sedaček bolí. Takže v případě sedaček bych bez pardonu připlácel.
Dobře, ale tohle je snad volant, kterej dostanu v úplně základním Golfu bez příplatků. Kdyby tam byl jinej volant součástí paketu sport, neřeknu ani slovo. Proto se ptám, kde redaktoři, kteří jsou jistě zvyklí i na daleko lepší a sportovnější volanty vidí ten sportovní volant ;-)
Absence tlačítek mě taky překvapila, přece jen je to auto za 600 tis
Nejde ani tak o modelové portfolio, ale o ceny některých příplatkových položek výbavy. Navíc mi vadí ty eufemismy typu, že na 18´ je auto dostatečně komfortní, přitom u konkurence se napíše, že je tvrdá.
Bavíme se tu o designu a tak je jasné, že se názory budou lišit. Někomu ta unifikace vyhovuje, já ji považuji za něco nepatřičného a nelíbí se mi to ani náhodou. :-!
Věty obsahující myšlenky jsou vyhrazeny homo sapiens, ty tvoje slabiky připomínají nejvíc právě to ňafání, dlouho se zdálo, žes možná i šimpanz, cosworthe, ale evidentně to bude o pár vývojových stupňů níž. >:D
Tenhle trend nastartovala Toyota, jenže ta je známá tím, že dokáže šetřit na úkor toho, aby to bylo znát na kvalitě. Podle mě ten trend zachytil VW v době, kdy udeřila krize a si mysleli, že jim to hodně lidí bude tolerovat (což se koneckonců děje).
Pokud mám na mysli efektivnost výroby a pocit kvality za ušetřené peníze, tak dost konkurentů je podle mě na tom právě kvůli tomu líp.
Renault-Nisan šli nahoru.
Mazda, Honda, Toyota jsou dlouhodobě na špičce.
Kia/Hyundai šli taky nahoru.
Teprve pak bych viděl VW a za ním další značky jako Ford, Peugeot, Citroen, Opel atd...
Máš tu placatej spodek, máš tu anatomické tvarování v místě úchopu... to je to, co lidé v marketingu obvykle rozumí pod pojmem "sportovní volant". Někde by ještě přidali barevnou rysku na 12 hodinách, ale u VW mají naštěstí dost soudnosti na to, aby si tohle odpustili.
Mě spíš zaujala absence tlačítek na volantu. Být to Renault, tak tu čteme kritiku páček, ale tady - ticho po pěšině, Ergonomicky je všechno perfektně zvládnuto, nadpis dokonce hlásá že Interiér: Nic více nepotřebujete.
No proč... protože samozřejmě to že máš jen pět stupňů a zároveň je máš natažené tak, že na dálnici točíš jen 2500 na pětku, se logicky musí někde projevit - budeš mít velké přeskoky mezi kvalty a po odřazení z trojky při intuitivně správných otáčkách spadneš k volnoběhu na čtyřku.
Je to obráceně... u relativně slabého motoru je naopak potřeba většího počtu rychlostních stupňů větší.
Podvozek má dvě funkce... zvládat zatáčky a zároveň poskytovat komfort. Golf je převážně chválen za skloubení obého.
Já snad u všech aut narážím spíš na limity posádky než limity podvozku. Pokud mi v autě spí dvě děti, tak logicky nebudu na dálničním sjezdu testovat limity adheze podvozku, naopak na dálnici mi nic nebrání poslat to třeba i kousek za rychlostní limit. Limity podvozku oceníš spíš v nějaké krizovce, prudkém vyhýbacím manévru a podobně...
PS: dálniční sjezd žádné velké nároky na podvozek neklade... a věř, že relativně lehký Golf na 225 Zero Nero by ho zvládl tak rychle, že by se ti z toho opotilo... no to je vlastně jedno co.
Tak ono je především trochu sporné si kupovat 1,6 TDI s paketem za 6 kil, které se jako GTI tváří, když to GTI za víceméně tyto peníze může člověk mít.
