Americká odborová organizace United Auto Workers (UAW) se dohodla s vedením automobilek Chrysler LLC, Fiat SpA a americkou vládou na ústupcích ve mzdové dohodě z roku 2007 a omezení odvodů do fondu zdravotní péče.
Nechapu, ze se Fiat, ktery se ledva vyhrabal z nejhorsiho angazuje u prusvihu Chrysleru. Prece se nemuze domnivat, ze za soucasne situace jim v USA pokvete psenka. ;-\
naopak moc dobre vi ze jim tam psenka pokvete velice dobre a to ze tri moznych duvodu, bud padne GM a tedy se uvolni obrovska cast trhu pro dalsi automobilky a tam je Chrysler jednim z tech co velkou cast takoveho trhu muze pokryt, a druhej duvod je ze pokud Chrysler prezije a ze us mu k tomu chyby jen jeden krok, tak behem par mesicu muze natrh prijit se serii EV ktera zmeni dejiny prvnim masovim nasazeni EV, cos se rovna obrovskym ziskum z obrovske poptavky, schvalne co si pujdes koupi, beznou evropskou produkci za 1 milion ktera basti 8-10 litru na 100 nebo vetsi auto z produkce Chrysleru co stoji o 20-30% min a basti 4-5 na 100 ;-) ve firemnim sektoru by na EV sliselo razem hodne lidi a tradicni pohony by tak meli razem hodne velkej problem s odbytem ;-) , treti varianta je ze Chrysler padne a Fiatu tak spadne "do klina" jeho zazemi v USA a tim se jeho malejm uspornejm autum otevre americkej trh a take mu spadne "do klina" kompletni jiz dokonceny vyvoj EV ;-)
Však už slyší, Chrysler má kontrakt na cca 300 vozů pro americkou poštu - USPS a to ej jen začátek. Letos by měly us firmy obdržet prvních 100 vozů ze série EV, anvíc Chrysler má hotovou novou generaci modelu Jeep GrandCherokee, nové motory Pentastar V6, které časem dostanou i vypínání válců a přímý vstřik, ve fázi dokončení vývoje je i nová generace 300C/Charger
Jake nove motory? Co maji momentalne navic z pohledu konkurence? 100 vozu jaro nedela, zpatlana modelova politika a v zasade od 80-tych let stale na pokraji krachu neni nejlepsi vizitka! Z americkych automobilek, jejich socialistickeho pristupu se mi dela mdlo...
EV ? znate nejakou evropskou automobilku ktera muze nabydnout do 1 roku elektricke auto ? a jen tak pro info ty auta pro postu jsou vzorky ktere budou slousit na testovani pred nasazenim pro verejnost, tedy v USA bezna praxe pri testovani novinek nez se nasadi na trh a delaj to tak v USA i evropske automobilky ;-)
Znate nejakou evropskou automobilku ktera muze nabydnout do 1 roku elektricke auto? ....
Ano treba Ford zacina prodavat uz tento rok v US, Ford Tourneo Connect Electric. V Evrope se prodava uz od konce roku 2008. [odkaz]
a neco co je mezi lidma (rozemej beznej obcan) a nepotrebuje pro provoz elektrickou zasuvku ? a at koukam na ceske ceniky jak koukam, tak teda nikde ho tam nevidim
on Volt patri k Chrysleru ? 8-s , co skouknout jaky auta jsou EV od Chrysleru a spol planovana :-) , a ze ty znacky maj v CR zastoupeni v nekolika saloonech a prodavat se tu v pripade prodeje urcite budou , at us od Chrysleru nebo Jeepu
Volt byl jen priklad, a propo ten "extended-range" Chrysler jeste ani nema meno. Dodge Circuit a podobne blbosti od Chrysleru to bude urcite EU masovka? Nebude. >:D
Mattel - nové V6 Pentastar s VVT, časem dostanou FSI a MDS - vypínání válců. Abysme to zkrátili - tuto kombinaci v usa momentálně nenabízí NIKDO!
No v roce 2009 to bude 100 ks EV, v roce 2010 se už několikrát víc...
No ruku na srdce chlapci, v době fůze s Daimlerem v roce 1998 byl Chrysler Corp v zisku, můžete si to ověřit...
