Octavii s rapidem bychom za sourozence neoznačili. Umí si být sice hodně podobní, spíše jde ale o bratrance. A to i tehdy, když je pohání „stejný“ turbomotor 1.2 TSI.
Tříválec do města opravdu stačí.Ale,naložte poměrně velkého Rapida třemi lidmi a plným kufrem a vyražte na dálnici.Budete mít problém s každým kopcem a každým busem Student Agency co to pálí na plný céres.....
Ano 1.2 tříválec jako základ do malého,levného auta budiž,ale myslím,že když Rapid nabízí tu možnost velkého kufru,pohodlné přepravy čtyř lidí a předpokládám,že právě k tomu bude využíván častěji,takže by měl tenhle ultra slabý motor vypustit,protože je ve více lidech nepoužitelný...
Nechci se Petrumr zastávat, ale to co napsal, napsal správně. Po městě v jednom kolem komína uplně postačí MPI. Takžé žádná dálnice, žádné naložené auto.
Druhá otázka je, že rozdíl ceny MPI a základního TSI (63kw) je dle konfigurátoru 15 tisíc. Určitě bych si připlatil.
1. mezi pasivní a aktivní bezpečností je rozdíl. Ale předpokládám, že sis to jen popletl. To se stává i v lepších rodinách.
2. pro bezpečné předjíždění s autem, které má výkonovou rezervu je to o tom, že musím splnit dvě podmínky:
a) chci předjet
b) můžu předjet
u auta, které nemá tuto rezervu musím splnit jen jednu podmínku - můžu předjet.
co si každý vybere je jeho věc, ale lepší je mít a nepotřebovat to, než nemít a potřebovat to.
A když budeš chtít převíst dvoumetrový štafle tak si musíš koupit rovnou LT co? Řeč byla o ježdění okolo komína ne? A co se dovči týče tak mi stačí jedna taška.
Tak dejme tomu mladá rodina....manželka jezdí do práce kousek,potom lítačky do školky,na nákupy (nebydlí ve městě ale v satelitu).Jedno dítě v předškolním věku..druhej prcek v kočáru.Dáš kočár + víkendovej nákup do Cíga/Fabie HB?
Bus student Agency jede kolikrát 120kmh,mám to ověřeno podle tachometru,jejich omezovače jsou hodně "měkké"(stejně jako ti omezovač v BMW 7 dovolí 265,místo 250..).
Ad výkon,nad 120kmh sice tříválec zrychluje,ale máš plyn na podlaze,spotřebu jak kráva a na rovince to po dlouhém čase rozjedeš i na 150-155kmh,ale dřeš ho,jak bábu po prde*i,tomu já neříkám rezerva....
Já nemám tempomat,ale mám tachometr a zdravé oči...Autobusy jedou 120kmh naprosto bežně..
A Fabia HTP z červeným P je opravdu raketa,to máš pravdu..:DDDDDDDD
Pákrát jsem s ním jel (1.2.HTP 51kw) v hatchbaku,ve dvou lidech a při každém předjíždění s tou Fábií,se*u magi v kostkách,jestli to stihnu,protože ta Fabka prostě NEJEDE.Motor řve,točí se a akcelerace žádná.Nechci vidět,jak to vypadá u težšího Rapida....
Můj stoletý Favorit 1.3 50kW nabírá rychlost úplně stejně,ne li lépe(je totiž o hodně lehčí) a nad 130kmh jede stejný ho.no...
Jestli za pomerně velkého Rapida,s motorem,co horko-težko utáhne Fabii,mám dát Škodovce čtvrt mega.? Ani OMYLEM.
V tomhle případě si za turbo 1.2 nepřiplatí jenom opravdu notorický šetřílek a ňouma..
No HTP sice moc nejede, ale ve fabce se s tim da jezdit po dalnici stabilne 170 (tachometrovych). Na vlastni kuzi jsem (bohuzel) par takovych bleskovych presunu v HTP Fabce zazil (nejextremnejsi silenost byla jizda/let z plzne do ostravy za necelych 3,5 hodiny....)
Pri testovacej jazde Skodovky, ked na spolujazdcovi sedela veduca predaja miestneho dealera mi po otazke, ako je na tom motorovo Rapid a co sa predava odpovedala, ze objednali len jediny kus MPI a dalsie uz neplanuju.
Je to zdochlina a skutocne len a len na mesto.
Na margo tvojej dostatocnosti MPI.
..je uplne zbytecny model, stacilo tolik nenafukovat o3. Duvod jeho vzniku vidim v tom, ze Skodovka potrebovala propasovat do nizsi stredni nejaky HB a to se povedlo zkacenim rapidu, ovsem spaceback patri spise mezi mala auta, rozmerove je to konkurent napr. Clia GT coz doklada predek z Pola. Nektera mala auta jsou sirsi nez rapid o kterem Skoda tvrdi ze je nizsi stredni coz je nesmysl.
Typické dieťa, žiadne povinnosti, žiadna zodpovednosť, tak si kľudne váľa šunky až do obeda. Potom sa tým detským, či skôr detinským príspevkom nečudujem...
já věděl proč si dát do přezdívky Prahu, sranda jak se někdo hned chytne a začne urážet.
"Klaudius", absolutně nechápu co to tady meleš, to že jsem z Prahy a vstal jsem v sobotu trochu později o mně opravdu fakt vypovídá >:D A nechápu proč sem taháš takové věci. Asi tě zklamu, ale kéž bych neměl povinnosti ani zodpovědnost a mohl si jen tak jak píšeš "válet šunky".. Nebo jinak, myslíš, že jsem si flákáním vydělal na Rapida, kterého zde mám zveřejněného? Pokud ano, tak máš docela růžové představy o životě.
Škoda mohla jednoducho o pol triedy zväčšiť Fabiu a zabila by niekoľko múch jednou ranou. Fabia by sa navzájom prestala kanibalizovať s Ibizou a Polom, a oveľa lepšie by plnila úlohu jediného auta pre celú rodinu na slabších trhoch, a medzi ňou a Octaviou by už nebola taká veľká diera. Myslím, že za Fabiu liftback a combi by sa nikto nehneval. Na dĺžku by mali asi ako Golf a platforma, technika a výbava by spadali o triedu dole. Mne príde Rapid tiež viac-menej zbytočný, lebo sa nedá povedať, že by priamo konkuroval francúzskym lacným sedanom alebo Dacii...
Jak tvrdi mistni prodejce nechat v prodeji O2 jako Octavia Tour by sebralo O3 prilis mnoho prodeju - O2 je zatracene dobre auto. Proto musel prijit vice oholeny Rapid.
Minochodem - takove vysoke ceny co chteji za O3 v Cesku si nedovoli skoro nikde jinde. Tam kde sedim ja stoji O3 1.2TSI Elegance 19.800, Rapid 1.2TSI Elegance 19.200 (a to mu chybi polovina vybavy O3) a Golf VII 1.2 TSI Highline 21300. Rapid se tady vubec neprodava. Ve showroomu maji 4xO3, 2xSuperb, Yetiho a Citigo a zadny Rapid. Rapid stoji jeden jediny venku na place mezi horou Oktavek (a donedavna mezi horou O2 RS kterych koupili do zasoby snad stovku).
Tour bola hotové auto, ktoré už iba zarábalo, investície boli minimálne, čo ťažko možno predpokladať o investíciách do vývoja a zavedenia výroby Rapidu.