Tu podobu snad pozná každý což rozhodně není na škodu stejně tak jako každý v reálu rozezná tyto 2 auta. Pokud ne tak jak jsem psal jde o nějakou disfunkci. Na fotce muže zaváhat leckdo a většinou ti no však to je jasné už podle přispěvovatelů.
Pod komentem GTIho, reaguju na GTIho, pod postem holdena reaguju na holdena, tj. na to co napsal holden. Chápu, že v tvém zjevně zakrnělém mozku, je složité chápat svět jinak než boj s někým proti někomu, šiky, bloky, ale mé reakce na tvé stupidní jednovětné výlevy nemají co dělat s nickem GTI, nýbrž s tebou. Jsi primitiv neschopný diskuse, jediné co umíš, je to ochcávání nohy jiného diskutéra.
Napiš něco k tématu nebo si běž to své zoufale malé sebevědomí honit jinam. :-!
mně docela pobavil. "Musíte si vybrat, jestli budete motor na čtyřku podtáčet, nebo se spokojíte s vyššími otáčkami 3. převodového stupně." Vážený pane testére, ten který bude chtít, aby mu motor vydržel a zbytečně se nezanášel karbonem, volí za 3., bezmozek honící desetinky spotřeby 4.
Ano viděl, na první pohled jsem prostě zaváhal, nic víc, nic míň. Nedělám z jedné fotky závěry, ale pokud nejsi schopen poznat tu podobu v designu těchto vozů, není to problém můj. S unifikací mají problém hlavně VW a Škoda na nich to bije do očí opravdu obrovsky.
Co to plácáš o obyvačce ? To že je Polo VW pozná každý to že je Golf VW pozná taky každý což je pro automobilku dobře. Ale splést si tito 2 auta v reálu nebo je nerozeznat tak to jedině díky nějaké disfunkci. Takže opět soudit dle obrázku a dělat z toho závěry je hloupost.
"naší redakci několikrát prokázal své nesporné kvality"
Skor nez zacnem test, poviem, ze auto je urcite super a skvele - ulahcim si pracu, uz nemusim nic dokazovat.
"Sáhodlouze rozebírat oblíbenost a přednosti aktuálního Volkswagenu Golf by bylo nošením dříví do lesa."
Nastavovanie latky predpojatosti pokracuje....
"osmnáctipalcovými litými koly, které vozu dodávají neuvěřitelný šmrnc."
Samozrejme, u ostatnych znaciek su dovodom zleho komfortu.
"Design: Trefa do černého"
Dizajn je super, o nebudeme diskutovat! To netreba ani preverovat!
"S titanově černým lakem karoserie v noci Golf vypadá jako přízrak."
Kupte si to, kupte si to, kupte si to.
"Po usednutí do testovaného Golfu jsme se ihned cítili jako doma. Ergonomicky je všechno perfektně zvládnuto..."
Sice sa nedozvieme preco, ale ... HEJ, redaktor AUTO.CZ to pise, tak to musi byt PRAVDA!!!
"Stísněně se v nich necítí ani objemnější postavy..."
Preco sa tu nedozvieme, ako sa v sedadle citili 198 cm vysoky clen redakcie? Lebo v teste Lexusu nam to pan Jungman obuchal o hlavu....
" K testované výbavě Comfortline se dodávají za příplatek 14.100 korun, což je vzhledem k odváděným službám plně adekvátní."
Priplatok je adekvatny. Priplatky vo VAG autach su vzdy adekvatne. Ved predsa moznost priplatiti si za doplnky je v kazdom teste VAG auta v kategorii PLUSY.
"ani při nešikovném přeřazení jsme nepocítili silnější turboefekt."
Pocitili sme turboefekt...
"Vzhledem k tomu, že však testovaný Golf jezdil na 18” kolech a v době testu neměl najeto ani 1000 kilometrů, považujeme průměrný odběr 4,8 l nafty za vynikající výsledek."
