Novinky
[odkaz]
jo a to byl téměř na rovině a motor jak hovado mu vpředu nebyl nic platnej. Vůbec podivná koncepce, když u tak těžkýho předku je hnanej zadek.
nejrozumnejsi koncepce... motor vpredu nahon na zadek... nejvice vyvazena ve vsech ohledech pokud jde o kvalitni auto...
třesky plesky, co to plácáš, na suchu to je fajn, ale v zimě je to naprd, viz videjo
jinak nejlepší koncepce je motor uprostřed a náhon na zadní , nebo všechna kola
jinak nejlepší koncepce je motor uprostřed a náhon na zadní , nebo všechna kola
ty fakt kecáš blbosti. Jak může být tohle obrovský hovado vyvážený, když má ve předu motor jak z tanku a vzdu nic ? Jak vidíš, na sníh to vůbec nemůže vjet.
Motor není nad nápravou. A to auto má nějakých 2,6 tuny (prázdné) s rozložením 50:50 (plně naložené má 44:56, jestli si dobře pamatuji). Motor není zase tak těžký. Vzhledem k tomu, jak mu to klouže, by pohon všech kol neznamenal samozřejmý odjezd. Jen by se tam motal o něco kratší dobu.
Mám čtyřkolku, přesto vozím řetězy. A dobré pneumatiky jsou základ. Řada lidí jezdí i v zimě na letních. V některých zemích to tak prostě je. Pak ti nepomůže ani svěcená voda.
Mám čtyřkolku, přesto vozím řetězy. A dobré pneumatiky jsou základ. Řada lidí jezdí i v zimě na letních. V některých zemích to tak prostě je. Pak ti nepomůže ani svěcená voda.
[odkaz]
přesně tak, na zimu je lepší i předokolka, než motor ve předu a náhon na zadek
řekni: já raději řídím předokolku... a nebudu nic namítat!
😉
Předokolka jede víc "sama".. dýl jede... a pak prostě odejde po tečně - a už s tím nic moc nenaděláš... (naděláš - ale to už je vyšší dívčí... 😉 ).
S motorem vepředu a pohonem vzadu můžeš ŘÍDIT!
Říkat autu, co má dělat..
😉
😉
Předokolka jede víc "sama".. dýl jede... a pak prostě odejde po tečně - a už s tím nic moc nenaděláš... (naděláš - ale to už je vyšší dívčí... 😉 ).
S motorem vepředu a pohonem vzadu můžeš ŘÍDIT!
Říkat autu, co má dělat..
😉
ty říkáš autu co má dělat ?
já raději točím volantem, šlapám po pedálech a řadím rychlosti
já raději točím volantem, šlapám po pedálech a řadím rychlosti
Pokud má někdo velký problém zvládnout "na limitu" fwd, ať do rwd ani nesedá a na awd, ať raději rovnou zapomene.
že výkon je třeba přenést na cestu a taky že kdo je ryzí amatér jako já, tak v rychlostech nad sto už na užší cestě dost lepí u dupy. Nějaké čisté zážitky na okruhu v rychlosti 150+ jso pro mě jako skoky na lyžích i když jezdím každý rok do Alp.
no - ale o tom to je!
Ty si ale taky nekupuješ S63 AMG, že ne... stejně jako si nekoupíš skočky na toulání po hřebenu Krkonoš.. protože bys z nich byl nešťastnej!
Ta smůla je v tom, že dřív si auta tohodle typu kupovala úzká skupina lidí, kterým přinášela radost a potěšení.. dneska si je kupují víc ti, co chtějí vypadat.
A vo tom to celý je...
Až na to budu mít, tak si koupím Jaguara 4,2 s kompresorem... ale bez jedinýho spojleru... tak, aby vypadal co nejnormálněji.
:-!
Ty si ale taky nekupuješ S63 AMG, že ne... stejně jako si nekoupíš skočky na toulání po hřebenu Krkonoš.. protože bys z nich byl nešťastnej!
