Ekonomika
Ale problémem Opelu je dlouhodobě hmotnost.Nevím jak na ní zapracovali u nový insignie , ale asi moc ne.
Malé srovnání: Opel Insignia 1.4 Turbo - 103kW - 205km/h - 10.9s - 5.3L
Škoda Octavia 1.4 TSI - 103kW - 215km/h - 8.4s - 5.3L
Malé srovnání: Opel Insignia 1.4 Turbo - 103kW - 205km/h - 10.9s - 5.3L
Škoda Octavia 1.4 TSI - 103kW - 215km/h - 8.4s - 5.3L
Ano, velice chytré srovnání největšího vozu střední třídy s vozem nižší střední třídy 8-s
To je možné, ale zevnitř to vypadá přesně opačně - jako by ta Octavia byla o třídu větší! >😒] >😒] >😒]
co o tridu, o dve mozna i o tri >😁
Nechapem ako to inzinieri Opelu dokazali, ale zvladli to: spravili auto velke zvonku, a male zvnutra. V ziadnom aute strednej triedy som nemal taky pocit stiesnenosti, ako v Insignii (jazdim liftback, mozno u kombiku je to lepsie). A facelift na tom asi vela nezmeni...
No a ta kombinovana spotreba 3.7L/100km, to sme tu uz minule preberali. Ano, Insignia dokaze jazdit za 3.7 na 100, ale jedine na korbe odtahovky, ked vodic necha bezat motor na volnobeh a pustenu klimu...
No a ta kombinovana spotreba 3.7L/100km, to sme tu uz minule preberali. Ano, Insignia dokaze jazdit za 3.7 na 100, ale jedine na korbe odtahovky, ked vodic necha bezat motor na volnobeh a pustenu klimu...
Spotřeba je hodně mimo, ale to není jen problém Insignie, potažmo Opelu a všech automobilek. Za ty jejich tabulkový spotřeby nedokáže jezdit 90% lidí.
jasne, mas pravdu. Prakticky vzdy je vyrobca pri udavanej spotrebe "optimista", ale niekto si ubere deci-dve, niekto pol litra, a niekto ubere aj dva litre na sto km. Myslim ze Opel uz zasiel fakt daleko...
veru tak.. zvonku to vyzera strasne tucne obrovske a nafutknute auto.... no ale zvnutra to asi ale nebude ziadna slava oproti stihlejsej konkurencii ( 508, optima, C5 a podobne )
male velke auto.. podobne ako astra... ktora je o 200 kil tazsia ako veskera konkurencia v triede... 1,7 cdti vazi neuveritelnych 1,5 tony ... bohvie ci to ma olovene kable alebo platinove droty... si zlate vodice... neviem... sudruhovia v nemecku kdesi museli spravit chybu
male velke auto.. podobne ako astra... ktora je o 200 kil tazsia ako veskera konkurencia v triede... 1,7 cdti vazi neuveritelnych 1,5 tony ... bohvie ci to ma olovene kable alebo platinove droty... si zlate vodice... neviem... sudruhovia v nemecku kdesi museli spravit chybu
Když na to příjde, raději bych boural v této Insignii než třeba ve štíhlejší konkurenci. Fyziku neobkecáš
ovšem záleží na tom do čeho 😉
Můžu poprosit o vysvětlení?
Jiný bude nabourat do Pandy nebo se střetnout ve stejný rychlosti s náklaďákem.
Názor: "raději bych boural v této Insignii než třeba ve štíhlejší konkurenci"
Odpověď: "ovšem záleží na tom do čeho"
Že jiný bude nabourat do Pandy nebo se střetnout ve stejný rychlosti s náklaďákem, to by mě sice nenapadlo, ale o to zde ani nejde. Podle Stefiče je lepší do něčeho bourat v lehčím autě než v těžším. A mě by s dovolením zajímalo, do čeho.
Odpověď: "ovšem záleží na tom do čeho"
Že jiný bude nabourat do Pandy nebo se střetnout ve stejný rychlosti s náklaďákem, to by mě sice nenapadlo, ale o to zde ani nejde. Podle Stefiče je lepší do něčeho bourat v lehčím autě než v těžším. A mě by s dovolením zajímalo, do čeho.
Pokud je zachována deformovatelnost, tuhost atd., tak bych do betonové zdi raději boural v lehčím autě. 😄
V reálném světě je to samozřejmě nereálné >😁
V reálném světě je to samozřejmě nereálné >😁
Zrovna P508, Optima a C5 se motají se základním modelem kolem 1,5t stejně jako Insignia...takže co vymyslíme dál? 😄
Topper chcel rozvinúť dobrú myšlienku, len mu ako tradične "ušla klávesnica". Už som to tu dával viackrát, kým u konkurencie sú dvojlitrové dízle v rozmedzí 1500-1600 kg, u Insignie je to od 1600 do 1700 kíl. Keby mala Insignia 2,0d 1,5t, ako píše Toppor, bolo by to skvelé. 😉
Insignie je velmi nešťastné auto - s brutální nadváhou a velmi šptaným využitím obestavěného prostoru. Jestli lze o nějakém autě říct "velký malý vůz", tak je to Octavia I a Insignia... ;-\ :no: :no: To ale žádný facelift samozřejmě nespraví, Opel musí postavit úplně nové auto na nové, podstatně lehčí a prostorově šikovnější platformě (pokud takovou už konečně má k dispozici). A současná Astra má úplně stejné nedostatky 😢 :no: :no: :no:
Opět, co je brutální nadváha? To samé, co váží spousta dalších aut střední třídy? To, že není uvnitř nijak závratně velká je na škodu, ale tyhle dramatický hlášky mě dostávají 😄
Novináři často namísto opravdového testování jen opakují vyjádření svých předchůdců. Testy nestojí za moc, ale to je všeobecně známá věc.