Keby veľmi chceli, mohli predávať aj "ľudovú" verziu O3, ale zas tu bol argument, že by to v očiach zákazníkov znižovalo hodnotu O3 celkovo. No neviem, vzhľadom na to, že na rozoznávanie Rapida a Octavie potrebuje laik manuál, myslím že ani taký argument nemá dostatočnú váhu. Skrátka Rapid mi príde ako zbytočná investícia.
O co jde, Rapid musí být tak akorát. Dostatečně dobrý na to, aby ho koupila cílová skupina. Ale zase dostatečně špatný na to, aby ho nechtěly firmy. Aby ho nikdo nechtěl jako služební auto. To se těžko trefuje. A nejsem si jist, co bys musel udělat O3, aby to takhle fungovalo. Navíc motor, který by měl být u Rapidu nejprodávanější, je u O3 nedostatkové zboží, situace by se tedy jen zhoršila. A měl bys pak u Octavie "již od 270 tisíc," nebo 250, nebo kolik to dnes u Rapidu je.
O2 nechat nemohli, protože PQ35 nepodporuje klikovou nápravu, museli by to auto trochu překopat. Pokud má mít klikovou většina O3, nemůžeš prodávat Tour s multilinkem. Pokud jde o materiály a podobné věci, to už by dokázali domrvit. :-) Takže ano, Rapid byl trochu dražší než jiné možnosti, ale dalo jim to více prostoru ho udělat horším.
Ale jdi ty brepto. Tři sedačky vedle sebe dáš max. do auta jako je Sharan tedy MPV. Ani do tolik opěvované i30 do které se podle některých snílků posadí v pohodě tři dospělí, nedáš tři autosedačky.
co se týče 3 autosedaček, tak Dacia je rarita a do všech jejích modelů se opravdu vejdou, před nějakou dobou se o tom psalo i tady, resp. autobild dělal test a skutečně to bylo jen pár aut + všechny Dacie :yes:
riesite obaja zbytocnost. dnes uz 3 a viac deti maju len cigani a ti sa tak zmozu akurat na zhniteho favorita a bez autosedaciek.
okrem toho podla mojho nazoru na 3 deti je vhodnejsia dodavka koli kufru. ak ideme niekam na par dni s malym synatorom, s manzelkou mame skromnu batozinu a zvysok zabera bagaz malickeho (vratane kocika) a kufor akurat zaplneny (octavia). este by som si v aute vedel navyse ako tak predstavit jedno vacsie dieta, ktore uz nepotrebuje kocik, to by sme nemuseli este cestovat ako nejaki chudaci. 3 deti, to by sme sli este do vacsieho auta...
Samozřejmě že tři sedačky vedle sebe potřebuje vměstnat tak 1% rodin. A to 1% určitě nejezdí Fabii nebo podobným autem.... Chtěl jsem jen jeden jediný "důkaz" toho zázraku. Samozřejmě jsem se nedočkal. Jinak máš pravdu ;-)
Já tedy za zázrak tři sedačky v Sanderu nepovažuji a ani nejsem kouzelník.
Měl jsem tam 3 ks – děti i sedačky 18-36 kg (sedačky plnohodnotné bez Isofixu). Pozn. - v takovém případě doporučuji vzít sebou ještě nějaký prostředek pro komunikaci s osádkou na zadních sedadlech, třeba vrbový proutek >:-[]
Sedačky s Isofixem jsem nezkoušel, musel bych si půjčit a zkusit. Zkoušeli jsme ale ještě prostornost pro 3 dospělé osoby v zadu v porovnání s dalšími vozy. Vycházelo to podobně třeba jako starý Focus.
Nějak se jen nemůžu ztotožnit s myšlenkou, že jako rodinný vůz se hodí auto s šířkou Pandy malé, pokud má dostatečně velký kufr. Snad je takových lidí víc než 1 %. ;-\
prostě Boleslaff Motoren Werke lowendy neumí... :no: u Dacie se dá ušetřit na všem...hlavně na pojištění proti krádeži >:D
Škodofku ukradne i méně cvičená opice,statistika je toho důkazem
Vážně? Můžeš se předvést. Moc rád se na tebe podívám. Třeba u Fabie 1,2 HTP. Důvod proč se nejvíc kradou auta koncernu je úplně jiný, pouze zde ukazuješ svou neznalost..... Slušně řečeno.
Tak třeba u jedničkový Fabie byly problémy se skoro shodnýma klíčema.
Jedničková octa měla taktéž ze začátku výroby nedořešený zámky.To že si majitelé naftovejch octavií strkají do výdechů topení tajný vypínače na čerpadlo...to už je taky takovej folklór :yes:
Jasně a dál? Jak by jsi odjel třeba s tou zmíněnou Octavii? A ještě mi prosím upřesni u jakých motorů a na jaké čerpadlo se montují ty vypínače. Myslíš že stejně vybroušený klíč ti stačí?
Ty shodný klíče jsou o náhodě...kdy si na parkovišti vlezeš do na první pohled stejnýho HTP jako je to tvoje,odemkneš,nastartuješ a auto ti zdechne.Až po chvíli si uvědomíš,že to není tvoje auto.
Nepotřebuješ vybroušenej klíč,když se u prvních octavií daly zámky lehce vylomit.Nevím jak je to teď...ale kdysi se používaly upravený ŘJ bez imobilizace a podobně.
Panejo, já mám tyhle teoretiky opravdu strašně rád. To jsi si přečetl někde na tom chytrém webovém foru, viď?
U jedničkových octavii se ty zámky opravdu dali dobře vylomit, to je fakt. Já ji měl a to víš, že mi ji vykradli, ale zároveň to bylo taky tak všechno. Octavie I byla mezi zloději pověstná, že dostat do ní se dalo i vidličkou, ale odjet s ní bylo asi tak 100x těžší, než s jakýmkoliv jiným autem. OI měla tak dobrou imobilizerovou soustavu, že tehdy i MB a BMW to tehdy od škodovky přebrali pro své modely a začali používat stejné řešení imobilizeru.Rozhodně to nebylo tak, že by tu octavku ukradl kdejaký trotl, který vylomil zámek. Imobilizer byl v octavii v základu i u LX
Jestli si někdo dával vypínače na čerpadla, tak to byl úplný *, protože to bylo úplně zbytečný.
Ty si taky lenivy, ze som to nasiel za teba [odkaz]
[odkaz]
Tu mas clanok na Acz [odkaz]
Sorry, Golf nepresiel, ale tebou spominany i30 presiel, i ked tesne, dokonca Rapid! presiel tesne. Co je celkom nepochopitelne, kedze Golf7 ma o cca 2cm sirsi interier.
Nie je autosedačka ako autosedačka. Okrem konštrukcie a cenovej kategórie záleží aj na tom, aké veľké deti vozíš. A ver, že sa nájdu aj autosedačky, ktoré vojdú 3 do Yarisa. ;-)
Vozil som kombináciu dvoch sedačiek a podsedéku - bolo to fakt na chlp, ale vošlo to. Pchať do auta tri rovnako veľké autosedačky nemá príliš veľký zmysel, málokto má deti vekovo alebo vzrastom rovnaké alebo tak podobné.
Jenže ty dnešní manuály mají 300 stránek a u každé druhé podkapitoly/věty je hvězdička, že daný prvek/funkce/ovladač/tlačítko je součástí mimořádných výbav a člověk leckdy ani neví, zda to j jeho autě je nebo není.
