General Motors ako najväčší koncern, zastúpený značkami, ale aj výrobnými kapacitami na všetkých obývaných kontinentoch. Takýto obraz ukazovala automobilová mapa sveta dlhé desaťročia.
Pokud Fiat koupí Opel tak to pravděpodobně bude něco jako
VW vs. ŠKODA...
Takže Fiat jim bude do spusty věcí kecat ale pochybuju, že by tam proběhly nějaký razantní změny např: ve vývoji aut.
Zdá se že Fiat má velké oči - tak bude to Chrysler (velmi náročný projekt) nebo odkup Opela? Obojí podle mne nelze, nebo by to také mohlo být pro Fiat dosti nebezpečné.
S kupou nejakej automobilky je vzdy spojena kupa nejakej vyhody. Opel-Fiat tu uz raz bolo..Corsa a GP su vysledky tejto spoluprace, zaujimave, ze Corsa je vsade hodnotena lepsie ako sesterske GP (aj predajnostou).
Nemyslim si ze Opel ma od GM az take velke know-how...ked si odmyslime Amperu ako rebrandovany Volt, nove platformy pre Astru a Insigniu, ktore budu urcene pre Chevrolety, Saturny a ine (pokial to preziju) vyvijal najma Opel. 4x4 je od Saabu. Motory su europske, interiery (nastastie) tiez. Opel nema velku limuzinu kde by vyuzil napr. moderne V8 Northstar motory od Cadillacu. Sucasny trend preplnovanych maloobjemovych motorov zatial GM nezachytil, je to Opel ktory bude mat preplnanu 1,4 a ma uz 1,6 turbo. Podla mna ma Opel dostatocny technologicky potencial aj vyrobne kapacity na existenciu bez GM. Ale nie na existenciu samotnu. Od Fiata by mohol prebrat nove preplnane motory. Mohol by si zvacsit portfolio uzitkovych aut. Fiat by ostal v nizsich triedach. Male ekologicke auta do mesta, male sportiaky, mozno mini SUV. Opel by mohol mat svoju Insigniu, mozno nastupcu Calibry a chystane SUV na baze Astry a Corsy, rodinnu Merivu a Zafiru. Myslim si, ze by si nekonkurovali. Kazdy by si ponechal svoje platformy. Urcite najblizsich par rokov kym sa vratia investicie do ich vyvoja. Alebo sa to vsetko ani nestane...pride nova kriza a Fiat a Opel sa stanu cinskym narodnym bohatstvom:)
Ono to s Fiatom a Oplom nie je tak uplne jednoduche. S. Marchionne predvcerom povedal, ze Fiat o Opel sice zaujem ma, ale nie ako vlastnik automobilky. Podla jeho slov neprichadza do uvahy, aby za Opel (alebo Chrysler) priamo platili. Skor maju zaujem o istu formu obchodu, vramci ktoreho by ziskali nejaky minoritny podiel(pravdepodobne za umoznenie pristupu k niektorym svojim technologiam). Ma tak ist skor o strategicku alianciu. Dodal este, ze pre Fiat je hlavnou prioritou stale Chrysler a nie Opel. Co je myslim vcelku logicke z dovodu obsadenia ineho trhu ako europskeho.
Ovladnute Opla moc velky vyznam nedava (nad ramec uspor zo spolocneho vyvoja a vyroby konstrukcnych celkov), pretoze jednak obe automobiky operuju ("vylucne") na rovnakom trhu (cim su od tohto trhu zavisle - co mimochodom viedlo v USA k problemom tamojsich automobiliek), jednak obe znacky operuju v mainstreamovom segmente trhu a z velkej casti tak bojuju o podobneho zakaznika. Strategickym investorom pre Opel tak bude asi niekto iny (hovori sa teraz, ze by to mohla byt Magna) a Fiat bude sluzit (ak dojde vobec k dohode) skor ako technologicky partner s istym podielom.
Fiat mel koupit i Chrysler a koupi *, stejne tak to bude s Opelem, je to jen medialne rozmazle *, omlouvam se za vulgarni slova, ale ono se toho v mediich nakeca...
"Po odprodání automobilek Opel a Chevrolet (Korea)" - ten článek jsi asi nečetl, že? 8-s Navíc jsem nepochopil, z čeho jsi vydedukoval, že by se GM měl zbavit jedné z mála rostoucích poboček v podobě Daewoo a tím pádem i opustit evropský trh, navíc když si tam teď udělá místo zbavením se Opelu/Vauxhallu... :*)
No..tento prispevok mal povodne vyzerat inak. Francuzskemu zastupeniu Chevroletu sa totiz stala nemila vec. Na titulnej stranke, po prejdeni kuzorom na napis "Cruze" sa asi mesiac vlavo zobrazovala verzia (malinka fotografia verzie) hatchback, ktorej snimky doteraz nikde neboli zverejnene. Ja som si to odhalenie pripravoval na tento clanok, lenze v piatok ako na just ten obrazok stiahli a dali tam sedan.