Vypinani valcu mel uz M-B v predchozi generaci "eska". A to, ze predstavili variabilni casovani ventilu je opravdu uzasny. Dalsi vyplody jsou az jednou... Takze nenabizi ani Chrysler.
Krome toho, ze na japonske a evropske pomery predstavili z hlediska vykonoveho objemu podmerecny motor nic svetoborneho...
Mattel: ano, vypínání válců měl už Cadillac v 70. letech, od kterýcho to Mercedes sprostě okopčil a vylepšil za použití moderních technologií...
To víme taky :-)
Jo kterej japonskej či evropskej motor, prosím bez přímého vstřiku dává z objemu 3,6 výkon o hodně větší jak 209 Kw. Prosím abys mi je tu vypsal...
No protože bez přímého vstřikování podle mě žádný evropský šestiválec výrazně vyšší výkon nemá :-):-)
Až ho tam Chrysler dá, tak ten výkon taky stoupne.
Takže je to debatao ničem.
BTW můžem se podívat kolik má výkon Superbácký 3,6 V6 FSI - 191 Kw.
Pokud dobře čtu, tak ten slavný VW motor, který má i FSI dává o 18 Kw méně než podle tebe vykopávka Chrysleru bez FSI.
Kde udělali soudruzi z VW ZASE chybu??
Ono se jim furt nedaří pořážet ty vykopávkové američany sakryš! Starý Superb 2,8 V6 (např. rok 2005) měl výkon 193 HP a soudobý Sebring 2,7 V6 203 Hp. Njn, ale ameriky maj špatnej litrovej výkon no, to my víme:-):-):-):-)
V roce 2010 bude mít i u konkurečního GM přímý vstřik už polovina motorů, takže technologie jsou, neboj. :-)
splnili uz vsechny body krom jednoho aby mohli cerpat dalsi penize od vlady USA, a ver ze spousta veritelu na ty penize uslisi natolik ze se dohodnou, pac pro veritele je mnohem lepsi dostat penize za pul roku nez kdys nedostane v pripade bankrotu temer nic ;-) , bankrot prave v tuhle chvili vidim jako nejmin pravdepodobny, jeden z koncernu si amici zachranej, bud GM nebo Chrysler, ani Obama si nedovoli nechat naholickach miliony lidi co jsou na tech automobilkach zavisli :-! proto donich ty prachy lije, ikdys jen po mesicich
Je to od Fiatu risk, dle mého sází více na to, že se Chrysler vzpamatuje a zabere značnou část trhu.
Samotný Fiat to bude mít ještě hodně těžké, protože jim tam hází klacky pod nohy. Viz ten mediální hype kolem malých automobilů a jejich bezpečosti - tedy spíše nebezpečnosti pro posádku a následné téměř státní nedoporučení jejich koupě.
Ty si faktg myslis, ze tam fiat bude chciet predavat pandu? Ale Bravo, uz neni o nic mensi ako civic, ci focus, co trebars Alfa Romeo? O to im ide, vratit sa na US trh a cez Chrysler tam vedie ta najlacnejsia cesta... CO ked Chrysler padne? Nic, fiat dostane technologie vacsie motory, a siet predajni... cisty zisk
Testy se týkaly malé pětistovky. A ta tam prostě propadla.
Už jednou jsme to tady probírali, že žádný čistý zisk to nebude. Ponese to pořádný balík výdajů navíc. Rebranding, vybavení, školení... To nebude zadarmo. A nehledě na to, naučit Američany kupovat něco, co vlastně vůbec neznají a téměř to odporuje jejich přesvědčení.
Hm, opravdu "chytrý" argument.
Jak často "stretáváš" na cestě tank?
Neboli, jak je vysoké procento náhody, že se v USA srazíš s SUV nebo něčím podobným? Asi trošku větší, než s tím tankem, co?
Jenže já tady narážel na statistiku, která jasně říká, že procento SUV, PickUpů a jiných oblud je v USA větší, než třeba u nás.
Amerika není stavěná na malé auta. To je to, co říká statistika.
To je teď, co bude za pět let? Před třiceti lety to tam byl sám Brouk a jiný malý žďorb.
Jasně, že vytáhnou na světlo boží bezpečnost malých aut vs velkých aut (na to nepotřebuji crashtest). Americké fabriky žádné takové nedělají, tak se to podporovat nemůže. Je třeba aspoň trochu ochránit ty miliardy.