Horší je, když těm nesmyslům uvěří i naivní čtenáři. Pak se objeví taková vyjádření, jako např. o "brutální nadváze" nebo "velmi špatném využití obestavěného prostoru".
Není prostě nad vlastní zkušenost.
A] Nadváha tu je, ale není nijak dramatická. Jízdní vlastnosti Insignie jsou opravdu výborné, a to i ve srovnání s nahoře ke srovnání použitou Octavií;
B] Vnitřní prostor je opravdu královský, nedejte se mýlit dojmy. Objektivní měření prozrazuje vynikající vnitřní rozměry od šířek v úrovni ramen a loktů až po podélnou délku předního i zadního sezení. Výška nad sedadly vpředu i vzadu je větší, než u A6, BMW 5 a jen málo zaostává za MB E (rozměrově velmi podobné vozy). Navíc ještě dodám, že tvrdit, že Octavia 3 má výhodu většího vnitřního prostoru, opravdu jen velmi hloupá pověra...
C] Zde v testu není sice zmíněno tak dlouho omílané přetlačítkování středního panelu, ale už se naštěstí objevují sice ojedinělé, ale přesto důležité hlasy upozorňující na obtížné listování v menu dotykových obrazovek. I v tomto případě vycházely úvodní soudy o Insignii z testovacích "zkušeností" málokdy delších než 24 hodin... Důležitější než počet tlačítek je bezprostřední dostupnost důležitých (i méně důležitých) funkcí. Rozhodně panel dosavadní Insignie nejen byl praktičtější a bezpečnější, než u té nové, navíc ani zdaleka nepůsobil díky ušmoulanému displeji tak nechutně umolousaně... Mluvím o vlastní zkušenosti: prohlédl jsem si interiéry nových Insignií v centrále GM SouthEast a ta ušmudlanost displejů je fakt odpudivá...
Závěr: jsem rád, když zde v testu čtu, že u Insignie došlo k dalšímu zlepšení izolace náprav od hluku a k dalšímu zlepšení komfortu odpružení. Už u současného modelu byly tyto charakteristiky pravděpodobně nejlepší ve třídě, nyní se tedy zlepší.
Celkově se jedná o auto, patřící do TOP 3 dané třídy a předsudky některých Auto CZ čtenářů na tom nic nezmění. Počet spokojených uživatelů stále přibývá.
Horší je, když těm nesmyslům uvěří i naivní čtenáři. Pak se objeví taková vyjádření, jako např. o "brutální nadváze" nebo "velmi špatném využití obestavěného prostoru".
Není prostě nad vlastní zkušenost.
A] Nadváha tu je, ale není nijak dramatická. Jízdní vlastnosti Insignie jsou opravdu výborné, a to i ve srovnání s nahoře ke srovnání použitou Octavií;
B] Vnitřní prostor je opravdu královský, nedejte se mýlit dojmy. Objektivní měření prozrazuje vynikající vnitřní rozměry od šířek v úrovni ramen a loktů až po podélnou délku předního i zadního sezení. Výška nad sedadly vpředu i vzadu je větší, než u A6, BMW 5 a jen málo zaostává za MB E (rozměrově velmi podobné vozy). Navíc ještě dodám, že tvrdit, že Octavia 3 má výhodu většího vnitřního prostoru, opravdu jen velmi hloupá pověra...
C] Zde v testu není sice zmíněno tak dlouho omílané přetlačítkování středního panelu, ale už se naštěstí objevují sice ojedinělé, ale přesto důležité hlasy upozorňující na obtížné listování v menu dotykových obrazovek. I v tomto případě vycházely úvodní soudy o Insignii z testovacích "zkušeností" málokdy delších než 24 hodin... Důležitější než počet tlačítek je bezprostřední dostupnost důležitých (i méně důležitých) funkcí. Rozhodně panel dosavadní Insignie nejen byl praktičtější a bezpečnější, než u té nové, navíc ani zdaleka nepůsobil díky ušmoulanému displeji tak nechutně umolousaně... Mluvím o vlastní zkušenosti: prohlédl jsem si interiéry nových Insignií v centrále GM SouthEast a ta ušmudlanost displejů je fakt odpudivá...
Závěr: jsem rád, když zde v testu čtu, že u Insignie došlo k dalšímu zlepšení izolace náprav od hluku a k dalšímu zlepšení komfortu odpružení. Už u současného modelu byly tyto charakteristiky pravděpodobně nejlepší ve třídě, nyní se tedy zlepší.