Ta smůla je v tom, že dřív si auta tohodle typu kupovala úzká skupina lidí, kterým přinášela radost a potěšení.. dneska si je kupují víc ti, co chtějí vypadat.
A vo tom to celý je...
Až na to budu mít, tak si koupím Jaguara 4,2 s kompresorem... ale bez jedinýho spojleru... tak, aby vypadal co nejnormálněji.
:-!
Na Jaguara se spojlery nedávaj.....btw včera sem se byl projet po okreskách,,,,bylo dost mokro. Lehce do smyku to v zatáčkách jde, ale nic co by nešlo skorigovat. Kdo si toho nevšimne, musí koukat na budíky, zuřivě blikající kontrolka ho upozorní na to že kára ztrácí kontakt...
Kdo měl žigulík ví....že do hor se dává do kufru 50kg pytel cementu či písku.....a jak to pak jelo panečku >😁
Kdo měl žigulík ví....že do hor se dává do kufru 50kg pytel cementu či písku.....a jak to pak jelo panečku >😁
Jako nabídka by měla být možnost volby mezi 4x4 a zadkem pořád.
Hlavně u Cčka a Ečka ve verzi sedan,by měla být možnost vybrat si jen zadokolku,tam není ten výkon tak nezvladatelný a patří to k tem autům.
U verze kombíků C a E, by pouze 4x4 myslím nebyl problém,vzhledem k zaměření auta.
U S-classe by měla být možnost výběru zadokolky ve verzi S63 krátká,jako nejsportovnější limuzína,S63 4x4 dlouhá,jako druhá bezpečnější a "trakčnější" varianta
U S65 by měla být jenom 4x4,těch 1000Nm to prostě vyžaduje,jinak je ten výkon a točák navíc k ničemu...
Sportovní modely jako SLS,SL,Black serie atd.. výhradně zadokolky..
Asi tak😊
Hlavně u Cčka a Ečka ve verzi sedan,by měla být možnost vybrat si jen zadokolku,tam není ten výkon tak nezvladatelný a patří to k tem autům.
U verze kombíků C a E, by pouze 4x4 myslím nebyl problém,vzhledem k zaměření auta.
U S-classe by měla být možnost výběru zadokolky ve verzi S63 krátká,jako nejsportovnější limuzína,S63 4x4 dlouhá,jako druhá bezpečnější a "trakčnější" varianta
U S65 by měla být jenom 4x4,těch 1000Nm to prostě vyžaduje,jinak je ten výkon a točák navíc k ničemu...
Sportovní modely jako SLS,SL,Black serie atd.. výhradně zadokolky..
Asi tak😊
v podstatě souhlasím, u SL by 4x4 bylo divné,ale časem i to může být, SLS se za chvilku přestane vyrábět,takže to je jedno.
S tím se nedá než souhlasit a asi to tak bude. Navíc A+CLA 45 je jen 4x4, což je v pořádku. SLK snad bude zas jen zadokolka.
I když... Porsche taky má Carreru 4 + 4S... a jsou to hooodně dobrá auta, s kterýma se navíc dá jezdit denně a celý rok.
I když... Porsche taky má Carreru 4 + 4S... a jsou to hooodně dobrá auta, s kterýma se navíc dá jezdit denně a celý rok.
To jo,jenže Porsche 911 s motorem vzadu mi ta čtyřkolka jde nějak přirozenějš,že tam k tomu patří, než třeba u roadsteru SL 65 s tím obrovským motorem vepředu,tam patří prostě zadohrab a smažba nebohých gum😁DD...
I když trakčně a uživatelsky by to pomohlo,ale myslím,že 90% majitelů SL AMG jezdí hlavně v létě a mají vždycky v záloze nějaké zimní auto😊
Majitelé 911 jezdí víc celoročně bych řekl,co takhle vidím na silnicích..
