Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - moreczech
yes
| 22. 10. 2013 16:47
Think big, pay little !
Avatar - S8
yes
| 22. 10. 2013 19:27
...die happy ;-)
yes
| 23. 10. 2013 07:56
>:D :yes:
Avatar - woody-alien
yes
| 23. 10. 2013 08:00
>:-[] ;-)
yes
| 23. 10. 2013 13:42
>:-[] :yes:
Ta palubovka je riadny kentus...
| 22. 10. 2013 20:24
hlavne ta cast s airbagom spolujazdca...
Spracovanie ala dacia.
Ta palubovka je riadny kentus...
| 23. 10. 2013 07:27
Aký s tým máš problém? Asi si nečítal cenovku, more...
Avatar - woody-alien
Ta palubovka je riadny kentus...
| 23. 10. 2013 07:57
Zpracování ala Dacia........v Dacii. Opravdu divný. >:D Dle množství nových Dusterů, Lodgy, Dokkerů, Sander a Loganů na silnicích to kupcům za tu cenu nejspíš nevadí. Daleko horší je, když vidíš zpracování ala Dacia v autech s cenovkou třikrát vyšší. ;-)
Too bad
| 22. 10. 2013 21:54
Takže tyto nebezpečné a těžko ovladatelné vraky (SUV) si dnes bude moci koupit kdejaký chudák. No, potěš pánbůh, bezpečnost provozu jde zase do háje :-( .

Teď už nezbývá než doufat, že Dacia nezačne vyrábět náklaďáky nad tři a půl tuny v této cenové relaci.... :-(
Avatar - grifith
Too bad
| 22. 10. 2013 22:17
Zeptám se tě tak: znáš aspoň zhruba složení automobilového parku ČR, průměrné stáří provozovaných modelů a výsledky Euro NCAP těchto provozovaných modelů? Osobně mi přijde, že jsi zjevně silně mimo mísu...
Too bad
| 22. 10. 2013 22:26
Mísu si nech, až budeš sedět na WC... :-)
Podstatné je totiž i to, jak bude vozový park vypadat za 10 či 20 let. A pokud bude každé druhé auto (snad ne více) něco ve stylu vysoké vratké krabice SUV, které je nebezpečné už teď, tak.... já prostě ani potom nechci jezdit v náklaďáku. Na rozdíl od mnohých asi nepatřím k těm, co myslí jen na pár týdnů dopředu, ale přemýšlím nad tím, jaké následky mají mnohá dnešní rozhodnutí kdykoliv v budoucnu... Klidně si mně, vy co neumíte jezdit, umínusujte.

PS: Kdo potřebuje terénní auto z objektivních důvodů, stejně jako dopravci potřebují kamión, se pochopitelně mé poznámky netýkají - mě jen děsí narůstající počet dlouhovlasých blondýn a tmavovlásek, co se tímto typem aut prohánějí naprosto bezdůvodně.
Avatar - grifith
Too bad
| 22. 10. 2013 22:43
Chudáčku, ty už ani nechápeš význam nových českých slovních spojení... >:D :no:
Jak bude vypadat vozový park za 10 či 20 let je aktuálně zcela nepodstatné. Auto kupuješ teď a nepřemýšlíš, co a jak bude za tebou stanovenou dobu. Co píšeš, je opravdu mimo realitu, ty o aktuálně provozovaném vozovém parku nic nevíš nebo vědět nechceš. Toto SUV patří aktuálně k té první třetině nejbezpečnejších vozů u nás a tvé názory na tom nezmění vůbec nic. Fakta jsou jasná.
Jak souvisí umění jezdit s bezpečností vozidel fakt nechápu, asi jezdit neumíš a tak potřebuješ tank, aby se ti teda nic nestalo..... Nejspíš ses sám identifikoval jako dlouhovlasá blondýna 8-s
Too bad
| 22. 10. 2013 22:50
Ty zase nemáš smysl pro humor.
Nepřemýšlej co bude za 10, 20 let. Taky podle toho chování mnoha lidí vypadá. Víc si s Tebou nemám co říci a rád pro někoho takového budu chudáčkem. Dokonce mi je to ctí :-) .
Avatar - grifith
Too bad
| 22. 10. 2013 22:57
Své ostrovtipy si schovej pro starou, na mě fakt nezabírají. Píšeš o vtipu, ale sám smysl pro humor zjevně nemáš, nevadí.
S člověkem tvých názor se pravda není moc o čem bavit, ty moc o problematice nevíš, pochop problém komplexně a pak házej rozumy. :-)
Too bad
| 22. 10. 2013 23:11
Dobře, Pindy ale filtruji, takže nic. Nějaká fakta máš? V čem je těžší, vratší auto s horšími jízdními vlastnostmi přínosem pro provoz dnes, nebo za 20 let? Naprosto konkrétně.

To, že Ty neřešíš dál, než co bude zítra, tak nevidíš, že tato auta budou v zoufalém technickém stavu jezdit za 15 let stejně jako dnes jezdí vozový park, který jsi sám zpochybnil? A tak argumentuješ sám proti sobě - jenom proto, že nad tím nepřemýšlíš. Já prostě neumím myslet jen na to, co je dnes, snad zítra, aniž bych si to nepromítnul i do budoucnosti - a zatím se mi to nikdy nevymstilo. Proto mi hned Tvůj první komentář nedával smysl - zatímco Ty jsi dával najevo značnou sebejistotu ohledně své myšlenkové převahy... Pokud nechceš reagovat k věci, tak raději nepiš už nic. Mně ta Tvoje první mísa stačila, a pokud Ti nestačilo, že jsem to zahrál do autu, tak už dále reagovat nehodlám. :no:
Avatar - grifith
Too bad
| 22. 10. 2013 23:24
Jestli si kupuješ dnes auto s tím, že chceš parametry srovnatelné s vozy za dvacet let, nejspíš jsi Nostradamus. Fakta? Ano, pročti si toto [odkaz] a pochopíš. Nebo mi chceš tvrdit, že vozidlo dva roky staré, jenž v testu EuroNCAP získalo 74% v ochraně dospělých cestujících, je na českách silnicích nebezpečné? Čím to chceš podpořit? Ty máš fakta o tom, že jsou tyto vozy nějak nebezpečné?
Pokud nevíš, co slovo diskuze znamená, není to můj problém. Pokud mi chceš argumentovat bezpečností aktuálně vyráběných vozidel za 15 let, pak vaříš zcela z vody. Nebo víš něco, co zde neví nikdo. A pokud ano, tak nás klidně fakty uveď do reality, jenž bude aktuální za těch 15 let ...
Pokud mé příspěvky nechápeš, tak to je mi líto, chyba je na tvém přijímači, v tom ti nemám jak pomoci. :no:
Too bad
| 22. 10. 2013 23:36
Nemluvím o autě, které si kupuji já, ale předpokládám, že třetí či čtvrtí majitelé budou dnešní SUV brázdit po silnicích, až jim bude 15-20 let. Stejně jako je to s mnohými dnešními auty, co byla vyrobena v minulém tisíciletí a stále jezdí. Na to opravdu člověk nemusí být Nostradamus, aby toto mohl předpokládat s velmi vysokou pravděpodobností. Na rozdíl od SUV dnešní stará auta nejsou vratká atd., aby nepřímo ohrožovala nejen posádku - ale SUV budou ohrožovat i okolí. a bude jich nepříměřeně moc. Alespoň to jsou mé, řekl bych oprávněné obavy.