Je sice o 25% mimo misu, ale vzdy v pripade VAG najdeme kopec dovodov, preco to nevadi. Ocividne, vsetky japonske ci korejsie auta prichadzaju na testy do auto.cz riadne zabehnute a na 15 palcovych kolesach.
"Rychlostní skříň překvapí přesnými a krátkými drahami..."
Prekvapenie, prevodovka funguje!!!
"Podvozek je díky osmnáctipalcovému obutí docela tvrdý, ne však natolik, aby snižoval jízdní komfort. Potěšilo přímo ukázkové chování v zatáčkách, stejně jako nezvykle vysoká míra přilnavosti díky pneumatikám Pirelli Zero Nero."
Tvrdy, ale zvyknete si. Pneu su za mastny priplatok, ale nebudeme predsa kazit dojem (viem, ze hore sa to spomina, ale tu by sa to ziadalo viac, kedze sa vyzdvihuje vlastnost, ktora je podmienena vysokou investiciou).
______________________________________… />
Takze znovu, vsetko v aute od VAG je super, nedostatky a priplatky len narychlo prebehneme, aby sme sa nezdrzovali velebenim standardu.
Porovnajte si slovnik tohto testu s testom Lexusu IS... ide totiz o ukazkove cvicenia v neobjektivnosti a predpojatosti.
Hele nevěděl, ale na druhou stranu tuším, že tě včera zastavili policajti za neodůvodněně pomalou jízdu po dálnici, když jsi plachtil se svým yongtimerem za Avií a oba vás z ní vykázali. A ty nám to tady dnes dáváš pěkně sežrat. >:-[]
Bariku tebe očividně hlavně zdržuje vlastní hlava. I když vlastně pardon. Omlouvám se. Já se tě totiž začínám bát. Z toho co píšeš už opravdu nabývám jistoty, že jsi schopen pronikat okolním lidem do hlavy a hned vědět pohnutky jejich chování. Pardon ó naše velemédium. Ostatní smrtelníci tohoto nejsou schopni, promiň nám naši slepotu a ukaž nám světlo.
Ja to vidím takto:
Ak idem po cene a chcem nejaké solídne zvezenie bez cingrlátok, beriem Golf 1,2TSI Trendline. Skúšal som a hoci koncern zrovna za holobyty nechválim, tu je všetko podstatné a hlavne nič nevyzerá, že som nepustil perie a šetril; žiadne zaslepené otvory á la prémia, skrátka ani v základe to nekričí, že som išiel len po cene.
Ako ideálny stred beriem 1,4TSI v Comfortline. Motor úplne dostatočný pre väčšinu situácií, naviac je tu už multilink. Podľa hrúbky peňaženky a výšky vyhandlovanej zľavy možno niečo prihodiť.
Ako ideál bez kompromisu je GTI. Kľudne základný 220k, ale nepriplatiť si za samosvor v Performance by bol hriech (a ako bonus 10k navyše). K tomu krásne 18ky Austin, príp. pre dokonalosť dizajnu (červená linka v svetlách) bixenóny a je to dokonalé.
Po nafte by som nesiahal, ak dokáže 1,2TSI jazdiť za 6 a 230k GTI za 9, nevidím na to dôvod.
Může mi pan redaktor říct, kde v tomhle Golfu viděl sportovní volant? Já vidím úplně obyčejný...
Pokud je pro redakci každý tříramenný volant sportovní, to potom ano >:-[]
Zkus si tam někdy někco zapojit, co má na výšku víc jak 5cm....
Pak to pochopíš.
Jinak ta původní reakce k článku o ojeté fabii co tu kdysi byl byla na to, jak někdo řešil že používá FM transmitter.....
Lpeší umístění pro něj neznam než u fabie, zkus si na něm přeckvapnout něco at dálkou nebo ručně při tomhle umístění.....
A zkus to u auta co ho má v palubce pod ovládáním rádia či klimy.....schválně co je lepší....
