Ekonomika
dave19
6
Slušná výbava nizká cena atraktivní design ale ne český moula si radši koupí ochuzenou a drahou Fabii.
Přejít do diskuze
Ádo, podle toho, že jezdíš v Cliu, by to nikdo nepoznal. O to víc se snažíš tady... >😁
Souhlas. Fabia nevychází zas tak špatně, v relativně srovnatelných výbavách a motorech stojí podobně a pokud se člověk spokojí s horší (stále důstojnou) výbavou, může mít solidní motorizace za nižší ceny. V tom je zase trošku problém Clia.
Atraktivní design si představuju jinak: [odkaz]
Čisté, elegantní tvary vzbuzující jen kladné emoce, přitom odolávající zubu času se stejnou grácií jako ladné křivky Porsche 911. Přeplácané a na malý vůz zbytečně mohutné Clio se s tímto vůbec nemůže srovnávat ... o zpracování a přehlednosti interiéru raději nemluvím.
:yes:
Čisté, elegantní tvary vzbuzující jen kladné emoce, přitom odolávající zubu času se stejnou grácií jako ladné křivky Porsche 911. Přeplácané a na malý vůz zbytečně mohutné Clio se s tímto vůbec nemůže srovnávat ... o zpracování a přehlednosti interiéru raději nemluvím.
:yes:
ovšem v Českém ostrůvku deviace křoupci raději utratí peníze za předpotopní rejži či fóbii >😁
Ty argumenty zní zajímavě. Teď by to ještě chtělo nějaké vysvětlení, proč se po celé Evropě Clio tak dobře prodává. S Fiestou se přetahuje o první místo ve třídě a snad nikde na tom není tak špatně jako u nás. Clio má navíc rozložené prodeje po celé Evropě. Na rozdíl třeba od Fiesty, která těží hlavně z prodejů v UK. Clio je nejprodávanější ve své třídě ve Francii, Belgii, Bulharsku, Estonsku, Holandsku, Portugalsku a Slovinsku.
By chlapci od rendlíků museli těch 219 tisíc zaplatit, abych byl ochoten s tím chvíli jezdit... I když asi ani za těch 219 tisíc bych neakceptoval být ostatním na silnici za vola.
V českých podmínkách je obecnou znalostí, že vlastnit auto s kosočtvercem je hanba.
A bude správné pokud to tak i zůstane. 😉
A bude správné pokud to tak i zůstane. 😉
To auto je bez debat hezké a (jak jsem si u dealera vyzkoušel) podvozkově docela schopné, ale v českých podmínkách ho hrozně diskvalifikuje zoufale stísněný interiér. Dokonce i ve Škodě Citigo je na zadním sedadle více místa, a to se jedná o auto o třídu menší! Další problém je opravdu zoufalá nabídka motorů - základní dvanáctistovka udušená současnými emisními limity je slabá a líná, následuje tříválec s turbem (po kterém nikdo netouží) no a povedená 1.2 TCE je zase zabitá povinnou montáží samočinné převodovky (po té také nikdo moc netouží). Obávám se proto, že ani to zlevnění o 10 000 tomuto autu moc nepomůže... 😒 :no: Kdyži si uvědomíme, jak dlouho se už nové Clio prodává, tak potkat ho na českých silnicích je opravdu rarita. Koukal jsme na prodejní statistiky a za září se jich prodalo 86, což na české poměry v segmentu B není zase tak málo. Tak kde ty auta jsou, že by ree😜orty?
Golf manuální klimu má, ale ne v ČR. Dovozce se rozhodl dát do všech výbav dvouzónovou automatickou (v Německu ji má v základu až Highline, jestli si dobře pamatuji).
A muži dávají přednost čemu? Rád bych se poučil. Asi nechtějí dvouspojku a tříválec. Trefil jsem to?
Kolik by jich bylo? Malé auto u nás si kupují spíše důchodci, těm stačí 1,2 16V, nebo je to druhé auto do rodiny. Mladé páry s dětmi potřebují něco většího, mladé páry bez dětí většinou u nás nemají na nové auto a když už by měli, koupí si často bohužel ojetinu o třídu výše.
A v Evropě je to dosti podobné, jen tedy podle mě automaty frčí ještě více jak u nás... a já to začínám chápat. Výhoda dlouhých převodů malých turbomotorů na spotřebu a hlučnost na dálnici je jasná, bohužel v příměstkém provozu se člověk uřadí k smrti. Tam, kde se v šesesáti hodila pětka je dnes čtverka a ještě dále pět a šest, člověk furt řadí jak šílený... to už pak je fakt lepší ten moderní automat... sám si často říkám, že bych ho bral hned...
