Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Končí éra nesmyslných SUV-kupé?

Období, kdy byla SUV se siluetou kupé slušným prodejním šlágrem, nejspíš končí. Tedy minimálně v USA, ale ostatní trhy mohou brzy následovat.
Zpět na článek
9. 10. 2013 17:28
10. 10. 2013 10:50
10. 10. 2013 23:02
10. 10. 2013 08:17
10. 10. 2013 12:07
10. 10. 2013 13:33
10. 10. 2013 12:15
10. 10. 2013 13:48
10. 10. 2013 15:31
9. 10. 2013 17:48
9. 10. 2013 18:26
9. 10. 2013 20:19
10. 10. 2013 08:38
10. 10. 2013 09:39
10. 10. 2013 12:10
9. 10. 2013 20:03
9. 10. 2013 23:13
9. 10. 2013 19:20
9. 10. 2013 19:38
9. 10. 2013 20:14
9. 10. 2013 20:52
9. 10. 2013 21:07
9. 10. 2013 22:04
9. 10. 2013 22:18
10. 10. 2013 11:28
10. 10. 2013 11:55
anonym
10. 10. 2013 12:02
10. 10. 2013 12:38
10. 10. 2013 13:39
10. 10. 2013 14:42
10. 10. 2013 15:12
10. 10. 2013 15:42
10. 10. 2013 15:53
10. 10. 2013 16:23
10. 10. 2013 16:32
10. 10. 2013 17:38
10. 10. 2013 18:52
10. 10. 2013 19:04
anonym
10. 10. 2013 19:09
10. 10. 2013 23:27
10. 10. 2013 08:00
10. 10. 2013 08:22
10. 10. 2013 10:36
10. 10. 2013 11:58
anonym
9. 10. 2013 17:27
Skutečné SUV kupé
...je Evoque, a ten je myslím populární dost a dost...
Rozbalit vlákno
25
Avatar - bigsoul
9. 10. 2013 17:46
Re: Skutečné SUV kupé
X6 mu natrhne * v každom prípade >:D Nieje viac SUV kupé ako X6.
9. 10. 2013 18:08
Re: Skutečné SUV kupé
Ano, zajisté. BMW je TOP TOP TOP... Nic lepšího nenajdeš, věř mi ;-)
Avatar - wakantanka
9. 10. 2013 19:34
Re: Skutečné SUV kupé
No to je fakt, ziadne ine SUV ti tak nevytrasie chrbticu ako X6 >:D
9. 10. 2013 20:06
Re: Skutečné SUV kupé
Tak tedy masáž v základní výbavě... Hm... Co je ještě větší pecka je X6 postavená na obrovských chromovaných kolech (třeba 22") a úplně k slzám mě dovádí, když náhodou u těchto vozů zahlédnu jejich majitele. Nebudu házet všechny do jednoho pytle, ale většinou se nemýlím... >:D
10. 10. 2013 11:56
Re: Skutečné SUV kupé
Co te na tech majitelech dovadi k slzam? Rozpovidej se trosku...
Avatar - Machýrek
11. 10. 2013 07:52
Re: Skutečné SUV kupé
Mne by rovnez zajimalo, copak te na nich dovadi k slzam, muzes to prosim blize upresnit?
9. 10. 2013 18:25
Re: Skutečné SUV kupé
A LaFerrari natrhne X6...ty jsi dáreček :yes: 8-s
Avatar - bigsoul
9. 10. 2013 20:38
Re: Skutečné SUV kupé
Tu sa bavíme o SUV a ty si už úplne v iných vodach >:D
10. 10. 2013 09:37
Re: Skutečné SUV kupé
Stejně jako ty, porovnávat kompaktní SUV s X6 je stejnej nesmysl.
9. 10. 2013 18:07
Re: Skutečné SUV kupé
Dá se říct, že to je jediné SUV, které se mi vážně líbí. Jinak tato kategorie aut jde mimo mě... Teda kromě toho, že jsem si objednal Mazdu CX-5, po několika týdnech jsem objednávku ale zrušil.
Tedy... vlastně... už vidím ty reakce typu kdoví jestli a ty jseš jen bychař... Tak tady je ta objednávka :

[odkaz]
9. 10. 2013 19:16
Re: Skutečné SUV kupé
A čím jsi tu CX-5 nahradil?
9. 10. 2013 19:56
Re: Skutečné SUV kupé
No... ničím. Ta myšlenka původně byla, že bych koupil auto na zimu. Mám sice 4x4 v jednom autě, ale to se nedá použít v zimě. Takže zbylo BMW se zadním náhonem. V době objednávky jsem ale netušil, že se s tím BMW dá naprosto perfektně jezdit i v zimě. Bez problémů jsem vyjel stoupání k našemu domu i po napadnutí čerstvého sněhu. Část zimy jsem pak strávil v Alpách a opět bez problémů. Takže jsem nakonec usoudil, že by to bylo zbytečné. Jinak proti Mazdám nic nemám, naopak fandím jim, jdou proti proudu a to se mi právě u SkyActiv prvků líbilo.
9. 10. 2013 20:06
Re: Skutečné SUV kupé
Dík za odpověď. Je fajn, že se s tím BMW dá v pohodě projet v místech, kde by to člověk ani neřekl. Někdy mám pocit, že se nutnost 4x4 trochu přeceňuje, ale asi je to případ od případu. V CX-5 jsem se projet byl a shodou okolností je to asi jediné SUV, které má něco z mých sympatií. Nicméně trochu protáhlo mé čekání na Mazdu6, neboť ta se navdory prvotním předpokladům nestala prvním modelem SkyActiv :-) .