EuroNCAP rozhodně neřeší jízdní vlastnosti tím způsobem, kde jsou SUV v jasné nevýhodě. Ani nevím, že by měřili brzdnou dráhu, apod. Pokud ano, tak jim to rozhodně nějaká procenta ubere. Schopnost udělat bezpečně myšku, když je třeba se vyhnout, určitě NCAP neřeší, stejně jako určitě neřeší zvýšené sebevědomí, které jsem zmiňoval, a které nepodceňuji. Pokud o tom chceš polemizovat, tak Ti předem říkám, že bych se strašně rád mýlil, a nechci své obavy obhajovat. Jenom je považuji za důsledek logické dedukce.
Avatar - grifith
Too bad
| 22. 10. 2013 23:46
Takže děkuji, vycházíš tedy z předpokladu, že toto bude zajímat 3,4 či kdo ví kolikáté majitele. A to stále píšeš pod článkem o novém modelu značky Dacia v roce 2013? Když stále mluvíš o vratkosti, nestabilitě či nebezpečnosti, podpoř to fakty a ne mletím prázdné slámy, které zde bohužel stále předvádíš.
Mě se v tvém názoru nelíbí pojem o vlastnostech, jaký model bude mít za 10,15 nebo 20 let, tak kdyby jsi přemýšlel vždy, nikdy žádný vůz nekoupíš. Nebo mi chceš říct, že takový BMW řady 7 z roku 1993 považuješ za vzor bezpečnosti pro vozy "dnešní" produkce?
EuroNCAP dnes ukazuje na srovnatelné výsledky ukazující bezpečnost daného modelu v rámci konkurence, kde i přes 3 hvězdičkového hodnocení nevychází Duster až tak zle. A když tento výsledek srovnáš s hodnocením v ČR provozovanými vozidly, nemůžeš zde produkovat takové "výsledky", jako jsi předvedl ve svém prvním příspěvku.
Too bad
| 22. 10. 2013 23:53
Můj první předpoklad je, že SUV svou vratkostí atd. (toto považuji za samozřejmost, třebaže se najdou i tací, kteří toto zpochybní, ale to je nad rámec této diskuze), ohrožují nejen své posádky, které se pro takové auto rozhodnou dobrovolně, ale ohrožují i ostatní účastníky silničního provozu.

Pokud toto můžeš uznat jako můj výchozí postoj, pak chápej, že opravdu neřeším, zda je bezpečný 20 let starý 7er, protože já pouze řeším to, že se když někomu z mých blízkých někdy do protisměru vjede auto, tak budu mnohem raději, když to bude 20 roků starý 7er, než 20 roků staré SUV, nehledě na to, že vzhledem k jízdním vlastnostem se v tom protisměru objeví (při stejném počtu vozú) SUV pravděpodobněji než ten 7er? Sám bych v tak starém autě opravdu nejezdil, to se neboj.
Opravdu je tak těžké zkustit se na věc podívat mýma očima?
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 00:05
Shrňme si to tak, že sis vymyslel, jak jsou vozy SUV vratké atd. a chápejme svět touto tvojí premisou.
Pak se nemá dále moc význam bavit, protože osobní pocity jsou v této části diskuze irelevantní, svá fakta jsem ti shrnul. Tvoji premisu nemáš kromě vlastního názoru čím podpořit a tak další diskuzi vzdávám.
Snad jen taková malá odbočka, až se za 20 let nedej bože stane nějaká tebou psaná nepříjemnost, bude to SUV mít 20 let a to 7čkové báwo 40 let. V rámci další možnédiskuze zde nehodlám srovnávat aktálně nejvyšší modely prestižních značek s lowendovým modelem východoevropské automobilky. To už je zcela mimo původní obsah tvého prvního příspěvku...
Too bad
| 23. 10. 2013 00:16
Tak jsi mohl srovnávat dnešní 20 roků staré 7er, a 20 roků starým SUV v roce 2033.... Připadalo mi zbytečné být takto detailní :-) . Můj původní příspěvek byl samozřejmě inspirován a motivován tímto mým postojem. A nepodsouvej mi, že jsem si něco vymyslel. Perfektní jízdní vlastnosti jsou potřeba třeba v okruhových závodech. Tam si odpozoruj, jak se chovají formule či prototypy, jak se chovají sporťáky, cesťáky, a jak se chovají náklaďáky. SUV můžeš vidět spíše při testech na Nordschleife, neboť s tímto nikdo rozumný závodit nebude (pakliže nevypíšou třídu přímo pro toto, jako třeba kdysi na Mille Miglia). Toto považuji spíše za záležitost řídičského umění a talentu pro tuto činnosti obecně, než že by mělo smysl každého diskutujícího jednotlivě přesvědčovat. Třeba si půjč dvě, tři auta různých tříd a nech se přeměřit zrovna na té Nordschleife nebo v Brně. Já viděl, jak ta SUV jsou strašně neohrabaná a hned jdou do neřízených smyků, a přes střechu, a před svodidla. Ale vysvětlovat to těm 'blondýnám', jež za volanty SUV často není skoro ani viděl, opravdu smysl nemá. Buď je si toho vědomá, a pak za volantem takového auta hledá ochranu, nebo.... bez komentáře.
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 00:27
Ne, nechápu tě a zjevně ani nepochopím. Začneš zde vykládat báchorku o nebezpečnosti Dusteru, kteru podporuješ časy a chováním formulí a prototypů na závodní dráze. Prostě jsi zcela mimo realitu,vymýšlíš si zde a své názory podpuruješ irelevnatními skutečostmi. Asi podobný nesmysl, jako bych začal psát pod článkem něco o nevyužitelnosti BMW M5 v terénu. Konec diskuze, už mě ta tvá přirovnání nebaví. Nemá to hlavu ani patu. Adieu.
Too bad
| 23. 10. 2013 00:41
Navrhnul jsem Ti vzít si SUV a běžné auto (ne formuli či prototyp - to bylo uvedeno jen pro širší souvislost, neboť jsem pochopil, že řízení není zrovna Tvůj koníček) a ověřit si to osobně. Ale pokud chceš jen něco tvrdit, něco co je proti všem dostupným informacím, tak si to tvrď. Ale nediv se, že nemáš chuť dále diskutovat. Věřím, že musíš cítít, že je to jinak. A kdyby ne, vem si SUV třeba na autodrom v Brně, a pokud to nebude přemotorované po rovině, tak si buď jistý, že bych Tě s Mazdou naprosto hravě pojezdil - protože běžné auto prostě má mnohem lepší jízdní vlastnosti (za celé roky jsem na silnici nepotkal jediné SUV, které by jen vzdáleně projelo zatáčky tak rychle a tak ladně, jako se dá projet v normálním autem). A to ještě Brno je bezpečné, takže by to snad neskončilo tím, co je vidět na Nordschleife - buď si to youtube najdi, nebo žij v blažené nevědomosti, Mně je jedno, co si myslí jeden Grifith. Mne zajímá, aby tento segment nadále tak nebezpečně nerostl.
Too bad
| 23. 10. 2013 07:33
Ach, bože...
Blahoslavení duchom chudobní...
Ešteže tá tvoja Mazda nevyrába žiadne vysoké vratké SUV...
Too bad
| 23. 10. 2013 07:41
No jo, ne každý má na to, aby dokázal pochopit něco, na co není zvyklý, něco, co se vymyká jeho zaběhaným představám, tedy SUV = bezpečí. Jelikož jsi ale po odfiltrování blábolů nenapsat absolutně nic, pak mi uniká, proč tu vůbec něco píšeš.
Pokud ten článek bude auto.cz držet na titulce dlouho, a takto prostoduchých komentářů bude přibývat, tak už rozhodně přestávám takto jednotlivě reagovat. To nemá cenu. Ale na poprvé ještě udělám výjimku. Je mi jasné, že se polezou hlavně příznivci SUV, tak si mezi sebou přitakávejte a udržujte se v blažené nevědomosti. Pokud vím, tak otázky nebezpečnosti velké rozšíření takových aut, řešili třeba v USA dříve, než to tu u nás za čas jeden za druhým pořizovat.
Avatar - aproximus
Too bad
| 23. 10. 2013 08:38
jediný, kdo blábolí, jsi tady ty. :no:
Too bad
| 23. 10. 2013 08:03
Klaudie, Klaudie, jakobys nevěděl, že SUV od Mazdy jsou podstatně stabilnější, než všechna ostatní.
Aneb: o jakém autě sníš, toho garáž zpívej >:D
Avatar - woody-alien
Too bad
| 23. 10. 2013 08:13
Nech toho, zaslechne to Emel a přednáška nás nemine. >:D
Avatar - Emel
Too bad
| 23. 10. 2013 09:23
Co, Mazda a SUV? Mně se líbila CX-7... ta měla nějaký šmrnc, u SUV neobvyklý. CX-5 už tolik ne, ale podle všeho je to chytře postavené auto. Jo, a jeden známý má CX-9 a nemůže si vynachválit kolik v tom je místa.