To už se pouštíme do vod coby-kdyby. Zkus napsat něco na téma "teď".
PS: Amerika určitě nebyla před třiceti lety plná malých aut. Spíše se tam začaly vůbec vyskytovat.
Co chceš napsat na téma teď? >:D Svět se tam tlačí s malými auty, americké automobilky se brání tak vypustí malé auto proti velkému, aby se prokázala nebezpečnost. Toť vše. Zákazník se na tohle stejně vybodne a koupí dle sebe.
A důvod, proč jsi s diskuzí výše začal, je tedy jaký?
Hledat absurdity? Ano, jsou, ale já nejsem ten, který by se těmito špičkami ledovce zabýval, protože mají nulovou vypovídací hodnotu. Pro pobavení snad...
O čem zde chceš diskutovat? O nesmrtelnosti brouka? O tvém objevu, že v USA jsou hojně rozšířeny velká SUV? Nebo o tom, že se tam tlačí svět s malými auty?
Nebo o tom, že velké SUV se rozpadne při srážce s truckem stejně jako malé auto s Q7.
Ty ani moc diskutovat nechceš, ty jen lidi popichuješ
Ne, já se bavil o BMW 5 s X. 5-ka sedan zas tak moc často vidět enní, teda pokud není 10 let stará a nesedí v ní týpci s čerstvým razítkem na ridičáku >:-[]
tento test neprováděli američani, ale německý autoklub ADAC a hlavně pokud si dobře pamatuju, tak byl i jednu v pořadu Autosalon na Primě a i když Q7 dopadla samozřejmě líp, tak 500 chválili za to, že životní prostor pro posádku zůstal nepoškozen...
Pro neználky...
Američané netestovali F 500, ale testovali tuším Yaris, který pouštěli proti velké Toyotě... a ještě myslím Jazz, který pouštěli proti nějaké SUV Hondě... Ale to je celkem jedno...
netreba sa pozastavovať nad tým, že malé autá proti obrom neuspejú...vychádzajúc z konštrukcie malých automobilov je každému jasné, že nie sú určené na stá či tisíckilometrové presuny, sú to hlavne mestské vozidlá, kde sa búračky obmedzujú prevažne na ťukance na križovatkách, či pri parkovaní...
ja radšej Taliansko a hlavne Rím, tam je to zásadne o tých ťukancoch pri parkovaní >:D a najviac sa mi páči tá povaha, síce si zanadávajú, porozhadzujú rukami, ale následne sa ide ďalej akoby sa nič nestalo >:-[]
Platus - jenže v usa se právě běžně deněn jezdí stokilometrové trasy, takže na nějakou Pandu se tam každej z vysoka vybodne, neheldě že mamina v ní těžko odveze 3 děti do školy a cestou domů nákup (který je 3x větší jak ten náš).
Už vítě proč tam měli v 80. letech takovej boom minivany typu Chrysler Voyager?? :-):-)
v usa má šanci malé auto pokud to bude stylovka, třeba Fiat 500. Obluda typu Pandy nemá šanci, děsná prtavá krabice, to nikdo chtít nebude, na to může Fiat s klidem zapomenout (sorry wolffe).
Jinak maj šanci pouze auta , které tady v evropě znáte jako střední třídu - typu Passat, A6 atd.
V tom byl Chrysler dobrej, do doby než přišly němci a vyplodili tu příšernost jakou je aktuální generace Sebringu... (ta předchozí z roku 2000 je z valný části práce ještě původního Chrysler Corp - naštěstí
:yes:
+ maj v usa úspěch crossovery a minivany, stačí se podívat jak dobře se prodává Dodge Journey nebo na stálý zájem o duo Dodge GrandCaravan/Chrysler Town and Country
A svojí jistou pozici, smao v daleko menší míře než třeba před 5 lety maj pikpay, v usa využívány jako pracovní stroje a nahrazjící malé nákladáky které se používaj v evropě (auta typu Avia, DAF 45, MB Atego atd tam budete hledat marně).
Pikapy používají všichni - s pluhem na odklízení sněhu, s polšinou energetické firmy, s bednýnkama na díly oprávárenské čety, fármáři atd...
