Suzuki Grand Vitara poslední generace má za sebou několik úspěšných let a lehký facelift, který přinesl mimo jiné nové motory. O důvod víc proč vytáhnout Vitaru na testovací jízdu zasněženou krajinou.
Nevim, jestli vkus, ale tohle prdítko je přesně na podobný blbnutí, co je na tom videu. Přesto je asi ten Jimmy nepřekonatelnej, i když znám jen ty starý a nezničitelný krabičky z dovolenejch... ;-)
Tohle prdítko je na podobný blbnutí a to i v případě, žes to původně myslel jinak. Když máš rychlý auto, dřív nebo pozdějc začneš jezdit rychle. Když máš auto, co může blbnout na sněhu a v lese, je jenom otázkou času kdy se tam vypravíš.
A ano, Jimny a musím podotknout že i Niva, jsou mrštný auta do terénu. Na silnici je to ale utrpení. Ale líbilo by se mi Jimny Cabrio, což se u nás neprodává.
Neni nad Jimmy z rentu, jinak nezjistíš, co je s tim legrace. Kdybych si koupil za "svoje" Vitaru, tak bych byl i tak opatrnej a asi bych nikdy nezjistil, co dokáže. Niva je asi nejlepší. Hlavně cena vs. les, ale podle mě i ML je OK, když má odpovídající gumy, ale kup si ty gumy na auto za 2,5 mega a běž to vyzkoušet... ;-\ Těžko.
dneska jsem se jal vyměnit kola na Volvu a podařilo se mi jen jedno zadní... pak jsem omdlel a jel stejně do pneuservisu. Tyhle pracovní návaly nesnášim. >:-[] >:D
ale kde že .. klasické koláče. Taky jsme dělali dort, ale tam se nám nepovedl krém (fefrmintový). Chuťově vynikající, ale tekutej a za boha se nedal do hustit. Tak jsem tím ten dort polil a jak jim šmakovalo :-!;-)
Ty jsi dobrá kombinace. Obdivuješ vojenskou těžkou techniku a Tatrovky střídavě s pečením cukroví. Nevyšíváš náhodou? Potřeboval bych všít nový zip do bundy >:D
to je tím, žes mladej a blbej. Časem zjistíš, že není nad dobré jídlo. A po dalším čase zjistíš, že takřka nejlíp se najíš, když si to uděláš sám. Teda pokud nechceš v hospě nechat celou výplatu za něco po čem dostaneš hlad >:D
Jo, to potěší. Taky se mi někdo otřel o blatník, naštěstí z těch plastů lemů blatníku verze Scout to šlo dolů, ale šrám tam je.
Jinak mám vše hotovo, už jen seřízení směsi a jde se na opakovačku.
Jednoduše, nacouval do toho.
Snad takovou díru nechceš lakovat sám? To se nikdá nepodaří. Obzvlášť metla. Otec svou neumětelnost taky zkoušel maskovat sám, do týdne byl v lakovně.
Čekáš na návaznost s modelařinou za mlada? ;-)
Až to budeš mít hotovo, resp. to bude zvorané, tak mi pošli foto a já ti pošlu kontakt na šikovné a celkem levné lakýrniky. >:D
Jo, to si otec taky nechal namíchat, do spreje i na štetec, pak tu s tím pobíhal plný nadšení, nakonec se na to nedalo koukat.
Pokud to není malinké na pastelové barvě, tak je to na nic.
Otázkou je, jestli zraje v jeskyních Moravského krasu >:-[]
Ale v opravdové Nivě se ušlechtilá plíseň najde leda mezi prsty na noze nějakého majitele lesníka.
No ja som nedávno prehnal ML lesnými cestami a lúkou na letných Bridgestonoch a čumeli sme všetci jak to auto nezaváhalo ani na moment, a to nemám paket s uzávermi diferákov a redukčnou prevodovkou. Hlboké koľaje, bahno, kamene, strmý trávnatý kopec hore lúkou a nič, furt to ťahalo jak blbé. V zime Nokian WR2 pneu dobré na sneh a tiež to ťahalo bez váhania snehom. Bol som mile prekvapený...
Jistě, taky mám Bridge ER30, ale ty záklopky ti stejně nedovolí riskovat. Pokud tam budeš mít spec. gumy tak projede "skoro" to samý, co G-class. Ale stejně je to o momentální situaci a podmínkách, který jsou těžko měřitelný. 4matik je bezesporu dobrej.