Sorry, víc mě toho na téma SUV nenapadá, ta kategorie jde mimo mě.
Too bad
| 23. 10. 2013 12:24
Jasně, jak to nemá wankel, není to Mazda :-)

Mám pro tebe novej nick: Onkel Wankel, co ty na to? ;-)
Avatar - Emel
Too bad
| 23. 10. 2013 13:01
Ne, ne, o Wankel nejde... jen mě nezajímá SUV. Já z Wankelu nijak zvlášť nadšený nejsem...
Too bad
| 23. 10. 2013 13:16
Bral bys raději RX8 třeba s 2,0 turbo? Nebo 2,5 V6? To by mohlo být fajn dělo :-)

P.S. Moc hezké podzimní fotky s tou RX8 :yes:
Avatar - Emel
Too bad
| 23. 10. 2013 13:40
Pokud by se to výrazně nepodepsalo na jízdních vlastnostech, pak ano. Bavili jsme se o tom... s tím co o Wankelu vím bych mega za nové auto prostě nedal a problematický motor by byl hlavní důvod. Kdybych si mohl vybrat, dal bych přednost 2.5Sky-G poladěnému někam k 180kW.

Jinak... Wankel samozřejmě podporuje kouzlo jinakosti Mazdy, není to jen další Golf ;-) , a to je mi sympatické. Ale praktické aspekty...
Avatar - JAROS F1
Too bad
| 23. 10. 2013 12:48
Mazda CX5 je moc dobré auto.
A motory Skyactive..pecka! :yes:
Podobně výborný je SUBARU Forester.
A jsem zvědavý na nový Nissan X-trail..vypadá skvěle.
Ale jsou to auta jiné třídy i ceny než Dacia.. :-)
Too bad
| 23. 10. 2013 08:44
Objevila se nová myšlenka, takže:

Chápu, že než začít obhajovat, že těžší a vyšší auto lépe brzdí a lépe zatáčí, tak je snadnější vzít Mazdu, a začít mi podsouvat něco, co jsem ani nenaznačoval. Mazda se chová naprosto běžně komerčně a v podstatě správně. Její SUV patří k těm nejlepším na trhu (podle testů a vyjádření majitelů), a taky jej prodává za nižší cenu, než srovnatelný sedan či kombi, což prý není běžné (osobně ceny SUV nesleduji, tak je to informace z druhé ruky, kterou nehodlám obhajovat). Ovšem toto nemá naprosto nic společného s tématem, které jsem se snažil rozvinout, a kde oponenti evidentně narážejí na myšlenkovou a argumentační vyprázdněnost. Jiné bezpečí SUV než to, že je větší těžší a má větší hybnost a vytváří pocit, že když se s někým střetne, tak to pravděpodobněji odnese ten druhý, menší, se obvykle neuvádí. Za takovou 'bezpečnost' ale pěkně děkuji, obvláště, když by s běžně řiditelným autem k řadě takových kolizí ani dojít nemuselo, protože bude snažší jim na poslední chvíli zabránit :-( .
Too bad
| 23. 10. 2013 11:53
Diskutovat s tebou, jež jsi prostě zaslepený negativní představou o SUV, je patrně zbytečné, ale zkusím to:
Pocit bezpečí v SUV/crossoveru vyplývá z vyššího posazu, z toho auta je obvykle poněkud lepší výhled, než ze standartního osobáku.
Lépe se do něj nastupuje i nakládá, lépe se do něj cpoou i dětské sedačky například.
Lépe se s ním jezdí po městě, nemusíš se bát před každým hrbolem, či vyjetou kolejí, můžeš klidně parkovat u chodníku, aniž bys urval spoiler, či spodek nárazníku i s nějakým kusem chladiče.
SUV/crossover je zkrátka uživatelsky příjemnější, než většina normálních osobních aut, kdo zkusí, málokdy chce jinak.
Co ty nemůžeš z dětské sedačky poznat je fakt, že SUV - pokud není z Číny - má dnes jízdní vlastnosti nezáludné a do krize se dostane, jen pokud jeho řidič udělá nějakou nepředvídatelnou pitomost - a i pak je ještě k dispozici ESP + ABS. U některých značek mají SUV tak skvělé jízdní vlastnosti, že by se naě nemohl hrabat ani kdejaký sportovně modifikovaný hatchback (MB, LR, BMW, Porsche).
Doporučuji se domluvit s někým, kdo umí řídit, ať tě tím vratkým a nestabilním autem proveze a uvidíš, co za blbosti jsi tu vyplodil.
Too bad
| 23. 10. 2013 12:30
Bohužel je už z první věty cítit značná nadřazenost a předpojatost, a tím koncem jsi to jen potvrdil. Je to sice OT, ale doporučuji nastudovat komunikační techniku sendviče, ale neplést to, jak jsi to udělal Ty.
Teď k tomu málu, co jsi vypotil: Vyšší posez je nesmyslný argument, protože to je pouze o relativní výšce mezi auty navzájem. To, že Ty vidíš lépe, znamená, že druhý vidí hůře. Pokud se na věc nepodíváš očima VŠECH co se pohybují v silničním provozu, tedy např. i chodců a cyklistů, pak těžko můžeš hodnotit CELKOVÉ příspění k bezpečnosti, či nebezpečnosti SUV. Vy se na to všichni díváte jako naprostí sobci. Bezpečnostní systémy má většina nových aut, to argumentem přece není, protože se zace budou lépe chovat na vhodně obutém a vhodně posazeném voze. Zbytek toho, co píšeš s bezpečností nemá skoro nic společného, tedy ani ten argument o chodníku - pominuli to, že se mi také nikdy nic neurvalo. Dotaženo Tvou logikou do důsledků, by asi bylo nejlepší, abychom jezdili náklaďáčky. Já absolutně nechápu, co má nakládání kočárku společného s bezpečností, a to i ostatních účastníků. Opravdu ne. Mluvíš něco o předpojatosti a zaslepenosti - hmm, jenže reálně jen stále dáváte najevo svou naprostou myšlenkovou vyprázdněnost. Já bych se třeba o obhajování něčeho, co bych předem věděl, že obhájit nejde, nikdy nepouštěl :-( .
Too bad
| 23. 10. 2013 13:04
Počátkem téhle zbytečné debaty, do které jsem se neměl zapojovat, když jsem viděl tvůj nick, je tvoje tvrzení, že (cituji):
"Takže tyto nebezpečné a těžko ovladatelné vraky (SUV) si dnes bude moci koupit kdejaký chudák. No, potěš pánbůh, bezpečnost provozu jde zase do háje "
Je to hloupost, SUV nejsou nebezpečné ani těžko ovladatelné, to je gró mého sdělení, navíc díky lepšímu výhledu (u některých více, u jiných méně) se zlepšuje orientace řidiče v provozu.

To, že já vidím lépe, neznamená, že jiný vidí hůře, kdes to, proboha, vzal, takovou blbost? Druhý vidí tak, jak vidí, na mně to není nijak závislé, pokud řídí nějakou placku (BRZ třeba), uvidí blbě bez ohledu na to, jestli já budu za volantem stejné placky, nebo za volantem ZILu.