I když trakčně a uživatelsky by to pomohlo,ale myslím,že 90% majitelů SL AMG jezdí hlavně v létě a mají vždycky v záloze nějaké zimní auto😊
Majitelé 911 jezdí víc celoročně bych řekl,co takhle vidím na silnicích..
...kde sa novinari hraju na fajnsmekrov,tazkych znalcov a pretekarov a odsuzuju kupujucich za to,co si ONI za SVOJE peniaze kupia.
vsak chodte a kupte si zadokolky a driftujte si na okruhoch cely den :yes😒br />
keby ze si kupujem auto s takym vykonom,tak ma absolutne nezaujima,ako hardcore budem vyzerat v ociach novinarov....
vsak chodte a kupte si zadokolky a driftujte si na okruhoch cely den :yes😒br />
keby ze si kupujem auto s takym vykonom,tak ma absolutne nezaujima,ako hardcore budem vyzerat v ociach novinarov....
Přesně, i člověk co dá 2,3 mega za auto nebude riskovat bouračku a nechce za týden odpált super drahé pneumatiky. To 4x4 dává smysl a je to vidět i na prodejích.... S+E se vůbec nedivím.
Souhlas. Až se divím, že to BMW i Mercedesu trvalo tak dlouho, než pochopili, že nabízet přemotorovanou zadokolku do sedanů a kombíku (vyšší) střední a luxusní třídy je uživatelsky mnohem méně příjemné než nabídnout čtyřkolku. A preference zákazníků hned ukázaly, co je jim řidičsky příjemnější. Ostatně už i BMW naznačuje, že příští generace M5 a M6 bude alternativně se čtyřkolkou.
Vůbec se nedivím. Mít velký výkon je fajn, ale je mi k ničemu, když ho na silnici nepřenesu a tyhle silné zadokolky se přestanou hrabat tak někde na čtyřku nebo na pětku. K čemu ten výkon pak je?
Vůbec se nedivím. Mít velký výkon je fajn, ale je mi k ničemu, když ho na silnici nepřenesu a tyhle silné zadokolky se přestanou hrabat tak někde na čtyřku nebo na pětku. K čemu ten výkon pak je?
A 4x4 je záruka toho, že ten výkon využiješ? On je někdo, kdo na to ve sněhové vánici bude šlapat "do plnejch"? Leda tak kulový. Když nasněží, pojedou opatrně i ti, co mají čtyřkolky. Když jsem se vracel předloni ze Špindlu, přes noc nasněžilo, a já jsem se zadohrabem předjížděl připosrané majitele SUVéček, kteří jeli 50-60... se všemocným pohonem 4x4...
Ale to jsou jen módní trendy. Kdo neměl po revoluci Mazdu 626, nebyl podnikatel. Kdo neměl TDI, neměl prý ten výýýýkon. Kdo dnes nemá bílé auto je lůzr. A tak by jsme mohli pokračovat do nekonečna. Se 4x4 je to úplně, ale úplně stejné.
Dojem bezpečnosti je z větší části marketing. Auto brzdí úplně stejně. Dokud není zatáčka pod mírným plynem, dle Kamovy elipsy je přilnavost gumy také stejná. 4x4 má význam při akceleraci, popř vyjetí na zasněžený kopec.
Vítr 4x4 spíš vane jako únik od toho, že je motor v předu, pohon na zadek. Kdo neměl v zimě tuto kombinaci neví - je to na pikaču ! [odkaz] Rolls či esko jsou prostě na hladkém paralyzováni. (mnichov je aspoň vyvážen 50:50, tak lepší). 4-matic nemám a nechci! Vnitřně je to divný systém. Pokud 4x4 tak torsen na S8. Tu jsem zkoušel v noci ve městě na panenském sněhu. Kde se dvoukoulka bambelá ze strany na stranu a vy se musíte hoodně snažit ji zklidnit, tam se u S8 jenom přišláplo. 4 zimní gumy zabraly a auto vytáhly.
