A proto jsem také psal k článku. Spekulovat o tom, co ve skutečnosti chtějí udělat a jak to mysleli, tu můžeme do smrti. A pak viz: "Je tedy otázka, co mají v plánu a na kolik to vyjde."
Ford zabil Jaguara? Jenom tak pro poradek v dobe vlastneni Fordem mel Jaguar takove prodeje po kterych dnesni indicky Jaguar muze jenom zavistive posilhavat. Ten zatracovany S-type prodaval dvakrat tolik kusu nez dnesni XFko, to same plati o zcela odmitanem X-type, coz byl v nejlepsich letech nejprodavanejsi Jag vubec.
Jasně , ale on S-Type je vlastně celej složenej z dílů ze skladu Forda a je to jenom zabalený do retrokabátu . Ovladače z Focusa 1 v Jagu , například ?? No to teda promiňte ......
Vyrobit prémii a potom ji prodat jsou dvě různé věci. Věřím, že jak Ford tak i Renault jsou schopni vyrobit prémiové auto za prémiovou cenu. Ale celkem dost pochybuju, že jsou schopni přesvědčit zákazníky, aby tyto auta kupovali.
jo... to je fakt.
Popravdě to ale neznamená, že jim nemůže jít lépe prodej lépe vybaveného Mondea... ostatně - tím právě "zabili" Jaguara, že se pokusili z něho udělat jen lépe vybaveného Forda... ;-)
Ja by som to nechal radsej na tych managerov v automobilkach nech sa rozhodnu ako chcu. Dalsia vec je, ze ktovie ako znel original tohto urcite prebrateho clanku a aka je realna pravda. Lebo pochybujem ze sa najde nejaky trud vo forde ci renaulte ktory navrhne predstavenstvu bojovat vo vodach D3... cize zbytocne tu budete rozoberat ci maju na to alebo nie kedze este nikto nevie o co v realy pojde...
.... no kdo by řekl, že Citron bude mít s DS takový úspěch... a hele, jde to... tam, kde jiní za míň peněz neprodají, tam se DS prodává jako housci na krámě >:D
Boli casy, ked som sedel v Lagune za 1,2 miliona Sk. To nie vtip.
Bola v kozi, audio Cabasse. ... Bohuzial vsak stale Renault.
A Latitude, tak to je dizajnersky faux pas .
Chcieť je pekné , ale najprv by nejaké to prémiové auto mali začať predávať/vyrábať .. ;-)
Ale aby to pre nich nebol šok , tak začnime strednou triedou ... TAK KDE JE TO MONDEO ?! :no:
Nemá smysl diskutovat o tom, co bude za 50 let. Klidně tou dobou můžou dělat koloběžky. Když se vrátíme k článku, je to pitomost. V Evropě je těžké prodat auto za prémiovou cenu. A úspěch se rozhodně nedostaví přes noc. Etablovat se v prémiovém segmentu v "krizi" je hloupost, pokud nemáš pod zadkem horu peněz, s kterou nevíš, co dělat. Je tedy otázka, co mají v plánu a na kolik to vyjde. Já bych do toho moc peněz nesypal. Tahle část trhu je obsloužená velmi dobře a pokud to neumí dělat mnohem lépe než ostatní, nemá to smysl. Tak se nebohatne.
Jinak tu jde hlavně o Evropu. USA má Ford podchycené, Renault tam neprodává a v Číně může uspět každý (nebo spíš mohl). Renault by měl prémiové ambice přenechat Infiniti a Ford už své (ne)schopnosti předvedl na Jaguaru.
Určite NIE,atakovať vozy z Nemecka?Na to môže zabudnúť aj Jaguar,Lexus,Infiniti a ďalšie,aj keby boli neviem ake dobré :-) Nehovorím že Ford a Renault sú zlé,ale luxusné autá od týchto značiek?To sa nehodí...
Nemůžeš po nikom chtít, aby se smířil s tím, jak jsou dnes karty rozdané. Buď rád, že jsou firmy, které si dají těžký cíl a budou se snažit ho dosáhnout. Třeba se jim to povede, třeba je to položí. Bez těchto ambicí by tu třeba Audi nebyla. A sám jsi uznal, že to konkurenci prospělo. Proč teď tvrdit, že se to někomu jinému nemůže povést?
nebyli to pánové od Fordu co v roce 1989 koupili jednu z mála značek, která měla super DNA a všechny předpoklady stát se právoplatným členem prémie? A nebyli to právě hoši od Fordu co Jaga přivedli na buben a ve spěchu jej s těžkou ztrátou prodali devět let poté firmě Tata?
Chtít je pěkné, kdo by nechtěl, ale umět je krapet o něčem jiném.
Ford je globální hráč, přesto se mu nikdy nepodařilo dát dohromady fungující prémiový portfolio a to ani u značek, který na to měly jméno. Renault si může hrát s Infiniti, ale ani tam to zatím žádnej zázrak není. Na další lux brand nemají. Od obou bych očekával maximalizaci potenciálu v mainstreamu, nic víc, nic míň.