Nevím jak to děláš ty, ale já pokud jedu v autě, tak mně zajímá, jak se v něm cítím, naopak je mi zcela fuk, jak se při pohledu na mé auto cítí chodec, nebo cyklista. Jestli v něm moje auto vyvolává fóbii, je to jeho boj. Stejně tak je mi fuk, jak moje auto přispěje k CELKOVÉ bezpečnosti, pro mně je podstatné, jak se za moje prachy stará o MOU bezpečnost.
Klidně si tu dětinsky moralizuj a blábol o tom, jakej jsem sobec, je mi to fuk.
Stejně tak bys mohl nadávat (v podstatě s úplně stejnými dětinskými argumenty) na řidiče MPV, velkých limuzín, či jakéhokoliv většího auta, než je Smart, Mates (vlastně teď už Spark), nebo rikša.
Tímto s tebou končím, jsi zaslepený anti-SUV fanatik, tvoje důvody mně nezajímají, ale debatovat s tebou nemá žádný smysl. Já a pár dalších jsme tu tvoje dětské bláboly o duhovém světě roznesli na kopytech, ale ty furt meleš to samé, zabitej případ, vedenej touhou "vyhrát" debatu...

P.S.

Bezpečnost provozu nemá nic společného s auty, jejich stavem, kategorií, třídou, či velikostí, nebo cenou. Bezpečnost provozu je zcela a absolutně závislá na chování účastníků provozu, pokud tohle nepochopíš, pak budeš s větrnými mlýny v podobě SUV bojovat nadosmrti.
Too bad
| 23. 10. 2013 13:55
Zapojovat jsi se samozřejmě neměl, když si pleteš bezpečnost s nakládáním kočárku a poškozením spojleru, a ještě mne častuješ urážkami... Stačilo dát záporných hlasů a patrně by Tvá ješitnost byla nabažena. A když už, tak jsi měl reagovat do správné větve pod původní komentář, který jsem sám níže označil za lehce nadsazený a bulvární. Já měl za to, že tady se reagujeme na konkrétní předchozí příspěvek. Ale budiž, co od obhájců SUV čekat. Na druhou stranu se mi ale líbí, že jsi konečně napsal na rovinu, jak to je, a nesnažil se vysvětlovat nevysvětlitelné...

Napadl mne však příklad, který se klidně jednou může vymstít i Tobě v SUV, a který ukazuje na ono obecné snížení bezpečnosti. Představ si auta zaparkovaná podélně někde ve městě. To je klasický případ, kdy předvídavý řidič musí dávat obvzlášť pozor, aby někdo nevyběhnul zpoza auta přímo jemu pod kola. Když se to stane, zpravidla je vinen řidič, i když se třeba snaží dělat maximum, aby podobnému incidentu předcházel. A věř mi, že ať sedíš v běžném autě nebo SUV, má to jen malý vliv na to, že pokud tam budou podélně parkovat samá vysoká auta, tak přes ně nepůjde dobře vidět ani dospělého, natožpak dítě. A tak se rozhodně stane pravděpodobnějším, že Ti tam někdo vběhne, aniž bys to zaregistroval tak brzy a rychle, jako kdyby tam bývala stála osobní auta běžné výšky. Pro kolegu nahoře, to je krásný příklad toho, kde si svoje 'důkazy' EuroNCAP může strčit za klobouk. Většinu věcí, co mám na mysli, tyto testy neřeší nebo jen okrajově. O 'vyhrátí' diskuze přece vůbec nejde. Jde o to, mezi lidi, co se nechali zaslepit módou vysokých aut, dostat také jiný pohled - to, jaké vytahujete příklady mne jen utvrzuje v tom, že osvěta je opravdu potřeba :-( .
Too bad
| 23. 10. 2013 14:05
Zakaž prosím dodávky, náklaďáky, busy, MPV... Pak bych zboural domy...mají rohy. :-)
Too bad
| 23. 10. 2013 14:23
Ale proč bys to hned zakazoval? To snad ví každý, že čím více je náklaďáků, tím je na silnicích méně bezpečno (je fakt, že tady na auto.cz bych se už nedivil vůbec ničemu), a je snaha dopravu směrovat třeba na železnice, nejen kvůli bezpečnosti, pochopitelně.

PS: Tvé ostatní komentáře jsou tak hodnotné, že ani nebudu řešit, na co vlastně reagují. To si laskavě řeš s pepíčkem a sobě rovnými.
Too bad
| 23. 10. 2013 14:26
Komentáře odpovídají hodnotě prvotního duševního odhalení původce tohoto flamu. Předpokládáš, že na tvůj hod kamenem přiletí chléb? ;-)
Too bad
| 23. 10. 2013 15:03
...Gilgite?
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 14:10
A stačilo napsat, že ti vadí veškerá automobilová produkce, jejichž výška je větší než 1,5m a bylo by. Pak se divím, že jezdíš autem a nechodíš pěšky, či spíš na chůdách, aby jsi měl pořádnej přehled. A další, co je u tebe nepochopitelné je fakt, že sis vůbec dělal řidičák, když je ten provoz tak nebezpečnej ... viděl jsi někdy skladbu vozů na silnicích? Těch kamionů, dodávek, osobních vanů, autobusů, to se ti z toho musí dělat každej den hodně špatně.
Mluvíš-li o osvětě, hlavně ji nemůžeš dělat ty, jelikož o tom problému nevíš vůbec nic a z tvého původního příspěvku jsi to přelil zcela jinam, zamíchal do toho jízdní vlastnosti až z tebe vyleze informace, že přes SUV nevidíš na přecházející chodce... Takovou číčovinu může napsat jen absolutní ignorant. Jestli nejsi schopen ve svém voze zaregistrovat přicházející chodce, nemáš v provozu co dělat a jsi jen nebezpečím pro ostatní! 8-s :no:
Too bad
| 23. 10. 2013 14:16
Samozřejmě by to bylo super, kdybychom všichni měli Lamborghini, přes které je vidět až na Petřín, ale to je holt utopie.
Nejpozději v devítce, nebo v prváku pochopíš, že takové zobecňování, jaké tu předvádíš, je nesmysl už z podstaty a že se nazývá demagogie.
Too bad
| 23. 10. 2013 14:35
Jak trapné a prostoduché. Za mne konec, a nezapomeňte si tu vymýšlet nebo dokonce psát pod mým jménem, když mi pořád do úst vkládáte nesmysly, které jsem ani nepsal, ani nenaznačoval, ani s nimi nesouhlasím. To dělají právě Ti, co nemají své myšlenky a své argumenty. Oháníte se pojmy, o nichž patrně ani nemáte tušení, co znamenají, nevíte, že auta souvistí s bezpečností, atd. atd. Aspoň mám další důvod nebýt nadšený s SUV - obhajují je (alespoň zde) naprostí hlupáci, kteří sice umí kecat, ale rozhodně ne myslet. Jsem rád, že se tu objevil alespoň jeden soudný uživatel SUV, který napsal, jak to popravdě je. Už jsme si řekli asi tak všechno, a vidím, že diskuze by už vedla pouze tímto směrem. TEČKA. .
Too bad
| 23. 10. 2013 15:02
Jediný soudný uživatel, kterej ti hrál do noty, napsal, že se mu jezdí líp se 14 let starou Astrou, než s RAV4 (kdo ví jak starou), čímž ti zase naboural tvůj postoj z 22.10 23:15, cituji: "Rozhodně jsem za Dacie a podobná auta obecně rád, protože jsou určitě bezpečnější, než 15 roků stará auta."
Plácáš se v tom jak konina v sekané z Globusu.
Máš snad nějaké argumenty na vyvrácení toho, co jsem napsal o bezpečnosti aut ("...Bezpečnost provozu nemá nic společného s auty, jejich stavem, kategorií, třídou, či velikostí, nebo cenou. Bezpečnost provozu je zcela a absolutně závislá na chování účastníků provozu...") nebo čím jsem rozporoval tvoje kecy o "nebezpečných a těžko ovladatelných vracích (SUV)?
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 15:05
Ano, shrňme si to takto, že si nedokážeš stát za tebou napsanými slovy, při obhajobě kličkuješ jak zajíc a v podstatě jsi jen zamindrákovaný odpůrce všech druhů automobilů, přes které nevidíš. Smutné, ale i takoví diskutéři se najdou... Takže nezapomeň, pro tebe je vhodná jen chůze na chůdách a jízda mastnou tyčí. Ostatní je nutno považovat jako hazard nejen s životem tvým, ale když se v provozu vyskytneš ty, tak i životem ostatních kolem tebe. TFUJ a adieu 8-s :-!
Too bad
| 24. 10. 2013 01:04
Nejsem zastance SUV, o nekterych ridicich v nich mam sve mineni...ale zkus si predstavit situaci jinou, jedes podel parkoviste plneho "nizkych" aut v SUV a najednou zahlidnes dite bezici mezi auty a proto zastavis. To SUV prave "zachranilo" detsky zivot., ktery by zrejme byl zmaren kdybys jel normalnim autem.
Avatar - JAROS F1
Too bad
| 23. 10. 2013 12:53
Souhlas..proto se segment SUV nyní již prodává pro rodiny s dětmi více než dříve dominantní MPV.. :-)
A spousta nových SUV má jízdní vlastnosti špičkové , srovnatelné např. s kombíky.
Namátkou..Subaru Forester, Mazda CX5, VW Tiguan nebo dražší Audi Q5 , BMW X3, X1 atd.. ;-)
A mohl bych pokračovat..dobrých SUV jen přibývá!
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 09:21
S tebou je diskuze marná, ty pleteš do bezpečnosti jistější jízdní vlastnosti a navrhuješ, aby si někdo něco srovnával na okruhu.... Pochop, že vozy SUV nejsou stavěny jako důkaz nejkvalitnějších jízdních vlastností, ale pro mnohem jiné zážitky a možnosti. Navíc majitelé těchto typů vozidel určitě nejezdí na hraně možností svých či auta. Takže znovu zopakuji, tvé výmysly o nebezpečnosti vozů SUV plavou na vodě a ještě jsi nepřinesl jediný důkaz tvého tvrzení. Ujasni si prvně o čem chceš diskutovat a pak začni znovu. Jen tady neustále mlátíš prázdnou slámu!
Too bad
| 23. 10. 2013 09:36
Srovnání na okruhu navrhuji JENOM proto, že to někdo nedokáže poznat sám z běžného provozu, a tam by se to projevilo dokonale. Nevím, jak jinak bys chtěl důkaz o bezpečnosti, když zřejmě nepoznáš, které auto se chová dobře a které špatně, a ještě ke všemu mám teď pocit, že ani nejsi přesvědčen, že jízdní vlastnosti a bezpečnost spolu přímo souvisí. Toto přece není matematika, abych Ti mohl podat exaktní důkaz. Proč se asi třeba používají zimní a letní pneumatiky? Pro srandu králíkům, kvůli zisku pneuservisů, nebo proto, že to za daných leplot sedí na silnici lépe a je to bezpečnější? Ono, kdyby to nebylo uzákoněné a pořád se o tom nemluvilo, tak by mne vůbec nepřekvapilo, kdyby se našlo plno šašků, kteří by i význam pneu silně podceňovali.