Pak už jsem se tím bavil, zalamovačka kde by se normálně vjelo na dvojku. Tak šup 80, na začátku zatáčky ťuk plný. Okamžitě se utrhla a řítila se ven. Je omyl, že quattro nejde urvat. Naopak, jde urvat velmi snadno !!! Pak stačí jen srovnat auto a kola a mírným plynem jej pak vytáhnout ve zvolené přímce jak by nic.
S výkonem to (sucho) nemá až tak co dělat. Silný motor je proto, aby se s tím dobře jezdilo. Pokud jsou na zadku slušné gumy a elektroničtí pomocníci, tak zadek úplně v pohodě stačí. Výkon se stejně využije při vyšších rychlostech, např. akcelerace 200-250, hop a je to.
Auta jsou taková, jaké platí zákazníci. A řekněme si otevřeně, 80% z nás neumí vůbec řidit. Servisovat si neumí 99% z nás. ...Situace je taková, že auto nemůže být dobrý sporťák, SUV i dodávka v jednom. Vždy je to pak otázka kompromisu. Se 4x4 je to stejné. Auto je pak řidičsky úplně tupé, nezatáčí, tahá x desítek kilo hřídelí, ve městě mu roste spotřeba atd.
Není to tak dávno mi rvali na vyzkoušení Passat Altrak a XC70. Při běžné jízdě na suchu tam to zvýšení úplně vadilo. Auta jsou šíleně nestabilní, na dálnici se s tím skoro bojím. Pochopím lidi v horách, ale pro měštáky je to kravina a póza. Zima je od toho, aby auta (dražší modely) spaly. Sůl, která se dává kvůli neřidičům (ve Skandinávii se solí max v centrech velkých měst či extrémních kopcích - a jak jim to jezdí) žere všechno. I pozinky, podvozek, ramena, diferák, výparník klimy proč pak starší auta jezdí doplňovat, konektory atd.
A "riskovat bouračku když není 4x4" je úúúplná blbost. Se podívejte na zimní bouračky [odkaz] a řekněte mi, kolika % by 4x4 zabránilo, prosím. Já projel v zimě z Olomouce až do Kursku na letních ze zadokolknou, kromě toho že se na plyn moc sahat nemohlo a na brzdu už vůbec ne, tak problém nebyl. Ale to už jsme v extrému. Ono mnohým nepomůže ani 4x4 s hřeby, stejně problém nikdy nebude na straně vybouraných řidičů, ale cestářích, větru, zaskočenosti smykem atd.
Dojem bezpečnosti je z větší části marketing. Auto brzdí úplně stejně. Dokud není zatáčka pod mírným plynem, dle Kamovy elipsy je přilnavost gumy také stejná. 4x4 má význam při akceleraci, popř vyjetí na zasněžený kopec.
Vítr 4x4 spíš vane jako únik od toho, že je motor v předu, pohon na zadek. Kdo neměl v zimě tuto kombinaci neví - je to na pikaču ! [odkaz] Rolls či esko jsou prostě na hladkém paralyzováni. (mnichov je aspoň vyvážen 50:50, tak lepší). 4-matic nemám a nechci! Vnitřně je to divný systém. Pokud 4x4 tak torsen na S8. Tu jsem zkoušel v noci ve městě na panenském sněhu. Kde se dvoukoulka bambelá ze strany na stranu a vy se musíte hoodně snažit ji zklidnit, tam se u S8 jenom přišláplo. 4 zimní gumy zabraly a auto vytáhly.
Pak už jsem se tím bavil, zalamovačka kde by se normálně vjelo na dvojku. Tak šup 80, na začátku zatáčky ťuk plný. Okamžitě se utrhla a řítila se ven. Je omyl, že quattro nejde urvat. Naopak, jde urvat velmi snadno !!! Pak stačí jen srovnat auto a kola a mírným plynem jej pak vytáhnout ve zvolené přímce jak by nic.
