Vypadá pěkně. Ceny jsou hodně seběvědomé. Ale určitě dost spadnou hned s první akci. Za tyhle ceny si to koupí pár nadšenců, kteří chtějí něco nového....
Peugeot to zkusil stejně jako ostatní u novinky napálit.
Realitu by jsem viděl u té 1,6 o minimálně 60 tis. dolů. Minimálně proto, že se dostane teprve na úroveň G7 a chtíc nechtíc bude muset jít pod aby byla úspěšná.
Asi se potřebují "zahojit", tak to zkusili. Auto je to moc povedené, exteriér pěkný, sedadla vypadají sportovně (nevím, jestli pro všechny motorizace). Jen ta el.parkovací brzda mi do takového auta nepasuje.
Naprostý souhlas, ta el. P brzda se šíří jako rakovina. Naštěstí u nové 308 ji dostává jen nejvyšší výbava a u středního stupně výbavy jen auto s nejsilnějším benzinovým motorem :-):yes: Zaplať pánbůh! :yes: U Golfu 7. generace totiž není úniku - dokonce ani u GTI 8-s:no::no::no: Proto u mě nemá šanci, naštěstí je tu ještě nádherný Leon! :-):-):-):yes::yes::yes:
Ber to jako přednost :-) Kamarád si takhle před lety hrál na zamrzlém parkovišti s rodinnou Corsou, podle všeho asi ve sněhu přehlédl obrubník a poloosa v háji...
Ale jinak, z článku mi přijde, že elektronickou parkovací brzdu má v základu až nejvyšší výbava (trochu paradox, když je prý výrobně levnější).
Ceny jsem čekal za základní model pod 300 000. Je pravda, že už základní výbava je poměrně slušná, ale pořád to je 320 000 za tříválcový benzín. Auto se mi líbí, i ten kontroverzní přístrojový štít bude asi otázkou zvyku, ale cenově to podle mého názoru nastřelili moc vysoko.
No , někteří tady to řešení s přístrojovkou nemůžou zkousnout , ale není nad vlastní zkušenost . S 308 jsem tedy zatím nejel , ale zkušenost už mám z 208 , a vymyšleno je to dobře . Malý volant máte pěkně nízko v pohodlné a uvolněné pozici a přístroje nad ním akorát pod hranou čelního skla , nemusíte k nim tolik sklánět zrak . Netradiční řešení a chce chvilku si na ně zvyknout , ale mě osobně až překvapilo jak je příjemné . To že někdo bude mít dolní okraj přístrojovky zakrytý věncem volantu není až takový problém , stejně asi neexistuje auto kde by přístroje v klasické pozici nebyly částečně zakrývané volantem. No a pokud Peugeot nabídne v lepších verzích i HUD , nebude vůbec co řešit . Osobně se mi 308čka moc líbí a snad stejně povedené bude i kombi a údajně se připravuje i sedan (možná 408 ??)
Sebevědomí automobilce se lvem ve znaku rozhodně nechybí, což se projevuje na zaváděcích cenách 308čky. Nemyslím si, že by tříválcový atmosférický motor byl pro nižší střední třídu adekvátním pohonem a tak pro základní výbavu je prakticky jediná volba. Ano, najdou se i tací, kterým by 1,2 VTi vyhovovat mohl, ale ti se většinou budou orientovat na mnohem jinou cenovou ligu. S postupem k vyšším výbavám začíná 308 dávat větší a větší smysl a určitě bude důstojnou konkurencí zavedeným modelům. Budoucnost jen ukáže, jak model přijmou čeští zákazníci. Myslím, že se stávající cenovou politikou nejnižší verze, nebude mít na růžích ustláno... :-|
Trefil jsi hřebíček na hlavičku, u dvojčat C-E/P301 s tím problém nemám.Tam je to kompenzováno cenou a je to právě o tom, že tyto modely zvolí méně nároční lidé, kterým nebude chudší výbava či slabší motor vadit. P308 je zacílen na jinou sortu zákazníků a konkurence v tomto sektoru je obrovská.