Asi jako ovládání těmpomatu tlačítky na volantu nebo nějakým kusem klacku, trapnou páčkou kdesi za ním....
Máš samozrejme pravdu, realita je ale taká, že Golf je aj na 18kach prijateľne komfortné auto. Ak môžem porovnať, ktoré autá som jazdil na 18kach (Golf, Focus, Octavia III), tak Golf na tomto rozmere pneu najkomfortnejší.
Já zas nemam potřebu jezdit 30 tam kde jde jet naprosto normálně dvakrát tolik....
Nebo odjet z křižovatky za 10 sekund když to jde za 5-6....
Díky takovým lidem pak cesta která by trvala hodinu trvá dvě....
Protože když jich cestou potkáš 100-150 tak to už je slušná časová ztráta. Kterou nedoženeš, pokud nepojedeš jako hova*do 200 po okresce a nepředjedeš 6 aut přes dvojitou čáru nebo na křižovatce nepředjedeš 10 stojích aut tak, že pojedeš pruhem odbočujícím doprava kde nic nejede a za semafory tam někomu hodíš myšku do levýho kde stála ta kolona.....
To mi tuhle udělal jeden váš soukmenovec v Audi A6.....nevím čím to je čéče, ale v těchto případech dochází na Aleru k selhání klaksonu, trvá to tak minutu
>:D >:D
Halt ty ameriky sou nespolehlivý
Ameriky jezdí prakticky na všechno. i na N91 kdyby mělo smysl ho tam lejt, jako že nemá.
Na E85 Nic necuká. Kontrolka motoru nesvítí, pohoda. Pocitově to dokonce jede líp. Ale třeba jen pocit.
Jestli to motor vydrží 20 tisíc nebo 100 neřeším, za tu cenu co ta kára byla >:D
Gumy sou normální Barumky.....
Jo skladový ležáky no, 2 roky ležely ve skladu. A co jako? Nic jim není.
Vy měníte gumy na autě každý rok?
Jinak totiž máte na káře taky dva roky starý gumy a kdo má káru na ulici o to horší, neb sou na slunci a mrazu oproti skladu.
Viděl jsi ty 2 auta v reálu ? Zřejmě ne protože rozdíl pozná i slepý a z jedné fotky dělat závěry je hloupost. S unifikaci mají problém jiné automobilky.
Na E85 jezdil můj kamarád se zbrusu novým SRX...už jezdí na N95...jaksi to českou verzi E85 nechce, ale ani v Německu to nešlo bez cukání. Pokud to tobě jezdí, tak gratuluju.
Na gumách neušetříš, možná seženeš o pár kaček levněji, ale kvalitní guma za ceny Kum-ně-co není.
JJ asi se pletu ale připadá mě že většinou ty tvoje komentáře vyvracejí názory těch druhých dosti výrazně, ale možná že i já se chovám stejně? Jinak OK! :-!
...fajn by bol aj kozeny volant, palubny pocitac, samozrejme ta opierka, asi aj nejaka farba, lepsie radio, disky a predlzena zaruka... summa-summarum, cez 400tis. za zaklad.
Jsi-li přesvědčenej, že všichni kolem tebe jezdí na kasičku, pak tě celkem lituju. Ty jsi ten bonviván, rozhazující přece na každým kruháči stovky za benzín a gumy...jen proto, abys' u dalšího kruháče ztrestal brzdy a dalšího šetřivýho městskýho nezávodníka.
Zato za městem...tam prostě nastavíš o 10 míň a budeš se bavit brzděním všech ostatních...ty jsi přece školitel, ty jsi ten MACHO správnejch jízdních zvyků... >:-[]
Akorát ta kola bych raději nebral přes dealera, za 30 tisíc se mi 16'' zdají zbytečně drahá...
Stejně bych musel kupovat druhou sadu na zimu a za ušetřené peníze se dá koupit záruka na 4 roky nebo ta ukrutně drahá loketka. :-)
Enzo G tomu jistě budou slušet.
