Fiat připravil pro svůj crossover Sedici lehký facelift, který se soustřeďuje výhradně na designové změny na přídi. Současně s tím ale přijdou nové motory – benzinová 1,6 o výkonu 88 kW a nový turbodiesel 2,0 JTD o výkonu 99 kW.
Hoci by som nevolil také tvrdé slová, myslím, ze sesterská Suzuki SX4 vyzerá o dve kategórie lepsie. A to je pri inak dizajnovo silných Talianoch na povázenie 8-s
fúha to je sila...v podstate rovnaké auto Suzuki Sx4 vyzerá o dve kategórie lepšie....až na malú maličkosť, že okrem znaku na kapote sa tieto dve autá prakticky nelíšia....tomuto sa hovorí ob jektívne hodnotenie dizajnu auta >:-[]
Po důkladném shlédnutí nabídnutých fotografií (i cyklistek na nich) se nabízí jediný závěr, že Fiat by měl zachovat náležitou dávku sebereflexe a celkově neúspěšný projekt Sedici s konečnou platností odpískat. Zde zřejmě nepomůže ani svěcená voda z Vatikánu... :'-(
podle čeho soudíš, že je Sedici neúspěšný??? snad né jen podle prodejů na největším světovém trhu - v Český Republice >:D >:D >:D když jsem byl na jaře v Ženevě, tak jsem cestou potkal dvě SX4 s německou značkou, ale jinak ve Švýcarsku to bylo samý Sedici, SX4 byla k vidění leda na stánku Suzuki na autosaloně >:D >:D v Itálii se Sedici taky prodává dobře a navíc těch pár designových odlišností z něj dělá nesrovnatelně hezčí auto aspoň zvenku, než je hnusný Suzuki... interier je už bohužel typicky suzukáckej - tedy hnusnej, nudnej, bez nápadu... :no:
Já tu nic netvrdil, jen jsem dodal čísla, na která se Pierro ptal...
O "Švícarsku" nic nevím :-) , ve Švýcarsku to vypadá takhle: [odkaz]
je to po kvartálech, za celý rok (2008) se to musí sečíst. Tady Suzuki SX4 vede s 3081 kusy oproti Sedici (1219 kusů). Obě ta čísla jsou relativně nízká, Švýcaři prostě spíš kupují větší a dražší auta, např. BMW X5 se loni prodalo 4548 kusů...
...už není jenom vw nebo jeho český lokaj škodovka, ale už i chudák jeden japonskej suzuki. Ano a Švýcarsko je plný samejch Sedici, na jiný auto tam pomalu nenarazíš. Super, jenom nezbývá než připomenout, že kdyby suzuki nebylo, musel by si fiat malé SUV "půjčit" někde jinde, protože na jeho vývoj a výrobu by normálně neměl. Je to stejné, jako když PSA použil pro svoje poněkud větší SUV Mitsubishi. Na rozdíl od zdejších chvastounských patolízalů Fiatu s tím ale domácí příznivci PSA rozhodně problém nemají. Asi to bude tím, že přes všechny problémy je PSA poněkud někde jinde než fiat.
No, byl bych zklamán, kdyby někdo z fiatí smečky nezareagoval, to bych se s tím psal nějak tak zbytečně.
Jinak co se týká formulace tvého příspěvku, tak pochybuji, že máš schopnost myšlení (na základě tohoto, ale i dalších příspěvků, kterými tady oblažuješ), takže vše ostatní je už zbytečné brát v potaz. Možná vycházíš z vlastních pocitů, ale nesmíš každého soudit podle sebe. No, jenom doufám, že mi dokážeš
svoji nebetyčnou "inteligenci" tím, že ještě na tohle zareaguješ....
to vieš, niekto si premeria objekt od päty po hlavu (alebo naopak) a sú i takí, ktorým stačí líznuť plasty... ;-)
netreba sa hneď durdiť, ale treba nielen rozmýšľať v širších súvislostiach, ale aj čítať v širších súvislostiach (resp. rozmýšľať pri čítaní textu napísaného niekým iným).
Z euro(89)príspevku som pochopil, že vo Švajčiarsku má z dvojičky SX4 a Sedici navrch práve druhý menovaný (pre mňa logické a vyplývajúce z toho, no nielen z toho, že niektoré z 23 kantónov, resp. z 26 kantónov, ak 3 rozdrobíme na polkantóny, sú v podstate talianske)...nič viac, nič menej...osobne sa mi SX4 pri uvedení na trh pozdávalo ako celkom dobrý nápad, Sedici prišlo u nás neskôr, ale tieto autá ma dnes nedokážu zaujať, ako napr. aj Qashqai od Nissanu, či Tebou menované klony Outlanderu od PSA...osobne nevidím, že by zrovna PSA malo výrazne navrch...
Ukáž mi priameho konkurenta a potom povedz že je bez nápadu. Dizajn je od Giugiara, čiže čisto taliansky. Spolupráca so Suzuki je zrejme ešte z čias kríze Fiatu, no myslím že to bol správny krok. Majú to dobre rozdelené, SX4 pre stred a Sedici pre západ Európy. A chceš snáď povedať že C-Crosser sa dáko dobre predáva? (nehovoriac už vôbec o 4007ke)
No, imho proto, ze 2.0 JTD je evoluci 1.9, tedy zastavbove rozmery budou stejne, kdezto kvuli 1.6 by se muselo upravovat zaveseni a v ramci setreni se zvolila levnejsi varianta.
Hlavně mi to připadá v obou případech už dost stará koncepce, která, kromě celkem pohdlného posazu za volantem, nic moc nenabízí, obzvláště ve verzi pohonu pouze pření nápravy. Design a dieselové motory vzešly tenkrát od fiatu, benzínová 1.6 a pohon 4x4 byl od suzuki. Fakticky se to lišilo jen přední maskou a pár detaily - interiér naprosto stejný, přesto ve stejné výbavě a motorizaci vyšlo suzuki o dost lacinější. Osobně bych nechtěl ani jedno, ale možná tady bude zakopanej pes v prodejnosti....nevím ;-)