Měl jsem za to, že objednávka je u Mazdy spojena s nevratnou zálohou cca 50 tisíc. Předpokládám, že se to podařilo nějak obejít, Jest tak? :-)
9. 10. 2013 20:08
Re: Skutečné SUV kupé
Nejest tak... bohužel. Bylo to 20 tisíc, ale i tak mě mé zbrklé chování mrzelo.
No a ta čtyřkolka je Audi R8 a to se opravdu nedá v zimě použít. Nebo ještě jinak, nikdy bych nepřenesl přes srdce, aby se na ni nalepil ten "bordel sněhu se solí", což je první hledisko a druhé je, že rozměr pneu vzadu je 305mm. To prakticky nemá šanci ten sníh nikam odvést.
9. 10. 2013 20:26
Re: Skutečné SUV kupé
Tak to gratuluji. Tato audina je pěkné auto. Když ji náhodou potkám (jednu nedávno), tak se mi líbí, jak je hezky rozpláclá a široká.
9. 10. 2013 20:41
Re: Skutečné SUV kupé
Děkuji. Původně byla koupena z čistě ekonomického hlediska (běžně platím statisíce na DPH za zakázníky EU), ale čím dál více mě chytá za srdce. Je to základ s manuálem, dneska bych volil sice S-Tronic, ale zase ta mechanická vazba je fantastická. Když jedeš volně kolem stovky, chová se jako beránek ;-), ale dokáže toho opravdu hodně.
Co se mi líbilo je poslední položka ve výbavě za nulu

[odkaz]
9. 10. 2013 20:55
Re: Skutečné SUV kupé
:-)

Tu položku tam však nějak nevidím. Nebo myslíš tu zálohu?
9. 10. 2013 21:02
Re: Skutečné SUV kupé
Tak ona byla poslední v seznamu příplatků. Před těmi cenami... Prostě se mi líbilo, že si za nulu můžu vyzvednout auto přímo v továrně. Nezapomenu na ten zážitek ;-)
A taky to byla jediná položka za čistou nulu, protože vše je za příplatek. Chceš strop z jemné kůže a jelenici na volantu? Zaplať :-) A to jediné se tam choulilo za 0 Kč, tak jsem si jel pro R8 do Německa, no ;-)
9. 10. 2013 21:11
Re: Skutečné SUV kupé
Chápu, To mi na Mazdě bylo celkem příjemné, že výbava, co jsem chtěl, mi v tom jejich úzkém a malém výběru celkem dokonale vyhovovala, a tak jsem aspoň neměl pocit, že za něco musím připlácet, nebo se něčeho musím zřeknout. Představa, že za každou drobnost zaplatím tisíce nebo desetitísíce by asi moc netěšila.