S výkonem to (sucho) nemá až tak co dělat. Silný motor je proto, aby se s tím dobře jezdilo. Pokud jsou na zadku slušné gumy a elektroničtí pomocníci, tak zadek úplně v pohodě stačí. Výkon se stejně využije při vyšších rychlostech, např. akcelerace 200-250, hop a je to.
Auta jsou taková, jaké platí zákazníci. A řekněme si otevřeně, 80% z nás neumí vůbec řidit. Servisovat si neumí 99% z nás. ...Situace je taková, že auto nemůže být dobrý sporťák, SUV i dodávka v jednom. Vždy je to pak otázka kompromisu. Se 4x4 je to stejné. Auto je pak řidičsky úplně tupé, nezatáčí, tahá x desítek kilo hřídelí, ve městě mu roste spotřeba atd.
Není to tak dávno mi rvali na vyzkoušení Passat Altrak a XC70. Při běžné jízdě na suchu tam to zvýšení úplně vadilo. Auta jsou šíleně nestabilní, na dálnici se s tím skoro bojím. Pochopím lidi v horách, ale pro měštáky je to kravina a póza. Zima je od toho, aby auta (dražší modely) spaly. Sůl, která se dává kvůli neřidičům (ve Skandinávii se solí max v centrech velkých měst či extrémních kopcích - a jak jim to jezdí) žere všechno. I pozinky, podvozek, ramena, diferák, výparník klimy proč pak starší auta jezdí doplňovat, konektory atd.
A "riskovat bouračku když není 4x4" je úúúplná blbost. Se podívejte na zimní bouračky [odkaz] a řekněte mi, kolika % by 4x4 zabránilo, prosím. Já projel v zimě z Olomouce až do Kursku na letních ze zadokolknou, kromě toho že se na plyn moc sahat nemohlo a na brzdu už vůbec ne, tak problém nebyl. Ale to už jsme v extrému. Ono mnohým nepomůže ani 4x4 s hřeby, stejně problém nikdy nebude na straně vybouraných řidičů, ale cestářích, větru, zaskočenosti smykem atd.
Phantom má také 50:50. A zadní náprava unese více než přední, takže správně naložený má těžší zadek.
Dnešní S8 nemá Torsen. Pořád reaguje na moment, ne rychlost, a je mechanický, ale konstrukčně je to jiný diferenciál než T-1, 2 i 3. Navíc má i aktivní diferenciál vzadu.
Pokud se bavíme o sněhu a bezpečnosti, tak rychlost je limitovaná v první řadě schopností zastavit. Díky pohonu všech kol můžeš jet rychleji, z pohledu bezpečnosti to však znamená, že se akorát můžeš vybourat ve vyšší rychlosti. Čtyřkolky umí být pěkně zrádné. Někteří lidé si to neuvědomují. Tady souhlasím.
Dnešní S8 nemá Torsen. Pořád reaguje na moment, ne rychlost, a je mechanický, ale konstrukčně je to jiný diferenciál než T-1, 2 i 3. Navíc má i aktivní diferenciál vzadu.
Pokud se bavíme o sněhu a bezpečnosti, tak rychlost je limitovaná v první řadě schopností zastavit. Díky pohonu všech kol můžeš jet rychleji, z pohledu bezpečnosti to však znamená, že se akorát můžeš vybourat ve vyšší rychlosti. Čtyřkolky umí být pěkně zrádné. Někteří lidé si to neuvědomují. Tady souhlasím.
u verzí AMG, potažmo podobné konkurence je logická, stačí se podívat na nárůst výkonu jednotlivých modelů za posledních dvacet let. Pět set koní efektivně a hlavně nezáludně přenést na silnici je prostě problém, zákazníci AMG nejsou většinou dvacetiletí kluci, kteří se chtějí "bát" při přidání plynu v každé zatáčce. 😉
Statisticky vzate ... kto si kupuje verzie AMG ci BMW M?
Ludia, ktori na to maju (teraz sa nebavim o SR a CR).
