Ekonomika
pokud 130 bude zhruba na 1/3 a na zbytku 110, přičemž nezanedbatelná část (řekněme 1/6) bude stále omezena na 80/90
tak to máme na celé 36km dlouhé trase při dodržování předpisů úsporu zhruba 2 a půl minuty
při nedodržování předpisů (+25) je úspora zhruba minutu a půl
tak gratuluji :-!
tak to máme na celé 36km dlouhé trase při dodržování předpisů úsporu zhruba 2 a půl minuty
při nedodržování předpisů (+25) je úspora zhruba minutu a půl
tak gratuluji :-!
Přesně, trapný populismus, ta silnice je opravdu při vyšších rychlostech nepřehledná, absence odstavného pruhu může být velice rychle fatální.
Navíc neustálá změna rychlostí povede jen k absolutní ignoraci míst se sníženou rychlostí - doufám, že Passaty tam zůstanou a do půl roku se zde objeví názory, že který de_bil to zavedl, teď aby člověk neustále koukal, jaká je kde rychlost. Ještě nedávno tu byla (správná) iniciativa zrušit zbytečné značky a silnice zpřehlednit, toto jde přesně proti tomu, je to na hlavu...a navíc jak píšeš, oficální úspora nula nic, neoficálně zde budou ho_vada jezdit pořád stejně
Navíc neustálá změna rychlostí povede jen k absolutní ignoraci míst se sníženou rychlostí - doufám, že Passaty tam zůstanou a do půl roku se zde objeví názory, že který de_bil to zavedl, teď aby člověk neustále koukal, jaká je kde rychlost. Ještě nedávno tu byla (správná) iniciativa zrušit zbytečné značky a silnice zpřehlednit, toto jde přesně proti tomu, je to na hlavu...a navíc jak píšeš, oficální úspora nula nic, neoficálně zde budou ho_vada jezdit pořád stejně
Nepřehledná? No, 80 nechat u těch debilních nájezdů bez/s minimálním připojovacím pruhem okolo Prostějova, jinak mi 130 příjde zcela OK.
Jsou věci jako rozhled pro zastavení, např v levotočivé zatáčce v levém pruhu přes středová svodidla v některých místech nevidíš, to ale zjistíš, až budeš muset rychle brzdit kvůli nehodě, další ta krajnice, až se budeš muset vyhnout kamionu s defektem a vedle tebe někdo pojede, při vyšší rychlosti máš kratší čas na reakci, taky to nemusí dopadnout dobře.
Těch parametrů, co řidič zavnímá až v krizové chvilce je více, normálně si je neuvědomíš, ta silnice je dneska ale nesplňuje, může se to projevit kdykoliv
Těch parametrů, co řidič zavnímá až v krizové chvilce je více, normálně si je neuvědomíš, ta silnice je dneska ale nesplňuje, může se to projevit kdykoliv
Ta silnice je naprosto v pohodě, až na nájezdy bez připojovacích pruhů. Nepřehledná rozhodně není.
Ale jo, sem tam není rozhledová/dohledová vzdálenost ideální, ale obecně je ta silnice v poho. A hlavně, copak lidi neuvažují ? Resp. kdo je takovej *********** (každý ať si doplní sám a využije jen potřebný počet hvězdiček), že potřebuje říct značkou jak rychle musí milostivě jet, tak nechápu, jak přežívají na okreskách, tam přece také nedrží pořád 90 a hlavně v tom případě nemají co dělat za volantem.
Jak to tak pozoruju tak lidi jsou stejně jen banda ***ů. Některým jedincům se povolí špagát na krku a ono se jim to ještě nelíbí. Tak si tam jezdi třeba 60 jestli ti to vyhovuje. To pak ale klidně můžeš jet po starý a nemusíš jezdit po rychlostce. A to že za jízdy musíš čumět co se kolem tebe děje, nedejbože po značkách to je úplně normální. Jestli se ti to nelíbí tak si jezdi busem a neotravuj tady!
Dopravní značení je vždycky ochrana proti bl_bcům, kteří netuší a nezajímá je, co se skrývá za další zatáčkou, tzn obecně se ví, že v místě snížení rychlosti všichni jedou o 20km/h více - to je i jasně vidět na R46, při 100 jedou všichni 120-130, až se povolí 130, pojede se 150, ta 100 má svůj význam (hlavně v těch nepostřehnutelných případech)
A čti můj příspěvek znovu, zmiňuju hlavně výhledovou ignoraci neustálcýh změn rychlostí, kdy si každý řekne, ta 90 je jen kousek, to profrčím, přece nebudu brzdit - tohle bude ten problém (ostatně, ruku na srdce, kdo u Olšan v zatáčce zbrzdí na 90? Nikdo...
Jet na 40 km o 20 km/h méně mě nijak neobtěžovalo, naopak co chvíli měnit rychlost je to neotravnější, co může být (třeba rakouské Alpy a tunely jsou na zabití)
A čti můj příspěvek znovu, zmiňuju hlavně výhledovou ignoraci neustálcýh změn rychlostí, kdy si každý řekne, ta 90 je jen kousek, to profrčím, přece nebudu brzdit - tohle bude ten problém (ostatně, ruku na srdce, kdo u Olšan v zatáčce zbrzdí na 90? Nikdo...