Závěrem dodám, že ujasňovat si nemám co. Já chtěl diskutovat o bezpečnosti, zatímco Ty teď sám říkáš, že u příznivců SUV jde i o 'jiné zážitky a možnosti'. To Ti neberu, ale pak si ujasni především sám, kdo si plete témata. Pokud si chcete diskutovat o tom, jak je to skvělé, tak prosím, pod jiné vlákno.
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 09:51
Jestli si pořád pleteš skvělé jízdní vlastnosti s bezpečností auta, pak je to fakt zbytečné. Obě spolu souviset mohou, ale nejedná se o jedno a to samé.
Začnu odznovu - chápeš správně význam slova BEZPEČNOST vozidla? Pokud ano a v oblasti automobilismu se orientuješ, pak určitě víš, že exaktně si tuto oblast můžeš rozklíčovat pomocí výsledků EuroNCAP. Ta Hodnotí bepečnost vozů. A nepleť si to pořád s rozdíly v jízdních vlastnostech. To je jako když mluvíš jednou o koze a pak o voze.
Pokud jsi mluvil o bezpečnosti, dal jsem ti jasný důkaz, že Dacia Duster bezpečným vozem. Co víc chceš? 8-s
Avatar - eXp10it
Too bad
| 23. 10. 2013 09:53
Nezbyva nez se opet pridat do diskuze jako majitel SUV konkretne primo zakladatele tohoto pojmu RAV4. Nepochybuju o tom ze je zde spousta lepsich suv ale vetsina to neni. Podotykam ze RAV4 je spise mestske auto pro zeny s tim odpovidajicim nastavenim podvozku. Na youtube si muzete najit ze tohle auto diky vsem tem asistencnim systemum v zatacce na boudu neotocite. Presto diky vetsi hmotnosti a zvysenemu tezisti a predevsim v zime musim byt sakra na pozoru abych to do nekoho neoprel a zodpovedne mohu prohlasit ze v zime je 14let stary opel astra me zeny bezpecnejsi a predvidatelnejsi. Tezko se to vysvetluje nekomu kdo nema SUV...
Too bad
| 23. 10. 2013 10:02
Konečně z mého pohledu zajímavý příspěvek. Přiznám, že trochu nevím, kam míří tou poslední větou. Šlo by to trochu rozvést? Vidím to totiž úplně stejně a SUV nemám.
Avatar - eXp10it
Too bad
| 23. 10. 2013 16:32
To nebyla reakce na vás, naopak máte mou plnou podporu co se týká rozbíjení mýtů o bezpečnosti SUV. SUV je bezpečnější leda tak při nárazu do menšího auta... problém je v tom, že si před nehodou člověk typ srážky ani překážku vybrat nemůže.
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 10:35
Takže pro to, aby člověk něco o SUV věděl, jej musí mít? A safra, to je zajímavé. Pokud si prostě kdokoliv plete bezpečnost vozu s jeho jízdními vlastnostmi a limity a tvrdí, že vozy SUV jsou apriori nebezpečné, nejspíš bude problém někde mezi volantem a sedačkou. Pokud nejsi schopen jezdit bezpečněji s novou RAV4 než se starou Astrou, sedlej raději kolo nebo mastnou tyč. To pak bude opravdu pro bezpečnost všech lepším řešením. Tak to zase vidím já...
Avatar - eXp10it
Too bad
| 23. 10. 2013 16:25
Ne nemusí mít SUV, jenom se mu to hůř vysvětluje, to jsem psal. Názorným příkladem budiž vaše výjevy tady a až teď na konci jste konečně alespoň přiznal že SUV má jiné jízdní vlastnosti a limity. Tedy přiznal jste to, že v případě že se dostanete, byť ne vlastní vinou do kritické situace kdy bude potřeba prudce změnit směr nebo zabrzdit pak bude SUV reagovat jinak. Teď už si jen odsouhlasit, že SUV bude reagovat hůře a dal jste mě i uživateli MazdaGJ zapravdu. Omlouvat se za své neznalosti nemusíte, žádný učený z nebe nespadl a celé je to jenom o řidičské praxi.
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 16:41
Takže souhlasíš s tím, že stačí mít s tímto druhem vozů zkušenosti a nemusíš ho vlastnit, super. On zde nikdo netvrdil, že by jízdní vlastnosti museli být shodné, ale vycházej z prvního názoru diskutéra, který toto vlákno založil a tím je dle něj to, že vozy SUV jsou nebezpečné vraky. To nemůžeš myslet vážně, pokud s tímto souhlasíš. A pokud ano, zkus mi prosím také dát nějaký důkaz tohoto tvrzení. Je mnoho vozů kategorie SUV, které budou reagovat mnohem briskněji než kdejaký konveční vůz nehledě na vyšší těžiště, váhu a podobně.
Každopádně když už SUV vlastníš, nauč se s ním jezdit a třeba pak i pro tebe bude lepší jezdit s ním než se starou vránou. Pokud řidičskou praxi máš, pak nejspíš stojí za pěkné kulové, ale jak píšeš, žádný učený z nebe nespadl, tak se uč.
Avatar - eXp10it
Too bad
| 23. 10. 2013 18:59
Důkaz: jsou dány dva naprosto totožné vozy X a Y. Nechť vozidlo X má vyšší hmotnost, vyšší těžiště a větší rozsah volnosti pohybu kol z důvodu terénního nastavení. Potom vozidlo Y zastaví vždy na kratší vzdálenosti než vozidlo X a ze zatáčky vylítne vozidlo Y až při mnohem vyšší rychlosti než vozidlo X.
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 19:23
Zrovna brzdnou drahou sis solidně naběhl, zkoukni třebas tuto tabulku [odkaz] a pak se zamysli, jaká je skutečnost. Myslím, že hmotnost či těžiště nejsou tím nejpodstatnějším parametrem. Tvůj druhý důkaz je o čem? Ty zde uvádíš, že vůz Y projede zatáčkou mnohem vyšší rychlostí, to se nehádám, ale zcela určitě není nižší rychlost při průjezdu zatáčkou důkazem nebezpečnosti SUV vozů.
Podle mě tvá teorie nebezpečnosti SUV značně kulhá.
Avatar - eXp10it
Too bad
| 23. 10. 2013 21:14
Ještě jednou a pomaleji bez těch proměnných. Posunuté těžiště a terénní nsastavení podvozku se negativně projevuje tak že dochází k nerovnoměrnému přitěžování/odlehčování náprav. Navíc pokud budu mít dva naprosto stejné vozy a ten jeden bude o 20% těžší, potom bude jeho brzdná dráha delší. Proto je s SUV riziko nedobrzdění větší. Stejně tak v zatáčce vlivem odstředivé síly je riziko že z ní vylítnete větší.