No, co jsem tam tak videl, tak moc nesouhlasim, az na ty stylovky.
Ta stredni trida, v oblibe tam jedou sedany, zadny hatche a limuziny taky zas tak moc ne, produkce amiku a japonciku je neco jineho, velky sedan, u nas to proste nejezdi (passat je maly, A6 moc limo).
A pickupy nejsou pickupy jako u nas, jsou to trucky, ktere malokdo vyuziva k praci (myslim ty zakladni a njeprodavanejsi (ford 150, dodge 1500, silverado 1500), je to typicke americke auto, jednomuzne+nakup)
Na praci maji 250 nebo 2500 a vetsi a zrovna toto bych s avii nesrovnaval, ty auta jsou trosku jina liga, no proste amerika :-)
Však jo, on VW nedělá sedany???
To je novinka, já sem pár sedanů Passat, A6, či MB E-klasse už viděl...
Psal sem že v usa frčí sedany velikostně typu A6/Passat.
On takovej Avenger či Sebring není o moc větší...
No ty pikapy jako frajeřína pro ejdnomužnou posáku už právě moc nevfrčí, díky vyšším cenám benzínu (než přišla krize) a díky krizi, prodávají se ale pořád ty 250/2500 a 3500 a 4500, což nahrazuje právě u nás používané Avie AD60, Dafy 45 a samozřejmě i větší.
Ty největší us pikapy dokáží nahradit i nákladáky typu Liazky...
No amerika je jiná než evropa, s tím je potřeba se smířit resp. sem rád že tomu tak je.
Kdyby vyráběly stejná auta, určitě bych si ameriku nekoupil, mam právě rády ty odlišnosti.
a odporujem nejako Tvojmu tvrdeniu?? mne je úplne jedno a zároveň úplne jasné, že si Amíci budú kupovať viac svojich Voyagerov ako Pánd, ktoré budú mať zase väčší úspech v EÚ ako nákupné mestské tašky...ja Pandu na US trh netlačím, dokonca bych si ju ani sám nekúpil ;-)
To sme dva.
Mezi náma, Fiat bude mít ve společným závodě 20% zatím, to si moc houkat nemůže to za A); za B) at si prodává v usa co chce - hlavně když dá chrysleru nový naftáky a podvozkový platformy pro menší vozy ve stylu GrandePunto. UAW budou spokojeni že maj dělnici co dělat, jim je fuk jestli montujou fiat nebo dodge; delaeři možná pár kusů navíc taky prodaj no a když to fiatu nepujde, tak za 3-5 uteče a to už b ymohl být chrysler stabilní sám o sobě...
On už si na tom základu od fiatu chrysler postaví něco sám, schopných lidí má dost, a úspěšných modelů bylo jen za 90. léta hafo.
Krom zminovaných Voyagerů to byl Viper, Cirrus/Stratus, 300C, ted zas Challenger a všechny generace Jeepu Wrangler atd...
každému ide len o prežitie, darmo šéf Fiatu nepovedal, že večierok skončil, je čas hľadať partnerov...automobilky chcú prežiť a pre mňa je dôležité, aby som mal ako zákazník z čoho vyberať, to, čo si vyberiem, je len moja vec...vystihol to T613 vetou (ktorú som síce vytrhol z kontextu): "Zákazník se na tohle stejně vybodne a koupí dle sebe."
Tak s těma bouračkama ve filmech to je jasné... :yes::yes::yes: O tom žádná...
