Vybavené SL AMG stojí o půlku víc, a jakkoliv je to schopné auto, furt je to GT na f-typa se v ostrosti projevu nechytá. Tohle skutečně nejsou soupeři, MB akt. nemá žádné ryze řidičské auto v podobné kategorii, black editiony jsou principiálně podobně přemotorvané mrchy, ale chybí jim přesnost f-typu a cena je řádově jinde, no a takové SLS to už je jiná liga.
Když f-typa ukázali, viděl jsem ho jako přirozeného soupeře boxsteru, po zkušenosti s ním ho vidím mnohem blíže carreře. Jel jsem stejnou trasu s 991 carrerou S i s ftypem V8 a jsou to podobná auta, carrera je o fous více gétéčkem. I na dráze je carrera rovnocenný soupeř, jakkoliv s ftypem je větší zábava. Boxster je přesnější a techničtější auto, sumasumárum, z porsche modelů je carrera k ftypu skutečně nejblíže, jakkoliv k turbu nebo GT3 ftype nemá alternativu. Zpracováním jag na porsche nijak neztrácí.
Já našel jen jemnou kůži, pravej hliník, karbon... bereš-li první kusy dovezený na show, který se sotva mohly nastartovat, ty byly jako u spousty exotičtějších značek pouze prototypy. Ne...SL to není, to mě ani s motorem 500 nedokázalo pobavit. Je o něco víc GT, ale násobně míň zábavným náčiním.
Chápu, že jsi přimknutej k značce, ale chtělo by to trochu sebereflexe občas ;-)
Spíše zatím neumí... A jinak souhlas. Jaguar je na oko. Kupé bude zajímavější, ale není to alternativa k 911. Když jsem si F-Type ukázkový prošel, tak jsem měl pocit, že b vše mělo být preciznější. Kapota - zevnitř základní barvou, žádné tlumení, žádný karbon nikde atd. Podobné to bylo i uvnitř, ale srovnávat s vrcholným SL a to taky není vhodný soupeř...
Slícování, materiály...to všechno je OK. Porsche je o něco větší...F je blíž k 911, nevím co řešíš. Cena je taková, za kterou to umí prodat, to je vše.
V6 stačí. V8 je paráda. V8 posílená o dalších 75 koní... ok, dobře, asi to bude ještě větší paráda, ale nemyslím že by to těch 75 koní dokázalo posunout ještě někam výš - pokud se nebavíme o okruhovém využití.
S Porsche jsem jel 911 Turbo. Jaguar jsem jen seděl. Ale ono jde i o dojem, dílenské zpracování, slícování dílů, drobnosti. Na dráze bude rozdíl markantní. Porsche 911 není auto, s kterým by tento pěkný Jag měl soupeřit. Navíc subjektivně, Porsche je větší. Jag je hezčí...
Souhlas, pro mně je ideál u daily driveru tak tři sta koní, víc netřeba, a jak stárnu spokojím se i s dvěstě pade. Na druhou stranu, jakkoliv sázím u f-typu coupe na větší praktičnost oproti roadsteru, stejně z toho nikdy úplně nebude daily driver. A jako šoukár a auto pro radost musí mít něco v rukávu, nějaký argument, který tě právě dovede k tomu, abys ho koupil, no a to je ta V8ka, s V6kou je to fajn auto, ale za podobné love je carrera, a ta je lepší než V6. V8 je nařvanej parchant, na to nemá porsche odpověď (ono ji ani nehledá), pro mně je ten motor, jeho pět set koní a to zvukové výfukové divadlo prostě důvod, proč ho chtít. ;-)
Já vím že sám říkám, že výkonu není nikdy zbytečně moc... ale aktuální V8 ve mě zanechal dojem, že má výkonu (a zejména krouťáku!) tolik, že to musí stačit i hodně vostrýmu jezdci (mnohem vostřejšímu než jsem já). A když říkám stačit, tak to není to stejné "stačit", jaké používám pro 1.7CRDi v Optimě ;-).
PS: u aut nad nějakých 350 koní mám obecně největší problém sám se sebou...
Což o to, dostatečnej je, ale proč nemít víc :-) ? Teda dostatečnej...auta, se kterýma by jsi měl trápení spočítáš na cestě z Aše do Košic na jedný ruce nešikovnýho kanadskýho dřevorubce ;-)
Ještě by to chtělo mírnější ceny. Nevím jak v cizině, ale u nás se moc neprodává. V Ostravě neprodali (BoB) ani jeden... škoda no. Krásné auto, ale nadceněné vzhledem ke konkurenci. Plátěné střechy zrovna neletí.
Kromě ještě větší elegance jsem zvědavej, jestli se střecha projeví na už tak fantastický pevnosti karoserie roadsteru. Navíc...přijde 560HP varianta. Vrauuuuuuuuuum, Grhh...Grhhh :-)