Nevím, čím to je ale hlavně u koncernových a francouzských aut mám dojem, že testér dostal úplně jiné auto než se normálně prodává. Zatímco koncern se jen velebí i když někdy oprávněně Francouzi se standartně haní.
S GVII 1,6TDi jsem měl tu čest jet cca 1100km výbava trendline, můžu říct, že motoricky a podvozkově se s i30 nebo FoFoIII nemůže absolutně rovnat. Sice to není taková tragédie jako OIII se stejným motorem ale jedná se o průměrné auto nic víc.
Na obranu GVII musím říct, že s 1,4TSi je to uplně jiné kafe a je to zatím nejlepší kompakt se kterým jsem jel.
Dobře, na horní konfiguraci asi nebudou fronty. Hledejme tedy optimálního golfa. Padají tu jednačtyřky, nafty, tak jaký je to ten optimální golf?
Nezlobte se ne mně, musím trvat na (silnější) jednadvojce. Za cenu 373.900,- je to podle mého mínění opravdu ten vynikajicí středobod. Jednačtyřka bude samozřejmě více jízdně srdečnější, ovšem za cenu (silnější verze) 474.900,- a to je bratru opravdu i sto tísíc více. Tak jak?
Za sebe dodávám, že tlačím silnější jednadvojku a co se týká kol, volil bych šestnáct palců. A loketní opěru pro pravačku. A klidně tedy na trendlinu (jde tam loketní opěra?), prostě co nejjednodušší, a v jízdě... jako pírko.
Každej jede na to na kolik má vid. Ovšem ne schpnostma ale stavem kasičky.
Takže kdo je šetřílek vid.........
Vono to mámo při rozjezdu na čtvrt plynu žere jen tolik, zatímco na 3/4 plynu tolik.
Aby bylo dílo dokonalý tak je třeba mít nejlíp ještě 1,2ku nebo SDI.
To je pak rozjezd jak víno....
Hlavně že to žere 5 litrů mámo.
Takže až tu zas bude někdo slintat jak na dálnici zdržím za trasu 20 lidí, tak mě zdrží po městech vesnicích a okreskách za trasu 100 lidí.
Protože golf bývá označován zdejšími helmuty a novináři v časopisech typu Svět hororů - powered by VW group za naprosto geniální auto s geniálním podvozkem.
K čemu ho potřebuješ když se v tom národ plíží 36kou dle GPS a projíždí kruháky jako Avie s houskama :o)))
Tohle ti projedu stejně s 1956 Chevy
Každej jede na co se cejtí, ty holt jezdíš jako adept na Vettelovo místo u RB. Spílat nad tím, že auta mají čím dál tím schopnější podvozky je hooodně lichý ;-)
vono má čéče dvě....v palubce - a nemá je pod ruční brzdou protože nikdo v USA netrpěl mozkovou obrnou aby ho napadlo tak geniální umístění jako o Fabiatika I generace >:D
Přesto bych zvolil měkčí naladění...Škoda to vyjma OIII combi v poslední generaci nevychytala a postupně všechny modely dostanou naladění, jaký u rodinnýho auta očekáváš.
Taky jsem na malou chvíli zaváhal, jestli se nejedná o Polo. Osobně tuto designovou unifikaci napříč modelovými řadami příliš nechápu a je mi proti srsti. Volkswagen, Škoda, ale i ostatní. Kde jsou ty doby, kdy se model dal jednoznačně odlišit, i když celkově ctil příslušnost ke značce.
Čtu to tady roky, ale občas mě ta míra přitroublosti některých stejně dokáže překvapit. Kdybych nečetl jejich vzájemné rozmíšky, řekl bych, že barik s wolffíkem jsou jedna duše... >:D;-)
Teď jsem si uvědomil, asi jsi přehlédl, že jak nahoře píši, že se ztotožňuji s výběrem motoru panem testérem, tam píši o jeho závěrečném výběru jedna dvojky, možná jsi to přehlédl a domníval ses, že velebím tu jednašestku.
není nad superpakety a podvozky a sportovní naldění abych tyhle borce ve 13 let starém Aleru nechal pro průjezdu kruháče 400 metrů za sebou.