Je to průser... lidi nežerou "lepší" masa a za mlíko dostaneš bůra. Muler mix je ve fóru... pochopitelně. Taky ten dobytek vykupuje mlíko za 4Kč a má nadbytek...
Tak to je dosť možné. Keď som tým terénom šiel, furt mi hlavou chodilo, koľko asi môže vydržať samonosná karoséria (v princípe tenké plechy chytro vytvarované a pospájané) oproti nosnému rámu (hrubé trubky jaxviňa a na nich navešaný zvyšok auta). No a furt mi to vychádza že ten rám musí byť o 2 triedy lepší vo výdrži.
A tiež je pravda, že sa po 15000 km začína jemne ozývať N1-prepážka, jak sa krúti karoséria na zlomoch apod... ;-\
To musíš bejt redaktor Autobildu, abys moh blbnout s ML v lese... ;-)
Vitara u nich absolvola test na 100.000 s tím, že jí daj co proto i v terénu a hned zkraje ohnuli nosník u motoru. Výměna celkem za "hubičku". To u ML by to asi bylo horší.
tak :yes: po par nemasnych, neslanych konecne pekny, poriadny roadlook aj obsahom, nie len formou.
Vitara je velmi podarene vozitko, po facelifte vylepsili mnoho nedostatkov (napr. el. trakcny pomocnik ci konecne normalny displej palubaku v stredovom tubuse) aj motory (skoda, ze 1.9 DDIS nie je silnejsi) no hlavna nevyhoda, ze stale jej ostala len 5 st. prevodovka... Jedina poriadna chyba auta...inak :yes:
Máš pravdu, je to povedený auto a i ten nafťák by moh bejt o něco silnější a šestďkvalt by taky bodnul. Ale zase dneska za cenu, za kterou se prodával před rokem nafťák v nižší výbavě (750.000) koupíš šestiválec 3.2 s automatem, s kůží, střešní okno a xenony a CD měnič a tempomat a 18" kola (mimochodem do terénu nevhodný) atd. :yes:
Tak pozeral som ceny a nissan ma naozaj nie zlu ponuku, no tam kde GR.Vitara s DPH tak X-trail bez!!! ale aj motor aj vybava X-trailu je lepsia...ale stale ostane kapinek drahsi (porovnavat vybavy vs. ceny nemam cas).
Co sa tyka lepsieho auta? tak pomaly s takymto prehlasenim, ale davam zapravdu, ze X-trail je velmi podarene SUV. Tak napr. v skratke:
Motory mas na vyber silnejsie dci 110/127 kW
Vybava - u nissanu si mozes viac vymyslat
Vnutorny priestor je vecsi, viac variabilny,
Podvozok ok... velmi slusny...
No zase ja si nemozem zvyknut na jeho tazkopadnejsi design a tu velku prd*l aku mu tvorcovia dali do vienka... proste velmi ho natiahli...ale to je subjektivny nazor. Nepaci sa kazdemu a pri dnesnom vybere v strednej triede SUV...Napr. Outlander vyzera ovela lepsie...ale uz odbocujem. Taka GR. vitara sa mne osobne viac paci a taktiez mensie prevysi, ci redukcna prevodovka jej zabezpeci lepsiu prechodnost v terene-zalezi od zakaznika co preferuje, pozaduje od svojho tatosa.
To je právě to. Záleží na osobních preferencích. Podle mě nejde jednoznačně říct, že je Vitara lepší nebo horší než X-Trail. V různých "disciplínách" má navrch jeden nebo druhý.
Můžeme se shodnout, že jsou to obě auta, kterým se při slově terén neorosej alu-ráfky. Dál, že má třeba X-Trail lepší diesel. Ovšem přímý srovnání za stejných podmínek v terénu, tam už bych si na Nissan nevsadil. Viděl jsem jak Vitara na sněhu "zametla" (trocha nadsázky, jistě) s Foresterem. Taky jsem viděl, jak díky rozměrům udolala na hlíně Navaru.
Tvůj názor ti neberu. To je všechno. Tedy kromě toho, že podle mě Grand Vitara vypadá mnohem líp než X-Trail. Ajajaj. VY "sOUdíte" AUTo PoDLE tVARu ("P)Lechů ?, nEBO.. ;-)
video se povedlo, ta pasaz v lese dokazala pobavit. asistenta sjizdeni kopcu stacilo zminit jen prvne, pak uz netreba. radeji neco o prevodovce.
napr. u me je to tak, ze bych dal prednost novy g.vitare pred mercedesem glk.
