Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Studie: Číňané vyrábějí stále kvalitnější auta

David Bureš
Diskuze (17)
Éra vysmívání se autům čínských značek pomalu spěje ke konci. Svojí kvalitou dohánějí zahraniční zavedené značky, pořád však mají co zlepšovat.

Čínské automobilky nabízejí stále kvalitnější vozy, které svojí kvalitou dohánějí konkurenci z dílny ostatních značek. Vyplývá to ze studie asijské divize výzkumné společnosti J. D. Power.

V pořadí 14. ročník studie zjišťoval, jaké problémy mají majitelé nových aut, které vlastní od dvou do šesti měsíců. Potíže byly rozřazeny do dvou kategorií – mehanické závady a problémy vyplývající z designu.

Celkové skóre kvality bylo počítáno podle počtu hlášených problémů na sto vozidel – nižší skóre tak znamená vyšší kvalitu. Analyzovány byly odpovědi 21.181 majitelů vlastnících 213 modelů 65 různých značek.

Čínské značky získaly v tomto hodnocení 155 bodů, což je o 57 bodů méně než před rokem. Zahraniční značky si polepšily z loňských 117 bodů na 104 bodů. Rozdíl mezi značkami se tak již 14. rokem snižuje, čínské značky ale i v domácím prostředí mají nadále co dohánět.

Celkový průměr všech hodnocených značek letos činí 119 bodů, což je nejméně od prvního ročníku této studie. Čtyři čínské značky jsou nad tímto průměrem (mají tedy nižší skóre) – GAC Motor, Venucia, Roewe a Luxgen.

Lepší skóre čínských značek bylo způsobeno výrazným snížením hlášených problémů na pohonném ústrojí, ventilaci/topení a klimatizaci. Výrobci by se však měly zaměřit na snížení spotřeby paliva, na jejíž výši si čínští zákazníci nejvíce stěžují. Dále jim vadí nadměrný hluk od brzd, pneumatik nebo motoru.

Vůbec nejlépe dopadly Lexus a Mercedes-Benz s 52 body. Dobře si vedly i korejské značky – s průměrem 85 bodů. Japonské značky měly průměrně 104 bodů, evropské a americké shodně 108 bodů.

Rostoucí kvalita čínských automobilů je znát i na nárazových zkouškách. Zatímco dříve v této disciplíně Číňané propadali, například v roce 2010 získalo v crash testu Euro NCAP MPV Landwind CV9 pouhé dvě hvězdy, nyní se postupně zlepšují. V roce 2011 už Geely Emgrand EC7 obdrželo v těchto zkouškách hvězdy čtyři a letos zabodoval Qoros 3 sedan pěti hvězdami.

Hodnocení kvality značek aut na čínském trhu podle J. D. Power
Poř.ZnačkaPočet bodů
1.-2.Lexus52
1.-2.Mercedes-Benz52
3.Subaru64
4.Volkswagen66
5.BMW67
6.Volvo70
7.Land Rover73
8.Audi74
9.Renault80
10.Beijing Hyundai81
11.FAW Toyota85
12.GAC Toyota87
13.Dongfeng Yueda Kia93
14.Cadillac96
15.GAC Motor97
16.Changan Ford98
17.Dongfeng Honda102
18.Guangqi Honda104
19.SGM-Chevrolet108
20.-22.Dongfeng Nissan109
20.-22.FAW-Mazda109
20.-22.Venucia109
23.Roewe113
24.Zhengzhou Nissan113
25.Changan Mazda115
26.Buick116
27.Luxgen118

David Bureš
Diskuze (17)
2. 11. 2013 20:14
Čína vyhraje
v automobilové produkci stejně jako v jiných oborech. Prvně se všichni smáli nekvalitnímu čínskému textilu ale poté co zahltili trh a zničili evropské výrobce, už jiný textil sehnat nejde. Stejně tak to bylo s elektronikou. Kvalitní zboží z Japonska a Evropy bylo vytlačeno lacinými šunty z Číny a kvalitní výrobci se buď přizpůsobili tím, že začali hrnout podobné šmejdy, nebo zanikli. Laik totíž rozdíl mezi kvalitou a ošizeným šuntem nepozná a řídí se jen cenou a vzhledem.
A tak to bude i s auty. Až čínští výrobci zasytí vnitřní trh, dostanou se kvalitativně na naši úroveň a začnou expandovat. Protože rychle rostou a mají nízké náklady, budou finančně mnohem zdravější než předlužené evropské automobilky. Nabídnou skvělý poměr cena/kvalita a smetou evropské automobilky, protože lidem bude úplně jedno, jakou značkou auta jezdí když bude stát o třetinu míň a bude vypadat na první pohled stejně.
Btw. víte jak se povedlo na trhu foťáků Samsungu zničit Kodak? Nahrnul na trh foťáky za ceny, které byly pod výrobními náklady.
Avatar - wakantanka
2. 11. 2013 12:28
Re: Neubráníme se........
Hm, tak buď si spomeň alebo naštuduj ako začínali po vojne Japonci. Okopírovali a vyrábali to čo im prišlo vhod. Podobne fungoval kedysi aj Sovietsky a vlastne celý socialistický autopriemysel. No a kde sú dnes Japonci a ich značky? Od dešpektu a plagiátov k rešpektu a originálom. Nehovoriac, že dnes všetky automobilky vyrábajú podľa spôsobu ktorý vymyslel a do praxe zaviedol nedávno zosnulý p. Toyoda. Takže potom kto od koho čo kopíruje? Nehovoriac o tom, že číňania koľkokrát vyrábajú a predávajú svoje plagiáty s tichým súhlasom originálov. Ono niektoré designové charakteristiky proste budujú aj image a meno originálom, či sa to niekomu páči alebo nie.
Avatar - twistedTSD
2. 11. 2013 11:56
Re: ten tvar prednych svetiel cinana
Zdá se mi, že tvar těch světel je mírně odlišný.
2. 11. 2013 11:09
a proč by nevyráběli?
copak je auto nějaký technologický zázrak? :-O >:D
2. 11. 2013 00:11
Re: Neubráníme se........
Muzeme udelat to, ze si takova auta jednoduse nebudeme kupovat. Nezaslouzi si to. At jsou treba sebelevnejsi.