Jet na 40 km o 20 km/h méně mě nijak neobtěžovalo, naopak co chvíli měnit rychlost je to neotravnější, co může být (třeba rakouské Alpy a tunely jsou na zabití)
No zase tak ta tvoje matematika fungovat nebude. Myslíš, že kdyby se mohlo jet 150 tak všichni pojedou 170? Já jezdím většinou po dálnicic 140-160. Když nejsou vhodný podmínky tak samozřejmě pomalejc. Kdyby mi povolili neomezeně, tak jezdím furt stejně. Protože se jednak nepotřebuju nikde zabít, takže jezdím s rozmyslem a za druhý pak auto dost chlastá. Ještě nikdo nevymyslel značku, která by nás ochránila proti blbcům. Blbec nemá mít vůbec papíry. Značka to nezachrání. A fakt že řidiči nerespektují značky pramení dost často z jejich nesmyslnýho umístění. Různě zapomenutý značky z doby kdy se silnice opravovala a pak už jaksi nikdo nesundal 30 nebo 50. Popřípadě omezení bez ukončení omezení, takže si řidič musí domyslet kam asi to má platit. To všechno řidiče vychovává k tomu aby nerespektoval značky a řídil se vlastním úsudkem.
Tady nejde o časovou úsporu, tady jde o to, že na té trase 36 km v půlce neusneš, protože se kolem tebe ve 100 km/h lautr vůbec nic neděje, takže rapidně klesá tvoje koncentrovanost.
Pokud jedou všichni maximální povolenou rychlostí, je úplně jedno, jestli 100 nebo 130, tak jako tak se okolo tebe neděje nic - kamiony předjedeš, s ostatníma držíš stejný odstup, to je docela hloupý argument
Když je provoz, mlha, déšť, sníh tak se samosebou nedá jet ani těch 130, protože je to vzhledem k hustotě provozu nebezpečný. To musí pro tvoji informaci poznat řidič sám kolik si může za daný situace dovolit. Když jedu sám po prázdný dálnici tak je to něco trochu jinýho a můžu jet naprosto bezpečně třeba 180. Hrozně se mi v tomhle ohledu líbí dálnice v Německu. Když je provoz nebo mizerný počasí jedeš pomalu, když ne můžeš letět 2 kila. Prostě svoboda.
snížil spotřebu, ale nervy mi tekly. Odborníci tam jeli asi ve 1203ce.
Přitom stačí dodělat těch pár km D1 kolem Přerova na Lipník a je po problému, jenže to je už roky mišn imposibl. 😢
To je další věc, opravují starou cestu namísto, aby dostavěli dálnici. 😒 . Hlavně musí zbýt prachy na sochu u dálnice.
Problémy jsou většinou soukromí lidé, kteří chtějí z prodeje pozemku vytřískat miliony, pak se příprava táhne. Dálnici chce každý, nikdo však na svém pozemku ani okolo něj, hledat shodu je někdy nekonečné, není to o ničem jiném
Já mít takovej pozemek, taky bych chtěl milióny.
A nelži, že ty ne 😄
A nelži, že ty ne 😄
Tjn, kdo ne 😄 Ale chtít za pozemek třeba 10000násobek obvyklé ceny je trošku zhovadilost. A nejhorší je, že jeden měsíc je to 100x, při dalším jednání už ale 1000x a pak je to oháněčka s právníkem a 10000x...no a pak se to vyvlastní >😒] Každopádně to zabere třeba zbytečného půl roku, hlavně to pak Lojza řekne Pepovi, s jedním se teda dohodneš, no ale s druhým jedeš nanovo...
Obecně máš pravdu, v případě úseku, který jsem zmínil, není problém v majitelích pozemků, finální podoba trasy je hotová patnáct let.
"Finální podoba trasy" např R43 z Brna do Svitav je jasně daná už od Hitlera (její stopa jde dokonce vidět i na googlu), navrhnout silnici se vším všudy je to nejjednodušší, horší je vypořádat se s okolím (pozemky, zástavba) - to je to, co trvá vlastně nejdéle. A pak to jsou samozřejmě peníze + nutný čas na dopracování dokumentace pro realizaci od chvíle, kdy se peníze najdou. Pokud vím, o dostavbě je už dlooohu rozhodnuto, pouze nebyly peníze + dodělávají se tendry a dokumentace, představa každého, že "skanska to udělá" jen tak s bagrem sama je trošku lichá.
Já jezdím jen na Přerov... průjezd městem se dá zvládnout a dálnice až do Přerova je excelentní.
pokud se ti to s těmi nervy stává (kvůli takové příčině) častěji, není na místě zvážit odevzdání řidičáku? MZ varuje: nervozita za volantem může vážně poškodit zdraví Vaše a osob ve Vašem okolí
Na místě je spíše volit takové politiky, kteří místo utrácení peněz na "záchranu" horníků nebo sociálně nepřizpůsobivých budou rychle a efektivně investovat do věcí, které mají přímý vztah jak k prosperitě tak k plátcům daní, tzn. například do infrastruktury v podobě dálnic. I když uznávám, že po takových politicích jaksi není společenská poptávka, takže logicky nejsou.
