Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Říjen 2013: Nové modely na českém trhu

80 komentářů

Avatar - PSA Peugeot Citroën
PSA Peugeot Citroën
The Best Rapid Spaceback :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
spaceback sa mi paci .... no najlepsi rozhodne nie je.....

sam som zvedavy ako zamava predajmi spaceback u vas aj u nas... a rovnako aj logan kombik ... myslim ze dacia uz ma o dalsi uspech na dalsi rok uz zarobene ... ten kombik je skutocne pekny prakticky a cenovo dostupny 😉
holden_holden
u toho MCVcka si myslim ze budou chybet ty dvoukridle dvere vzadu, nadruhou stranu kdyz je nekdo potrebuje tak je mozno si koupit dokkera.
novice
Ja jsem zvedavy na cenu toho MCV.
Mohla by to byt dobra volba pro ty, co maji hloubeji do kapsy. 😄
Gangrel
Proč musí mít kupec Dacie pokaždé hluboko do kapsy? Co je to za místní folklór? 8-s
Avatar - white label
white label
Pokaždé samozřejmě ne, ale častěji určitě..., pochopitelně nelze přímo srovnávat nákup ojetin s nákupem nových aut.
novice
Spatne sis to prelozil. Dacia nabizi sanci poridit si nove auto (v tomto pripade kombi) i tem, co by na jine nemeli a sli napr. do ojetiny.
Avatar - Julča
Julča
Podle IQ zdejších Pepíků rozhodně o 100% více jak v Italii a celé západní Evropě! :-!
novice
Ze by nova identita Adama "trouby" Nováka? >😁
Avatar - pelikoš
pelikoš
>😒] :yes:
Avatar - Julča
Julča
A ty snad víš o nějakém lepším autě!? :-!
Avatar - pelikoš
pelikoš
dobrý vtip >😁
Avatar - Julča
Julča
Žadné kozy naprosto jasná volba! :-!
Avatar - pelikoš
pelikoš
tak si to užij
holden_holden
co je nam Julca do toho ze nemas zadne kozy?
Avatar - Anonym
Anonym
rapid je nejlepší plečka >😁
Avatar - pelikoš
pelikoš
nissan note a to je opravdu velmi,velmi povedené auto :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
len skoda toho interieru.... posobi dost lacno a hrackarsky.... taka venga alebo golf plus ... su o level vyssie v tomto smere
Avatar - jazva
jazva
Zase dojmológia z fotiek? >😁
Avatar - pelikoš
pelikoš
já už ho viděl naživo a je to opravdu v pohodě a s tou fenkou jsi vedle.to nissan je o několik pater výše 😉
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
igorvrazic
zaujimave,ako papierovo porazila mzd3 aj novy golf 2,0TDI najmä v pružnosti...
[odkaz]
[odkaz]

:yes:
Avatar - white label
white label
Celkem logicky, Ma3 má totiž (při shodném max. výkonu) z většího objemu (2.2) větší krouťák o celých 60 Nm. Navíc 2,0TDI/110KW je pochopitelně naladěno tak, aby až příliš nelezlo do zelí (zatím) vrcholné dieselové motorizaci Golfu (2,0 TDI 135kW/380Nm), která případně "smázne" aktuální 2.2 i-DTEC v Ma3 i přes už vzpomínaný objemový deficit 0,2 litru.
Avatar - Belo13
Belo13
motor 2,2 i-dtec mazda nema, je to hondacky motor
Avatar - white label
white label
Jj sorry, Skyactiv-D 150.
palo77
Ked Golfa tak 4 motion, A tam uz nie je tolko na vyber. Inak mazda je krasna
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
myslim ze to nie je ziadne prekvapenie.... porovnavat 2.0 s 2.2 motorom tam je uz predsa len rozdiel v objeme... a ten je v diesli citit