Ludia, ktori na to makaju na burze, v hedge funds alebo vo top manazmente. Vacsina z nich nie su hardcore enthusiasts. A je im uplne jedno, ci je auto pohanane plachtou alebo zadnou napravou. Ked po prvom roku v investicnej banke dostanete bonus 200 000 libier, navrch k platu 80 tisic rocne, toto skratka neriesite.
Podla nedavneho vyskumu vacsina majitelov BMW 1 series veri, ze ma predokolku.
4x4 znie lepsie ako 2x4, je to bezpecnejsie atd., idete do toho, pretoze ked ste klientom AMG tak ste klientom znacky, tie toho, ako to auto dokaze jazdit, pretoze patrite k 95% majitelov, ktori to auto nikdy nedostanu na dostrel limitu.
Na com vobec nezalezi, pretoze to auto ste si nekupili preto, aby ste jazdili na limite.
Ludia, ktori na to maju (teraz sa nebavim o SR a CR).
Ludia, ktori na to makaju na burze, v hedge funds alebo vo top manazmente. Vacsina z nich nie su hardcore enthusiasts. A je im uplne jedno, ci je auto pohanane plachtou alebo zadnou napravou. Ked po prvom roku v investicnej banke dostanete bonus 200 000 libier, navrch k platu 80 tisic rocne, toto skratka neriesite.
Podla nedavneho vyskumu vacsina majitelov BMW 1 series veri, ze ma predokolku.
4x4 znie lepsie ako 2x4, je to bezpecnejsie atd., idete do toho, pretoze ked ste klientom AMG tak ste klientom znacky, tie toho, ako to auto dokaze jazdit, pretoze patrite k 95% majitelov, ktori to auto nikdy nedostanu na dostrel limitu.
Na com vobec nezalezi, pretoze to auto ste si nekupili preto, aby ste jazdili na limite.
nemusí to byť až taký zlá nápad..ale....niektorí tu píšu o tom že 4x4 je lepšie kvoli jazdeniu v zime, trakcii v kopcoch atď...čo sa týka zimy...mám doma BMW so zadným náhonom a pri dobrej pneu som nikdy nemal problém výjsť do kopca..a mercedes ja takisto len sedan s nízkou svetlou výškou..takže inde než len an normálne cesty sa nepozrie-...a treba si uvedomiť že to čo divízie AMG a M robia je len marketing..´kedysi AMG nevadilo dávať do áut silné motory a zadný náhon..problém je v tom že dnes si také autá kupujú hlavne ludia ktorí sú z jazdenia priposra*í a ako náhle im zabliká kontrola trakcie tak vyskakujú z auta..proste si treba uvedomiť že akokolvek môže mať sedan 4x4 nikdy nebude taký ako SUV....takisto ako napr. Range Rover nedáva do svojich aút zadný náhon len preto aby ich autá boli športovejšie a aby s nimi mohol človek drifotvať na kruhových objazdoch...proste sedan bude vždy len sedan a SUV bude SUV...proste jedno nemôže plniť funkciu tak dobre ako to druhé a naopak...proste pokial chcem auto na zimu tak si kúpim SUV pretože aj medveď má síce 4x4 ale nikdy sa nedostane tam kam SUV...a SUv nikdy nebude mať dynamiku ako sedan...
2, a tyto auta si nekupuji profi ridici a zaroven je chteji lide pouzivat pokud mozno cely rok, takze je jasne ze lide nezvladaji monstrozni vykon uridit (coz se nelze tak moc divit)
Ono kontrolovane utrhnout silnou 4-kolku nezvladne kazdy. Ja teda rozhodne ne. Prave proto si vyhody 4-kolek uzivam v mnohem nizzsich rychlostech (viz foto v profilu) 😉
Mluvim hlavne o situaci na suchym asfaltu, kdy se to vsechno deje zatracene rychle, Malokdo umi 4wd vodit na limitu