Cena sice nie je najnizsia ale ten tablet v strede? ;-\ To bude problem pre mnohych potencionalnych zakaznikov. V zaklade, zial len dva motory. Takze aj napriek podarenemu exterieru to vidim na konkurenciu.
Tak tohle bych si přál u 1,6 92kW ve druhé výbavě. A dal bych si tam ještě hezčí 2DIN rádio s navigací od Kenwoodu a hlavně s odnímatelným displejem (mou slabostí je Garmin). Ale asi to bude jen s manuální klimou, to ale není vždy chyba. Horší je, že to bude jen u holátka s tříválcem...
Ja si myslím, že nastrelili takú cenu preto, aby mali z čoho spúšťať, keď človek prejaví vážny záujem. Mám taký pocit, že tých spomínaných 40 - 50 ti dajú dole hneď aj bez veľkého zjednávania. To bude len taký obchodnícky trik, ako to vídame bežne trebárs v reťazcoch. Nastrelia vysokú cenu a potom spustia aj 50 %, lebo československý zákazník rád nakupuje so zľavou. >:D
Re: Kvalita nemůže být levná! Kdo chce láci tak si koupí Rap
no neviem neviem... aspon an slovensku je rapid dost drahe auto stale este... ;-)
11 a pol tisic eur vysolit za auto kde fakticky nemas ziadnu vybavu, fakt ziadnu!!! a mas len 55KW motor ktory pritom zerie 6 litrov priemerne je aj pre poctiveho cloveka na zamyslenie ci este radsej si nepriplatit par stoviek eur a nekupit uz nieco poriadne.... co skutocne bude stat za tie prachy.... taka 308 v zaklade za necelych 13 000 eur je uz aspon dostojne auto... co sa o rapide aj za tych 13 000 stale neda povedat bohuzial
na slovensku ked sa pozeram do cennika a porovnam si zakladnu 308micku so zakladnym rapidom spaceback tak nie je o com....
rapid spaceback active 55KW ( zaklad bez klimy, bez palubneho pocitaca ) 11 430 eur - s klimou a s palubnym pocitacom vo vybave ambition sme uz na cene 12 730 eur
tak a teraz si pozrime obe auta a porovnajme.... razvor, kufor, imidz, sirku interieru, silu motora, zaruky, .... z tohto je peugeot 308 jasny vitaz..... naopak rapid sa javi ako totalne predrazena skatula na kolesach... za 11 430 eur dostane clovek auto bez vybavy... bez dialkoveho centralu, bez hmloviek, bez laktovej opierky, bez palubneho pocitaca, bez klimy.... bez vsetko.. snad len volant to ma v zaklade.....
a potom ze pezot je drahy... houby ;-)
staci si porovnat akekolvek auto so skodovkami a hned clovek nema pocit ze je drahe ;-) prave naopak... ta 308 v zaklade za to co ponuka je u nas tak lacna az sa mi to nechce verit :yes:
V Česku máš za 12000 € Rapid TSI Fresh Ambition. A když vezmeš v úvahu "pežotí" tříválec, který si ani s 1.2 MPI nemá co vyčítat a kterého se zbavíš jen astronomickým příplatkem, není to tak špatné.
Neviděl bych to tak optimisticky. Když vyloučíme tříválec 1.2, který je tam kvůli "cena od", tak první použitelná kombinace je 1.6 HDI (68 kW) Acess za 392 tisíc. Příznivci benzínu si paradoxně musí připlácet, protože cena benzíňáků začíná (po vyloučení té 1.2ky) až na 405 tisících. Podle mě hodně sebevědomé ceny.
Auto je podařené.
Ceny za vyšší verze se mi zdají celkem dobré..a nějaké akce budou..
Základ mohl být určitě levnější..! ;-)
Interier se zdá kvalitní a podařený.
Karoserie je taková francouzská variace na Golf..
Na prodeje jsem zvědavý.
Kto zna Peugeot ten vi, ze sleva u pultu bude cca 20 procent. Pak to bude zrejme TOP nabídka nižší stredni, samozrejme pokud Vam vyhovuje nabídka motoru. Pokud ne, pristi rok bude vyber bohatsi.
Slusny testik urobil redaktor, ktory ma aj pretekarsku licenciu.