Podvozek je fajn věc, ovšem nsemí se projíždět zatáčky jak s honjem a nesmí se bát lidi an to šlápnout. A musíte mít MOTOR? ne dehtovou atrpau.
Jak si tu ze mě dělali * že sem nejpomalejší na dálnici, tak po dlouhodbém zkoumání musím číct že v zatáčkách a na výjezdech patřím k těm absolutně nejrychlejším >:D
Krize že každý šetří nebo to s těmi podvozky není tak horký?
Bludy o tom jak zdržím pár lidi na dálnici když jedu 120 a musí mě předjet. Super.
Mě zdržují ti co jedou 40 ve městě nebo přojíždí kruháč 40 kou když se tam dá jet 60.
Přesně... vidím konfiguraci 1.6TDI + pětikvalt + 18" kola, tuším cosi podivného... ale tester nic, normálně chválí grip Zero Nero jako by se nechumelilo :-) .
Ale jo, nejde ani tak o golfa, ta 1,6tdi může v nějaké skromné konfiguraci ve firmě posloužit, proč ne, jde mi spíš o ten testerův jásot nad nesmysly konkrétního auta.
Právě jsem se to chystal napsat - obvykle si auta nepletu, ale u úvodní fotky jsem opravdu chvíli váhal! Asi to bude odlišným nárazníkem, který připomíná Polo
Golf nema vzadu trubku,ale multilink, a to u vsetkych verzii. Takze je aj dost logicke, ze nerovnosti bude filtrovat lepsie, ako Octavia s torznou prieckou. Za to ale kluci zo Skodovky nemozu...
Druha vec, auto za bezmala 600 litrov bez multifunkcneho volantu? Sa mi asi sniva. V dnesnej dobe este sahat na cudliky autoradia, tak od toho som si uz naozaj odvykol. Odhliadnuc od toho, ten volant sa mi aj tak nepaci. Ten klavirny lak tam vyzera ako past na oko, a vobec nezapada do interieru.
A co bys nám tak, cosworthe, dokázal napsat k tomuto testu, potažmo golfu? Zvládneš víc než dvě věty? A myslím aspoň dvě věty, které mají hlavu a patu a z nichž není okamžitě poznat, žes naprostý automobilový ignorant. Předveď se! ;-)
Mám trochu obavy, že po návyku na parkovací senzory vzadu bych to bez nich brzo do něčeho praštil, jednoduše že bych zapomněl že tam nejsou :-). Ale samozřejmě dá se bez toho žít.
Nemůžou testovat jen jednu jednadvojku za druhou. Souhlas, že se jedná o vystředěnou konfiguraci, ale s odkazem na ty statisíce jezdců golfa není od věci čas od času angažovat i předmětné "vášně". S motorem souhlas, Webpaja mě masíruje směrem k jedna čtyřce. Asi vycentrovaný ideál.
Golf jako model je na palce, bez debaty, tahle konfigurace je ale při výsledné ceně naprosto nesmyslná, typická dealerská masírka. Test o ničem, těch pár řádků a "jízdních dojmů" takto napsaných, splácáš z obýváku za deset minut. Velebení flotilového dýzlu na osmnáctkách se sport paketem mi přijde akceptovatelné u nějakého uhrovitého tunera, od profi testera bych čekal větší nadhled.
Za sebe můžu k tomu, co tu napsali kolegové, dotat, že v benzinových motorizacích je golf prakticky bezchybný, pokud dýzl, pak dvoulitr, ta jednašest je dalece nejhořší varianta ze všech nabízených. ;-)
Záleží na preferencích - pokud jezdím převážně po městě, jsou mi bi-xenony skoro k ničemu a zvolím adaptivní podvozek. Pokud jezdím dlouhé trasy, pak bych chtěl... obojí :-)
Souhlas s podvozkem. Jizdne prumerny, jako vzdy na auto.cz vydavan za neco extra. Pri losim testu to jede po trech a na 18" to musi na nerovnostech skakat s torzkou v zatackach jako koza.