Celkově se jedná o auto, patřící do TOP 3 dané třídy a předsudky některých Auto CZ čtenářů na tom nic nezmění. Počet spokojených uživatelů stále přibývá.
Ad kráľovský vnútorný priestor: to je kardinálna blbosť. Mňa nezaujíma, čo nejaký Pepa nameria v automagazíne, hodnotím na základe vlastnej skúsenosti a tá je taká, že po usadnutí do Insignie som bol šokovaný nedostatkom miesta. Áno, ten priestor je doslova prehajdákaný. OK, dvere sú robustné, palubovka pôsobí robustne, človek má pocit určitej istoty a solídnosti, fakt je ale ten, že vovnútri som sa cítil stiesnene ako v BMW 3er. Aj tá o triedu menšia Octavia je na tom subjektívne lepšie. Treba to totiž hodnotiť prizmou vonkajších rozmerov Insignie, ktorá je snáď najväčším autom v triede. Človek primerane tomu očakáva aj kráľovské rozmery vovnútri a ejha! príde prekvapenie, keď sa vovnútri cíti stiesnene. Aký môže byť priestor v podobne veľkom aute, najlepšie ukáe presadnutie do Mondea, ktoré oproti Insignii pôsobí ako o triedu väčšie auto vpredu i vzadu.
Takže: kde spravili soudruzi z Russelsheimu chybu?
Takže: kde spravili soudruzi z Russelsheimu chybu?
A k údajnej "len miernej nadváhe" Insignie: v tomto teste navážili Passatu 1588 kg a Insignii 1722 kg: [odkaz]
Alebo tu: [odkaz] Passat: 1548 kg, Insignia 1682 kg.
T.j. v oboch prípadoch nadváha 134 kg oproti porovnateľnému Passatu. Nijak dramatická nadváha? 😉
Alebo tu: [odkaz] Passat: 1548 kg, Insignia 1682 kg.
T.j. v oboch prípadoch nadváha 134 kg oproti porovnateľnému Passatu. Nijak dramatická nadváha? 😉
Otevrel jsem diskusi a rikam si, kde je iudex. Nic ve zlem, ale opakujes se pod kazdym clankem o Oplech. Insignia je o dost vetsi, nez Passat. S 2.0D jsem najel cca 2000 km a i kdyz to neni zadny zavodnik, na beznou jizdu je dynamika naprosto v pohode. 😉
To vieš, otvárať slepým oči, to je moje. 😉 Nik netvrdí, že Insignia nejazdí, ide o to, že ak by mala o tú stovku kíl menej, jazdila by lepšie a za menej. Inak žiadnu krížovú výpravu voči Oplu nevediem, nebolo to dávno, čo som takmer kúpil Astru 1,4T. 😉
Jedna věc je Astra, tam je vzhledem k váze auta turbo nutnost a díky přeplňování i slušně pojede. Jak se ale bude projevovat ten samý motor v Insignii, toť otázka. Navíc, ta verze s LPG, nevím, nevím. Turbobenzin, přímý vstřik a LPG, této kombinaci bych se radši vyhnul.
Nerad ti beru ilize, ale před dvěma lety jsem jel s nejnovější Astrou s nejvýkonnějším benzínovým turbomotorem 1,6 l. Na německé dálnici v levém pruhu mě kdosi zbrzdíl a pak se levý pruh zase uvolnil. Zezadu se na mě řítil rozjetej chlápek s Passatem. V tu chvíli jsem měl na rychloměru asi 110 km/h. Podřadil jsem ze 6 na 5 a dal plný plyn, ale skoro nic se nedělo. Tak jsem hbitě podřadil na 4, ale taky žádná sláva. Teprve když jsem tam nacpal trojku a vytočil to skoro do omezovače, tak se to auto začalo trochu hýbat. Pro mě to byl velmi nepříjemný zážitek. Je prostě vidět, že když se spojí brutální nadváha s nesmyslně dlouhými převody, ani přeplňovaná šestnáctistovka moc nepomůže! Je fakt, že teď už nabízejí Astru s novou generací těchle motorů, které dostaly i přímý vstřik benzínu, ale problém s obrovskou nadváhou a nesmyslně dlouhými převody přetrvává - takové těžkopádné auto by mě nesmělo přes práh, navíc nadváha ve městě výrazně zvyšuje i spotřebu. A to už vůbec nemluvím o tom, že když jsem si v té Astře seřídil sedačku, tak si za mě už žádný dosplělý nesedl. V takovém Golfu je něco takového nemyslitelné, a to je Astra podstatně delší...
Já hlavně nechápu Opel v tom, proč ta auta neodlehčí, když do nich nabízí downsizované motory. Ta 1,4 T bude žrát jak 2,5 atmo, potom downsizing nemá moc smysl. Do města ok, ale tam si nemusím kupovat auto střední třídy.. Jediný zajímavý benzin, který je v nabídce je podle mně 2,0 T, ten už poskytuje i vozu s automatem slušnou dynamiku.