zober si takisto diesel 1, 4 a 1,6 ..... tiez budu 1,6tky pruznejsie a zivsie ako1,4ky , vacsi objem robi svoje a zvlast pri diesli
Avatar - guze
guze
:yes: taky na tom nevidim nic překvapivého....
Avatar - white label
white label
S rozdílným objemem (+10😖 a jeho důsledkem se v podstatě dá souhlasit, ale... i VW mohl mít objem 2,2 litru, a to, že ho nemá není problém Mazdy, takže pokud by VW neměl výkonově nic dieselového nad 2,0TDI/150KW/320Nm byla by to samozřejmě výhoda pro Ma3. Jenže Golf má i 2,0TDI/135kW/380Nm a k němu Mazda zatím nic srovnatelně výkonného nenabízí. Takže pokud jdu primárně po výkonném dieselu, jsem aktuálně u Golfu na vhodnější adrese.
Avatar - pelikoš
pelikoš
ale zrovna tak mazda může ladit a tím pádem se zase výkonem a krouťákem dostane před lidový vůz 😉takže zase to není výhodná adresa
Avatar - white label
white label
Ladit může kdo chce, co chce, podstatné je, co má dnes, resp. co má aktuálně na trhu. Na to, co kdo může (do budoucna), resp. co by údajně mohl se nehraje. Zákazníci si logicky obvykle vybírají z toho co je, ne z toho co snad/možná (jednou) bude...
Příští rok se má do Golfu (RD) VII dostat 2,0 BiTDI s výkonem okolo 225 PS/500Nm.
Takže je opravdu nejvyšší čas aby Mazda začala ladit a měla z objemu 2,2 víc, než 150 PS.

[odkaz]
tempe73
A proč by měla hlupáku? 😄
Mino21
Tak ta 2,2 je i ve verzi se 129kW (175 PS) a 420 Nm v Mazdě 6, takže konkurenční vyladěný motor tu ke 135kW TDI je. Otázkou ale zůstává, zda bude někdy nabízen i v Mazdě 3, což si osobně myslím, že spíš nebude.
igorvrazic
stara Mazda 3 ho v ponuke mala,teda 180k diesel...je naozaj otazka casu,ked bude aj v novej,ale kedze ma Mazda problemy,ze nestiha tie diesle vobec vyrabat,zrejme ...budeme radi,ked pride maly 1,6kkovy diesel 😄
Avatar - white label
white label
Pokud podobnou verzi dieselu (když ji mají) nedají v dohledné době na evropský trh do Ma3 budou sami proti sobě...
igorvrazic
je to minimalne zaujimave,kedze sa na Golfa nechyta ani tá Honda 2,2i-DTEC

A pozname 1,5 diesle,ktore su zivsie ako 1,6ky...pri takychto malych rozdieloch v objeme to nic nerobi.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Mazda 3 poraza Golf uplne vo vsetkom okrem Golfovskej dotykovky v zaklade..
Avatar - white label
white label
"Úplne vo všetkom" určitě ne. mrkni třeba na maximálku, ale hlavně na brzdy, rozdíl cca 4,5! m ve prospěch Golfu je rozdíl skoro o "vesmír".
Jinak viz 1😁6.
Atila_
Resit brzdy u auta nedava moc smysl. Neni to parametr, ktery by mel slouzit k odliseni dvou aut pri porovnavani.
simson33
To bylo myšleno jako fór doufám...
Atila_
Proc jako for? Je to na stejne urovni jako pneumatiky se kterymi vyjede auto z autosalonu, ty take maji vliv na bezpecnost a pritom je nikdo az na vyjimky neresi.
Avatar - white label
white label
Prosím??? Jsme tu na fóru o autech, nebo o vyšívání??? 8-s
Nechceš doufám tvrdit, že rozdíl na brzdách 4,5 metru je nepodstatný ve srovnání s rozdílem např. 0,8 s při pružném zrychlení, když si navíc můžeš v běžném provozu podřadit.
Pro představu, standardní šířka přechodu pro chodce je 4 metry, pokud tedy někomu nedává rozdíl 4,5 m moc smysl, bylo by lepší, aby za volant vůbec nesedal.
tempe73
zaleží taky na pneu blbcu >😁
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Mas pravdu ze brzdy treba riesit.. avsak z velkej casti za to mozu standardne dodavane pneumatiky.. takze to nie je chyba auta ale chybne rozhodnutie Mazdy. Naparava je jednoducha aj ked uznavam ze to je neprijemne.. ale to je aj vlecna naprava v golfe, jeho design, lacne tlacitka klimy, neprijemny posed na zadnej lavici atd..