Má to nezávislý zavěšení zadních kol, takže křížení nic moc. Když se podíváš na You Tube, dokážeš z videí odhadnout, kdy už kolo začne viset. Kastle je ale tuhá dost. No a hlavně tohle není kategorie géček, wranglerů a defenderů. Hezký auto, který leccos zvládne, toť vše.
Grand Vitaru vlastním od minulého roku, pravda starší model 2008, který je ale funkčně v podstatě shodný. Video je hezky udělané, ale samozřejmě chápu autory že se s půjčeným autem asi do nějakých šíleností pouštět nebudou. Já jsem spíše dobrodružné povahy a proto jsem hned při první příležitosti toto auto řádně vyzkoušel. Hned po vyjetí z autosalonu jsme to vzali přes brod... Od Grand Vitary jsem podle recenzí čekal opravdu hodně terénní auto, skutečnost splnila očekávání pouze částečně. Hlavním problémem je u tohoto systému pohonu absence uzávěrky aspoň jednoho nápravového diferenciálu. Projet ze šikma příkop v malé rychlosti v podstatě nejde, pokud dostanete dvě protilehlá kola do vzduchu a zastavíte, máte problém. V zimě jsem auto testoval v hlubokém sněhu a to co je vidět ve videu je pouhá limonáda. Se zapnutou redukcí jsem bez problému projížděl středně těžkým sněhem v takové hloubce, že se mi část nahrnovala na kapotu, ve vyšší rychlosti je třeba nezapomenout na stěrače, páč sníh jde i přes auto. (pneumatiky Wintercat) Na druhou stranu dvakrát jsme zůstali "na břichu" v nevinně vyhlížející situaci právě z důvodu absence nápravových uzávěrek. Tento handicap se dá ale obejít podložením prokluzujícího kola prknem nebo lopatou a dostanete se ven. Pouze jednou jsem musel být vytažen ze situace, kdy jsme při vyhýbání na úzké cestě spadli pravými koly do příkopu, který byl schovaný pod nahrnutou bariérou. Spodní kola na kterých spočívá váha vozu stojí a obě horní která zústanou na cestě a jsou odlehčena nedokážou auto z této situace vyprostit. Na druhou stranu jsme zvládli vyjet 5km do kopce v břečce, nebo spíše mýdle, kde se před námi octavia 4x4 dostala tak cca 300m a konec. Pokud se týká jízdních vlastností na silnici nemám připomínek, auto sedí výborně i ve vyšších rychlostech, škoda jen, že kombinovaná spotřeba opravdu pod 11 litrů nespadne, v zimě jsem měl průměr na nádrži i 15 litrů. Může to být dáno i tím že bydlím v horách, kde jsou podmínky opravdu extrémní.
Na základě těchto zkušeností jsem vyvinul snahu a po dlouhém pátrání se mi povedlo najít firmu, která je schopná na toto auto namontovat ručně zařaditelnou uzávěrku zadního diferenciálu Offrotec, což hodlám rozhodně vyzkoušet. Myslím, že s touto úpravou (cca 35 tis. Kč) v kombinaci s hydrulickým zvyšováním světlé výšky (cca 55 tis Kč) bude Grand Vitara
ve své třídě terénních SUV naprosto nepřekonatelná a těším se na další zážitky s tímto univerzálem. Po pravdě rád bych objektivně porovnal schopnosti Vitary s jinými vozy v téhle třídě (Tuscon, Sportage, RAV4, atd..), ale problém je že k extrémnímu testování se asi málokdo propůjčí. :-) Fakt je, že podvozek Vitary vydrží opravdu velmi hrubé zacházení bez jakýchkoli následků. Jízda řečištěm a občasný náraz kamene do nápravy nebo ochranného plechu je sice hodně slyšet, ale škody žádné. Všem doporučuji Vitaru určitě vyzkoušet.
naprosto souhlasím, přitom by stačilo, kdyby tan suzuki namontovala místo obyčejného abs něco s tcs. O kolik by to zvedlo cenu???
PS: má cenu cpát prachy za špéru a podvozek do vitary? Stejně tě budou limitovat závěsy kol... Radši si za těch 55+35 kup olítanýho trola nebo pajero a vyblbni se v lese s nim.
