Americký sedan Ford Fusion v hybridním provedení dosáhl v testu v reálném provozu spotřeby 81,5 mpg, to znamená jen 2,9 litrů na 100 km. Při cestě z města Vernon ve Viginii do Washingtonu ujel na jednu nádrž 2313 km.
tohle je podle mě směr, kterým by se měl momentální vývoj ubírat. čistě elektrická auta nebo vodíková bych nechal na pozdějc... třeba elektrická auta v době "teplých" supravodičů budou dobrý, protože baterie můžou mít minimálně 2x větší kapacitu, takže můžeme buď snížit váhu, nebo zvětšit dojezd, nebo něco mezi. Elektromotory budou mít místo 45-55% účinností účinnost až 95% takže opět zmenšení motorů snížení hmotnosti, nebo zvýšení výkonů (a lepší rekuperace energie zpět)
Je to z nějakýho "seriózního" článku, ale to vše jsou zatím jen hrubé propočty vědců a na těchto materiálech se teprve pracuje.
no... ak by mal EM ucinnost 45-55% tak sa ho vobec neoplati do aut davat... podla mna maju elektromotory v hybridoch ucinnost minimalne 80%... menic urcite cez 90%... ;-)
Nikde nie je povedane, ako rychlo isli a urcite namli zapnutu klimu ani radio a mali LED svetla. Mohli ist len tych 75km/h na elektrinu a dole kopcom dobijat baterie rekuperaciou. Moja 1.6 ma medzi mestom spotrebu 5,3 ale kludne mozem mat aj 12, ked na to zacnem dupat do 6000rpm.
Jeli skutečně bez klimy.
Tenhle detail může někomu dojem z výsledku kazit, ale ono to dává smysl - odbourali tím jeden hodně proměnlivý součinitel. (Že ten detail zrovna nevykřikujou, asi nikoho nepřekvapí. ;)
Soudě podle videi na YouTube (channel fordstory1) jeli fakt velice "rozvážně". >:D
Ne uplne bez ale s omezenim casteho pouzivani klimy. Dle SmartGaugeTM s EcoGuide viz oficialni text.
No vzhledem k tomu zo byla jizda na "spotrebu", tak je to docela logicke ze SmartGaugeTM a EcoGuide se dodrzoval a jeli "rozvazne". Jinak v teamu byl i treba Carl Edwards ktery jezdi v Nascar za Ford.
[odkaz]