Mezi nama.. Jezdím autem 12 let a ještě sem neboural... - ťuk ťuk... a moc dobře vím, že prostě jsou situace, kdy prostě nepřežiju a na druhou stranu, kdy mám výhodu... Ale tak to na silnicích chodí. Ta Q7 proti Ivecu je stejně nahraná, jako ta F 500 proti té Q7. Před tím Ivecem jsou si všichni rovni... Je to prostě o té ohleduplnosti, předvídavosti a neprasení.. Když si vzpomenu, co dělal jeden SLOVÁK včera na silnici v černé rakvi, tak prostě... tam je i auto střední třídy málo... Sem ho předjel... a on pak asi po 15 minutách v křižovatce, na 70sátce, přes plnou mě musel předjet taky a k tomu mne málem vytlačil ze silnice (trefil by mě bokem, kdybych kus neuhl)a to asi jen proto, že neunesl, že sem ho v kopci na dvouproudovce předjel já a mu to prostě víc nedalo. Prostě někteří jedinci na silnici nemají co dělat a ta jeho X5 mu k inteligenci zjevně nepomohla... (p.s. před jedním Actrosem při předjíždění uhýbal jen tak tak). Ano byl to jen blbý Slováka, ale u nás podobná hovada jezdí stejně... Chce to klid... :yes:
normálny Slovák s tým, čo napísal wolff nemá problém, chce to len čítať s nadhľadom a hlavne to chce kľud ako wolff napísal (a síce k tej situácii)...všade sa nájdu blbci, či hovädá, vás ako národ nevynímajúc...a i touto tvojou reakciou si iba potvrdil, že tiež nepatríš zrovna k tej inteligentnejšej časti populácie, ale chytáš sa každého ho.vna, ktoré potvrdzuje tvoje zadubené, a hlavne osobné, štatistiky (resp. štatistiky tvojej "nežnejšej polovičky", ktorá ťa, mám taký pocit, drží doma pod papučou, a preto vrieskaš hlavne tu)...
>:D
O moji inteligenci se neboj. Většinou je to přesně naopak, než sis tu vysnil. ;-)
A zkus se ovládat, jsi tu přeci na "návštěvě". ;-)
PS: Wolffe, určitě znáš vyškovské letiště, jak přes něho jde dálnice. ;-) Tam se mi stalo, že jsem jedouc nepředpisovou rychlostí směr Brno v levém pruhu a předjíždějíc "pomalejší" vůz, byl oprášen S-kládou, která spíš už letěla než jela. Vůz se protáhl mezi lanovými svodidly uprostřed a mnou v levém pruhu - místa doslova na milimetry. Když jsem zahájil manévr, "vzduch byl čistý". Taky to byl občan SK, přímo z BA.
neviem prečo musíš stále preukazovať tvoju úchylku, ale u mňa je to v pohode, aj keď som si už dávnejšie vravel, že poputuješ na hatelist, no zostal naďalej prázdny...je to len diskusia...nemám problém s názormi iných, aj čiastočná alebo úplná zadubenosť sa dá prehliadnuť, zase sa vrátim vyššie k slovám niekoho iného, chce to kľud...mňa len tak niečo alebo niekto nerozhádže, a do žalúdka zo zásady necpem veci, z ktorých by mi bolo nevoľno, zdravie nadovšetko...i duševné ;-)
čéče, mi o vlkovi a vlk je Pierro (iba príslovie, žiadna personifikácia s iným nickom) >:D neboj nikomu nepoviem, že tie slovenské (hlavne BA) TEČ-ky používaš Ty ;-)
ešte sa nám tu posťažuj, čo sme ti to my zlí Slováci porobili. Jeden si ťa dokonca dovolil predbehnúť, aj keď si ho skoro do zvodidiel natlačil a ty to teraz nedokážeš nejako spracovať. Nabudúce sa skús lepšie pozrieť do spätného a pokús sa nezavadzať...
Nemyslím, vím. Ono se to letiště směrem k Vyškovu svažuje dolů a končí levou zatáčkou. ;-)
Pokud to pálíš po letišti hrubo přes dvě kila, pak nemáš šanci vidět, co se děje na konci. Je to za hoizontem.
Mas pravdu, ze to je takovy oblouk roztazeny na delsim useku, nicmene pod slovem kopec jsem myslel dolik se Shellkou, nebo naslednou levou s najezdem na dalnici od Kromerize, v obou pripadech ale chybi lana ;-) . Ale ta rychlost.....to bylo jeste pred Passaty, ze? Ja si to lajsnu jen hodne brzo rano a pozde vecer. Ackoliv me malem nachytali na svestkach pred 14-ti dny ve stredu v 5h rano za Deviti krizi.
Jel jsem temer schvalenych 160 a diky tomu jsem zjistil, ze R36 ma na spodni hrane narazniku odrazky, takze uz neni potreba pokazde v noci brzdit kvuli kazdemu rybimu oku Passata TDI ;-)
To urcite :-) ! Ja jsem si bajecne zaklouzal letos v lednu na sjezdu na Prostejov, stejne jako Svoboda, akorat, ze jsem tam mel 80 a stejne tam byl kousek ledu...