Velmi pekne napisane :yes: , nato tie auta su, aby jazdili v terene :yes: . To ze uzavierka ani el. trakcna kontrola neni to je o nej zname, a tie pretacajuce sa kolesa na diagonale su hlavna brzda auta. Co sa tyka toho ze octavka skoncila dole a ty hore...hmm tak ona ma protipreklzovy a ty nie... tam velku ulohu zohrali urcite pneu.
Co sa tyka prestavby tak Blaznovstvo !!! ale davam ti zapravdu a ak to spravis tak zaves na net... zaujimam sa o take veci a prakticke skusenosti privitam. Aka firma robi uzavierky? 100% ARB ale ti tu asi nemaju zastupenie...
S tou oktávkou to bylo jinak, tam chyběl výkon. Na Vitaře jsem musel použít redukci plus uzávěrku a na jedničku ve 3000 otáčkách jsem to hrabal celou cestu. Fungovalo to tak, že až se některá kola prohrabala na podklad tak jsem se trochu rozjel a pořád dokola. Prostě jako by jste dal na zem 10cm mýdla. Na těch cca 5ti kilometrech ubylo asi 5L benzínu, to byl nářez, je tam převýšení tak 650m. Jel se mnou majitel té chaty a říkal že měl Touarega a že to prodal, páč to prý vůbec není do sněhu, že mu líp slouží ta oktávka. Teď tam má Opel Campo, ale to je zase jiná třída.
Jinak pokud se týká ARB, tak ti dělají na Vitaru celkem hezké navijáky, už jsem o takovém taky uvažoval, ale uzávěrky dělají jen na Jimny. Zastoupení u nás mají, koukněte na offroad24.cz.....Takže jsem hledal dále a existuje německá tuším firma Offrotec Locker, jsou schopni vyrobit uzávěrku na jakékoliv auto, pokud to nemají v databázi tak zapůjčíte diferenciál na změření.
Mám fotky jak je to udělané na Mavericka. Jinak pokud by Vás to zajímalo více, mám kontakt v ČR na člověka co s nima spolupracuje, napište mi na mail. S tou úpravou musím počkat až po záruce, ale udělám to, jinak to nemá cenu, chci trochu terénní auto, ne obyčejné SUV co má každý z krámu :-) Ale zároveň aby to byl rodinný a praktický vůz takže nějaké L200 nebo podobné je zase moc velké. Zatím jsem to nezkoušel se řetězy, to bude asi pak docela dým.
Takze tak to bolo s octavkou, ale ze Touareg neni do snehu? Hmm tak zalezi od vybavi, da sa tam hodit aj uzavierka zadku ci odpojitelny stabilizator + vzduchove odpruzenie a ide to celkom slusne. Jediny problem je vaha vozu a umocnena na druhu ak tam mal V10!!! potom to viazne jedna radost.
Pardon, tak ARB ma v CZ zastupenie. No ale potom 100% nema v SR, bracho nahanal prospekty (prisli mu z australie) no pisali ze zatial v "nasej krajine" zastupenie nie je, ale myslim, ze okrem offroad24 s nimi spolupracuje aj Dajbych, ktory "toci" toyotu.
Foto a kontakt mi zatial netreba, lebo off road momentalne Bohuzial nevlastnim. Ak budem mat zaujem tak sa ozvem. Momentalne mi robi vrasky na cele kamaratove Pajero, ktore je dovezene, davame ho trochu tech. dokopy (inak velmi zachovale). Je to rok 1992 a tie maly mat standardne uzavierku vzadu bez rozdielu vybavy GL/GLX/GLS a systemu pohonu easy select/super select. Je to neskutocne no toto auto ju nema!! nechapem preco a patram po tom trochu... V lese nam dost chyba, no on nejaky drsny off road nejazdi a Vami spominana ciastka okolo 35 litrov je velmi vela.
Inak neplanujete "zavesit" Vitaru na moje.auto.cz?? Velmi rad by som o nej precital recenziu a hlavne ak jazdi aj teren. Ja sa momentalne dost chytam na Outlandera, hoci ma mrzi ze do terenu je to tak trochu "analfabet". No ale ak vidim ako jazdim tak Bohuzial vyhrava auto s lepsim motorom a podvozkom + 6st. prevodovka kedze na ceste sa travi min. 90% casu...Chcel som off road, skusal som off road, strednu triedu, nizsiu... ale najvaic mi asi vyhovuje SUV. Uvidime aka bude sit. na trhu o 2-3 roky ak budem realne uvazovat o kupe.
No ale ak tak chvalite vitaru tak mozno niekedy skocim skusit... len velka skoda tej prevodovky...