Mimochodem, má ten Tvůj nick něco společného se sporťákem B6?
9. 10. 2013 21:25
Re: Skutečné SUV kupé
Ne, to nemá ;-)
9. 10. 2013 18:27
Re: Skutečné SUV kupé
JJ, to je fakt, pravda je, že se mi X6 dodnes líbí, zcela vážně a bez skrupulí.
Avatar - boost.
9. 10. 2013 19:15
Re: Skutečné SUV kupé
Ještě před dvěmi třemi lety bych tu vyřvával, jak je X6 hnusná a pitomá... jenže teď jsem si na to zvykl a nemám s ní problém. Jo, problém. S prostorností vevnitř. Jinak vídám X6 s Performance doplňky a přijde snad hezčí než X6 M.
9. 10. 2013 19:59
Re: Skutečné SUV kupé
Tak vždycky to bude subjektivní záležitost. Já nemám problém s designem X6, spíše s celou kategorií SUV aut. Vyrostl jsem na angličácích Audi, Maserati nebo Mercedes (měl jsem třeba krásnou, bílou 190E) a nějak jsem si na ty krabice nepřivykl. Toť vše, někdo si myslí, že má větší bezpečí, někdo oceňuje nastupování, průchod lehčím terénem. Pro mě osobně je ztělesněním automobilu klasický tvar sedanu.
Avatar - Barrichello
9. 10. 2013 23:18
Re: Skutečné SUV kupé
První Suv-kupé na světě bylo AMC Eagle....30 let před X6 >:D >:D >:D
10. 10. 2013 07:56
Re: Skutečné SUV kupé
Áááá, tak bavorští nebyli první!!!
No tak to je nááááááářéééézzzz, teď už si je nikdo nikdy nekoupí!!! >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Egi
9. 10. 2013 17:28
Nesmyslných?
To že Vám, pane Fokte, přijdou nesmyslná, ještě neznamená, že nesmyslná jsou. Nebo nám chcete tvrdit, že jste chytřejší, než celý management značek tato auta vyrábějících a na auto.cz píšete jen pro to, že se Vám v managementu nějaké značky nechce pracovat? Představte si, že automobily se nevyrábějí pro zábavu, ale na prodej a každé auto, které vznikne musí projít velmi zdlouhavým schvalovacím procesem, zjišťováním, zda o takové auto trh stojí a teprve poté je rozhodnuto o jeho vývoji. Já náhodou ve vývoji jedné automobilky pracuji a vím, na rozdíl od Vás, jak to chodí.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - mustafa
9. 10. 2013 17:35
Re: Nesmyslných?
To, že je něco žádáno trhem ještě neznamená, že to neni nesmyslné :-)
Avatar - ericho33
9. 10. 2013 18:15
Re: Nesmyslných?
Nezmyselené by bolo, nevyrábať niečo, čo trhom žiadané je. Tieto "nezmyselné" autá prinášajú firmám zisk, ktorý investujú do vývoja, pre vás viac "zmyselných" áut :-!
9. 10. 2013 19:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - EauRouge
9. 10. 2013 23:27
Re: Nesmyslných?
Nové slovo - priorita. Auta a vlastně všechno si člověk vybírá podle určitých parametrů, které jemu osobně přijdou prioritní. To, že vám přijde X6 nesmyslná ukazuje jen jiný seznam hodnot, které vyhledáváte. Což nemůže být bráno jako negativní vlastnost.
Pro příklad, když budu mít čtyři děti a dva psy, tak jsou na mém seznamu seřazeny parametry auta v trochu jiném pořadí než když jezdím autem většinu času sám a objem zavazadel se rovná tašce s notebookem. Tudíž selský rozum mi v prvním případě volí koupit si MPV nebo dodávku(třeba), ale v druhém případě mi MPV už nedává vůbec žádný smysl, no ne?
Takže doporučuji myslet občas mimo vlastní perspektivu.
10. 10. 2013 10:50
Re: Nesmyslných?
Pravda. Nicméně X6 patří spíš mezi auta, která si koupíš, protože se ti líbí/ protože ho chceš.
Avatar - EauRouge
10. 10. 2013 17:51
Re: Nesmyslných?
Jasně, s tím souhlasím. To je v zásadě taky jen parametr, který je upřednostněn před ostatními. Že se ti věc libí a máš radost z jejího vlastnění je určite faktor, který u mnoha aut dokáže vyvážit objektivní nedostatky. Toto by šlo aplikovat na nejeden model automobilové historie. Sám jsem si tím také prošel.
10. 10. 2013 23:02
Re: Nesmyslných?
Jasně, sympatie vždy hrají roli, ale v tomhle konkrétním případě X6 nepřidává nic navíc k X5. Naopak, něco ztratíš. Jediný důvod, proč si koupit X6 místo X5, je, že se ti líbí, nebo ho chceš.
9. 10. 2013 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - bigi25
9. 10. 2013 19:48
Re: Nesmyslných?
Jsou nesmyslná zcela bez debat!!! To, že marketingové oddělení umí oblbnout nějaký pitomce a vnutit jim názor, že bez toho nesmyslu klesne jejich společenská prestiž, je jistě obdivuhodné, ale nic to nemění na tom, že ta auta postrádají smysl - tedy pro zákazníka. Pro automobilku smysl mají - zvyšují dividendy akcionářům. Myslím, že šikovný marketing dokáže prodat i Lambo pick-up, ale to nijak neospravedlní jeho existenci. Svého času dokázal Apple přesvědčit desítky milionů lidí po celém světě, že jejich existence je zcela nemožná bez iPodu, no a dnes po něm neštěkne ani pes, protože to byl nesmysl i když pomohl katapultovat Apple na pozici firmy s nejvyšší tržní hodnotou na světě, ale zákazníkům nepřinesl nic.
10. 10. 2013 08:17
Re: Nesmyslných?
Koukam to abych ten svuj IPOD vyhodil do popelnice, kdyz mi vlastne neprinasi vubec nic. :-! Koukam, ze tady je nekdo chytrej jak radio.
10. 10. 2013 12:07
Re: Nesmyslných?
No tak si už konečně ujasni názor. Jednou meleš tak, podruhé onak ty názorovej hopsale :*)
Avatar - peV
10. 10. 2013 13:33
Re: Nesmyslných?
Ospravedlňovat existenci..ty jsi mi filosof 8-s A že po iPodu nešťekne pes na to si přišel jak? Pořád je to dobře se prodávající produkt akorát pokrok v mobilech a sítích způsobil ze každý iPhone (a jiné smartphones) je iPodem tak nějak mimochodem.
X6 je exot a sám bych volil X5, ale nijak mě neprovokuje a design zvládli velmi dobře. I po těch letech na trhu je na něj příjemný pohled :yes:
9. 10. 2013 20:37
Re: Nesmyslných?
Předpokládám že jsi pracoval ve VW na vývoji Phaetonu. Ten totiž naprosto popírá vše co jsi zde napsal. Myslím si že ve vývoji žádné automobilky neděláš.
Avatar - Egi
10. 10. 2013 12:15
Re: Nesmyslných?
i Phaeton má svůj smysl, ale ne pro člověka, co nevidí dál, než za dveře svého bytu
10. 10. 2013 13:48
Re: Nesmyslných?
Jaký má Phaeton smysl vim. Bohužel to nekorensponduje s částí této tvé věty: Představte si, že automobily se nevyrábějí pro zábavu, ale na prodej a každé auto, které vznikne musí projít velmi zdlouhavým schvalovacím procesem, zjišťováním, zda o takové auto trh stojí a teprve poté je rozhodnuto o jeho vývoji. Hádej se kterou.
10. 10. 2013 07:59
Re: Nesmyslných?
Pro Fokta je nesmyslné cokoliv "made in Germany", BMW a VW se dělí o první místo.
V psaní článků, vycucaných z prstu u nohy je pak Fokt mistr nad mistry.
Takže si z těch blábolů nedělej těžkou hlavu.
Avatar - Egi
10. 10. 2013 15:31
Re: Nesmyslných?
říká Vám něco slovo Marketing? Popřípadě přidaná hodnota značky?
11. 10. 2013 07:34
Re: Nesmyslných?
Co to má společného s Foktem?
Avatar - bigsoul
9. 10. 2013 17:48
BMW X6
X6ka bola predstavena v roku 2007 a až doteraz patrí k najpredavanejším premiovím SUV. A že v USA sa predaj znižuje? No predsa sa chystá dalšia generácia!!! >:D
Rozbalit vlákno
7
9. 10. 2013 18:26
Re: BMW X6
...jééé díky za osvětlení...a dělej něco s češtinou...
Avatar - KANKUNEN
9. 10. 2013 20:19
Re: BMW X6
Pár slov a tolik arogance.
10. 10. 2013 08:38
Re: BMW X6
slovák má něco dělat s češtinou? :-) :-) :-) :-) :-)
10. 10. 2013 09:39
Re: BMW X6
Jaj, omluva...to mi neseplo ;-\
10. 10. 2013 12:10
Re: BMW X6
Co to je za slovo jaj? ;-)
9. 10. 2013 20:03
Re: BMW X6
Myslím, že je hezké, že se někomu líbí vozy BMW. Na fanoušcích lze stavět do budoucna, to ví každá automobilka.
Avatar - EauRouge
9. 10. 2013 23:13
Re: BMW X6
To byla první věc co mě napadla. Žádná konspirace nebo vize trhu budoucnosti, ale prostě jen X6 stárne a to se podepisuje na prodejích. Tak jako u většiny aut. Navíc když se před pár týdny představila nová X5, tak to donutí člověka myslet jestli si nemá chvíli počkat.
A pokud by tu byl opravdu nějaký skrytý ukazatel poklesu zájmu o tento segment, myslíte že by to BMW nevědělo? BMW má určitě týmy lidí které se zabývají těmito otázkami. A odpovědí může být i přicházející X4, která je v tuto chvíli ve fázi testovaní a přijde co nevidět.
9. 10. 2013 19:20
Nadpis
Na článku si nejvíce cením toho, že už v nadpisu je tato záležitost správně označena jako "nesmyslná". Mám rád, když věci nazývají pravými jmény, a ne líbivými frázemi, jak je to bohužel většinou zvykem.
Rozbalit vlákno
22
9. 10. 2013 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 10. 2013 20:14
Re: Nadpis
Pro tebe možná "nesmyslné", ale všichni ti, co si jej koupili, to rozhodně tak nevidí. Auto není šedá myš a vždy vyvolávalo a vyvolává emoce. Jak negativní tak pozitivní. A to je, podle mě, vždycky dobře a nejen pro výrobce.