>:D Ty si to zase zľahčil v zmysle toho vtipu s cigánmi naskákanými pod auto...kašli na to, pravdou je, že niektorí jazdia ako pakovia, jedna vec je jazdiť dynamicky a druhá vec je iných obmedzovať, či dokonca ohrozovať...
ale veď ja to chápem. Len nechápem, prečo má niekto potrebu tu písať príspevky v takomto štýle. Wolf kľudne mohol napísať, že stretol na ceste nejakého D*E*B*I*L*A a popísať situáciu. K vykresleniu danej situácie predsa nie je podstatné aký štátny príslušník to je. Ale on hneď napíše, že je to Slovák a pritom to mohol byť aj eskimák, jazdiaci na aute registrovanom v SK. V mojej blízkosti je veľa áut, ktoré sú registrované tu na SK a jazdia v nich výlučne Česi resp. Moraváci a naopak. Ja napríklad tiež jazdím autom s českou ŠPZ...
tak ako som nedávno písal, Česi pri pozitívnych veciach majú priam nutnosť dávať dôraz na slovo ČESKÝ/-Á/-É (nič proti tomu nemám), no zároveň pri negatívnych zase radi poukážu na iných...a "blbý Slovák" je snáď slovné spojenie, ktoré je oddávna u niektorých z nich živené (wolff zjavne pokrýva túto generáciu a skupinu)...rozmýšľajúci človek by použitie tohto spojenia z Tebou uvedených dôvodov radšej zvážil...ale nemáme tu predsa zapotreby riešiť to hlbšie ;-)
ba jo, ono je to o výchove, ak taťuldo povie aj teraz pred synom na Slováka, že to je len blbý Slovák, tak je to v podstate jedno, zostane to navždy...ale radšej neriešme, nie je to hodné debaty ;-)
hovädá sa žiaľ nájdu všade, to, že u nás vo "východnom bloku" ich je viacej súvisí i s tým, že mnohí sa vyhrabali zo s.račiek z večera do rána a teraz nevedia, čo by so sebou robili...tak dokazujú svoju "ohľaduplnosť" na cestách...včera si narazil na blbého Slováka, dnes možno narazíš na blbého Čecha a ja na blbého spoluobčana, bývalého spoluobčana, či Poliaka...zažil som už na cestách všeličo, vybavovanie si účtov na cestách nie je zriedkavým javom a niektoré situácie, do ktorých sa snažím nezapájať a sledujem ich väčšinou pred sebou, či za sebou v spätných, by boli vhodné i do tých blbých filmov... ;-\
Takže - Fiat poskytne chrysleru motory 1,4 benzín a 3,0 nafta; podvozkovou platformu pro novej sedan, karoserii si udělá chrysler sáma (přesně jak sem předpokládal).
Měl by to být sportovní sedan, náhrada za dřívější typ Neon, jehož výroba byla koncem roku 2005 ukončena.
klídek, motor podľa info Milého stydlína už je, chýba ešte nástupca 166-ky >:D srdce už búcha, ale zatiaľ ´nemá´ v čom...robím si síce teraz pr.del, ale zároveň sa teším :yes:
možno áno, ale dôležité je, aby uviedli na trh niečo, čo bude hodné mena Alfa Romeo, nie že by 166-ka v dobe svojho uvedenia nebola hodná tohto mena, ale keď nechajú na nástupcu toľko čakať, tak o to viac by to malo stáť za to...tým AR nijako neospravedlňujem, čaká sa aj na nástupcu 147, tak dúfam, že hoši na tom zamakajú...
Zase by to chtělo trochu objektivity. ;-) Fiat sice zatím nemá 6V 3,0 naftu, ale v naftě obecně spíš dohání konkurence jeho. Viz. 1,6 Multijet, 1,9 DiturboMultijet, atd.
Milý stydlín: nic proti, ale VM Motori nevlastní Fiat, ale Penske a GM (každý půlku). Takže je to firma plně v amerikcých rukou...
A motory od VM už Chrysler používá dávno, bohužel se nedá říct, že 2,5 TD ani 2,8 CRD je nějaká top špička...