Koncem 80. let byl Nissan má oblíbená značka. Bohužel, místo, aby vyvinuli pořádné auto, tak vymýšlí hovadiny. Toyota, Honda i Mazda, a nejen oni, zdá se, jim poněkud utíkají, tak se Nissan 'chytá' jinde.
Doufám, že to nemá být provokace :-) . Tak jsem si otevřel stránky Nissanu.cz, najedu výběr vozidla a kromě typu 370Z a GT-R opravdu nic, co by mne alespoň vzdáleně upoutalo. Známý jezdí v pěkném kombíku Nissan - bohužel už stařeček -, trochu mne to asi inspirovalo i při koupi současného auta, ale že by se dalo koupit něco takového u Nissanu dnes, to ani podle jeho slov nejde.
Terénní auta mne s prominutím nezajímají, neb jezdím po městě, okreskách a po dálnici. Sporťáky jsou sice krásné, ale to je mimo oblast mého zájmu (praktičnost x cena). A normální cestovní auta, co jsem od Nissanu za poslední roky viděl, tak buď mrňavé nebo nekvalitní. Jestli ten známý zůstane napříště věrný Nissanu, tak jsem opravdu zvědav, s čím přijede :-) . Byl to on, kdo mi první řekl, že Nissan nic pořádného nedělá, jenom SUV a sportovní vozy - což neříkám, že je úplně pravda, ale když jsem mu řekl poprvé o plánu na Mazdu6, tak mi místo Nissana navrhl jako alternativu Toyotu Avensis. Je to normální?
Vyše 40 rokov sa už základné proporcie áut nemenia. Mení sa "len" technika, tvary svetiel a karosérie sa prispôsobujú aktuálnym dizajnovým trendom, ale základné proporcie sú viac-menej rovnaké. Stačí si napr. porovnať Žiguláka či Simcu 1307 GLS so súčasnými autami. Vpredu motor, potom kabína a za ňou batožinový priestor.
Vývoj v rôznych oblastiach dizajnu je vždy takmer rovnaký - najskôr sa rýchlo vyvíjajú celkové proporcie. Po nájdení optimálneho tvaru sa potom už vyvíja hlavne kvalita.
Takže takéto kreácie považujem len za vyhadzovanie peňazí.
Ak by som v niečom videl doplnenie aktuálnych typov áut, potom by to boli dvojkolesové jednonápravové dvojmiestne elektrické "bubliny" udržujúce rovnováhu pomocou gyroskopov, ktoré by mohli slúžiť ako polo- či úplne automatické taxíky: [odkaz]