Ponech každému volbu co se mu líbí, co mu vyhovuje a co si koupí. Není těch prodaných kusů zrovna málo.

Nadpis je samozřejmě dost agresivní, je bulvárního charakteru a pojetí celého článku vč. nadpisu na mě působí tak, že se autor snaží rozpumpovat diskusi, která, jak se mi zdá, poslední dobou poněkud uvadá, jak kvantitativně, tak i kvalitativně. ;-\

No, asi to tak musí dělat. Jak je vidět, docela se mu to povedlo.

Argument, že si majitelé začali uvědomovat nepraktičnost ?? To je stejné, jako poměrově nízké procento prodejů kabrioletů svádět na jejich nepraktičnost. Zavádějící dedukce.
9. 10. 2013 20:52
Re: Nadpis
Je pochopitelné, že ovce, co se rády nechají zmanipulovat marketingovými odděleními, nikdy nebudou přemýšlet nad tím, zda něco nesmyslné je nebo není a velmi pravděpodobně o těchto technikách ani moc nevědí. A nebudou ani přemýšlet nad tím, jak a na co reagují. Půjdou s módou a s tím co je 'in'. A taky budou kupovat úplně jiné ekvivalenty věci, než by kupovali, kdyby se bývali narodili před 20 či 50 lety.

Nikde jsem totiž nepsal nic z toho, co mi podsouváš:

- "všichni ti, co si jej koupili, to rozhodně tak nevidí." - a popírám to snad? Jestli mi najdeš někoho, kdo si koupil něco, co sám považuje za nesmyslné, pošlu Ti třeba smajlíka :-) . Naopak Tvou logikou by nesmyslné věci prakticky nemohly existovat, protože vždy se najde někdo, kdo si danou věc koupí. (tedy zase mi můžeš poslat odkaz na zboží, které si nikdo nikdy nekoupil - a pochopitelně se koupit dalo :-) )

- "Ponech každému volbu co se mu líbí" - beru snad někomu možnost a volbu kupovat nesmyslné věci? Zpochybňuji snad, že se to někomu líbí?

- "Není těch prodaných kusů zrovna málo." - a zpochybňuji to snad? Plno nesmyslých věcí se prodávalo v kvantech, a to mnohem větších - než to lidem došlo (nesmylných produktů je plno v různých oblastech, o tom by šlo diskutovat dlouho - třeba uměle vytvořený segment předražených netbooků, jimž jsem brzký úpadek předpovídal tak rok, dva před tím, než k němu skutečně došlo)

Suma, sumárum - to co píšeš je klasický pattern, který používají skoro všichni, co jsou trendy, ale nedokáží svůj názor vysvětlit nějak normálně, nezávisle. Když už s mým názorem nesouhlasíš (a já pochopitelně nepředpokládal, že se mnou budou souhlasit všichni, nejen proto že některé místní přikyvovače na všechno už znám), tak sis mohl dát práci, v čem smysl tohoto typu automobilu spočívá. Já ho vidím jenom v jakémsi 'image', který je ovšem v mých očích vnímaný velmi negativně.
9. 10. 2013 21:07
Re: Nadpis
ne toto auto nevyvolává emoce ale strach se sním čelně potkat nebo i ze zadu a to je ta skutečnost proč si to ovce kupují zvyšují si své ego, chápu teréní auto do hor ale v Praze ?????????? idiotizmus prostě samolibí němci jsou to hovada který by měkli šoupat nohama a čelem mlátit o zem za svoji minulost která je bohužel i přítomností !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…
9. 10. 2013 22:04
Re: Nadpis
Ani jsem nechtěl aby ses tak rozohnil. Nic ti nepodsouvám, tebe se týká vlastně pouze první odstavec, který reaguje na tvá přitakávající slova o nesmyslnosti. Víc jsi toho ani nenapsal.

To ostatní jsem připojil, uznám asi nevhodně, protože to tak cítím.

Tak abych se to pokusil trochu napravit. Já vidím smysl toho auta..... nebo lépe splňuje požadavky toho, kdo hledá auto od renomovaného výrobce, jisté definované velikosti a výkonů, úrovně techniky, kvality a bezpečnosti, s moderní technikou 4x4, zaměřenou však zejména na silniční provoz, ale aby projelo i po polní cestě bez potíží, se vzhledem sportovnější siluety, bez potřeby převážet ledničky, 5 osob a 4 osoby málo kdy, možná nikdy. Image jistě může hrát jistou roli při výběru, ale myslím si že ne hlavní.