Promiň, ale ani tato sáhodlouhá litanie nemůže zakrýt, že nadváha a velmi špatné využití obestavěného prostoru je u Insignie velký problém - a přinávají ´to i v německých testech. Posaď se někdy na zadní sedadlo Fordu Mondeo, abys viděl, jak má vypadat prostornost současného auta střední třídy! :-! V tomto Fordu se můžu za volantem královsky rozvalit a pak si i se svou výškou skoro 1,9 m naprosto pohodlně a ještě s rezervou sednu za sebe. V Insignii je něco takového nemyslitelné, tam musím mít vzadu dokonce předkloněnou hlavu a kolena mám zaražené do opěradla přední sedačky! Přitom zvenčí je Insgignia hodně velká i v třídních měřítcích. Tohle prostě neokecáš, to jsou neodpustitelné konstrukční lapsy!
Insignia byla vždycky fešanda, zvlášť jako kombajn... v té červené na fotkách nyní její čumák lehce připomíná novější kulaté modely od mercedesu.
Fakt dobrý. Auto jako fík, chtělo by to pořádnej velkej benzín a pak by nebylo o čem.
Kecy o těžkém autě jsou tak pro ty, co za svoje peníze dostali málo železa :-!
Fakt dobrý. Auto jako fík, chtělo by to pořádnej velkej benzín a pak by nebylo o čem.
Kecy o těžkém autě jsou tak pro ty, co za svoje peníze dostali málo železa :-!
No nevím, nemyslím, že by to byly "kecy o železe." V podstatě všichni konkurenti jsou na tom s váhou svých aut lépe, neřku-li o tom, že 1,6 T byla z benzinů užraná jak atmo 3,0, tak uvidíme, zda s tím facelift něco udělal. Jediný zajímavý benzin je podle mně 2,0 t od Saabu a s tím už auto stojí přes 800t, za tuto cenu má konkurence lepší nabídky, pominu-li fakt, že někteří z konkurentů 4x4 ještě nenabízí, (např. Mazda, Ford).
Insignia je proste ťažká a to je fakt. Neviem čo sa tu snažíš obhajovať, ale ak podla teba nie je nadváha ak ma moderné auto strednej triedy s 2 litrom pod kapotou takmer 1900 kg a to isté auto s 4x4 cez 2 tony tak potom neviem. Napokon o ,,lahkosti" Insignie vypovedajú aj jej špičkové jazdné výkony, kedy obdobne výkonné motory v iných autách deklasujú Insigniu v šprinte na 100vku o 2 a viac sekund. Áno, ja viem, že šprint 0-100 samozrejme nieje jediná a absolútne výpovedna hodnota o zrýchleni či jazde vozidla, ale niečo to o dynamike vozidla naznačuje.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No a co, že je těžká? Těžká je proto, že je i komfortní, robustní, prostě bytelná - a ke komfortu excelentní dynamiku nutně nepotřebuju. My jsme to s přítelkyní vyřešili tak, že jedno auto pořizujeme pro komfort a druhé pro lítačku, takže na jaře kupujeme Insignii 1.6 SIDI T a Octavii RS TSI. Přítelkyně vybírala mezi Mazdou6 a Insignií, projeli jsme si obě a volba byla jasná.
Druhé auto na lítačku a kupovat za ty peníze Octavii RS vedle Insignie je hodně zvláštní volba. Já bych se v tomto případě kompromisem (Octavií) rozhodně neomezoval...
I ta Octavie ale bude na cestování po Evropě, takže malý hot hatch se symbolickým kufrem by byl k ničemu..... Proto určitý kompromis.
Nic neobhajuju, na co taky? Když chci velký auto, tak taky čekám, že bude těžký. Jiná věc je, že těžký auto potřebuje odpovídající motor. To je celý 😉.
Právě že těžké být nemusí, to nemá s bezpečností, torzní tuhostí atd. co dělat. Dneska si nikdo vyloženě nebezpečné auto (co se týká crash testů) udělat nedovolí. Proč si myslíš, že se supersporty dělají z hliníku a karbonu? Protože to zaručuje vysokou tuhost karoserie i při nízké hmotnosti. Bráno Tvou logikou, automobilky by měly používat 0,5 cm tlusté plechy, aby auto bylo bezpečné, imho blbost
Asi najkrajsie s mainstreamovej strednej triedy. Aj ma pohodlne sedacky a dobry podvozok. Afl svetla su uplne perfektne. Ale tym to asi konci. Passat je pri podobnych rozmeroch vo vnutri vacsi a Mondeo je akoby o triedu vacsie. Teda velke auto, ale pre malych ludi.
Hoši, vy to moc řešíte.... co tak bejt trochu nad věcí? Pro mě velký auto = těžký auto. Když jsem si kupoval auto tak podle motoru, výbavy a vzhledu. Nikdy ne podle toho kolik váží. Nejsem akademik, ale fanoušek do aut. Možná to je mezi náma ten podstatnej rozdíl 😄
Tak to jsi asi nějaký zvláštní "fanoušek". Běžný automobilový fanoušek totiž hmotnost při koupi vozu sakra řeší, protože ví, že právě tato veličina je u moderních aut často kamenem úrazu...
A u nemoderních aut je to jak ? Člověka nezblblého propagandou zajímá "kolik to žere". "kolik to váží", jsem opravdu, ale opravdu nikdy u nikoho neslyšel. A kolik tedy reálně ty Insignie "žerou" v porovnání se stejně velikými auty ?