Nekecám. Dám konkrétní příklad na FI facelift. Přítomnost některých funkcí člověk neví. Například funkce kontroly žárovkek - přítomnost tohoto systému zjistíš až tehdy, jakmile ti některá z kontrolovaných žárovek praskne. Poprvé je člověk překvapen, jelikož se kontrolka nerozsvěcuje po zapnutí zapalování a funkce je v návodu označena hvězdičkou, takže člověk logicky přepokládá, že tato funkce v autě není. Ten samý případ je funkce kontroly uchycení zádové opěry zadních sedadel.
Tím pádem se pak nabízí otázka, které "skryté" funkce a kontrolky vlastně auto má - mám v autě kontrolu tloušťky brzdového obložení ? Mám v autě funkci kontroly hladiny motorového oleje ? Návod sice krásně popisuje funkci těchto systémů, ale je to k ničemu, když člověk neví, zda daný systém v autě má.
... no a u nejnovějších aut, které mají různých funkcí a pomocníků mnohem více, to určitě nebude jednodušší.
Většinou si pamatuji, co jsem si koupil. :-) Nicméně je tu servis, kdybych nevěděl. Asistenční služba by mohla také pomoci. Navíc u vyšších modelů bývají tyto "skryté" funkce všechny. A něco jde zjistit - když mi palubní počítač ukáže stav oleje (a motor dokonce postrádá měrku), tak asi bude mít kontrolu hladiny. :-) Kontrola brzdového obložení si žádá drát/ dráty, takže při nejhorším sundat kolo. Osobně spíš vnímám hromady varování.
Asistenty není takový problém poznat, protože mívají nějaká tlačítka, položky v menu, senzory. Většinou mi stačí referenční příručka, ani nepotřebuji plnohodnotný manuál.
Nemáš pravdu. Taky jsem si myslel, že když mám nejvyšší výbavu Elegance, tak to asi bude mít všechny ty "skryté funkce" .. a ejhle, např. kontrola brzdového obložení se neváže k výbavovému stupni (jako např. ta kontrola žárovek - ta se váže k výbavě Elegance), ale k prodlouženému servisnímu intervalu. To se ale z dokumentace k autu nedozvíš.
Abych to zkrátil - vůbec se nedivím tomu, když se někdo zeptá, jak se vypíná ASR, protože je pravděpdobně zvyklý na to, že starší modely měly tlačítko na přístrojovce.
Napsal jsem modelů, ne výbav. Také záleží na stáří. Co je běžné dnes, ještě před deseti lety kolikrát nebylo. Někdy ty návaznosti bývají bizarní. Vím, jaká alchymie byla dostat automatické sklápění zrcátka při couvání v OII. Zrovna tu kontrolu destiček, jak jsem napsal, není takový problém zjistit. Specifikace, pokud ji máš, může tyhle informace obsahovat, nebo pak servis.
Ja napriklad vypinam ASR, ked sa rozbieham na blate alebo na snehu. Po rozbehnuti ho hned zapnem. Neviem si predstavit, ze by som ho mal zapinat niekde z menu, nastastie mam tlacidlo hned pri radiacej pake.
1. Velmi dobre viem, co je ASR. Niekedy je lepsie rozbiehat sa bez neho, niekedy s nim.
2. Ked uz plynule ides so zaradenou rychlostou na snehu a stlacis plyn, tak ASR zabrani presmyku. To so spojkou nema nic spolocne, lebo lavu nohu mas vtedy polozenu na podlahe. Ale je mozne, ze na HTP nemas problemy s presmykmi pri vyssich rychlostiach.
tak já ho na sněhu taky vypínám. Jezdí se bez něj líp. Akorát je půšvih, že vypneš jen ASR, ale EBD ti stejně bude sem tam přibrždovat kola, když se od někud škrábeš a může zapříčinit, že zapadneš, ale to funguje tuším jen do 30 km/h pak už je zticha. ;-)
Vzpomínám s úsměvem na časy, kdy se Octavia objevovala ještě zamaskovaná a jeden z redaktorů, který měl možnost ji spatřit bez kamufláže napsal přibližně totol:
"Octavia není vzhledově srovnatelná s čímkoliv, co Škoda doposud vyrobila, vypadá spíše jako vozy BMW..."
Tak by mě zajímalo, jaké to auto jim tehdy vlastně ukazovali, že by Octavii IV? >:-[]
co na to sakra říct? Ty máš snad zpřeházený priority, jinými slovy ZKALIBRUJ SI TACHOMETR ! >:D Vždyť je úplně jedno jaký má ten křáp ksicht, důležitý je aby to NEBYL DIESEL. Protože diesel s lehkou ***kou po štouchnutí snadno odskakuje do příkopů hošánku. Takže když už nemáš na zadokolku elektromobil tak si kup alespon ošoupanýho bramboráka benzin, aby ses vůbec udržel na silnici >:D >:D >:D
Kde máš tvůj oblíbený odkaz? Ty to nějak poslední dobou flákaš hochu. Ty příspěvky už nejsou co bývaly >:D Jinak pro tvoji informaci. On ten těžkej motor na předku má velkou výhodu v zimě. Drží ti přední nápravu hezky zatíženou, takže s autem bez problémů projedeš tam co 1,2 TSI a podobný lehký motory zůstanou paradoxně díky nízký hmotnosti trčet. ;-)
Snad i odborník by se dle testů na hlavní stránce domníval, že existuje jen Škoda a možná nějaký VW...
Bože, jak hluboko jsem klesla? Dřív mě napadlo, že nechat diskutovat pod testy je od profíků házení perel sviním a bojíte se oprávněně některejch reakcí...
Dnes pánové jsou diskuzní příspěvky na opačný straně...perly hází diskutéři, od některejch by se většina vaší redakce mohla učit...příměr ke sviním si obalte jak chcete... :-|
Desim sa dna, ked otvorim auto.cz a najdem porovnacku dvoch rovnakych Rapidov - akurat jeden bude zeleny a druhy cerveny... Lebo redakcia ma k tomu setsakramentsky neprijemne blizko.
Ked si pomyslim, ze 1.2 TSI vychvalovali do nebies, aky je to genialny motor, co nic nezerie a teraz ho zotru, ze je citlivka, tak fakt neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. Ale asi skor to druhe :-(
Vzhledem k tomu, že na motor byla přidělaná převodovka a to celé dali do aut s různou hmotností, tak se pružnost motoru odvíjí od hmotnosti auta. Jaksi nemá smysl posuzovat pružnost motoru samotného, že?
Můžeš hovořit o pružnosti motoru, když ho máš ve stejném voze se stejnou převodovkou a stejným diferenciálem (stálým převodem) jako referenční. Jinak těžko, aniž bys ho vymontoval ven. Normálně porovnávají auta jako celky, tady ale porovnávají i motory, jeden nahrazuje druhý a specifikaci mají velmi podobnou (nebo stejnou, teď si nepamatuji, co z toho platí konkrétně pro tenhle motor). Kdyby napsali, že Rapid je pružnější, v pořádku (nikoho to asi nepřekvapí). Když ale napíší, že starší TSI je pružnější, to je jiná. Mohlo by se to stát, ale pravděpodobně tomu tak není. Takováto formulace ve mně vyvolává pochybnosti, že autor napsal, co chtěl napsat.
