Vypadá to, jako by se BMW téměř snažilo tu informaci utajit - už koncem léta skončila výroba kupé a kabrioletu jedničkové řady a na veřejnost tato informace prosákla až nyní. Rozlučte se s poslední dvoudveřovou jedničkou v historii.
" je ale všeobecné známo, že aktuální jednička a chystaná dvojka budou koncem dekády vystřídány novou generací, která přejde na novou platformu Mini s pohonem předních (a u vybraných modelů i všech čtyř) kol."
Toto je možná všeobecně známo doma u Foktů, je to ale jinak. Právě proto, aby mohla být použita předokolková platforma mini, musela vzniknout řada 2. Pod jedničkou už jaksi číslo není, řada 0 by asi nebyla to pravé, že. Takže, vše co od příští generace vyjede pod označením 1er, s jakýmkoliv přívlastekem, bude mít primárně přední náhon, resp. awd. Řada 2 pak bude určena malým modelům se zadním, opakuji zadním náhonem, tj. fakticky přebere roli dnešní řady 1. Nebude v ní HB, ale kupé, kabrio a roadster (ideový nástupce hadrostřechových Z3 a první Z4). Ještě je zvažován 2er crosover, něco jako třídveřová X1 ve stylu X6.
P.S. Komická je také fabulace Michala Hondy Fokta o tom, jak BMW "téměř tají" odchod řady 1er coupe. Ano, je to děsné tajemství a konspirace, když fotografie nemaskovaného nástupce (2er coupe) rotují už týdny po internetu. Generační obměna se tomu říká, pane redaktore. A ano, dělají to i japonské automobilky, jen ne v tak svižném rytmu. >:D
Příští pátek se má oficiálně představit nástupce, tedy dvojková řada. Jsem zvědav hlavně na M235i, předpokládám, že bude minimálně tak dobrá jak M135i. :-!
[odkaz]
Tohle je náhodou hodně významná zpráva, protože s odchodem 125i Coupé u BMW kompletně skončily atmosferické motory. Takže pokud se nemýlím, u BMW už nic bez turba nekoupíte. :-(
Někde jsem četl historii Vespy. Zadání znělo na motocykl a dali ho konstruktérovi letadel, který motocykly nesnášel.
Díky tomu vznikla Vespa - geniální motorka, kde nic z toho, co by člověka na motrce mohlo štvát, není vidět.
Tady v ACZ to dělaj podobně - potřebují článek o BMW, zadají ho někomu, kdo německá auta nesnáší.
Nicméně tady to nefunguje tak jako kdysi u Piaggia, kór Fokt není ani zdaleka takovej machr, jako letcký konstruktér.
Mimochodem mistr Fokt ještě stále žije v představě, že BMW X1 je v podstatě jen zvednutá jednička...
A co to podle tebe je? Podle mne kupé vyšší střední třídy. Jsou více méně dvě možnosti. Buď to rovnají po vzoru šestky, nebo to okoukali od Audi (posunutí kupé a kabrioletů o jedno číslo výš).
tráva je ke krávě jako maso ke... lvovi, třeba:-)
trojka je ke čtyřce jako jednička ke dvojce, ale ne jako pětka k šestce.
nikdo nikdy netvrdil, že šestka je pětka coupé...
Hlavně nevim, proč to přejmenovali naprosto nelogicky, ikona jako 3 Coupe se taky musela přejmenovat, meli nechat 3 Coupe a Cabrio a 4 Sedan a zde 1 Coupe Cabrio a 2 Sedan a Hatcback
No, na (některých, myslím) asijských trzích se prodává 730i/730iL. A ano, s faceliftem 5er se NA I6 vytratily z nabídky, ale pár desítek 528i/530i najdeš v Německu v pohodě. :)