V obou situacích přdpokládejme že vám někdo nedal přednost a rozhodujete se mezi dobržděním nebo úhybným manévrem a tím vylučuji řidiče blba jako jsem já a do příkladu zavádím vás jakožto ideálního bezchybného řidiče který se do této situace může dostat jen cizím zaviněním.

Ještě jednodušeji pokud je ve vašem okolí nějaké dítě zkuste se ho zeptat jestli dříve zabrzdí nebo ze zatáčky vylítne kamion nebo osobní auto.
Avatar - grifith
Too bad
| 23. 10. 2013 21:44
Tak nic, je to marné. Upravovat si podmínky, jak se zrovna hodí, je pro některé nejspíš koníčkem. Ty vycházíš ze zcela nesmyslného základu, že existuje jedno a totéž auto ve dvou verzích, terénní a neterénní, které jsou prakticky shodné a tak tedy ta terénní je v tebou popsaných vlastnostech horší. Ale to je číčovina na N-tou. Zjevně neznáš stavbu a jízdní vlastnosti soudobých SUV vozů, což vzhledem k údajnému vlastnictví RAV4 je až s podivem.
Znovu si projdi tabulku brzdných drah, kde jasně vidíš, že to s nedobrzděním SUV vozů nemůžeš myslet vážně. Dal jsem jasná čísla, ty jen teoretizuješ.
Dnešní vozy SUV mají naladění prakticky shodné s běžnými vozy, argumentace o větším riziku vylétnutí ze zatáčky je pravděpodobný v rychlostech, do kterých se 98% majitelů nedostane.
Jestli ti přijde vůz SUV podobný jako kamion, tak to s pánem bohem.To už nemůžu brát ani jako nadsázku! Doby Lady Nivy nebo UAZu už jsou dávno pryč, bylo by vhodné ještě chápat rozdíl mezi vozy terénními a vozy SUV.
Debatu bych ukončil. Nechápu proč zde haníš SUV vozy a jeden takový sis, jako nebezpečný prvek ohrožující prakticky tvůj život, pořídil. To mi hlava nebere, ale nejspíš v tom bude masochismus.
Avatar - eXp10it
Too bad
| 23. 10. 2013 22:52
Koupil jsem si jí vlivem obecně rozšířeného mýtu, že SUV je pro rodinu s dětmi bezpečnější volba vozu. Fakticky mě ale díky své větší hmotnosti, posunutému těžišti a naladění podvozku mnohokrát přivedla do nebezpečných situací do kterých jsem se s 14let starým oplem astra nikdy nedostal. Těžko se to vysvětluje někomu kdo nemá SUV...

O tom co je to kinetická energie a že je závislá na hmotnosti jste se dozvěděl na některé z hodin povinné školní docházky.

Při nouzovém brzdění jedno na jakém povrchu se haubna SUV diky spíše terénnímu naladění podvozku a hmotnosti vozu ponoří k zemi čímž na moment zhoupne auto, odlehčí zadní nápravu a vyvolá válku mezi řidičem a stabilizačním systémem vozu. Stejně tak při úhybném manévru se SUV díky spíše terénnímu naladění podvozku, hmotnosti a posunutému těžišti zhoupne do vnějších kol čímž na moment zhoupne auto, odlehčí vnitřní kola a vyvolá válku mezi řidičem a stabilizačním systémem vozu.

O čem mluvím namátkou z youtube zde [odkaz]
Too bad
| 24. 10. 2013 01:00
Asi jezdis moc na limitu toho SUV, nekdo jiny zase muze jezdit uplne jinym stylem.
Avatar - grifith
Too bad
| 24. 10. 2013 09:03
Tohle už se opravdu nedá příliš komentovat. Vše co jsem k tomu měl, jsem ti vysvětlil dříve. Brzdnou drahou se nesmyslně oháníš a to pouze z pohledu fyzika-teoretika. Abych tě uvedl do automobilové reality, ukázal jsem ti tabulku brzdných drah mnoho vozů včetně SUV, ze které vyplývá, že tvá fyzikální teorie prostě nevychází.
Video překrásné, ukázal si nám srovnání amerických 4 kolek a to už mám brát jako porovnání s běžnými vozy?
Jak jsme psal, vůz SUV nemám, ovšem mám s nimi bohaté řidičské zkušenosti a rozhodně musíš být buď notorický závodník, kterého SUV v každé zatáčce vypeče, nebo to s kvalitou tvého řidičského umu nebude až tak slavné. Tímto bych diskuzi uzavřel a poprosím nešiř SUV osvětu pomocí svých fyzikálních teorií.
Avatar - eXp10it
Too bad
| 24. 10. 2013 21:11
Nehněvejte se, ale vaši tabulku nelze vzít vůbec v potaz protože u stejných vozů (např. Golf) uvádí zásadně odlišné hodnoty a nemá význam je mezi sebou porovnávat. A přece i pro vás jako člověka, kterého fyzika moc nebere, musí tabulka vypadat stejně zábavně jako identické teploměry v regálu obchodu kdy každý z nich ukazuje různou teplotu s odchylkou 5°C.

Jak si například vysvětlujete, že Hummer H2 má dle vašeho testu stejnou brzdnou dráhu jako Polo, Golf či Fábia?