[odkaz]
Skoda, ze svojou nepozornostou poskodil znacku Citroen, ked porovnal francuzsku, tzv. suchu hmotnost P308 s prevadzkovou hmotnostou C4, ktora je podla 95/48/EC.
Ceny mi na první pohled nepřipadají špatné. Už základní výbava vypadá docela použitelně a Peugeot nemá být žádný low-end. Problém, který jsem čekal, ale je, že jak se člověk nechce spokojit se slabou 1.2, musí připlatit 80 tisíc. Snad se to brzy změní.
1.6 VTi uz nemá smysl dal vyvijet kvůli emisnim limitum. Pristi rok prijdou 3-valcove turbomotory. Na nižší stredni to jako stredni motorizace dynamicky bude jiste stacit.
Obavam se však spolehlivosti nove uvedenych turbomotorku. I koncernu trvalo par let nez defekty vychytal (zda vubec). Zde je PSA pozadu.
V podstate suhlasim, ale vychytal ako vychytal, najnovsie motory TSI su na trhu kolko? rok a nejaky mesiac? Stare TSI bolu "pruser", nove su lepsie, ale ako na tom budu po 100000 km, to je vo hviezdach. Spotrebu nejaku uzasnu nemaju, mne tie miniturbomotory nedavaju v praxi ziadny zmysel, iba na papieri...
prave videl prvykrat novu 308micku ... asi okolo 14.30 ked som sa vracal z carrefouru .... nadherna nizka siroka... a tie led svetla parada ... no ono to vyzera v spatnom zrkadle ako keby za vami bol nejaky varan [odkaz] doslova ako nejaka jasterka krasne drave .... velmi pekne na pohlad... proporcne uz pripomina nemca... nieco ako golfik... uz to nie je ziadne vysoke vajce ako stara 308micka ktoru si clovek neraz zmylil s MPVeckom... musim priznat ze zozadu ked ma obiehala uz to az take super bomba nie je ale aj zadok je pekny... taky trosku akoby useknuty ukusnuty hranatejsi... ale chce to lepsie vidiet... a pozriet zo vsetkych stran... kazdopadne nazor nemenim.. novy levy kral triedy to zasluzene bude, to je jasne, je to krasne auto :yes:
nevyzera to zase az tak hrozne... proste nemas tam displej no... uz to nie je ono ale nie je to ziadna tragedia,.... asi sa rata s tym ze vacsina zakaznikov si zvoli uz lepsiu vybavu.. na jednej strane ok chapem ze zaklad nemusi byt hned peckovy ale na druhej strane je skoda ze displej dnes uz neponuka pezot v zaklade... myslim ze by si to uz zasluzil... a podobne aj P208.... skoda... ale nevadi.... auto je to krasne... dnes som mal uz tu cest vidiet ho ... no uz to nie je take barokove ako kedysi boli frantici... zacina z toho uz dychat solidnost :yes:
topper, mne tu nejde o velkost displeja, ale o ten dizajn. Vyzera to ako analogove radio.
P.S. Aj nova Mazda 3 ma v zaklade hore iny entertainment. Horsie je to u Mazdy 3 s tymi otocnymi ovladacmi dole. Skoro ako z Peugeotu 307.
[odkaz]
To máš jako android, za všemi svými konkurenty (Apple, W8RT/WP8) zaostává, technicky je to nejhorší systém na trhu a komu to vadí? Asi nikomu, takže... O tom to to není... Zákazníkům to podobně jako android "bude stačit", takže...
Tak po designové stránce se Peugeot u nové 308 trefil do černého, o tom žádná. Ale že na auto český importér stanovil hodně přestřelené ceny, to je taky bez diskuze. Jinak si nedovedu představit, že bych si jako důstojný motor pro takového auto vybral tříválec - ani s turbem bych to nepřekousl. To ta přeplňovaná čtyřválcová 1.6 mi příjde jako mnohem lepší volba. V autě už jsem seděl, karoserie i kabina je velmi kvalitně zpracovaná. Ten dotykový displej bych si ale klidně odpustil - klimatizaci nelze upravovat pouhým pohmatem na otočný "knoflík", vždy je třeba kouknout od silnice na prsty a to je velmi nepraktické. Navíc se na displeji dělají nepěkné mastné "daktilky". Největší problém je ale velmi slabá nabídka prostoru pro nohy zadních cestujících. V této oblasti je Golf7 úplně jiná liga. Kombík SW ale prý bude mít prodloužený rozvor, takže Peugeot zvolil stejnou strategii, jako Renaultu u Mégana...
