Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang v Evropě přišel o jméno, aby ustoupil náklaďáku

Jan Mička
Diskuze (12)
Ford Mustang to v Evropě neměl v počátcích výroby vůbec jednoduché. Aby mohl být prodáván v Německu, musel se na čas vzdát svého jména.

Kultovní muscle car se musel na začátku své životní cesty v roce 1964 v Německu vzdát svého jména, aby bylo možné ho zde prodávat. Situace se táhla 15 let, po kterou nesl označení T5. Vozy byly původně k dispozici ve vybraných německých dealerstvích, mnoho jich ale také dovezli američtí vojáci, kteří v Německu působili. Někteří si vozy po ukončení své branné povinnosti odvezli zpět za oceán, jiní je v Německu výhodně zpeněžili. Díky tomu se dostaly tyto neobvyklé verze také do rukou méně majetných evropských řidičů.

Důvod přejmenován byl poměrně jednoduchý - v Evropě se totiž už dlouhá léta vyráběl nákladní vůz Krupp Mustang a bylo nepřípustné, aby se na stejném trhu vyskytovaly dva modely téhož jména, leč zcela jiného zaměření. Nový název T5 přitom nebyl vybrán jen tak pro nic za nic. Takhle se totiž Ford Mustang jmenoval během své vývojové fáze.

Z evropských Mustangů byly odstraněny všechny nápisy, které připomínaly příslušnost s neúnavným ořem. Něco ale přece jen zůstalo – velkého chromovaného koně v masce chladiče se vůz nevzdal. Vozy také dostaly jiná světla a lepší tlumiče ze Shelby GT350, které se snáz vyrovnávaly s nástrahami tehdejších silnic. V těchto dobách navíc musel Mustang (pardon, Ford T5) na německých silnicích působit jako zjevení. Jedná se totiž o stejné historické období, kdy se psaly dějiny všech Wartburgů a Trabantů, které v Česku potkáváme ještě dnes.

Jan Mička
Diskuze (12)
Avatar - Barrichello
21. 10. 2013 11:12
Re: Micko ty zase perlís
no in i východní blok měl V8ky.....sice ne v kupé....ale Tatra 603, 613, volhy pro KGB a polici, čajky, zisy, zily......pravda bylo to jen pro vyvolené a moc často to na silníchc vidět nebylo, teda až na ty tatry u nás....ale byly.
21. 10. 2013 08:39
Re: Micko ty zase perlís
Hele, když už napíšete hovadinu (což se stát může každému), a jste na ni upozorněn, tak si nejprve ověřte fakta, pak sklopte uši a poděkujte.
20. 10. 2013 23:34
Re: Micko ty zase perlís
Fajn tak netvrďte že Mustang přinesl na evropské silnice masu plechu a velké motory. Je to tvrzení amatéra který o automobilech té doby nemá ani šajn. Chápu díky vašemu nízkému věku že od tom opravdu nic nevíte ani já ještě v té době po světě neběhal. Nicméně když už jsem běhal tyhle vozy tady jezdily na návštěvy krajanů a občas tady těm šťastnějším co měli rodiny na západ od našich hranic zůstali jako dárky. A čas od času (zvlášť po zdražení benzínu ) se objevovaly v bazarech které patřily podniku který se jmenoval kupodivu Klenoty a patřily pod tento podnik bazary všeho druhu.
Avatar - Honza Mička
20. 10. 2013 23:18
Re: Micko ty zase perlís
Pokračovat nemusíte. Kdybych v článku uvedl, s jakými vozy se tenkrát Mustang na silnicích potkával, určitě by tam byly.
20. 10. 2013 23:07
Re: Micko ty zase perlís
Mladý muži je smutné že si nedokážete zjistit co jezdilo po silnicích v BRD. Můj typ z předmětného roku např. Park Admiral délka 4.95m motory 2.6 , 2.8 a 4.6 V8. Opel Diplomat 4.6 a 5.4 V8. Mám pokračovat.