Este predtym som tu malu fotografiu ale stihol stiahnut do compu. Kto teda chce vidiet hatcback nech sa pozrie sem:
[odkaz]
No z tak malé fotečky lze opravdu jen tušit... :-) Jak to je ve vztahu Chevrolet a Daewoo? Design evropských "Chevy" stojí za starou bačkoru. Přijde mi, že se Chevy zavázal jít ve stopách korejského designu. Orlando vypadá z boku a zezadu nadějně, vpředu by mohlo mít víc kosmický tvar. HHR se asi ani nevyplatí vyrábět pro evropský trh. Pro mě Chevy začíná a končí u Camaro.
Ona sa tak mala na strankach Chevy zobrazuje. Aj tak je ale zaujimave, ze niekto spravy taky kiks. :-)
Ten vztah medzi Chevroletom a Daewoo je taky, ze Chevy dnes vlastni casti povodnej firmy Daewoo. Predovsetkym vyrobne zavody a vyvojove centra. Dizajn europskych Chevroletov vznika v Korey a Cine. Ich technika ale pochadza z roznych casti sveta. Male auta su technicky vyvijane v Azii, nizsia stredna a stredna trieda ma (mala) pochadzat z Europy (od Opelu) a velke su zas z Australie a USA.
Teaz to bude asi platit tak, ze vsetko po nizsiu strednu triedu bude mat na starost GM Daewoo, a vyssie Holden a GM USA. Napriklad nastupca modelu Epica bude zaroven aj nastupcom pre americke Malibu. Pravdepodobne to bude cele pochadzat z USA (ale v hre je stale aj Australsky Holden).
Inak, treba este povedat, ze sucasne Chevrolety su uz na mile vzdialene starym Daewaam. Technicky a bezpecnostne ide o plne porovnatelne auta so sucasnou japonskou a EU produkciou. Mozno este pokryvkavaju materialy, ale to je skor vecou toho, aku ulohu doteraz Cjevrolet plnil v europskom portfoliu GM: teda, ze nesmel utocit na rovnaku skupinu kupujucich ako Opel, ale skor na racionalnejsie uvazujuceho zakaznika (nieco ako ma Skoda). Ten dizajn...no tak tam stale este ostavaju korejske stopy...ale myslim, ze uz iba malo a casom to vymizne uplne
TEda jestli bude hatchback cruze vypadat takto, tak jsem moc rad, ze se rozhoduju pro sedan, ten mi prijde mezi sedany absolutni majstrstyk.
Jinak nova Epica bude zaroven Malibu? Vzdyt Malibu je z minuleho roka, nezda se mi, ze by hned po trech letech delali nove auto. Prislo by mi logictejsi, ze by malibu dovezli do evropy, nac vyvijet nove auto, kdyz mi jedno zanovni jezdi
Malibu je v predaji od minuleho roka a bude sa predavat az do roku 2012 (2008,2009,2010,2011,2012) -cize 5 rokov. Novy sedan ma mat vystavnu premieru niekedy koncom roka 2011 a od r. 2012 sa bude predavat ako MY2013. :-);-)
Ja viem, ja som to aj bral iba ako technicku poznamku. ;-) Francuzi sa ale aj s tak malym obrazkom sekli. Zverejnit auto, ktore ma byt este len odpremierovane na oficialnych strankach - - smajlik krutiaci hlavou - - >:D
Promiň ten příspěvek nebyl celý. No znáš lidi kolem IT. Spousta z nich jsou lenoši a spousta z nich volnomyšlenkáři. To, že se dostal ven takhle malinký obrázek je spíš štěstí.. :-)
To nebyla narážka, já to pochopil, že se objevila jen tahle malá fotka. Jinak mě šlo spíš o ten design, racionálně uvažující zákazník je opravdu hodně marketingový termín pro zakrytí, či spíš nezdůrazňování faktu, že se jedná o člověka, který má hlouběji do kapsy. Nevěřím totiž tomu, že by někdo vzhled auta v dnešní době zcela ignoroval. To si může zrovna tak pořídit Logan, protože ten jezdí taky, nebo jiné levné auto. Chevrolet nenabízí nic zvláštního. Škoda dělá auta, který mají většinou povedený design, ale zase rozhodně nepatří vyloženě mezi levná auta. Daewoo/Chevy je z mého pohledu spíše na chvostu, když vezmu třeba Pro'ceed nebo Soul, pak je Kia vepředu. Nebo srovnám-li nabídku Lacetti s Bravem, tak snad nemůžu váhat ani minutu. Captiva taky není nějak o moc víc pohlednější než Sorento.