Maximalka u 86k Golfu je horsia ako u Mazdy 3 100k za rovnaku cenu.. ale na rozdiel od brzdnej drahy je vmax uplne nezaujimavy udaj pre mna.. dobojovat sa k tej rychlosti u vsetkych tychlo pomalsich aut je bezvyznamny boj na dlhsie..
Avatar - white label
white label
Tak rozhodně za to nemůžou jen pneumatiky a vzhledem k tomu, že ani Mazda určitě nedodává z výroby nějaký čínský lowend, tak to nebude ani z větší části problém pneu.
Mimochodem Golf VII má jasně lepší brzdnou dráhu, než Ma3, Civic, Focus i Golf VI, přičemž byly na Focusu Continental Sport Contact 3, nebo na Golfu VI Dunlop SP Sport 01A. Takže tady v pneumatikách hlavní důvod delší brzdné dráhy nebude, viz testy pneu. Když mrknu třeba do aktuálního (září/říjen) čísla časopisu EVO, tak (největší) rozdíl mezi nejlepší a nejhorší značkovou pneumatikou (při brždění na suchu) je 1,5 m, a to píšu o sedmi různých značkách pneumatik. A mezi 1,5 m a 4,5 m je pořádný rozdíl.

P.S. Jinak rozdíl 6 km v maximálce není ani pro mě až tak podstatný, ovšem stejně jako např. ten rozdíl 0,8 s v pružném zrychlení, kterým tato debata v podstatě začala.
Avatar - Anonym
Anonym
Vyměnit kotouče a destičky za ty co stojí 4x tolik než brak z rýroby dá hodně práce vid....asi hodku a čtvrt na celým autě i s odvzdušněním....když chceš jezdit stylem brzda plyn a potřebuješ tam mít Bremba >😁
Avatar - white label
white label
Proč bych měl chtít jezdit (navíc zrovna s dieselovým kompaktem) stylem brzda plyn???
Dobré brzdy jsou dobré hlavně proto, když se něc👋někdo nečekaně objeví před tebou apod., a pak ti může přijít těch 4,5 m k dobru sakra vhod.
igorvrazic
je to aj o gumach...Mazda mala mat obute gumy s nizkym valivym odporom...tie urobia rozdiel.
martin_MPS
Brzdy určitě důležité jsou, o tom žádná. Asi 1000x důležitější než maximálka! Rozdíl 4,5m je velký, ale je potřeba si uvědomit, že se jedná o dva samostatné testy, v různou dobu, na rozdílném povrchu, počasí, atd (byla by to obrovská náhody, kdyby byly ty podmínky naprosto stejné)... Relevantní by to bylo, pokud by ta auta stála vedle sebe ve stejnou dobu. Myslím, že by pak ten rozdíl byl podstatně menší.
Jinak k těm údajům - je potřeba to brát všechno s rezervou, Ta auta budou jízdně hodně podobná. Co jsem osobně vyzkoušel, tak ta 2,2ka v Mazdě(6) opravdu není špatná, co se mi na ní líbí nejvíc, je ta pružnost, což je daný asi hlavně dvojitym přeplňovánim. Je to ale pořád nafta a podle toho by se s tím mělo jezdit.
Avatar - white label
white label
Napsal jsem doslova: "...ale hlavně! na brzdy...", přesto už si druhý, který se mi snaží "otevřít oči a překvapit mě" tím, že jsou brzdy mnohem důležitější, než maximálka.
Tohle vysvětluj Atilovi, mně to psát nemusíš.
Jistě i vliv aktuální teploty, větru apod. může mít vliv na výsledné hodnoty, ale rozhodně ne na rozdíl 4,5 metru při brzdění ze 100vky, navíc ty testy dělal stejný časopis stejnou metodikou na stejné trati/dráze.
Potom můžu taky říct, že rozdíl 0,6 s při pružném zrychlení je ze dvou testů dělaných v různou dobu, a proto není objektivní, což si nemyslím.
Že ta auta budou jízdě podobná , tak na tom se určitě shodneme, na rozdíl od zapřísáhlých příznivců Mazdy, příp japonské produkce vůbec, a hlavně zarytých odpůrců koncernu.
Samozřejmě, že s přihlédnutím k faktu, že se tu v diskusi srovnává 2.0 turbo s 2.2 Biturbo (s dvoustupňovým přeplňováním) si vede Golf VII (při stejném max. výkonu) ještě poměrně dobře, nehledě na možnost mít v Golfu i verzi 2,0 TDI 135kW/380Nm.
Samozřejmě pokud jde čistě o motor, bral bych (při stejném výkonu!) logicky raději 2,2 BiTurbodiesel, než 2,0 Turbodiesel.
Avatar - DawQa
DawQa
jojo živě jsi pamatuji bilbordy s 50 před přechodem a 60 za ním, ale bohužel, to platí jen za rovných podmínek a tudíž tento udáj není tak důležitý.(hlavní je že to brzdí tak jak má a nepřekračujeto nějaké extrémy) Každý rozumný a logicky myslící jedinec jsi totiž uvědomuje, že brzdy a potažmo pneu mění své vlastnosti, vlastně každým okamžikem a tak tomu přispůsobuje svoje chování. ( v polovině své životnosti nedosáhnou takových výsledků , jako právě namontované nové)
😄
Avatar - Stefič
Stefič
ano, ve všem. Snad jen kromě....prodejů >😒]

