Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Nový systém pro bezpečnější předjíždění vidí skrz automobil

Předjíždění se možná již brzy stane bezpečnějším. Se zajímavým systémem totiž přišel tým z univerzity v Portu.
Zpět na článek
27. 10. 2013 21:36
slabe auta
na neprehladnom useku sa predbiehat neda ani s pomocou tohto systemu a na prehladnom useku sa staci trochu "vyklonit" za kamionom / autobusom (samozrejme clovek nesmie byt prilis nalepeny na obiehajuce vozidlo). problem je hlavne vo vykone dnesnych beznych aut. obiehanie je rizikove len preto, lebo trva prilis dlho. preto by mali mat auta minimalne 150 kw a co najrychlejsiu odozvu na plynovy pedal.
Avatar - jozephko
27. 10. 2013 21:42
Nebezpečná zbytočnosť
Obehnúť jedno auto či autobus nie je problém. Ale spravidla treba obehnúť viac áut.
A pri obiehaní by som sa nechcel spoliehať na to, čo vidí alebo nevidí elektronika.
Avatar - poterienko
27. 10. 2013 21:55
Re: slabe auta
Souhlas. Jenže 1,2TSI ve skoro pětimetrovém autě prý stačí.
27. 10. 2013 18:15
Mno...
Viem si predstaviť ako vodiči tej doby doslova *ebú na predné sklo a budu si všetko overovať cez monitor!!! Potom príde technická porucha a systém zoberie video o jedno auto predtým, ktoré bude chcieť niekto predbiehať! :-) By ma strašne zaujímalo ako chcú toto ochrániť aby to bolo auto vždy pred mojím a nie o 5 kusov ďalej alebo dozadu!!!

Myšlienka dobrá, no ludia už dnes nevedia že to je pomôcka a nie hlavná funkcia!!! Nespoliehať sa ale uistiť sa! Ale kde! Pre mladých zachvíľku 3D okuliare lebo je to viac cool! :-) Nechcú rovno odmontovať čelné sklo ?
29. 10. 2013 11:09
Re: všeho moc škodí
To je problém norem. Byl by to pokrok z hlediska aerodynamiky. Ale z funkčního hlediska o tom nejsem přesvědčen. Celkem by se mi líbil radar. :-) Nepotřebuji auto vidět, potřebuji vědět, jak je daleko a jak jede rychle.
29. 10. 2013 10:55
Re: slabe auta
Tak to máš asi štěstí. Se slabšími vozy se mi stává, že mám prostor, ale auto na to nemá. A tak musím čekat, až nastane vhodnější příležitost. Také záleží, o jakém autě se bavíme. Nutné minimum nelze moc dobře paušalizovat.
Avatar - vabis
29. 10. 2013 00:37
všeho moc škodí
nic se nemá přehánět, to už raději dívat se průběžně přes družici z hora >:-[]

ps: spíš je zajímavé, že se pořád drží klasická zpětná zrcátka. (takové plachy) bych čekal diskrétní kamerečky a uvnitř displej s jejich pohledem.
Avatar - Otrava
29. 10. 2013 00:30
Re: slabe auta
Ono už to vyhlížení mezery je v podstatě plánování. Dnes je na denním pořádku, že lidé u předjíždění moc nepřemýšlejí...já chápu, že dnešní vozy jsou svými výkony jinde, než tomu bývalo, ale stejně... dost řidičů neřeší horizont, zatáčku... a když jsem na přehledném místě, nemám nejmenší problém předjet i se svými sto koníky. Pak se mi logicky vkrádá otázka proč je nezbytný nejméně dvojnásobný výkon pro bezpečné předjíždění?
Avatar - poterienko
28. 10. 2013 22:41
Re: slabe auta
Plánování, jaképak plánování? Chci předjíždět, tak si vyhlédnu mezeru, podřadím si (nebo taky ne u hodně silného auta) a pak vystřelím, když je volno. Jenže s větším výkonem mohu využít o trochu menší mezeru, předjet do kopce apod.

Mínusy ti dávat nebudu, také jsem zvládl předjíždět s HTP, ale nějaká příprava tam musí být vždy. Minimálně ta, že odložíš kelímek s kávou :D.
28. 10. 2013 20:33
Re: slabe auta
Naprostej souhlas :yes: a pak ještě jeden faktor, že velká výkonová rezerva zabíjí, nejen ty ve výkonném vozidle...
Avatar - Otrava
28. 10. 2013 16:44
Re: slabe auta
I když třeba budu vymínusovaný, stačí mi stokoňový motor i bez turba a nikdy jsem neměl problém s tím, že bych nebyl schopen bezpečně předjet...
Spíš mám obavy z toho co píšeš ty - min. 150kw, rychlá odezva na plyn... to svádí, že chce někdo zbrkle předjet bez přípravy vozidlo před sebou. Zní to logicky a správně, ale když člověk dělá věci zbrkle, ne vždy se zadaří...a i když je výkonová rezerva fajn, při troše plánování není nezbytná.

Jinak opakuji - jezdím hlavou, nejezdím za traktorem desítky kilometrů a stačí mi poloviční výkon, aniž bych se cítil nějak omezen.
28. 10. 2013 13:13
Re: Mno...
Obecně pro systémy postavené na C2C komunikaci je vzájemná poloha celkem důležitá. Třeba systém pro varování v případě nouzového brzdění - auto musí vědět, jestli se ho to týká, nebo ne. Problémem je penetrace - kolik aut na silnici by něco takového mělo.

Spíš bych si uměl představit podobnou funkci jako vedlejší využití systému pro sledování provozu. Jednou bude doba, kdy bude provoz kontinuálně sledovaný. Takže budou k dispozici data o tom, kde jsou auta a jak rychle jedou. Problém je, že tohle řešení stojí na infrastruktuře. Šlo by to udělat i bez toho, ale celé to opět bude stát na rozšířenosti.

Osobně si myslím, že je to pěkná hračka, ale praktický přínos moc nevidím. Limitujícím faktorem nebývá výhled přes auto přede mnou.
Avatar - poterienko
27. 10. 2013 20:55
Ano, ale proč.
Ono je to sice na první pohled super a mohlo by to být součást head up displeje, ale nasazení by bylo asi složitější, než položit na dálnice kabel pro indukční nabíjení elektromobilů.
Jinak mě často kamiony a autobusy blikají, když je volno. Pak je to samozřejmě o výkonu a důvěře řidiči kamionu.