Ale to je spíš pro sociologickou studii. Já to beru podle sebe a vím, že nejsem typický řidič BMW tak, jak jsou prezentováni těmi, co BMW mají jako synonymum pro aroganci . Když někoho občas pouštím z vedlejší nebo chodci na přechodech zprvu váhají.... ;-)
9. 10. 2013 22:18
Re: Nadpis
OK, díky za názor. Studie by jistě byla zajímavá. Mne podobné studie o tom, jak se lidé, tedy zákazníci, rozhodují, docela dost zajímají a o mnohých pokusech jsem četl. Ovšem testovat lidi při výběru auta, aniž by o tom sami věděli, je na rozdíl od experimentů, které znám, poměrně nerealizovatelné (vzhledem k ceně auta :-) ) - A jen ptát se lidí nestačí. Lidé vám skutečnou pravdu neřeknou - neboť si jí většinou sami nejsou pořádně vědomi. Pro přiblížení, třeba jedním z pokusů byl třeba vliv hudby nebo vůně, kterou zákazníkům konkrétního obchodu pouštěli a jak to jejich volbu silně podvědomě ovlivňovalo. Vliv to tedy mělo poměrně zásadní, ovšem, kdyby se jich někdo ptal, nepřipustil by to asi nikdo. A navíc lidé často nemluví pravdu.

Pokud by byla pravda, že si velkým SUV se sportovním profilem lidé honí ego, jak někdo psal, pak to samozřejmě dotazníkem nikdo nezjistí :-) .
10. 10. 2013 11:28
Re: Nadpis
Značná část rozhodovacího procesu se děje na tak nízké úrovni, že k tomu ani nemáš co říct. Vykecávat se můžeš k vyšším motivům a ne vždy je člověk chce přiznat.
anonym
10. 10. 2013 11:55
Re: Nadpis
To nicméně nemění nic na mém přesvědčení, že je to prostě věcí módy a manipulace s názory a myšlením lidí mnohem více, než cokoliv jiného - třebaže si to prakticky nikdo nepřizná. A blahoslavený, kdo si to přiznat umí. Můj názor je samozřejmě podpořený faktem, že SUV se svého času prodávala k poměru k jiným vozům o několik řádů méně než je tomu nyní, tedy době, kdy se do tohoto segmentu cpe2C u níž by to člověk před 20 lety vůbec nečekal (Porsche, Bentley, Rolls Royce,...).

Přitom tento typ terénních aut tu existoval dávno, takže svádět to na to, že dříve neexistovala, by byl nesmysl, A jejich údajné přednosti (sám s nimi však nesouhlasím) se taky nevyrojily z ničeho nic. Úplně stejné 'přednosti' (tedy z mého pohledu nevýhody) měly i v 60 i 80, letech, jenže tehdy tak skoro nikoho nenapadlo uvažovat, a to v podstatě až to doby než se to tu módně importovalo z USA a chytli se toho všichni marketingoví mozko-maséři všech možných automobilek.
10. 10. 2013 12:02
Re: Nadpis
Pánům na auto.cz opět nefunguje forum, jak by mělo. Tak se jednak hlásím k tomuto komentáři, a navíc vidím, že to vynechalo kus věty, která zněla asi takto:

tedy době, kdy se do tohoto segmentu cpe ŘADA AUTOMOBILEK, U NICHŽ by to člověk před 20 lety vůbec nečekal (Porsche, Bentley, Rolls Royce,...).
10. 10. 2013 12:38
Re: Nadpis
Starší terénní auta mají úplně jiné vlastnosti než moderní SUV. Posun v technice tady nelze ignorovat. Těžko říct, proč je lidé kupují. Vem si poslední RAV4, CR-V, to nejsou SUV. To jsou HB/ kombi s trochu větší světlou výškou a vyšší stavbou karoserie. SUV kupují různé skupiny lidí, napadají mě teď tři, takže je možné, že se časem roztrhnou. Každá má své potřeby.

Já třeba preferuji klasická kupé a to jsou také zbytečná auta. Žádný racionální důvod za tím není. Stejně tak bych si mohl koupit X6, kdybych ji vnímal jako lepší, tedy více žádoucí. A jeden čas i patřila na seznam aut, které jsem zvažoval. Byť ze zvědavosti. Přitahoval mě na ní právě ten základní tvar. O tom to celé bylo. Stejně tak se mi líbilo Infiniti FX.
10. 10. 2013 13:39
Re: Nadpis
Tak jasně, technika jde vpřed mílovými kroky. Samozřejmě jsem měl na mysli relativní vlastnosti vůči standardním cestovním vozům té které doby. Prostě poptávka po SUV tu nebyla až do doby, než nějak výrobci přišli na to, že stačí kombíka posadit o něco výše, oplácat ho plasty za pár dolarů, prodávat jako crossover nebo SUV a lidi začnou platit dolarů o hodně více.

Mně se třeba také kupé líbí více. A nejraději mám vyloženě sportovní GT auta. Jenže právě to je převážně o tom, co se mi líbí, a ne o tom, co je praktické. Bohužel :-( .

Každému se líbí něco jiného. Ovšem je minimálně zvláštní a s podivem, když se najednou velkému množství lidí líbí něco úplně jiného, než se velkému množství líbilo jindy, nebo jinde :-) . Pak je samozřejmě otázkou, nakolik to 'líbení' vychází ze člověka samotného, a nakolik je to jeho 'líbení' ovlivněné externím zdrojem.
Ideálně odvedená marketingová práce je taková, kdy zákazník chce to, co mu určí výrobce, a ještě je zákazník přesvědčený, že se tak rozhodl sám :-) . Chápu, že to už je až příliš akademická diskuze, nicméně než nějaké povrchní obhajování nebo odsuzovaní toho či onoho názoru, je lepší se nad tím zamýšlet třeba i z této stránky. V podstatě mi nikdy žádný zastánce SUV, které mimochodem považuji za auta snižujicí celkovou bezpečnost silničního provozu, na tyto věci nedokázal ani vzdáleně uspokojivě odpovědět. Jenom se prostě opakují ty marketingové kecy o tom, v čem je to dobré,a kritizuje se každý, kdo to zpochybní. Ale proč tytéž relativní vlastnosti nebyly dobré před 30 či 50 lety, na to odpovědět neuměl nikdo. Mně naopak můj akademický pohled smysl dává :-) .

