Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci raději zvýší mýto pro kamiony, než aby se platilo za osobní auta

David Bureš
Diskuze (28)
Německu chybí finance na opravu a výstavbu silnic. Tento problém chce vláda vyřešit rozšířením mýtného.

V Německu se aktuálně diskutuje o budoucnosti dálničního mýta. Spekulovalo se o zavedení mýta pro cizince, vláda ale nakonec zřejmě dá přednost jinému řešení. Odborníci jí doporučují rozšířit mýto pro nákladní vozy.

V současnosti kamiony nad 12 tun v Německu platí za používání dálnic a vybraných čtyřproudých spolkových silnic. Nově by nákladní auta platila i za použití silnic nižších tříd.

Na takovém řešení se shodl Německý svaz měst a obcí a expertní komise pro financování investic do dopravy vedená bývalým ministrem dopravy Kurtem Bodewigem. Obě skupiny tvrdí, že se jedná o nejlepší řešení, jak zajistit více peněz pro financování německých komunikací.

Podle komise by rozšíření mýta do rozpočtu přineslo asi 4,4 miliardy eur navíc, tedy 113 miliard korun. Nyní mýto německé státní kase ročně přináší zhruba 4,5 miliardy eur, což nepokrývá náklady na výstavbu nových komunikací a opravu těch stávající. Podle odborníků je třeba investovat do silnic asi sedm miliard eur ročně.

Němečtí dopravci samozřejmě rozšíření mýta kritizují, tvrdí, že by mohlo vést k hromadnému propouštění v odboru kvůli navýšení nákladů firem na mýto. Zdržení by se dotklo i českých přepravců, kteří přes Německo jezdí na západ Evropy.

Expertní komise dále navrhuje vládě zvážit zvýšení současných cen mýtného či rozšíření zpoplatněné sítě na všechny spolkové silnice. Svaz měst a obcí by zase rád více zvýhodnil modernější, ekologičtější kamiony, případně by mýtné zdražil v době dopravních špiček, což by mělo redukovat kolony.

Naopak mýto pro osobní auta expertní komise moc nedoporučuje a zcela odmítavě se staví k mýtnému pro cizince, jehož zavedení navrhovala bavorská Křesťansko-sociální unie (CSU). Takové řešení by navíc mohla napadnout Evropská unie, která by v něm viděla diskriminaci na základě státní příslušnosti.

Zprávou komise expertů se bude zabývat německý ministr dopravy Peter Ramsauer se svými zemskými kolegy. Závěry jednání by se mohly promítnout i do budoucí koaliční smlouvy.

David Bureš
Diskuze (28)
4. 10. 2013 08:54
Re: peniaze su len ten ucel ich spatneho vyuzitia je ...
>:D tak přesně takhle vůbec žádný stát nefunguje, stát totiž není tvůj hospodář s jednou kravkou v chlívě. Nejdřív musíš vědět, co zafinancovat, následně hledáš zdroje a nastavuješ parametry, abys vybral dost na financování aktivit.
3. 10. 2013 13:39
Re: peniaze su len ten ucel ich spatneho vyuzitia je ...
Stejně jako z peněz za nadojené mléko taky musíte především nakrmit tu dojnici, popřípadě koupit dojnici další, a teprve za zbytek můžete pořídit obecnímu chudobinci novou střechu, tak také peníze vybrané prostřednictvím daní ze silniční dopravy musejí jít především zpět do silniční dopravy, tedy na její údržbu a rozvoj, a teprve potom se za zbytek může zrekonstruovat ten dům zdemolovaný jeho obyvateli …
3. 10. 2013 11:32
Re: Dobrý směr
Popravdě neviděl a docela by mě zajímalo jestli to je možný. Nebudou pak technicky přetížené zbývající dvě nápravy a popřípadě i královský čep ? Těžko by si dopravci svévolně ničili své nářadí.
Jako kamiónů se zvedlou nápravou potkávám dost, ale podle akcelerace rozhodně nejsou naložené naplno.
3. 10. 2013 10:39
Re: Dobrý směr
To asi to clo co si na to stát přihodí >:D
3. 10. 2013 10:36
Re: Dobrý směr
a už jsi viděl, jak rumunskej kamion přejede hranice z německa do ČR a zvedne jednu nápravu. On má nižší spotřebu, ojíždí méně pneu a tady pokutu nedostane (co pokutu, ten postih může být i ten, že tam byl naposledy - nežádoucí)... A naučili se to i ostatní.
Ten chalupář si maximálně zničí vozík, ale těžko dostane 12t na nápravu