Jenže ona ta váha má s tou spotřebou reálnou spojitost, víme? Fyziku ještě nikdo neokecal.
Jenže ona ta váha má s tou spotřebou reálnou spojitost, víme? Fyziku ještě nikdo neokecal.
napisal fakt, nepoznam nikoho z drvivej vacsiny kupujucich, ktory by riesil hmotnost vozidla. Riesi sa velkost, vybava. cena, atd, ale hmotnost nie
než se za pár let začne rozpadat. A co se stane, když do auta naložím tři padesátikilové anorektičky, to taková Mazda 6 vůbec nepojede, protože bude mít "brutální nadváhu" ?
Samozřejmě, že je Mazda uveze, ale v globálu jde o to, že hmotnost zhoršuje jízdní vlastnosti a spotřebu. Neřekl bych, že jde o nadváhu "brutální," ale rozhodně jde o nadváhu nemalou.
A to žádné osobní auto nemá vyšší hmotnost než Insignia, třeba o pár cm delší ?
O to tu přece vůbec nejde, to je slovíčkaření. Faktem je, že vyšší hmotnost = horší jízdní vlastnosti a dynamika.
Opravdu, to je něco jako že motor o menším zdvihovém objemu má automaticky menší spotřebu ? Nezáleží jízdní vlastnosti spíš na konstrukci podvozku, a spotřeba na konstrukci motoru ? Třeba nějaký dvoutunový sedan od BMW se jistě najde a má horší jízdní vlastnosti?
Ty máš problémy s pochopením psaného textu? Řekl jsem snad něco co zmiňuješ? Samozřejmě že ZÁLEŽÍ i na konstrukci podvozku a motoru, ALE i Veyron V16 by asi dynamikou zrovna neoslnil kdyby vážil 5 tun.
Přesně jak píšeš, neoslnil by dynamikou, a to je to, o co snad u auta jde. Pokud někdo napíše, že insignie má v porovnání s konkurencí nevyhovující dynamiku, spotřebu, jízdní vlastnosti včetně třeba brzdné dráhy a dojde k tomu, že za to může hmotnost, je to v pořádku. Pokud ale někdo začne tím, že má vysokou hmotnost, což je problém, tak to jsou jen kecy. Hmotnost sama o sobě není cílem, ale prostředkem.
Ale od hmotnosti (a dlhých prevodov) sa to celé odvíja. Ale máš pravdu, laika nezaujíma hmotnosť, ale zaujíma ho jej dôsledok: vyššia spotreba ako u konkurencie. Pre porovnanie: Insignia 1,6T: priemer na spritmonitore 9,4 l/100 km, Mondeo 1,6EB: 8,1. Laik dôvody nepozná a ani nemusí, stačí, že jasne vidí výsledok.
Pecka. Nečekal jsem, že bude silnější i než u premiovky Audi. Jasně, je to uřvaná atmo 1,8, ale i tak to na papíře vypadá lépe. O 2,0T nemá cenu ani psát, na to nejlepší "český" vůz střední třídy Superb nemá odpověď (v rámci objemu).
Když jsem si zpětně pročetl celou výše proběhlou diskusi, někdy jsem se neubránil úsměvu. Někteří Opelofilové by snad raději prodali vlastní matku do otroctví, než by přiznali, že Insignia (i současná Astra) má vážné konstrukční slabiny. Být na jejich místě, klidně bych argumentoval třeba takto: "Ano, Insignia má nadváhu a vzhledem k vnějším rozměrům malý interiér, ALE na druhou stranu se může pochlubit atraktivním designem, nadprůměrným jízdním komfortem a pocitem bezpečí pro posádku daným její nadprůměrně robustní konstrukcí. Plusem je také široký výběr karoserií i pohonných jednotek a existují i uživatelé, kteří ani u auta střední třídy netrvají na velkorysém prostoru na zadním sedadle". Ale místo toho se zde dozvídáme, že přemrštěná hmotnost vlastně nevadí, že Insignia je i tak úsporné auto a že s tím prostorem vzadu to ve srovnání s konkurencí zase není tak zlé... Já vůči Opelu vůbec nejsem zaujatý (třeba Corsu považuji v ČR za hrubě nedoceněné auto) a zde propírané nedostatky Insignie a Astry mě věru netěší, ale nikdy bych se nesnížil k tomu je zde popírat. Konec konců, i jako příznivce Alfy Romeo jsem se na zdejším diskuzním fóru nikdy nesnažil tvrdit, že nadváha AR 159 vlastně nevadí či podobné bludy. Když se totiž fanda nějaké značky chová zaslepeně, nikomu tím nepomůže a spíš zde působí směšně. Tady se totiž ve většině schází k debatě lidi, kteří se v autech docela vyznají a mají proto srovnání Insignie vs. konkurence. :-!