Opět by jste musel zabloudit do časů povinné školní docházky, do časů kdy vám bylo tak 12-13let a osvěžit si, že kinetická energie narůstá na rozdíl od hmotnosti vlivem rychlosti kvadraticky. Proto je vliv hmotnosti vozu v tomto testu prakticky eliminován vlivem vysoké počáteční rychlosti 100km/h a vypovídací hodnotu má jen pro porovnání kvality pneumatik případně brzdového systému. Jako zkušený řidič mi jistě dáte zapravdu, že pokud v reálném provozu a s reálnou překážkou přežijete bez ztráty kytičky nouzové brzdění ze 100km/h na vzdálenosti 40m pak je to díky vašim reakčním schopnostem a štěstí a jedná se o zážitek, který si v reálném provozu prožijete jednou nebo dvakrát za řidičskou kariéru.

Možná, že mé příspěvky vůbec nečtete, dovedu si to představit protože já z těch vašich čtu také jen každý druhý řádek. Nicméně já zde pořád hovořím o problémech do kterých se na cestě dostanete sice běžně 2× do roka nicméně ne vlastní vinou, ale vinou ostatních účastníků provozu. A to proto, že jsem se s vámi již v druhém příspěvku shodl na tom, že bezpečnost a jízdní vlastnosti spolu s limity vozu jsou dvě naprosto rozdílné věci. A právě při těchto problémech kdy je potřeba udělat zdánlivě snadný manévr z relativně nízké rychlosti vás SUV díky své větší hmotnosti, posunutému těžišti a terénnímu nastavení náprav vypeče.
Avatar - grifith
Too bad
| 24. 10. 2013 22:18
Myslíte, že délka brzdné dráhy závisí na velikosti auta a ničem jiném? A už jste slyšel, že výrobci dimenzují brzdové komponenty na daný model vozu a tak není ničím neobvyklým, že by SUV mohla brzdit stejně či lépe jako Polo, Fabie či Golf? Viděl a srovnal jste někdy brzdy Pola (Fabie) a Vámi nadneseného Hummeru H2? Pochybuji, jinak byste se mnoha věcem přestal divit... Přijde mi, že jste nejspíš učitel fyziky a o autech nemáte moc velký přehled, to by vysvětlovalo vaše teorie a pak chápu, že se snažíte ukázat své exkluzivní znalosti, ale prosím nezkoušejte to na automobilovém webu.
Diskuze již z mé strany došla do konce,tak až budete mít i chvilku času, vezměte auto a jděte se projet. Dá vám to víc znalostí z praxe, které vám teorie nikdy nenabídne. A hlavně doporučuji rychle zadat inzerát na Vaše nebezpečné auto, dřív než bude pozdě pro vás či snad někoho dalšího.... SUV není vůz pro vás, zůstaňte raději u té Astry ;-)
Avatar - eXp10it
Too bad
| 24. 10. 2013 23:18
Aha takže podle vás výrobci nedimenzují brzdový systém tak aby auto brzdilo co nejlépe, ale tak aby všechny napříč segmenty, třídami i značkami brzdily stejně podle té vaší tabulky? No tak to je dobrá konspirační teorie. Jinak jen v rychlosti: o velikosti auta jsem nikde nic nepsal, učitel fyziky nejsem a 1/2×m×v^2 není exkluzivní znalost ale učivo 7 třídy ZŠ.
Avatar - grifith
Too bad
| 25. 10. 2013 09:05
Ano, učítel fyziky, vždyť to říkám. Vzorec pro výpočet kinetické energie mi zde ukazovat nemusíte, jen zjevně nechápete, že právě díky velikosti této kinetické energie dimenzují dané komponenty, v tomto případě brzdy. Že by měly všechny vozy brzdit stejně jste řekl vy. Automobilky se snaží udělat vůz co nejlepším a tak není překvapení (pro mnohé, kromě vás), že by vozy různých tříd mohly i podobně brzdit. Opravdu se ani nesnažte to pochopit, byla by to pro vás zřejmě už "vyšší dívčí".
Too bad
| 23. 10. 2013 08:01
Tý jo, ty máš ale výdrž, klobouk dolů >:D
Too bad
| 23. 10. 2013 13:43
Dlouhovlasá blondýna v Dusteru? No tak to Dacia pěkně vylítla nahoru... Bavíš! :yes:
Too bad
| 23. 10. 2013 14:30
Ty bys jí nebral?

(jako tu Dacii >:D )
Avatar - JDM
Too bad
| 22. 10. 2013 22:28
no nevím kolik chudáků má na auto 320tis ? a určitě bude lepší když tihle podle tebe chudáci budou jezdit v nových autech než v desetiletejch autech pro frajery !
Too bad
| 22. 10. 2013 22:36
Nových normálních aut v této cenové relaci je plno, jestli Ti jde o toto. Pokud vím, tak lidé, co nadšeně vyznávají SUV mají tyto dva základní filozofické předpoklady (a tím jsem samozřejmě byl inspirován):

- kdo nemá SUV buď:

za a) v něm dosud neseděl
za b) na něj nemá peníze

Tento nesmysl jsem si nevymyslel. Někteří to tvrdí přímo, z jiných je to jen cítit. Proto je asi lepší, aby můj lehce ironický komentář byl chápán v tomto kontextu. Nemám nic proti žádnému autu, pokud je používáno ke svému původnímu účelu. A každý, ať si pořídí nové-staré, velké-malé, levné-drahé podle jeho priorit, potřeb a možností. Mně šlo o něco úplně jiného. Kdo chce, snad pochopí.
Avatar - JDM
Too bad
| 22. 10. 2013 23:08
chápu tě, ale nemyslím si že to platí u Dacie , to platí u premiových SUV která si většina lidí kupují spíš pro image . Když už půjde rodinka s malým rozpočtem pro nový auto nejspíš neutratí přes 300tis za Dacii kvůli image ale proto že ji využijí. ;-) to je můj názor. A souhlasím s tebou ohledně SUV mody ale neházejme je všechny do jednoho pytle jsou SUV který nedávají smysl a SUV který dávají smysl ;-)
Too bad
| 22. 10. 2013 23:15
Ono zase je možné, že když se objeví taková auta jako Dacia Duster, tak se postupně tento image vytratí a může to trh vyregulovat. Taky mne to napadlo.

Já samozřejmě bral svůj první komentář jako lehce nadsazený, bulvární - ono mi to pak odfiltruje hlupáky od lidí, se kterými se dá bavit rozumně, jako třeba s Tebou :-) . Faktem je, že se přílišného rozšíření trochu obávám, na druhou stranu to může změnit současný image SUV, a segment by mohl poklesnout na úroveň, kam reálně patří. Někdy se vývoj neodhaduje dobře. Však uvidíme :-) . Rozhodně jsem za Dacie a podobná auta obecně rád, protože jsou určitě bezpečnější, než 15 roků stará auta.
Too bad
| 23. 10. 2013 14:57
.
Too bad
| 23. 10. 2013 13:35
Nemyslím, že by si prémiová SUV lidé kupovali kvůli image.
Kupují si je z úplně stejných důvodů, jako ti "chudáci", jen jsou ochotni za ně dát více peněz a díky tomu, co prémie obvykle nabízí, si je mohou více customizovat (fuj, to je ale blé slovo).
Avatar - 3_diamanty
Too bad
| 22. 10. 2013 22:36
bezpecnost premavky z 90% zavisi od skusenosti a ohladuplnosti soferov a z 10% od veku a ceny auta..... takze tak ;-)

je dost novych supersilnych kvalitnych aut na cestach ale necitim sa bezpecnejsie ked v nich vidim nafetovanych pubertakov v K-siltovkach ako robia mysicky kde kade po meste doslova medzi ludmi .... to mi nepride ako bezpecna premavka

