Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bugatti Veyron je ztrátový. Až moc

58 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Veyron zvládl 400 v obleku a to je ten rozdíl proti ostatním.
Avatar - WalterWhite
WalterWhite
Kúpte si Bugatti Veyron !
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Bugatti Veyron
gil54
Pokud se už ta věc sériově vyrábí, tak úroveň efektivity výroby je v automobilovém průmyslu - a zvláště u všech renomovaných výrobců - +/- daná a je na nejvyšší možné úrovni současné dostupné techniky.

V případě Výronu vidím hlavní problém v nepředpokládaných problémech, které způsobily, že týmy drahých konstruktérů je řešily o mnoho let déle, než bylo v plánu. To jsou ty náklady o kterých se zde píše a které se rozpočítávají na každý vyrobený (lépe řečeno prodaný) kus.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ta výroba není ztrátová, ty prachy stál vývoj. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to taková hra s čísly, kdo ví jak si rozdělovali odměny a pronajímali prostory a tak. V podstatě mě to nezajímá, ale Veyron je už teď legenda a žádné jednoúčelové placky to nezmění.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
400 je fajn [odkaz] ale daň za Piechovo velikáštví -117 melounů na jednom kusu je úchylnost úchylná >😁 >😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Co je jasné jak facka, vývoj je hotov, všechny stroje a přípravky pro výrobu jsou hotovy. Teď už je to o samotné výrobě a ta stát 30 mega nebude, že.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jenže první myšlenka vlákna je, že koupi Veyronu způsobíš koncernu ztrátu přes 100 mega.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Naopak, ztráta už se nezvětšuje, peníze na vývoj se už nebudou zvětšovat. Náklady na vlastní fyzickou výrobu budou třeba 10 mil a auto prodávají za 30 mil.
Je nutné si uvědomit, že vývoj musel být ukončen před výrobou prvního kusu
Avatar - Anonym
Anonym
výroba ztrátová je, protože se do ní právě promátá vývoj. vývoj se u normálních aut musí zapaltit, tady aby se zaplatil, muselo by bugatti prodávat ročně 15-20 tisíc aut, co je nereálný >😁 >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Ale jo Kalousek není blbej, moje sympatie si získal za to když kritizoval odkup *-ného Baníku městem Ostrava, Celý to podpořil Kajnar, který dostal tučnou odměnu, smrt fotbalu a Baníku zvláště, nemám rád fotbal
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To mi vysvětli.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
tolik peněz vyhodit , kvůli egu nějakýho ***a co řekl uděláme auto co pojede 400KM/H a zrujnujeme VW, já bych raději vyhodil toho ***a co s tím nápadem přišel, než vyhodit 52 miliard 650 000 000 kč oknem, v době automobilové krize je tohle brutální ztráta a vývoj Veyronu VW nepřinesl nic převratného, nebo přesněji nepřinesl VW nic
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Člověče s těma vodměnama si nejsme moc jistej, tohle neni česká státní správa >😁
Veyron měl big zpoždění ve vývoji i prodejích a drasticky rostly náklady na vývoj. Prostě si ukousli příliš velký sousto a pak už z toho nebylo jak ven. V době kdy špičkový Ferrari apod. stály 5-7 milionů udělali o něco rychlejší auto za 150 melounů, to je fakt legendární >😁
Avatar - JDM
JDM
je to jen o penězích kdyby si každý výrobce sporťáku mohl dovolit takhle ztrátový sporťák tak už jsou tu dávno rychlejší auta . 😉
Avatar - Otrava
Otrava
Klidně napiš co se ti konkrétně nezdá a prosím, ne ve stylu že jsi (či někdo není) ekonom a tak víš jak to funguje...podobných komentářů jsem na různých diskuzí četl spousty a minule mě učil fotit člověk, který měl mezery v základech fotografie, ale své příspěvky začínal upozorněním jak léta fotografuje se svým luxusním fotoaparátem. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nepřipočetl jsem 30 mega. Že je to ujeté je jednoznačné.
Avatar - romgator
romgator
finančně je to moc náročné. Což v článku zaznělo. Podle mě stejně ale něco získali. Prestiž, a také nové poznatky z vývoje, které mohou použít u běžných modelů. To je zase něco, co se neztratí.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zkus raději protinázor k tématu. Dle mého stojí vývoj na výrobu jednoho kusu stejně jako na výrobu 10 tisíc kusů.
_MT_
Mne vždy dostává vyjádření ztráty na kus, jako kdyby s každým kusem ztrátu prohlubovali. Pokud je vývoj stál přes miliardu euro a měli naplánováno 300 ks, s touhle cenou to asi moc ziskové nebude, že. Jestli opravdu potřebují ke 150 milionům na výrobu jednoho kusu, tak musí mít sakra neefektivní výrobu.
Avatar - Otrava
Otrava
Myslím že nemá cenu brát jako fakt čísla, která jsou jen odhadem nějaké analytické společnosti, nikoli samotného VW. Ano, výroba bude s největší pravděpodobností hodně ztrátová a to především díky nákladnému vývoji (osobně bych si netroufal s jistotou tvrdit, že samotná výroba kusu zvyšovala ztrátu). Nikdo ovšem nedokáže vyčíslit získané know-how, ani reklamu a to jak pro Bugatti nebo pro koncern. No a že to bylo velké utrácení? Ano, ale utrácel koncern který na to má...a jestli kvůli tomu nemusí masivně zdražovat normální modely (čehož jsem si nevšiml), tak mne to nemusí nijak trápit. 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To se ale mýlíš, ztráta je na kuse 117 mil. to znamená, že by na každem autě vydělali 83 mil. Teď můžeš svou myšlenku zachránit pouze výmluvou, že by to za 200 mil nikdo nekoupil, ale tak to původně nebylo myšleno, že.
_MT_
Ne že by uškodilo mít o dvě miliardy euro více, ale nějaká zásadní částka to není.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
"Myslím že nemá cenu brát jako fakt čísla ,,