K motoru patří sání a výfukový systém (z hlediska norem pro měření výkonu atp.), ne převodovka, nebo jiné části vozu. To je jako bys vyčítal motoru pomalé reakce na pokyny akcelerátoru, když ve skutečnosti pomalu reaguje elektronika akcelerátoru. Že se to špatně odlišuje, nic nemění na tom, že jsou to kydy. Živí se tím, s takovými věcmi si mají poradit.
Jen malá poznámka,Oktávia přináší proti Rapidu do jízdy emotivní složku?
Ale no tak,nejsme v kategorii supersportů,ani rychlých sedanů..
Oktávia vzbuzuje emoce,tak moc jako lednička,nebo trouba.Je to dobré auto,ale proboha o jakých emocích to mluvíte..Oktávka i Rapid jsou jako bíle spotřební zboží.Oktávka je větší,vybavenější a dražší.To je celý rozdíl.
Obě jsou to jinak dobrá auta,ale myslím,že větší smysl dává Rapid,jako kus auta za dobrý peníz.
Oktávka (mimo RS) je dost drahá a není zas o tolik větší/pohodlnější.Přerostla svůj původ a teď balancuje cenou a velikostí někde mezi kategoriemi a to není úplně nejlepší..To už je snad lepší vzít rovnou Superba,který je opravdu velký a pohodlný,bez kompromisů,které OIII musí chtě-nechtě dělat...
Jinak test dobře napsaný,začínají se i na auto.cz objevovat objektivní testy Škodovek,je to jen dobře,ty nadnesené bláboly a nadržování z dřívějška,těm autům dělaly službu vpravdě medvědí.
Octavia má vyváženější proporce a celkově mi přijde líbivější než Rapid,ale to je jen o subjektivním pocitu.Ale je fakt,že na silnici se za trojkovou Octou ohlídnu,zvlášť když to není holátko.Kombík je o chlup líbivější.Zato spaceback v základu je taková přehlédnutelná tuctovka.Rapid lift na kolech a fmetle vypadá hezky,ale ty proporce jsou horší...naštěstí to není tak špatný jako u Fabie2. Samozřejmně jsou to jen moje pocity,ale po dlouhý době jsou to škodovky na který se rád podívám.
Redakcia by sa už mala ujednotiť v tom do akej triedy vozidiel Rapid zaraďuje. Pretože keď testujete samotný Rapid tak ho považujete za nižšiu strednú triedu, avšak keď auto porovnávate s modlou OIII tak už je to zrazu kategória malých vozidiel?
Rapid je samozrejme väčší ako drvivá väčšina malých vozidiel ale to neznamená, že je to liftback alebo hatchbak (Spaceback) nižšej strednej triedy. Stará Kia Rio bola tiež väčšia ako väčšina konkurentov z triedy malých vozidiel ale Kia mala svoj Ceed a nikoho nenapadlo porovnávať Kiu Rio s čímkolvek z nižšej strednej triedy.
Týmto umelým povyšovaním modelu nad kategóriu, do ktorej patrí si akurát zdôvodňujú svojú cenovú politiku (prehnanú cenu).
A ešte k OIII. Testovaná OIII vo výbave Ambition Plus je za 427900 KČ ale redakcia naschvál nespravila sumár výsledkov v tabuľke výbav pretože OIII s tými príplatkami, ktoré mimochodom považujem za absolútny štandard, bude stáť 496600 KČ. No skvelý kauf.
velmi dobre napisane... ;-) tazko sa da nesuhlasit
:yes:
ked si napriklad zoberies terajsie rio tak to ma razvor takmer ako 6tkovy golf ( bez 8mm ) a nikto rio nepchap o triedu vyssie to je pravda.... a neporovnaval ho s golfom aj ked razvor mali takmer rovnaky.... ono rapid ma prednu napravu z pola tusim alebo z roomstra.... proste z mensich aut... nie je to plnohotnodny zasupca nizsej strednej ved si zober aj samotnu sirku...1,7m sirku ma dnes uz kazde male auto.... a najdem dokonca dost malych aut sirsich od rapida .....
Slušne povedané hnevá ma to, pretože touto mediálnou masážou sa z toho snažia spraviť niečo, čo to nie je. To isté Octavia, môj kolega ju vlastní a do krvi by sa so mnou hádal, že Octavia je na podvozku Passatu, a A4.....Ale znamená to len jedno, že marketingové stratégie Škodovke vychádzajú.
suhlas... octaviu tiez mnohi pchaju kdesi o triedu vyssie pritom je tu auto razvorom rovnake ako astra alebo cruze a dokonca astra kombi je dlhsia ako octvavia kombi a nikto astru nepcha do strednej triedy....
v strednej triede ma skoda model superb a ten zase konkuruje insignii..... vsetko je to pekne zadelene... len treba pouzivat hlavu ;-) lenze hadaj sa s niektorymi, to je zbytocne a na nervy....
Nehádej se o třídách.. Adam Nováku je zpět a vysvětlí ti to >:D
Musím se ale zastat prodejců škodovky, když sem si byl prohlížet kombík, tak i pan prodejce ji řadil mezi Focuse a Astru :-)
Jinak mě čím dál tím více dává smysl Rapid, když se rozhlídneš kolem sebe, už jezdí hodně OIII i Rapidů, jenže Rapid i za slušné peníze vypadá solidně, kdežto OIII v základu je opravdu chudý příbuzný... Je to škoda.. toto u OII tolik nepozoruješ
rapid dost dobre kanibalizuje octaviu a aj na slovensku.... a plne zasluzene ma uspech na ukor octavky lebo je cenovo prijatelnejsi a posluzi rovnako ( razvor aj kufor su dost podobne ) a obe su lifty vyzerajuce podobne ... nie je o com... tiez by som siel do rapida.... ktory ma podla mna aj lepsie strihnuty dizajn a je sikovnejsi
Jakmile někdo řekne "na podvozku", tak je lepší odejít. Podvozky se liší, i když sdílí všechny hlavní komponenty. Nicméně Passat vychází z Golfu, takže nějaká příbuznost tam je (nebo tedy byla, aktuálně není), pokud jde o podlahu. A4 stojí na něčem úplně jiném. Když do toho chce tahat Audi, tak A3. Ale o tom, že by měl stejný podvozek, jako má A3, si může jen nechat zdát.
Ten fail co designeři škodovky vyplodily je na srovnávacích fotkách nejvíc znát.Nemyslím vzhled auta, ten se povedl, ale to že si jsou modely strašně podobné a stále mám problém je rozeznat,Doufám že to s faceliftem napraví.
Přesně tak jsem chtěl reagovat, čím se tvarově liší fabia, rapid oktávia a superb. ze současných škodovek poznám jen starou verzi Yetyho a růmstra. Začínají mi současné tvary škodovek připomínat modelovou řasu 105, 120, 130
Četl jsem tento srovnávací test již v SM a hned od úvodních slov jsem se musel smát. Naprosto nechápu, jak odborným motoristickým časopisem může projít takový nesmysl, jako vypadl z redaktora Machaly??? Rapid je malým vozem a Octavia vozem nižší střední třídy. To je na ventilek roku v sekci fundovaný redaktor. Kam poté dle redaktora řadí Fabii? Mezi minivozy? A o Citigo asi ani neví...
Ve srovnání těchto dvou vozů u mě jednoznačně vyhrává Octavia, je mnohem vyspělejším vozem a to prakticky ve všech oblastech. Její design je líbivější, detaily propracovanější a použití modernější techniky jí také pomáhá. Rozdíl v cenách je ve světle těchto faktů dle mého opodstatněný. :-)
Za prvé, považovať SM za odborný motoristický časopis je scestné.