No vidíš, a já bych zase na tvém místě argumentoval třeba takto: insignie je líná mrcha, nejede, žere a má špatné jízdní vlastnosti, za což může vysoká hmostnost. Místo toho se dozvídám, že problémem je vysoká hmotnost sama o sobě, že hmotnost je dokonce kritérium při výběru auta, že insignie vypadá hrozně s otevřeným kufrem (což sice nepopírám, ale blbější argument proti nějakému autu jsem snad ještě neslyšel), a málem i to, že čím vyšší hmotnost, tím menší bezpečnost pro posádku. To mají být názory těch, co se v autech vyznají?
Nevím, jak kde jsi zde četl, že "vysoká hmotnost je problémem sama o sobě". Naopak zde zcela jasně zaznělo, že vysoká hmotnost u Insginie zvyšuje spotřebu a zhoršuje dynamiku (stejně jako tomu je u každého jiného auta s nadváhou ve srovnání s konkurenty). Nikdo zde netvrdil, že hmotnost je kritérium při výběru auta sama o sobě, samozřejmě že jde o ty nežádoucí důsledky. Každý, kdo se v autech trochu vyzná, přece ví, že snahou konstrutkérů by mělo být hmotnost co nejvíce snižovat (samozřejmě bez omezení bezpečnosti a komfortu), což ale Opel v případě Insignie (i nejnovější generace Astry) zanedbal (stejně jako efektivní využití obestavěného prostoru).
P.S. Ano, Insignia Kombi vypadá s otevřeným kufrem hrozně, to je fakt, a nevidím žádný důvod, proč to zde neuvést. Nikde jsem přece netvrdil, že je to nejpodstatnější nedostatek tohoto auta, za mnohem horší mínus považuju jeho špatnou přístupnost.
P.S. Ano, Insignia Kombi vypadá s otevřeným kufrem hrozně, to je fakt, a nevidím žádný důvod, proč to zde neuvést. Nikde jsem přece netvrdil, že je to nejpodstatnější nedostatek tohoto auta, za mnohem horší mínus považuju jeho špatnou přístupnost.
Myslím, že to nemá cenu dál řešit. Opravdu stačí projít diskuzi a podívat se, kolik příspěvků se týká pouhého srovnávání hmotnosti, tvrzení o brutální nadváze a podobně, a kolik příspěvků přináší konkrétní fakta ke spotřebě, dynamice atd.
Tvrzení, že je snaha hmotnosti snižovat, je samozřejmě pravda, a taky nevidím nikoho, kdo by popíral, že s nižší hmotností by za jinak stejných okolností jela rychleji a žrala méně. O to ale zase tolik nejde, takhle uvažovat by se dalo u úplně každého auta.
Abych ale taky přispěl něčím konkrétním, výsledky Euro NCAP pro čelní náraz: insignia 2009 - 15,2 bodů, mazda 6 2013 14,4 bodů, passat 2010 14,0. Jestli je to díky vysoké hmotnosti nebo něčemu jinému, je mi celkem jedno.
Tvrzení, že je snaha hmotnosti snižovat, je samozřejmě pravda, a taky nevidím nikoho, kdo by popíral, že s nižší hmotností by za jinak stejných okolností jela rychleji a žrala méně. O to ale zase tolik nejde, takhle uvažovat by se dalo u úplně každého auta.
Abych ale taky přispěl něčím konkrétním, výsledky Euro NCAP pro čelní náraz: insignia 2009 - 15,2 bodů, mazda 6 2013 14,4 bodů, passat 2010 14,0. Jestli je to díky vysoké hmotnosti nebo něčemu jinému, je mi celkem jedno.
Nik netvrdí, že hmotnosť je eo ipso problém; problém je to v kontexte parametrov, ktoré každý motorista sleduje, a to dynamika a spotreba. A práve tá hmotnosť je prvotnou príčinou, prečo sú faktory ako dynamika a spotreba horšie oproti porovnateľnej konkurencii. A potom sú aj sekundárne vplyvy vysokej hmotnosti ako väčšie opotrebenie materiálov (brzdy a pod.), ale to beriem, že nik pri nákupe nerieši.
Realita je taká, že ak sa skombinuje vysoká hmotnosť s (oplovsky tradične) dlhými prevodmi, tak ani nominálne výkonné motory neposkytujú očakávanú dynamiku a spotrebu (napr. 132 kW by dakedy stačilo na vysoko nadpriemernú dynamiku, ale Insignia 1,6T je dynamicky ťažký priemer, o spotrebe s ohľadom na objem ani nehovoriac).
Realita je taká, že ak sa skombinuje vysoká hmotnosť s (oplovsky tradične) dlhými prevodmi, tak ani nominálne výkonné motory neposkytujú očakávanú dynamiku a spotrebu (napr. 132 kW by dakedy stačilo na vysoko nadpriemernú dynamiku, ale Insignia 1,6T je dynamicky ťažký priemer, o spotrebe s ohľadom na objem ani nehovoriac).
Ano Insignie ma vetsi vahu, to priznavam. Interier mi stisneny neprijde to je asi o zvyku (a to prechazim z Vectry C, ktera ma iterier velikanskej), jizni vlastnosti a dynamika je podle me osobni zkusenosti lepsi nez VW passat a 1,8T a 7st.DSG, se kterym jsem mel tu cest 2 mesice. A tedy panove, jako nic moc(mimochodem pri 6000 km vrzal interier mnohem vic nez vsemi zatracovana insignie). Ja uz mam insignii objednanou, kdyby mi nezrusili 2,8T do bezne cosmo verze byl by to jasny motor.
