Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW řady 5 dostane tříválec, M5 verzi s xDrive

David Bureš David Bureš 1. 11. 2013 • 08:35
44
Tříválcová řada 5 zacílí na zájemce o úsporný automobil. M5 s pohonem všech kol pak zacílí na konkurenční Mercedes-Benz E 63 AMG 4Matic.

Automobilka BMW v současnosti pracuje na nových tříválcových jednotkách určených pro menší modely značky. Tříválec však použije i model vyšší střední třídy, řada 5. Vyplývá to z informací německého Auto Bildu.

Nová generace řady 5 se má začít vyrábět v červenci 2016, bude tak druhým modelem nové generace modelů vyšší střední třídy německé prémiové trojky. Nová generace Mercedes-Benzu třídy E má debutovat v březnu 2016, příští Audi A6 dorazí v listopadu 2017.

V nabídce příští řady 5 bude i úsporný tříválcový turbodiesel o objemu 1,5 litru. Motor nabídne výkon 110 kW a v kombinovaném cyklu podle evropské normy má spotřebovat pouze 3,9 litru nafty na 100 kilometrů. Právě snaha o co nejmenší spotřebu paliva a nízké emise oxidu uhličitého stojí za myšlenkou tříválcové řady 5.

Řada 5 bude nadále dostupná i se čtyřválci a šestiválci. Vrcholná verze M5 si ponechá osmiválec, jehož výkon se má posunout k hranici 600 koní (441 kW). Novinkou v nabídce bude varianta s pohonem všech kol. Auto tak bude první generací M5 se systémem xDrive.

M5 xDrive je jasnou reakcí na konkurenci. Audi RS 6 používá systém quattro již tři generace, pohon všech kol je od letošního roku možné objednávat i pro Mercedes-Benz E 63 AMG. Doba si zkrátka takové řešení žádá.

Automobil bude postaven na nové platformě interně nazývané 35up, která bude debutovat v příští generaci řady 7. Platforma má být lehčí než ta dnešní, cílem je mezigenerační snížení hmotnosti auta o 100 kilogramů. Stejnou platformu samozřejmě použije i příští řada 6. U řady 5 se nadále počítá s třemi karosářskými verzemi – se sedanem, kombi a crossoverem Gran Turismo.

Související články

Témata
Avatar - boost.
3. 11. 2013 12:20
Re: Když už je řeč
IIRC, N55 váží něco kolem 190 - 195 kg. Ve srovnání s N54 nějaké to kilo ušetřili. Váhu N57 nevím.

BMW používá ZF8HP30, 45, 70 + 90 pro Rolls Royce.
Avatar - white label
3. 11. 2013 01:16
Re: EU
Hlavně má EU v mnoha směrech blíž k socialismu, než ke kapitalismu...
Avatar - euro89
2. 11. 2013 21:43
Re: EU
Mluv za sebe. Já jsem EU nevolil, resp. náš vstup do EU. A ve volbách dávám hlas straně, která má v programu vystoupení z EU. A myslím, že s každým rokem a každým nesmyslným nařízením Bruselu je více a více lidí s podobným názorem, jako mám já. A nejen v ČR. :-!
Avatar - JH Loc
2. 11. 2013 18:50
Re: Prvni xDrive v Mku?
souhlasím tak nějak s obojím, ale X6 a X5 jsou SAC a SAV myslím že v tomhle případě se mluví spíše o prvním M sedanu který dostane xDrive
2. 11. 2013 12:49
Re: Prvni xDrive v Mku?
M550d není "M", ale M Performance. Nicméně u X5 M a X6 M máš pravdu.
Články odjinud