Jestli to takto stačí, tak bych se k tomu už dále nevyjadřoval. Snad je jasné, jak to myslím :-) .
10. 10. 2013 14:42
Re: Nadpis
To je základ každé dobré manipulace. Ženy o tom mohou vyprávět - obě strany jsou spokojené. :-)

Špatně se ti bude oddělovat přímý vliv marketingu od lavinového efektu. Lidé mají prostě tendenci se ve skupinách chovat zvláštně.

Osobně tam vidím značný vliv technického pokroku. Dnešní SUV mají blízko klasickým osobním vozům. Přechod na SUV znamená dnes mnohem menší změnu než v minulosti znamenal předchod na terénní auto s rámem. Takže tu určitě existuje skupina, které některé vlastnosti imponovaly, ale jiné jim bránily si takové auto pořídit. Myslím si, že můžeme bezpečně říct, že pro prostupnost terénem si většina taková auta nepořizuje. Viz allroad.

Pokud jde o bezpečnost, souhlasím s tebou (zjednodušeně řečeno, detailněji jsem to tu už vícekrát rozepisoval). Přihodím můj pohled. Já se na SUV dívám jako na to jedno univerzální auto, které mi umožní kupovat jinak nepraktická auta jen pro radost. Ideálně chci mít jen jedno praktické auto. Vezmu si jako příklad Porsche. Nemohu říct, že bych měl zadek Panamery nějak zvlášť rád, ale auto jako takové rád mám. Dobré univerzální auto, dá se s ním cestovat, má pohon všech kol, ale kufr není zrovna ideální na praktické auto a stavitelný podvozek by nebyl od věci. Což mě vede ke Cayenne. Není tak luxusní, ale zase je univerzálnější. Nenašel jsem ještě auto, které by mi skutečně sedlo jako univerzál. Nejslibnější je Range Rover, ale prostě to není ono. Pohon všech kol, nebo vyšší světlá výška je něco, co mohu využít v průměru jeden den v roce, ale prostě cítím, že skutečně univerzální auto by mělo zvládnou všechno. Jinak mohu jezdit v kupé a vykašlat se na to.
10. 10. 2013 15:12
Re: Nadpis
Já bych řekl, že lavinový vliv je součástí marketingu, resp. by jej dobrý marketing měl využít. Někdy je to asi i o štěstí, co jak na lidi zafunguje (možná Facebook nebyl lepší, než řada podobných systémů, ale třeba kvůli názvu nebo jiné drobnosti totálně převládl - jak se podaří lidi přesvvědčit, že něco potřebují, začnou už to šířit sami mezi sebou).

Zajímavé jsou třeba experimenty, které ukazují a dokazují, jak jedno rozhodnutí, které člověk za určitých - třeba záměrně zmanipulovaných - okolností udělá, má následně vliv na jeho další rozhodnutí, která s tím prvním ani přímo nesouvisejí, nebo by se odvíjela úplně jinak, kdyby okolnosti prvotního rozhodnutí byly jiné... (příklad, stačí, když vám někdo někoho pomluví, nebo naopak vychválí, aniž by to hodnocení byla pravda. Nebo se o něčem rozhodujete a do toho vpadne nějaká velmi negativní nebo naopak pozitivní zkušenost, zážitek, atd, atd.)