Co se spotreby tyka tak opel psal ze Vectra C a 150konovym dizlem bude jezdit za 6,1 jezdim za 6 rovnejch a to mam 50% jizdy po Praze, vecne s nacpanym kufrem (ano mam kombika). Se 160 konovou insignii v automatu jsem jezdil cca 14 dni za 5,5 (vyrobce udava 5,3 - hmm hmm to je ale rozdil), takze ve verzi ecoflex, kdyz bude clovek jezdit "eco" a ne jak dobytek verim, ze prumerka za 4,1 neni nerealna. Ano koupit si eko auto a kaslat na radce na razeni a jezdit 1 - do cervenejch , 2 - docervenejch, hmm to asi udela jen opravdovej ignorant, nebo ten kdo to dostane jako sluzebni auto to mi pripomina, ze znam sluzebni fabii 1.2htp co umi jezdit za 14 na 100, (zajimalo by me kde udellai soudruzi z Jung Bunclau (pro neznale nemciny mlada boleslav)) chybu? ze by v ridici?
strasne se vzdy pousmivam jak samozvani odbornici na auta rozdavaji rady a urazi fanousky te nebo one znacky. Taky jsem byl osocen, ze ceckovou vectru si muze koupit jen blb bez nazoru na auta, ze je to sracka poruchova (za 150 000 km jsem menil pouze egr a jednou repas altiku, plus samozrejme bezna udrzba) a hnusna (krasa je subjektivni vec, kazdemu se libi jina zenska, ze, tak s auty to asi bude podobne), a pak jsme se dozvedel ze manik co mi to rikal ma 1ckovou fabii po 2 majiteli s motorem 1.2. a jeste mokre razitko na ridicaku.
takze me se Opel insignia libi pro me to byla vlastne nejlepsi volba co si koupit VW mi nevyhovuje, a protoze nemam rad tuctovy vzheld tak bych si vzivote nekoupil nic od skodovky.
preji vam vsem ano i vam chytrolinum, mnoho stastnych kilometru ve vasem vozitku a nebutte furt tak skepticti a protivni na jine. 😄
qwerty99
Co se spotreby tyka tak opel psal ze Vectra C a 150konovym dizlem bude jezdit za 6,1 jezdim za 6 rovnejch a to mam 50% jizdy po Praze, vecne s nacpanym kufrem (ano mam kombika). Se 160 konovou insignii v automatu jsem jezdil cca 14 dni za 5,5 (vyrobce udava 5,3 - hmm hmm to je ale rozdil), takze ve verzi ecoflex, kdyz bude clovek jezdit "eco" a ne jak dobytek verim, ze prumerka za 4,1 neni nerealna. Ano koupit si eko auto a kaslat na radce na razeni a jezdit 1 - do cervenejch , 2 - docervenejch, hmm to asi udela jen opravdovej ignorant, nebo ten kdo to dostane jako sluzebni auto to mi pripomina, ze znam sluzebni fabii 1.2htp co umi jezdit za 14 na 100, (zajimalo by me kde udellai soudruzi z Jung Bunclau (pro neznale nemciny mlada boleslav)) chybu? ze by v ridici?
strasne se vzdy pousmivam jak samozvani odbornici na auta rozdavaji rady a urazi fanousky te nebo one znacky. Taky jsem byl osocen, ze ceckovou vectru si muze koupit jen blb bez nazoru na auta, ze je to sracka poruchova (za 150 000 km jsem menil pouze egr a jednou repas altiku, plus samozrejme bezna udrzba) a hnusna (krasa je subjektivni vec, kazdemu se libi jina zenska, ze, tak s auty to asi bude podobne), a pak jsme se dozvedel ze manik co mi to rikal ma 1ckovou fabii po 2 majiteli s motorem 1.2. a jeste mokre razitko na ridicaku.
takze me se Opel insignia libi pro me to byla vlastne nejlepsi volba co si koupit VW mi nevyhovuje, a protoze nemam rad tuctovy vzheld tak bych si vzivote nekoupil nic od skodovky.
preji vam vsem ano i vam chytrolinum, mnoho stastnych kilometru ve vasem vozitku a nebutte furt tak skepticti a protivni na jine. 😄
qwerty99
Zřejmě jsi objevil zázračnou zemi, kde silnice vedou jen z kopce, když chceš jezdit s Insignií s průměrem 4,1. Druhou možností je, že věříš na zázraky 😄
Myslím, že kdo si koupí insignii za 900 litrů (po slevě za cca 670), tak nebude řešit, že nemá kombinovanou spotřebu v benzínu (1.6 SIDI) 7,1 ale třeba 9-10.
presne, i me nabidli slevu jak hrom takze auto misto milionu za 750 v cosmu, s AFL, intelilinkem s BOSE a 160konovym dizlem v automatu si myslim ze to je pekna cena.