Konkurence jako Ford, Hyundai je nekde jindy a jiste i dalsi
[odkaz]
Ten petikvalt je taky smutnej, za 600tis >:D
Vykon v uvedenem objemu prekonava kdeco.
Raději bych místo opakování testu auta, které tu nedávno bylo (ano, jenom mělo menší kola a nevypadalo tak hustokrotopřísně), uvítal test nového Variantu.
Jinak za mě je taková konfigurace naprostý nesmysl a nevím jak jí může redaktor vychvalovat. Připlácet 100 tis. za jinak motoricky a výbavově zcela obyčejný golf je mimo mísu.
"Správný" Golf dle mého receptu: 1.4 TSI 140, Highline, 17 kola, Nastavitelný podvozek, Ergo-active sedadla, Parkpilot a Winter paket. V případě přebytku peněz Bi-Xenony. Jsem na stejné ceně jako testovaný batmobil a mám zcela jiné auto :-)
Když si tak po přečtení testu pročítám diskusi, napadá mi u některých příspěvků, že snad by možná i bylo lepší "psát" testy výhradně formou piktogramů. No schválně, jestli uhádneš, jak vůz byl testován v tomhle testu - ;-\ 8-s >:D:*) >:-[]:no::-! Jasně, věděl jsem že uhádneš. No a nyní další testík: :-):-);-):yes: Ano ano...
Dnes ovšem nahoře, to je tutová věc, sám generální Koncernu panu testérovi, jako té příznačné huse, do krku zlaté renety vmasírovával, jak jinak by ses mohl z testu dozvědět, že GOLF je špičkovým produktem své třídy... Ovšem, těch renet bylo nepochybně pomálu, sem tam dokonale mířený kritický osten, znaleckým okem dávkovaná objektivita s kadencí přenosného... heveru, no když tak o tom přemýšlím, nebylo to ono vlastně tak, že nikoliv pan generální se zlatou renetou, nýbrž pan testér s testovým tříštivým granátem? Padni komu padni.
A tedy navážno - Dobrý test. Dobrá slova a dobrý verdikt. Totožním se rovněž s panem testérem ve výběru motorizace, benzínová jedna dvojka je jakýmsi "ideálním optimem" - sametový běh, sametový zátah, a sametové... pohlazení účtu.
Je to paket jen pro podívání, 1,6 TDI není žádný sporťák, je to auto pro klidnu a pohodovou jízdu. Dnes bohužel i auto s 1,2 TSI může vypadat, jako by pod sukní mělo šestiválec >:-[]
ale fakt by mě zajímalo, kolik lidí (Čechů?) si pořídí ten tovární sportovní paket, k relativně slabýmu dieselu s pětistupňovou převodovkou. Za kilo? Čim víc o tom přemejšlim, tim víc nesmyslný mi to přijde.
Ale v tom Comfortline bez "sportovních" kravinek smysl dává.
Plakát končí:)
S golfem s daným motorem (na 15 palcových kolech) jsem jezdil. Možná právě proto mi vyznění testu připadá trochu přehnaně pozitivní. Nejslabším článkem je v daném případě motor, který je úsporný, ale také poměrně hlučný a hlavně trpí značnou dírou v nízkých otáčkách, což není uživatelsky právě přívětivé. Zaráží mě, že si toho testeři nevšimli. Jakkoli nelze pochybovat o kvalitách golfu, tak podle mých zkušeností výkonnější verze 1.6 HDi v Citroenu C4 je (zevnitř) výrazně tišší, má menší prodlevu na sešlápnutí plynu a od nějakých 1500 otáček je na rozdíl od TDI krásně lineární. Tím určitě nechci říct, že C4 je lepší než Golf, ale motoricky se mi líbí víc. 1.2 TSI je v Golfu rozhodně lepší volba, alespoň mně přišel Golfík s benzínovým motorem s nadsázkou řečeno jako o 50% lepší auto ve srovnání s nafťákem.