Ach ano, je ještě brzo, ale stejně to tak bude. Ostatně jako vždycky.
novice
Za priznani, ze je Mazda lepsi Golfa ve vsem :yes: >😒]
Avatar - Stefič
Stefič
ee, tohle jsou naprosto zbytečné diskuzní slinty. To, zda je lepší to nebo ono určí zákazník a to je vše oč tady běží. Prodeje, prodeje a zase prodeje. M6 zatím mnoho lidí nepřesvědčila. Nevidím jediný důvod, proč by M3 měla jít jinou cestou.

Nulová konfigurovatelnost snad může přitahovat jedině lidi, kteří chtějí holobyt nebo plnou výbavu. Prostě a jednoduše - Mazda :no:
igorvrazic
co ti dava istotu,ze sa Mzd6 nepredava? Ešte raz,ved ju nestihaju vyrabat 😄
Avatar - Stefič
Stefič
podíl na CZ trhu 3,5%. A článek je o novinkách na českém trhu. Takže teď prosím nezačni argumentovat o prodejích v Japonsku. To mě opravdu, ale opravdu nezajímá
novice
Jdeme do rohliku? >😁
Kdyz budu vyrabet tisic rohliku denne a vsechny prodam, muzu byt spokojeny.
(Pokud je prodam se ziskem samozrejme)
Nekdo jiny jich vyrobi milion a proda 900 tisic, jestli je spokojeny nebo ne, to zalezi na nakladech. (Pravdepodobne bude spokojeny taky)
igorvrazic
cece snad si neni tak blby a myslel si to zo srandy...
novice
Bohuzel to myslel, tak jak to napsal 😄
martin_MPS
Tak to budu muset začít kupovat rohlíky z Tesca za korunu, těch se totiž prodá nejvíc. Zákazník tedy takto určil, že jsou nejlepší ..... nepřipadá ti to jako pitomost? To, že se něčeho prodá nejvíc vůbec neurčuje, že je to nejlepší.
Mimochodem, pokud nejlepší, tak v čem???? Pokud porovnáváš 2 auta, nevěřim, že to jedno bude ve všem lepší, než to druhé.
Tady to ale asi píšu zbytečně ...
Avatar - Ham.
Ham.
První recenze takovým nadšením neoplývají.
[odkaz]
[odkaz]
cudzinec11
Tak je to bezpochyby dobre auto, ale niektore veci su tam cisto japonske - ziadny kombik, ziadny slabsi/normalny diesel - ten 2.2 za tu cenu si kupi iba nadsenec (nie ze by mi to vadilo...). Ziadna konfigurovatelnost vybav, ziadne skladovky zatial, predvadzacky iba v jednej verzii - Revolution, kde je kopu zbytocnosti, za ktore treba zaplatit.