Pokud jde o auto, tak univerzální bohužel neexistuje. Chtělo by to mít dostatek prostředků i místa, aby si člověk mohl pořídit více aut. Je to jako s hadry. Těžko si koupíme jedny kalhoty, či šortky, se kterými můžeme sportovat, jít na noční procházku, jet na lyže a třeba i důstojně absolvovat svatbu. Toto se obecně řeší tím, že si šatník vybavíme potřebnými alternativními kousky. U aut by to mohlo být podobné. Umím si představit mít velkého sedana, jindy kombi, co mám nyní, a občas si udělat radost projížďkou třeba v Porsche 911. Možná bych někdy využil i SUV, ale zatím jsem tu potřebu opravdu neměl. Na převoz velkých věcí se může hodit malá dodávka. atd. Kdyby auto bylo jako ponožky, skladné a levné, tak si každý koupí, která bude chtít a ráno si vybere, do kterého sedne. Tak to bohužel nefunguje, a proto třeba u mne to bude vycházet asi stále na kombi...
10. 10. 2013 15:42
Re: Nadpis
Že neexistuje, nic nemění na tom, že takové auto chci. :-) V praxi uberu na požadavcích a zůstanu u jednoho praktického auta, protože další auto jsou akorát vyhozené peníze. Většinu mých potřeb uspokojí i kupé. Je to o prioritách. Zatímco mi pět sporťáků dává smysl, mít sedan, kombi i SUV mi smysl nedává. :-)
10. 10. 2013 15:53
Re: Nadpis
:-) . Jasně, jsou takové vlastnosti typu MUST HAVE, a pak takové na přilepšenou (NICE TO HAVE). Mně zase vyhovuje nejvíce kombi, ale není to úplně ono na uspokojení úplně všeho, co bych si přál.
10. 10. 2013 16:23
Re: Nadpis
Když to shrnu. Pokud praktické auto potřebuji deset dní v roce, tak ten jeden den, kdy třeba budu potřebovat třeba větší světlou výšku, není v roce, ale je to jeden v deseti. To je můj pohled. Za to něco extra v praktičnosti ale zaplatíš někde jinde.
10. 10. 2013 16:32
Re: Nadpis
Když se vrátím k těm experimentům. Tohle jsou zajímavé jevy. A vnímám to sám na sobě. Nicméně mi přijde, že vliv mají spíš krátkodobý. Obecně vzato, když jdu nakupovat, tak typicky jdu pro konkrétní věci a ostatní mám tendenci ignorovat. Může tam být klidně něco, o co mám zájem, a budu to ignorovat. Jsem prostě soustředěný na misi. :-) Má to své výhody i nevýhody. Výhodou je, že mám tendenci ignorovat reklamu. Nevýhodou, že mám tendenci ignorovat své okolí. Například nezdravím známé na ulici, protože je prostě nevnímám. Takže nevím, jaký na mne má vliv třeba hudba, protože mi v hlavě buší cíle. A v obchodě nebývám tak dlouho, aby to polevilo a já začal vnímat víc okolí. Můj přístup k nakupování je dovnitř a ven v co nejkratším čase. Ale jsou situace, kdy nakupuji spontánně (většinou jsou to věci, které ve skutečnosti nepotřebuji, nějakou dobu jsem nad tím přemýšlel, nemohl jsem si to ospravedlnit). Pak stačí správná nálada a třeba správný kus za výlohou a je to.
10. 10. 2013 17:38
Re: Nadpis
Plně Ti rozumím a je skvělé, že si to takto umíš uvědomit a přiznat. Bohužel většinou si to uvědomují právě ti, kteří to potřebují nejméně (ale ono to spolu asi přímo souvisí a jinak to být nemůže :-) ). Je dobré, když na to je člověk sám citlivý. Ono se to netýká jen nakupování, a také řada těch experimentů byla dělaná úplně za jiným účelem, Prostě zjistit, jak funguje mozek, jak se člověk chová. Dokonce je popsán i princip vlastního stádního chování - tedy člověk se chová stádně v tom smyslu, že se nechává ovlivňovat svou vlastní předchozí stádností - možná to teď nepíšu úplně přesně, ale je jasné, že když se nějak chováme, i když třeba jinak než všichni ostatní, tak si postupně na to děláme návyk a zachováme se tak příště stejně, aniž bychom nad tím moc přemýšleli. Souvisí to i se vzorci chování, atd. Pokud se člověk chce v něčem změnit, třeba proto, že ví, že co dělá není dobré nebo pro něj výhodné, je to velmi těžké, a v podstatě ne každý to dokáže. Chce to mít například velmi silnou vnitřní motivaci se k tomu vůbec dokopat.

Mimochodem, bylo překvapivé zjištění, jak dlouho právě někdy nějaké nesouvisející rozhodnutí nebo okolnost může silně ovlivňovat naše další kroky - to mohou být i léta, nebo celý život - hlavně když je člověk vůči uvědomění si tohoto celkem imunní.

Ono je někdy sranda pozorovat lidi, ať už ve skutečnosti nebo zde na fóru, jak mají zaběhané způsoby chování nebo myšlení, jak reagují víceméně pořád stejně. A když se najde někdo, kdo jim podstrčí hlubší myšlenku k zamyšlení, tak je to najednou problém - který se často vyřeší nadáváním, urážením apod. Jistě jsme to tu zažili nejeden z nás - mám tedy na mysli ty, co přispívají seriózně - ne nějaké trolly apod.

Faktem je, že otázka uměle vytvořené popularity SUV mne docela trápí. Neboť jak jsem psával dříve, naprostá většina z nich se je využívána naprosto jiným způsobem, než bylo jejich původní určení. A tím - tedy svými vlastnostmi nevhodnými na běžné silnice, v běžných rychlostech a v prostředí jiných aut s jinak nastavenou výškou dveří, nárazníků, posedu řidiče, bezpečnostních prvků apod,, podle mého názoru výrazně zvyšují rizika ať již nehody nebo třeba jen poškození jiného vozu na parkovišti. A jelikož účastníkem silničního provozu jsem nejen já, který si na ně může dávat zvýšený pozor, ale třeba i zbytek rodiny, známí a kamarádi, co motorismu a řízení až tak neholdují, tak cítím, že ten záběr, komu mohou SUV uškodit i v mém blízkém okolí, je poměrně široký, a proto mne ten jejich rychlý nárůst na silnicích lhostejný být ani nemůže. Hlavně když jsem navíc skálopevně přesvědčen, že to vše souvisí s tím, co jsem psal ohledně těch experimentů, manipulace apod. Je to vše prostě úplně zbytečné snižování bezpečnosti na silnicích :-( . Nehledě na to, že mé osobní představy o estetickém autě jsou také úplně jiné, ale to bych ponechal stranou, tím se trápit nemusím.
10. 10. 2013 18:52
Re: Nadpis
Jak dlouhý to bude mít vliv, záleží hodně od toho, co v hlavě dotyčný má a co se tam časem dostane. Tím nenarážím na inteligenci, pokud to někoho urazilo. :-) Taková lichotka tě ovlivní spíš krátkodobě. Ale něco v tobě může zůstat desítky let.

Naše myšlení má setrvačnost. Chvíli nám trvá, než konfliktní myšlenky utřídíme. Fungujeme na vzorcích. I to "stádní" chování má svůj důvod. V minulosti nám to dobře posloužilo. Vzhledem k tomu, kolik lidí si myslí, jak vysoko jsme nad zvířaty, jak jsme odlišní, tenhle přístup není překvapující.
anonym
10. 10. 2013 19:04
Re: Nadpis
Ono to myslím souvisí i s tím, že je to pro mozek energeticky méně náročné, když se rozhodne podle vytvořeného vzorce (vlastní stádnosti) a člověk o tom moc nepřemýšlí. Každopádně mám za to, že to jsou zajímavé otázky, o kterých mne třeba před deseti lety ještě přemýšlet vůbec nenapadlo, třebaže k psychologii jsaleko neměl.
10. 10. 2013 19:09
Re: Nadpis
Ono to myslím souvisí i s tím, že je to pro mozek energeticky méně náročné, když se rozhodne podle vytvořeného vzorce (vlastní stádnosti) a člověk o tom moc nepřemýšlí. Každopádně mám za to, že to jsou zajímavé otázky, o kterých mne třeba před deseti lety ještě přemýšlet vůbec nenapadlo, třebaže k psychologii jsem nikdy příliš daleko neměl.

