je to tak, dopad nakladni dopravy na stav silnic je zrejmy a nesrovnatelny s dopravou osobni. a to u nich nejezdi pretizene kamiony tak, jako u nas... me jenom fascinuje, ze jsme od te zeme par kilometru, tam casto rozum vitezi a u nas tak malo 8-s at jsou nemci jaci jsou, jsme proti nim zabari a burani.
Přetížené kamiony jezdí jen u nás? Ono to není váhou, ale pouze kvalitou silnic. Jinak nevím proč jsou před (dnes již pomyslnou čárou) silnice OK a u nás koleje jak koryta řek? A to ne jen Německo - ČR. Na to že máme nejdražší dálnice by měli vydržet tlak 100 tun na cm čtvereční bez povšimnutí!
A ty jsi nikdy neviděl jak na hranicích naráz ten kamión co byl v Německu váhově OK v česku přibere 5 tun ? >:D >:D
Furt to polouchám a čtu jak máme přetížené kamióny, ale u MKD (kterého je většina) mi to prostě nikdo nevysvětlí. Jestli jsou nějaké přetížené, tak možná regionální doprava a chalupáři co si myslí že vozík z Baumaxu za 10kKč uveze 2 kubíky písku.
a už jsi viděl, jak rumunskej kamion přejede hranice z německa do ČR a zvedne jednu nápravu. On má nižší spotřebu, ojíždí méně pneu a tady pokutu nedostane (co pokutu, ten postih může být i ten, že tam byl naposledy - nežádoucí)... A naučili se to i ostatní.
Ten chalupář si maximálně zničí vozík, ale těžko dostane 12t na nápravu
Popravdě neviděl a docela by mě zajímalo jestli to je možný. Nebudou pak technicky přetížené zbývající dvě nápravy a popřípadě i královský čep ? Těžko by si dopravci svévolně ničili své nářadí.
Jako kamiónů se zvedlou nápravou potkávám dost, ale podle akcelerace rozhodně nejsou naložené naplno.
Je to tak. On celý ten nápad s placením cizinců byl jen předvolební, mírně xenofobn, populismus. Nic víc bych v něm neviděl. Ale jak v německu tak u nás se najdou lidi, kteří by na to skočili. Legislativně to je stejně neprůchodné...
Pokud najede více kilometrů, zaplatí více na spotřební dani. To Vám není dost "spravedlivé"?
Jinak znám osobně lidi, co se svým soukromým autem najezdí více než někdo s firemním.
Ale jak jsem psal výše, toto vše řeší spotřební daň. Teda u aut. U kamionů je věc jiná, sice zaplatí na 1 km více spotřební daně, ale stále to neodpovídá reálnému opotřebení komnikace.
Odečíst dph si může každý i malý živnostník..nejen velké firmy.
Pro takového človíčka co si doveze materiál do dílny a je rád , že je rád , by to bylo likvidační..!
Ale pro dovozy dalších hader a výrobků z Číny je to geniální nápad.. ;-):no:
Taky by ti řemeslníci mohli chodit pěšky s batohem , ne?
Normálně žvatlá jako všichni co nechápou dnešní dobu. Ještě jsi nikdy neslyšel: však to odečtěš z daní, tak tě to nic nestojí ? 8-s
to petrumr: povím ti jedno taemství. Víš kdo zaplatí zvýšení provozních nákladů přepravy pro firmy? No přece ty jako jejich zákazník. Šéf si kvůli tomu svůj plat nesníží.
Je pravda že je spousta lidí kteří si myslí že ve velkoobchodech pro mě jako pro plátce DPH platí ta nižší cena bez DPH >:D a taky jí u pokladny zaplatím >:D
peniaze su len ten ucel ich spatneho vyuzitia je ...
Za rok sa v Nemecku prepravi nakladnou kamionovou dopravou 3402,5mil. ton tovaru, 374,7 mil. ton vlakmi, 222,0mil. ton lodami , potrubim cca 86,6 mil. ton a 4,5mil. ton leteckou dopravou.
Je jasne koho chcu najnovsie osklabat, napriek tomu ze kamionova doprava uz je vyciciavana az az. Koniec koncom aj tak to zaplati konecny spotrebitel, teda obcan.
Bavorska idea (bavorska vitazna CDU/CSU) zaviest myto za dialnice len pre cudzincov je nepriechodna, Brusel to nepusti, zaviest myto pre cudzincov aj domacich je cista politicka samovrazda.
Co je smutne, tak fakt, ze stat vyberie na daniach,poplatkoch, Kfz a ... spojenych s automobilizmom v D dost penazi aby sa dalo jednak staviat nove dialnice, cesty a jednak ich aj opravovat no ale ako vo vacsine statov sa takto vybrate peniaze pouziju na iny ucel k akemu boli povodne vybrate.