Som velmi zvedavy, ako sa bude predavat, je to predsa len nizsia stredna...
igorvrazic
clovece,ty tu vymenujes sprostosti ako by neskutocne negativa,ale ze to auto dobre jazdi...dynamicky a usporne...hlavne ze si nemohol stravit 2hodiny v konfiguratore...
cudzinec11
Tak prepac, radsej by som stravil 2 hodiny v konfiguratore ako priplacal 3000 E za kopu hovadin, len aby som mohol mat prvok vybavy, ktory chcem, za 2 hodiny 3000 E nezarobim...
igorvrazic
1. Maly diesel má prist...
2. Ten diesel 2,2 patri medzi najlepsie 150konove, co mozes zohnat a rozdiel medzi zakladnou 1,5kou G a 150k dieslom v Chalange je mensi ako to iste u octavii 3 ci golf7
3. Zvacsa su v ponuke Attraction,ale kto hlada...navyse u Mzd3 je silny predpoklad,ze v ponuke budu hlavne nizsie vybavy,nie ako CX5 ci 6...co je logicke - info od predajcu

nikde neni napisane,ze musis si vybavu TOP Revolution kupovat...98% kupujucim staci bohate Attraction...jedina nevyhoda je nemoznost 165k 2,0G...ale rozdiel Attraction a revolution je 1000E
Avatar - white label
white label
Dyť napsal hned v úvodu: "Tak je to bezpochyby dobre auto..."
Co je špatného na tom, mít možnost strávit nějaký čas v konfigurátoru?
igorvrazic
svojim sposobom je dobry aj Duster, Logan...zalezi od pohladu a hodnotiaceho...Pre mna je ocividne mzd3 viac ako dobre auto, ktore stoji za to spravit par kompromisov,co v konecnom dosledku ani velkymi kompromismy nie su,horsie by to bolo,keby auto nesedlo dobre na ceste,sedelo sa zle v kabine,slaby a zeruci motor

...ale aspon som si mohol do zakladnej vybavy vybrat lepsi klaksón...takto mi pride to lamentovanie.
Avatar - Igithegreat
Igithegreat
Chybi Vam tam Lada Granta, ktera je nyni jiz v prodeji.
Atila_
Myslim, ze Lada Granta nikomu nechybi. :-!
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
Dvě už sou rezervovaný a zapacená záloha, 4ks jezdí jako předváděčky...dalších 10 ks je na cestě
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
se budes asi divit... najdou se takovi - a nedokazu rict, jestli to bude dobra nebo spatna koupe!
Klidne muze byt i dobra... kdyz zmeris hodnotu za penize. Coze je ale asi jedina hodnota, ktera dava smysl.
:-!
Pacho69
Ten v říjnu ještě nedorazí?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
nehodi se!
Se skodovkou musi byt uvedeny jen horsi... nebo o HODNE drazsi!
😉
palo77
Poprosim test Logan vs Passat, Mondeo, C6, Insignia.
Pouzite tie iste kriteria ako v Superb vs BMW 5, Mercedes E a Audi A6.
Logan tu urcite vyhra!!!!!!!! >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
holden_holden
to ja znam i magora co chtel auto a skoncil u fabie HTP
Avatar - Dominik.
Dominik.
>😁 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
velmi zajimave auto za rozumne penize...
😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Vzpomínám na jednu recenzi 500 L, kde jsme si v diskusi asi dva dny mysleli, že jde o nový druh PR, kde jsou vypsané klady a zápory, než kdosi přišel s tím, že jde o test AT, u kterého někdo zapomněl na logo...