ty jo to uz zni skoro jak nad auto (vole f metle, f kombiky, f dizlu,s hlinama a fialkama 😄 )
tak ti preju mnoho kilometru bez nehody a jinejch problemu :yes😒br />
qwerty99
ty jo to uz zni skoro jak nad auto (vole f metle, f kombiky, f dizlu,s hlinama a fialkama 😄 )
tak ti preju mnoho kilometru bez nehody a jinejch problemu :yes😒br />
qwerty99
Na zazraky uplne neverim, a ani neziju v idealni zemi nekdy musim rict "bohuzel v CR", ale snazim se nejezdit jak hovado, brzda - plyn a navic ver tomu, ze ta spotreba je udavana se systemem start-stop a ten ecoflex to podleme dat muze (samozrejme to neni spotreba uvadena pro plne nalozeneho kombika v krkonosich), se soucasnou VeCe 1,9 CDTI pokud jedu na pohodu na tempomat 110 tak jede za 4,9 za prumerku mezi prahou brnem (nemem duvod zavodit, stejne prijedu do brna o 10 mnut ozdeji nez zavodnik).
pravda na passata bluemotion co najel 2600km na to nema [odkaz] poste staci u rizeni MYSLET a trosku predvidat a vyuzivat setrvacnost jako pomocny fyzikalni jev. skoda jen ze nemaji nejakej hybrid s rekuperaci brzdne energie do insignie urcite bych o nem uvazoval.
k tomu ecoflexu, to su urcite nekoupi clovek co chce jezdit dinamicky ale co chce jezdit setrne a s ti dizlem to proste de, tocis ho kolen 1800 - 2200 otacek, ten dizl to zvladne.
Predpokladam, ze vetsina zde prudicich flameru jezdi velorexem protoze VAHA je stezejni vlastnost auta >😁 >😁
qwerty99
pravda na passata bluemotion co najel 2600km na to nema [odkaz] poste staci u rizeni MYSLET a trosku predvidat a vyuzivat setrvacnost jako pomocny fyzikalni jev. skoda jen ze nemaji nejakej hybrid s rekuperaci brzdne energie do insignie urcite bych o nem uvazoval.
k tomu ecoflexu, to su urcite nekoupi clovek co chce jezdit dinamicky ale co chce jezdit setrne a s ti dizlem to proste de, tocis ho kolen 1800 - 2200 otacek, ten dizl to zvladne.
Predpokladam, ze vetsina zde prudicich flameru jezdi velorexem protoze VAHA je stezejni vlastnost auta >😁 >😁
qwerty99
Trochu OT, ale 2. tyzden vlastnim astru HB s motorom 1.6 SIDI a je fakt skvely, totalne tichy, taha krasne prakticky od volnobehu. Nikdy som nesiel na predchadzajucej 1.6tke, ale tento motor sa fakt podaril, a to nehovorim o podvozku, ktory tiez nema chybu. Je to moj 1. opel, mam najazdenych kopu km vo FoFo 1 aj 2 FL aj v Golfe, ale myslim, ze astra je brutalne nedocenene auto. U mna je to 2. auto do rodiny na behanie po meste a na zabavu, na spotrebu a hmotnost prdim, auto je krasne, skvele jazdi a zatial som s nim maximalne spokojny (spolahlivost preveri cas). Ludia, ktori na to pozerali cez prsty, boli po 1. zvezeni dost prekvapeny z kvality interieru, sedaciek (AGR sedadla su super) a z podvozku a motora.
Tak to si si vybral asi to najlepšie so súčasnej ponuky Astry (a 170 koní je na nižšiu strednú vysoký nadpriemer). Konečne Opel ponúka menší priamovstrekový turbobenzín, tak verím, že aj spotreba bude rozumnejšia, ako u predchodcu (lebo 9,5 litra priemer je na 1,6ku neskutočne veľa: [odkaz] )
Hej, za 2 dni som na nej najazdil 600km, len aby som aspon trochu zabehol motor a mohol si ho zacat uzivat. Aj na insigniu to IMHO bude v pohode, motor je neskutocne zivy a pruzny, ked idem predpisovo, tak malo kedy prekrocim 2000 otacok. Hlavne je velmi dolezite mat flexride, v rezime sport su reakcie motora o mnoho rychlejsie. A pri pohodovej jazde podla predpisov s minimom predbiehania som mal zatial u suroveho motora (nieco cez 700km) mimo mesto do 6 a mesto 8 a nejake drobne. Ale ja s tym v reali aj tak budem jazdit za 10, je tazke nevyuzivat ten potencial motora 😄
No ale za 10 jazdia aj omnoho výkonnejšie autá, takže ani desina pri dynamickej jazde by nebola pekným vysvedčením. Ja osobne myslím, že to také pažravé nebude.
Tak ak nebude, tak budem len rad. Osobne si tiez myslim, ze spotreba bude OK, ako som pisal, motor je zatial nezabehnuty. Pre mna je dolezitejsie to, ze auto ma bavi a sposobuje mi radost ako spotreba +/- 1 liter. Zamerne si vyberam cim najdlhsie trasy, lebo sa mi z auta ani nechce vystupit 😄
A tie bratislavské evidenčné čísla...
Keby blbosť lietala, vznášal by si sa ako holubička. :-!