skor by som teda pozeral na soferske kvality .... ako tu smutit nad kvalitou aut... mozes mat supersilne a kvalitne auto ale co z toho ked v nom sedi nejaky pako ktory svojou testosteronom nabytou jazdou ohrozuje slusnych ludi
Too bad
| 22. 10. 2013 22:41
Souhlas. Přesto SUV mj. svými jízdními vlastnostmi, či neadekvátní výškou vůči většinovým automobilům znatelně zvyšují nebezpečí na silnici.
Jsou hůře ovladatelné, naprosto objektivně, a mám obavy, že i zvyšují falešný pocit bezpečí nezanedbatelné části těch, co je sedlají - pak to klidně může působit mnohem hůře než třeba decentní promile al. - takové, které je třeba v Německu naprosto legální a u nás už by člověk měl problém.
Too bad
| 23. 10. 2013 06:00
V čechystánu je především problém s "morálkou" a s nechápáním slova "demokracie", takže zaplaťpánbůh, že tu žádné povolené promile nemáme...
Too bad
| 23. 10. 2013 13:37
Můžeš mi, prosím, vysvětlit slovo "demokracie" ve spojitosti s promilemi?
Too bad
| 23. 10. 2013 13:53
Kolik toho máš naježděno třeba v Německu nebo Rakousku? Víš jak se chovají řidiči tam, nebo jen hloupě plkáš?
Too bad
| 1. 11. 2013 12:00
Nevím, jaké zkušenosti má Gangrel.
Dle mojí zkušenosti v Německu oproti nám většinou nejezdí tolik "na krev", ani "plech na plech" jako u nás.
Ovšem zase jsou takoví lehce tupější. Co do reakcí na semaforu to není lepší (ani o moc horší) než u nás.
Too bad
| 23. 10. 2013 13:38
Tak to je na Zlatej ventilek:
Pro bezpečnost provozu je lepší bejt na mol za volantem Mazdy GJ, než řídit střízlivej X6M! >:D >:-[]
Too bad
| 23. 10. 2013 13:57
Co je GJ? Gay Journey?
Too bad
| 23. 10. 2013 15:05
No v tomto MazdaGJ-případě asi ano.
Too bad
| 23. 10. 2013 13:52
To co jsi tu předvedl je vlastní mozková dehonestace. Některý věty asi zůstanou spoustě lidí v paměti a nechají si je na čas, kdy se budou potřeba zasmát. To, že ty osobně nevyužiješ SUV neznamená, že ho nevyužije tvůj soused atd.
Jistě, že je potřeba vědět o kompromisech, ty se s normálním autem taky nevydáš mimo zpevněný cesty, někdo to tak dělává, někdo zase potřebuje sedět výš kvůli snížený hybnosti, někdo rád jezdí na hory, kde ne vždy máš odklizeno atd...

Tyhle mentální menstruace plný falešnýho idealismu a doporučování, co je vlastně nejlepší jsou mi protivný.
Too bad
| 23. 10. 2013 14:00
Toppere, je dost náctiletejch řidičů drandících Favority, Felicie, starý auta ze západu z 80-90 let. Jsou jejich myšky bezpečnější? Nejsou...jen jaksi tahlůe banda tupců nerozsvítí tolik závisti jako ta, co dostala novej povoz od rodičů a podobně. Proto jsou víc na očích.
Avatar - petrumr
ix 35
| 23. 10. 2013 08:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ix 35
| 23. 10. 2013 08:06
Duster je vedle ix35 designový zázrak, ale to je vedle korejského hlenu skoro každé auto.
ix 35
| 23. 10. 2013 13:57
I ty grande filozofe :-)
cena / vykon za 1
| 23. 10. 2013 11:08
IMHO velmi solidne auto pre tych co potrebuju 4x4 za 400tkc. Kecy typu "palubka vyzera hrozne"si mozu nechat pre vsetky tie Sportage, Kaskaje a pod, ktore su o 30% az 60% drahsie v porovnatelnej vybave. Ak to auto potrebujem na jazdenie, tak sa s nim nebudel tulit. Ak potrebujem auto na reprezentaciu, tak tie srandovne SUVcka beztak vela parady neurobia
Avatar - JAROS F1
Za málo peněz...
| 23. 10. 2013 12:43
Je to nejlevnější SUV..kvalita odpovídá nízké ceně.

Viz:
[odkaz]

Ale někomu to nevadí a na lepší auto typu SUV ve 4*4 třeba nemá peníze.
Pak je to jeho volba.
Konkurence v takové ceně prostě není. ;-)
Šok!!
anonym
| 23. 10. 2013 14:00
V části diskuze, kde jsme řešili bezpečnost, napsal jeden uživatel následující:

"Bezpečnost provozu nemá nic společného s auty, jejich stavem, kategorií, třídou, či velikostí, nebo cenou"

Pro mne je naprosto šokující, co všechno jsou zástanci třídy vozidel SUV tvrdit, jenom aby siobhájili svůj postoj. Chtěl by každého, kdo s tímto názorem fandy SUV souhlasí, přidal negativní hodnocení k tomuto mému komentáři. Byla-li by to totiž pravda, pak snad ani není potřeba obnovovat vozový park a výrobci nemuseli řešit řadu dalších věcí...
Šok!!
| 23. 10. 2013 14:02
Jakej smysl má dělit nový auta na SUV a neSUV? Nerozumím ti.
Šok!!
| 23. 10. 2013 15:13
Dovolím si svůj koment ocitovat celý, ty mladej demagogu:

"Bezpečnost provozu nemá nic společného s auty, jejich stavem, kategorií, třídou, či velikostí, nebo cenou. Bezpečnost provozu je zcela a absolutně závislá na chování účastníků provozu, pokud tohle nepochopíš, pak budeš s větrnými mlýny v podobě SUV bojovat nadosmrti."
Šok!!
| 23. 10. 2013 16:32
Ty nejenže, nepoznáš, co je na silnici bezpečné a co ne, naprosto nedokážet odhadnout s kým máš tu čest, a ke všemu máš obrovské mezery v matematice. Konkrétně matematické výrokové logice. Protože bys jinak pochopil, že jsem nemusel ocitovat celý odstavec, že ta první věta má určitou platnost sama o sobě. A navíc i s tou druhou je to naprostý nesmysl tak jako tak. Nebo máš pocit, že tím dovětkem jsi první větu znegoval a bezpečnost provozu díky ní něco společného s auty najednou má? Zeptej se klidně někoho, komu důvěřuješ a zároveň není prostoduchý. Taky bych bych Ti doporučil nepoužívat slova, kterým nerozumíš (absolutní, demagogie, apod.), ani označovat mladým někoho, kdo je dost možná dvakrát starší jak Ty, i když chápu, že to je součástí snahy manipulovat těmi, kteří si diskuze nebudou číst do hloubky.

======================================… />Rozhodl jsem se, že s diskuzemi na auto.cz definitivně končím. Úroveň řady diskutérů je na tak neuvěřitelné ubohé úrovni, že se s nimi nedá v podstatě bavit jinak, než formou osobních ataků, nebo neustálého vysvětlování, že toto nebo tamto jsem nenapsal, nemyslel, protože člověku pořád něco podsouvají, atd. Snaha se zamyslet nad tím, co říká druhý, fakticky nulová. To je pro mne smutné, nechci se do toho nadále nechat zatahovat, a považuji to za zbytečnou ztrátu času, neboť tu se v podstatě nediskutuje a tím pádem to jako forma odreagování ve volných chvílích ztratilo jakýkoliv smysl. Těch pár rozumných mne snad nijak postrádat nebude :-) .
Šok!!
| 23. 10. 2013 18:56
LambaX. Gilgit, MazdaGJ, Marianek...Kolik těch nicků tady vlastně máš?

Já jen, že když končíš, tak abyses tu zase nezapomněl objevit pod jiným nickem, třeba ABCňouma.
Šok!!
| 23. 10. 2013 19:28
"anonym" [37.188.238.XXX] dnes 14:00

Odkedy môže neregistrovaný užívateľ prispievať do diskusií?
Šok!!
| 24. 10. 2013 07:18
Je to démon internetu 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku