Ekonomika
Kd enejdu v tabulce😒br />
benzinová šestnáctistovka s turbem, která ve verzi CLA 200 dosahuje "100 kW" a stojí 713.900 Kč.?
no...uprimne ma podle me smysl jen amg... za 1,4 mil. je to sice palka ale je to brutalni auto... ale dat rekneme 900 (beru nrjakou vybavu +) za dementni dieselovou 1,5 ... no nevim...
PS: ak by sa na to nepozeralo v tejto kategorií, tak by nafta neexistovala, realita je taká, že drtivým spôsobom deklasuje benzín (pomer9-9.5:1)
Pokud někdo chce výborně jezdící předokolku, za kterou se každej otočí, kterých nepotká na cestě moc, s prémiovým interiérem a výbornou výbavou, nabízí se právě Kizashi/A3 sedan/CLA. A u mě vyhrává jednoznačně Kizashi - nad A3 vnitřní šířkou, jízdními vlastnostmi a i vzhledem, nad CLA výrazně nižší cenou.
Co se týká prémiového interiéru, tak tam jsi dost mimo, na prémii Kizashi nemá ani omylem...
1. Automobilový neználek si myslí, že je lepší, než vše ostatní
2. Jezdí jich poměrně málo
To první mě nezajímá a každému, kdo se v autech vyzná, je jasné, že ani A3 sedan, ani CLA nejsou konstrukčně, ani technologicky nic nenormálního, vyjímečného.
No a to druhé splňuje i Kizashi.
Prémiovostí bych ho proto hodnotil mezi A3 a CLA (které má aspoň tu designovou auru).
Interiér má Kizashi v oblasti slícování i ergonomie na vrcholu neprémiové třídy, design je věc vkusu.
Poháněná náprava, zavěšení, vnitřní prostor, jízdní vlastnosti, dynamika (samozřejmě kromě nejvyšší verzí, tam si nekonkurují a tyto verze tady taky neřešíme).
A8, R8, A6, mercedesy CLS, E, S, GL, BMW,... to prémie bezpochyby je, ale A3? Ve srovnání se střední třídou určitě ne.
A ti neználci byli myšleni takto😒br /> Jen automobilový neználek řekne: A3 sedan TDI - téda, to je boží kára! A na vede stojící Kizashi řekne - hnus, takový na ho_vno auto...
Dizajn je vec skusu ale porovnávať Kizashi s A3 alebo CLS?
Samozrejme ak ti značka nevadí zober radšej Dáciu možno nemá tak dobre spasovaný interiér ale je určite to nie je zlé auto a je výrazne lacnejšie nez Kizashi 😄
Až bude Dacie dělat kvalitní interiéry, motory o objemu přes 2 litry, mít fantastické jízdní vlastnosti a jejich model bude jezdit jen v desítkách, klidně do ní půjdu. To teď ale nehrozí.
A taky jsi mi dal za pravdu, že ten, kdo autům rozumí, bude koukat na Chrysler i Lancii stejně. No a ti ostatní ať si říkají, co chtějí 😉
Nehladiac na to, že do CLA môžeš dostať výbavu akú Suzuki nemá a ani dlho ešte nebude mať vôbec v ponuke. Ďalším argumentom by mohla byť bezpečnosť kým bežné značky sa snažia vyhovieť EURO NCAP Mercedes ide ďálej. Použité materiály to nemáš len tvar a matriál plastov ale napr. vysokopevnostné ocele v konštrukcii vozidla. Cena ako aj záujem o ojazdené auto prémiové bude vždy vyšší. Suzuki vyrába slušné autá za slušnú cenu. Kvalitu prémie ale stále ešte nedosahuje! Vylez zo Suzuki a prevez sa v CLA. Ak ti aj tak bude Suzuki vyhovovať viac kúp si ho ale tvrdenie, že ti prémia nedá nič nayše je klamstvo. Je len otázka či to TEBE za tú cenu stojí.