Od Chevy jsem čekal nějaký euroamerický, či lépe naopak americkoevropský design. No zatím nemůžu tvrdit, že bych se dočkal.
Ano ten termin je spravne vylozitelny tak ako pises. To vies, ja som ako marketer dost "zdeformovany" jemnejsimi terminmi. Proste musim volit jemnejsi ton... >:D
Ten prispevok vyssie som myslel vseobecne. Samozrejme, ono su znatelne rozdiely aj medzi Chevroletom, Skodou a Seatom, alebo Hyundaiom / Kiou. Chevrolet, Skoda a Seat maju ten "problem" ze nesmu liezt to biznisu znackam, ktore su nad nimi. Lenze rozdiel je v tom, ze napriklad tandem Skoda / Seat ma viac priestoru nez Chevrolet, pretoze ma nad sebou tandem VW / Audi, ktory je zas "vyssie" nez Opel (plati pre VW, Audi je samozrejme nikde uplne inde nez Opel). Preto ten rozdiel medzi Chevy a Skodou napriklad. V zasade ale plati, ze vramci svojich koncernov su Skoda aj Chevrolet urcene tym zakaznikom, ktori...no ako si to povedal? >:D
Tandem Hyundai a Kia je zas o niecom trochu inom - u nich je ta pozicia sucastou prirodzeneho vyvoja znacky. Oba brandy pracuju subezne na tom aby sa posuvali vyssie a vyssie. V istom bode predbehnu aj Skodu (hlavne preto, ze ich z hora nikto neohrozuje) a budu smerovat tam, kde je Toyota. (Cim sa vlastne korejci ani netaja).
Ale to není ostuda. Jenže cenová politika Škody je jaksi široká, od Fabie Junior až po Superb. Chevy ex Daewoo nejsou nějak výrazně levnější, přitom jejich design je na pováženou. Cena auta totiž nemá žádný vliv na design, tedy ve smyslu, že hezký auto lze udělat vždy. Zvlášť, když Chevy/Daewoo nemá žádnou design identitu, jako většina korejských aut. Ale ani ceny nejsou tak rapidně nízké, aby levný design měl své opodstatnění. Chevy měl podle mě vsadit na to co Dodge. Prostě sázet auta s americkým vzhledem, něco, čím by se odlišil od evropské, ale i korejské konkurence. Třeba Dodge Nitro. Přitom Captiva je dražší, byt to asi nesnese přímého srovnání.Proto jsem se ptal na vztah Chevrolet a Daewoo, jestli by to Korejci memohli jen vyrábět a design by se dělal v US a Evropě.
Ano..lenze tu je za problem v tom, ze Skoda sa s dizajnom moze / musi sustredit na svoj klucovy trh, kde predava najviac - Europu (dajme teraz bokom zamorske trhy, kde Skoda zatial nema az tak zasadny podiel). U Chevy ex-Daewoo je to ale inak - musia byt dobri v Azii, Europe, aj USA. Ich auta su predavane aj ako Holdeny v Australii. Takze ten dizajn je taka zmes kompromisov (samozrejme mas pravdu v tom , ze asi ovplyvnena aj tym na co dizajneri tejto znacky esteticky maju). Takze to co citis u Chevroletu ako nejaky problem, ma asi sisrsie suvislosti.
U koncernu HMC je ta situacia o trochu ina asi aj tym, ze najali spickovych dizajnerov z Europy. A ich modely opustili taku tu svetovost "pre vsetkych a pre nikoho" a vrhli sa silne na tvary, ktore su akceptvatelne v hlavnych exportnych lokalitach (USA a EU).
HMC, to si měl na mysli Hyundai? Já myslím, že práskat doslova globální modely jako to předvádí Chevrolet je rozpačité. Přitom ty jednotlivé trhy jsou tak velké, že dvě varianty karoserie (EU+US+AUS) a Asie by náklady na vývoj sice zvedly, ale také s možností prodat více aut díky designu.