jakmile jsem si tohle přečetl, pochopil jsem, že nemá cenu číst, to co jsi napsal, čísla jsou důležitá a moc!!!!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasim a za fór zemanovskoklausovskýho tipu považuju to že i dneska se najdou frikulíni co Piecha a tohle jeho rozhodnutí obhajujou nebo dokonce veleběj :yes: >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že jo. A v případě Veyronu by to nespasily ani vyšší prodeje, leda by kus prodávali tak za 200 milionů >😁
geroc I.
Tohle není žádná novinka. Přece se vědělo, že Bugatti je černá díra na peníze. Zdá se že i výrobci lidových vozů začíná pomalu zatékat do bot.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebo rovnou dvě :yes: >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
není co vysvětlovat, je to jasný jak facka
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
to je hláška dne >😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
Co je v něm navíc oproti článku z minula, kde byl žebříček nejztrátovějších aut? To je obejvná novinařina...
_MT_
Veyron se vyrábí v tak malých počtech (a s takovými možnostmi individualizace), že nelze počítat s běžnou efektivitou. Nicméně si moc dobře neumím představit, že by výroba jednoho kusu stála více než 20 milionů (pomíjím možnost, že budoucí majitel naspecifikoval nějaké šílenosti).
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak a teď ještě počkáme jak to bude s Porsche 918.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Moc k tématu to není. Já však stále tvrdím, že koupí Veyronu VW ztrátu nikdo nezpůsobí, protože investice spojené s vývojem a uvedením do výroby musely být vynaloženy už s vyrobením prvního kusu. Každý další vyrobený kus celkovou ztrátu nezvětšuje, pouze se snižuje ztráta na jednotlivé kusy.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejsem fotograf a fotim svym luxusnim mobilem 😄
Odhad ztráty bude spíš v pořádku a popravdě je úplně jedno jestli byl prodělek na kusu 110, 117 nebo třeba 150 milionů. Souhlasim že prodělek je způsoben vývojem a zcela chybným odhadem jejich nákladů. Nejrychejší vůz světa se totiž nerozhodla vyrábět nějaké specializovaná automobilka s danym know-how ale výrobce tuctovejch osobních aut = obrovskou část nákladů spolklo jen to naučit se co u Ferrari a podobnejch dávno uměj. Zisk takovýho know-how ale pro Volkswagen až tak moc smysl nemá a když vezmeš v úvahu kolik zaplatili za něco co nemaj jak využít, tak je to fakt ekonomická úchylnost obludnejch rozměrů. I s tou reklamou je to dvojznačný. Provozní náklady a případnej servis Veyronu jsou tak šíleně ujetý že nějaký to Ferrari proti tomu působí jak ekologickej hybrid pro městskej provoz >😒]
To všechno je vo to smutnější že malý garážoví výrobci zvládají dělat alespoň z části podobně rychlý auta a přitom dokonce vydělávat. Nejvíc se totiž vydělává na drahejch modelech, aby se z výdělku na Fabiích a Golfech dotovala výroba nejdražšího auta na světě je fakt ekonomická úchylnost. Jeden z nejnesmyslnějších automobilovejch projektů navíc nepřines ani žádnou novou výjímečnou techniku, takovej McLaren MP4-12C mi přijde skoro revolučnější než celej Veyron, takový Pagani zase zajimavější a sympatičtější. No a Koenigsegg nebo Weber budou nakonec i rychlejší :yes:
Solenza
"Je nutné si uvědomit, že vývoj musel být ukončen před výrobou prvního kusu "

