Mluv za sebe. Já jsem EU nevolil, resp. náš vstup do EU. A ve volbách dávám hlas straně, která má v programu vystoupení z EU. A myslím, že s každým rokem a každým nesmyslným nařízením Bruselu je více a více lidí s podobným názorem, jako mám já. A nejen v ČR. :-!
Do produkce ten motor nedošel, ale v polovině osmdesátých let byl u Maserati vyvinut 2.0 V6 DOHC biturbo se 36 ventily.
3x sání, 3x výfuk - uspořádáno do kruhu, uprostřed svíčka. U systémů s více ventily je hlavně problém v tom, že 6 a více ventilů snižují plochu, kterou mohou proudit do válce plyny (zatímco u čtyř- až pětiventilů to může být okolo 70 %, šesti- a víceventily tu plochu snižují na 60 a méně procent).
Tady je k tomu nějaké povídání:
[odkaz]
Dnes už nevidím důvod, proč vůbec nad motory s více než čtyřmi ventily na válec přemýšlet.
:yes: na ten som zabudol, je moc maly >:D . Je to pokrok od 6 valca v golfe ku 3 valcu v BMW5. Ale moznosti nie su vycerpane, este zostava 2valec a skonci to mozno pri jednobuchu. A jediny 6 valec za 20 rokov bude u BMW ich K1600 :no:
Koukal jsem na ty jeho ventily, ale že by mohl mít na mysli tříválec s dvěma ventily na válec mě nenapadlo (spíš jsem si říkal, že neznám motor se šesti ventily na válec). :-) Někdo něco takového vyrábí? VW má 1,2 TDI, ale čekal bych, že to bude 12V. Ještě by to mohl být dvouválec s třemi ventily na válec. :-)
V3 sa da , ale prava radost z jazdy bude az s V1 >:D >:D , aj ked to by mali zvladnut u tych, ktori maju naskok vdaka technike >:D >:D . A R3 bude mat spotrebu pod 4 litre urcite v labaku pod dohladom ekoteroristu z EU. Na dialnici bude cucat viac ako 520 d a mozno aj viac ako 530d. Len sa to nesmie prevalit, kto to vyzradi, bude v base sackovat CO2 8-s:no::no:
BMW používá 8HP450 snad i pro čtyřválce. ZF dělá i 8HP300, ale tu snad nepoužívají. A těžko říct, co budou používat v příští generaci. O tom zbytku také můžeš jen spekulovat. N55 může vážit tak 170, možná 180 kg. To už se dostáváme pomalu na váhu 3,0 TDI. A 30d je lehčí. 35i by neměl být těžší než diesel. Možná tu někdo má přesnější čísla.
Vem si, že 1,4 TSI mezigeneračně ztratil asi 25 kg. Výměnou materiálů a optimalizací. To je celkem podstatná změna u tak malého motoru. Tříválce nevolí pro lehčí bloky. ;-) Nakonec Dinar neuvedl přesná čísla. Mojí pointou bylo, že 100 kg je nereálné očekávání (ne, že by nemohli překvapit), ať už jsou přesná čísla jakákoli. Ale je pravda, že jsem to bral tak, že mluvíš čistě o motoru, ne o tom okolo.
Mimochodem, litrový Ecoboost váží zhruba metrák (je to myslím pár kilo pod).
Právě jsem absolvoval 1000 km Golf Plus 1,2TSi 77kW, najeto 3000 km. Zkušenost: to auto sežere majitele i s botama. Pokud jedete do 110 km/hod tak to jde 6,6 - 6,8 l/100km., Jakmile trochu šlápnete na plyn (německá dálnice), při 150 km/hod 7,8-8 l/100km. K tomu mám 2 roky passata TDi 125kW. Pokud tomu hodně šlapu na krk v německu tak 5,8 l nafty/100km,Prostě motory TSi nic moc hodně mne to zklamalo, spotřeba i výkon. Další auto bude 6V, TDi. Benzin raději ne.
...a to, že se mi ty trendy nemusí líbit, je věc třetí. Nepříjemnou vlastností trendů je to, že se nemusí zastavit... a za 15 let bude nejsilnější motor 2.0d (jediný čtyřválec v nabídce), samozřejmě spojený s předokolkou...
(Ok, přeháním. Zatím každá generace BMW dostává silnější motory než předchozí a tak dále... tak jen aby to vydrželo. )
Soucasna pozice je jedna vec, to ze BMW casto urcuje trendy vec druha. Nehlede na to ze nastesti pujde jen o zakladni motor aby se vlk nazral (EU a flotilove emisni normy) a ovce zustala cela (zakaznik si furt budu moci sahnout po 20d, 30d, 35d) a pokud jde o tu sportovnost, tak na tu notu 5er v dieslu hrat stejne nebude (krom 550d), takze v zakladni motorizaci ikdyby mela 2 valce problem nevidim pokud to bude fungovat.
Nemá 110kW, jen poukazuju na současnou pozici tříválců - tedy základní motorizace v kompaktech, nikam dál se zatím tříválce neprosadily. U nového Mondea se snad počítá s tříválcovým benzínem a bylo kolem toho dost humbuku... a tady jsme o třídu výš, v prémii a ještě k tomu v naftě... u nejsportovnější značky z německé trojky.
Naposled jsem to studoval u Citroenu, tam byl rozdíl mezi 2.2HDI a 3.0HDI něco přes 70kg... a to 2.2HDI není zrovna lehký motor. Z tohoto pohledu bych rozdíl mezi 3 a 6 čekal větší, alespoň 100kg... nejen na motoru.
Nebuď povrchní! S 3válcem to má mít pod 1,6 kolik, nevím. Úspora 50 nebo 70 kg na třech válcích mi přijde docela logická, nevím kolik by sis představoval. S výkonem 110 kW určitě problém není, zvuk uvidíme (i když už r4 dýzl je v této třídě fail), s image problém bude.
Hmotnost 1,65 ať se 4 nebo 6 válcem u limuzíny vyšší střední je super hodnota, hlavně je to o skoro 200 kg míň než u současné generace, a to je z mého pohledu posun.
Hmm... takže díky tříválci ušetříš něco přes 50kg oproti šestiválci? Wow...
1.2HTP je základně-okrajovou motorizací už pro Rapid, tedy lowend kompakt.... takže pro jeho zástavbu do prémiové vyšší střední moc pochopení nemám. Ale dokud k tomu nebude víc informací...
o příští pětce, tak sem aspoň dejte nějaký render, po netu jich běhá dost. A k inofrmaci o tříválci by se slušelo dodat, že verze s tímto motorem bude váhově pod 1,6 tuny, a standardně by pětka s šestiválcem měla vážit kolem 1,65 t, což je na potlesk... ten třívalec ne, ale co naděláme, aspoň něco. ;-)