Ja tiez nie som fanusikom globalnych aut. Lenze...ono globalnu dizajnovu strategiu pripavuje aj Ford. Takze v americkych centralach je to teraz asi "moda". (Pravdepodobne pod financnym tlakom)
No uvidíme. Fordu se to docela povedlo. Já mám post new edge design docela rád. Fusion, ten evropský, se povedl. A ten americký před všemi faceliftmi byl taky pěkný. Hyundai mě stále ještě svým designem nepřesvědčil, ani s novými "i", snad s vyjímkou i20, které jako jediné má, pro mě snesitelně vyřešená zadní světla, ale ani tak to není nějaký zázrak. Naopak Proceed 3d je docela povedenej a Soul jsem viděl jen jednou, ale myslím, že se bude prodávat, protože opravdu upoutá a třeba působí sportovněji než Roomster.
Nemyslím, že Hyundai nemá celosvětové modely (svět také není jen EU a USA), ale zrovná zmíněné trhy EU a USA se vyznačují tím, že jsou na nich primárně nabízený odlišné modely (tj. to, co je nabízeno v USA, není nabízeno v EU a naopak). Jenže zde je situace odlišná od GM Daewoo, protože Chevrolet se pochopitelně snaží na domovském trhu nabízet především americké modely, mezi které se protlačilo jenom Aveo, protože americký GM místo něj nic adekvátního nemá...
Jaj...a ten cisto americky dizajn...no, mozno to bude fungovat. Koniec-koncov, Chevy bude v buducnosti zjednocovat portfolio. Ale je otazka ci to bude mat uspech. Americke auta v Europe moc velkymi trhakmi nie su..a Dodge to len dokazuje (aj ked konkretne Nitro je vcelku pekne).
Ten dizajn by islo robit len v US a Europe, ale GM chce mat Chevy ako core-znacku na celom svete. Prva moznost je potom stavat specialne dizajnovane verzie pre kazdy vyznamny trh (co je ale extremne draha strategia), alebo mat globalne modely (aj s rizikom, ze na niektoruch trhoch budu "bezzube"). U Chevy to zatial nevadilo, pretoze to bol v EU len taky doplnok k Opelom, ktore tu mali hrat prim. Bez Opla sa to ale asi bude musiet nejakym sposobom zmenit....
Snad máš pravdu. Dodge ale nenabízí nic v "evropské" velikosti. Také je hodně muscle. o by Chevy být nemusel. Jak píšu výše, dvě verze s odlišným designem by nemusela být špatná cesta. Každopádně stále mi naštvaný výraz Dodge přijde mnohem akceptovatelnější než leckdy úplně anonymní design korejských aut. Třeba Soul, bez chromových doplňků, v té pískové barvě vypadá spíš jak dovežený z US, než z Asie. A třeba na Nitro ten hranatý design sedí. Jak říkám, myslím, že problém u US aut je zejména v pověsti a ve velikosti a objemech motorů, i když i to se mění. Chybí jim prostě vyloženě nějaký hatch velikosti Golfu a spol., otázkou je, jestli jsou americké značky nějaké takové auto schopné vůbec vyrobit. Tedy pod svým vlastním jménem pochopitelně.
Máš poněkud zkreslené přestavy i poněkud pokřivený pohled na design (vnímání designu je samozřejmě velmi subjektivní věc, ale tvrdit, že škodovka teď dělá krásná auta, je hodně minoritní úchylka anebo jsem jen nepochopil Tvou ironickou nadsázku). :-)
Jinak "cenová politika Škody je jaksi široká, od Fabie Junior až po Superb" - co je na tom proboha širokého? Škodovka nemá ani mini a ani pořádnou limuzínu, dokonce ani SUV. Daewoo tohle všechno nabízí (tedy "od Matize až po Veritas", mám-li Tě parafrázovat). Ceny sice nejsou rapidně nízké, ale zkus třeba pro změnu porovnávat odpovídající motorizace a výbavy a ne jenom s Fabií v social edition s HTP. Americká auta jsou možná zajímavá na pohled, ale konzervativní evropský zákazník by je nekupoval. Koukni na HHR, aneb první ameriku oficiálně prodávanou v Evropě přímo GM, jaký je to, resp. byl, "trhák"... Takže nebuď tak zakoukaný do sebe, Tobě se možná americká muscle cars líbí, ale to není nikterak rozhodující. Navíc třeba Cruze, Epica nebo Captiva a vlastně i nové Aveo jsou podle mě (a nemyslím, že jen podle mě) o světelné roky hezčí auta, než co kdy vymysleli třeba v té zmiňované Škodovce (vyjma jediné světlé výjimky v podobě Octavie II, na ostatní aktuální "designové variace" Škodovky se totiž nedá dívat s plným žaludkem nebo ve střízlivém stavu... ;-)
"jestli by to Korejci memohli jen vyrábět a design by se dělal v US a Evropě" - teď jsi mě dojal k slzám, protože právě uznávaný evropský design (Giugiaro, Pininfarina, Bertone nebo I.DE.A) zosobňují VŠECHNY starší modely Daewoo prodávané u nás (mimo Tica), na které tak rozšafně pliveš (počínaje teprve Epicou se pak jedná už o vlastní korejsko-americký design, tedy už žádné ex-Daewoo a související výlučně evropský design). Možná by sis měl ujasnit, co vlastně chceš hlásat, i když chápu, že plivat na starší korejce je takový místní populární folklór, tak prostě z principu nechceš zůstat stranou, aby Tě stádo nevyobcovalo, i když si tím sám sobě odporuješ... >:-[]
PS: To, že se Hyundai/KIA snaží v posledních letech splinout s víceméně nudnou evropskou designérskou školou (především pak asi německou), možná imponuje Tobě, ale jinak... :no:
OT: Nějaké zajímavosti o připravované C-XJ? Ta fotka je dle mého retušovaná, ten C-sloupek je totiž, no, jak když není, nebo je z černého skla!?! Některý věci mi zkrátka nesedí, i to video je asi hodně editované.