Re: peniaze su len ten ucel ich spatneho vyuzitia je ...
K tomu vybírání z automobilsmu...všechno jde na chod systému. Nebo jako školství si má na sebe vydělat samo? Armáda a policie si má na sebe vydělat sama? Hasiči si mají na sebe vydělat sami? Nemocnice a věznice si mají taky vydělat? Nebo jaks tohle myslel?
Re: peniaze su len ten ucel ich spatneho vyuzitia je ...
Stejně jako z peněz za nadojené mléko taky musíte především nakrmit tu dojnici, popřípadě koupit dojnici další, a teprve za zbytek můžete pořídit obecnímu chudobinci novou střechu, tak také peníze vybrané prostřednictvím daní ze silniční dopravy musejí jít především zpět do silniční dopravy, tedy na její údržbu a rozvoj, a teprve potom se za zbytek může zrekonstruovat ten dům zdemolovaný jeho obyvateli …
Re: peniaze su len ten ucel ich spatneho vyuzitia je ...
>:D tak přesně takhle vůbec žádný stát nefunguje, stát totiž není tvůj hospodář s jednou kravkou v chlívě. Nejdřív musíš vědět, co zafinancovat, následně hledáš zdroje a nastavuješ parametry, abys vybral dost na financování aktivit.
Jen bych chtěl doplnit něco k článku. V Německu totiž kromě mýtného které platí kamionová doprava musí každý občan který provozuje osobní vozidlo za něj zaplatit takzvanou silniční dan (splatná za každý rok používání vozidla). Je to cca 2 euro za každý gram co2 nad 120g. To znamená, že drtivá většina se tomu nevyhne protože hybridních vozu jezdí opravdu málo. K tomu se započítává pak 9,5euro za každých 100cmł zdvihového objemu motoru. Dál se to pak ještě dělí podle EU normy. V průměru to pak vychází na cca 150eur za benzínové auto a 280 eur za diesel. To jsou nemalé peníze které odvádí každý občan SRN za provoz jednoho auta na rok. Takzvané zavedení silníční známky pro ne-občany Německé příslušnosti pak má svoje opodstatnění. Němci musí za provoz auta odvést daň a pak když jedou do zahraničí musí zaplatit za používání dálnice, kdežto všichni ostatní cestující přes Německo jedou zadarmo. Otázka jiná je jak s těmito vybranými penězi stát nakládá a zda-li je vrací do infrastuktury nazpět.
Ide o princip. Nemozes urcit poplatok za dialnice len na zaklade statnej prislusnosti alebo bydliska. V cudzine ten poplatok za dialnice platia aj domaci a tiez platia cestne dane a podobne. Rozumiem, co pises, ale v takom pripade Nemci mozu zrusit alebo znizit cestne dane pre domacich a zaviest dialnicne poplatky pre vsetkych. Prakticky sa ale tazko zrusi dan, ktora uz bola raz zavedena.
Silniční daň je i tady. Sazby jsou podle objemu motoru a následně slevy podle toho, jak dlouho je auto registrované. Plnou silniční daň platí vozidlo starší devíti let. Jen ji neplatíš, pokud vozidlo nepoužíváš k podnikání. Ale kdo ví, co bude po volbách, že? Úprava zákona ve smyslu nastavení povinnosti pro všechny vozidla klidně může přijít...
Uprimne povedane cudujem sa Nemcom, ze este nemaju dialnicne znamky pre osobne auta. To Bruselu zjavne nevadi ze Francuz sa vozi po Nemecku zadarmo, Chorvat tiez prejde z Mnichova do Berlina zadarmo a Nemca zastavi zavora par kilometrov za francuzkou hranicou a uz plati.
Ak je zavedenie dialnicnych znamok pre cudzincov diskriminacia, (s cim suhlasim), aj poplatky v ramci europy by mali byt aspon podobne a zodpovedajuce kvalite ciest a poctu kilometrov.
Si predstavte, ze ste Nemec a idete na dovolenku do Chorvatska alebo Talianska.Za dialnicne poplatky zaplatite do Dubrovnika alebo Rima viac ako 100 eur a hociaky cudzinec si krizuje vasu krajinu zadarmo.
Samozrejme poplatky by mala vlada kompenzovat niekde inde, napr. na dani za motorove vozidla a podobne.
Kolik může být v Německu podprůměrný plat... €1500,- takže nějakých 10% . U nás je 13000 a známka je za 1500,- tedy přibližně stejné. Na druhou stranu v porovnání k platům vydají poměrově mnohem míň za spotřební daň na palivu a tedy celkově za palivo.