Si si istý, že vôbec vie, že niekedy bola nejaká NSR a NDR? Spýtaj sa ho, čomu alebo komu sa hovorilo "dederóni"....možno bude špekulovať, aké sú to cestoviny... >:D
Fajn tak netvrďte že Mustang přinesl na evropské silnice masu plechu a velké motory. Je to tvrzení amatéra který o automobilech té doby nemá ani šajn. Chápu díky vašemu nízkému věku že od tom opravdu nic nevíte ani já ještě v té době po světě neběhal. Nicméně když už jsem běhal tyhle vozy tady jezdily na návštěvy krajanů a občas tady těm šťastnějším co měli rodiny na západ od našich hranic zůstali jako dárky. A čas od času (zvlášť po zdražení benzínu ) se objevovaly v bazarech které patřily podniku který se jmenoval kupodivu Klenoty a patřily pod tento podnik bazary všeho druhu.
Mladý muži je smutné že si nedokážete zjistit co jezdilo po silnicích v BRD. Můj typ z předmětného roku např. Park Admiral délka 4.95m motory 2.6 , 2.8 a 4.6 V8. Opel Diplomat 4.6 a 5.4 V8. Mám pokračovat.
Smutné na tom je že pan redaktor si nevšiml ani katalogu který je v obrázcích a v něm může vidět co dalšího bylo možné v Německu pořídit z USA Fordů. A to nemluvím od produkci Oplu, BMW, Mercedesu nebo i Peugeot, Renaultu a dalších francouzskýc, britských a dalších automobilek. A už vůbec nemluvím o Fordech z evropské produkce. Holt tehdejší BRD nebyla DDR s Wartburgy, Trabanty, Škodami a Záporožci.
A těch automobilek v té době bylo fakt hodně a to i v té Británii která dneska už nemá skoro nic. A v BRD bylo taky víc automobilek které již zanikly např. Borgward
no in i východní blok měl V8ky.....sice ne v kupé....ale Tatra 603, 613, volhy pro KGB a polici, čajky, zisy, zily......pravda bylo to jen pro vyvolené a moc často to na silníchc vidět nebylo, teda až na ty tatry u nás....ale byly.
v článku je uvedeno, že se jednalo o stejné historické období, což bezesporu ano. Nikde není psáno, že se vozy na silnicích potkávaly. Smysl je takový, že Mustang tenkrát přinesl na evropské silnice pořádnou masu plechů a silný motor v dobách, kdy byly jinde v kurzu dvoutakty