Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Studie: Číňané vyrábějí stále kvalitnější auta

Éra vysmívání se autům čínských značek pomalu spěje ke konci. Svojí kvalitou dohánějí zahraniční zavedené značky, pořád však mají co zlepšovat.
Zpět na článek
1. 11. 2013 17:21
Re: Luxgen
Pletete se, tyto čtyři značky jsem nevyhledal v tabulce (to až dodatečně), ale v citaci manažera společnosti, která tento výzkum prováděla. Proto jsem je takto uvedl, přestože jsem váhal, zda Luxgen a Venucii nedát pryč. A to, že Luxgen sídlí na Taiwanu vím, už jn proto, že o této značce byl jeden z mých prvních článků na Auto.cz
1. 11. 2013 21:30
Neubráníme se........
Jako kdysi Japonsko překvapilo amíky jednoplošnými Zery, tak Čína prostě a jednoduše dohání náskok, zatímco my pohrdlivě, tu více, tu méně skrytě, hovoříme o jejich produkci s despektem...... Jenže - oni se učí rychle a zasycují primárně svůj trh, který začíná být mnohem náročnější a s rostoucími nároky prostě jen roste kvalita tamní produkce.... A kde to skončí? Těžko říci...jen mne v té souvislosti napadá skoro až hysterická reakce jedné zákaznice, která na jednom výrobku našla "Made in P.R.C"....začala vyvádět, že "doma nemá nic čínského a nic čínského doma nechce..." Přistoupil k ní jeden z prodavačů a milé distingované dámě, jejíž kabelka měla hodnotu malého nového vozu taktně sdělil "madam, kdyby jste z domova vyházela všechno, co má v sobě něco z Číny, tak Vám toho moc nezbude a domů jdete taky pěšky...........
1. 11. 2013 18:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
1. 11. 2013 16:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
2. 11. 2013 20:14
Čína vyhraje
v automobilové produkci stejně jako v jiných oborech. Prvně se všichni smáli nekvalitnímu čínskému textilu ale poté co zahltili trh a zničili evropské výrobce, už jiný textil sehnat nejde. Stejně tak to bylo s elektronikou. Kvalitní zboží z Japonska a Evropy bylo vytlačeno lacinými šunty z Číny a kvalitní výrobci se buď přizpůsobili tím, že začali hrnout podobné šmejdy, nebo zanikli. Laik totíž rozdíl mezi kvalitou a ošizeným šuntem nepozná a řídí se jen cenou a vzhledem.
A tak to bude i s auty. Až čínští výrobci zasytí vnitřní trh, dostanou se kvalitativně na naši úroveň a začnou expandovat. Protože rychle rostou a mají nízké náklady, budou finančně mnohem zdravější než předlužené evropské automobilky. Nabídnou skvělý poměr cena/kvalita a smetou evropské automobilky, protože lidem bude úplně jedno, jakou značkou auta jezdí když bude stát o třetinu míň a bude vypadat na první pohled stejně.
Btw. víte jak se povedlo na trhu foťáků Samsungu zničit Kodak? Nahrnul na trh foťáky za ceny, které byly pod výrobními náklady.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2013 12:28
Re: Neubráníme se........
Hm, tak buď si spomeň alebo naštuduj ako začínali po vojne Japonci. Okopírovali a vyrábali to čo im prišlo vhod. Podobne fungoval kedysi aj Sovietsky a vlastne celý socialistický autopriemysel. No a kde sú dnes Japonci a ich značky? Od dešpektu a plagiátov k rešpektu a originálom. Nehovoriac, že dnes všetky automobilky vyrábajú podľa spôsobu ktorý vymyslel a do praxe zaviedol nedávno zosnulý p. Toyoda. Takže potom kto od koho čo kopíruje? Nehovoriac o tom, že číňania koľkokrát vyrábajú a predávajú svoje plagiáty s tichým súhlasom originálov. Ono niektoré designové charakteristiky proste budujú aj image a meno originálom, či sa to niekomu páči alebo nie.
2. 11. 2013 00:08
Re: Luxgen
Osobně bych vyloučil všechny Joint venture značky. V tom případě by šlo o skutečně Čínské produkty... byť mnohdy z licenčních dílů, například motory Mitsubishi, ale již vyráběné v číně. Každopádně po vyloučení Joint venture značek by jich asi moc nezůstalo. Navíc v Číně je spolupráce se zahraniční značkou prestižní záležitostí a rádi se tou spoluprací chlubí. Škoda, že to nefunguje naopak. Čínským značkám na západních trzích by jistě pomohlo něco ve stylu Dacia by Renault. Jedna to podprahově naznačuje jistou kvalitativní úroveň a hlavně zákazní získá dojem větší servisní sítě.
Každopádně ať je tabulka jaká je tak více takových článků! V té záplavě "podivných" testů je to jako pohlazení. :-)
Avatar - 3_diamanty
1. 11. 2013 20:24
ten tvar prednych svetiel cinana
to je snad cista kopia tohto japonca: [odkaz]
2. 11. 2013 06:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2013 11:56
Re: ten tvar prednych svetiel cinana
Zdá se mi, že tvar těch světel je mírně odlišný.
2. 11. 2013 11:09
a proč by nevyráběli?
copak je auto nějaký technologický zázrak? :-O >:D
2. 11. 2013 00:10
Re: ten tvar prednych svetiel cinana
Mitsubishi dodává spoustu dílů na čínský trh ;) v tomto případě nejde o nic nelegálního. Je to legální použití licenčních součástek což snižuje cenu vývoje i konečné prodejní ceny.
1. 11. 2013 22:24
Re: Neubráníme se........
v tomhle ne zcela souhlasím. Je to jejich cesta a jak je vidět, krom občasného ničení plagiátů(X5ky na základě rozhodnutí soudu) s tím nedovedeme příliš mnoho dělat. Navíc - pokud tím zasytí potřebnou mezeru - spíše cenovou - na trhu - bude v tom jejich síla. A auto v diskontní ceně s potřebnou výbavou - komu to bude na vesnici "trhat žíly", že se to jmenuje čoučou a ne Ford? Mnoho lidí tak neuvažuje. Bude-li to bezpečné, koukatelné - ono si to cestu najde...........
1. 11. 2013 22:01
Re: Neubráníme se........
Cinska auta si ale nezaslouzi uznani. I kdyby nekdy srovnala krok s evropskou, americkou, japonskou a dejme tomu korejskou produkci, tak neni mozne vybudovat urcite odvetvi prumyslu na bezostysnem kopirovani a potom prohlasit, jaka ze delaji fajn auta.
2. 11. 2013 00:11
Re: Neubráníme se........
Muzeme udelat to, ze si takova auta jednoduse nebudeme kupovat. Nezaslouzi si to. At jsou treba sebelevnejsi.