Za druhé, Octavia bola, je a pokial bude naďalej používať podvozkové skupiny Golfu, alebo iného auta nižšej strednej triedy, tak vždy aj bude autom nižšej strednej triedy a može byť pritom veľká aj ako vikingská loď, rázvor je rázvor.
Btw. ak Octavia podľa Vás nepatrí do nižšej strednej triedy, ale o kategóriu vyššie tak to je riadny FAIL, pretože strednú triedu s torzkou vzadu som ešte nevidel ;-)
Zjevně jsi nepochopil důvod mého rozhořčení - Octavie je jasným zástupcem nižší střední třídy, stejně jako Rapid. Takže to chce klid, číst pomalu a přemýšlet ;-) Btw. OIII je například stejně velká jako Fluence a nad tím se nikdo nikdy nepozastavuje.
Ano, SM lze považovat za odborný motoristický časopis nebo ty za něj považuje Bravo girl? >:D
Ja nemusím čítať pomaly aby som čítal s porozumením. Ty skús po sebe prečítať čo si napísal. "......Rapid je malým vozem a Octavia vozem nižší střední třídy. To je na ventilek roku v sekci fundovaný redaktor. Kam poté dle redaktora řadí Fabii? Mezi minivozy? A o Citigo asi ani neví..." Octavia nižšia stredná, všetky verzie Rapidu, Fabie malé vozidlá, Citigo mini vozidlo.....čo je na tomto nepochopitelné. Fluence je nižšia stredná trieda, pretože podvozkové skupiny sú z nižšej strednej triedy.
Takže abychom si to vyjasnili,ty jsi názoru, že Rapid a Fabie jsou malá vozidla? Pokud ano, tak pak je vše jasné. Stejně jako někteří zdejší odborníci nezvládáš rozdělení vozidel do tříd. >:D:no:8-s
Oktávka III je nižší střední třída.
Rapid je také nižší střední třída co se bavíme o velikosti, ale pak jsou i jakostní třídy a tam rapid patří (ač na vrchol) do lowendu.
Je to stejné jako P 301 a Elyesse, kam bys řadil tyto vozy? Jsou větší než B segment :-)
Sú väčšie ako B segment, ale podvozkovo je to B segment. To, že niekto primontoval na malé auto kufor, predĺžil ho o 20cm neznamená, že je hneď o triedu vyššie.
Ja si nemyslim,ze nerozumiem rozdeleniu vozidiel do tried, ide o to, ze kazdny z nas chape rozdelenie do tried inym sposobom. Zatial co ja to chapem rozdelenie podla pouzitych podvozkovych skupin ty podla velkosti.
Takže i výrobce v tom má hokej a špatně si zařadil vlastní model? Nemyslím si, navíc jak chceš určit podle použití podvozkových skupin u modelu, který je složeninou Fabie a Octavie I. Každopádně oficiálně patří model do nižší střední třídy a tím to asi tak hasne.
Nicméně jde o upravenou PQ34. Ta 3 znamená, že jde o podlahu pro nižší střední. Že použili přední závěsy a ramena z PQ25, protože jsou novější (jsou z páté generace místo ze čtvrté, to je ta druhá číslovka) a mají lepší geometrii, menší ztráty, co já vím, z toho neudělá podvozek malého auta. Ani nevím, jestli je použili beze změn, nebo jestli je museli adaptovat. Platformy jsou to sice příbuzné, ale občas někdo změní kotvící body a podobné věci.
Jsem přesvědčen, že i Passat sdílí s Golfem některé podvozkové komponenty (možná i většinu). A je mi to celkem jedno. V příští generaci to rozhodně lepší nebude. Z konstrukčního hlediska je důležitější hmotnost než rozměry auta.
tuhle pasáž jsem taky vůbec nepochopil, na jednu stranu píšou že kromě šířky jsou Rapid s Octavií skoro stejné a na druhou stranu srovnávají s Hondou Jazz 8-s
Rapid či Octavii III? Podle mě jednoznačně Golf VII. Je to mnohem propracovanější vůz než Octavia, přitom je výrazně levnější a cenově se blíží srovnatelně vybavenému Rapidu.
Rapid může být aktuálně zajímavý snad jen v Active Fresh při vyjednání nějaké rozumné slevy, minimálně v podobě TSI jako základu. Active Fresh s MPI nedává smysl, Fresh Ambition už je vše jen ne levný.
Mimochodem, opravdu povedená fotografie propracovanosti designu Rapidu:
[odkaz]
Opravdu povedená krabice na kolech :yes:
Myslím, že je dobré uvést i pozitivní příklad:
[odkaz]
možná jsem se špatně vyjádřil. ne že by byl designově nepovedený, ale prostě není můj šálek čaje, resp nic nad čím by bylo nutno nějak extra jásat (v tom si můžou s rapidem podat ruku).. samozřejmě oproti původní verzi je to jak nebe a dudy...
Musíš počítat s tím, že v každé diskuzi se najdou tací, kteří nazvládají rozdělení vozů do daných tříd. Rapid je členem nižší střední třídy, jen bohužel díky rozhodnutí Škody je jeho šířka na úrovní malých vozů.
Rapidu schází do šířky Mégane 10 cm. Jestli nechápeš rozdíl, vrať se do ZŠ. Rapid především šířkou patří mezi malé vozy. Mimochodem, i taková Corsa nebo Aveo jsou širší než Rapid :-!
v podstatě ano. Jenže třeba mě nejde o škatulkování, ale o výslednou vnímanou hodnotu vozu. A šířka Rapidu (a komfort odpružení a tlumení) jej sráží na úroveň malých vozů a je jedno, jestli jej formálně budu řadit mezi vyšší střední, střední nebo kamkoliv jinam... :-!
komfort odpružení evidentně už vylepšili i u liftbacku (dle článku), navíc právě tou tvrdostí je zase Rapid lepší ve vyšších rychlostech, což ho právěže postaví zase nad malá auta.
Jinak nevím co řešíte s tou šířkou, to jste všichni tak tlustí? Nebo já nevím, autem jezdím z 90% sám nebo s přítelkyní. Možná to pro někoho je argument, ale pro mě ne, nevím k čemu by mi ta šířka byla. Kdyby byl Rapid širší, smazali by se rozdíly od Octavie na minimum, což je jasné, že se stát nemůže :-)
A to že jsou konkurenti širší, tak je to jejich plus, ale nevím proč kvůli šířce házet na Rapida špínu..
Jde o to, že kupuješ auto nižší střední třídy, ve kterém si připadáš jako ve škatuli od bot. Rozumím, že se někomu může tulení se spolujezdcem líbit, mě osobně to při řízení milé nepřijde. Právě z tohoto důvodu jsem o Rapidu neuvažoval a vybral něco většího a to se za tlustého nepovažuji.
asi máš pravdu, bude to hodně o i o tom na co je člověk zvyklý. Každopádně limitující šířka je důvod proč je Rapid lowend - jak jsem psal, když by to mělo šířku Octavie, tak už pro nižší výbavy není důvod jí kupovat..
Lowend je dle mého spíše díky jiným vlastnostem, než je šířka. Ale chápu. chtěli udělat náhradu Octavie Tour (I či II) a podvozkový koncept ala Roomster byl nejlevnější metodou. Bohužel až příliš je tou šířkou limitován, natolik, že prostor pro další rozvoj třetí generace Fabie zde není. Samožrejmě důvody pro koupi Rapidu zde určitě jsou.