Překonávání nerovností je u Golfu velmi dobré, tedy ne tak dobré, jako u většiny aut střední třídy, jak novináři s oblibou píší, ale na špičce své třídy.
Odhlučnění podvozku i aerodynamického hluku má Golf bezvadné.
Celkově mám z Golfu pocit, že se na současné generaci docela šetřilo , ale aspoň se na rozdíl od Octávky omezili na místa, kde to není vidět (výplně dveří vzadu, kufr...). Něco podobného naznačují i průběžné výsledky testu Autobildu na 100 tis. km, kdy se jim, jestli se nepletu, rozpadlo madlo, praskla páčka otevírání dveří a k tomu prosakovala zkondenzovaná voda z klimatizace. Nelze se divit, všichni tlačí náklady dolů, většina konkurentů na tom asi nebude líp.
S titanově černým lakem karoserie v noci Golf vypadá jako přízrak.
"Po usednutí do testovaného Golfu jsme se ihned cítili jako doma."
"Maximální příval síly je dostupný v rozmezí tří až čtyř tisíc otáček za minutu, ani při nešikovném přeřazení jsme nepocítili silnější turboefekt."
"Jízda: Táta sporťák"
"Obecně vzato lze říci, že se Golfu jízdně vyrovná jenom málokterý kompakt, přičemž je navíc úplně jedno, zda řídíte základní verzi s turbomotorem 1.2 TSI nebo vrcholné GTI Performance."
...dokud ti ty xenony někdo v noci nevytáhne, aby sis je mohl nechat v servisu za 50 namontovat zpátky. Prý když si na ně dáš samolepku s SPZ a jménem servisu, tak zaručí, že dostaneš zpátky ty svoje a ne sousedovy ;-) .
No právě... že je Golf fajnově odladěné autíčko nepochybuju, spíš mě zarazila ta konfigurace... dlouhý pětikvalt, naftová šestnáctistovka, 18" kola... a ještě víc mě zarazilo, že se nad tím tester nijak nepozastavuje a řeší, jaký grip to má se Zero Nero.
Jen ta základní optika působí dojmem slepce...bohužel problém všech novejch koncernovejch aut. Xenony jsou povinností, jinak si musíš připadat blbě a to vůbec nemluvím o tom, jak mizerně jejich halogen svítí.
Neberu vůbec paket za kilo, ten je mi putna. Pryč jsou doby, kdy ti nechtěli ve VW udělat radost s tím, že ti nedopřáli realizaci obchodního ducha. Měl jsem auto v Highline a vyšlo by nastejno jako základní cena tohodle kousku a to navíc s DSG.
Proto mi lehce přes 460 přijde velmi solidně cenově nastavenej.
Sport bych za ty prachy nehledal, všichni vědí, za kolik se dá "sportovat" v GTD ;-)
Za devatero horami a devatero řekami osmnáctky nesnižují jízdní komfort.
Pokud měl pan redaktor na palube dvě osmnáctileté přítelkyně, tak by se tomu dalo věřit.
Velmi podobnou specifikaci G jsem jezdil, jen bez sportovního podvozku, na 16" kolech a s DSG. Tohle auto v ničem nezaostává za dražším sourozencem A3 a navíc jezdí stejně konejšivě jako nejlepší předokolky předchozí generace, ale o třídu výš. Hebkost s jakou dokáže i s trubkou vzadu filtrovat nerovnosti, jak příjemně se řídí by měli vyzkoušet klucio z vývoje podvozků ve škodovce.
Velmi těžko se hledají chyby a G si bez problémů ospravedlní i o něco vyšší cenu proti některý konkurenci (byť vzpomínáte na GIV????).