Ani Renault, ani Ford samozřejmě neútočí na D3. Nadpis tohoto článku si oni samozřejmě nevymysleli. Chtějí je prodávat prémiovější auta. Navíc tomu nahrává i fakt, že D3 jde do nižších tříd a je stále víc dostupná. Časem přestane být tabu srovnávat prémii s mainstreamem. Audi bylo sice opřeno o záda VW, ale VW v té době nebyl zdaleka tak silný jako teď. Také mimo Evropu je větší šance se vyškrábat trochu výš.
...a hřbitovy byly léta páně 2226 již plné, nebylo kde zasaditi semínko solárního letadla svého, i pak lidé houfně začali příbuzné své ukládati na paluby pravidelných letů Fly 2 Mars, kde znovu zakopáni byli... :-)
Mini je brand BMW, kterýmu se podařil husarskej kousek, řada DS se reálně prodává plně vybavená za ceny, kde ještě ani prémioví konkurenti v základu nezačínají. Vtip je v tom, že prémie si umí nahonit zisk na přemrštěných cenách extras, to si nikdo z nich nemůže dovolit. A i když odcházíš z BMW s konečnou slevou, za kterou koupíš další auto, značka pořád vydělává, prostě je z čeho brát. když půjdeš pro DS5, dostaneš tu samou slevu v totální částce, ale mnohem vyšší procentuální a do auta si už nic nedokoupíš...není co. Prostě tenhle model nefunguje.
Audi opřená o záda VW si mohla dovolit luxus se postupně dostat na úroveň svých německých rivalů a jen díky těmhle čtyřem kroužkům jsme nemuseli my zákazníci trpět dlouhodobou blamáž nekvalitních prémiových aut v době, kdy se hvězda s vrtulí rozhodli šetřit a naopak Audi je donutilo vrátit se ke kvalitě obvyklý v těchto vodách.
Podívej se, jak dlouho se škrábe nahoru Jaguar, jak dopadla Alfa, kde je Saab... Problém je se vůbec udržet, o tom dostat se tam ani nediskutuju.
Psal jsem, že se toho třeba nedožiješ. Navíc nevím, proč řešíš jen Evropu. Ale i v té se docela dař Mini nebo DS. Ani ta Audina není v prémii moc dlouho. To, že Renault momentálně ve střední třídě nic neprodává, nic neznamená. Ještě nedávno v Evropě prodával 200 000 Lagun ročně. Třeba za se zase ve střední třídě chytne. 10 nebo 20 let je moc dlouhá doba na to, abych jen dle dnešní situace, mohl věštit, co se stane. Pokud jde o bližší budoucnost, tak si dovedu představit, že se třeba Renault v Evropě dostane prodejně před VW. :-)
uprimne, fordu sa to moze podarit a tipoval by som, ze mozno do buducnosti sa to podari aj VW s nastupcom phaetona a mozno nas prekvapi v buducnosti aj skoda. Treba sa pozriet co bolo pred 25 rokmi a co o dalsich 25 rokov moze byt. Aj uspesnu firmu vedia znicit manazeri, ktori vidia len grafy. Bohuzial..
Chápu nadšení značkou, ale Renault má velkej problém prodávat cokoliv od střední třídy vejš i v mainstreamu, Ford je na tom o něco líp...tak jak chtějí přesvědčit lidi, aby platili dvojnásobek?
Dej mi tři automobilky, který se úspěšně v Evropě nově uchytily v prémii... ;-)
To, že se toho nedožiješ, ještě neznamená, že se to nepovede. Renault a Ford nejsou značky na jednu generaci a nejen autosvět se měnil, mení a měnit bude. To je jediná jistota.
... dáme do toho srdíčko ... a když pomůže štětíčko ... ;-)
Ono chtění je jedna věc, ovšem udělat trošku toho luxusu na "vobyčejný káry pro vobyčejný lidi" ešče z ničeho "prémii" neudělalo. Ovšem my pravidelní a bedlivý čtenáři zdejších diskusí víme ale že cituji: "ziadna premia neexistuje" tedy Ford a Renault vlastně začínají předem marný boj. >:D Tož tak. :-!
Něco jako Cadillac, Infinity, nebo Lexus. I když tahle trojka není v Evropě taky moc úspěšná, tak mi to příjde furt smysluplnější, než vytvářet novou značku.
Renault má velkou tradici v prémii, po deseti letech v bazarech za odvoz to bylo.
>:-[]
Co tak vyrobit pořádnou Lagunu, to pak už člověk uvažuje jestli jít do vybavené Laguny nebo holé A4. Si přiznejme do D3 v ceně od je smutný pohled.
Znám strašlivou spoustu lidí, který by vyměnili svoje BMW nebo Audi za Rencka, či Forda. Už aby to bylo! Podívej se jak se daří modelům DS!
Nabízejí se za ceny, který nemá ani prémiová konkurence...o řadu níž a ve výbavě holobyt.
To je cesta do pekel, asi jako koupit si šlechtickej titul...
Prý se chystá nějaká výprava na Mars, která bude financována z vysílání realityshow, ve které budou účinkovat účastníci expedice. Akorát letenka je jednosměrná a zájemců je prý dost, ale třeba by se mohl Dinar přihlásit.
Je to k uzoufání. BMW a Mercedes se vrhly do mainstreemu a ztratily jistou exkluzivitu. Také kvalita a materiály z tohoto segmentu se začaly pomalu vkrádat do jejich kdysi luxusních vozů. A teď tohle - všichni budou dělat všechno. To je ale bordel.