(kopie: zase problémy auto.cz)
10. 10. 2013 23:27
Re: Nadpis
Hlavně je to rychlejší. Mozek je velmi efektivní v tom, co dělá. A chování skupin je evoluční záležitostí. Spolupráce stojí za naším rozmachem. Mechanismy, které nás učinily silnějším druhem, nebyly určené pro prostředí, v kterém dnes žijeme. A výsledky je někdy zajímavé pozorovat.

Ve chvíli, kdy už nechceš dělat něco, co děláš automaticky, tak to nebývá takový problém. Je období, kdy to musíš dělat vědomě (hlídat se), ale mozek se přeučí. Někdy je to těžší, někdy je to lehčí. Tohle ale neplatí pro věci jako závislosti na drogách. Na to tyhle mechanismy nejsou stavěné. Lidem většinou chybí dostatečný motiv změnit své chování. Určitá skupina lidí má tendenci zkoumat, co dělají, proč to dělají. Je to proaktivní versus reaktivní. Zpochybňují své návyky ještě před tím, než narazí na problém.
9. 10. 2013 21:01
auta pro myšlenkové chudáky
jen idiot si může takovýto hnus koupit, a pak lidé kteří si tímto zvyšují své ego, prostě blbci co svůj život nezvládají, potvrzeno francouzkým psychologem co pracuje pro Americké automobilky
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2013 08:07
Re: auta pro myšlenkové chudáky
Ty ještě žiješ? >:D

Každej holt nejni takovej génius jako ty, aby mu stačilo osm tříd základky (plus některé vícekrát).
Avatar - Ham.
9. 10. 2013 22:28
V článku je řada nesmyslů
1. X6 se dobře prodává v Evropě, v USA se nikdy nijak skvěle neprodávala
2. V USA má X6 za 9 měsíců letošního roku ve srovnání se stejným obdobím 2012 pokles mínus 10%, což není na model, který končí životní cyklus a čeká nástupce, vůbec špatný výsledek.
3. Že by končila éra snížených SUV tak to je už úplný nonsense, odhady jsou silně prorůstové a všechny automobilky vstupují do těchto kategorii, jak jinak si vysvětlit usilovné přípravy v prémii a modely jako GLA, X4, X2, Q2, Q6 nebo koneckonců toho nástupce X6, což jsou všechno modely nižších SUV, které mají menší vnitřní objem v porovnání se standardními modely SUV a celou řadu podobných modelů v mainstreamu.
4. X6 byla a je trefa do černého (i když mě se líbí klasické X5) a článek je naopak dokonalá ukázka diletantismu podle vzoru jak se s miniautem netrefit do vrat od stodoly. Nebo se jedná o rafinovanou snahu vyvolat výživnou diskuzi a to hlavně u jedinců, kteří si X6 zosobnili, a to zvláště v našich končinách, jako symbol arogance, což ovšem není problém tohoto modelu, ale těchto jednodušších jedinců.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
9. 10. 2013 23:20
Re: V článku je řada nesmyslů
AMC Eagle.....30 let před nějakým X6....

This is MotrCity >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
9. 10. 2013 23:31
Re: V článku je řada nesmyslů
No to byl obecně jakýsi předchůdce kategorie SUV nebo spíše Crossover nebo nejlépe spíše jen přizvednutý sedan/kombi kupé s výškou 1380-1400 mm, což není ani výška dnes běžného sedanu 5er. X6 je proporčně poněkud někde jinde.
Avatar - Emel
10. 10. 2013 09:11
Re: V článku je řada nesmyslů
To bylo Motor City... než zbankrotovalo ;-)
10. 10. 2013 09:40
Re: V článku je řada nesmyslů
Ano, tomu se říká shrnutí faktů! :yes:
10. 10. 2013 10:25
Re: V článku je řada nesmyslů
Na víc než jeden palec. :yes: :yes:
10. 10. 2013 08:00
Foktovina
Nic dalšího není třeba dodávat.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2013 08:22
Vliv X5
Clanek zcela pominul vliv X5 na prodeje X6 respektive opacne. BMW X6 v prodejich hodne tezila z toho, ze druha generace X5 uz byla na trhu dost dlouho a X6 vypadala preci jenom moderneji. Ted je predpoklad vyrazneho poklesu prodeju X6, protoze na trhu je nova X5tka a naopak X6 vypada jako stary model. Uvidime jaka budou cisla za druhou polovinu roku.
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2013 10:36
VELA LUDI ANI
Netusi, ze prvy kto prisiel s touto myslienkou___bol Hyundai...

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2013 10:52
Venza a Crosstour
Já nějak nerozumím, proč je k těmto autům řazená Venza a Crosstour. Žiju v USA a tyhle auta jsou společně se Subaru Outback považována za kombíky s větší světlou výškou a SUV-cupé nejsou vůbec v ničem podobná. Samozřejmě mají i docela praktický smysl.
Rozbalit vlákno
0
anonym
10. 10. 2013 11:58
Venza a Crosstour
Pánům na auto.cz opět nefunguje forum, jak by mělo. Tak se jednak hlásím k tomuto komentáři, a navíc vidím, že to vynechalo kus věty, která zněla asi takto:

tedy době, kdy se do tohoto segmentu cpe ŘADA AUTOMOBILEK, U NICHŽ by to člověk před 20 lety vůbec nečekal (Porsche, Bentley, Rolls Royce,...).
Rozbalit vlákno
0