Jak uz to padlo, za ty penize zcela nezajimave auto. Mozna tak pro lidi co chteji relativne silny benzin, jinak neni duvod proc priplacet na francouzske auto, kdyz se da vyrazne koupit mnohem kvalitnejsi Auris. Jako Francouz drazsi Toyoty jako pokus dobry, ale mimo misu.
Po technické stránce Auris určitě není špatný a nabízí i víc místa na zadním sedadle, ale není mu to moc platné, když svým designem v očích většiny evropských zákazníků nesahá nové 308 ani po kotníky ;-\ :no: Proto je už nyní jasné, že prodej nové 308 v Evropě bude ve srovnání s Aurisem několikanásobně vyšší.
Design no nevim. Vnitrek 308 vypada jak Dacia Logan s prilepenym tabletem a z vnejsku to take neni zadna hitparada. Lide u nizsi stredni hledaji hlavne pomer cena/vykon a ten tady neni. Navic prodeje Peugeotu dela hodne Francie a ta do budoucna moc penez na utraceni za auta mit nebude.
Auris vyzerá lepšie ako tento Peugeot. Nebyť toho pošahaného nápadu s malým volantom a prístrojmi nad vencom u Peugeotu, bolo by to v interiéri asi nerozhodne. Zvonka je dizajn Toyoty o triedu lepší. Peugeot šiel cestou umiernenosti ako sesterský C4, ale mu to tak nevyšlo, prílišná umiernenosť a nápadná snaha podobať sa Golfu mu nesedí.
Nějak nechápu, proč tu každej kritizuje cenu... Osobně si myslím, že nejen tenhle Peugeot, ale v podstatě všechny nová auta nižší střední třídy (samozřejmě s vyjímkou prémie jako 1er nebo CT200h) se dnes prodávají doslova za hubičku. Já mám třeba ještě v živé paměti, kdy nižší střední třída začínala na +- 420tis. Kč a za 300tis. byla jen malá auta a to ještě maximálně s manuální klimou a víc nic. :-!
Jenze nektera hubicka je drazsi nez jina a tahle hubicka je jedna z nejdrazsich na trhu. Lidi neresi kolik stalo neco pred nekolika lety, ale co si za kolik mohou koupit dnes.
to je sice pravda, ale ospravedlňovat vysokou cenu tím, že před 5-7 lety to bylo normální je docela mimo mísu, to by třeba iPhone musel stát minimálně 30 tisíc a mainstreamové Samsungy a podobně ke dvaceti.
Je to jen o konkurenci, která tu je a stojí výrazně míň. I ten "předražený" VW už je levnější.
No jak už zde zaznělo, v Peugeotu jsou nějaký optimisti. První použitelnej benzín až za 405t Kč - sice vcelku slušná výbava a motor, ale většina lidí bude chtít něco jako 1.2tsi nebo 1.2tce a to jinde koupí za výrazně méně. Ba dokonce i ten koncern už i vychází levněji.
No oni zlevní, otázka kolik.. S rozumnou cenovkou si myslím, že to prodejní předpoklady mít bude :-)
Myslím, že někde v diskuzi nad námi kdosi trefil hřebík na hlavičku.
Auta v tomto segmentu, a ne jenom v něm, půjdou pomalu cenově nahoru nebo to alespoň všechny automobilky budou muset zkoušet.
Pažout je jen první, konečně snad všichni pochopili(nebo brzy pochopí), že s marží na úrovni 2-4% dlouho nepřežijí.
Prohra byla, že se nechali vyprovokovat korejci k cenové válce, dolu se ceny dávají lehce, nahoru to již tak dobře nejde. Můj laický odhad je průměrný nárůst o 8-10% do roka, nejpozději.