V neděli jsem tam 2x jel a neprislo mi, ze tam nekdo jel 100... Drtiva vetsina jela stejne 130, jen v Prostejove je treba zpomalit na 100...
Kazde zrychleni je podle me k dobru, bohuzel se dalnice spise zpomaluje. jen cestou do Prahy jsem 2x stal v 8km kolone :no:
Kazde zrychleni je podle me k dobru, bohuzel se dalnice spise zpomaluje. jen cestou do Prahy jsem 2x stal v 8km kolone :no:
To vyšlo náhodou takhle na den >😒] Pan ministr "odborník" umí dobře plánovat termíny pozitivních zpráv >😒]
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ctu nadpis clanku a raduju se ze nam otevreli nejakou novou cestu z Olomouce do Brna - ani nahodou, za pul melounu tam nahazeli zpatky stare znacky. Jel jsem to naposledy loni v Prosinci a ta osumdesatka tam je na miste a stovka na tech "lepsich" usecich je na limitu - tezko so mohu vybavit usek kde by se dalo jet 130km/h 😒
Si tady porad delame srandu z cest v Rusku, a Rumunsku a vsude jinde ale podivejme se na tah Praha-Brno-Ostrava - za to by i v Rusku nekdo davno sedel za katrem. A my za to jeste vybirame mytne za kamiony ...
Si tady porad delame srandu z cest v Rusku, a Rumunsku a vsude jinde ale podivejme se na tah Praha-Brno-Ostrava - za to by i v Rusku nekdo davno sedel za katrem. A my za to jeste vybirame mytne za kamiony ...
Konečně to někoho napadlo.jel jsem tam za svůj život asi tisíckrát a kromě Prostějova, kde je nižší rychlost jaksi logická je zde jen jeden úsek problematický.pravotociva zatáčka s negativním sklonem kousek před prostejovem emsměrem z brna. Kde je to ve 130 trochu o strach. Kdo se necítí nechť jede pomaleji. Není co dodat.
Aneb pro mně to má celkem 0 (nulovou - nula nula nic) vypovídající hodnotu. Dá se tam jet 130, jezdím se tam tak, ale nejde to vždycky. 90% řidičů se tam přizpůsobuje provozu co jsem zažil a problikávajících spěchajících jsem tam potkal zřídka. Většinou to tam člověka hlava nepustí letět 160 po celou dobu....
No a co se stane s novými značkami? Předpokládám, že ta cestovní rychlost se o tolik nezvedne opravdu kvůli tomu jak se tam člověk cítí "bezpečně", bude to akorát pokryto a nebude se tolik vybírat.... A pokud tam někdo má tendenci jezdit pravidelně 160 tak pojede ať je tam 100 nebo 130...
Zas tak tragicky (kromě "vyhozeného" půl milionu) bych to neviděl. 😉
Ad pozemky pod dálnicemi tohle jsou věci co by se měly řešit ještě předtím než třeba budou lidi vůbec vědět, že tam něco bude. Což je ale nejspíš nemožné, pak je třeba počítat s tím, že to bude něco stát a zrovna u výstavby naších dálnic světové ceny a kvality ugandské polňačky jsou tyhle náklady ještě relativně přijatelné, kdyby ty peníze co na to jsou určené nebyly na různých souostrovích, v drahých autech nebo se jen tak nepovalovaly v krabicích od vína.... A jít na to rovnou s politikou naceníme to tomu člověku tak že si z toho sedne na zadek tak by ten odkup mohl být zase rychlejší než se handerkovat, pak člověk vycítí, že je to nutnost a já jsem tady "pán" a takhle to dopadá....
No a co se stane s novými značkami? Předpokládám, že ta cestovní rychlost se o tolik nezvedne opravdu kvůli tomu jak se tam člověk cítí "bezpečně", bude to akorát pokryto a nebude se tolik vybírat.... A pokud tam někdo má tendenci jezdit pravidelně 160 tak pojede ať je tam 100 nebo 130...
Zas tak tragicky (kromě "vyhozeného" půl milionu) bych to neviděl. 😉
Ad pozemky pod dálnicemi tohle jsou věci co by se měly řešit ještě předtím než třeba budou lidi vůbec vědět, že tam něco bude. Což je ale nejspíš nemožné, pak je třeba počítat s tím, že to bude něco stát a zrovna u výstavby naších dálnic světové ceny a kvality ugandské polňačky jsou tyhle náklady ještě relativně přijatelné, kdyby ty peníze co na to jsou určené nebyly na různých souostrovích, v drahých autech nebo se jen tak nepovalovaly v krabicích od vína.... A jít na to rovnou s politikou naceníme to tomu člověku tak že si z toho sedne na zadek tak by ten odkup mohl být zase rychlejší než se handerkovat, pak člověk vycítí, že je to nutnost a já jsem tady "pán" a takhle to dopadá....
Ale ak náhodou píšeš pravdu, odpoviem ti len jediné: Prasatá jak si ty nepatria na cesty.