Vzhledem k tomu, že Rapid byl v tlumení rázů horší než Fabia, tak i když ho vylepšili, tak konečně alespoň bude na úrovni malých vozů.
Pokud se se spolujezdcem musíš přetlačovat o loketní opěrku, za kterou si samozřejmě ještě musíš připlatit... OK, kompromis, beru. Ale proč dělat kompromisy, když za stejnou cenu můžu mít plnohodnotné řešení?
oba vozy jsem jel. S Rapidem jsem měl tu čest se svézt i na pražské dlažbě a upřímně - komfort žebřiňáku je pro Rapida na 16p. kolech sen (ok, beru, byl to model před modernizací). Fabia pohodlná nikdy nebyla, ale taková tragedie to též nebyla.
jenže když máš stanovený rozpočet, tak jsou pak všechno kompromisy. Vzít za 300 Fluence místo Rapida, tak bych měl širší interiér a lepší výbavu, ale hůře využitelný kufr (otvor sedanu) a vyšší spotřebu a hlučnost na dálnici. Jak jsem psal, šířku neřeším a dálnice je pro mě důležitější než el. okna vzadu apod. Tohle se prostě nedá jednoduše kritizovat, každý auto má za svoje peníze něco a každý si musí říct co je pro něj důležité.
Podle mě je to přesně naopak, Rapid v litbacku zbytečně supluje to, co by zvládly levnější varianty Octavie se stejným typem karoserie a naopak, Rapid Spacebak konečně vhodně doplňuje nabídkou Škody (v nižší střední) modelem s karoserií hb. To už měli nabízet dávno, třeba místo někdejší mimózní Fabie sedan. 8-s
Navíc Rapid Spaceback vypadá (vzhledem k ceně Rapidu) v provedení s černými pátými dveřmi docela "sexy", což se o Rapidu Liftback nedá říct ani omylem, to je i vzhledově jen laciná varianta k Octavii liftback.
Na takový test jsem čekal a nakonec mě překvapilo, že je docela rozumný. Je pro mě překvapením, že v podélném směru je v Octavii jen o chlup více místa (čekal jsem větší rozdíl) a taky mě překvapilo, že Rapid má stejné délky sedáků vpředu i vzadu.
Co jsem ale v testu nepochopil je srovnávání s malými auty. Ano Rapid má skromnou šířku, ale psát že vlastně druhý největší kufr po Rapidu má Honda Jazz je trochu haluz.. Každý ví, že konkurence Fluence, Cruze, Logan, C-Elysse a možná ještě další sedany mají kufr +-500l. To že jsou širší je vlastně jejich plus.
Jinak docela dobrý, nečekal bych že zrovna Svět motorů řekne nahlas, že se normálnímu člověku, co nejezdí v 5 lidech a nechce extra výbavu Octavia moc nevyplatí. :yes:
To stejné o tom, že reálná Octavia na českých silnicích má k té v reklamách docela daleko :yes:
tiez si myslim ze rapid si vedie prekvapivo dobre po stranke pozdlzneho priestoru ale aj celkovo ( kufor, razvor, dizajn ) voci octavke ... pre bezneho cloveka ako rodinne auto si myslim ani nema zmysel uz draha octavka... rapid plne 4 ludom postaci... aj kufrom aj priestorom a aj motoricky plne postacuje a je lacnejsi o dost .. je aj kratsi a uzsi co je sikovnejsie pri parkovani na stiesnenych sidliskach... ja si myslim ze ono to s tou novou octavkou rozmerovo uz trosku prepiskli.... a neverim ze kazdemu sa to paci ked je nova generacia aut stale len vacsia sirsia a drahsia... ved predsa ked raz chcem auto co ma 4,5m tak nepotrebujem aby nastupca mal 4,7m..... a stal zase o 1500 eur viac ako predosly model..... ja tejto politike zvacsovania zdrazovania nechapem... a aj preto vlastne bolo treba prist s rapidom kedze medzi malou fabiou a velkou octaviou vznikla doslova diera
Nedá se říct, že bych byl nadšený z neustálého nafukování aut. Ale nemusíš si vymýšlet, abys sdělil svůj postoj. Napsal jsi, že to u Octavie přehnali, přičemž 9 cm není nic výjimečného. Schválně sis přibarvil čísla (nebo neumíš zaokrouhlovat/ ořezávat). K těm 1500 € jsem radši ani nic nepsal.
Topper máš naprostou pravdu. A nečekal bych, že to řeknu. Mimochodem super, že jsi si změnil profilovku, konečně tam máš něco normálního.
Jinak máš pravdu. Rapida vidám i já poměrně o dost více než OIII. Osobně jsem byl řidičem octavie I, Octavie II....ale OIII už by na mě byla až příliš velká. Měl jsem ji půjčenou na dva dny a běžné ježdění po Praze s OIII je docela horor, tam se OI a OII motali úplně skvěle. Takže i já bych volil rapida, protože by prostě pro mě bala OIII zbytečně veliká....ale upřímně, mě se i rapid líbí více, ten zadek je podle mě daleko více sportovněji pojatý. OIII má zbytečně zapadlá kola, ale pořád dopadla lépe jak Golf VII, ten vypadá jak rozšláplé autíčko, zadní kola utopená a zadní linie o ničem. Golf VI byl nejhezčí. Ale s tou sedmičkou to nezvládli. Moc úzká náprava na širokou kastli. Dostáváme se tím někam k fordům mondeo 90. let. ten vypadal ze zadu stejně blbě.
Text je celkom objektivny, ono to inak ani nemoze byt, ked sa hodnotia tieto auta. Takze test je z kategorie "najdi 10 rozdielov" medzi sivou a sedou a dissekcia potrebna nebola.
Ale jednu cennu myslienku som nasiel.
"Vyčítat rapidu, že je jeho objem kufru o čtyřicet litrů menší, to bychom si tedy připadali hodně pedantsky."
Tak toto si zapamatam :-)
Bude sa super hodit pri dissekcii testu, z ktoreho VAG auto vyjde lepsie len vdaka 40 litrov vacsiemu kufru ;)
ale jen protože čekám, až mě bratr pustí ke GTA V. Jinak bych si přečíst porovnání dvou vozů tak odlišných tříd opravdu nechtěl.
"On totiž nenápadně přepracoval naladění podvozku , čímž se jízdní projev stal daleko plavnějším."
Docela mě děsí neustálá touha lidí po komfortu. První a základní problém jsou nekvalitní silnice, ne příliš tvrdé podvozky. Právě naopak. Tvrdé naladění by mělo mít každé auto, protože (a to je v podstatě v článku naznačeno) je takové auto daleko bezpečnější při prudkých změnách směru ve vysokých rychlostech a za nižších přilnavostních podmínek. Měkká naklánějící se bestie na 16kách kolech se při losím manévru blíží převrácení.Ještě snad tuto touhu pochopím u osob nad 50 let věku, ale jak si mohou stěžovat na moc tvrdý podvozek lidé mladší jde mimo mě. Zkuste si týden jezdit v Alfě GT a bude pro vás většina dnešních aut vodní postelí.