K tomu bych s dovolením jen doplnil (i když je to logické) že GM vlastní jen části bývalého Daewoo spojené s výrobou osobních automobilů, protože Daewoo bylo podobně jako Samsung nebo Hyundai obrovský konglomerát a vyrábělo tedy kde co (nákladní auta a autobusy, stavební techniku, lodě, vojenskou obrněnou techniku a palné zbraně, elektroniku, hračky, obuv, nádobí, kožené výrobky atd. atd.). Po jeho rozpadu zůstala část v původním Daewoo (např. elektronika), osobní auta získalo GM, nákladní auta a autobusy indická TATA a stavební technika dnes nese značku DOSAN. :-)
Vidíš mě se ten design docela líbí... Třeba starý lacetti hb neni vůbec ošklivý, cruze se mi líbí hodně. Pořád mam radši design u chevyho než u pár jinejch automobilek. A technika se musí srovnávat s cenou. u cruze hodně prvků výbavy nepostrádam. a za 319 tis. je i dobrá výbava. překvapilo mě že je tam i stavitelnej podvozek.
Hold netrpíš tolika předsudky jako někteří jiní lidé. Lacetti Hatchback byl ve své době zcela oprávněně považován za pěkné auto (minimálně každým soudným člověkem), to samé dnes beze zbytku platí i pro jeho nástupce Cruze, který defacto navazuje na Epicu... :yes: Pokud tedy o Cruze někdo píše, že je to anonymní nenápadné a ošklivé auto, pak mám oprávněné obavy, že má nárok na slepeckou hůl... 8-s
Cituji ,,vyhláseniu režimu ochrany pred veriteľmi, čo by fakticky znamenalo zánik terajšej korporácie a vznik nového GM. ". To je naprosto zcestne a nesmyslne tvrzeni, neco jako kdybyste napsal
1 + 1 = 5
No ja ten obrazok snad mam. Ak dojde k tomuto kroku, navrh je taky, ze GM sa rozdeli na dve firmy. Prva, v ktorej bude to co ma prezit a druha cast, ktora pojde do predaja, alebo do utlmu. Novym GM som myslel prvu cast, kde ostanu len znacky Buick, Cadillac, Chevrolet,GMC, Holden a GM Daewoo. A to uz GM v dnesnej podobe urcite nebude. ;-)
(Ak som to napisal nepresne v clanku, tak ze sa to da pochopit aj inak, ospravedlnujem sa).
To uz budou zrejme jen prihlasene kusy, predvadecky a skladove vozy, dovoz uz je zrusen. Emisni normy nas jednou donuti chodit pesky :), az nebudeme dopravou produkovat skodlive plyny, urcite neco najdou i na elektropohonu :-):-) (joke).
Ja si ho chtel totiz koupit, po odpoctu DPH, ktery je nyni mozny, to bylo auto zadarmo a pro studenta good ... ;-)
Marko potrebujem helfnut s identifikaciou zrejme noveho chevy pickupu co som dnes videl v Orth an der Donau (AT). Vypadalo to podobne ako Chrysler PT Cruiser ale sirsie, nizsie a bol to pickup so zakrytou loznou plochou. Vsade same obliny a na predku mal logo Chevroletu. Je to nejaka novinka, alebo len sa zadarila fajn stavba? Bol cely zltej farby a podla zvuku V6-V8 urcite automat (ked ma predbiehal tak zareval motor az potom sa auto rozbehlo). Nestihol som robit foto :-(