Tady Mercedes C
[odkaz]
Tady Kizashi
[odkaz]
Budeš se divit, ale Suzuki dopadlo o dost líp, co se týká bezpečnosti nad rámec EURO NCAP (podobně jako Honda).
Takže díky, že jsi mi dal za pravdu 😉.
No a A3 jsem hodnotil jako srovnatelně dobré a o něco dražší, CLA jako pohodlnější, lepší materiály, ale extrémně dražší!!!
Proto jsem stále při Kizashi, alespoň z této trojice.
Velká spotřeba a absence dieselu je podle mě mimo - nízká pořizovací cena to vynahradí. Když totiž srovnám s adekvátním dieselovým vozem od konkurence, najednou vznikne cenová propast sahající daleko za 100, někdy i 200 000 kč a tam, než se projeví ty 2 litry/100 km, to najede málokdo. Celou tu dobu mám navíc spolehlivější, charakternější, tišší a lépe znějící pohonnou jednotku.
Podle mě je Kizashi největší konkurentem právě dieselových sedanů střední třídy s cenovkou 800 - 900 000. Bohužel to Suzuki neumí marketingově prodat...
Malá nápověda: s Markétou to nemá nic společného...
v tomto případě by měl zařídit minimálně to, aby kupci takovýchto aut alespoň srovnávali s Kizashi, což se očividně neděje.
Ale především by pan marketing měl zařídit, aby výrobce nabízel trhu výrobek, o který je, či předpokládaně bude, zájem.
Jak dospěli u Suzuki k názoru, že se v Evropě bude prodávat velké auto s malým vnitřním prostorem a velkoobjemovým zážehovým motorem za cenu cca Passatu či Mondea - nechápu.
Každopádně k tomu, cos napsal nahoře: Stavět na jednu lajnu A3 a CLA s Kizashi je hloupost.
Ta auta dělí celý vesmír, byť mají všechna pohon na předek - v tom ta prémie opravdu není.
Potom teprve nastoupil pan Marketing v Evropě a snaží se tento vůz prodat.
Další z mých názorů je ten, že kdyby pan Marketing přesvědčil kupce, že toto je ta správná alternativa k dieselovým vozům střední třídy (popřípade nižší střední - viz cena dieselové Oktávie) s cenou 800 - 900 000 (což je podle mě právě ta správná konkurence), byly by prodeje mnohem vyšší.
Problém je, že ani u benzíňáků mnohdy kupci neví, že nějké Kizashi existuje, natož aby o něm přemýšlel kupec, co chce zatvrzele diesel (ikdyž mnohdy šlape vedle).
Mezi A3 a Kizashi není vesmír - jízdní vlastnosti, prostornost, četnost výskytu, dynamika - tam všude vede aspoň o kousek Kizashi.
O CLA se zase mluví jako o dobrě jezdící, dobře odhlučněné, kvalitní a pěkné předokolce. Ale za ty prachy?
Lze je srovnávat právě v oblastech jízdních vlastností, dynamiky (kromě top verzí), velikosti interiéru a třeba i ergonomie. Musím říct, že toto jsou nejdůležitější vlastnosti každého automobilu.
A tou A3 v. Golf naprosto souhlasím a u CLA je šílená cenovka (na předokolku se čtyřválcem a takovou velikostí rozvor+interiér).
V diskusi pod ním najdeš pár informací o tom, jak daně dokážou pokřivit trh, tak si to přečti a pochopíš.
Ne každej "pracháč" chce cpát svoje prachy do kapsy státu, takže raději připlatí za výbavu a styl a nechá tam klidně základní motor...
Jinými slovy - MB vyrábí tyto kombinace, neboť ví, že někteří jsou prostě donuceni si je koupit.
Výpočty jdou od zohlednění spotřeby po hmotnost, cenu, objem motoru, výkon a spotřebu. Stát od státu se to liší. Od toho se odvíjí, co se kupuje.
Edit: OK nejsem první 😄