Videa
Ono je to sice na první pohled super a mohlo by to být součást head up displeje, ale nasazení by bylo asi složitější, než položit na dálnice kabel pro indukční nabíjení elektromobilů.
Jinak mě často kamiony a autobusy blikají, když je volno. Pak je to samozřejmě o výkonu a důvěře řidiči kamionu.
Jinak mě často kamiony a autobusy blikají, když je volno. Pak je to samozřejmě o výkonu a důvěře řidiči kamionu.
na neprehladnom useku sa predbiehat neda ani s pomocou tohto systemu a na prehladnom useku sa staci trochu "vyklonit" za kamionom / autobusom (samozrejme clovek nesmie byt prilis nalepeny na obiehajuce vozidlo). problem je hlavne vo vykone dnesnych beznych aut. obiehanie je rizikove len preto, lebo trva prilis dlho. preto by mali mat auta minimalne 150 kw a co najrychlejsiu odozvu na plynovy pedal.
I když třeba budu vymínusovaný, stačí mi stokoňový motor i bez turba a nikdy jsem neměl problém s tím, že bych nebyl schopen bezpečně předjet...
Spíš mám obavy z toho co píšeš ty - min. 150kw, rychlá odezva na plyn... to svádí, že chce někdo zbrkle předjet bez přípravy vozidlo před sebou. Zní to logicky a správně, ale když člověk dělá věci zbrkle, ne vždy se zadaří...a i když je výkonová rezerva fajn, při troše plánování není nezbytná.
Jinak opakuji - jezdím hlavou, nejezdím za traktorem desítky kilometrů a stačí mi poloviční výkon, aniž bych se cítil nějak omezen.
Spíš mám obavy z toho co píšeš ty - min. 150kw, rychlá odezva na plyn... to svádí, že chce někdo zbrkle předjet bez přípravy vozidlo před sebou. Zní to logicky a správně, ale když člověk dělá věci zbrkle, ne vždy se zadaří...a i když je výkonová rezerva fajn, při troše plánování není nezbytná.
Jinak opakuji - jezdím hlavou, nejezdím za traktorem desítky kilometrů a stačí mi poloviční výkon, aniž bych se cítil nějak omezen.
Naprostej souhlas :yes: a pak ještě jeden faktor, že velká výkonová rezerva zabíjí, nejen ty ve výkonném vozidle...
Plánování, jaképak plánování? Chci předjíždět, tak si vyhlédnu mezeru, podřadím si (nebo taky ne u hodně silného auta) a pak vystřelím, když je volno. Jenže s větším výkonem mohu využít o trochu menší mezeru, předjet do kopce apod.
Mínusy ti dávat nebudu, také jsem zvládl předjíždět s HTP, ale nějaká příprava tam musí být vždy. Minimálně ta, že odložíš kelímek s kávou 😁.
Mínusy ti dávat nebudu, také jsem zvládl předjíždět s HTP, ale nějaká příprava tam musí být vždy. Minimálně ta, že odložíš kelímek s kávou 😁.
Ono už to vyhlížení mezery je v podstatě plánování. Dnes je na denním pořádku, že lidé u předjíždění moc nepřemýšlejí...já chápu, že dnešní vozy jsou svými výkony jinde, než tomu bývalo, ale stejně... dost řidičů neřeší horizont, zatáčku... a když jsem na přehledném místě, nemám nejmenší problém předjet i se svými sto koníky. Pak se mi logicky vkrádá otázka proč je nezbytný nejméně dvojnásobný výkon pro bezpečné předjíždění?
Obehnúť jedno auto či autobus nie je problém. Ale spravidla treba obehnúť viac áut.
A pri obiehaní by som sa nechcel spoliehať na to, čo vidí alebo nevidí elektronika.
A pri obiehaní by som sa nechcel spoliehať na to, čo vidí alebo nevidí elektronika.
nic se nemá přehánět, to už raději dívat se průběžně přes družici z hora >😒]
ps: spíš je zajímavé, že se pořád drží klasická zpětná zrcátka. (takové plachy) bych čekal diskrétní kamerečky a uvnitř displej s jejich pohledem.
ps: spíš je zajímavé, že se pořád drží klasická zpětná zrcátka. (takové plachy) bych čekal diskrétní kamerečky a uvnitř displej s jejich pohledem.
Myšlienka dobrá, no ludia už dnes nevedia že to je pomôcka a nie hlavná funkcia!!! Nespoliehať sa ale uistiť sa! Ale kde! Pre mladých zachvíľku 3D okuliare lebo je to viac cool! 😄 Nechcú rovno odmontovať čelné sklo ?
Spíš bych si uměl představit podobnou funkci jako vedlejší využití systému pro sledování provozu. Jednou bude doba, kdy bude provoz kontinuálně sledovaný. Takže budou k dispozici data o tom, kde jsou auta a jak rychle jedou. Problém je, že tohle řešení stojí na infrastruktuře. Šlo by to udělat i bez toho, ale celé to opět bude stát na rozšířenosti.
Osobně si myslím, že je to pěkná hračka, ale praktický přínos moc nevidím. Limitujícím faktorem nebývá výhled přes auto přede mnou.