A v Evropě je to dosti podobné, jen tedy podle mě automaty frčí ještě více jak u nás... a já to začínám chápat. Výhoda dlouhých převodů malých turbomotorů na spotřebu a hlučnost na dálnici je jasná, bohužel v příměstkém provozu se člověk uřadí k smrti. Tam, kde se v šesesáti hodila pětka je dnes čtverka a ještě dále pět a šest, člověk furt řadí jak šílený... to už pak je fakt lepší ten moderní automat... sám si často říkám, že bych ho bral hned...
Důvody, proč tomu tak asi je jsem vypsal výše. Kdybych teď pořizoval malý hatchback, tak bych do Clia taky určitě nešel - právě kvůli jeho stísněnosti a nemožnosti vybrat si pořádný benzinový motor s manuálem. Dokonce i 8 let starý Fiat Punto mi sedí mnohem víc!
Benzínové verze stojí srovnatelně. Jasně, diesely má Renault o dost levnější, ale kdo si malé auto kupuje s dieselem ? Skoro nikdo.
Renault si sám škodí podivnou nabídkou benzínových motorů, kdy u každého člověk musí zkousnout nějaký kompromis (1.2 slabý, 0.9 TCe nijak povedený tříválec, 1.2 TCe povinně automat a vysoká cena).
Renault si sám škodí podivnou nabídkou benzínových motorů, kdy u každého člověk musí zkousnout nějaký kompromis (1.2 slabý, 0.9 TCe nijak povedený tříválec, 1.2 TCe povinně automat a vysoká cena).
Může to být otázka cenové politiky. Nebo třeba skutečnost, že Češi jsou dost velcí (a někteří i tlustí), takže větší káru prostě potřebují...
A další věc - pořád ještě tu máme dost lidí, kteří Renault prostě nepovažují za plnohodnotné auto (viz třeba Áda).
A další věc - pořád ještě tu máme dost lidí, kteří Renault prostě nepovažují za plnohodnotné auto (viz třeba Áda).
Ta 1,2 16V není zas tak špatný motor na auto velikosti Clia jako základ na pojíždění po městě ideální, relativně svižný a se solidní spotřebou, ale i na dálnici se s tím dá jet bez problémů a ve 130 i s rozumnou spotřebou.
Njn ale je tam trošku díra. Přecejen 107Nm/4250 a 15,4sec není úplně ončo. Chloupek přidat by to chtělo. A stupínek nad tím už skočí na 279Tkč, což je zas otázka.
Osobně se mi na tom líbí ten předek! Zadní sedadla spíš do počtu v našich končinách můžou dělat problém.
Osobně se mi na tom líbí ten předek! Zadní sedadla spíš do počtu v našich končinách můžou dělat problém.
A proto si někteří pořizují auto, kde ten kosočtverec není jeden, ale rovnou tři. Tomu se pak musí říkat megahanba. 😉
Z tohoúhlu pohledu je to jistě pravda - pro důchodce dvanáctistovka bohatě stačí, rodiny se o Clio nezajímají.
Co se týče automatů v malých autech, nic proti nim nemám, pokud jsou jako příplatková volba.
Co se týče automatů v malých autech, nic proti nim nemám, pokud jsou jako příplatková volba.
To je dáno unifikací dílů a NCAPem... tempomat má v sobě omezovač, čili body k plusu a stačí tak dva druhy volantů, takže úspora. S tou klimou tomu až tak nerozumím, protože třeba takový Golf s manuální klimou už k mání ani není.,
Holt ženským je jedno, co je pod kapotou, hlavně ať má kapota ten správný odstín barvy a že je ve sluneční cloně kosemtické zrcátko 😄
Ale takhle se zbytečně připravují o zákazníky z řad mužů.
Ale takhle se zbytečně připravují o zákazníky z řad mužů.
Ty výbavy mi připadají postavené trochu zvláštně. V základu tempomat a hill holder, ale klima a výškově nastavitelné sedadlo až ve vyšší výbavě...Nicméně E😜ression vypadá jako celkem zajímavá nabídka.
ale jinak mě to autínko vůbec neuráží. Ten červenej introš mě vysloveně baví. Dát tomu trochu lepší optiku a nějakej ostřejší motor (RS), může s tím být moc pěkná zábava. Takže když zapomenu na to, z čeho vyšlo nejhnusnější auto všech dob, jménem Thalia, tak za mě tohle třídvířko docela JO!