Osobně na to mám oslišný názor. Problémem jak jsi správně napsal jsou nekvalitní silnice a to se v dohledné době zcela jistě nezmění. O tom, že tvrdé naladění by mělo mít každé auto,nejsem přesvědčen. Ba naopak se domnívám, že každé auto by mělo být naladěno měkce, tak aby vyhovělo jízdě po českých tankodromech. V dnešních vozech nenajdeš téměř žádný, který by měl při losím testu problémy a to vzhledem k použití stabilizace podvozku. Tvrdé auto u nás využiješ na minimu cest a nikde není psané, že by mělo být bezpečnější, než podvozek naladěný měkčeji. A to patřím do skupiny osob věkem do 30 let.
Tohle nee... Silnice nikdy nebudou dokonale a je mnohem realnejsi, ze budou mit vsechna auta mekke podvozky, nez ze budou silnice po celem svete jak zrcadlo. Pohodlny podvozek navic neznamena spatne jizdni vlastnosti a tvrdy podvozek nemusi nutne z ridice vytrast dusi. Napriklad Opel Astra sedan je v testech chvalen za temer staromilske naladeni podvozku, ale o nejakem prevraceni nemuze byt rec. Nebo takove Audi R8 tlumi nerovnosti lepe, nez octavia a to lezi na zemi a misto gum ma spise jenom folie. A co takovy Mercedes S. O jeho pohodli se muze zdat vsem francouzskym kocabkam i indickym rapidum a pritom je na silnici jistejsi, nez vetsina tech tvrdych aut.
aha...a jak se tedy chová tvrdý podvozek na vyzáplatované cestě?Auto odskakuje a tím se nejen zhoršuje ochota k zatáčení,ale hlavně to má zásadní vliv na délku brzdné dráhy.Ani nejde tolik o díry nebo výmoly,ale spíš hrboly na silnici (a že jich tu je)
Zase tie zabomysie vojny. Ja by som nekupil ani jedno ani druhe. Rapid je maly a oktavka vlastne tiez. Dvojka bola dost mala a trojka je tiez mala. A to si clovek uvedomi hlavne vtedy, ked presadne do skutocneho auta strednej triedy. Navyse je oktavka priserne draha, aspon teda tu na slovensku. Nechapem preco sa skodovka snazi predavat auto nizsej strednej triedy za cenu auta strednej triedy. A vlastne viem, firmy si to mozu dovolit. Ja som tiez dostal limit asi 25.000eur a doporucenie kupit oktavku. A po tom co som si trochu urobil prieskum, som zistil, ze vobec sa nemusim uspokojit s oktavkou ale v pohode si mozem dovolit auto strednej triedy. A s odstupom casu musim povedat, ze 508cka bola v kazdom smere lepsia volba ako oktavka a vobec ten vyber nelutujem ...
Oktavka je mensia ako bezne auta v strednej triede. To citis najma v laktoch. V 508 ani nahodou zavadim o ruku spolujadzca. V oktavke sme boli vedla seba uplne natlaceni ...
Oktavka NIE JE auto strednej triedy.
Na druhej strane proti Mondeu straca vpredu v sirke iba 1-2 cm (podla toho kto meria).
To, ze duo PSA ma asi najsirsi interier v triede (154-155cm) a ty si si ho prave vybral je druha vec.
Cena neurcuje triedu auta.
cenovej politike skody tiez vobec nerozumiem..... predavat holu fabiu pred koncom zivotneho cyklu s trojvalcom za 9000 eur fakticky bez vybavy je bohapuste okradanie slusnych zakaznikov.... novucicke rio na urovni doby ( a nie ziadna krabica ) mozem mat v cene 9000 eur s o triedu lepsim motorom lepsimi zarukami lepsou vybavou a v neposlednom rade je aj omnoho priestrannejsie a krajsie a proste dospelejsie auto ako fabia...
octavia to iste... v cene octavie sa uz zacinaju pohybovat o triedu vacsie auta... ktore su ovela lepsie ako octavia po kazdej stranke.... ano v zaklade cena octavie vyzera obstojne ale skusme si nakonfigurovat slusne vybavenu octaviu aspon s 1.4TSI a zistime ze sme cenou uz kdesi v *... a takemu autu mozme len zamavat....
cena citiga to iste.... ale nevadi nova i10tka ho v eu prevalcuje.... skodovka s tym bude musiet nieco robit lebo jej auta zacinaju byt uz predrazene a podiel skodovky na trhu napr u nas na slovensku z r na rok klesa... tusim uz je len okolo 18 percent... pred 10 rokmi to bolo 40 percent... a pritom fabie v tych casoch uz tiez neboli lacne auta .... niekde je v skode problem... a cena je len jeden faktor , ale tych faktorov bude asi viac preco skoda u nas z roka na rok klesa
A vidis to, zakaznici sa radi nechavaju okradat, takze nie je co riesit.
Aj vlada okrada ludi a im to vobec nevadi, radsej pojdu pochodovat s potratenou hlavou alebo s teplym pochodom.
Shade treba pochvalit za to, ako dokaze predat kus plechu na kolesach za vela penazi. Ked to spravis ty, tiez zbohatnes.
Přesně tak, je potřeba vysvětlit na diskusích, jak se věci mají, kolega topper to napsal výborně.
Korejský koncern dělá dobře, že investuje do diskutérů, tímto děláme osvětu mezi lidmi, je potřeba vysvětlovat, jak se věci mají, Škodu zašlapeme do země. Toppere, Ty tady děláš spoustu práce, gratuluji. :yes:
No prave skodovka ma dost problem s predajom. V ramci europy sa horkotazko dostava do prvej desiatky. To, ze v CR a na SK je napredavanejsia, to este neznamena, ze sa jej naozaj dari. V ramci europy je pred nou aj taky Peugeot a to uz je co povedat. Ale zda, ze dost vyrazne straca podiel aj tu lokalne ...
Jednoducho kupit take ako oktavka za taku cenu je uplna blbost. To uz ludia kupuju len zo zotrvacnosti ...
Vobec sa na to nepozerate z historickych suvislosti. Skoda za sociku bola s poctom kusov pomaly maloseriovy vyrobca.
Po neznej takmer krachla a za dalsich 20rokov vyraba tolko, co Peugeot/Citroen, ktori su na trhu pomaly 100 rokov.
Nevidel by som to vobec cierno.
Tu podiel straca, ale napr. v UK predaje stupaju, tam su z Skodoviek uplne (nepochopitelne) odvareni.
Iste, stovku uz mala tiez, ale mal som na mysli to, ze ostatne automobilky nezazili rozkvet socializmu. Skoda pocas obdobia spolocenskej blazenosti zaspala dobu a krach tym padom nebol daleko.
Stejně tak, jako ty nerozumíš cenové politice Škodovky, stejně tak spousta lidí nerozumí, resp. neposuzuje auta. Např. pokud někdo jezdí sám, je mu putna, že je auto úzké nebo že má malý kufr. Někdo si zakládá na výbavě u základního motůrku, někomu stačí to, co dnes dostaneš v tom nejoholenějším základu a nepotřebuje milion elektronických pichovin.
Máš pravdu v jedné věci - zásadní problém je cena.
1) Když vezmeš situaci před 10-15 lety, tak konkurence se blížila k cenám Škody shora a rozdíl byl nezanedbatelný. Dnes jsou absolutní ceny prakticky srovnané a jde jen o to, jak si která značka na tom kterém trhu stojí, kde je životní cyklus klíčových aut, a co si chce a může dovolit.