To nemusi byt (a spravidla ani nie je) pravda. Aj po starte produkcie sa stale doladuju mnohe veci, pripadne prebiehaju tzv. VA/VE aktivity, ktore stoja nemale peniaze. Veyron samozrejme nie je masovka, ale som ochotny verit tomu, ze tymto fazam vyvoja sa napriek tomu nevyhne.
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
a kolik těch Veyronů celkem vyrobily ? >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
dle tebe se neřídí nic, naštěstí
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Fanatici do volkswágnů to rádi zatáhnou >😁 >😒]
A ty poslední vylepšený série Veyronu prodávali už za 60 melounů (bez daně), tam ta ztráta možná bude menší >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
52 miliard 650 miliónů, za ty prachy by šla koupit nějaká automobilka >😁 , možná i víc než jedna >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
z tebe by měli udělat ministra financí, kam se na tebe hrabe Kalousek

>😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Při -117 melounech na kusu to zas tak pomalu nebude >😁
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
koukám že na hodiny ekonomiky si asi chyběl

ztráta se zvětšuje neustále

podle tvé teorie, když ti jeden měsíc chýbí v rozpočtu 10 000 kč

a druhý měsíc 5 000 kč

tak se dle tvé logiky snižuje ztráta >😁

aby se ztráta snižovala musíš být v plusu s každým dalším prodaným kusem, jedině tak snížíš ztrátu

chceš říct ještě něco chytrého?
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
jasně pane brouku pytlíku
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Možná že ne velkej výdělek ale tohle nehrozí
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přihoď eště tři nuly >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Do tolika už neumim >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi 450 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zato ty jestli myslíš že když prodělek je 117 melounů na auto + cena vozu je třeba 150.000.000 tak prodejní by měla bejt 150.000.001 už to nezachráníš ani náhodou >😁
Prostě tohle byl ekonommicky totálně ujetej projekt od A do Z ovlivněnej v tý době ultra nabubřelym egem Piecha. Myslel sem že aspoň ty závěrečný série prodávaný po 60 melounech nejsou prodělečný, no byly >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepotřebujou 150 melounů na vyrobení jednoho kusu. Minimálně za tu cenu by potřebovali prodávat aby projekt nebyl prodělečnej, to je něco jinýho 😉
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
117 000 000kč pardón
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
kolik je 450 x 117 000 kč ? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty nebudeš ekonom viď? >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Narozdíl vod většiny sdílim ideu vedení financí s Janotou a Kalouskem. Možná to bude tim že vo tom něco vim >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ty si de-bil nebo jo ? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Řeknu to maximálně stručně: Blbost >😒]
Avatar - flyboyeda
flyboyeda
ty seš úplně vylízanej