2) Ještě větší vliv má ale cena relativní (vůči příjmům), protože auta se stala už i v našich končinách spotřebním zbožím, stejně jako se stalo už dávno třeba u bílé nebo černé elektroniky. A lidé k tomu, že koukají na jen na cenu (jak tomu bylo dřív), koukají i na jiné a často velmi nelogické a subjektivní parametry, za které jsou ochotni zaplatit pro jiné nepochopitelné částky.
No ale asi by fakt mali zvazit cenovu politiku, aby zacali predavat svoje auta. Lebo ked skoda preda v europe len 300.000 aut a taky peugeot alebo renault predaju po 500.000, ford napriklad 600.000 a volkswagen preda milion aut, tak to znamena, ze skoda by mala riadne pridat. Zaujem o jej auta v europe je dost nizky ...
to je zajimavy, z top 10 znacek v Evrope, peugeot ztratil mezirocne pres 18% a skodovka cca 5%..pricemz nahoru sly akorat BMW a MB..takze zase tak cerne bych to nevidel;-)
Kanibalizace modelů je irelevantní, zisk plyne do stejné kapsy >:D Více modelů je spíše vstřícnost k zákazníkům. Auta zvládnou dané úkoly +- podobně, rozhoduje přepravní vzdálenost. Rapid je na ježdění okolo komína. O III aspiruje i na střední cesty.
golfik skoda golfik a zase dve skody..... ta roznorodost testov tento tyzden nema chybu ;-) , nemyslim to ako kritiku len ako fakt... a zhodu nahod... ;-)
ale skutocne sa uz tesim na test niecoho normalneho v pondelok :yes:
Klasika... ano, jiste existuji i horsi auta.
I kdyz to neni uplne jednouchy.
>:-[]
Ale treba fakt nenalezam jediny duvod, proc si o 30tis levneji nekoupit Citroena C-Elysee.
Vetsi, pohodlnejsi, s normalnim ctyrvalcem, s nasobnou zivotnosti...
Klasicky kupec auta typu Rapida neni firma, co po 3 letech a 150tis km odvazi auto do AAA a kupuje na leasing novy.
>:-[]
dozadu jsem si sednul.. a neprislo mi nic spatne - ale sedel jsem tam mozna 3 minuty.
Tak se jeste vratim a zkusim to... pro jistoru.
Ale nevim nevim jestli to prevazi ten pocit: v C-Elysee sedis v aute... Rapid pripomina Multicaru!
A navic u Citroena lze opravne predpokladat, ze bude jezdit jeste za 10 let, po 500 tisicich najetych kilometru...
Ale jak rikam - zajdu si do toho sednout jeste jednou. ;-)
Ja to neberu vuci Rapidu, jen bych nemel odvahu v tom Elysee vzadu nekoho vezt, bal bych se, ze pri narazu zezadu si zlomi vaz. Jinak za ty prachy je to zrejme dost dobre auto :-)
Jestli se porad mluvi o Elysee, tak ve vybave Exclusive je zhruba za 290 tisic a zadny 3-valec ;-) Moznych priplatku za 60 tisic tam urcite nebude.
(Benzin samozrejme)
torubo když nepovažuji tyto auta za kvalitní, tak opravdu nemám zájem si kupovat ještě méně kvalitní, ale to lidem, co píší takovéto retardované komnetáře a vlastní Škodu Fabii 51 kW >:D >:D >:D , člověk nevysvětlí, divím se, že s takovým střepem si tu ještě otvíráš zobák
ty jsi tedy pořádný blb, ale není se čemu divit - Fabia 51 kW >:D >:D >:D a máš ji také vytuněnou >:D >:D >:D PS: ať tu budeš blejt co chceš, tak si zapamatuj jednu zásadní věc, probém máš jen ty, protože musíš žít do konce života s blbem
Rapid je v pohodě... do jisté míry a troškou nadhledu se jedná i o pohledný vůz. Co se týká okty, tak to je horší a horší. Nejkrásnější byla 2 před fl.... elegance, čistota, vyváženost, ...prostě krása! ...tahle je jen krabice... univerzální krabice...
Pri vsetkej ucte, je toho uz moc, vsade samy Rapid a Oktavia a porovnanie s cimkolvek. Ocakavam, ze najblizsi test Rapid vs Enterprise, vyhra Rapid, pretoze lepsie zataca, a Enterprise nema taky vyber farieb.
Edit: Tie auta sa mi zhnusili uz len tym ako su vsade tlacene.
Vyčítat rapidu, že je jeho objem kufru o čtyřicet litrů menší, to bychom si tedy připadali hodně pedantsky. Vysoce převyšuje standard třídy malých vozů, do které rapid vlastně patří. Vždyť kromě kombíků patří v téhle skupině druhé místo Hondě Jazz s 337 litry.
Škoda, že ve většině minulých článků je Rapid řazen do nižší střední a porovnáván s Meganem, 308, C4 apod., a při troše bujné fantazie se rovná i s Golfem, Focusem a Aurisem, a tady najednou král třídy malých vozů, takže tedy konkurence Clia, 208 a C3?
Děsné desgn z roku raz dva to už tu bylo v roce 2001 a dnes se píše 2013, vlastně nic nového soudruzi z NDR nic světoborného neumí vymyslet jen kopírují . Tak OVCE hrá do toho, budeme mít opět volby tak zas nám to ukážeta jako s tím prezidentem, Český národ své mozky utápí v bahně
JO!
Tema soudruhama z NDR jsi mi to pripomnel... palubka Rapida pripomina Wartburga!
Kdyby to byla nova Wartka, po 30 letech.. tak by mi to davalo smysl...
Akorat, ze ta byla extremne pohodlna a prostorna... i kdyz taky plechova i vevnitr... a smrdela jak hrom... ;-)
Ať se podívám za jízdy na Octavii I, II či III, nebo Rapida je to z boku stále stejná krabice s obrovským nevzhledným převisem za zadními koly. Navíc fádní běžné auto které chce mít hlavně hodně čechů, aby v tom mohli eventuálně občas převést nějaké harampádí. Jinak jezdí většinu roku s prázdným kufrem, jen pár jednotlivců velký kufr využívají často nebo denně. Stačí se podívat na naše silnice, každé třetí auto je octavia, tedy okoukaná tuctovka.
Starší motory TSI raději nebrat, pokud chcete s autem bez potíží najet víc jak 100k km, u nových TSI se teprve ukáže jak jsou vylepšeny.
Je to jedno, zda si ten či onen "český trouba" koupí drahou tlustou Octu3, nebo drahý úzký Rapid. Já totiž těmhle škodovkářům říkám "oktaviáni" a musím říct, že naprosto se k nim tenhle název hodí se vším všudy a dobře je vystihuje - tedy jejich specifické chování za volantem jejich škodovky a to nejen na českých silnicích! Důvod proč je nekupovat: Jsou to obě auta nižší střední třídy, jen jsou každý jinak nafouklý a bachratý. Sám bych si je nekoupil, ani jedno, ani druhé, prostě je FAKT nemusím. Navíc cenově jsou nemúměrně drahý oproti vozům stejné kategorie jiných značek. Holt jsou jeden i druhý německým Wolsvagnem a to každým coulem, akorát, že v současnosti jsou Golfy daleko lepší, kvalitnější a levnější, než tydle škodovky. Prostě - :no: I když jak tady čtu, ty některý socanský názory, tak se nedivím vůbec ničemu. V této zemi je totiž všechno možné.